abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33690866
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:53 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Ik mis ze beide niet
niet zo moeilijk tot welke groep jij behoort met je antwoord van "beide" op één groep.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33690961
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik had het over kanslozen. Ik vind iemand met een Master zonder baan behoorlijk kansloos
Even terug zeg je nog dit:
quote:
Het zijn volgens mij vooral allochtonen en ex-asielzoekers die vertrekken. Daar hoef je als Nederland zijnde niet wakker van te liggen
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_33691074
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33691111
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef desiredbard het volgende:
Dus praat je jezelf tegen
Het zijn hoogopgeleiden die het land verlaten.
Het zijn mensen die graag werken daarom gaan ze er zelfs voor naar het buitenland gaan groep 1
In tegenstelling tot luie uitvreters die immigreren en werkelozen om uitkering te trekken, en de lager opgeleiden die het besef/de kans niet hebben om kuierlatten te maken groep 2
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33691139
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef UnleashMitch het volgende:

Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
CBS. Emigratie per land
pi_33691148
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
Het boeit me werkelijk geen flikker waar jij wakker van ligt maar onderbouw nu eens je stelling dat voornamelijk laagopgeleiden het land verlaten en niet de hoogopgeleiden.
pi_33691169
Die stelling heb ik niet gemaakt
pi_33691176
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:
CBS. Emigratie per land
Emigratie per land zegt iets over: juist waar men naar toe emigreert maar niets over het opleidingsniveau.

Andere bron
pi_33691223
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.

En dat was nou net mijn punt
pi_33691520
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef fernando_redondo het volgende:
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.

En dat was nou net mijn punt
Dan heb je blijkbaar een totaal andere discussie gevoerd. Het gaat er namelijk om dat laagopgeleiden emigreren naar Nederland en hoogopgeleiden emigreren uit Nederland. Dat het om die discussie gaat blijkt ook uit de OP van TS en de richting van de reacties die daar op volgen.
quote:
Nu was de verwachting toch al dat de bevolking van NL over een aantal jaren zal gaan krimpen (het grote sterven van de babyboom generatie gaat dan beginnen) maar mogelijk wordt dat punt nu eerder bereikt omdat hooggeschoolde Nederlanders het land massaal verlaten en veel allochtonen teruggaan nu de economische groei in Turkije en Marokko beter is dan in NL.
en bv deze reactie: Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstand

Blijkbaar heb je dus een compleet andere discussie gevoerd of snel nog even van standpunt gewijzigd toen je inzag dat je geen duidelijk bewijzen of zelfs maar indicaties had.
pi_33691633
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
pi_33691800
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Terwijl ik juist aangeef dat het zeer goed mogelijk is dat juist hoogopgeleiden allochtonen dit land verlaten om in hun vaderland iets op te zetten. Daarbij komt het verhaal van Stratos wat ook een indicatie is dat hoogopgeleiden meer kansen in het buitenland zien.

Wat is je bron ? Behalve je eigen aannames.
pi_33691862
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
pi_33691919
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Van die twee aannames heb je zeker ook een bron ?

Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
pi_33691988
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
pi_33692039
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef UnleashMitch het volgende:

Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
Van mij mag iemand met een Master die bijstand trekt wel vertrekken hoor. Graag zelfs en dat hij maar nooit meer terug komt
pi_33692052
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:24 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
Als het zo'n vaststaand feit is dan is het niet lastig om een bron te vinden. Gebruik Google eens en laat eens wat zien. M'n eerste zoektocht roken levert dit op:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=gezondheidsrisico%27s+roken+filetype%3Apdf&btnG=Zoeken&meta=
Zo moeilijk moet het dus niet zijn als het een vaststaand feit is.

Ik wacht in spanning af
pi_33692089
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
pi_33692288
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:27 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
Ach dat vraag ik ook helemaal niet, immers ook zulke gegevens zijn vrij eenvoudig te vinden:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1611-wm.htm

Ik vraag niets anders dan wat bronnen voor deze uitspraken van je:
  • De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit.
  • Want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden het land verlaten
  • Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
    pi_33692706
    Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is
    pi_33692756
    De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
    pi_33692800
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef fernando_redondo het volgende:
    Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is

Iets wat algemeen bekend is kan je heel simpel onderbouwen zoals m'n 'zoektocht' naar de gezondheidsrisico's van roken wel aantoont.

Het duurde even voor ik het door had maar nu is het mij helemaal duidelijk. Je bent werkelijk de allerslechtste debater die ik ook tegen heb mogen komen op Fok!
    pi_33692857
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef fernando_redondo het volgende:
    De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
    Zelfs dat zoek je niet na
    quote:
    2e generatie allochtoon
    Persoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder (definitie CBS).
    Als je geboren wordt in Nederland krijg je de Nederlandse nationaliteit. Lijkt me logisch dat dan het merendeel ook de Nederlandse nationaliteit nog heeft na een jaar of 20.
    pi_33692879
    Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt
    pi_33692911
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef fernando_redondo het volgende:
    Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt

Toon jij maar eens aan wat er wel klopt.
    pi_33692969
    Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.

Ik zal ze niet missen
    pi_33693095
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.

Ik zal ze niet missen
    Je beweert dus precies hetzelfde alleen van een andere hoek en ziet dat dus als argumentatie.

B-R-O-N
    pi_33693169
    Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
    pi_33693283
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef fernando_redondo het volgende:
    Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
    Zal ik m nog een keer geven ?
    http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)004/2004-1611-wm.htm

Dat wisten we dus al, het gaat om je andere aannames.
    pi_33693339
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:03 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Begrijpend lezen lullo
    Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
    pi_33693359
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

CBS. Emigratie per land
    En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
    pi_33693364
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
    Ben je echt zo dom als je overkomt?
    Heb je z'n reacties al terug gelezen ?
    pi_33693373
    quote:

[..]

Begrijpend lezen lullo
    Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
    Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem niet
    pi_33693471
    quote:

[..]

En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
    Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg

1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
    2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
    3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
    4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
    5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
    pi_33693567
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:03 schreef fernando_redondo het volgende:
    Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg

1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
    2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
    3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
    4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
    5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
    Prachtige aannames, nu nog een bron.
    ik vraag me echt af waarom ik er nog om vraag
    pi_33693579
    Lees de draad
    pi_33693709
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
    dat is Stereopenisme aka gelul in de ruimte
    pi_33693750
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef fernando_redondo het volgende:
    Lees de draad
    Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.

Onderbouw je geschreeuw eens
    pi_33693868
    hij baseerd zich waarschijnlijk op
    http://www.zakelijkcuraca(...)ie_dan_emigratie.htm
    Maar zonder door te lezen naar opleidingsniveau
    pi_33693898
    betere bronnen zijn:
    http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)len/2005-1659-wm.htm
    Daar blijkt daat de meesten naar US of Canada emigreren
    pi_33693928
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.

Onderbouw je geschreeuw eens
    Dan moet je naar Hans Anders toe.
    pi_33694037
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:
    Dan moet je naar Hans Anders toe.
    Heb m'n lenzen in
    De beste (en enige) bronnen die ik van jou gevonden heb zijn wat emigratiecijfers. Ik zie niet in wat die toevoegen aan de discussie ?
    pi_33694085
    Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
    pi_33694161
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef fernando_redondo het volgende:
    Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
    en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
    pi_33694206
    Het gaat om emigratie niet om immigratie
    pi_33694217
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:29 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
    Helaas voor je
    pi_33694573
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:31 schreef fernando_redondo het volgende:
    Het gaat om emigratie niet om immigratie
    Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
    Procentueel verlaten er meer (hogeropgeleide) mensen Nederland voor landen als Duitsland Belgie Canada en de VS als voor die arabische landjes.
    En zelfs naar die landen emigreren de hoger opgeleiden. De lager opgeleiden blijven lekker in de verzorgingsstaat NL hangen.
    En zelf al zouden het domme sloebers zijn die repatrieren (en dat is iets anders als emigreren) dan vallen die aantallen in het niet bij de emigratie van de autochtone Nederlandse bevolking naar landen als bovengenoemd

zie ook:
    http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Emigratie/landverhuizer.html

[ Bericht 4% gewijzigd door desiredbard op 04-01-2006 14:49:51 ]
    pi_33695365
    Fernando Redondo wat ben jij dom zeg... je wordt hier langs alle kanten rond je oren geslagen met feiten en je draagt zelf niks aan behalve loze uitspraken. Zelfs bij je punt maken om je beredenatie te starten ga je al de mist in met tegenspraken. .

JE bent het stereotype mensen dat alles maar aanneemt (go with the flow..).

Ideaal slachtoffer ben je voor partijen zoals Vlaams belang, die zitten vol met "volgers"

*Jedi volgt dit topic uit vermaak*
    pi_33696410
    quote:
    Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
    Naar welke landen zoal?
    pi_33696742
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:39 schreef fernando_redondo het volgende:
    Naar welke landen zoal?
    Zowel naar Westerse landen om daar hun individuele kwaliteiten te laten zien zonder de last te dragen van een te groot aantal incapabelen als ook naar Oostelijke (arabische) landen om met hun hier opgedane kennis iets op te zetten in het vaderland.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')