Het geld werdt (voor een merendeel) in de Vietnam oorlog gestoken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 14:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
precies
en daarna kwamen ze erachter dat er geen nut, en daarmee ook geen geld meer was voor een maanlanding. (tot Bush aan de macht kwam)
dat bedoel ik dus.......quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:52 schreef ChOas het volgende:
[..]
6 maal
Apollo 11,12,14,15,16, en 17
En dat heeft echt klauwen vol met geld gekost.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het geld werdt (voor een merendeel) in de Vietnam oorlog gestoken.
Audio en Video
Apollo Project Multimedia
Maar niet zoveel dat het tot op heden (tientallen jaren na de oorlog), nog steeds financieël onmogelijk is om weer een trip naar de maan te maken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat heeft echt klauwen vol met geld gekost.
waarom zou je?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef Pumatje het volgende:
wat ik me afvraag,
als ze het met die apollo 11 konden doen,
waarom pakken we dat model niet, moderniseren we dat door er20 miljoen ofzo ( is niets ) in te steken.. en vetrekken er nog een keer mee?
kost geen drol , geen nieuwe ontwerpen nodig..
stop er een 386 DX 66 mhz in en je kunt tot jupiter bij wijze van spreke ( zie ze zo vaak in intervieuws naar hun casio rekenmachine wijzen als ze het over rekenkracht hebben)
Ga eens bekijken hoeveel 1 Saturnus raket alleen al aan brandstof kost. Hoeveel mankracht er bij een Apollo missie betrokken is. Zonder nieuwe ontwerpen ja. Kost de halve wereld.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef Pumatje het volgende:
kost geen drol , geen nieuwe ontwerpen nodig..
tjaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ga eens bekijken hoeveel 1 Saturnus raket alleen al aan brandstof kost. Hoeveel mankracht er bij een Apollo missie betrokken is. Zonder nieuwe ontwerpen ja. Kost de halve wereld.
Welk bewijs heb je ervoor dat mensen bij de NASA 'méér' zouden weten ....?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:00 schreef Ticker het volgende:
Hier nog even 2 filmpjes, die niet bewijzen dat de landing een HOAX was. Maar geven toch wel aan dat de meeste mensen bij NASA weten dat er meer is dan alleen de mensen op aarde:
Die raket liep gewoon op dollarbiljettenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tja
Het hele ontwerp van de apollo was er op gericht de job te doen, en snel een resultaat te hebben, niet om economisch of goedkoop iets te doen.
Tja, wat wil je? Dat er spontaan ineens "bewijs" opduikt. In mijn ogen is er over de afgelopen tientallen jaren genoeg bewijs verzamelt, zowel als in mondeling verklaringen als in video opnames, dat wij niet alleen zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Welk bewijs heb je ervoor dat mensen bij de NASA 'méér' zouden weten ....?
ex-astronaut Ed Mitchell, een bekende UFO--onderzoeker en gelovige heeft wel eens aangegeven dat er bij de NASA een heleboel mensen zijn die absoluut heel sterk geloven dat er 'méér' is ...
Maar het bewijs ervoor hebben, is nog iets heel anders ...
Bij mijn weten hebben die mensen ook gewoon niets meer dan het punt dat ze zulke 'opzienbarende' filmpjes gezien hebben, en dingen zien waarvoor ze geen verklaring klaar hebben ... maar dat is nog heel wat anders dan 'bewijs ervoor hebben' dat er iets meer is.
bewijs waarvoor?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja, wat wil je? Dat er spontaan ineens "bewijs" opduikt. In mijn ogen is er over de afgelopen tientallen jaren genoeg bewijs verzamelt, zowel als in mondeling verklaringen als in video opnames, dat wij niet alleen zijn.
Ik ben 'het' met je 'eens'.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bewijs waarvoor?
Zulke 'opvallende' filmpjes zijn inderdaad vaak moeilijk verklaarbare verschijnselen.. maar dat bewijst nog niks, net zoals een UFO-melding, een ongeidentificeerd, dus een overklaarbaar vliegend object is... iets dat juist niks bewijst, anders dan dat 'er mogelijk iets is' ....
Zolang men niet verder komt dan 'dat er misschien iets is'... en weinig duidelijkheid kan scheppen over _wat_ dat iets is, en wat de consequenties van dat 'iets' is ... heeft het geen zin om over 'bewijs' te spreken ....
dan heb je het hooguit over een soort van religie, waar gelovigen overtuigd zijn van het bestaan van 'iets'.
Ik vind dat je een beetje te veel je best aan het doen bent, met alles als "bewijs" te meten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bewijs waarvoor?
Zulke 'opvallende' filmpjes zijn inderdaad vaak moeilijk verklaarbare verschijnselen.. maar dat bewijst nog niks, net zoals een UFO-melding, een ongeidentificeerd, dus een overklaarbaar vliegend object is... iets dat juist niks bewijst, anders dan dat 'er mogelijk iets is' ....
Zolang men niet verder komt dan 'dat er misschien iets is'... en weinig duidelijkheid kan scheppen over _wat_ dat iets is, en wat de consequenties van dat 'iets' is ... heeft het geen zin om over 'bewijs' te spreken ....
dan heb je het hooguit over een soort van religie, waar gelovigen overtuigd zijn van het bestaan van 'iets'.
Als het geen bewijs is, wat is het dan? Een screensaver?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik vind dat je een beetje te veel je best aan het doen bent, met alles als "bewijs" te meten.
Iemand toont iets, en je acht gelijk dat dit dan maar bewijs is, want het wordt gepost.
ja klopt, elke filmpje wat getoont wordt, en niet verklarende beelden bevat, maar toch ook net weer niet onder het motto bewijs valt... is een screensaver.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:41 schreef rashudo het volgende:
[..]
Als het geen bewijs is, wat is het dan? Een screensaver?
Het is bewijs van dat er iets is waarvan je niet weet wat het is.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:45 schreef Ticker het volgende:
[..]
ja klopt, elke filmpje wat getoont wordt, en niet verklarende beelden bevat, maar toch ook net weer niet onder het motto bewijs valt... is een screensaver.![]()
Thxquote:Op maandag 16 januari 2006 14:38 schreef merlin693 het volgende:
A tuin-hek hier de fotos van Apollo 8 missie
http://keithlaney.net/Apo(...)8_orbital_images.htm
De huidige telescopen zijn daar niet sterk genoeg voor.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:15 schreef Kadesh het volgende:
Ik weet niet of dit al eens ter sprake is gekomen, maar het zou mogelijk moeten zijn om met een sterke telescoop de maanlander(s) (de gedeelte die tijdens de terugkeer zijn blijven staan) en het/de maanwagen(s) te kunnen zien. Toch?
Juist doordat er geen atmosfeer is wiebelt een vlag best een tijdlang door alsie eenmaal in beweging is gebracht.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Die wapperende vlag snap ik als enige niet..
Voor de rest denk ik wel dat het echt is hoor. =)
Als je de filmpjes kijkt, is dit juist niet zo. Deze komt alleen in beweging als de paal gedraaid wordt (om in de grond gezet te worden).quote:Op maandag 16 januari 2006 16:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Juist doordat er geen atmosfeer is wiebelt een vlag best een tijdlang door alsie eenmaal in beweging is gebracht.
Zeg maar gerust heel erg langquote:Op maandag 16 januari 2006 16:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Juist doordat er geen atmosfeer is wiebelt een vlag best een tijdlang door alsie eenmaal in beweging is gebracht.
Ook de hubble niet? Of dat ding wat ze nog niet zo lang geleden hebben gebouwd in Chilli ergens in de woestijn op een hoge berg? Valt me wel tegen dat ze nog niet zo'n goede telescoop hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
De huidige telescopen zijn daar niet sterk genoeg voor.
Of wacht de foto's van de SMART-1 af...quote:Op maandag 16 januari 2006 18:42 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Ook de hubble niet? Of dat ding wat ze nog niet zo lang geleden hebben gebouwd in Chilli ergens in de woestijn op een hoge berg? Valt me wel tegen dat ze nog niet zo'n goede telescoop hebben.
dat was ik me niet vergis olie op het vuur van de hoax gelovers...er werd gezecht dat de hublle dat niet kon....maar er doken later wel fotos door hublle opquote:Ook de hubble niet?
...wat vervolgens ontdekt wordt op basis van wat internetfoto's door een paar hobbyisten achter hun PC die vinden dat de belichting anders moet zijn of dat zij vanaf hier kunnen bepalen hoe lang een vlag op de maan na moet bewegen...quote:Op maandag 16 januari 2006 16:49 schreef Haushofer het volgende:
...
Waar ik me wel over verbaas is het gemak van sommige sceptici die denken dat een regering wel een ontzettend groot risico neemt om een wereldgebeurtenis te hoaxen, en daarna de meest triviale natuurkundige zaken over het hoofd ziet.
Ik weet niet of je zelf wel eens door een kijker naar de maan hebt gegeken, maar ik kan je zeggen dat hoe dichter je moet inzoemen hoe moeilijker het wordt het beeld stil te houden, elke kleinste trilling laat het beeld dansen, en met een draaisnelheid van de aarde van ongeveer 16.000km per uur moet je de kijker heel snel mee laten draaien, maar het lastigste is gewoon de trilling van onze admosfheer hierdoor wordt het beeld zeer troebel, vandaar dus de hubbel telescoop.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:15 schreef Kadesh het volgende:
Ik weet niet of dit al eens ter sprake is gekomen, maar het zou mogelijk moeten zijn om met een sterke telescoop de maanlander(s) (de gedeelte die tijdens de terugkeer zijn blijven staan) en het/de maanwagen(s) te kunnen zien. Toch?
Hubble is echter ook niet snel genoeg. Deze is bedoeld om lange tijd stil te houden op 1 stukje hemel. Niet om een snel bewegend object als de maan te volgen.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:07 schreef awesomedude het volgende:
[..]
Ik weet niet of je zelf wel eens door een kijker naar de maan hebt gegeken, maar ik kan je zeggen dat hoe dichter je moet inzoemen hoe moeilijker het wordt het beeld stil te houden, elke kleinste trilling laat het beeld dansen, en met een draaisnelheid van de aarde van ongeveer 16.000km per uur moet je de kijker heel snel mee laten draaien, maar het lastigste is gewoon de trilling van onze admosfheer hierdoor wordt het beeld zeer troebel, vandaar dus de hubbel telescoop.
Ik wist et!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:43 schreef ChOas het volgende:
http://moon.google.com/
Vooral ver inzoomen
wtf!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:43 schreef ChOas het volgende:
http://moon.google.com/
Vooral ver inzoomen
En ik kan jou vertellen dat die apollo11 uit t museum trekken, vullen met benzine en dan naar de maan terugschoppen goedkoper is dan een nieuw ontwerp, van aandrijfsysteem tot vervoersmiddel en plaats . locatie en datum ontwerpen,quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ga eens bekijken hoeveel 1 Saturnus raket alleen al aan brandstof kost. Hoeveel mankracht er bij een Apollo missie betrokken is. Zonder nieuwe ontwerpen ja. Kost de halve wereld.
Gewoon geld in ruimtevaart projecten pompen heeft niet altijd zin, de IIS is ook begonnen door er 11 miljard tegenaan te gooien, nadat dat op was kon al 't werk zo de vuilnisbak in en overnieuw begonnen wordenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef Pumatje het volgende:
wat ik me afvraag,
als ze het met die apollo 11 konden doen,
waarom pakken we dat model niet, moderniseren we dat door er20 miljoen ofzo ( is niets ) in te steken.. en vetrekken er nog een keer mee?
boeiuhquote:Op donderdag 22 december 2005 23:26 schreef johnplayer het volgende:
Ik heb iemand aan de lijn die zegt dat de maanlanding nooit is gebeurd.
het is in een studio opgenomen.
Amerikanen zijn oplichters zegt ie.
Ik geloof hem niet echt......
![]()
Dat heeft ook echt met dit onderwerp te maken ofzoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:26 schreef Aarde het volgende:
[..]
boeiuh
maak je liever druk om wat je elke dag aan amerikaanse propaganda op het nieuws door je strot krijgt...
hoe vaak zie je daar de gesneuvelde amerikaanse soldaten uit irak voorbij komen... om maar eens wat te noemen
En ik kan jou vertellen dat die apollo11 uit t museum trekken, vullen met benzine en dan naar de maan terugschoppen goedkoper is ,quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:49 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef rashudo het volgende:
Wat dat betreft is de NASA nu ook leuk bezig met het project voor de opvolger dan de shuttle. Laat een aantal bedrijven met concepten en ontwerpen komen. Laat de 2 veel belovendste een fly-off doen en je hebt een mooie race om een zo goed en tegelijk goedkoop mogelijk ruimteschip te regelenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:23 schreef Wunk het volgende:
[..]
Gewoon geld in ruimtevaart projecten pompen heeft niet altijd zin, de IIS is ook begonnen door er 11 miljard tegenaan te gooien, nadat dat op was kon al 't werk zo de vuilnisbak in en overnieuw begonnen worden
De russen zijn veel goedkoper met ruimtestations de ruimte in gegaan dan de amerikanen door niet zo verschrikkelijk te regelneuken en projecten steeds opnieuw bedenken en gewoon aan 't uitproberen en ontwerpen te gaan..
Ik zeg: zet er een aantal universiteiten met wannabe engineers aan, kom met een aantal concepten en ontwerpen, dat scheelt al veel geld en zijn naar mijn inziens vrij leuke studieprojecten
openingspost: Amerikanen zijn oplichters zegt ie.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat heeft ook echt met dit onderwerp te maken ofzo
Openingspost plus post natuurlijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:02 schreef Aarde het volgende:
[..]
openingspost: Amerikanen zijn oplichters zegt ie.
nah dat klopt dus wel een beetje naar mijn mening
ik leg het altijd in mijn voordeel uit iigquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef Integrity het volgende:
[..]
Openingspost plus post natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |