niet zo moeilijk tot welke groep jij behoort met je antwoord van "beide" op één groep.quote:
Even terug zeg je nog dit:quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik had het over kanslozen. Ik vind iemand met een Master zonder baan behoorlijk kansloos
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.quote:Het zijn volgens mij vooral allochtonen en ex-asielzoekers die vertrekken. Daar hoef je als Nederland zijnde niet wakker van te liggen
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef desiredbard het volgende:
Dus praat je jezelf tegen
Het zijn hoogopgeleiden die het land verlaten.
Het zijn mensen die graag werken daarom gaan ze er zelfs voor naar het buitenland gaan groep 1
In tegenstelling tot luie uitvreters die immigreren en werkelozen om uitkering te trekken, en de lager opgeleiden die het besef/de kans niet hebben om kuierlatten te maken groep 2
CBS. Emigratie per landquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
Het boeit me werkelijk geen flikker waar jij wakker van ligt maar onderbouw nu eens je stelling dat voornamelijk laagopgeleiden het land verlaten en niet de hoogopgeleiden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
Emigratie per land zegt iets over: juist waar men naar toe emigreert maar niets over het opleidingsniveau.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:
CBS. Emigratie per land
Dan heb je blijkbaar een totaal andere discussie gevoerd. Het gaat er namelijk om dat laagopgeleiden emigreren naar Nederland en hoogopgeleiden emigreren uit Nederland. Dat het om die discussie gaat blijkt ook uit de OP van TS en de richting van de reacties die daar op volgen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef fernando_redondo het volgende:
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.
En dat was nou net mijn punt
en bv deze reactie: Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstandquote:Nu was de verwachting toch al dat de bevolking van NL over een aantal jaren zal gaan krimpen (het grote sterven van de babyboom generatie gaat dan beginnen) maar mogelijk wordt dat punt nu eerder bereikt omdat hooggeschoolde Nederlanders het land massaal verlaten en veel allochtonen teruggaan nu de economische groei in Turkije en Marokko beter is dan in NL.
Terwijl ik juist aangeef dat het zeer goed mogelijk is dat juist hoogopgeleiden allochtonen dit land verlaten om in hun vaderland iets op te zetten. Daarbij komt het verhaal van Stratos wat ook een indicatie is dat hoogopgeleiden meer kansen in het buitenland zien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Van die twee aannames heb je zeker ook een bron ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Van mij mag iemand met een Master die bijstand trekt wel vertrekken hoor. Graag zelfs en dat hij maar nooit meer terug komtquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
Als het zo'n vaststaand feit is dan is het niet lastig om een bron te vinden. Gebruik Google eens en laat eens wat zien. M'n eerste zoektocht roken levert dit op:quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:24 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
Ach dat vraag ik ook helemaal niet, immers ook zulke gegevens zijn vrij eenvoudig te vinden:quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:27 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is
Zelfs dat zoek je niet naquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef fernando_redondo het volgende:
De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
Als je geboren wordt in Nederland krijg je de Nederlandse nationaliteit. Lijkt me logisch dat dan het merendeel ook de Nederlandse nationaliteit nog heeft na een jaar of 20.quote:2e generatie allochtoon
Persoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder (definitie CBS).
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Je beweert dus precies hetzelfde alleen van een andere hoek en ziet dat dus als argumentatie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.
Ik zal ze niet missen
Zal ik m nog een keer geven ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
Begrijpend lezen lulloquote:
En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?quote:
Heb je z'n reacties al terug gelezen ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
Ben je echt zo dom als je overkomt?
Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem nietquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Begrijpend lezen lullo
Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoegquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
Prachtige aannames, nu nog een bron.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg
1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
dat is Stereopenisme aka gelul in de ruimtequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef fernando_redondo het volgende:
Lees de draad
Dan moet je naar Hans Anders toe.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.
Onderbouw je geschreeuw eens
Heb m'n lenzen inquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Dan moet je naar Hans Anders toe.
en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t danquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef fernando_redondo het volgende:
Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
Helaas voor jequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:29 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Het gaat om emigratie niet om immigratie
Naar welke landen zoal?quote:Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
Zowel naar Westerse landen om daar hun individuele kwaliteiten te laten zien zonder de last te dragen van een te groot aantal incapabelen als ook naar Oostelijke (arabische) landen om met hun hier opgedane kennis iets op te zetten in het vaderland.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Naar welke landen zoal?
Waarom is het een zegen als hoogopgeleide allochtonen ons land verlaten en daardoor uiteindelijk alleen de laagopgeleide allochtonen in Nederland overblijven ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef fernando_redondo het volgende:
De eerste groep is een gemis (ongeveer 10.000 per jaar dus dat valt ook wel mee) en de 2e een zegen
Nederland kent ongeveer 16 miljoen inwoners BRONquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:51 schreef fernando_redondo het volgende:
De eerste groep is een gemis (ongeveer 10.000 per jaar dus dat valt ook wel mee) en de 2e een zegen
Van een laagopgeleide allochtoon niet nee maar waarom vind jij het een goede ontwikkeling dat hoogopgeleide allochtonen vertrekken ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat je niet wakker hoeft te liggen van een allochtoon die uit Nederland vertrekt.
Waar en waarom ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:14 schreef fernando_redondo het volgende:
Je moet wel een onderscheidt maken tussen Westerse en Niet-westerse allochtonen natuurlijk
Dat is slechts een klein groepje, er zijn immers nauwelijks hoogopgeleide (niet-westerse) allochtonen. En diegene die vertrekken hebben vaak nauwelijks toegevoegde waarde voor Nederland en waarschijnlijk over 20 jaar nog minder.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Van een laagopgeleide allochtoon niet nee maar waarom vind jij het een goede ontwikkeling dat hoogopgeleide allochtonen vertrekken ?
Eindelijk cijfers maar hier ga je weer de fout in.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:11 schreef UnleashMitch het volgende:
BRON vertrekken er dit jaar 50.000 mensen. Aangezien gemiddeld 1 op de 5 mensen hoogopgeleid is vertrekken er dus minimaal 10.000 hoogopgeleiden.
Middelen is het probleem niet, instelling wel, waarom zou je een verzogings staat verlaten om ergens anders met hard werken het beter te krijgen. Natuurlijk kost emigreren geld, dat weet ik als geen ander maar mensen worden zich kosten-bewuster als je in het buitenland zit.quote:Daarbij zijn nog twee opmerkingen: Laagopgeleiden hebben de financiele middelen niet om te emigreren, ik meen gelezen te hebben dat een bedrag van enkele tienduizenden euro's geen uitspatting is. Dus het aantal hoogopgeleiden tussen het aantal emigranten kan ligt waarschijnlijk hoger.
Westerse allochtonen hebben de zelfde cultuur en voegen wat toe aan Nederland en niet-westerse allochtonen over het algemeen niet of nauwelijks en hebben een andere cultuurquote:
Vandaar dat er minimaal in stond. Ik had die opmerking nog even bij kunnen en moeten voegen natuurlijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:18 schreef desiredbard het volgende:
Eindelijk cijfers maar hier ga je weer de fout in.
die emigratie hoeveelheid is namelijk niet statistisch verdeeld. Die 50.000 zijn met name hoogopgeleiden en successvolle (intelligente) personen, het is nit zo dat er 40.00 laagopgeleide mensen het land verlaten.
Dat ook maar goed dat ziet Fernando blijkbaar niet als reden om in Nederland te blijven vandaar dat ik t kostenplaatje er bij haal. Je kan nog zo graag weg willen, als laagopgeleide is een bedrag van tienduizenden euro's ophoesten zo goed als onmogelijk.quote:Middelen is het probleem niet, instelling wel, waarom zou je een verzogings staat verlaten om ergens anders met hard werken het beter te krijgen. Natuurlijk kost emigreren geld, dat weet ik als geen ander maar mensen worden zich kosten-bewuster als je in het buitenland zit.
Dat zijn slechts mensen die in Nederland zijn geboren. Er vertrekken ook ongeveer 60.000 allochtonen. Waarvan hopelijk het overgrote deel niet westerse allochtonen zijnquote:Gezien de cijfers van het CBS BRON vertrekken er dit jaar 50.000 mensen. Aangezien gemiddeld 1 op de 5 mensen hoogopgeleid is vertrekken er dus minimaal 10.000 hoogopgeleiden
Nee, waar zou die scheiding in m'n betoog passen en waarom had ik die scheiding precies in moeten voegen ? Wat had dat toegevoegd aan m'n betoog of in hoeverre had dat de uitkomst veranderd.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Westerse allochtonen hebben de zelfde cultuur en voegen wat toe aan Nederland en niet-westerse allochtonen over het algemeen niet of nauwelijks en hebben een andere cultuur
Waardoor het voor nog meer mensen aantrekkelijk wordt om te emigreren met dezelfde cirkel als gevolg. Als ik af en toe zie hoe dit land in z'n greep wordt gehouden door mensen die zoveel mogelijk alles willen nivelleren dan snap ik wel waarom mensen emigreren. Als ik op het journaal hoor dat hoogopgeleiden in hun leven 3x modaal verdienen maar slechts 2x modaal overhouden dankzij belastingen e.d. dan weet ik wel wat ik ga doen over een jaar of 10quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:46 schreef desiredbard het volgende:
Afgezien van het feit dat de technologisch wetenschappelijke vooruitgang stil komt te liggen, daarentegen zullen de wachtijen bij de Mac afnemen daar er geen personeelstekort zal zijn
De straten zullen schoonzijn want die worden 3x par dag geveegd, oh en je zult van je minimumloontje op die baantjes oook nog eens een keer 50% belasting moeten afstaan om al die werkelozen te onderhouden
Het beeld is nu heel anders. Dit is namelijk een lijstje van de geschiedenis van de emigratie. Naar Australie, Canada, Zuid Afrika en Nieuw Zeeland emigreren nu nauwelijks mensenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:26 schreef desiredbard het volgende:
[afbeelding]
Even een grafiekje over wie waarheengaat
Er zijn dus echt niet zoveel repatrierende uitvreters en nuttelozen.
De doelbestemmingen zijn landen waar hard gewerkt wordt en geen verzorgingsstaatjes. Dus:
Emigratie is niet gelijk verdeeld over bevolkingsgroepen (Jij haalt verkeerd een stukje uit het curacause equivalent van het CBS aan dat zegt dat er meer mensen terug komen dan er weggaan) De doelgebieden liggen compleet anders dan je blijft beweren:
als beeldend kunstenaar en voorproever zuig je ook behoorlijk
(oftewel: van hout snijden heb je ook geen kaas gegeten)
Wel natuurlijk want er zit een wereld van verschil tussen westerse en Niet-westerse allochtonenquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:22 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Nee, waar zou die scheiding in m'n betoog passen en waarom had ik die scheiding precies in moeten voegen ? Wat had dat toegevoegd aan m'n betoog of in hoeverre had dat de uitkomst veranderd.
Dat is stiekem ook best een grote groep denk ik.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:38 schreef desiredbard het volgende:
Kon je wel eens gelijk in hebben, als een bedrijf je wil hebben zijn ze bereid de relocatiekosten te betalen. Dat ligt iets anders voor zelfstandig ondernemers die het elders willen gaan zoeken. En mensen die het gewoon zo zat zijn dat ze zelf emigreren en dan pas een baan zoeken. (Dat laatste geval is dus inderdada mensen met voldoende geld)
en beantwoord nu m'n vraag eens:quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:32 schreef fernando_redondo het volgende:
Wel natuurlijk want er zit een wereld van verschil tussen westerse en Niet-westerse allochtonen
en dat past in m'n betoog dat de uittocht van 10.000 hoogopgeleiden autochtonen wel degelijk een aderlating is ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:49 schreef fernando_redondo het volgende:
westerse allochtonen en autochtonen die vertrekken = jammer
Niet-westerse allochtonen die vertrekken = zegen
Zo ongeveer
quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:51 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en dat past in m'n betoog dat de uittocht van 10.000 hoogopgeleiden autochtonen wel degelijk een aderlating is ?Waar komt dat cijfer vandaan?
en vervolgens komen we weer in de hetzelfde cirkeltje waar je net ook al niet uit kwam. Waarom is het een zegen als een hoogopgeleide niet-westerse allochtoon vertrekt en ons vervolgens met de laagopgeleide niet-westerse allochtoon laat zitten ? Het beste zou zijn als de criminele en werkeloze allochtoon zou opbokken, maar dat is een illusie. Dan kunnen beter de hoger-opgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken. Hun toegevoegde waarde is toch maar beperkt
Ik hoef zeker niet te vragen op welke partij je gestemd hebt ? Als je zo vooringenomen bent als normaal niet nee
?????????quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:41 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar die komen vanzelf weer terug over het algemeen
En hoeveel hadden er gewild geen baan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:45 schreef fernando_redondo het volgende:
Gemiddeld had vorig jaar 5,2 procent van de autochtonen van 15 tot en met 64 jaar ongewild geen baan. Dat is een stijging van 23 procent ten opzichte van 2003. De werkloosheid onder niet-westerse allochtonen steeg relatief minder hard: van ruim 14 procent naar 16 procent. Daarmee zaten mensen uit deze groep vorig jaar gemiddeld driemaal zo vaak zonder werk dan autochtonen. In het geval van Marokkanen was dit vier keer vaker.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nder_Marokkanen.html
5,2% tegen 16,0%
Lees je uberhaupt andere stukken tekst wel ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Waar komt dat cijfer vandaan?
Waarop baseer je dat hoger opgeleide niet-westerse allochtonen een beperkte toegevoegde waarde hebben ?quote:Het beste zou zijn als de criminele en werkeloze allochtoon zou opbokken, maar dat is een illusie. Dan kunnen beter de hoger-opgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken. Hun toegevoegde waarde is toch maar beperkt
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:08 schreef UnleashMitch het volgende:
Lees je uberhaupt andere stukken tekst wel ?
Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstand
In tegenstelling tot je eigen beweringen goed onderbouwd met bronnen.
Arbeidsparticipatie is onder niet westerse allochtonen veel lager
Waarop baseer je dat hoger opgeleide niet-westerse allochtonen een beperkte toegevoegde waarde hebben ?
Vaker werkeloos, minder geintegreerd, mindere taalbeheersing
Weinig levenservaring.....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:43 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat zijn uitzonderingen
Verder is het typisch dat het aan Nederland lag dat ze geen baan konden vinden.
![]()
![]()
Ik zal ze niet missen
Bedankt je wijst me op een klein foutje, wat overigens meteen jou argument nutteloos maakt. De 45% is natuurlijk niet de arbeidsparticipatie maar de beroepsbevolking.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Graag bronnen of op z'n minst indicaties dat hoogopgeleide allochtonen zoveel slechter presteren dat ze een negatief saldo bijdragen aan de Nederlandse samenleving.quote:Vaker werkeloos, minder geintegreerd, mindere taalbeheersing
Als je zonder vast plan gaat dan gaat het vaak misquote:
Wedden dat je dan te maken krijgt met domme types die zeuren over: migranten zijn parasieten, nuttelozen, etcetcquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:34 schreef jpjedi het volgende:
Mag ik nog het feit noemen dat hoogopgeleiden procentueel vaker emigreren op kosten van de werkgever. (mijn indruk en ervaring, geen bron)
Topic is interessant omdat ik op het moment worstel met de vraag in te gaan op een aanbod van de firma om een hogere positie te gaan bekleden in Zweden of USA. (geen keuze in lokatie maar moet nog beslist worden)
Oftewel ik val mogelijk in het hokje hoogopgeleid, autochtone emigrant.![]()
Want ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Ga je berekening maar opnieuw maken
en daarom klopt m'n berekening niet meerquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:16 schreef fernando_redondo het volgende:
De 2e generatie is lang niet zo goed opgeleid als de Nederlandse
quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:45 schreef fernando_redondo het volgende:
ik lig er ook niet wakker van als ze vertrekken.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:43 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zal ze niet missen
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik mis ze beide niet
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik zal ze niet missen
quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:00 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem niet
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat je niet wakker hoeft te liggen van een allochtoon die uit Nederland vertrekt.
En in 2050: meer alleenstaanden, minder parenquote:Op donderdag 29 december 2005 17:04 schreef LXIV het volgende:
Dit zijn de emigratiecijfers voor 2005. December is nog niet meegerekend:
jan 8068
feb 7967
mrt 8497
apr 10416
mei 8631
jun 10229
jul 11946
aug 11745
sep 11056
okt 11097
nov 10697
totaal 110349
Bron CBS
Dus er zullen in 2005 in totaal iets van 120500 mensen emigreren (incl. december)!
Juist deze mensen hebben we kei-hard nodig. Koos werkeloos zal niet zo snel vertrekken uit NL.
120.000 per jaar. Dat zijn er 1.200.000 per decennium!![]()
Je kan dat percentage vertrekkende autochtomnen niet rechtevenredig over beide opleidingsgroepen verdelenquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:28 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Bedankt je wijst me op een klein foutje, wat overigens meteen jou argument nutteloos maakt. De 45% is natuurlijk niet de arbeidsparticipatie maar de beroepsbevolking.
Dus nu is het:
5.85 miljoen autochtonen.
1.2 miljoen hoog opgeleide autochtonen.
Er vertrekken er dit jaar 50.000 mensen.
Gemiddeld 1 op de 5 mensen is hoogopgeleid.
Dus er vertrekken jaarlijks 10.000 hoogopgeleide mensen.
Wat dus nog steeds bijna een procent is van het totaal aantal hoog opgeleiden.
Dat beweert ie ook niet terecht. Hij heeft gewoon consequent iets tegen allochtonen, waar ik consequent iets heb tegen luie uitvreters en a-socialen (die beter vertegenwoordigt lijken te zijn onder bepaalde allochtone bevolkingsgroepen.quote:Graag bronnen of op z'n minst indicaties dat hoogopgeleide allochtonen zoveel slechter presteren dat ze een negatief saldo bijdragen aan de Nederlandse samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |