quote:Op donderdag 22 december 2005 01:13 schreef bigshadow het volgende:
Dat moet haast wel Kate Bush zijn geweest
(Overdreven-zelfverzekerde-Tvp-want-ik-heb-geen-idee-gok )
Aangezien ik dat wel gezien had, is dit dus geen hintquote:
Voor sommigen dus wel:quote:Op donderdag 22 december 2005 09:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
Aangezien ik dat wel gezien had, is dit dus geen hint![]()
dolle hond +1quote:Op donderdag 22 december 2005 09:16 schreef dolle_hond het volgende:
joan armatrading?
quote:Op donderdag 22 december 2005 09:41 schreef iggy_in_the_house het volgende:
de "e" achter de naam ?
quote:Op donderdag 22 december 2005 10:01 schreef belsen het volgende:
De beste platen van het afgelopen jaar achter elkaar draaien?
Je komt het dichtst in de buurt en ik ga jou het punt geven aangezien niemand dit weet:quote:Op donderdag 22 december 2005 10:15 schreef dolle_hond het volgende:
ze draaien de top 10 van elke lijst die ze kunnen vinden
dolle_hond +1quote:De meeste hitlijstjes aller tijden bij Q-music
Uitgegeven op woensdag 21 december 2005 om 17:27:53
(Novum) - Q-music wil volgende week een record breken door in vijf dagen tijd zestig hitlijsten uit te zenden. De zender zegt hiermee tegengas te willen geven aan de traditionele hitlijsten die aan het eind van het haar op de radiostations zijn te horen.
Elk lijstje op Q-music krijgt een eigen thema, zoals een toptien van nummers van Madonna of Robbie Williams. Ook komen de tien beste rockballads, duetten, danceclassics en meisjesnamen aller tijden op de radio voorbij. Daarnaast wil Q-music lijstjes met een knipoog uitzenden, waaronder een 'eerst-in-een-band-en-nu-solo toptien'. Luisteraars kunnen via de website van de zender op de diverse lijstjes stemmen.
The best of Indochine?quote:Op donderdag 22 december 2005 10:21 schreef dolle_hond het volgende:
Hoe heet t nieuwe album van Indochine?
psstquote:Op donderdag 22 december 2005 10:59 schreef ranja het volgende:
Ja... mooie hoes maar wat voor titel stond er ook weer op.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:20 schreef Berkery het volgende:
King Missile - Gary & Melissa
Super Furry Animals - Venus & Serena
Robert Palmer - Johnny & Mary
Clan Of Xymox - Jasmine And Rose
John Mellencamp - Jack and Diane
pfffff...
Hoppa!quote:Op donderdag 22 december 2005 11:36 schreef dolle_hond het volgende:
whiter shade of pale van Procul harem?
Dat jaar deden ze nog niet aan de regel dat een nummer minimaal een jaar oud moest zijn.quote:1 A whiter shade of pale Procol Harum 1967
2 Monday Monday Mama's & Papa's 1966
3 Hey Joe Jimi Hendrix Experience 1967
4 Paint it black Rolling Stones 1966
5 Nights in white satin Moody Blues 1968
6 Itchycoo park Small Faces 1967
7 Summer in the city Lovin' Spoonful 1966
8 Without your love Cats 1967
9 Light my fire Doors 1967
10 Sloop John B Beach Boys 1966
House of the rising sun stond dat jaar op 16.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:43 schreef cafca het volgende:
Geen Animals in de top 10?
tis een vrouwenstemquote:Op donderdag 22 december 2005 12:25 schreef schaap001 het volgende:
Tekst zegt mij niks, hoor.... zing 't eens?![]()
Ja, dat vraag ik me ook af...quote:Op donderdag 22 december 2005 13:07 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wie is Amelle Berrabah?
Hoezoquote:Op donderdag 22 december 2005 13:07 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wie is Amelle Berrabah?
iggy +1quote:Op donderdag 22 december 2005 12:54 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Royksopp - What else is there?
Handig als je stubru luistert
Nee.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:23 schreef ranja het volgende:
Evil superstars
Metal molly
om nog maar eens 2 belgische bands te noemen
Die eerste is een samenwerking met 2 andere bekende gitaristen, die andere is een band waar ook Daan (Stuyven) in zat.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee.
Er zijn nog talloze mogelijkheden, maar het meest voor de hand ligt een zeer recent project dat de nodige aandacht heeft gekregen eind vorig jaar. Daarnaast is z'n grootste 'commerciele succes' (naast dEUS) nog niet genoemd.
Het is het Rudy Trouvé Sextet. Maar Gore Slut en Dead Man Ray zijn correct. The Love Substitutes (met Mauro en Craig Ward) is er ook nog eentje.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:44 schreef bukgeit het volgende:
Dead Man Ray
dEUS
Gore Slut
Kiss My Jazz
Rudy Trouvé Quintet
Heb ik die CD ook nog zélfquote:Op donderdag 22 december 2005 14:54 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Het is het Rudy Trouvé Sextet. Maar Gore Slut en Dead Man Ray zijn correct. The Love Substitutes (met Mauro en Craig Ward) is er ook nog eentje.
bukgeit+1
Ik ben me er niet bewust van, maar 't zo goed kunnen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef bukgeit het volgende:
Had jij deze vraag niet al eens eerder gesteld, Daisy?
Klopt, maar waarom?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik ben me er niet bewust van, maar 't zo goed kunnen.
En die Gorelev hoes, was die niet verbrand ofzo?
Ja ok, waar: 'Een Gloeiende Plaat'. Ik weet dat dat de vraag niet is, maar waarom heette die zo?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:41 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ja, dat had met de titel van de plaat de maken.
Bij de opnames vloog (een gedeelte van) de studio in de hens?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:44 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Ja ok, waar: 'Een Gloeiende Plaat'. Ik weet dat dat de vraag niet is, maar waarom heette die zo?
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:45 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Bij de opnames vloog een gedeelte van de studio in de hens?
'Een Gloeiende Plaat'quote:Op donderdag 22 december 2005 15:47 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Bij de persing van het album vloog de fabriek in de hens?
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:49 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De eerste persingen zijn afgefikt?
Dit verhaal me zo bekend voor, dus ben ik even op Google gaan kijken, en je hebt nóg meer gelijk, alleen was dat hun afscheidsplaat.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:35 schreef schaap001 het volgende:
Een grafsteen omdat ze ermee stoppen
BOB FOSKO![]()
Frances, ja.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef schaap001 het volgende:
Francis Bean Cobain ?
Nou, deze CD kende ik wel, dus was ik ff in de war dat het fout was. Eerlijk gezegd dacht ik dus dat dit hun enige CD was, haha! Vandaar da´k ff ging googlen hoe dat precies zat.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:58 schreef bukgeit het volgende:
Zelfde plaatje
Het was een concertregistratie maar inderdaad, ze hebben niet één maar twee albums uitgebracht.
ranja plus 1quote:Op donderdag 22 december 2005 16:15 schreef ranja het volgende:
Jellybean
Bronquote:Pop Nerds
Pop Nerds have an abiding love of everything canonically agreed upon as great by their peers, none of whom they respect. Their own taste is unimpeachable, and everyone else’s is dead wrong. They know more about bands they hate than you know about your favorite band. They know what label Jesus was on. They are torn between hating Rob Sheffield and secretly wanting to be him. They read books about books about music. Pop nerds are much more likely to be male than female, because boys have a far greater tendency toward wasting their lives in the pursuit of meaningless trivia. They fancy themselves as John Cusack from High Fidelity, but really they’re a perfect mixture of Jack Black and the effeminate bald guy. They can be tough to spot in the wild, because they never leave their houses. The most effective way to identify a pop nerd, should you encounter one in the wild, is to ask him if he’s heard of a made-up band. While any non-liar with nothing to prove would simply say “no,” any nerd worth his salt would try to bullshit their way out of it (as I have expertly detailed in my “How to Fake It” article).
Musical Taste:
They all like The Velvet Underground, unless you accuse them of liking the Velvet Underground, in which case they bust out their contingency plan about what a pathetic poseur Lou Reed was.
How to Tame a Pop Nerd:
Say something bad about a specific rock critic. Walk up to a pop nerd at the vinyl bin of your local ultra-hip record store and say “Greil Marcus is an idiot.” The pop nerd will take it as a cue to explain why he himself knows a million times more about everything than Greil Marcus ever will.
Benefits of Friendship:
Access to record collections that often border on obscenely decadent.
Drawbacks of Friendship: Never, ever mention anything about music to them, unless you’re agreeing with them or intentionally setting them up to win an argument and boost their ego. In the rare instances in which a pop nerd becomes interested in a girl, he will ultimately fail in the pursuit and you’ll have to hear about it. He’ll make you listen to heinous crap that he has tricked himself into considering great, like Scritti Politti and Einsturzende Neubauten (which he can spell without looking it up).
Indie Fans
Identification:
Although far more subdued and tasteful that emo kids, indie nerds still clothe themselves in thrift-shop vestments, dishevel their hair, and slap on an annoyingly knowing smirk for maximum Malkmosity. They hate every band anyone else has heard of and hate every band they haven’t heard. They’re allowed to like a band that another indie fan likes, provided that they heard it before the other guy did. They loved The Shins until Garden State came out. They don’t dance, unless they’re dancing to hilariously ironic C+C Music Factory tunes (their music of choice, of course, is to be taken seriously, and should not be marred with the savage iniquity of dance). They have radio shows on college stations, and they do NOT take requests. They share a genus with the pop nerd, but with a narrower focus, an active social life, and a girlfriend. After fake punks, they’re the most likely hipster breed to be in a terrible band. But the indie fan’s band isn’t “terrible,” it’s “avant-garde.”
Musical Taste:
The latest 7-inch from Bumfuck Records.
How to Tame an Indie Fan:
When he’s raving about some great new band, pretend you haven’t heard of them, but that they sound really interesting to you. They love that. Let them make you a mix tape, and be prepared to give notes on it the next day.
Benefits of Friendship:
Science has yet to reveal a compelling answer to this mystery.
Drawbacks of Friendship:
Being friends with an indie fan is the only reason you’ll ever have to hear the words “Pitchfork Media” not immediately preceded by “boy do I ever hate…” Also, be prepared for some ill-conceived rants on “selling out” and “authenticity.”
Dat is ie ook...quote:
Speciaal voor Lubjequote:Op donderdag 22 december 2005 17:08 schreef ranja het volgende:
10 (9) David Bowie
1 (1) Elvis Presleyquote:Op donderdag 22 december 2005 17:47 schreef schaap001 het volgende:
Ja maar Floyd op 21? Heb je zin om de top 25 te posten? Ben wel benieuwd dan...
Fideel van ja.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:52 schreef schaap001 het volgende:
Staat links onder in beeld, maar ik zeg het niet want ik mot naar de kroeg: proost dus!
Nee, het is een Nederlandse band en een beetje een vervolg op de vorige vraag.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:24 schreef dolle_hond het volgende:
kraftwerk?
quote:Op donderdag 22 december 2005 19:39 schreef Gambolputty het volgende:
ZZ en de maskers dan
ben wel ff eten
Tja. Apache 21 weken, FBI 19 weken, Frightened city 20 weken, Albums van 115 en 86 en 60 weken, plus de rest... en dat in een hitparade die bekend staat om de snelheid waarmee singles er uit vliegen, dat tikt wel aan...quote:Op donderdag 22 december 2005 17:51 schreef belsen het volgende:
Er waren minder artiesten, dus stonden ze hoger en langer hoog.
Van wie zou die kunnen zijn had de vraag eigenlijk moeten zijn geloof ik...quote:Op donderdag 22 december 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:
ZZ top
Ja precies, maar dat is dus geen muzikant/zanger dus vandaar een nieuwe, sorry Belsen....quote:
quote:
quote:Op donderdag 22 december 2005 22:16 schreef Neleos het volgende:
Of Jack Bruce als soort van vervolgvraag op Lenny Bruce.
En dat is wel goed.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:21 schreef bukgeit het volgende:
Nee het is Gil Scott-Heron.
Baflo?quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:32 schreef bukgeit het volgende:
Waar is de clip van Nena's 99 Luftballons opgenomen?
Ergens op de Veluwe dacht ik, bij een legerplaats of kazerne ofzo.quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:32 schreef bukgeit het volgende:
Waar is de clip van Nena's 99 Luftballons opgenomen?
precies, die ken ik het best...quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:54 schreef peaceman het volgende:
Volgens is er in elk geval een clip buitenshuis in een bosachtige omgeving..
ik kan t niet vinden op internet. Heel veel info over het nummer, maar niet over de clip.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef bukgeit het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het precieze antwoord op de vraag waar '99 Luftballons' is opgenomen, dus als iemand het weet...
De clip zoals ik 'm ken is volgens mij in Nederland opgenomen, da's die clip in het donker met fakkels en op het laatst explosies op de achtergrond. Bij Typisch Tachtig kwam de clip een half jaar geleden langs. De afdeling "Special Effects" had de explosies op het eind van het nummer dermate hard gemaakt dat de hele band van het "podium" afliep.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:07 schreef bukgeit het volgende:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar het precieze antwoord op de vraag waar '99 Luftballons' is opgenomen, dus als iemand het weet...
quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:25 schreef Berkery het volgende:
Orange Juice?
Was mijn eerste ingeving
Wat deed het hem, die laatste info?quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
Kissing the pink?
Ik wil ook graag iedereen alvast fantastische kerstdagen toewensen en een gelukkig oud- en nieuwjaar!!quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:47 schreef cafca het volgende:
Beste mensen, ik zit vanaf vanmiddag tot ergens begin volgend jaar ondergedoken in mijn nieuwe huis, samen met een hoop potten verf en mijn radio. (en geen PC en internet enzo..)
Dus vanaf hier wens ik alle trivia-spelers ontzettend fijne feestdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!![]()
![]()
Volgens mij ookquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:39 schreef peaceman het volgende:
Volgens mij zijn dat The Beatles - I should have known better?
quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:10 schreef iggy_in_the_house het volgende:
eric clapton en lance armstrong
sheryl crow
quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:35 schreef ranja het volgende:
Madonna - Hung Up
Coldplay -
Katie Melua - 9 million bicycles
Je was 1quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:35 schreef ranja het volgende:
Madonna - Hung Up
Coldplay -
Katie Melua - 9 million bicycles![]()
Z.. tijd voor een (andere) bril? Ik heb de post van Ranja gequote en iets toegevoegd..quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:45 schreef Z het volgende:
Ik vind Hung Up anders best te pruimen! Of bedoel je 2 xachter Katie?
Druk, druk, druk ...quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:47 schreef peaceman het volgende:
[..]
Z.. tijd voor een (andere) bril? Ik heb de post van Ranja gequote en iets toegevoegd..
maakt niet uit hoor, vond het wel vermakelijkquote:
Nee, dat nummer heet : r. Dit forum maakt daar weer een smiley van.quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:26 schreef methodmich het volgende:
Heet de nieuwe plaat van Coldplay kotssmilie?
Op 86quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:50 schreef Berkery het volgende:
Ne me quitte pas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |