niet zo moeilijk tot welke groep jij behoort met je antwoord van "beide" op één groep.quote:
Even terug zeg je nog dit:quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik had het over kanslozen. Ik vind iemand met een Master zonder baan behoorlijk kansloos
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.quote:Het zijn volgens mij vooral allochtonen en ex-asielzoekers die vertrekken. Daar hoef je als Nederland zijnde niet wakker van te liggen
quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:51 schreef desiredbard het volgende:
Dus praat je jezelf tegen
Het zijn hoogopgeleiden die het land verlaten.
Het zijn mensen die graag werken daarom gaan ze er zelfs voor naar het buitenland gaan groep 1
In tegenstelling tot luie uitvreters die immigreren en werkelozen om uitkering te trekken, en de lager opgeleiden die het besef/de kans niet hebben om kuierlatten te maken groep 2
CBS. Emigratie per landquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:59 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat is het nu en kom eens met een bron voor je beweringen, al is het maar een artikel.
Het boeit me werkelijk geen flikker waar jij wakker van ligt maar onderbouw nu eens je stelling dat voornamelijk laagopgeleiden het land verlaten en niet de hoogopgeleiden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik lig er niet wakker van als allochtonen vertrekken en al helemaal niet als ze een master hebben en bijstand trekken
Emigratie per land zegt iets over: juist waar men naar toe emigreert maar niets over het opleidingsniveau.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:04 schreef fernando_redondo het volgende:
CBS. Emigratie per land
Dan heb je blijkbaar een totaal andere discussie gevoerd. Het gaat er namelijk om dat laagopgeleiden emigreren naar Nederland en hoogopgeleiden emigreren uit Nederland. Dat het om die discussie gaat blijkt ook uit de OP van TS en de richting van de reacties die daar op volgen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:06 schreef fernando_redondo het volgende:
De mensen die naar Afrika, Azie, Suriname, Marokko, Antillen of Turkije emigreren zijn vrijwel zonder uitzondering allochtonen.
En dat was nou net mijn punt
en bv deze reactie: Bevolkingsgroei NL komt bijna tot stilstandquote:Nu was de verwachting toch al dat de bevolking van NL over een aantal jaren zal gaan krimpen (het grote sterven van de babyboom generatie gaat dan beginnen) maar mogelijk wordt dat punt nu eerder bereikt omdat hooggeschoolde Nederlanders het land massaal verlaten en veel allochtonen teruggaan nu de economische groei in Turkije en Marokko beter is dan in NL.
Terwijl ik juist aangeef dat het zeer goed mogelijk is dat juist hoogopgeleiden allochtonen dit land verlaten om in hun vaderland iets op te zetten. Daarbij komt het verhaal van Stratos wat ook een indicatie is dat hoogopgeleiden meer kansen in het buitenland zien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Van die twee aannames heb je zeker ook een bron ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Van mij mag iemand met een Master die bijstand trekt wel vertrekken hoor. Graag zelfs en dat hij maar nooit meer terug komtquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Daarnaast gaat het niet om het absolute aantal maar om de aanname dat er hoogopgeleiden en laagopgeleiden emigreren naar het buitenland maar dat er minder hoogopgeleiden emigreren naar Nederland waardoor Nederland per saldo over minder hoogopgeleiden beschikt.
Als het zo'n vaststaand feit is dan is het niet lastig om een bron te vinden. Gebruik Google eens en laat eens wat zien. M'n eerste zoektocht roken levert dit op:quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:24 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee. Ik heb ook geen bron van dat roken slecht voor je is. Toch is het zo
Ach dat vraag ik ook helemaal niet, immers ook zulke gegevens zijn vrij eenvoudig te vinden:quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:27 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, ik heb geen behoefte aan om bewijzen te zoeken voor het feit dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:42 schreef fernando_redondo het volgende:
Ik ga niet het iets onderbouwen wat algemeen bekend is
Zelfs dat zoek je niet naquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef fernando_redondo het volgende:
De 2e generatie heeft vrijwel zonder uitzondering overigens de Nederlandse nationaliteit
Als je geboren wordt in Nederland krijg je de Nederlandse nationaliteit. Lijkt me logisch dat dan het merendeel ook de Nederlandse nationaliteit nog heeft na een jaar of 20.quote:2e generatie allochtoon
Persoon is in Nederland geboren en heeft ten minste één in het buitenland geboren ouder (definitie CBS).
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:46 schreef fernando_redondo het volgende:
Probeer maar aan te tonen wat er niet klopt
quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:21 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat ongeveer slechts 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft. De allochtonen die goed opgeleid zijn hebben vrijwel zonder uitzondering de Nederlandse nationaliteit. Die vertrekken dus niet vaak.
Je beweert dus precies hetzelfde alleen van een andere hoek en ziet dat dus als argumentatie.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:49 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat pak hem beet 60% van de emigranten geen Nederlands pasport hebben en dat zijn dus vooral eerste generatie immigranten en voormalige asielzoekers.
Ik zal ze niet missen
Zal ik m nog een keer geven ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Daar is geen bron voor nodig want iedereen weet dat eerste generatie allochtonen laag opgeleid zijn
Begrijpend lezen lulloquote:
En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?quote:
Heb je z'n reacties al terug gelezen ?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
Ben je echt zo dom als je overkomt?
Ik mis ze beide niet, dus ik begrijp je probleem nietquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Begrijpend lezen lullo
Groep 1 gaat weg, groep 2 blijft dus wat lul je nou over beide. Ben je echt zo dom als je overkomt?
Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoegquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En wil je dat dan ook aan opleidingsniveau koppelen?
Prachtige aannames, nu nog een bron.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Als je het op land koppelt met het feit dat maar 40% van de emigranten de Nederlandse nationaliteit heeft weet je genoeg
1: Het zijn vooral de eerste generatie immigranten en ex-asielzoekers die vertrekken
2: De meeste van die groep is Nederland liever kwijt dan rijk
3: Vrijwel zonder uitzondering zijn ze laag opgeleid
4: Een kleine groep(ongeveer 10.000) vertrekt naar landen die bekend staan als emigratielanden of als Westerse landen
5: Een kleine groep vertrekt naar landen aan de middenlandse zee
dat is Stereopenisme aka gelul in de ruimtequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:15 schreef fernando_redondo het volgende:
Nee, want het klopt niet dat vooral de hoogopgeleiden(Autochtonen) het land verlaten. Het grootste deel zijn het namelijk allochtonen en die zijn vrijwel per definitie niet hoogopgeleid.
Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef fernando_redondo het volgende:
Lees de draad
Dan moet je naar Hans Anders toe.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Kan je nu al vertellen dat ik geen enkele bron van jou tegen ga komen.
Onderbouw je geschreeuw eens
Heb m'n lenzen inquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:19 schreef fernando_redondo het volgende:
Dan moet je naar Hans Anders toe.
en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t danquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:25 schreef fernando_redondo het volgende:
Lees ze, voeg ze samen met het feit dat 40.000 in Nederland geboren mensen vertrokken en 70.000 niet in Nederland geboren mensen en misschien wordt het je duidelijk
Helaas voor jequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:29 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en dat zou moeten bewijzen dat Nederland per saldo niet minder hoogopgeleiden krijgt ? Doe nog eens 1 keer je redenatie met goede bronnen. Misschien begrijp ik t dan
Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Het gaat om emigratie niet om immigratie
Naar welke landen zoal?quote:Het zijn de hoger opgeleiden, mensen met een hoger iq dan het jouwe (ok nederland loopt ook weer niet zo hard leeg) die emigreren (=het land verlaten.)
Zowel naar Westerse landen om daar hun individuele kwaliteiten te laten zien zonder de last te dragen van een te groot aantal incapabelen als ook naar Oostelijke (arabische) landen om met hun hier opgedane kennis iets op te zetten in het vaderland.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:39 schreef fernando_redondo het volgende:
Naar welke landen zoal?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |