eh, een kwart is het met me eens hoor. vertel jij maar eens wat er zo pervers aan is?quote:op donderdag 29 december 2005 13:41 schreef henkievdv het volgende:
jij hebt echt een zieke geest angel.
als je het bekijkt vanuit een etisch oogpunt is het natuurlijk al helemaal verwerpelijk.quote:op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef -angel- het volgende:
[..]
eh, een kwart is het met me eens hoor. vertel jij maar eens wat er zo pervers aan is?
geniet je er nu van als jullie samen in de sauna zitten?quote:op donderdag 29 december 2005 14:13 schreef metro2005 het volgende:
maar je zus naakt zien is dan weer wat anders en vind ik weer wel kunnen.
zoals bv naar de sauna ofzo
......quote:op donderdag 29 december 2005 14:04 schreef pingwingei het volgende:
bij mij in de familie zijn een neef en nicht ook getrouwt, de gehele familie vind het een schande, ik vind het niet gek, als je voor elkaar hetzelfde voelt als "gewoon" vriend/vriendin...
quote:op donderdag 29 december 2005 14:15 schreef -angel- het volgende:
[..]
geniet je er nu van als jullie samen in de sauna zitten?
* geadopteerd nichtje heeft die er enorm lekker uitzietquote:op donderdag 29 december 2005 14:32 schreef american_nightmare het volgende:
je zus naakt zien is doodnormaal. je zus neuken is minder normaal. hoewel ik me wel weer voor kan stellen dat je als kind seksueel getinte spelletjes met je zusje doet.
nee pak dan liever een lekker nichtje.
kun je dat uitleggen?quote:op donderdag 29 december 2005 13:56 schreef henkievdv het volgende:
[..]
als je het bekijkt vanuit een etisch oogpunt is het natuurlijk al helemaal verwerpelijk.
ehm, neuqen met je zus is geen fetisch, dat is gewoon ziek. aan de andere kant, als beide partijen het graag willen, waarom niet...quote:op donderdag 29 december 2005 14:45 schreef slimshady het volgende:
vroeger heb ik weleens een verhaal gelezen over een broer en zus die het met mekaar deden.
en dat vond ik best geil![]()
misschien komt het doordat mensen stiekem foute dingen willen doen.
dat het spannend is en daardoor leuk. dat is volgens mij de definitie van fetish.
haha je spreekt jezelf wel een beetje tegen.quote:op donderdag 29 december 2005 14:47 schreef generalwong het volgende:
[..]
ehm, neuqen met je zus is geen fetisch, dat is gewoon ziek. aan de andere kant, als beide partijen het graag willen, waarom niet...
nou, nee hoor, dit heeft weinig met fetisjisme te maken. fetisjisme houdt in dat je seksueel opgewonden raakt van dingen die niet of indirect in verband staan met seks, bijvoorbeeld van zachte stoffen.quote:op donderdag 29 december 2005 14:45 schreef slimshady het volgende:
vroeger heb ik weleens een verhaal gelezen over een broer en zus die het met mekaar deden.
en dat vond ik best geil![]()
misschien komt het doordat mensen stiekem foute dingen willen doen.
dat het spannend is en daardoor leuk. dat is volgens mij de definitie van fetish.
ja ok, je hebt gelijk.quote:op donderdag 29 december 2005 14:52 schreef girllover het volgende:
[..]
nou, nee hoor, dit heeft weinig met fetisjisme te maken. fetisjisme houdt in dat je seksueel opgewonden raakt van dingen die niet of indirect in verband staan met seks, bijvoorbeeld van zachte stoffen.
het is ongebruikelijk, feit. maar wat is er precies ziek aan?quote:op donderdag 29 december 2005 16:05 schreef sylvana het volgende:
sex met familieleden is ziek, tis niet voor niks verboden omdat het incest is
hoeveel keer heb jij gestemd dan?quote:op donderdag 29 december 2005 13:49 schreef -angel- het volgende:
[..]
eh, een kwart is het met me eens hoor. vertel jij maar eens wat er zo pervers aan is?
incest is verboden omdat het incest is.quote:op donderdag 29 december 2005 16:05 schreef sylvana het volgende:
1 x waarom zou ik meer stemmen>quote:op donderdag 29 december 2005 16:11 schreef knokkels het volgende:
hoeveel keer heb jij gestemd dan?
gok op meer dan 1x
beïnvloeden van de uitkomstenquote:op donderdag 29 december 2005 16:20 schreef -angel- het volgende:
[..]
1 x waarom zou ik meer stemmen>
er is zoveel verboden, dat zou ik niet zomaar als maatstaf nemen hoor. overigens, met neefjes en nichtjes (familieleden) is het helemaal niet verboden.quote:op donderdag 29 december 2005 16:05 schreef sylvana het volgende:
haha. ja, joh mijn gelijk wil ik hier behalen. die mensen in de inrichting gaven me ongelijk, maar hier ...quote:op donderdag 29 december 2005 16:29 schreef knokkels het volgende:
beïnvloeden van de uitkomsten
teneinde je gelijk te halen![]()
quote:op donderdag 29 december 2005 13:41 schreef henkievdv het volgende:
jij hebt echt een zieke geest angel.
all hail the master of the questionable topicsquote:op donderdag 29 december 2005 16:46 schreef -angel- het volgende:
[..]
haha. ja, joh mijn gelijk wil ik hier behalen. die mensen in de inrichting gaven me ongelijk, maar hier ...
hoe was jouw ervaring?quote:op donderdag 29 december 2005 17:00 schreef selang het volgende:
als je een breezah-zusje hebt kan het wel vind ik
ik heb geen breezah-zusjequote:
ik ben een kloon van -markymark-.quote:op donderdag 29 december 2005 16:54 schreef skippy22 het volgende:
![]()
ben benieuwd van wie angel een kloon is hij opent altijd van die ranzige topics
is incest echt verboden joh?quote:op donderdag 29 december 2005 16:05 schreef sylvana het volgende:
van wikipedia. niets over wetten ofzo.quote:in nederland is incest, hoewel het soms lijkt dat het niet zo is, een taboe. omdat maar weinig gevallen in de openbaarheid treden, door de betrokkenen wordt er hardnekkig over gezwegen, komt incest (bloedschande) veelvuldiger voor dan mensen denken. hoewel incest thans in bijna alle culturen als verwerpelijk wordt beschouwd, kan seksueel contact tussen familieleden met wederzijdse instemming plaatsvinden.
quote:op donderdag 29 december 2005 15:54 schreef edpowers het volgende:
ik heb geen zus maar als ik een zus zou hebben en we zouden elkaar aantrekkelijk vinden, tsja waarom niet.
ik heb ook een heftige sexuele relatie gehad met mijn nicht. was heerlijk hoor, en waarom zou ik me daarover schuldig voelen?
het is eigenlijk best kinky ja.quote:op donderdag 29 december 2005 17:20 schreef eliminator20 het volgende:
dat er nog 'mensen' zijn die reageren als niet pervers.....![]()
niemand durft antwoord te gevenquote:
je kickt gewoon op reacties op deze buitenissige topicsquote:
heeft dit nog iets te maken met dit topic?quote:op donderdag 29 december 2005 18:16 schreef knokkels het volgende:
je kickt gewoon op reacties op deze buitenissige topics
meer met je posthistoryquote:op donderdag 29 december 2005 18:28 schreef -angel- het volgende:
[..]
heeft dit nog iets te maken met dit topic?![]()
geweldig, kun je nu weer ontopic gaan.quote:
quote:even voor de vrouwen dan, is het pervers om sex met je broer te hebben?
tegenstanders hebben gewoon 'n vriendin.....quote:op vrijdag 30 december 2005 09:03 schreef edpowers het volgende:
misschien is het interessant om te weten of de voorstanders toevallig allemaal geen zus hebben en de tegenstanders allemaal wel
nee hoor, niet iedereen hier is 14 zoals jijquote:op vrijdag 30 december 2005 11:54 schreef aequalitas het volgende:
[..]
tegenstanders hebben gewoon 'n vriendin.....![]()
gozer,ik ben 26 en ik heb geen zusje nodig om iemand te neuken......quote:op vrijdag 30 december 2005 12:51 schreef edpowers het volgende:
[..]
nee hoor, niet iedereen hier is 14 zoals jij
ik ben getrouwd en ben toch voor
ik denk niet dat je antwoord gaat krijgen op je vragen. dat is de 62% die gaat voor de tweede optie, maar eigenlijk niet weten waarom ze er op stemmen.quote:op vrijdag 30 december 2005 13:36 schreef the900 het volgende:
ik heb nog steeds geen steekhoudende argumenten gehoord.
geen idee of je ervoor gearresteerd kunt worden. wel weet ik dat je niet mag trouwen, en als je met je nicht wil trouwen heb je zelfs officieel toestemming van de koningin nodig (had ik ooit opgezocht).quote:op vrijdag 30 december 2005 13:36 schreef the900 het volgende:
ik heb nog steeds geen steekhoudende argumenten gehoord.
laat ik het eens opsplitsen in een aantal vragen.
1. is het verboden sex te hebben met een familielid? (kom met bewijzen)
nee waarom? mijn motto is dat zolang er niemand last van heeft dan mag het.quote:2. waarom zou het verboden moeten zijn?
hoogstens emotioneel, en dan alleen bij die mensen die het gruwelijk vinden. zoals ik al zei, ik heb geen zus dus heb geen idee wat ik in dat geval ervan zou vinden. maar stel dat ik er een had dan zou ik het juist rete-kinky vinden. nog verboden ook man, wat wil je nog meerquote:3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
kijk en daar zit het hem. een ouder/kind relatie is ongelijkwaardig.quote:op vrijdag 30 december 2005 14:08 schreef edpowers het volgende:
nee waarom? mijn motto is dat zolang er niemand last van heeft dan mag het.
oops sorry, ja ok.quote:op vrijdag 30 december 2005 14:25 schreef edpowers het volgende:
dat ben ik zeker met je eens, maar dit gaat tussen broer/zus en niet ouder/kind he
dat komt ws omdat mensen met een broer of zus weten hoe je daar naar kijkt. op een normale, a-sexuele manier als het goed is. de band die je hebt met een broer of zus is er normaal gesproken één waarin aantrekkingskracht of sexualiteit niet voor komt.quote:op vrijdag 30 december 2005 14:36 schreef edpowers het volgende:
ik krijg toch steeds meer het gevoel dat mensen die idd een broer of zus hebben er niet aan moeten denken en dat de rest het evt wel ok vind
ik ben benieuwd wat erodome ervan vind
quote:op vrijdag 30 december 2005 14:48 schreef frankium het volgende:
als je homo bent, mag je dan ook je broertje van 12 invullen?![]()
ja gek he meneer het fotomodel.quote:op donderdag 29 december 2005 15:05 schreef aequalitas het volgende:
volgens mij kunnen sommige gewoon geen meisjes meekrijgen......![]()
misschien is het in jullie gezin de normaalste zaak van de wereld om je broer of zus te neuken, maar gelukkig is het in de meeste gezinnen toch niet echt als normaal beschouwd.quote:op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef asskicker14 het volgende:
niet pervers. het is toch de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.
jammer genoeg is mijn zus niet neukwaardig.quote:op vrijdag 30 december 2005 16:19 schreef brabiliaan het volgende:
[..]
misschien is het in jullie gezin de normaalste zaak van de wereld om je broer of zus te neuken, maar gelukkig is het in de meeste gezinnen toch niet echt als normaal beschouwd.
omdat ze nog maar 10 is zekerquote:op vrijdag 30 december 2005 16:21 schreef asskicker14 het volgende:
[..]
jammer genoeg is mijn zus niet neukwaardig.![]()
post eens een foto van je zus, dan kunnen we beoordelen of ze het waard is.quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
vind 't erg spannend.quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
ik vraag me serieus af wat je huidige vriendin erger vindt, als je zegt:quote:op donderdag 29 december 2005 17:56 schreef aequalitas het volgende:
leuk voor je huidige vriendin om te weten;"trouwens,ik heb vroeger m'n zusje geneukt......"![]()
dat vind ik ook. feit blijft dat mensen het ziek vinden, blijven vinden.quote:op zondag 1 januari 2006 12:11 schreef rido78 het volgende:
[..]
ik vraag me serieus af wat je huidige vriendin erger vindt, als je zegt:
"trouwens ik heb vroeger mijn zusje geneukt...."
of
"trouwens ik heb vroeger jouw zusje geneukt..."
back ontopic. in deze discussie beginnen sommige mensen te sputteren over zusje = familie = incest = machtsverschil = misbruik. maar wat nou als het je tweelingzusje of oudere zus is en er geen sprake is van machtsverschil? dus dat het beide op compleet vrijwillige basis gaat?
ook lopen mensen te zeuren over de overdraagbaarheid van gen-afwijkingen en de gevolgen daarvan wanneer er door een broer-zus relatie een kind wordt verwekt. maar hoeveel procent van de sex-avonturen eindigen uiteindelijk in een zwangerschap? dus hoe vaak is er de intensie om daadwerkelijk een kind te verwekken?
wanneer een broer en zus beide graag samen sex hebben zonder de intentie om een kind te verwekken vind ik dat ze gewoon moeten doen waar ze zin in hebben. wie ben ik om daarover te oordelen? en of ze dat nu doen vanuit een speels of educatief oogpunt of dat ze het bewust voor het genot doen... moeten ze helemaal zelf weten.
ach, mensen vinden zoveel dingen ziek...quote:op zondag 1 januari 2006 12:22 schreef slimshady het volgende:
dat vind ik ook. feit blijft dat mensen het ziek vinden, blijven vinden.
ik ben het met je eens.quote:op zondag 1 januari 2006 12:11 schreef rido78 het volgende:
[..]
ook lopen mensen te zeuren over de overdraagbaarheid van gen-afwijkingen en de gevolgen daarvan wanneer er door een broer-zus relatie een kind wordt verwekt. maar hoeveel procent van de sex-avonturen eindigen uiteindelijk in een zwangerschap? dus hoe vaak is er de intensie om daadwerkelijk een kind te verwekken?
wanneer een broer en zus beide graag samen sex hebben zonder de intentie om een kind te verwekken vind ik dat ze gewoon moeten doen waar ze zin in hebben. wie ben ik om daarover te oordelen? en of ze dat nu doen vanuit een speels of educatief oogpunt of dat ze het bewust voor het genot doen... moeten ze helemaal zelf weten.
dat valt me ook wel eens op inderdaad.quote:op zondag 1 januari 2006 13:03 schreef rido78 het volgende:
[..]
ach, mensen vinden zoveel dingen ziek...
alleen op het forum al!
quote:op zondag 1 januari 2006 18:59 schreef dady het volgende:
als mijn zus er uit zou zien als carmen electra oid. en het is pure lust en geen liefde, nou ik had het wel geweten.
dat ga je je idd afvragen..quote:op donderdag 29 december 2005 17:20 schreef eliminator20 het volgende:
dat er nog 'mensen' zijn die reageren als niet pervers.....![]()
damn, i envy you voor die ervaring!quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
enquote:op donderdag 29 december 2005 19:50 schreef paveway het volgende:
sick dude.... ik kan me desondanks een heel eind vinden in de stelling dat als het vrijwillig is en ze willen het allebei. alleen dan is het de vraag waar die wens vandaan komt. ik denk dat sexuele aantrekking tot familie niet natuurlijk is. dus als je je aangetrokken voelt tot je zus (of vader/moeder/kind/oma/...) is dat op zich al reden om hulp te zoeken. waar zou dat vandaan komen en waar komt het idee vandaag dat dat normaal is? opvoeding? zo opgevoed zijn dat dat als normaal wordt gezien? ofwel indoctrinatie. en dan kan je je afvragen of 'vrijwillig' wel echt zo vrijwillig is.
ik denk dat de definitie van 'vrijwillig', die voor mij acceptabel zou zijn, zou luiden dat ze allebei ruim volwassen zijn. een normale opvoeding hebben genoten; met sociale contacten buiten de familiekring. en er dan na rijp beraad voor kiezen.
maar buiten dat zit er bij die lui wel een steekje los. maar goed, ze doen er verder niemand kwaad mee.
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doenquote:op maandag 2 januari 2006 00:14 schreef koenholio het volgende:
per·vers (bn.)
1 verdorven, tegennatuurlijk
tis niet tegennatuurlijk (dan zou het namelijk bijna niet kunnen), maar wel verdorven:
ver·dor·ven (bn.)
1 bedorven in zedelijk opzicht => immoreel
im·mo·reel (bn.)
1 in strijd met de begrippen van eer en plicht => onzedelijk, verdorven, voos, ziek
dat is pas gebeurdquote:op maandag 2 januari 2006 15:33 schreef robar het volgende:
kleine hypothese tussendoor:
stel nu dat jij en je zus bij de geboorte zijn gescheiden en je komt elkaar jaren later tegen en jullie worden verliefd op elkaar, zonder te weten dat je eigenlijk broer en zus bent.
en weer jaren later kom je daarachter.
wat dan?
ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .quote:op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
en
[..]
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doen![]()
tsja... ik heb geen zus... maar kijk, als je jong bent (puberteit e.d.) dan ben je veel met dat soort dingen bezig. is je zus dat ook, dan kom je soms vanzelf bij elkaar uit... van het een komt het ander en opeens lig je met elkaar in bed. njah.. niks mis mee... ik zie het verschil ook niet echt met een random ander meisje die net zo oud is als je zus en er hetzelfde uitziet..quote:op maandag 2 januari 2006 15:44 schreef robar het volgende:
[..]
ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .
en wat de kerk vroeger zei, dat werd blindelings aangenomen.
eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken als ik een zus had, maar toch is het vanuit de natuur gezien niet vreemd.
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?quote:op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef lupa_solitaria het volgende:
het heeft niets met de kerk te maken. zelfs in de dierenwereld is incest taboe. het is puur biologisch bepaald. dat wij er tegenwoordig voor kunnen zorgen dat er geen kinderen van komen doet daar niets aan af.
gozer,get a life......quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
http://www.nvsh.nl/systeem/incest.htmquote:incest betekent seksueel contact tussen verwanten. het woord komt van het latijnse 'incastus', wat 'onkuis' betekent. hieruit spreekt afkeuring. incest is bijna altijd en overal als iets verkeerds beschouwd. ook bij meeste dieren wordt incest vermeden. menselijke culturen hebben ook bepaalde uitzonderingen gemaakt. zo huwden in sommige culturen koningskinderen met elkaar om de zuiverheid van hun 'bloed' te bewaren.
voortplanting
waarom is er een 'verbod' op incest? de verklaring is waarschijnlijk dat in de evolutie van soorten die zich seksueel voortplanten, de zoektocht naar een partner buiten de eigen familiegroep op den duur betere afstammelingen opleverde dan wanneer men constant binnen de eigen groep bleef. dit laatste staat bekend als 'inteelt'. daarbij vindt voortplanting plaats binnen een beperkte groep, bijvoorbeeld een geïsoleerde gemeenschap. erfelijke afwijkingen worden daar versterkt omdat er een grote kans is dat ze bij beide ouders voorkomen. meestal wordt bij mensen en dieren een dergelijke situatie vermeden.
die in duitsland hadden inmiddels al meer kinderen, wisten dat ze familie waren, het eerdere kind was ook al zwaar gehandicapt, de volgende ook, daarvoor kwamen ze in de problemen, door het bewust doorfokken terwijl ze wisten wat voor gevolgen dat zou hebben...quote:op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
dat is pas gebeurden ja, die zijn gescheiden en die jongen/man is naar de gevangenis (2 jaar cel geloof ik, in duitsland). en ja, ik vind het kansloos dat dat gebeurd. ow ze hadden ook een kind trouwens ofzo...
ik bedoel... 2 uberlelijke mensen mogen elkaar neuken en kinderen krijgen. een opa van 80 mag met een meid van 20 neuken en die een kind schenken, maar neuken met je eigen zus die ook nog eens in je eigen leeftijdscatagorie ligt, dat mag dan weer niet![]()
nergens is teveel gezegd, als er echt geen andere partners zijn wil het nog weleens gebeuren, maar dat gaat alleen over noodsituatie's, verder blijven in de dierenwereld de sociale soorten(dus degene die weten dat het familie is) van hun kinderen af.quote:op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:
[..]
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
afstamming en inteelt zijn niet meer de meest verklarende aspecten van het incest taboo.quote:op maandag 2 januari 2006 16:10 schreef slimshady het volgende:
[..]
http://www.nvsh.nl/systeem/incest.htm
natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.quote:op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.
om een voorbeeldje te noemen: bij veel kuddedieren worden de jonge dieren (met name de mannetjes) verstoten als ze geslachtsrijp worden. zij moeten dan een eigen groep gaan vinden / vormen.quote:op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef merino het volgende:
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...
zal ik wel ff gaan doen dan. maar die systemen zijn verschillend per diersoort?quote:op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
een specifieke bron heb ik niet, maar met een beetje googlen valt er ongetwijfeld van alles over te vinden. bij elke sociale diersoort is er een systeem ter voorkoming van incest.
want?quote:op maandag 2 januari 2006 16:44 schreef merino het volgende:
zal ik wel ff gaan doen dan. maar die systemen zijn verschillend per diersoort?
in ieder geval zegt het weinig over waarom er bij mensen een incest taboo is...
jouw inziens ja maar bij mij op studie (waar dit soort culturele problemen onderzocht en geanalyseerd worden) leren we het dus anders. misschien zijn ze binnen de biologie ook wel erg overtuigd van de evolutie verklaring maar dat betekend niet dat dat de enige of de meest plausibele verklaring is...quote:op maandag 2 januari 2006 17:00 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
want?mensen zijn ook gewoon dieren, hoor. het taboe op incest komt m.i. direct voort uit de werking van de evolutie.
homosexualiteit en sex met je zus is niet met elkaar vergelijkbaar. als je homo bent, wordt je aangetrokken (en afgetrokkenquote:op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
en
[..]
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doen![]()
we hebben het niet over dwang, misbruik, verkrachting.quote:op maandag 2 januari 2006 23:49 schreef #ANONIEM het volgende:
het is pervers, geen twijfel over mogelijk. daarnaast vind ik zoiets ook echt gewoon slecht. er zijn gewoon zoveel meiden en dan zou je je zusje neuken omdat die toevallig dichtbij woont en heel vaak ter beschikking is ofzo? ik vind het erg zwak en kan me er niet in vinden.
denk ook dat de mensen die zeggen dat het niet pervers is geen zusje hebben (ik heb trouwens ook geen zusje). je mag er best over nadenken, daar heeft niemand wat over te zeggen, maar het uitvoeren vind ik echt heel slecht gewoon.![]()
dat weet ik.quote:op maandag 2 januari 2006 23:56 schreef slimshady het volgende:
we hebben het niet over dwang, misbruik, verkrachting.
maar over vrijwillige sex, lustgevoelens tussen leeftijdsgenoten.
don't wanna knowquote:op dinsdag 3 januari 2006 12:42 schreef -angel- het volgende:
ik heb gisteren weer eens genoten van die scene.![]()
ach, dat is afhankelijk van een aantal factoren.quote:op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef angelic_rose het volgende:
ik zou niet eens geil kunnen worden van een zus of broer..![]()
er zijn vast wel mensen die dat doen.quote:op dinsdag 3 januari 2006 19:43 schreef angelic_rose het volgende:
je ligt toch ook niet met je moeder te wippen ook al is ze een 'lekker wijf?'..
idd, bijvoorbeeld 50 centquote:op dinsdag 3 januari 2006 20:07 schreef -angel- het volgende:
[..]
er zijn vast wel mensen die dat doen.
quote:op dinsdag 3 januari 2006 18:14 schreef oscar_de_grouch het volgende:
- angel -, heb je een zusje?
dat is dus precies zo gegaan met mijn nichtjequote:op woensdag 4 januari 2006 14:30 schreef slimshady het volgende:
stel he, dat je gezellig met je neef/nicht op de kamer bent.
leuk kletsen en gekke dingen doen.
en op een gegeven moment is het stil en zit hij/zij naast je op een bed.
zij/hij begint je te betasten.
wat doe je dan?
en daarna gaf ze jouw klappen?quote:op woensdag 4 januari 2006 15:08 schreef edpowers het volgende:
dat is dus precies zo gegaan met mijn nichtje![]()
nou ja, nichtje, ze is 2 jaar ouder dan ikhet verschil iks wel dat ik de eerste zoen gaf.
wehehehehehehehehehehehehequote:op woensdag 4 januari 2006 15:08 schreef edpowers het volgende:
[..]
nou ja, nichtje, ze is 2 jaar ouder dan ikhet verschil iks wel dat ik de eerste zoen gaf.
en dat van iemand die me er onlangs op wees dat het mijn taak is onzinreacties te verwijderen.quote:op woensdag 4 januari 2006 15:35 schreef bietmixer het volgende:
wehehehehehehehehehehehehe
nopez, na de initiele schrik-reactie bleek ze hetzelfde te voelen als ik en toen ontspon een korte maar hevige relatie met uber-sex.quote:op woensdag 4 januari 2006 15:08 schreef edpowers het volgende:
[..]
ach ja als je jong bent maak je nog weleens fouten zullen we maar denken.quote:op woensdag 4 januari 2006 16:15 schreef edpowers het volgende:
nopez, na de initiele schrik-reactie bleek ze hetzelfde te voelen als ik en toen ontspon een korte maar hevige relatie met uber-sex.
jij maakt vast nooit foutenquote:op woensdag 4 januari 2006 16:20 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ach ja als je jong bent maak je nog weleens fouten zullen we maar denken.
omdat hij er inmiddels achter is gekomen dat het niet normaal is dat hij zijn zusje neukt, vermoed ik.quote:op woensdag 4 januari 2006 16:58 schreef oscar_de_grouch het volgende:
waarom weiger je antwoord te geven op de vraag of je een zusje hebt?
mijn enige fout is in te gaan op dit soort opmerkingen waar niemand een drol aan heeftquote:op woensdag 4 januari 2006 16:20 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ach ja als je jong bent maak je nog weleens fouten zullen we maar denken.
my mum i like to fuck...quote:op donderdag 5 januari 2006 15:26 schreef edpowers het volgende:
dat geeft weer een nieuwe dimensie aan de term milf
zou dan mmilf moeten worden waarbij de eerste m voor 'my' zou staan....
oja? gaat het om bloedverwantschap? lijkt mij niet. het gaat om samen op groeien en een achtergrond hebben die een niet sexuele aard heeft. als je opgegroeid bent met je zus, jij bent het produkt van een eerdere relatie van je vader, je 'zus' dat van een eerdere relatie van haar moeder. dan is er geen bloedlijn. vind het nog steeds zo bezwaarlijk.quote:op zaterdag 7 januari 2006 15:18 schreef reginaldo het volgende:
halfzus is toch ook een zus. het gaat uiteindelijk om de bloed verwantschap.
wat een zwak gelul.quote:op woensdag 4 januari 2006 16:33 schreef maniack28 het volgende:
jij maakt vast nooit fouten
fouten maken is relatief... niet alles is fout voor iedereen, de een vind dit fout de ander dat.... laat iedereen lekker doen waar hij/zij zin in heeft en zolang er dus geen kinderen komen (dat mag dus niet volgens de wet) is er niks fouts aan
je zal vast wel grotere fouten hebben gemaakt als je denkt dat mijn opmerking nergens op slaatquote:op donderdag 5 januari 2006 08:30 schreef edpowers het volgende:
mijn enige fout is in te gaan op dit soort opmerkingen waar niemand een drol aan heeft
waarom zwak gelul? het is de waarheid... voor een moslim is het eten van een varken een fout. voor een christen is neuken voor het huwelijk een fout. dingen zijn niet altijd goed of fout op de manier zoals jij vindt dat ze goed of fout zijn. dat hangt af van de plaats, tijd, persoon enz. je kan simpelweg niet stellen dat neuken met je zus fout is, puur omdat jij dat vindt. jij vindt neuken met je zus fout, maar het is niet gezegd dat iedereen dat vindt.quote:
quote:
en die incestfamilies stoppen we in een huis.... belt iemand john de mol even?quote:op dinsdag 10 januari 2006 11:06 schreef maniack28 het volgende:
[..]wat een naam
maar ik zou zeggen.. we nemen 100 families, waarvan 50 waarin broer en zus seks hebben (gehad) en we gaan ze onderzoeken, hoe, wat en waarommisschien komt er wel iets moois uit
misschien is het wel ergens goed voor.. je weet het niet
![]()
dan is het geen incest meer, als ze met elkaar gaan rampetampenquote:op dinsdag 10 januari 2006 11:08 schreef paveway het volgende:
[..]
en die incestfamilies stoppen we in een huis.... belt iemand john de mol even?![]()
![]()
![]()
als je zo redeneerd... mogen we nooit meer neuken.. want uiteindelijk stammen we allemaal af van adam en evaquote:op zaterdag 7 januari 2006 15:18 schreef reginaldo het volgende:
halfzus is toch ook een zus. het gaat uiteindelijk om de bloed verwantschap.
wel pervers, per ongeluk op niet gestemd. dan is dat weer quittequote:op donderdag 29 december 2005 13:35 schreef thedude0 het volgende:
niet pervers. per ongeluk op wel gestemd.
is dat je broer op je weblog?quote:op zaterdag 15 juli 2006 17:39 schreef sessy het volgende:
als de zus en broer in kwestie van vergelijkbare leeftijd zijn en volwassen en niet labiel of geestelijk gehandicapt of zo en er komen geen kinderen van, dan vind ik het niet pervers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |