quote:Op donderdag 22 december 2005 20:54 schreef sigme het volgende:
........
Ik vrees dat ik weer eens misverstaan word. Ik ben niet zo'n liefhebber van al dat gefrutsel eromheen, doe mij maar de hoofdschotel.
Ik heb eigenlijk nooit een Hollandse gedate, die jaag ik om de een of andere reden altijd binnen de kortste keren over de rooiequote:Geen ideeIk kom nooit te laat, maar ik ben ook geen Zuid Amerikaans type..
Dankbare posts die je krijgt voor het harde werk: modereren.quote:Jezus Mutant01, wat een suffe kutmod ben jij zeg, Kun je misschien nog slechtere redenen verzinnen om topics op slot te pleuren?
Nee, daar heb ik wel vaker last van als ik anderen mag geloven.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Aan, uit, jij weet niet wat je wil he?
[..]
Trusten smurf.quote:Zie nou eerst maar eens dat je met de anderen een program overeenkomt, dan praten wel verder.
* sigme zit nog steeds brutaal en afwachtend kijkend met de hakjes overelkaar geslagen. Licht ongeduldig, gaat zo maar eens wat anders doen.
Nou moe? Er zat best veel politiek in, gister.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:13 schreef Tafkahs het volgende:
ok, doei. Volgende keer weer meer politiek he?
Handhaven? Hallo meneer, mogen wij éven uw sigaret besnuffelen? En wiet op zak is verboden voor jongeren? Zitten ze net te delibreren over de achterlijkheid van het aan de voordeur legaal; achterdeur illegaal coffeeshop beleid, krijgen we zeker zometeen dat de coffeeshop legaal in- en verkoopt maar dat de klant de gekocht waar via omwegen naar huis moet brengen. Tenzij je geen jongere bent (zijn niet alle blowers oudere jongeren?).quote:Blowverbod in Amsterdam
22 december 2005, 23:11:56
AMSTERDAM (ANP) - Een meerderheid van de Amsterdamse gemeenteraad is donderdag akkoord gegaan met de invoering van een blowverbod voor gebieden waar veel overlast is van wiet rokende jongeren. Burgemeester Cohen mag voor de duur van een jaar een blowverbod afkondigen voor specifieke pleinen of straten.
Als na een jaar blijkt dat het werkt, zal de gemeente het instrument blijven gebruiken. De PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, had lange tijd moeite met het voorstel van het college voor een paar jaar een blowverbod in te voeren. Uiteindelijk ging de partij akkoord met een proefperiode van een jaar. De linkse partijen zijn tegen het verbod. Ze menen dat het niet te handhaven is en dat er geen aanwijsbare relatie is tussen blowen en overlast.
()
De Amsterdamse politie liet eerder al weten een blowverbod makkelijk te kunnen handhaven, net als het al bestaande alcoholverbod. Jongeren die een stickie roken of wiet op zak hebben, krijgen een boete van 45 euro. Onder de 16 jaar bedraagt de boete 22,50 euro. De maatregel zal worden opgenomen in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00206339quote:Marechaussee mag overal op Schiphol controleren
22 december 2005, 19:04:42
DEN HAAG (ANP) - De Koninklijke Marechaussee mag straks op het gehele luchtvaartterrein van Schiphol - dus ook in het publieke deel en in de parkeergarages - mensen controleren op wapens en munitie.
Zij mag kleding, reisbagage of andere goederen doorzoeken zonder dat sprake is van een verdenking. De nieuwe bevoegdheid geldt ook voor alle andere luchthavens. Het kabinet is donderdag akkoord gegaan met een wetsvoorstel daartoe van de ministers Donner van Justitie en minister Peijs van Verkeer en Waterstaat.
Nu mogen de controles op Schiphol alleen nog plaatsvinden in het zogeheten beschermde gedeelte van de luchthaven. De (intensievere) controles moeten onder meer verhinderen dat personen met wapens of explosieven aan boord van een vliegtuig kunnen komen.
Verder mag Donner de luchtvaartmaatschappijen straks verplichten om een air marshal aan boord mee te nemen. Zo'n functionaris moet ingrijpen als passagiers zich tijdens de vlucht als terroristen ontpoppen. Een proefprogramma heeft volgens het kabinet uitgewezen dat de beveiligers zinvol bijdragen aan de veiligheid in de burgerluchtvaart.
quote:Overlevenden van de Schiphol-brand krijgen maar nauwelijks nazorg. Vooral voor het verwerken van hun emoties vinden ze heel beperkt oor. Dat hebben hulpverleners, een groep van psychologen, maatschappelijk werkers en predikanten, donderdag gemeld.
De overlevenden, inmiddels opgesloten in kamp Zeist, op een detentieboot in Rotterdam en vooral in de voormalige jeugdgevangenis 't Nieuwe Lloyd in Amsterdam, mogen een uurtje in de week bezoek ontvangen. Maar dan moeten ze drie dagen vooraf een naam van de bezoeker op een lijst zetten, terwijl ze amper mensen in Nederland kennen, laat staan hulpverleners.
bolletjesslikkers en illegalenquote:Op vrijdag 23 december 2005 06:19 schreef sigme het volgende:
![]()
![]()
Veel te weinig mensen beseffen het maar deze 'gedetineerden' zijn NIET schuldig aan iets crimineels. Ze zijn NIET door een rechter tot opsluiting veroordeeld. Maar ze worden wel opgesloten, en worden zeer beperkt in hun contactmogelijkheden.
quote:
morgeuh.... *gaap*quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:37 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Goeiemorgen
Torrentje please, lijkt me ideaal om call-centers op het verkeerde been te zetten.quote:Man krijgt gevangenisstraf voor Hitler-voicemail
AMSTERDAM - Een 20-jarige Oostenrijker die een eed van trouw aan Adolf Hitler als begroeting voor zijn voicemail had gebruikt, is donderdag veroordeeld tot twee maanden gevangenisstraf.
Toen de politie hem op zijn mobieltje belde om hem vragen te stellen over een inbraak, kreeg ze zijn voicemail. De begroetingsboodschap luidde: "Ik zweer onwankelbare trouw aan Adolf Hitler! Ik zweer absolute gehoorzaamheid! Sieg Heil!"
De man, die de eed van internet had gehaald, verklaarde dat het downloaden een "spontane daad" was geweest en dat hij zich niet volledig aansloot bij de betekenis van de eed.
Hij werd veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf voor diefstal en heling, maar het hof plakte er nog eens twee maanden aan vast vanwege de voicemail. Het uitdragen van nazipropaganda is strafbaar in Oostenrijk.
Is Uri Geller al gesignaleerd ?quote:'Abnormaal gedrag' in Schotse kerncentrale
LONDEN - De Britse politie en brandweer zijn donderdagavond uitgerukt na een incident in een kerncentrale in de omgeving van de Schotse hoofdstad Edinburgh. Dat maakte het energiebedrijf British Energy, dat de centrale exploiteert, vrijdag bekend.
Medewerkers van de kerncentrale in Torness maakten melding van "abnormaal gedrag" van radioactieve materialen. Volgens een woordvoerder van British Energy hoefde geen van de 38 werknemers die ten tijde van het incident in de centrale waren, te worden geëvacueerd.
Een splijtstofelement had bewogen in een vijver waar gebruikte splijtstof wordt opgeslagen. De nooddiensten werden opgeroepen omdat het in een gecontroleerde radioactieve ruimte gebeurde, zei een woordvoerder van Torness tegen de BBC.
Het punt is nu juist drugshond, dat illigaliteit geen misdaad is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 07:43 schreef Drugshond het volgende:
[..]
morgeuh.... *gaap*![]()
![]()
Dar er een niet illegaal tussenzat zijn geruchten![]()
Is illegaliteit een crime ? Het is i.m.o. net zoiets als autorijden zonder rijbewijs.
quote:De kijkcijfers van de reguliere uitzendingen lagen tussen de 500 en 600 duizend, voor Talpabegrippen zeer behoorlijk.
Is illegaliteit een misdaad ?!quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:09 schreef sigme het volgende:
Het punt is nu juist drugshond, dat illigaliteit geen misdaad is.
Heel goed; hoewel de discussie waarschijnlijk ontaard.quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Is illegaliteit een misdaad ?!
We gooien het in de groep![]()
Ghe. Je dwong me verdomme tot heropzoeken van dat stuk, ik heb het thuis in mijn favorieten geplaatst maar ik ben nu op kantoor. Ik wist wel dat illegaliteit niet strafbaar is, maar ik ben geen jurist en mijn kennis is héél oppervlakkig hierover. Dus ik had laatst al wat gezocht om mijn stelligheid in ieder geval een béétje te kunnen staven.quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:59 schreef Drugshond het volgende:
Strakke post sigme... en deze keer zijn we wel snel thuis.![]()
Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht. En ik ben gek op getallentjes.quote:Op vrijdag 23 december 2005 08:47 schreef sigme het volgende:
Heel goed; hoewel de discussie waarschijnlijk ontaard. (Yups .. altijd in voor een katalyserende rol voor een relletje).
Ik ben nogal formeel van aard (mijn werk he)
illegaliteit is geen misdaad; het staat niet in wetboek van strafrecht. Dus discussie overbodig, feiten betwisten laat ik aan de revionisten en dergelijke.
Ik kan mij dan ook goed met jou verstaanquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan zul je met mij geen probleem hebben. Ik ben technisch qua inzicht.
Mijn taalgevoel zegt dat er nu iets getalenteerds in het woord geslopen is..quote:En ik ben gek op getallentjes.
En alfa zijn. Meer Floripas' haar terrein (die trof ik dan ook zelden in discussies, evenmin als Ryan3).quote:Sociaal maatschappelijke discussies liggen mij niet zo. Daarvoor moet je een linkse achtergrond hebben.
Toon ruggegraat! Weiger!quote:Die nieuwe spelling is echt ruk !!
Die komen er wel... die liggen nu nog te slapenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:07 schreef sigme het volgende:
Ik hoop wel op wat meer reacties,
Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.quote:Ik ben geen goeie topicstarter, mijn dank voor je initiatief!
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:15 schreef Drugshond het volgende:
Ik start vrij makkelijk een discussie maar kan hem nooit eindigen.
- You start a conversation, but you can't even finish it. -
Psycho Killer, Talking Heads.
Toepasselijk![]()
Maar we zijn toch al een droomteamquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:43 schreef sigme het volgende:
Teampje vormen? Als ik een lekker onderwerp heb kan ik als een Vhiper herhalen, herhalen, herhalen. Bij lekkere onderwerpen interesseren de bijdragen van tegenstanders me ook nog werkelijk, dus dat praat lekker weg. Eindeloos..tot de 300. Mijn makke is voornamelijk dat ik niet snel genoeg ben (rare tijden en heb ook een echt leven) om hoogoplopende (=snelle) discussie goed te voeren.
gaat het over?quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Interessant interview nu op radio 1.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:52 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar we zijn toch al een droomteam![]()
Ja, ik mag wel uitkijken, straks krijg ik weer van Harry op m'n kop, dat ik niet politiek genoeg benquote:2 slaapkoppen op de verkeerde momenten van de dag, of het verkeerde forumpje.
Een interview met een rechtsfilosofe. Het eerste uur vond ik wel interessant (auto), het tweede uur heb ik niet echt meegekregen (werk).quote:
Ik mis de aziatische body-to-body masageolie nog in je sig.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde.
Niet dat ik daar iets aan heb natuurlijk, maar het is toch leuk.
Ik mis het aziatische in mijn persoonlijkheid..quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:19 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik mis de aziatische body-to-body massage olie nog in je sig.
Het was tenminste een communist van de oude stempel en hij deed openlijk afstand van die smeerlap van een broer van 'mquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:07 schreef sigme het volgende:
Ghe. Ik heb zojuist ondekt dat de door mij zeer bewonderde Karel van het Reve op zijn beurt een nabij familielid van mij zeer bewonderde.
Niet dat ik daar iets aan heb natuurlijk, maar het is toch leuk.
Een wát? Een communist van het oude stempel?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:32 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het was tenminste een communist van de oude stempel
Blijkbaarquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Een wát? Een communist van het oude stempel?Dat is een goeie grap
(hoop ik toch).
Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:43 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Blijkbaar![]()
Ik zal eens even wiki'en
Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zal aardig wat vinden over communisme icm Karel van het Reve.
Als een van de weinigen bleef hij het communisme altijd fundamenteel en principieel afwijzen. Communisten konden z'n bloed wel drinken.
K vh R had een binnen de communistische partij zeer actieve vader, hij zelf heeft Russisch gestudeerd en is hoogleraar slaviek geweest.
In zijn jeugd was hij lid van allerlei communistische jeugdclubjes. Na WOII, rond zijn 25ste ofzo is hij definitief afgestapt van het idee dat er ook maar *iets* goeds in het communisme zou kunnen zitten.
In de jaren 60 is hij een jaar voor het Parool in Moskou gestationeerd. Kortom, hij was nogal onderlegd, hij wist waar hij het over had en was een stuk beter op de hoogte van de Russiche taal en cultuur dan de meeste communisten.
Hij was wat je noemt nooit politiek correct; hij dacht zelf na.
Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:01 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, hij volgde, volgens WIKI, Karl Popper. Leuk dattie commentaar had op het Sovjet regime, maar zou hij de huidige toestand beter vinden?
waarom geef je 'm gelijk?quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Geloof me, Karel vh Reve deed meer dan Popper volgen. Hij had wel ontzag voor Popper en diens redeneerwijzen, en onderschreef die, en droeg ze uit. (Wikipedia is wel wat beperkt hoor)
Hij had overigens kritiek op het sovjetregime, maar ook (en dat bleven de communisten ook ná Stalin hem zo kwalijk nemen) had hij altijd prinicipiele kritiek op het idee van het communisme.
De meeste communisten namen na Stalin op een gegeven moment wel wat afstand van het sovjet-regime, maar bleven van mening dat communisme een goed stelsel is, waarbij het aan de uitvoering wel eens wat schort.
Van het Reve vindt dat niet, die vind het een Heel Slecht Idee. En ik geef 'm gelijk.
tijd voor zwaarder geschut lijkt me.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
morguh. Godver, nog steeds niet lekker
Het communisme is in de aard een heel slecht systeem. Het veronderstelt onmenselijkheid.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |