abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 januari 2006 @ 13:43:59 #101
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_33600227
vraagje aan ts: heb je zelf een zus? ik denk van niet, anders zou je er niet zulke denkbeelden op na houden
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33603698
het is pervers, maar het zou niet verboden moeten worden.
het is principieel onjuist dat een overheid zou mogen bepalen met wie je het bed deelt.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33604747
quote:
op zondag 1 januari 2006 13:03 schreef rido78 het volgende:

[..]

ach, mensen vinden zoveel dingen ziek...
alleen op het forum al!
dat valt me ook wel eens op inderdaad.
er wordt (op fok, maar ook vaak genoeg in het echte leven) ontzettend snel 'ziek!' geroepen als iemand iets doet dat een ander maar raar vindt. het is nooit weg om een beetje open te staan voor andere ideeën, maar blijkbaar denken mensen daar anders over als het over dit soort gevoelige onderwerpen gaat.
veel mensen durven er niet eens lang genoeg aan te denken om er een echte mening over te voremen omdat ze bang zijn dat ze dan zelf ook ziek zijn.
triest eigenlijk.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33607038
als mijn zus er uit zou zien als carmen electra oid. en het is pure lust en geen liefde, nou ik had het wel geweten.
  zondag 1 januari 2006 @ 21:39:01 #105
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33610701
quote:
op zondag 1 januari 2006 18:59 schreef dady het volgende:
als mijn zus er uit zou zien als carmen electra oid. en het is pure lust en geen liefde, nou ik had het wel geweten.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  maandag 2 januari 2006 @ 00:14:26 #106
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_33614797
per·vers (bn.)
1 verdorven, tegennatuurlijk

tis niet tegennatuurlijk (dan zou het namelijk bijna niet kunnen), maar wel verdorven:
ver·dor·ven (bn.)
1 bedorven in zedelijk opzicht => immoreel

im·mo·reel (bn.)
1 in strijd met de begrippen van eer en plicht => onzedelijk, verdorven, voos, ziek

maar dat is in mijn eigen opzicht: het gaat tegen mijn eigenlijk begrippen in. voor mij is het dus wel pervers.

maar daar had ik eigenlijk ook geen woordenboek voor nodig.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_33615008
quote:
op donderdag 29 december 2005 17:20 schreef eliminator20 het volgende:
dat er nog 'mensen' zijn die reageren als niet pervers.....
dat ga je je idd afvragen..
pi_33626400
tvp
pi_33626582
quote:
op maandag 2 januari 2006 00:25 schreef csi_miami het volgende:

[..]

dat ga je je idd afvragen..
durven jullie niet serieus op de vragen in te gaan?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:10:19 #110
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33626585
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?

fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
damn, i envy you voor die ervaring!
  maandag 2 januari 2006 @ 15:28:37 #111
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33627204
quote:
op donderdag 29 december 2005 19:50 schreef paveway het volgende:
sick dude.... ik kan me desondanks een heel eind vinden in de stelling dat als het vrijwillig is en ze willen het allebei. alleen dan is het de vraag waar die wens vandaan komt. ik denk dat sexuele aantrekking tot familie niet natuurlijk is. dus als je je aangetrokken voelt tot je zus (of vader/moeder/kind/oma/...) is dat op zich al reden om hulp te zoeken. waar zou dat vandaan komen en waar komt het idee vandaag dat dat normaal is? opvoeding? zo opgevoed zijn dat dat als normaal wordt gezien? ofwel indoctrinatie. en dan kan je je afvragen of 'vrijwillig' wel echt zo vrijwillig is.

ik denk dat de definitie van 'vrijwillig', die voor mij acceptabel zou zijn, zou luiden dat ze allebei ruim volwassen zijn. een normale opvoeding hebben genoten; met sociale contacten buiten de familiekring. en er dan na rijp beraad voor kiezen.

maar buiten dat zit er bij die lui wel een steekje los. maar goed, ze doen er verder niemand kwaad mee.
en
quote:
op maandag 2 januari 2006 00:14 schreef koenholio het volgende:
per·vers (bn.)
1 verdorven, tegennatuurlijk

tis niet tegennatuurlijk (dan zou het namelijk bijna niet kunnen), maar wel verdorven:
ver·dor·ven (bn.)
1 bedorven in zedelijk opzicht => immoreel

im·mo·reel (bn.)
1 in strijd met de begrippen van eer en plicht => onzedelijk, verdorven, voos, ziek
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doen
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33627392
kleine hypothese tussendoor:

stel nu dat jij en je zus bij de geboorte zijn gescheiden en je komt elkaar jaren later tegen en jullie worden verliefd op elkaar, zonder te weten dat je eigenlijk broer en zus bent.
en weer jaren later kom je daarachter.

wat dan?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:38:08 #113
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33627540
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:33 schreef robar het volgende:
kleine hypothese tussendoor:

stel nu dat jij en je zus bij de geboorte zijn gescheiden en je komt elkaar jaren later tegen en jullie worden verliefd op elkaar, zonder te weten dat je eigenlijk broer en zus bent.
en weer jaren later kom je daarachter.

wat dan?
dat is pas gebeurd en ja, die zijn gescheiden en die jongen/man is naar de gevangenis (2 jaar cel geloof ik, in duitsland). en ja, ik vind het kansloos dat dat gebeurd. ow ze hadden ook een kind trouwens ofzo...

ik bedoel... 2 uberlelijke mensen mogen elkaar neuken en kinderen krijgen. een opa van 80 mag met een meid van 20 neuken en die een kind schenken, maar neuken met je eigen zus die ook nog eens in je eigen leeftijdscatagorie ligt, dat mag dan weer niet
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33627726
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

en
[..]

vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doen
ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .
en wat de kerk vroeger zei, dat werd blindelings aangenomen.

eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken als ik een zus had, maar toch is het vanuit de natuur gezien niet vreemd.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:46:24 #115
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33627796
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:44 schreef robar het volgende:

[..]

ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .
en wat de kerk vroeger zei, dat werd blindelings aangenomen.

eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken als ik een zus had, maar toch is het vanuit de natuur gezien niet vreemd.
tsja... ik heb geen zus... maar kijk, als je jong bent (puberteit e.d.) dan ben je veel met dat soort dingen bezig. is je zus dat ook, dan kom je soms vanzelf bij elkaar uit... van het een komt het ander en opeens lig je met elkaar in bed. njah.. niks mis mee... ik zie het verschil ook niet echt met een random ander meisje die net zo oud is als je zus en er hetzelfde uitziet..
pi_33628087
het heeft niets met de kerk te maken. zelfs in de dierenwereld is incest taboe. het is puur biologisch bepaald. dat wij er tegenwoordig voor kunnen zorgen dat er geen kinderen van komen doet daar niets aan af.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:59:01 #117
44906 merino
World of Sleepers
pi_33628259
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef lupa_solitaria het volgende:
het heeft niets met de kerk te maken. zelfs in de dierenwereld is incest taboe. het is puur biologisch bepaald. dat wij er tegenwoordig voor kunnen zorgen dat er geen kinderen van komen doet daar niets aan af.
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:06:26 #118
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33628503
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?

fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
gozer,get a life......
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_33628635
quote:
incest betekent seksueel contact tussen verwanten. het woord komt van het latijnse 'incastus', wat 'onkuis' betekent. hieruit spreekt afkeuring. incest is bijna altijd en overal als iets verkeerds beschouwd. ook bij meeste dieren wordt incest vermeden. menselijke culturen hebben ook bepaalde uitzonderingen gemaakt. zo huwden in sommige culturen koningskinderen met elkaar om de zuiverheid van hun 'bloed' te bewaren.

voortplanting
waarom is er een 'verbod' op incest? de verklaring is waarschijnlijk dat in de evolutie van soorten die zich seksueel voortplanten, de zoektocht naar een partner buiten de eigen familiegroep op den duur betere afstammelingen opleverde dan wanneer men constant binnen de eigen groep bleef. dit laatste staat bekend als 'inteelt'. daarbij vindt voortplanting plaats binnen een beperkte groep, bijvoorbeeld een geïsoleerde gemeenschap. erfelijke afwijkingen worden daar versterkt omdat er een grote kans is dat ze bij beide ouders voorkomen. meestal wordt bij mensen en dieren een dergelijke situatie vermeden.
http://www.nvsh.nl/systeem/incest.htm
pi_33628778
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef maniack28 het volgende:

[..]

dat is pas gebeurd en ja, die zijn gescheiden en die jongen/man is naar de gevangenis (2 jaar cel geloof ik, in duitsland). en ja, ik vind het kansloos dat dat gebeurd. ow ze hadden ook een kind trouwens ofzo...

ik bedoel... 2 uberlelijke mensen mogen elkaar neuken en kinderen krijgen. een opa van 80 mag met een meid van 20 neuken en die een kind schenken, maar neuken met je eigen zus die ook nog eens in je eigen leeftijdscatagorie ligt, dat mag dan weer niet
die in duitsland hadden inmiddels al meer kinderen, wisten dat ze familie waren, het eerdere kind was ook al zwaar gehandicapt, de volgende ook, daarvoor kwamen ze in de problemen, door het bewust doorfokken terwijl ze wisten wat voor gevolgen dat zou hebben...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_33628851
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:

[..]

incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
nergens is teveel gezegd, als er echt geen andere partners zijn wil het nog weleens gebeuren, maar dat gaat alleen over noodsituatie's, verder blijven in de dierenwereld de sociale soorten(dus degene die weten dat het familie is) van hun kinderen af.

heeft ook een erg goede reden, maar een belachelijk kleine kans op gezonde nakomelingen....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:19:12 #122
44906 merino
World of Sleepers
pi_33628908
quote:
afstamming en inteelt zijn niet meer de meest verklarende aspecten van het incest taboo.
het gaat er eerder om dat door het incest taboo mensen moeten gaan huwen buiten hun familie en daarom 2 familie's een alliancie met elkaar aangaan. vooral in de meer primitieve culturen kan dit essentieel zijn om te overleven.
cross-cousin en parallel-cousin huwelijken komen wel regelmatig voor omdat daardoor de alliancie tussen 2 familie's nog veel sterker gemaakt kan worden...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_33629423
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:
natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:36:52 #124
44906 merino
World of Sleepers
pi_33629556
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...
pi_33629663
quote:
op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef merino het volgende:
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...
om een voorbeeldje te noemen: bij veel kuddedieren worden de jonge dieren (met name de mannetjes) verstoten als ze geslachtsrijp worden. zij moeten dan een eigen groep gaan vinden / vormen.

een specifieke bron heb ik niet, maar met een beetje googlen valt er ongetwijfeld van alles over te vinden. bij elke sociale diersoort is er een systeem ter voorkoming van incest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')