dat valt me ook wel eens op inderdaad.quote:op zondag 1 januari 2006 13:03 schreef rido78 het volgende:
[..]
ach, mensen vinden zoveel dingen ziek...
alleen op het forum al!
quote:op zondag 1 januari 2006 18:59 schreef dady het volgende:
als mijn zus er uit zou zien als carmen electra oid. en het is pure lust en geen liefde, nou ik had het wel geweten.
dat ga je je idd afvragen..quote:op donderdag 29 december 2005 17:20 schreef eliminator20 het volgende:
dat er nog 'mensen' zijn die reageren als niet pervers.....![]()
damn, i envy you voor die ervaring!quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
enquote:op donderdag 29 december 2005 19:50 schreef paveway het volgende:
sick dude.... ik kan me desondanks een heel eind vinden in de stelling dat als het vrijwillig is en ze willen het allebei. alleen dan is het de vraag waar die wens vandaan komt. ik denk dat sexuele aantrekking tot familie niet natuurlijk is. dus als je je aangetrokken voelt tot je zus (of vader/moeder/kind/oma/...) is dat op zich al reden om hulp te zoeken. waar zou dat vandaan komen en waar komt het idee vandaag dat dat normaal is? opvoeding? zo opgevoed zijn dat dat als normaal wordt gezien? ofwel indoctrinatie. en dan kan je je afvragen of 'vrijwillig' wel echt zo vrijwillig is.
ik denk dat de definitie van 'vrijwillig', die voor mij acceptabel zou zijn, zou luiden dat ze allebei ruim volwassen zijn. een normale opvoeding hebben genoten; met sociale contacten buiten de familiekring. en er dan na rijp beraad voor kiezen.
maar buiten dat zit er bij die lui wel een steekje los. maar goed, ze doen er verder niemand kwaad mee.
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doenquote:op maandag 2 januari 2006 00:14 schreef koenholio het volgende:
per·vers (bn.)
1 verdorven, tegennatuurlijk
tis niet tegennatuurlijk (dan zou het namelijk bijna niet kunnen), maar wel verdorven:
ver·dor·ven (bn.)
1 bedorven in zedelijk opzicht => immoreel
im·mo·reel (bn.)
1 in strijd met de begrippen van eer en plicht => onzedelijk, verdorven, voos, ziek
dat is pas gebeurdquote:op maandag 2 januari 2006 15:33 schreef robar het volgende:
kleine hypothese tussendoor:
stel nu dat jij en je zus bij de geboorte zijn gescheiden en je komt elkaar jaren later tegen en jullie worden verliefd op elkaar, zonder te weten dat je eigenlijk broer en zus bent.
en weer jaren later kom je daarachter.
wat dan?
ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .quote:op maandag 2 januari 2006 15:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
en
[..]
vroeger dachten ze ook dat je aangetrokken voelen tot het eigen geslacht niet natuurlijk is, maar dat is dus wel natuurlijk.. apen en giraffe doen het bijv ook met leden van het eigen geslacht. dus wie zegt dat aantrekkingskracht tot je eigen familie niet natuurlijk is? je denkt dat het niet natuurlijk is, omdat iedereen het niet natuurlijk vindt. sorry hoor, maar naar mijn mening moet je gewoon doen wat je zelf wilt en als broer en zus beiden seks met elkaar willen hebben, dan moeten ze dat doen![]()
tsja... ik heb geen zus... maar kijk, als je jong bent (puberteit e.d.) dan ben je veel met dat soort dingen bezig. is je zus dat ook, dan kom je soms vanzelf bij elkaar uit... van het een komt het ander en opeens lig je met elkaar in bed. njah.. niks mis mee... ik zie het verschil ook niet echt met een random ander meisje die net zo oud is als je zus en er hetzelfde uitziet..quote:op maandag 2 januari 2006 15:44 schreef robar het volgende:
[..]
ach een of andere kerk zal vroeger wel verzonnen hebben dat het verwerpelijk is . . .
en wat de kerk vroeger zei, dat werd blindelings aangenomen.
eerlijk gezegd zou ik er ook niet aan moeten denken als ik een zus had, maar toch is het vanuit de natuur gezien niet vreemd.
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?quote:op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef lupa_solitaria het volgende:
het heeft niets met de kerk te maken. zelfs in de dierenwereld is incest taboe. het is puur biologisch bepaald. dat wij er tegenwoordig voor kunnen zorgen dat er geen kinderen van komen doet daar niets aan af.
gozer,get a life......quote:op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
http://www.nvsh.nl/systeem/incest.htmquote:incest betekent seksueel contact tussen verwanten. het woord komt van het latijnse 'incastus', wat 'onkuis' betekent. hieruit spreekt afkeuring. incest is bijna altijd en overal als iets verkeerds beschouwd. ook bij meeste dieren wordt incest vermeden. menselijke culturen hebben ook bepaalde uitzonderingen gemaakt. zo huwden in sommige culturen koningskinderen met elkaar om de zuiverheid van hun 'bloed' te bewaren.
voortplanting
waarom is er een 'verbod' op incest? de verklaring is waarschijnlijk dat in de evolutie van soorten die zich seksueel voortplanten, de zoektocht naar een partner buiten de eigen familiegroep op den duur betere afstammelingen opleverde dan wanneer men constant binnen de eigen groep bleef. dit laatste staat bekend als 'inteelt'. daarbij vindt voortplanting plaats binnen een beperkte groep, bijvoorbeeld een geïsoleerde gemeenschap. erfelijke afwijkingen worden daar versterkt omdat er een grote kans is dat ze bij beide ouders voorkomen. meestal wordt bij mensen en dieren een dergelijke situatie vermeden.
die in duitsland hadden inmiddels al meer kinderen, wisten dat ze familie waren, het eerdere kind was ook al zwaar gehandicapt, de volgende ook, daarvoor kwamen ze in de problemen, door het bewust doorfokken terwijl ze wisten wat voor gevolgen dat zou hebben...quote:op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef maniack28 het volgende:
[..]
dat is pas gebeurden ja, die zijn gescheiden en die jongen/man is naar de gevangenis (2 jaar cel geloof ik, in duitsland). en ja, ik vind het kansloos dat dat gebeurd. ow ze hadden ook een kind trouwens ofzo...
ik bedoel... 2 uberlelijke mensen mogen elkaar neuken en kinderen krijgen. een opa van 80 mag met een meid van 20 neuken en die een kind schenken, maar neuken met je eigen zus die ook nog eens in je eigen leeftijdscatagorie ligt, dat mag dan weer niet![]()
nergens is teveel gezegd, als er echt geen andere partners zijn wil het nog weleens gebeuren, maar dat gaat alleen over noodsituatie's, verder blijven in de dierenwereld de sociale soorten(dus degene die weten dat het familie is) van hun kinderen af.quote:op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:
[..]
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
afstamming en inteelt zijn niet meer de meest verklarende aspecten van het incest taboo.quote:op maandag 2 januari 2006 16:10 schreef slimshady het volgende:
[..]
http://www.nvsh.nl/systeem/incest.htm
natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.quote:op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef merino het volgende:
incest taboo heeft meer met alliances te maken (volgens levi-strauss althans). is het overigens echt zo dat in de dierenwereld incest nergens voorkomt?
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...quote:op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
natuurlijk komt het wel voor, maar dan altijd 'per ongeluk'. de sociale systemen van dieren zitten zo in elkaar dat incest wordt voorkomen.
om een voorbeeldje te noemen: bij veel kuddedieren worden de jonge dieren (met name de mannetjes) verstoten als ze geslachtsrijp worden. zij moeten dan een eigen groep gaan vinden / vormen.quote:op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef merino het volgende:
heb je daar iets van bron van. is namelijk beetje makkelijk gezegd dat het gewoon zo in elkaar zit... weet ook helemaal niks van sociale systemen onder dieren terwijl sociale systemen onder mensen is momenteel mijn 'vakgebied' is...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |