abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33690866
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Ik mis ze beide niet
niet zo moeilijk tot welke groep jij behoort met je antwoord van "beide" op één groep.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33690961
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik had het over kanslozen. Ik vind iemand met een Master zonder baan behoorlijk kansloos
Even terug zeg je nog dit:
quote:
Het zijn volgens mij vooral allochtonen en ex-asielzoekers die vertrekken. Daar hoef je als Nederland zijnde niet wakker van te liggen
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_33691074
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33691111
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef desiredbard het volgende:
Dus praat je jezelf tegen
Het zijn hoogopgeleiden die het land verlaten.
Het zijn mensen die graag werken daarom gaan ze er zelfs voor naar het buitenland gaan groep 1
In tegenstelling tot luie uitvreters die immigreren en werkelozen om uitkering te trekken, en de lager opgeleiden die het besef/de kans niet hebben om kuierlatten te maken groep 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33691139
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef UnleashMitch het volgende:

Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
CBS. Emigratie per land
pi_33691148
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
Het boeit me werkelijk geen flikker waar jij wakker van ligt maar onderbouw nu eens je stelling dat voornamelijk laagopgeleiden het land verlaten en niet de hoogopgeleiden.
pi_33691169
Die stelling heb ik niet gemaakt
pi_33691176
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:
CBS. Emigratie per land
Emigratie per land zegt iets over: juist waar men naar toe emigreert maar niets over het opleidingsniveau.

Andere bron
pi_33691223
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.

En dat was nou net mijn punt
pi_33691520
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef fernando_redondo het volgende:
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.

En dat was nou net mijn punt
Dan heb je blijkbaar een totaal andere discussie gevoerd. Het gaat er namelijk om dat laagopgeleiden emigreren naar Nederland en hoogopgeleiden emigreren uit Nederland. Dat het om die discussie gaat blijkt ook uit de OP van TS en de richting van de reacties die daar op volgen.
quote:
Nu was de verwachting toch al dat de bevolking van NL over een aantal jaren zal gaan krimpen (het grote sterven van de babyboom generatie gaat dan beginnen) maar mogelijk wordt dat punt nu eerder bereikt omdat hooggeschoolde Nederlanders het land massaal verlaten en veel allochtonen teruggaan nu de economische groei in Turkije en Marokko beter is dan in NL.
en bv deze reactie: Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstand

Blijkbaar heb je dus een compleet andere discussie gevoerd of snel nog even van standpunt gewijzigd toen je inzag dat je geen duidelijk bewijzen of zelfs maar indicaties had.
pi_33691633
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
pi_33691800
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Terwijl ik juist aangeef dat het zeer goed mogelijk is dat juist hoogopgeleiden allochtonen dit land verlaten om in hun vaderland iets op te zetten. Daarbij komt het verhaal van Stratos wat ook een indicatie is dat hoogopgeleiden meer kansen in het buitenland zien.

Wat is je bron ? Behalve je eigen aannames.
pi_33691862
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
pi_33691919
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Van die twee aannames heb je zeker ook een bron ?

Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
pi_33691988
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
pi_33692039
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef UnleashMitch het volgende:

Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
Van mij mag iemand met een Master die bijstand trekt wel vertrekken hoor. Graag zelfs en dat hij maar nooit meer terug komt
pi_33692052
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:24 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
Als het zo'n vaststaand feit is dan is het niet lastig om een bron te vinden. Gebruik Google eens en laat eens wat zien. M'n eerste zoektocht roken levert dit op:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=gezondheidsrisico%27s+roken+filetype%3Apdf&btnG=Zoeken&meta=
Zo moeilijk moet het dus niet zijn als het een vaststaand feit is.

Ik wacht in spanning af
pi_33692089
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
pi_33692288
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:27 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
Ach dat vraag ik ook helemaal niet, immers ook zulke gegevens zijn vrij eenvoudig te vinden:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1611-wm.htm

Ik vraag niets anders dan wat bronnen voor deze uitspraken van je:
  • De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit.
  • Want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden het land verlaten
  • Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    pi_33692706
    Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is
    pi_33692756
    De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
    pi_33692800
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is

Iets wat algemeen bekend is kan je heel simpel onderbouwen zoals m'n 'zoektocht' naar de gezondheidsrisico's van roken wel aantoont.

Het duurde even voor ik het door had maar nu is het mij helemaal duidelijk. Je bent werkelijk de allerslechtste debater die ik ook tegen heb mogen komen op Fok!
    pi_33692857
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef fernando_redondo het volgende:
    De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
    Zelfs dat zoek je niet na
    quote:
    2e generatie allochtoon
    Persoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder (definitie CBS).
    Als je geboren wordt in Nederland krijg je de Nederlandse nationaliteit. Lijkt me logisch dat dan het merendeel ook de Nederlandse nationaliteit nog heeft na een jaar of 20.
    pi_33692879
    Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt
    pi_33692911
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef fernando_redondo het volgende:
    Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt

Toon jij maar eens aan wat er wel klopt.
    pi_33692969
    Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.

Ik zal ze niet missen
    pi_33693095
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.

Ik zal ze niet missen
    Je beweert dus precies hetzelfde alleen van een andere hoek en ziet dat dus als argumentatie.

B-R-O-N
    pi_33693169
    Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
    pi_33693283
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef fernando_redondo het volgende:
    Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
    Zal ik m nog een keer geven ?
    http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1611-wm.htm

Dat wisten we dus al, het gaat om je andere aannames.
    pi_33693339
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:03 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Begrijpend lezen lullo
    Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
    pi_33693359
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

CBS. Emigratie per land
    En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
    pi_33693364
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
    Ben je echt zo dom als je overkomt?
    Heb je z'n reacties al terug gelezen ?
    pi_33693373
    quote:

[..]

Begrijpend lezen lullo
    Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
    Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem niet
    pi_33693471
    quote:

[..]

En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
    Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg

1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
    2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
    3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
    4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
    5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
    pi_33693567
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:03 schreef fernando_redondo het volgende:
    Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg

1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
    2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
    3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
    4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
    5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
    Prachtige aannames, nu nog een bron.
    ik vraag me echt af waarom ik er nog om vraag
    pi_33693579
    Lees de draad
    pi_33693709
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
    dat is Stereopenisme aka gelul in de ruimte
    pi_33693750
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef fernando_redondo het volgende:
    Lees de draad
    Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.

Onderbouw je geschreeuw eens
    pi_33693868
    hij baseerd zich waarschijnlijk op
    http://www.zakelijkcuraca(...)ie_dan_emigratie.htm
    Maar zonder door te lezen naar opleidingsniveau
    pi_33693898
    betere bronnen zijn:
    http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)len/2005-1659-wm.htm
    Daar blijkt daat de meesten naar US of Canada emigreren
    pi_33693928
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.

Onderbouw je geschreeuw eens
    Dan moet je naar Hans Anders toe.
    pi_33694037
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dan moet je naar Hans Anders toe.
    Heb m'n lenzen in
    De beste (en enige) bronnen die ik van jou gevonden heb zijn wat emigratiecijfers. Ik zie niet in wat die toevoegen aan de discussie ?
    pi_33694085
    Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
    pi_33694161
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef fernando_redondo het volgende:
    Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
    en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
    pi_33694206
    Het gaat om emigratie niet om immigratie
    pi_33694217
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:29 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
    Helaas voor je
    pi_33694573
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:31 schreef fernando_redondo het volgende:
    Het gaat om emigratie niet om immigratie
    Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
    Procentueel verlaten er meer (hogeropgeleide) mensen Nederland voor landen als Duitsland Belgie Canada en de VS als voor die arabische landjes.
    En zelfs naar die landen emigreren de hoger opgeleiden. De lager opgeleiden blijven lekker in de verzorgingsstaat NL hangen.
    En zelf al zouden het domme sloebers zijn die repatrieren (en dat is iets anders als emigreren) dan vallen die aantallen in het niet bij de emigratie van de autochtone Nederlandse bevolking naar landen als bovengenoemd

zie ook:
    http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Emigratie/landverhuizer.html

[ Bericht 4% gewijzigd door desiredbard op 04-01-2006 14:49:51 ]
    pi_33695365
    Fernando Redondo wat ben jij dom zeg... je wordt hier langs alle kanten rond je oren geslagen met feiten en je draagt zelf niks aan behalve loze uitspraken. Zelfs bij je punt maken om je beredenatie te starten ga je al de mist in met tegenspraken. .

JE bent het stereotype mensen dat alles maar aanneemt (go with the flow..).

Ideaal slachtoffer ben je voor partijen zoals Vlaams belang, die zitten vol met "volgers"

*Jedi volgt dit topic uit vermaak*
    pi_33696410
    quote:
    Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
    Naar welke landen zoal?
    pi_33696742
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:39 schreef fernando_redondo het volgende:
    Naar welke landen zoal?
    Zowel naar Westerse landen om daar hun individuele kwaliteiten te laten zien zonder de last te dragen van een te groot aantal incapabelen als ook naar Oostelijke (arabische) landen om met hun hier opgedane kennis iets op te zetten in het vaderland.
    pi_33696852
    De eerste groep is een gemis (ongeveer 10.000 per jaar dus dat valt ook wel mee) en de 2e een zegen
    pi_33696957
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef fernando_redondo het volgende:
    De eerste groep is een gemis (ongeveer 10.000 per jaar dus dat valt ook wel mee) en de 2e een zegen
    Waarom is het een zegen als hoogopgeleide allochtonen ons land verlaten en daardoor uiteindelijk alleen de laagopgeleide allochtonen in Nederland overblijven ?
    pi_33697168
    Omdat ze veelal geen baan hebben. Als ze nu al moeilijk een baan kunnen vinden wat komt er dan van ze terecht over 20 jaar?
    pi_33697383
    'Werkgever wil vooral blanke werknemer'

8 februari 2005 - Een gebrek aan opleiding is de belangrijkste reden dat veel niet-westerse allochtonen werkloos zijn. Een andere oorzaak ligt bij werkgevers. Werkgevers hebben liever blanke, christelijke werknemers dan personeel dat uit een niet-westerse cultuur komt.

Dat concludeert socioloog Frank van Tubergen die aanstaande vrijdag aan de Universiteit van Utrecht promoveert op een onderzoek naar achterstanden onder allochtonen in achttien landen.

Opleiding
    Volgens de socioloog is de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen als Turken en Marokkanen in ons land vijf keer zo hoog als onder autochtonen. Belangrijkste succesfactor op de arbeidsmarkt is de opleiding. Hogeropgeleide immigranten vinden sneller werk dan nieuwkomers met een lagere opleiding.

Opgenomen
    Maar volgens de socioloog zijn er ook verschillen die niet alleen door het opleidingsniveau verklaard kunnen worden. Blanke, christelijke nieuwkomers worden sneller in de samenleving opgenomen dan niet-christelijke allochtonen met een donkere huidskleur.

Kenmerkend
    Het grote verschil in werkloosheidscijfers tussen autochtonen en allochtonen is kenmerkend voor Nederland. In de andere door Van Tubergen onderzochte landen waren de verschillen kleiner. (bron: Planet Internet)
    pi_33697478
    Nogmaals: Waarom is het dan een zege dat de hoogopgeleiden vertrekken en de laagopgeleiden blijven ? Er staat duidelijk dat de werkgever een blank werknemener wil, reden daarvoor is een gebrek aan opleiding. Wat wil je duidelijk maken ?
    pi_33697583
    Dat je niet wakker hoeft te liggen van een allochtoon die uit Nederland vertrekt.

En dat ruim 2 keer zoveel allochtonen vertrekken dan autochtonen
      woensdag 4 januari 2006 @ 16:09:11 #157
    79262 Dwersdriever
    Justified Ancient of MuMu
    pi_33697598
    Volgens mij valt het met die emigratie van hoogopgeleiden wel mee. Ik zie het in mijn omgeving ook volop. Mensen gaan in de grensstreek in Duitsland wonen omdat daar nog veel woningen te krijgen zijn voor een redelijke prijs. Natuurlijk zullen er altijd getalenteerde mensen uit het land vertrekken, maar ik heb nog nergens gelezen dat dat meer is dan tien jaar geleden. Nederland haalt op zijn beurt overigens ook weer hoogopgeleid personeel uit het buitenland, bijvoorbeeld ingenieurs.
    We Came A Long Time Ago
    Nine Nine Two - But You Did Not Know
    pi_33697673
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef fernando_redondo het volgende:
    Nederland kent ongeveer 16 miljoen inwoners BRON
    De beroepsbevolking was in 2002 7,2 miljoen BRON
    Dat is een arbeidsparticipatie van 45%.

Nederland heeft 3 miljoen allochtonen BRON
    Nederland heeft dus 13 miljoen normale inwoners. Als we er van uit gaan dat de arbeidsparticipatie voor autochtonen minimaal net zo hoog ligt als voor allochtonen (iets wat aannemelijk is gezien de vele publicaties op Google) Dan hebben we dus 5.85 miljoen werkende autochtonen.

20% van de Nederlanders is hoog opgeleid BRON
    Waardoor er dus iets minder dan 1.2 miljoen hoog opgeleide werkende autochtonen zijn. Gezien de cijfers van het CBS BRON vertrekken er dit jaar 50.000 mensen. Aangezien gemiddeld 1 op de 5 mensen hoogopgeleid is vertrekken er dus minimaal 10.000 hoogopgeleiden.

Dat betekent dus dat we op deze manier elk jaar 1% aan hoogopgeleiden verliezen. Het is maar wat je niets noemt.

Daarbij zijn nog twee opmerkingen: Laagopgeleiden hebben de financiele middelen niet om te emigreren, ik meen gelezen te hebben dat een bedrag van enkele tienduizenden euro's geen uitspatting is. Dus het aantal hoogopgeleiden tussen het aantal emigranten kan ligt waarschijnlijk hoger.

Daarnaast valt te zien dat de emigratie een sterk stijgende trend laat zien en het percentage in de toekomst dus op zal gaan lopen.
    pi_33697748
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dat je niet wakker hoeft te liggen van een allochtoon die uit Nederland vertrekt.
    Van een laagopgeleide allochtoon niet nee maar waarom vind jij het een goede ontwikkeling dat hoogopgeleide allochtonen vertrekken ?
    pi_33697810
    Je moet wel een onderscheidt maken tussen Westerse en Niet-westerse allochtonen natuurlijk
    pi_33697838
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef fernando_redondo het volgende:
    Je moet wel een onderscheidt maken tussen Westerse en Niet-westerse allochtonen natuurlijk
    Waar en waarom ?
      woensdag 4 januari 2006 @ 16:15:59 #162
    65762 ozzyat105
    rock&roll high school
    pi_33697881
    ik vind het nog steeds wel een leuk land hoor, nederland!
    reach out and touch faith
    pi_33697899
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Van een laagopgeleide allochtoon niet nee maar waarom vind jij het een goede ontwikkeling dat hoogopgeleide allochtonen vertrekken ?
    Dat is slechts een klein groepje, er zijn immers nauwelijks hoogopgeleide (niet-westerse) allochtonen. En diegene die vertrekken hebben vaak nauwelijks toegevoegde waarde voor Nederland en waarschijnlijk over 20 jaar nog minder.
    pi_33697990
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:11 schreef UnleashMitch het volgende:
    BRON vertrekken er dit jaar 50.000 mensen. Aangezien gemiddeld 1 op de 5 mensen hoogopgeleid is vertrekken er dus minimaal 10.000 hoogopgeleiden.
    Eindelijk cijfers maar hier ga je weer de fout in.
    die emigratie hoeveelheid is namelijk niet statistisch verdeeld. Die 50.000 zijn met name hoogopgeleiden en successvolle (intelligente) personen, het is nit zo dat er 40.00 laagopgeleide mensen het land verlaten.
    quote:
    Daarbij zijn nog twee opmerkingen: Laagopgeleiden hebben de financiele middelen niet om te emigreren, ik meen gelezen te hebben dat een bedrag van enkele tienduizenden euro's geen uitspatting is. Dus het aantal hoogopgeleiden tussen het aantal emigranten kan ligt waarschijnlijk hoger.
    Middelen is het probleem niet, instelling wel, waarom zou je een verzogings staat verlaten om ergens anders met hard werken het beter te krijgen. Natuurlijk kost emigreren geld, dat weet ik als geen ander maar mensen worden zich kosten-bewuster als je in het buitenland zit.
    pi_33698032
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Waar en waarom ?
    Westerse allochtonen hebben de zelfde cultuur en voegen wat toe aan Nederland en niet-westerse allochtonen over het algemeen niet of nauwelijks en hebben een andere cultuur
    pi_33698083
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:18 schreef desiredbard het volgende:
    Eindelijk cijfers maar hier ga je weer de fout in.
    die emigratie hoeveelheid is namelijk niet statistisch verdeeld. Die 50.000 zijn met name hoogopgeleiden en successvolle (intelligente) personen, het is nit zo dat er 40.00 laagopgeleide mensen het land verlaten.
    Vandaar dat er minimaal in stond. Ik had die opmerking nog even bij kunnen en moeten voegen natuurlijk
    quote:
    Middelen is het probleem niet, instelling wel, waarom zou je een verzogings staat verlaten om ergens anders met hard werken het beter te krijgen. Natuurlijk kost emigreren geld, dat weet ik als geen ander maar mensen worden zich kosten-bewuster als je in het buitenland zit.
    Dat ook maar goed dat ziet Fernando blijkbaar niet als reden om in Nederland te blijven vandaar dat ik t kostenplaatje er bij haal. Je kan nog zo graag weg willen, als laagopgeleide is een bedrag van tienduizenden euro's ophoesten zo goed als onmogelijk.
    pi_33698143
    quote:
    Gezien de cijfers van het CBS BRON vertrekken er dit jaar 50.000 mensen. Aangezien gemiddeld 1 op de 5 mensen hoogopgeleid is vertrekken er dus minimaal 10.000 hoogopgeleiden
    Dat zijn slechts mensen die in Nederland zijn geboren. Er vertrekken ook ongeveer 60.000 allochtonen. Waarvan hopelijk het overgrote deel niet westerse allochtonen zijn
    pi_33698153
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:19 schreef fernando_redondo het volgende:
    Westerse allochtonen hebben de zelfde cultuur en voegen wat toe aan Nederland en niet-westerse allochtonen over het algemeen niet of nauwelijks en hebben een andere cultuur
    Nee, waar zou die scheiding in m'n betoog passen en waarom had ik die scheiding precies in moeten voegen ? Wat had dat toegevoegd aan m'n betoog of in hoeverre had dat de uitkomst veranderd.
    pi_33698306

Even een grafiekje over wie waarheengaat
    Er zijn dus echt niet zoveel repatrierende uitvreters en nuttelozen.
    De doelbestemmingen zijn landen waar hard gewerkt wordt en geen verzorgingsstaatjes. Dus:
    Emigratie is niet gelijk verdeeld over bevolkingsgroepen (Jij haalt verkeerd een stukje uit het curacause equivalent van het CBS aan dat zegt dat er meer mensen terug komen dan er weggaan) De doelgebieden liggen compleet anders dan je blijft beweren:
    als beeldend kunstenaar en voorproever zuig je ook behoorlijk
    (oftewel: van hout snijden heb je ook geen kaas gegeten)
    pi_33698477
    Op zich is een afname van het aantal mensen een goede ontwikkeling voor de leefbaarheid in NL ivm minder aanleg van nieuwe woonwijken, wegen en industrie tereinen. Ben wel benieuwd wat voor het effect het zal hebben op de economie; totale binnenlandse besteding van nederlanders zal dalen
    pi_33698976
    Afgezien van het feit dat de technologisch wetenschappelijke vooruitgang stil komt te liggen, daarentegen zullen de wachtijen bij de Mac afnemen daar er geen personeelstekort zal zijn
    De straten zullen schoonzijn want die worden 3x par dag geveegd, oh en je zult van je minimumloontje op die baantjes oook nog eens een keer 50% belasting moeten afstaan om al die werkelozen te onderhouden
    pi_33699103
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:46 schreef desiredbard het volgende:
    Afgezien van het feit dat de technologisch wetenschappelijke vooruitgang stil komt te liggen, daarentegen zullen de wachtijen bij de Mac afnemen daar er geen personeelstekort zal zijn
    De straten zullen schoonzijn want die worden 3x par dag geveegd, oh en je zult van je minimumloontje op die baantjes oook nog eens een keer 50% belasting moeten afstaan om al die werkelozen te onderhouden
    Waardoor het voor nog meer mensen aantrekkelijk wordt om te emigreren met dezelfde cirkel als gevolg. Als ik af en toe zie hoe dit land in z'n greep wordt gehouden door mensen die zoveel mogelijk alles willen nivelleren dan snap ik wel waarom mensen emigreren. Als ik op het journaal hoor dat hoogopgeleiden in hun leven 3x modaal verdienen maar slechts 2x modaal overhouden dankzij belastingen e.d. dan weet ik wel wat ik ga doen over een jaar of 10
    pi_33700442
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef desiredbard het volgende:
    [afbeelding]
    Even een grafiekje over wie waarheengaat
    Er zijn dus echt niet zoveel repatrierende uitvreters en nuttelozen.
    De doelbestemmingen zijn landen waar hard gewerkt wordt en geen verzorgingsstaatjes. Dus:
    Emigratie is niet gelijk verdeeld over bevolkingsgroepen (Jij haalt verkeerd een stukje uit het curacause equivalent van het CBS aan dat zegt dat er meer mensen terug komen dan er weggaan) De doelgebieden liggen compleet anders dan je blijft beweren:
    als beeldend kunstenaar en voorproever zuig je ook behoorlijk
    (oftewel: van hout snijden heb je ook geen kaas gegeten)
    Het beeld is nu heel anders. Dit is namelijk een lijstje van de geschiedenis van de emigratie. Naar Australie, Canada, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland emigreren nu nauwelijks mensen
    pi_33700494
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:22 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Nee, waar zou die scheiding in m'n betoog passen en waarom had ik die scheiding precies in moeten voegen ? Wat had dat toegevoegd aan m'n betoog of in hoeverre had dat de uitkomst veranderd.
    Wel natuurlijk want er zit een wereld van verschil tussen westerse en Niet-westerse allochtonen
    pi_33700556
    Mag ik nog het feit noemen dat hoogopgeleiden procentueel vaker emigreren op kosten van de werkgever. (mijn indruk en ervaring, geen bron)

Topic is interessant omdat ik op het moment worstel met de vraag in te gaan op een aanbod van de firma om een hogere positie te gaan bekleden in Zweden of USA. (geen keuze in lokatie maar moet nog beslist worden)

Oftewel ik val mogelijk in het hokje hoogopgeleid, autochtone emigrant.
    pi_33700671
    Kon je wel eens gelijk in hebben, als een bedrijf je wil hebben zijn ze bereid de relocatiekosten te betalen. Dat ligt iets anders voor zelfstandig ondernemers die het elders willen gaan zoeken. En mensen die het gewoon zo zat zijn dat ze zelf emigreren en dan pas een baan zoeken. (Dat laatste geval is dus inderdada mensen met voldoende geld)
    pi_33700738
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:38 schreef desiredbard het volgende:
    Kon je wel eens gelijk in hebben, als een bedrijf je wil hebben zijn ze bereid de relocatiekosten te betalen. Dat ligt iets anders voor zelfstandig ondernemers die het elders willen gaan zoeken. En mensen die het gewoon zo zat zijn dat ze zelf emigreren en dan pas een baan zoeken. (Dat laatste geval is dus inderdada mensen met voldoende geld)
    Dat is stiekem ook best een grote groep denk ik.
    pi_33700769
    Maar die komen vanzelf weer terug over het algemeen
    pi_33700892
    Sterke groei werkloosheid onder Marokkanen

VOORBURG - Het aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst zonder baan blijft sterk stijgen, terwijl de werkloosheid onder andere groepen niet-westerse allochtonen afzwakt. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Daar waar de werkloosheid onder Turken, Antillianen en Arubanen iets daalde, groeide de groep Marokkanen zonder werk vorig jaar van 17 procent naar meer dan 22 procent. Ook bij Surinamers was sprake van een stijging, maar de werkloosheid onder hen ligt met bijna 12 procent een stuk lager.

CBS-onderzoeker M. Vergeer spreekt van een "zorgelijke ontwikkeling" voor allochtonen op de arbeidsmarkt en dan in het bijzonder voor Marokkanen. Hij wijst erop dat het CBS alleen die werkzoekenden meetelt, die actief op zoek zijn naar betaald werk. "We hebben hier dus over mensen die niet alleen ergens ingeschreven staan, maar direct beschikbaar zijn om aan de slag te gaan."

Volgens Vergeer is de werkloosheid onder allochtonen het afgelopen jaar weliswaar iets afgezwakt, maar nog altijd duidelijk veel hoger dan onder autochtonen.

Gemiddeld had vorig jaar 5,2 procent van de autochtonen van 15 tot en met 64 jaar ongewild geen baan. Dat is een stijging van 23 procent ten opzichte van 2003. De werkloosheid onder niet-westerse allochtonen steeg relatief minder hard: van ruim 14 procent naar 16 procent. Daarmee zaten mensen uit deze groep vorig jaar gemiddeld driemaal zo vaak zonder werk dan autochtonen. In het geval van Marokkanen was dit vier keer vaker.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_Marokkanen.html

5,2% tegen 16,0%
    pi_33700935
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:32 schreef fernando_redondo het volgende:
    Wel natuurlijk want er zit een wereld van verschil tussen westerse en Niet-westerse allochtonen
    en beantwoord nu m'n vraag eens:
    waar zou die scheiding in m'n betoog passen en waarom had ik die scheiding precies in moeten voegen ? Wat had dat toegevoegd aan m'n betoog of in hoeverre had dat de uitkomst veranderd.
    pi_33701000
    westerse allochtonen en autochtonen die vertrekken = jammer
    Niet-westerse allochtonen die vertrekken = zegen

Zo ongeveer
    pi_33701095
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:49 schreef fernando_redondo het volgende:
    westerse allochtonen en autochtonen die vertrekken = jammer
    Niet-westerse allochtonen die vertrekken = zegen

Zo ongeveer
    en dat past in m'n betoog dat de uittocht van 10.000 hoogopgeleiden autochtonen wel degelijk een aderlating is ?

en vervolgens komen we weer in de hetzelfde cirkeltje waar je net ook al niet uit kwam. Waarom is het een zegen als een hoogopgeleide niet-westerse allochtoon vertrekt en ons vervolgens met de laagopgeleide niet-westerse allochtoon laat zitten ?

Ik hoef zeker niet te vragen op welke partij je gestemd hebt ?
    pi_33701415
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:51 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en dat past in m'n betoog dat de uittocht van 10.000 hoogopgeleiden autochtonen wel degelijk een aderlating is ?Waar komt dat cijfer vandaan?

en vervolgens komen we weer in de hetzelfde cirkeltje waar je net ook al niet uit kwam. Waarom is het een zegen als een hoogopgeleide niet-westerse allochtoon vertrekt en ons vervolgens met de laagopgeleide niet-westerse allochtoon laat zitten ? Het beste zou zijn als de criminele en werkeloze allochtoon zou opbokken, maar dat is een illusie. Dan kunnen beter de hoger-opgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken. Hun toegevoegde waarde is toch maar beperkt

Ik hoef zeker niet te vragen op welke partij je gestemd hebt ? Als je zo vooringenomen bent als normaal niet nee
    pi_33701492
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:41 schreef fernando_redondo het volgende:
    Maar die komen vanzelf weer terug over het algemeen
    ?????????
    Ik denk het niet
    pi_33701542
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:

Gemiddeld had vorig jaar 5,2 procent van de autochtonen van 15 tot en met 64 jaar ongewild geen baan. Dat is een stijging van 23 procent ten opzichte van 2003. De werkloosheid onder niet-westerse allochtonen steeg relatief minder hard: van ruim 14 procent naar 16 procent. Daarmee zaten mensen uit deze groep vorig jaar gemiddeld driemaal zo vaak zonder werk dan autochtonen. In het geval van Marokkanen was dit vier keer vaker.

http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_Marokkanen.html

5,2% tegen 16,0%
    En hoeveel hadden er gewild geen baan?
    pi_33701576
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:03 schreef fernando_redondo het volgende:
    Waar komt dat cijfer vandaan?
    Lees je uberhaupt andere stukken tekst wel ?
    Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstand
    In tegenstelling tot je eigen beweringen goed onderbouwd met bronnen.
    quote:
    Het beste zou zijn als de criminele en werkeloze allochtoon zou opbokken, maar dat is een illusie. Dan kunnen beter de hoger-opgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken. Hun toegevoegde waarde is toch maar beperkt
    Waarop baseer je dat hoger opgeleide niet-westerse allochtonen een beperkte toegevoegde waarde hebben ?

Daarnaast, als we veel lager opgeleiden hebben is het dan niet beter om ook een hoop hoog opgeleiden te hebben ? Die verdienen immers het geld, zorgen voor innovatie e.d. en betalen de meeste belasting.
    pi_33701986
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:08 schreef UnleashMitch het volgende:

Lees je uberhaupt andere stukken tekst wel ?
    Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstand
    In tegenstelling tot je eigen beweringen goed onderbouwd met bronnen.

Arbeidsparticipatie is onder niet westerse allochtonen veel lager

Waarop baseer je dat hoger opgeleide niet-westerse allochtonen een beperkte toegevoegde waarde hebben ?

Vaker werkeloos, minder geintegreerd, mindere taalbeheersing
      woensdag 4 januari 2006 @ 18:22:40 #188
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_33702036
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 14:43 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dat zijn uitzonderingen

Verder is het typisch dat het aan Nederland lag dat ze geen baan konden vinden.

Ik zal ze niet missen
    Weinig levenservaring.....
    Era Vulgaris
    pi_33702142
    Nee hoor, Stratos zegt het zelf
    pi_33702239
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:21 schreef fernando_redondo het volgende:
    Bedankt je wijst me op een klein foutje, wat overigens meteen jou argument nutteloos maakt. De 45% is natuurlijk niet de arbeidsparticipatie maar de beroepsbevolking.

Dus nu is het:
    5.85 miljoen autochtonen.
    1.2 miljoen hoog opgeleide autochtonen.
    Er vertrekken er dit jaar 50.000 mensen.
    Gemiddeld 1 op de 5 mensen is hoogopgeleid.
    Dus er vertrekken jaarlijks 10.000 hoogopgeleide mensen.
    Wat dus nog steeds bijna een procent is van het totaal aantal hoog opgeleiden.
    quote:
    Vaker werkeloos, minder geintegreerd, mindere taalbeheersing
    Graag bronnen of op z'n minst indicaties dat hoogopgeleide allochtonen zoveel slechter presteren dat ze een negatief saldo bijdragen aan de Nederlandse samenleving.

Dus goed wat zijn verder je argumenten ?
    pi_33702375
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:05 schreef desiredbard het volgende:

[..]

?????????
    Ik denk het niet
    Als je zonder vast plan gaat dan gaat het vaak mis
    pi_33702810
    De tweede generatie niet-westerse allochtonen doen het beter op de arbeidsmarkt dan de eerste generatie, omdat ze beter zijn opgeleid. Ongeveer 60 procent van de autochtone bevolking heeft een middelbaar-hoge of hoge opleiding. Dit geldt voor 20 procent van de eerste generatie Turken en Marokkanen en voor 50 procent van de eerste generatie Surinamers en Antillianen. Van de tweede generatie Turken en Marokkanen heeft ongeveer 30 procent minimaal middelbaar-hoog onderwijs. Veel tweede generatie kinderen gaan nog naar school. Hun uiteindelijke opleidingsniveau zal dus nog hoger kunnen uitvallen. Daarmee vergroten zij hun kansen op de arbeidsmarkt nog verder.

Ga je berekening maar opnieuw maken
      woensdag 4 januari 2006 @ 19:54:45 #193
    42306 Vassili_Z
    Low Man's Lyric
    pi_33705060
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef jpjedi het volgende:
    Mag ik nog het feit noemen dat hoogopgeleiden procentueel vaker emigreren op kosten van de werkgever. (mijn indruk en ervaring, geen bron)

Topic is interessant omdat ik op het moment worstel met de vraag in te gaan op een aanbod van de firma om een hogere positie te gaan bekleden in Zweden of USA. (geen keuze in lokatie maar moet nog beslist worden)

Oftewel ik val mogelijk in het hokje hoogopgeleid, autochtone emigrant.
    Wedden dat je dan te maken krijgt met domme types die zeuren over: migranten zijn parasieten, nuttelozen, etcetc

Hier op Fok! zijn ze in de ruime meerderheid
    Era Vulgaris
    pi_33705215
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ga je berekening maar opnieuw maken
    Want ?
    pi_33705853
    De 2e generatie is lang niet zo goed opgeleid als de Nederlandse
    pi_33710630
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 20:16 schreef fernando_redondo het volgende:
    De 2e generatie is lang niet zo goed opgeleid als de Nederlandse
    en daarom klopt m'n berekening niet meer
    pi_33712150
    Als je autochtoon gelijk zou stellen aan in Nederland geboren wel maar dat is ook niet zo.

Leuk leesvoer:

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?STB=G1,G5&LA=nl&DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3,7&D2=1-7&D3=0&D4=a&D5=0&D6=a&HDR=T,G3&LYR=G2:0,G4:0
      FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 januari 2006 @ 23:19:49 #198
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_33712266
    Ik dacht dat ik continue dezelfde post las
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 13:45 schreef fernando_redondo het volgende:
    ik lig er ook niet wakker van als ze vertrekken.
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 14:43 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik zal ze niet missen
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik mis ze beide niet
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik zal ze niet missen
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem niet
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef fernando_redondo het volgende:
    pi_33720249
    quote:
    Op donderdag 29 december 2005 17:04 schreef LXIV het volgende:
    Dit zijn de emigratiecijfers voor 2005. December is nog niet meegerekend:
    jan 8068
    feb 7967
    mrt 8497
    apr 10416
    mei 8631
    jun 10229
    jul 11946
    aug 11745
    sep 11056
    okt 11097
    nov 10697
    totaal 110349

Bron CBS

Dus er zullen in 2005 in totaal iets van 120500 mensen emigreren (incl. december)!
    Juist deze mensen hebben we kei-hard nodig. Koos werkeloos zal niet zo snel vertrekken uit NL.
    120.000 per jaar. Dat zijn er 1.200.000 per decennium!
    En in 2050: meer alleenstaanden, minder paren
    Tussen 2005 en 2035 zal het aantal huishoudens toenemen van 7,1 miljoen naar 8,2 miljoen. Daarna zal het aantal huishoudens licht dalen, tot 8,1 miljoen in 2050.

Aantal huishoudens

Gemiddeld kleinere huishoudens
    De groei van het aantal huishoudens zal zich vooral voordoen bij alleenstaanden. Om die reden daalt de gemiddelde huishoudengrootte van 2,3 in 2005 tot 2,1 in 2035. Dit blijkt uit de nieuwe Huishoudensprognose van het CBS.

Huishoudens naar type

Forse toename aantal alleenstaanden
    Tot 2035 komen er bijna 1 miljoen alleenstaanden bij, vrijwel evenveel mannen als vrouwen. Nadien blijft het aantal alleenstaanden staan op 3,5 miljoen.

Voor de toename van het aantal alleenstaanden zijn diverse verklaringen. De eerste is dat jongeren vaker een tijdje op zichzelf blijven wonen, terwijl ook ouderen langer zelfstandig blijven wonen.

Bovendien leidt de verwachte stijging van het aantal ongehuwd samenwonenden op den duur tot meer alleenstaanden. Samenwoonrelaties worden namelijk vaker verbroken dan relaties van gehuwde stellen.

De vergrijzing is de derde belangrijke oorzaak van de toekomstige groei van het aantal alleenstaanden. Zo zal het aantal alleenstaanden van 75 jaar of ouder verdubbelen van 450 duizend in 2005 tot 920 duizend in 2050.

Paren naar kindertal

Minder paren met kinderen
    Het aantal paren zal dalen van 4,1 miljoen in 2005 naar 3,9 miljoen in 2050. Het betreft vooral paren met kinderen. Het aantal paren zonder kinderen in het huishouden neemt tussen 2005 en 2050 juist toe van 2,0 miljoen naar 2,1 miljoen. Dat betekent dat 54 procent van de paren in 2050 geen kind in huis heeft. Momenteel is dat percentage 49.

Eenouders naar kindertal

Meer eenoudergezinnen
    De komende decennia zal een forse toename te zien geven van het aantal eenouders. In 2050 zullen er 700 duizend eenoudergezinnen zijn, 250 duizend meer dan in 2005. Eenoudergezinnen met één kind komen het meest voor. Dit komt onder meer doordat scheidingen vaker plaatsvinden onder paren met één kind dan onder paren die al twee of meer kinderen hebben.Bron CBS
    pi_33720651
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 18:28 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Bedankt je wijst me op een klein foutje, wat overigens meteen jou argument nutteloos maakt. De 45% is natuurlijk niet de arbeidsparticipatie maar de beroepsbevolking.

Dus nu is het:
    5.85 miljoen autochtonen.
    1.2 miljoen hoog opgeleide autochtonen.
    Er vertrekken er dit jaar 50.000 mensen.
    Gemiddeld 1 op de 5 mensen is hoogopgeleid.
    Dus er vertrekken jaarlijks 10.000 hoogopgeleide mensen.
    Wat dus nog steeds bijna een procent is van het totaal aantal hoog opgeleiden.
    Je kan dat percentage vertrekkende autochtomnen niet rechtevenredig over beide opleidingsgroepen verdelen
    quote:
    Graag bronnen of op z'n minst indicaties dat hoogopgeleide allochtonen zoveel slechter presteren dat ze een negatief saldo bijdragen aan de Nederlandse samenleving.
    Dat beweert ie ook niet terecht. Hij heeft gewoon consequent iets tegen allochtonen, waar ik consequent iets heb tegen luie uitvreters en a-socialen (die beter vertegenwoordigt lijken te zijn onder bepaalde allochtone bevolkingsgroepen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')