Wat is het verschil dan met wat Robbert doet en wat jij hier beschrijft?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:05 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het werkt nu eenmaal niet als een aan-uit knop die je op commando kunt bedienen.
Vrij paradoxaal als je Robbert's verhaal d'r bij pakt. Die stelt immers dat hij de opdracht heeft gekregen om mensen d'r bewust van te maken 'dat er meer is'. Dé manier om mensen daarvan te overtuigen zou toch zijn om óók in die labaratorium omstandigheden (wat versta jij overigens hieronder?) dingen door te geven?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:05 schreef M_Schtoppel het volgende:
Pikki heeft gelijk, het paranormale laat zich niet vangen in laboratorium-omstandigheden. Het is niet aan de reader of hij wel of niet iets doorkrijgt, dat is aan degenen die het hem doorgeven. Het werkt nu eenmaal niet als een aan-uit knop die je op commando kunt bedienen.
Dat is ook de reden dat readers "falen" in dat soort omstandigheden.
Ik geloof héél veel van Uri Geller , ....en geloof die sites niet .quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:06 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Je beweert toch niet dat je denkt dat zelfs Uri Geller echt al die dingen kan zonder trucjes he? Hetzelfde geldt hier als voor Robbert, kijk eens op een paar sites rond en er wordt haarfijn uitgelegd hoe Uri al zijn trucjes doet/deed.
Dat hij dat woord heeft opgezocht kan haast niet anders. Als het nou alleen een letter verschil was zou ik nog in toeval kunnen geloven maar aangezien de spelfout voor een uitspraakverschil zorgt kan dit toch niet?! Een geest gaat toch niet genverbrander ipv jeneverbrander zeggen/doorgeven precies zoals er op een site staat (waar alle andere informatie ook staat)?!
Het is geen oorlog en het is niet jullie en wij, maar het is wij. Wij met ons allen proberen iets te doorgronden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Go Pikki go, ik steun je.
Pikki en ik tegen jullie!
![]()
Goed punt. Hij zorgt wel dat de mensen er wat aan hebben (ze hebben het goed in het hiernamaals, die en die zijn bij elkaar, je doet het goed hier op aarde). Maar dit duidt gewoon meer op entertainment.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Als hij de volgende keer contact maakt met de andere kant, dan mag hij wel eens wat dieper met die overleden mensen gaan praten over hoe het is om dood te zijn.
Gewoon concrete vragen stellen inplaats van die onzin dat het haar leuk zit van de dochter die nog leeft.
Niet bezig houden met kleine zaken, als hij dan toch zo begaafd is, dan zou hij zijn talent moeten benutten inplaats van kleinschalig bezig te blijven.
Heeft hij contact met de doden dan moeten die dode mensen vast en zeker tot in de details kunnen zeggen hoe het is daar en nog meer. Alles zou duidelijk moeten zijn als het ware. Want leven de doden nog, dan weten ze net als ons hoe die wereld eruit ziet. Ik bedoel, ze weten dan net zoals wij onze wereld goed kunnen omschrijven hoe de wereld van hen eruit ziet. Dus ik twijfel eraan of hij wel contact heeft.
Als medium ben je afhankelijk van wat men je door WIL geven. Je kunt tot op zekere hoogte wel wat zien maar voor het grootste deel ben je dus afhankelijk van wat men je "van boven" door wil geven. Geloof het of niet, maar zo werkt het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:10 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan met wat Robbert doet en wat jij hier beschrijft?
Kijkcijfers winnen inderdaad.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:14 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Goed punt. Hij zorgt wel dat de mensen er wat aan hebben (ze hebben het goed in het hiernamaals, die en die zijn bij elkaar, je doet het goed hier op aarde). Maar dit duidt gewoon meer op entertainment.
Ja, daar moet ik het helaas mee eens zijn. Ik heb er ook geen antwoord op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:11 schreef HearIt het volgende:
[..]
Vrij paradoxaal als je Robbert's verhaal d'r bij pakt. Die stelt immers dat hij de opdracht heeft gekregen om mensen d'r bewust van te maken 'dat er meer is'. Dé manier om mensen daarvan te overtuigen zou toch zijn om óók in die labaratorium omstandigheden (wat versta jij overigens hieronder?) dingen door te geven?
Of zou 'het paranormale' dan alle paragnosten gewoon pesten en ze niet meer bijstaan in labaratorium-omstandigheden?
Dat is toch precies wat er bedoeld wordt met "onderzoek het eens wetenschappelijk" ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
De beste "bewijzen" voor het paranormale is iemand een nauwkeurige reading laten doen ZONDER dat de reader vantevoren informatie heeft gekregen. Gelooft iemand het dan nog niet, tja, dan houdt het op he?
Ik zou graag eens een nauwkeurige reading willen zien. Maar dan wel met iemand die kritische kijk op de zaak heeft. De readings van Robbert vonden allen plaats bij mensen die sowieso al wat meer met spiritualiteit hebben, dan is het niet moeilijk om de juiste sfeer te creeeren (behalve bij de vrouw in de laatste uitzending). Daarbij kwam ook niets negatiefs uit de readings. Alleen maar: "het gaat goed" en zulk geneuzel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
De beste "bewijzen" voor het paranormale is iemand een nauwkeurige reading laten doen ZONDER dat de reader vantevoren informatie heeft gekregen. Gelooft iemand het dan nog niet, tja, dan houdt het op he?
Ik zou zeggen, laat hem het bij Nanninga proberen!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:20 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een nauwkeurige reading willen zien. Maar dan wel met iemand die kritische kijk op de zaak heeft. De readings van Robbert vonden allen plaats bij mensen die sowieso al wat meer met spiritualiteit hebben, dan is het niet moeilijk om de juiste sfeer te creeeren (behalve bij de vrouw in de laatste uitzending). Daarbij kwam ook niets negatiefs uit de readings. Alleen maar: "het gaat goed" en zulk geneuzel.
Maar als het dus nooit bewezen wordt, welke reden heb jij dan om aan te nemen dat het wel echt is?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tuurlijk mag je dat zeggen, alleen het vreemde is dat ze bij dat soort tests altijd bedroevend slecht scoren. Waarom dat is weet ik niet. Misschien vinden de entiteiten het niet belangrijk om een voorwerp in een dichte kist te laten readen. Of misschien is het ook wel niet de bedoeling dat het bewezen wordt, ik weet het niet.
Dus een echt medium is straat arm?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:21 schreef Tulio het volgende:
Laten we de realiteit eens onder ogen zien. We hebben drie afleveringen gezien waarin Robbert beweerd contact te hebben met geesten en beweerd foto's te maken van entiteiten, lichtbollen, graancirkels enz. Verder heeft hij een boek geschreven dat goed verkoopt. De realiteit is dat hij zich flink rijk aan het maken is en dat hij goede kijkcijfers heeft. Het zou dom zijn om met de serie te stoppen. En sceptici maken hem alleen maar sterker omdat ze een tegenkracht oproepen.c_/
Tulio.
Hoe meer een medium toegeeft aan show, des te zwakker de gaven worden ....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:22 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Dus een echt medium is straat arm?
Je moet de menselijke factor niet uitschakelen. Een zanger vibt ook veel beter met zijn publiek als hij weet dat er fans zitten. Hij zal daar heus niet zo lekker staan als hij weet dat de hele zaal er geen klap aan vindt. En dan is het misschien ook niet zo gek als dat in je prestaties doorsijpelt. We blijven mensen hoor.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:20 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ik zou graag eens een nauwkeurige reading willen zien. Maar dan wel met iemand die kritische kijk op de zaak heeft. De readings van Robbert vonden allen plaats bij mensen die sowieso al wat meer met spiritualiteit hebben, dan is het niet moeilijk om de juiste sfeer te creeeren (behalve bij de vrouw in de laatste uitzending). Daarbij kwam ook niets negatiefs uit de readings. Alleen maar: "het gaat goed" en zulk geneuzel.
Waarom geloven mensen in God? Waarom geloven mensen in UFO's? Waarom geloven mensen zus en zo?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:22 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Maar als het dus nooit bewezen wordt, welke reden heb jij dan om aan te nemen dat het wel echt is?
Dat is jouw eigen conclusie want dat staat er niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:22 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Dus een echt medium is straat arm?
Omdat ik zelf tientallen reading voor mensen heb gegeven. Ik hou me er nu al heel lang echter totaal niet meer mee bezig. Daarom zeg ik ook, ik herken veel van Robbert in mezelf.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:22 schreef ee-04 het volgende:
[..]
Maar als het dus nooit bewezen wordt, welke reden heb jij dan om aan te nemen dat het wel echt is?
Maar als de zanger heel goed is kan hij de zaal misschien overtuigen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Je moet de menselijke factor niet uitschakelen. Een zanger vibt ook veel beter met zijn publiek als hij weet dat er fans zitten. Hij zal daar heus niet zo lekker staan als hij weet dat de hele zaal er geen klap aan vindt. En dan is het misschien ook niet zo gek als dat in je prestaties doorsijpelt. We blijven mensen hoor.
Dat is precíes wat men bijvoorbeeld zou kunnen testen met een onderzoek.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Als medium ben je afhankelijk van wat men je door WIL geven. Je kunt tot op zekere hoogte wel wat zien maar voor het grootste deel ben je dus afhankelijk van wat men je "van boven" door wil geven. Geloof het of niet, maar zo werkt het nu eenmaal.
't is een vraag.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:25 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is jouw eigen conclusie want dat staat er niet.
![]()
Is het bij jou ook verzwakt, als je teveel readings gaf ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Omdat ik zelf tientallen reading voor mensen heb gegeven. Ik hou me er nu al heel lang echter totaal niet meer mee bezig. Daarom zeg ik ook, ik herken veel van Robbert in mezelf.
Maar goed, ik ben dus ook een coldreader in jullie ogen![]()
En afgezien daarvan, als je zelf die ervaringen hebt is het niet eens een geloof meer maar een realiteit dat er meer is.
Stel dat het bewezen kan worden, dan zouden die entiteiten daar ook profijt aan hebben. Ik bedoel, ik kan me niet voorstellen dat het daar prettig is in het donker terwijl je nog bewust bent van jezelf. Ze zullen niet op een canarisch eiland zitten, en zouden ze daar zitten dan zouden ze tijdens het contact met Robert zeker zeggen : "Het is hier fantastisch, beter als op de wereld". Ik bedoel, die entiteiten zijn zo gesloten als maar wat als ik het zo begrijp. Ze hebben weinig te vermelden, dus ze zijn dood en nog een beetje levend? Ze leven in een hel dus? Als ze in een hel leven dan willen ze daar zo snel mogelijk weg. En zouden ze hem allang hebben ingeroepen tot hulp. Als hij zo'n wonderkind is als beweerd wordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tuurlijk mag je dat zeggen, alleen het vreemde is dat ze bij dat soort tests altijd bedroevend slecht scoren. Waarom dat is weet ik niet. Misschien vinden de entiteiten het niet belangrijk om een voorwerp in een dichte kist te laten readen. Of misschien is het ook wel niet de bedoeling dat het bewezen wordt, ik weet het niet.
Ho ho, mij hoor je niet zeggen dat een medium er niet aan mag verdienen. Zolang hij of zij het niet uitbuit. En die 500 dollar die Char voor een reading schijnt te vragen vind ik buiten proportioneel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:25 schreef Tulio het volgende:
[..]
Dat is jouw eigen conclusie want dat staat er niet.
![]()
Dude, luister nou wat je zegtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat staat in het algemeen reglement ofzo ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:23 schreef pikki het volgende:
[..]
Hoe meer een medium toegeeft aan show, des te zwakker de gaven worden ....
Het is een gesloten vraag waar alleen ja of nee op geantwoord kan worden. Een medium kan rijk of arm zijn of iets dat er tussenin ligt.quote:
Hé, Dr. Wetenschapsdiploma, heb je überhaupt gelezen wat een schizotypische persoonlijkheidsstoornis en pseudologia fantastica inhouden?quote:Zegt al genoeg ....en dan maar afgeven ....
(pagina 132)quote:'Ze bieden zich bijvoorbeeld aan als helderziende, genezer of anderszins paranormaal begaafde. Daarmee is zeker niet gezegd dat iedereen die denkt paranormaal begaafd te zijn, eigenlijk schizotypisch is maar het kan wel helpen'.
Een andere site beschrijft dit symptoom als volgtquote:1.eigenaardige overtuigingen en magisch denken die het gedrag beinvloeden (niet in overeenstemming met subculturele normen)
verderquote:vreemde opvattingen of magisch denken dat het gedrag beïnvloedt maar inconsistent is met subculturele normen (bijvoorbeeld bijgelovigheid, geloof in helderziendheid, telepathie of 'zesde zintuig'; bij kinderen en adolescenten bizarre fantasieën of preoccupaties);
quote:2. Betrekkingsideeën (het idee dat wat er om je heen gebeurt speciaal bedoeld is voor jou).
quote:4. Ongewone perceptuele waarnemingen
En dan zijn er nog een aantal die je beter kunt beoordelen als je Robbert persoonlijk kent.quote:ongewone waarnemingservaringen, zoals lichamelijke illusies;
Robbert schrijft zelf in z'n boek dat ie een geschiedenis heeft in de geestelijke gezondheidszorg. Vergezocht lijkt me dit dus allerminst..quote:Door het zelfvertrouwen dat ze uitstralen doordat ze niet beseffen dat ze liegen kunnen uit deze patiënten oplichters en kwakzalvers voortkomen.
Ja ach, zelfs een medium heeft voedsel en een dak boven z'n hoofd nodig. Dat het allemaal niet voor niks te krijgen is kan een medium ook niks aan doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef Tulio het volgende:
[..]
Het is een gesloten vraag waar alleen ja of nee op geantwoord kan worden. Een medium kan rijk of arm zijn of iets dat er tussenin ligt.![]()
Ervaringsdeskundige in iets waarvan je weet dat het niet werkt als er kritisch naar gekeken wordtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee man, dat kan ik niet. Ik ben toch zelf een ervaringsdeskundige??!!
Een goede verkoper bezit die eigenschappen ook tot in zeker mate.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:35 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hé, Dr. Wetenschapsdiploma, heb je überhaupt gelezen wat een schizotypische persoonlijkheidsstoornis en pseudologia fantastica inhouden?
Dat ik er niet voor gestudeerd heb wil niet zeggen dat ik er helemaal niets vanaf weet of dat ik er niet over kan lezen.
Hier een literatuurtip: 'Zo ben ik nu eenmaal' van Willem van der Does.
Daarin staat bijvoorbeeld:
[..]
(pagina 132)
Ik kan zo wat symptomen zien waaraan Robbert voldoet
[..]
Een andere site beschrijft dit symptoom als volgt
[..]
verder
[..]
[..]
[..]
En dan zijn er nog een aantal die je beter kunt beoordelen als je Robbert persoonlijk kent.
En wat zien we bij pseudoligia fantastica?
[..]
Robbert schrijft zelf in z'n boek dat ie een geschiedenis heeft in de geestelijke gezondheidszorg. Vergezocht lijkt me dit dus allerminst..
Vast wel bij het VMBO-publiekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Yes, ik ben dus schizotypisch, DAT is het!
![]()
Scoort dat bij de vrouwen denk je?
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:37 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige in iets waarvan je weet dat het niet werkt als er kritisch naar gekeken wordt![]()
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnenquote:Scoort dat bij de vrouwen denk je?
En waarom is het niet wetenschappelijk te verklaren? Je claimt met grote nauwkeurigheid readings uit te kunnen voeren, dan kunnen we dat natuurlijk zeer makkelijk toetsen == wetenschappelijk verklaren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.
Dat komt omdat die vrouwen een wereld krijgen voorgeschoteld die niet hoeft te kloppen. Ik bedoel, als ik talent heb dan kan ik ook een programma maken en een fout beeld schetsen. Niet dat ik dat wil, want ik zou liever op dit moment de werkelijkheid willen schetsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnen
Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnen
Denk nou toch eens na !quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.
'ik heb hem thuis ook zelf.'quote:Een goede verkoper bezit die eigenschappen ook tot in zeker mate.
Roem erotiseert en ondertussen is Robbert wel beroemd. An sich heb je dan over het algemeen de geslachtspartners voor het uitkiezen. 1 van de redenen waarom mensen graag beroemd willen worden.quote:Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.
Is Robbert seksueel aantrekkelijk als medium?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |