Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen? Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:44 schreef The_End het volgende:
[..]
En waarom is het niet wetenschappelijk te verklaren? Je claimt met grote nauwkeurigheid readings uit te kunnen voeren, dan kunnen we dat natuurlijk zeer makkelijk toetsen == wetenschappelijk verklaren.
Neeheeeeeee, jij snapt het dus duidelijk niet of je wilt het niet snappen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen?
Lekker makkelijk, zeggen "pff, ik doe het niet want ik weet al wat jij straks gaat denken, namelijk dat het toch niet zo is".quote:Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.
Helemaal niet. Je kan heel goed regelen dat er onbekenden voor jou worden gekozen. Als random mensen uit Nederland kies, dan is de kans aanwezig dat er iemand tussen zit die jij goed kent, maar de kans dat je ze allemaal heel goed kent is zo goed als nul.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen? Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.
God wat ben jij laf zeg !quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ook al zou het telepathie zijn, dan wil Jan de Wetenschapper daar ook niet aan. Want ook dat is onzin in zijn wereld.
Ik heb daar een keer op gelet (bij een uitzendingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:45 schreef Tulio het volgende:
[..]
Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.
Is Robbert seksueel aantrekkelijk als medium?
Derren Brown?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Zoals die ene van mindcontrol. Die kon naar aanleiding van weinig informatie alles vertellen over iemand die in leven was. Hij had 3 zaken nodig en kwam met een heel verhaal omdat het verhaal logisch in elkaar zat.
Hele tijd geleden op rtl-5 geweest, ben ff de naam kwijt. Maar die man wist precies wat hij deed en het was gewoon meer sluwheid en slimheid wat hij deed.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:00 schreef Tulio het volgende:
Toen Robbert zei dat hij het niet voor het geld deed, ging er bij mij een belletje rinkelen. Ik heb op een bedrijf gewerkt waar ook een zogenaamde genezer verscheen. Ook hij zei dat hij het niet voor het geld deed. Uiteindelijk heeft hij alles wat nog goed was verkocht en het bedrijf failliet laten gaan. Het bedrijf was een oud omaatje met een handtasje en het enige waarin die genezer geïnteresseerd was, was dat handtasje.
Tulio.
Yepquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:00 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Derren Brown?
Daar zijn al een paar posts over geweest in deze reeks.
Robbert!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Yep
Die wist alles van de anderZonder de ander te kennen. Hij zag het overal aan en door vragen te stellen en tekeningen te maken kon hij nog meer googeltrucs. Misschien is het wel een goochel-show waar Robert ten Broeke de goochelaar is
Straks komt er een nieuwe idols, vol mediums en goochelaars, en wie het beste kan goochelen die wordt de nieuwe Robert ten Broeke.
Sorry.quote:
Rrobertquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:07 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik hou van exactheid dus ik hou me voortaan aan de 2 r'en.
Als we mastermind zouden spelen dan zou het beter zijn dan wanneer er maar 1 R in zou zitten. Dus dan moet er nog 1 R verplaatst worden ergens. Edit: Nee dat zijn er 3, dat is 1 teveel, hoewel ik 1 te weinig heb. Zouden de doden dit doorgeven via luiken naar mij? Of weet ik gewoon hoe je een situatie kunt manipulerenquote:
Mooie signaturequote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:20 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik kan er niet mee leven dat de dood onbekend is.
Thank youquote:
Ga dan in op wat Kiteless zegt in plaats van zo triest te reageren. Je roept dat de wetenschap niks wil leren. Daarom is er zeker zo'n enorme technologische vooruitgang, omdat de wetenschap stug blijft hangen aan ouderwetse denkbeelden en zichzelf nooit verbeterd! UH HUHquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Willen de pislullen die mij een lafaard noemen hun grote waffel even houden? Ik heb nooit aangeboden een reading te doen of jullie daarmee te overtuigen. Hell, spare me. Dan kan ik wel aan de gang blijven met zoveel ongelovige thomassen. Ik heb er geen aandelen in.
Een goede reading is GEEN bewijs. Wat als door omstandigheden een latere reading niet zo goed is of er komt helemaal niets? It's not a fucking light switch!!
Dat is precies de reden dat ik je laf noemquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:27 schreef M_Schtoppel het volgende:
Willen de pislullen die mij een lafaard noemen hun grote waffel even houden? Ik heb nooit aangeboden een reading te doen of jullie daarmee te overtuigen. Hell, spare me. Dan kan ik wel aan de gang blijven met zoveel ongelovige thomassen. Ik heb er geen aandelen in.
Da's nou het grappige van wetenschap, die gaat ook niet op 1 geval af, maar op een hele hoop.quote:Een goede reading is GEEN bewijs. Wat als door omstandigheden een latere reading niet zo goed is of er komt helemaal niets? It's not a fucking light switch!!
Onzin, dat hadden ze bij electriciteit etc. ook allemaal kunnen doen maar dat is ook niet gebeurd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:33 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zeg dat de wetenschap het nooit op die manier zal kunnen verklaren. Er zijn inmiddels door de jaren al zoveel dingen gebeurt maar telkens blijft de wetenschap maar miepen dat er andere verklaringen zijn dan de paranormale verklaringen.
Geloof me, over honderd jaar hebben we nog steeds dezelfde discussie.
Jij bent zo naief als ik weet niet wat. Eerder zielig dan grappig.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:11 schreef pikki het volgende:
[..]
Ik geloof héél veel van Uri Geller , ....en geloof die sites niet .
Niet eens, ik denk dat er mogelijk in de komende paar jaar vooruitgang geboekt gaat worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:33 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zeg dat de wetenschap het nooit op die manier zal kunnen verklaren. Er zijn inmiddels door de jaren al zoveel dingen gebeurt maar telkens blijft de wetenschap maar miepen dat er andere verklaringen zijn dan de paranormale verklaringen.
Geloof me, over honderd jaar hebben we nog steeds dezelfde discussie.
Wedden van niet? Ik durf er mijn leven onder te verwedden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:37 schreef Stenny het volgende:
[..]
Niet eens, ik denk dat er mogelijk in de komende paar jaar vooruitgang geboekt gaat worden.
Tuurlijk joh, Robbert was heeeeeel overtuigend hoor,quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:39 schreef M_Schtoppel het volgende:
Kitesless, JULLIE zijn altijd degenen die een reading niet als bewijs willen zien. Hoe vaak heb ik zelf en bij anderen al meegemaakt dat treffende uitspraken worden afgedaan als niet ter zaken doende of niet overtuigend?
Hoeveel treffers hebben we van Robbert al niet gezien? Die overtuigen je toch ook niet? Nee tuurlijk niet, want hij wist dingen vanteovren, Irene zit ook in het complot bla bla bla.
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
We...? We is.. jij en je medenwetenschappers?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:40 schreef Kiteless het volgende:
Al dat geleuter over "de wetenschap zal het nooit kunnen verklaren", "de wetenschap WIL het niet weten" etc...
Sorry hoor, maar daarmee laat je je eigen onwetendheid wel heel erg blijken.
Je kunt zelf hier allemaal regeltjes posten
("het werkt zus, zo werkt het absoluut niet, het werkt nooit als dit of dat, dit heeft er veel invloed op")
maar als we die regeltjes willen onderzoeken en/of opschrijven (dat is wetenschap) dan is dat zogenaamd compleet onmogelijk.
Ik wed met je mee, om andere redenen, en niet om mijn leven.quote:
Waarom zeg je dat nou weer?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:40 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Wedden van niet? Ik durf er mijn leven onder te verwedden.
Omdat ik er zo keihard van overtuigd ben dat het nooit wetenschappelijk bewezen of onderkend zal worden dat er ook maar iets van het paranormale bestaat.quote:
Door de techniek kunnen de 'para'normalen niet meer achterblijven. Google heeft dat onmogelijk gemaakt, mensen moeten met iets beters komen dan vage voorspellingen of juist te precieze voorspellingen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef Dromenvanger het volgende:
De wetenschap wilt alles verklaren![]()
Maar dan ook alles. De wetenschap gaat door tot het bittere einde. En dat is juist de hele bedoeling van de wetenschap. Doorgaan tot het bittere eind. Tot het mekka. Om het maar mekka te noemen.
Ik geloof dus dat de wetenschap nog sprongen gaat maken. Heb er ooit een boek van besteld maar dat is nooit aangekomen.
Inhaalslag van de techniek. En geloof maar, als de techniek en wetenschap eenmaal op gang komt dan is er geen houden meer aan![]()
Ze hoeven maar een nieuwe chip uit te vinden of wat dan ook. En dat is gewoon een kwestie van tijd.
Gut, zeker nog nooit David Blaine in actie gezien ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, waarbij je dan weer compleet voorbijgaat aan hoe ontzettend snel hij namen goed heeft en dat hij tegen dat meisje direct zei dat Parijs voor haar belangrijk werd. Om maar twee dingen te noemen die jij uiteraard weer niet overtuigend genoeg vindt.
Dom (vind ik). Never say never again.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Omdat ik er zo keihard van overtuigd ben dat het nooit wetenschappelijk bewezen of onderkend zal worden dat er ook maar iets van het paranormale bestaat.
Mee eensquote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Omdat ik er zo keihard van overtuigd ben dat het nooit wetenschappelijk bewezen of onderkend zal worden dat er ook maar iets van het paranormale bestaat.
Waarom ben je dan zo overtuigd? Je zegt wel dat je overtuigd bent maar je zegt niet waarom je overtuigd bent.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Punt is dat deze uitspraken niet onder gecontroleerde omstandigheden zijn gedaan en dat er heel aannemelijke 'gewone' verklaringen zijn waar deze informatie vandaan komt (met de letterlijke google-acties als meest sterke).quote:Ja, waarbij je dan weer compleet voorbijgaat aan hoe ontzettend snel hij namen goed heeft en dat hij tegen dat meisje direct zei dat Parijs voor haar belangrijk werd. Om maar twee dingen te noemen die jij uiteraard weer niet overtuigend genoeg vindt.
Ja sufferd maar DAT is een goochelaar. Nou verval je weer in je domme wetenschappelijke geblaaat dat als effect A door middel van een truc is na te doen door effect B, effect A waarschijnlijk dus ook een truc is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:45 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Gut, zeker nog nooit David Blaine in actie gezien ?
Die doet wel wat spectaculairdere dingen hoor![]()
Wees nooit te overtuigd, anders zou je wel eens 'the laughing- stocks" kunnen worden.:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |