Ik denk dat iedereen het wel mee eens is dat dit niet het vergulde pad is om werkbare oplossingen aan te kunnen biedenquote:Op donderdag 29 december 2005 09:38 schreef Dwersdriever het volgende:
Ook de oplossing voor het 'armoedeprobleem' wordt door critici van dit kabinet weer gezocht in een grotere overheid.
dan komt ze toch aan die financien op een illigale manier.. ik ken een aantal bijstandsmoeder en die hebben echt geen vet pot, goedkopie eten, kleding en meubels van de kringloopwinkel etc, echt geen luxes ofzoquote:Op donderdag 29 december 2005 09:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hij heeft wel gelijk vind ik.... armoede is betrekkelijk.
wat is armoede.. sorry hoor maar als ik hier hoor van een bijstands moeder die voor der zoontje een ps2 voor sinterklaas geeft en met kerst een nieuwe pc. dan denk ik dat ze niet zo moet zeuren en der geld aan andere dingen moet uitgeven
Zoals het er nu voorstaat zit er als volgende kabinet mogelijk een alliantie van PvdA/SP/Groen Links. Dat betekent ongetwijfeld nieuwe overheidsregelingen, nieuwe heffingen, nieuwe (semi-)ambtenaren. En de rekening wordt neergelegd bij het collectief. Aangezien iedere kleinschalige hervorming van de overheid of overheidsregels al te vuur en te zwaard wordt bestreden, vrees ik dat de daadkracht en snelheid inderdaad ook op de lange termijn een uitdaging blijven.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het wel mee eens is dat dit niet het vergulde pad is om werkbare oplossingen aan te kunnen bieden
Er zijn genoeg partijen te bedenken die juist af willen van een regulerende overheid. Alleen qua daadkracht en snelheid waarmee dit zou gebeuren (of moeten gebeuren) is een regelrechte aanfluiting.
Daar hoef je geen criticaster voor te zijn.
En dan nog krijg je dat allemaal gratis, voor het maken van een aantal niet zo slimme keuzes in je leven.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:49 schreef Baleog het volgende:
[..]
dan komt ze toch aan die financien op een illigale manier.. ik ken een aantal bijstandsmoeder en die hebben echt geen vet pot, goedkopie eten, kleding en meubels van de kringloopwinkel etc, echt geen luxes ofzo
Wat dacht je van heling? In buurten waar men het niet zo breed heeft, kan je alles bestellen op het schoolplein hoor...quote:Op donderdag 29 december 2005 09:49 schreef Baleog het volgende:
[..]
dan komt ze toch aan die financien op een illigale manier.. ik ken een aantal bijstandsmoeder en die hebben echt geen vet pot, goedkopie eten, kleding en meubels van de kringloopwinkel etc, echt geen luxes ofzo
Lullig voor ze, maar dan hadden ze beter moeten nadenken toen ze kinderen namen, bovendien kunnen ze gewoon alimenatie van hun vader krijgen. Daarnaast is het niet zo dat je niet kan werken als je kinderen hebt, er is bijvoorbeeld zat werk wat je thuis kan doen. Wel vind ik dat de bijverdien regeling voor welwillenden verruimt moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:49 schreef Baleog het volgende:
[..]
Jep en het nog verder uithollen van de werkende mensch, want de zielige mensen hebben het zo slechtquote:Op donderdag 29 december 2005 09:51 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Zoals het er nu voorstaat zit er als volgende kabinet mogelijk een alliantie van PvdA/SP/Groen Links. Dat betekent ongetwijfeld nieuwe overheidsregelingen, nieuwe heffingen, nieuwe (semi-)ambtenaren. En de rekening wordt neergelegd bij het collectief. Aangezien iedere kleinschalige hervorming van de overheid of overheidsregels al te vuur en te zwaard wordt bestreden, vrees ik dat de daadkracht en snelheid inderdaad ook op de lange termijn een uitdaging blijven.
En dan kan Lord Vetinari hier nog terechter klagen dat hij als tweeverdiener steeds moeilijker kan rondkomen. En de 'armoede' bestaat nog steeds.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jep en het nog verder uithollen van de werkende mensch, want de zielige mensen hebben het zo slecht![]()
Met een beetje mazzel zal een 'linkse' coalitie dit onzalige zorgstelsel weer omzetten in een solidariteitsstelsel en niet in een marktwerkingsstelsel, zodat mensen die minder verdienen, minder premie betalen en mensen die meer verdienen meer premie betalen.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
En dan kan Lord Vetinari hier nog meer klagen dat hij als tweeverdiener steeds moeilijker kan rondkomen. En de 'armoede' bestaat nog steeds.
Waarom zouden mensen die minder verdienen minder moeten betalen? Ze maken in zelfde mate gebruik van voorzieningenquote:Op donderdag 29 december 2005 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel zal een 'linkse' coalitie dit onzalige zorgstelsel weer omzetten in een solidariteitsstelsel en niet in een marktwerkingsstelsel, zodat mensen die minder verdienen, minder premie betalen en mensen die meer verdienen meer premie betalen.
Als je goed met je budget omgaat hoeft geen 1 gezin honger te lijden, de gezinnen die honger hebben besteden hun geld gewoon niet goed.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:17 schreef Silmarwen het volgende:
Armoede bestaat wel degelijk en gezinnen die honger hebben ook. Ik kan me hier zo kwaad om maken
Collectieve solidariteit zou wel eens het betonrot van onze overheid/samenleving kunnen zijn.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met een beetje mazzel zal een 'linkse' coalitie dit onzalige zorgstelsel weer omzetten in een solidariteitsstelsel en niet in een marktwerkingsstelsel, zodat mensen die minder verdienen, minder premie betalen en mensen die meer verdienen meer premie betalen.
je kunt ook niet alles gaan marktwerken. Het is van de gekke dat iemand die jarenlang 33 Euri per maand ziekenfonds betaald heeft, ineens 85 moet gaan betalen voor minder dekking.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Collectieve solidariteit zou wel eens het betonrot van onze overheid/samenleving kunnen zijn.
Je kunt veel van mensen onderling verwachten, maar niet dat ze alle rekeningen gaan betalen voor een falende of slecht functionerende overheid die armoede in de hand gaat werken.
Lul niet zo dom joh. Je hebt duidelijk geen idee hoe het echte leven is.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je goed met je budget omgaat hoeft geen 1 gezin honger te lijden, de gezinnen die honger hebben besteden hun geld gewoon niet goed.
Als je de actualiteit had gevolgt dan weet je dat juist de hogere middeninkomens substantieel meer gaan betalen, tot wel 1000 euro per jaar meer.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
je kunt ook niet alles gaan marktwerken. Het is van de gekke dat iemand die jarenlang 33 Euri per maand ziekenfonds betaald heeft, ineens 85 moet gaan betalen voor minder dekking.
Klets. Particulier verzekerden gaan er vaak zelfs op vooruit.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je de actualiteit had gevolgt dan weet je dat juist de hogere middeninkomens substantieel meer gaan betalen, tot wel 1000 euro per jaar meer.
En ik moet als belastingbetaler dokken voor iemand die het ene kind naar het andere uitpoept?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Lul niet zo dom joh. Je hebt duidelijk geen idee hoe het echte leven is.
Een bijstand moeder met 2 of 3 kids kan amper bezuinigen. Waar moet je dan je geld niet meer aan besteden. Nooit meer kleding (van de zeeman), geen vlees meer, geen huisdieren?
Armoede in Nederland gaat ook een stuk levenscomfort. Ik heb het prima, mij hoor je niet klagen, maar ik wil ook wel dat de mensen die het niet prima hebben, waarvan de kinderen geen otnbijt krijgen omdat er geen geld is, geen schoolboeken, nooit eens wat leuks om te dragen, het ook wat beter hebben.
Dat is ook in dit stelsel het geval. Werkend Nederland betaalt ook nog loonheffing over het werkgeversdeel van de premie. Via de belasting wordt wel degelijk het solidariteitsprincipe toegepast.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig. Ik ben particulier en ik ga dik meer betalen. Mijn vriendin is ziekenfonds en die gaat dik meer betalen.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klets. Particulier verzekerden gaan er vaak zelfs op vooruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |