Je zegt het goed: sommige. Maar het grootste deel van die groep niet. Je laat echt niet voor de lol je kinderen minder eten dan hun klasgenoten of jaren dezelfde lompen afdragen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
zouden we voor dat probleem niet eens de verantwoordleijkheid bij die mensen zelf moeten leggen. Sommige mensen hebben nou eenmaal een gat in de hand
Was vorige week nog op tv. ik meen bij het RTL nieuwsquote:Op donderdag 29 december 2005 14:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je de actualiteit hed gevolgt dan weet je dat juist IEDEREEN meer gaat betalen, hoe graag Hoogervorst en kameraden ook anders roepen.
al 100 jaar lang dalen de prijzen voor voedsel alleen maar hoor. Moet je wel even verder kijken dan de AH natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het vervelende is dat winkels bijvoorbeeld ook hun standaarden hebben verhoogd en die niet hebben verlaagd toen het wat minder ging. je kunt je eigen standaard wel verlagen, als je daardoor geen eten kunt kopen omdat de winkel wel gewoon de hoofdprijs blijft vragen voor een zakje aardappelen, schiet je er weinig mee op.
en hoe groot is dat percentage dan SCH?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zegt het goed: sommige. Maar het grootste deel van die groep niet. Je laat echt niet voor de lol je kinderen minder eten dan hun klasgenoten of jaren dezelfde lompen afdragen.
Dit is gewoon retoriek.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zegt het goed: sommige. Maar het grootste deel van die groep niet. Je laat echt niet voor de lol je kinderen minder eten dan hun klasgenoten of jaren dezelfde lompen afdragen.
so what. Moet het leven dan 1 en al luxe zijn?quote:Op donderdag 29 december 2005 09:49 schreef Baleog het volgende:
[..]
dan komt ze toch aan die financien op een illigale manier.. ik ken een aantal bijstandsmoeder en die hebben echt geen vet pot, goedkopie eten, kleding en meubels van de kringloopwinkel etc, echt geen luxes ofzo
Bron?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:27 schreef McCarthy het volgende:
Ik zelf denk heel klein: ik hoor en zie te vaak dat het allemaal wel meevalt en/of dat er duidelijk eigen schuld bij zit.
nou en. Moet het altijd dan maar het nieuwste van het nieuwste zijn. Moet je maar lukraak met cadeaus kunnen strooien. Moet er altijd de Ruyter op je brood.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:32 schreef wendytje het volgende:
Er zijn gezinnen die gewoon te weinig binnen krijgen iedere maand. Ik heb kinderen in de klas gehad die letterlijk de laatste week van de maand brood aten, met geluk nog iets erop zelfs. Die kinderen hadden nooit nieuwe kleren, nooit een cadeau voor de verjaardag, etc. En echt geen verslaafde ouders hoor....
Je weet denk ik niet waar je over praat. Het gaat hier over mensen die helemaal geen luxe kennen, die hun kinderen niet aan uitjes mee kunnen laten doen, die nauwelijks eten op tafel kunnen zetten of nieuwe kleren voor de kinderen kopen. Heeft niks met cadeaus of luxe te maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:32 schreef McCarthy het volgende:
[..]
nou en. Moet het altijd dan maar het nieuwste van het nieuwste zijn. Moet je maar lukraak met cadeaus kunnen strooien. Moet er altijd de Ruyter op je brood.
Met minder genoegen nemen is ook al zo'n verloren gegane deugd.
lees dit topic eens doorquote:
Gewoon wat gelul in de ruimte dusquote:Op donderdag 29 december 2005 15:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lees dit topic eens door
kijk eens naar die nova docu
fiets eens door een wat mindere wijk en kijk eens door de ramen naar binnen
Dat gaat je geen donder aanquote:Op donderdag 29 december 2005 15:40 schreef McCarthy het volgende:
en SCH, welk deel van je inkomen heb jij aan de "armen" in dit land overgemaakt.
bron?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:24 schreef SCH het volgende:
De grootste groep mensen aan de onderkant zit daar niet uit laksheid of luiheid of onwil.
ze krijgen toch geld van de overheid, ze moeten dus niet zeurenquote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Er wordt ook vaak veel te gemakelijk over gesproken. Het gaat ook heel vaak om bijstandsmoeders. Ik nodig jou en Zalm uit om eens bij een groep van die mensen langs te gaan. Ik heb ze hier veel aan de telefoon momenteel, vooral oudere mensen (80-jarigen) die volstrekt wanhopig zijn als het om de financien gaat.
daar zijn ze gewoon voor betaald hoor.quote:En dat zijn geen klaplopers, dat zijn mensen die ons land na de oorlog weer hebben opgebouwd.
Of gewoon een andersoortige collectieve sector, georganiseerd vanuit de burger zelf middels stichtingen, verenigingen of onderlinge maatschapppijen. Eigenlijk een beetje zoals de Christenen het nu doen, sommige onderdelen van de zuilenmaatschappij waren zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Een veel kleinere overheid en een veel beperktere collectieve sector zou inderdaad veel problemen oplossen. Dat lijkt echter in Nederland helaas onbespreekbaar. Ook de oplossing voor het 'armoedeprobleem' wordt door critici van dit kabinet weer gezocht in een grotere overheid.
Alsof dat NIET zo was geweest als het stelsel niet was omgegooid?? De particuliere premies gingen de afgelopen jaren al hard omhoog, dus echt verrassend kan ik het niet noemen. het verschil zal nu meer zijn dat bepaalde groepen nu meer mogen gaan betalen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je de actualiteit hed gevolgt dan weet je dat juist IEDEREEN meer gaat betalen, hoe graag Hoogervorst en kameraden ook anders roepen.
Gadverdamme, meer stichtingen en verenigingen, ben je gek ofzo?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Of gewoon een andersoortige collectieve sector, georganiseerd vanuit de burger zelf middels stichtingen, verenigingen of onderlinge maatschapppijen. Eigenlijk een beetje zoals de Christenen het nu doen, sommige onderdelen van de zuilenmaatschappij waren zo slecht nog niet.
Hier zou de SP eens wat aan moeten doen, maar behalve wat holle retoriek laten ze het weer massaal afweten.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:38 schreef SCH het volgende:
Je weet denk ik niet waar je over praat. Het gaat hier over mensen die helemaal geen luxe kennen, die hun kinderen niet aan uitjes mee kunnen laten doen, die nauwelijks eten op tafel kunnen zetten of nieuwe kleren voor de kinderen kopen. Heeft niks met cadeaus of luxe te maken.
Wat dan precies? Hoeveel daadkracht hebben ze eigenlijk, volgens mij niet veel hoor, de SP kan hoogstens wat naar links gaan hangen, maar het stuur hangt toch meer naar rechts.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:06 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Hier zou de SP eens wat aan moeten doen, maar behalve wat holle retoriek laten ze het weer massaal afweten.
Pardon?quote:Op donderdag 29 december 2005 16:04 schreef Billy_daKid het volgende:
Gadverdamme, meer stichtingen en verenigingen, ben je gek ofzo?
Ziekenhuizen zijn altijd al private ondernemingen geweest m.u.v. het naoorlogse tijdperk. Mits goed gecontroleerd kan concurrentie voor de patiént juist gunstig zijn.quote:Wat ontbreekt is transparantie, duidelijke structuur. Waarom is in godsnaam (gezien je verwijzing naar Christenen) ooit besloten om ziekenhuizen te laten concurreren.
Volgens mij gaat dit nog terug tot het feodalisme.quote:Waarom is ooit besloten de politie in districten op te delen.
Dit hebben we al uitgeptrobeerd, maar het werkte niet, nou zijn er twee keuzes, of het bedrijfsleven het op laten lossen, of meer werk maken van non-profit organisaties, het is maar wat je er zelf van maaktr als maatschappij.quote:Weg met die versnippering, op die manier één toegangspunt creëren en werken naar een hoger ideaal: mensen helpen. Niet geld verdienen.
Maar dat zegt dus niet over hoe slecht armen dan af zouden zijn. Wellicht reletaief slechter, maar dan zou je toch iig geen voedselbanken ed als noodzaak verwachten.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:22 schreef DaveM het volgende:
Dus ja, armen zijn tegenwoordig inderdaad rijker dan vroeger.
Maar vergeleken met de enorme welvaartsstijging van de hogere inkomens is zelfs dát weer betrekkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |