abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33472770
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom zou je de maatschappij door het onverantwoordelijk gedrag van ouders opzadelen met een extra kostenpost?

Beetje egoistisch van die ouders lijkt me.
Je zou dat kind maar zijn. Dat wordt dan gestraft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33472784
quote:

[..]

Waarom zou je de maatschappij door het onverantwoordelijk gedrag van ouders opzadelen met een extra kostenpost?

Omdat goed onderwijs iets is waar iedereen van moet kunnen profiteren ongeacht de kleur, afkomst of inkomensklasse van de ouders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:55:12 #103
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33472790
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgende week als het goed is eindelijke een nieuwe PC dan regel ik ook Civ4 en kan ik meedoen .
Ik brand het wel even voor je op dvd.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33472792
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:54 schreef Monidique het volgende:
Ze moeten veranderen hoe MP-savegames worden opgeslagen. Misschien is dat nog wel te wijzigen met Python.
Hoezo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_33472803
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:53 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Inderdaad, onderwijs loont achteraf, dan is er geld te halen. Vooraf niet voor iedereen, dus krijg je alleen maar minder hoog opgeleiden.

Overigens zijn de meeste universiteiten in amerika veredelde HBO's.
Ach zolang ze het maar zelf betalen .
pi_33472821
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
gaat erg makkelijk als je net genoeg geld hebt voor voedsel, doordat je bijvoorbeeld als alleenstaande moeder niet meer kunt werken vanwege complicaties na de geboorte van je kinderen.
Waarom neem je dan een kind, waarom is die moeder alleenstaand?

Mag je van (toekomstige) ouders niet vragen dat ze nadenken over hun beslissingen en niet zomaar iets doen en uiteindelijk de kinderen én de maatschappij opzadelen met problemen.

Waarom mag je mensen niet verantwoordelijk stellen voor hun daden?
pi_33472825
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

gaat erg makkelijk als je net genoeg geld hebt voor voedsel, doordat je bijvoorbeeld als alleenstaande moeder niet meer kunt werken vanwege complicaties na de geboorte van je kinderen.
altijd weer die werkelijkheid
pi_33472834
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat het irritant is dat elke spel opgeslagen wordt als Naam - Jaartal.SAV.
pi_33472845
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:55 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Ik brand het wel even voor je op dvd.
Klinkt ok . Maar eerst even die PC afwachten m'n broer gaat vanavond proberen die oude weer aan de praat te krijgen . Maar wil ook wel een nieuwe voor me in elkaar zetten .
Wat voor auto heb je gekocht?
pi_33472853
quote:

[..]

Onderwijs een kostenpost?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33472862
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mag je van (toekomstige) ouders niet vragen dat ze nadenken over hun beslissingen en niet zomaar iets doen en uiteindelijk de kinderen én de maatschappij opzadelen met problemen.

Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Waarom die moeder alleenstaand is? Misschien is de vader net na de geboorte overleden? Auto-ongeluk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33472876
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Omdat het irritant is dat elke spel opgeslagen wordt als Naam - Jaartal.SAV.
Kan je dat niet veranderen dan
Allah Al Watan Al Malik
pi_33472879
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Je zou dat kind maar zijn. Dat wordt dan gestraft.
Dus "straf" je maar de maatschappij? waardoor die ouders nooit iets leren van hun fouten en die kinderen later waarschijnlijk dezelfde fout maken.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:58:20 #114
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33472900
quote:

[..]

dat kind heeft er niet voor gekozen om geboren te worden bij een alleenstaande, arme moeder. Moet dat kind gestraft worden voor de 'keuzes' (ik geloof niet dat veel mensen in achterstandswijken in de VS zoveel keuzes hebben) van de moeder?
quote:

Mag je kinderen verantwoordelijk stellen voor de daden van hun ouders?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33472916
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:57 schreef Mutant01 het volgende:
Kinderen neem je niet, kinderen krijg je. Waarom die moeder alleenstaand is? Misschien net na de geboorte overleden? Auto-ongeluk.
Levensverzekering.
pi_33472921
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je dat niet veranderen dan
Ja, maar om dat elke keer te doen, dat is irritant. Elk spel zou z'n eigen directory moeten hebben...
pi_33472923
Zo. Tijd om weer eens wat statiegeld te verzilveren
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33472930
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Levensverzekering.
Levensverzekering kost geld
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 december 2005 @ 15:59:35 #119
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33472936
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus "straf" je maar de maatschappij? waardoor die ouders nooit iets leren van hun fouten en die kinderen later waarschijnlijk dezelfde fout maken.
waarschijnlijk? Doordat de kinderen dan geen onderwijs hebben omdat de ouders het niet kunnen betalen, is het cirkeltje gewoon weer rond. Ze kunnen dan niet genoeg verdienen om hun eigen kinderen een goed onderwijs te geven waardoor die ook weer geen opleiding hebben en niet genoeg verdienen om hun kinderen weer goed onderwijs te geven etc. etc.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33472951
quote:

[..]

Oh, denk je dat het zo makkelijk is. Weet je hoe lang we er over hebben moeten denken om me dochter te houden ? Maar godzijdank groeit zij op in een land waar wel aan elkaar word gedacht
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33472955
quote:

[..]

niemand wil leven in een maatschappij die zulke armoede toestaat
pi_33472985
quote:

[..]

Weet je dat van te voren? En wat als het kind gehandicapt blijkt en veel zorg nodig heeft? Of als de partner er vandoor gaat en de moeder laat stikken wel erg makkelijk om dat op eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Zeker als we het over een land als de VS hebben waar abortus en voorbehoedsmiddelen nog altijd omstreden zijn.
pi_33472986
du_ke, ergens in Januari zuipen in Grunn?

Heb zin om weer eens te zuipen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33472995
quote:

[..]

Je straft de maatschappij juist niet. Als je in het kind investeert, dmv onderwijs, verdiend de maatschappij de gemaakte kosten namelijk net zo hard weer terug.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33473002
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:58 schreef DionysuZ het volgende:
dat kind heeft er niet voor gekozen om geboren te worden bij een alleenstaande, arme moeder. Moet dat kind gestraft worden voor de 'keuzes' (ik geloof niet dat veel mensen in achterstandswijken in de VS zoveel keuzes hebben) van de moeder?
Maar ik heb er ook niet voor gekozen en toch wordt automatisch de maatschappij opgezadeld met de kosten van die onverantwoordelijke moeder. Waardoor ze nooit iets leren.
quote:
Mag je kinderen verantwoordelijk stellen voor de daden van hun ouders?
Nee.
pi_33473009
Ja, het leven is zo simpel, al die mensen zijn maar dom, dachten we allemaal maar meer in termen van eigen verantwoordelijkheid.
pi_33473011
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Onderwijs een kostenpost?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33473033
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
du_ke, ergens in Januari zuipen in Grunn?

Heb zin om weer eens te zuipen
oei zit in januari vrij vol (tentamens en alles) en in februari ga ik anderhalve week op reis wat een hoop geld gaat kosten . Wordt even lastig dus vrees ik.
pi_33473048
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:02 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Dat zeg ik. MrX ziet het als kosten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33473053
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

oei zit in januari vrij vol (tentamens en alles) en in februari ga ik anderhalve week op reis wat een hoop geld gaat kosten . Wordt even lastig dus vrees ik.
Later mag ook wel hoor
  woensdag 28 december 2005 @ 16:03:43 #131
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33473054
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:01 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Nee.
Toch wil je ze verantwoordelijk houden door ze geen (goed) onderwijs te geven omdat de moeder het niet kan betalen. Je straft het kind dan voor de daden van de moeder. Want zonder goed onderwijs zal het kind het flink wat moeilijker krijgen op de arbeidsmarkt.
pi_33473060
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:59 schreef DionysuZ het volgende:
waarschijnlijk? Doordat de kinderen dan geen onderwijs hebben omdat de ouders het niet kunnen betalen, is het cirkeltje gewoon weer rond. Ze kunnen dan niet genoeg verdienen om hun eigen kinderen een goed onderwijs te geven waardoor die ook weer geen opleiding hebben en niet genoeg verdienen om hun kinderen weer goed onderwijs te geven etc. etc.
Ja leuk en aardig maar in Nederland heb je ook legio drop-outs en jongeren die geen flikker doen. Terwijl het onderwijs hier voor iedereen toegankelijk is als ik het zo mag geloven.

Zo paradijselijk is dat dus ook niet.
pi_33473067
Oh ik snap het al, een kind moet maar arm, ziek en dom blijven zodat de ouders er wat van leren .
pi_33473068
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook al tentamens Same here Lekker he zo'n "vakantieperiode".
Allah Al Watan Al Malik
pi_33473086
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook al tentamens Same here Lekker he zo'n "vakantieperiode".
Tja ach hoort erbij schijnt .
pi_33473087
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja leuk en aardig maar in Nederland heb je ook legio drop-outs en jongeren die geen flikker doen. Terwijl het onderwijs hier voor iedereen toegankelijk is als ik het zo mag geloven.

Die hebben tenminste de keuze Jij gunt de kinderen helemaal geen keuze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33473099
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:02 schreef RichardQuest het volgende:

[..]
Ja zeker in de eerste 20 jaar.
  woensdag 28 december 2005 @ 16:05:32 #138
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33473118
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

en die dropouts komen per definitie uit de groep minderbedeelden?
pi_33473139
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:05 schreef DionysuZ het volgende:
en die dropouts komen per definitie uit de groep minderbedeelden?
Denk de grootste groep wel.
pi_33473160
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kosten krijg je nooit meer terug. Investeringen krijg je weldegelijk terug. Onderwijs is dus geen kostenpost.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33473211
Niet iedereen wordt succesvol zodat hij/zij de investering terugbetaald in de loop van het leven waardoor het wel degelijk kosten zijn.
  woensdag 28 december 2005 @ 16:08:24 #142
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33473214
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Denk de grootste groep wel.
De grootte van de beurs van de ouders bepaalt je kans op dropout? Heb je bronnen die dit kunnen bevestigen?
pi_33473266
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:08 schreef DionysuZ het volgende:
De grootte van de beurs van de ouders bepaalt je kans op dropout? Heb je bronnen die dit kunnen bevestigen?
Als je van huis uit geen stimulans krijgt om te studeren lijkt me de kans groter dat je ermee stopt in de puberteit bijv.
Dat is gewoon maatschappijkennis.
pi_33473282
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een kostenpost is iets waar je geld in stopt en er niks voor terug krijgt. Iemand die fatsoenlijk onderwijs heeft genoten is géén kostenpost.
pi_33473301
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je van huis uit geen stimulans krijgt om te studeren lijkt me de kans groter dat je ermee stopt in de puberteit bijv.
Waarom zouden arme ouders hun kind niet stimuleren?
pi_33473313
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kreeg juist van huis uit mee dat ik moest doorleren, omdat me ouders uit een kutmilieu kwamen
  woensdag 28 december 2005 @ 16:11:57 #147
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33473323
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

ik zou juist denken dat arme ouders hun kind juist extra stimuleren, zodat ze niet hetzelfde terecht zullen komen.
pi_33473331
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:11 schreef RichardQuest het volgende:
Omdat ze het zelf ook niet hebben gehad. Dat zijn vaak vicieuze cirkels.
pi_33473339
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:08 schreef MrX1982 het volgende:
Niet iedereen wordt succesvol zodat hij/zij de investering terugbetaald in de loop van het leven waardoor het wel degelijk kosten zijn.
Het gaat om het totaalbeeld. Het rendement is + en niet -. Dat een deel van de investeringen verloren gaat maakt het nog geen "kosten".
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 28 december 2005 @ 16:13:19 #150
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33473349
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klinkt ok . Maar eerst even die PC afwachten m'n broer gaat vanavond proberen die oude weer aan de praat te krijgen . Maar wil ook wel een nieuwe voor me in elkaar zetten .
Wat voor auto heb je gekocht?
Fiat Punto uit 2000. Ben er erg blij mee.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')