Het is een gesloten vraag waar alleen ja of nee op geantwoord kan worden. Een medium kan rijk of arm zijn of iets dat er tussenin ligt.quote:
Hé, Dr. Wetenschapsdiploma, heb je überhaupt gelezen wat een schizotypische persoonlijkheidsstoornis en pseudologia fantastica inhouden?quote:Zegt al genoeg ....en dan maar afgeven ....
(pagina 132)quote:'Ze bieden zich bijvoorbeeld aan als helderziende, genezer of anderszins paranormaal begaafde. Daarmee is zeker niet gezegd dat iedereen die denkt paranormaal begaafd te zijn, eigenlijk schizotypisch is maar het kan wel helpen'.
Een andere site beschrijft dit symptoom als volgtquote:1.eigenaardige overtuigingen en magisch denken die het gedrag beinvloeden (niet in overeenstemming met subculturele normen)
verderquote:vreemde opvattingen of magisch denken dat het gedrag beïnvloedt maar inconsistent is met subculturele normen (bijvoorbeeld bijgelovigheid, geloof in helderziendheid, telepathie of 'zesde zintuig'; bij kinderen en adolescenten bizarre fantasieën of preoccupaties);
quote:2. Betrekkingsideeën (het idee dat wat er om je heen gebeurt speciaal bedoeld is voor jou).
quote:4. Ongewone perceptuele waarnemingen
En dan zijn er nog een aantal die je beter kunt beoordelen als je Robbert persoonlijk kent.quote:ongewone waarnemingservaringen, zoals lichamelijke illusies;
Robbert schrijft zelf in z'n boek dat ie een geschiedenis heeft in de geestelijke gezondheidszorg. Vergezocht lijkt me dit dus allerminst..quote:Door het zelfvertrouwen dat ze uitstralen doordat ze niet beseffen dat ze liegen kunnen uit deze patiënten oplichters en kwakzalvers voortkomen.
Ja ach, zelfs een medium heeft voedsel en een dak boven z'n hoofd nodig. Dat het allemaal niet voor niks te krijgen is kan een medium ook niks aan doen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:32 schreef Tulio het volgende:
[..]
Het is een gesloten vraag waar alleen ja of nee op geantwoord kan worden. Een medium kan rijk of arm zijn of iets dat er tussenin ligt.![]()
Ervaringsdeskundige in iets waarvan je weet dat het niet werkt als er kritisch naar gekeken wordtquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:30 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee man, dat kan ik niet. Ik ben toch zelf een ervaringsdeskundige??!!
Een goede verkoper bezit die eigenschappen ook tot in zeker mate.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:35 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Hé, Dr. Wetenschapsdiploma, heb je überhaupt gelezen wat een schizotypische persoonlijkheidsstoornis en pseudologia fantastica inhouden?
Dat ik er niet voor gestudeerd heb wil niet zeggen dat ik er helemaal niets vanaf weet of dat ik er niet over kan lezen.
Hier een literatuurtip: 'Zo ben ik nu eenmaal' van Willem van der Does.
Daarin staat bijvoorbeeld:
[..]
(pagina 132)
Ik kan zo wat symptomen zien waaraan Robbert voldoet
[..]
Een andere site beschrijft dit symptoom als volgt
[..]
verder
[..]
[..]
[..]
En dan zijn er nog een aantal die je beter kunt beoordelen als je Robbert persoonlijk kent.
En wat zien we bij pseudoligia fantastica?
[..]
Robbert schrijft zelf in z'n boek dat ie een geschiedenis heeft in de geestelijke gezondheidszorg. Vergezocht lijkt me dit dus allerminst..
Vast wel bij het VMBO-publiekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Yes, ik ben dus schizotypisch, DAT is het!
![]()
Scoort dat bij de vrouwen denk je?
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:37 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ervaringsdeskundige in iets waarvan je weet dat het niet werkt als er kritisch naar gekeken wordt![]()
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnenquote:Scoort dat bij de vrouwen denk je?
En waarom is het niet wetenschappelijk te verklaren? Je claimt met grote nauwkeurigheid readings uit te kunnen voeren, dan kunnen we dat natuurlijk zeer makkelijk toetsen == wetenschappelijk verklaren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.
Dat komt omdat die vrouwen een wereld krijgen voorgeschoteld die niet hoeft te kloppen. Ik bedoel, als ik talent heb dan kan ik ook een programma maken en een fout beeld schetsen. Niet dat ik dat wil, want ik zou liever op dit moment de werkelijkheid willen schetsen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnen
Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:42 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar volgens mij staan de gewillige vrouwen nu in rotten van 10 opgesteld voor Robberts voordeur. Zou dus best eens kunnen
Denk nou toch eens na !quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:41 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
REFRAME: Waarvan het niet werkt als het op een wetenschappelijke manier verklaard probeert te worden. Het is namelijk niet wetenschappelijk te verklaren.
'ik heb hem thuis ook zelf.'quote:Een goede verkoper bezit die eigenschappen ook tot in zeker mate.
Roem erotiseert en ondertussen is Robbert wel beroemd. An sich heb je dan over het algemeen de geslachtspartners voor het uitkiezen. 1 van de redenen waarom mensen graag beroemd willen worden.quote:Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.
Is Robbert seksueel aantrekkelijk als medium?
quote:
Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen? Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:44 schreef The_End het volgende:
[..]
En waarom is het niet wetenschappelijk te verklaren? Je claimt met grote nauwkeurigheid readings uit te kunnen voeren, dan kunnen we dat natuurlijk zeer makkelijk toetsen == wetenschappelijk verklaren.
Neeheeeeeee, jij snapt het dus duidelijk niet of je wilt het niet snappen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen?
Lekker makkelijk, zeggen "pff, ik doe het niet want ik weet al wat jij straks gaat denken, namelijk dat het toch niet zo is".quote:Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.
Helemaal niet. Je kan heel goed regelen dat er onbekenden voor jou worden gekozen. Als random mensen uit Nederland kies, dan is de kans aanwezig dat er iemand tussen zit die jij goed kent, maar de kans dat je ze allemaal heel goed kent is zo goed als nul.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Dat kon ik ja, hoewel ik natuurlijk ook wel foutjes maakte. Maar stel dat iemand een succesvolle reading voor jou zou doen. Wat bewijst dat? Niets. Want ook al klopt de informatie, waar komt die informatie vandaan dan? Dat is toch niet wetenschappelijk te vangen? Bovendien zul jij altijd blijven denken dat de informatie toch ergens vandaag gehaald is omdat in jouw wereld het uberhaupt niet mogelijk is dat de levenden contact hebben met de doden.
God wat ben jij laf zeg !quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ook al zou het telepathie zijn, dan wil Jan de Wetenschapper daar ook niet aan. Want ook dat is onzin in zijn wereld.
Ik heb daar een keer op gelet (bij een uitzendingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:45 schreef Tulio het volgende:
[..]
Misschien een goede vraag aan de vrouwen onder ons.
Is Robbert seksueel aantrekkelijk als medium?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |