abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33500211
maar wat ik dus begrijp is dat we aan de hand van een aantal bepalingen bij een aantal piramides en gebouwen van vroeger de datum bepalen waarom er iets heel ergs zal gaan gebeuren?
pi_33500253
ik denk dat het nog diezelfde dag nacht wordt.

hihi .
  donderdag 29 december 2005 @ 12:08:36 #153
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33500257
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:06 schreef scorpie het volgende:
maar wat ik dus begrijp is dat we aan de hand van een aantal bepalingen bij een aantal piramides en gebouwen van vroeger de datum bepalen waarom er iets heel ergs zal gaan gebeuren?
grappig...eerst zeg je dat het gewoon flauwekul is, en nu blijkt dat je eigelijk helemaal niets afweet waar die datum op gebasseerd is.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33500316
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:08 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

grappig...eerst zeg je dat is gewoon flauwekul en nu bliijkt dat eigelijk helemaal niets afweer waar die datum op gebasseerd is.
die flauwekul ging over het feit dat zoveel mensen doemdenken over een datum , kom op zeg, de wereld bestaat al tig miljoen jaar, en nu opeens zou er de einde der tijden aan zitten te komen en dat zou op die datum gebeuren? wij mensen zijn insecten op de huid van een planeet, maar *pats boem* chaos word gemaakt op die datum? dat vind ik onzinnig ja, of wil jij met je volle verstand beweren dat het normaal is om zo te denken?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2005 12:11:04 ]
  donderdag 29 december 2005 @ 12:12:21 #155
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33500373
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:10 schreef scorpie het volgende:

[..]

die flauwekul ging over het feit dat zoveel mensen doemdenken over een datum , kom op zeg, de wereld bestaat al tig miljoen jaar, en nu opeens zou er de einde der tijden aan zitten te komen en dat zou op die datum gebeuren? *pats boem* chaos? dat vind ik onzinnig ja, of wil jij met je volle verstand beweren dat het normaal is om zo te denken?
ik weet helemaal niet wat en of er iets van betekenis zal gebeuren op die datum.
maar een conclusie trekken op grond van 0 informatie, lijkt mij nogal naief.
gelijk
pi_33500895
ik denk dat de egyptenaren en maya's niet voor niks duizendenjaren de sterren en planeten bestudeerden.ook de bijbel heeft het over een eindtijd rond het jaar 2000.
vergeet ik nog de hopi indianen.

wie weet of er nog meer volkeren deze datum aanhouden?

de laatste paar dagen zit ik ook te denken over het getal 666, wat als daar nu een cyclus in tijd mee wordt bedoeld die 666 keer voorkomt voordat "het beest" (catastrofale gebeurtenis) zich voordoet)

probleem is : wanneer moet je beginnen met rekenen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33501282
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:10 schreef scorpie het volgende:

[..]

die flauwekul ging over het feit dat zoveel mensen doemdenken over een datum , kom op zeg, de wereld bestaat al tig miljoen jaar, en nu opeens zou er de einde der tijden aan zitten te komen en dat zou op die datum gebeuren? wij mensen zijn insecten op de huid van een planeet, maar *pats boem* chaos word gemaakt op die datum? dat vind ik onzinnig ja, of wil jij met je volle verstand beweren dat het normaal is om zo te denken?
het kan best zo zijn dat er een cyclus in tijd is, die er voor zorgt dat om de zoveel tijd een catastrofe op wereldschaal zich voordoet. waarin de wereldbevolking wordt gedecimeerd.
we zijn hier op aarde volledig afhankelijk van de grillen van het raderwerk van de sterren en planeten.
zelfs de maan heeft invloed op ons(cyclus van de maan is gelijk aan de menstruatie cyclus van de vrouw)
als meerdere planeten of sterren op een lijn(allingnment) stijn worden hun krachten versterkt.

dit is dus niet zomaar een wazige voorspelling maar iets wat wetenschappelijk zou kunnen worden verklaard.
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33501798
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:12 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

ik weet helemaal niet wat en of er iets van betekenis zal gebeuren op die datum.
maar een conclusie trekken op grond van 0 informatie, lijkt mij nogal naief.
nee, dat heet relativeren. je hebt absoluut geen enkele reden om aan te nemen dat :

a) plotsklaps de wereld in chaos vervalt
b) er een enorme vuurbal komt die onze planeet verpulvert tot een miljard kleine stukjes
c) een groot mensenetend monster uit de lucht komt vallen en de populatie decimeert
d) er enig ander soortig chaos zal ontstaan.

en dat baseer ik op de huidige situatie. net zoals die apen die zeiden dat op 1 januari 2000 de wereld zou vergaan........wow poeh poeh wat is de wereld vergaan zeg. en waar zijn die mensen nu?
pi_33502530
quote:
op donderdag 29 december 2005 10:44 schreef rickysway het volgende:

[..]

onderbouwingen voor 2012?
die kun je vinden op diagnosis2012.
wat er nou precies gebeurd?
sol staat op dat punt op een gelijke lijn met het melkwegstelsel en dat geeft het einde van onze eerste galactische jaar aan.
ehh
je kan toch altijd een rechte lijn van de zon naar welk punt dan ook in het heelal trekken?
Extremistisch gematigd.
  donderdag 29 december 2005 @ 14:33:37 #160
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33505098
quote:
op donderdag 29 december 2005 12:56 schreef scorpie het volgende:

[..]

nee, dat heet relativeren. je hebt absoluut geen enkele reden om aan te nemen dat :

a) plotsklaps de wereld in chaos vervalt
b) er een enorme vuurbal komt die onze planeet verpulvert tot een miljard kleine stukjes
c) een groot mensenetend monster uit de lucht komt vallen en de populatie decimeert
d) er enig ander soortig chaos zal ontstaan.

en dat baseer ik op de huidige situatie. net zoals die apen die zeiden dat op 1 januari 2000 de wereld zou vergaan........wow poeh poeh wat is de wereld vergaan zeg. en waar zijn die mensen nu?
er is natuurlijk een fundamenteel verschil tussen eerdere voospellingen en dit topic onderwerp.
ik geloof ook niet in die gasten die ieder jaar opduiken dat de werled zal vergaan of dat maria dan en daar zal verschijnen.
maar 2012 is een ander verhaal omdat er vanuit verschillende onafhankelijke bronnen aanwijzingen voor zijn dat het in ieder geval een bijzondere datum zou zijn.
daarbij beperkt het vooruitzicht zich niet tot doemdenkens. sommige kijken er juist naar uit bv.
als er gronden en aanwijzingen zijn zou ik eerst die aanwijzingen onderzoeken voordat ik het af zou doen als flauwekul.
gelijk
pi_33505139
ik heb nog 7 jaar, tegen die tijd heeft discovery channel er vast wel een uitzending over
pi_33506104
quote:
op donderdag 29 december 2005 13:17 schreef p8 het volgende:

[..]

ehh
je kan toch altijd een rechte lijn van de zon naar welk punt dan ook in het heelal trekken?
maar niet aarde-zon-hart van de melkweg
Benjamin Franklin
  donderdag 29 december 2005 @ 16:21:19 #163
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33508855
quote:
op donderdag 29 december 2005 13:17 schreef p8 het volgende:
het zijn niet al te duidelijke plaatjes, maar goed duidelijk genoeg.

2012: the convergence of the december solstice sun with galactic center
¡ Experience Everything !
pi_33538191
weten de mensen die hier die het onderwerp en de mensen die er in geloven belachelijk maken wel waar dit over gaat? ik begrijp dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, en alleen "feiten" willen geloven en zaken die wetenschappelijk onderbouwd zijn. dat mag, maar waarom die mensen die zich met dit soort zaken bezig houden, de mensen die hier onderzoek naar doen en er hoop uit putten belachelijk maken.. post dan tenminste iets constructiefs of ga ergens anders posten, het onzin forum misschien?

de maya kalender en de meeste andere geloven rondom 2012 zeggen helemaal niet dat de wereld aan een einde komt, dat er spaceships komen of dat alleen de "verkorenen" het redden. er komt een nieuwe energie en de aarde gaat naar een nieuwe dimensie. toen ik er voor het eerst iets over hoorde klonk het allemaal zeer aannemelijk iig. ik weet niet hoe het eruit gaat zien hier op aarde na de "shift", misschien merken we er wel helemaal niets van. maar ik geloof er wel in.
pi_33538417
ik denk trouwens dat de waarheid altijd in het ongewis zal blijven. waarschijnlijk verandert er niks zichtbaars in 2012, althans dat denk ik zelf. de tegenstanders zullen dan zeggen: "zie je wel, wat een onzin, er is niks gebeurd".
terwijl de voorstanders van de theorie zullen beweren dat de wereld in een nieuwe energie of dimensie is beland.
pi_33538952
hilarisch dat mensen denken dat er iets gaat gebeuren.
pi_33544658
'mensen' die weten wat 2012 echt inhoudt en op de hoogte zijn van de kalenders houden zich niet vast aan 1 datum. doorgaans zijn het de napraters die spreken over 1 dag die alles zal veranderen en veel rampen met zich zal meebrengen. als makkelijk argument hebben ze de vele andere voorspellingen die zich ook op 1 dag zouden voltrekken: milenniumbug, terugkeer van christus bij een (kunstmatige) gregoriaanse datum met 3 nullen, jehovah's voorspellingen, etc... wat ze vergeten is dat de mayavoorspelling niets te maken heeft met een kunstmatig moment in de tijd, zoals bij het milleniumscenario of de voorspellingen van de jehova's.
de kalenders omschrijven processen, dat betekent dat het nu reeds aan de gang is. zelf voorspelden de maya's tijden van grote sociale onrust, escalaties en dualistisch denken. tijden van grote oorlogen, al dan niet uitgevochten met wapens. nergens hebben de maya's dit in detail omschreven en er zijn ook geen keiharde voorspellingen gedaan. dat maken gelovers en ongelovers er allemaal zelf van want 2012 is voor het grootste gedeelte interpretatie van kalenders in combinatie met oude geschiedenis en (niet te verwaarlozen) mythologie.
de kalenders omschrijven processen, net zoals je kunt zeggen dat uit het zaad van een bloem een nieuwe bloem zal groeien als de condities goed zijn. net zoals je weet dat een bloem op het einde van zijn seizoen weer zal verwelken.

het boek van jenkins is inderdaad een aanrader op dit gebied. ook het laatste boek van peter toonen is goed voor wie nog niet op de hoogte is van de kalenders en de 2012-datum.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  vrijdag 30 december 2005 @ 18:48:02 #168
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33550047
quote:
op vrijdag 30 december 2005 16:31 schreef seriewoordenaar het volgende:
'mensen' die weten wat 2012 echt inhoudt en op de hoogte zijn van de kalenders houden zich niet vast aan 1 datum. doorgaans zijn het de napraters die spreken over 1 dag die alles zal veranderen en veel rampen met zich zal meebrengen. als makkelijk argument hebben ze de vele andere voorspellingen die zich ook op 1 dag zouden voltrekken: milenniumbug, terugkeer van christus bij een (kunstmatige) gregoriaanse datum met 3 nullen, jehovah's voorspellingen, etc... wat ze vergeten is dat de mayavoorspelling niets te maken heeft met een kunstmatig moment in de tijd, zoals bij het milleniumscenario of de voorspellingen van de jehova's.
de kalenders omschrijven processen, dat betekent dat het nu reeds aan de gang is. zelf voorspelden de maya's tijden van grote sociale onrust, escalaties en dualistisch denken. tijden van grote oorlogen, al dan niet uitgevochten met wapens. nergens hebben de maya's dit in detail omschreven en er zijn ook geen keiharde voorspellingen gedaan. dat maken gelovers en ongelovers er allemaal zelf van want 2012 is voor het grootste gedeelte interpretatie van kalenders in combinatie met oude geschiedenis en (niet te verwaarlozen) mythologie.
de kalenders omschrijven processen, net zoals je kunt zeggen dat uit het zaad van een bloem een nieuwe bloem zal groeien als de condities goed zijn. net zoals je weet dat een bloem op het einde van zijn seizoen weer zal verwelken.

het boek van jenkins is inderdaad een aanrader op dit gebied. ook het laatste boek van peter toonen is goed voor wie nog niet op de hoogte is van de kalenders en de 2012-datum.
dan mag het ook geen kalender heten.
met een kalender kun je namelijk iets exact omschrijven of voorspellen. op een exacte tijd waarneming (een x aantal omwentelingen van de aarde/zon/maan/whatever vanaf nu).
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33551640
dat is het ook. alleen de interpretatie is niet zo exact als men laat blijken. het eindpunt/beginpunt is exact bepaald maar wat dat betekent maakt de aanschouwer er zelf van. in het geval van 2012 draait het hoofdzakelijk rondom de interpretatie of de betekenis van dat moment. de maya's zelf waren meer bezig met de cycli dan met de momenten. hoewel de momenten natuurlijk een directe afgeleide zijn. tijdens het bepalen of interpreteren vergeet men vaak dat het kernaspect van de kalenders het niet (zo) rechtlijnig (als de gregoriaanse kalender) cyclische is. dus, als er een kantelmoment in 2012 is dan moet dat nu reeds te merken zijn. is er nu geen verschuiving ten opzichte van de rest van de geschiedenis, dan zal er in 2012 ook niets gebeuren.
ik geloof overigens wel dat er iets aan het gebeuren is, maar ik geloof ook dat dit soort zaken pas achteraf helemaal concreet te duiden zijn.
pi_33554291
quote:
op vrijdag 30 december 2005 13:41 schreef xelektra het volgende:
weten de mensen die hier die het onderwerp en de mensen die er in geloven belachelijk maken wel waar dit over gaat? ik begrijp dat de meeste mensen niet verder kijken dan hun neus lang is, en alleen "feiten" willen geloven en zaken die wetenschappelijk onderbouwd zijn. dat mag, maar waarom die mensen die zich met dit soort zaken bezig houden, de mensen die hier onderzoek naar doen en er hoop uit putten belachelijk maken.. post dan tenminste iets constructiefs of ga ergens anders posten, het onzin forum misschien?

de maya kalender en de meeste andere geloven rondom 2012 zeggen helemaal niet dat de wereld aan een einde komt, dat er spaceships komen of dat alleen de "verkorenen" het redden. er komt een nieuwe energie en de aarde gaat naar een nieuwe dimensie. toen ik er voor het eerst iets over hoorde klonk het allemaal zeer aannemelijk iig. ik weet niet hoe het eruit gaat zien hier op aarde na de "shift", misschien merken we er wel helemaal niets van. maar ik geloof er wel in.
afgescheiden van het effect die het op de aarde zelf heeft of het magnetisch veld, denk ik dat een persoon die er niet open voor staat ook weinig van het jaar 2012 zal merken, wat er afspeelt kan alleen worden waargenomen door mensen die bewust hun trilling hebben verhoogd, waar veel over gesproken wordt is dat telepathie op grote schaal mogelijk wordt gemaakt, omdat het hogere bewustzijn makkelijker contact kan maken.
pi_33559439
quote:
de kalenders omschrijven processen, dat betekent dat het nu reeds aan de gang is.
ze omschrijven wel wanneer processen beginnen en ophouden. het is nu al aan de gang maar houdt niet in dat je geen waarde kan hechten aan de einddatum van de kalender.
pi_33563972
quote:
op vrijdag 30 december 2005 20:25 schreef nightanimal het volgende:

[..]

afgescheiden van het effect die het op de aarde zelf heeft of het magnetisch veld, denk ik dat een persoon die er niet open voor staat ook weinig van het jaar 2012 zal merken, wat er afspeelt kan alleen worden waargenomen door mensen die bewust hun trilling hebben verhoogd, waar veel over gesproken wordt is dat telepathie op grote schaal mogelijk wordt gemaakt, omdat het hogere bewustzijn makkelijker contact kan maken.
daar ben ik het ook mee eens. het zijn toch voornamelijk ook mensen die sowieso al dingen voelen en zien die zich er mee bezig houden. maar toch hoop ik dat het meer is, dat de mensheid echt verandert. en daarmee bedoel ik niets buitenaards of raars, maar gewoon wat "liever" met elkaar omgaan. misschien brengt die shift dat wel zich mee, dat niet alleen diegenen die er bewust mee bezig zijn maar ook anderen spiritueel bezig raken, op een goede manier.

oh ja, de boeken van peter toonen heb ik ook gelezen. goede introductie, jammer alleen dat ik totaal niets met cijfers heb en daarom er soms moeilijk doorheen kwam
pi_33564502
quote:
op vrijdag 30 december 2005 23:52 schreef xelektra het volgende:

[..]

daar ben ik het ook mee eens. het zijn toch voornamelijk ook mensen die sowieso al dingen voelen en zien die zich er mee bezig houden. maar toch hoop ik dat het meer is, dat de mensheid echt verandert. en daarmee bedoel ik niets buitenaards of raars, maar gewoon wat "liever" met elkaar omgaan. misschien brengt die shift dat wel zich mee, dat niet alleen diegenen die er bewust mee bezig zijn maar ook anderen spiritueel bezig raken, op een goede manier.
wishful thinking, utopia, in je dromen, etc. iedereen wil in vrede leven.
maar zolang wij mensen de eigenschap 'haat' hebben, zal dit nooit gebeuren.
pi_33566479
er zullen meer ufo's komen en meer lichtbollen te zien zijn en lichtwezens zich manifesteren ...., en meer mediums zijn en meer boodschappen doorkomen enz enz enz enz .......en iedereen zal niet meer de harde sceptischer uithangen ....dat laatste is dan het beste .
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33567900
quote:
op vrijdag 30 december 2005 22:18 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

ze omschrijven wel wanneer processen beginnen en ophouden. het is nu al aan de gang maar houdt niet in dat je geen waarde kan hechten aan de einddatum van de kalender.
dat klopt. ik bedoelde slechts dat de focus niet op de eind- en begindatum mag liggen om de kalenders goed te begrijpen. niet dat ze onbelangrijk waren want dat is natuurlijk niet zo. het één kan niet zonder het ander. doorgaans hoor je alleen maar de einddatum en niet het het proces zelf, vandaar de toelichting.
pi_33568033
quote:
op zaterdag 31 december 2005 00:03 schreef slimshady het volgende:

[..]

wishful thinking, utopia, in je dromen, etc. iedereen wil in vrede leven.
maar zolang wij mensen de eigenschap 'haat' hebben, zal dit nooit gebeuren.
zoals je de afgelopen 10 jaar hebt kunnen merken is de mensheid een stuk liever geworden
pi_33570600
quote:
op vrijdag 30 december 2005 23:52 schreef xelektra het volgende:

[..]

oh ja, de boeken van peter toonen heb ik ook gelezen. goede introductie, jammer alleen dat ik totaal niets met cijfers heb en daarom er soms moeilijk doorheen kwam
ik denk dat elke mens in staat is spiritueel te groeien, de een zal meer talent hebben dan de ander.
het is maar hoever je wilskracht reikt, maar als je je erdoor laat inspireren, en intresseren zal het een stuk makkelijker gaan, omdat je er dan automatisch een prioriteit aan geeft. het vergt idd wat discipline maar er zijn genoeg oefeningen waarmee je op een gemakkelijke manier kan groeien.

alleen al op de manier hoe de mens denkt kan je al veel mee veranderen, de kracht ligt hem in de eenvoud, veel mensen begrijpen dat niet, gedachten zijn echt krachten, zelfs op papier of hier geschreven tekst heeft zijn energie.

in dit artikel is te lezen wat het voor effect kan hebben op water:(1 klein tastbaar feit dat gedachten echt uit energie bestaan)
http://www.life-enthusiast.com/twilight/research_emoto.htm

alvast een fijn uiteinde gewenst iedereen!!
pi_33570821
quote:
ik weer niet zo veel van dat hele 2012 gebeuren af, heb me er nooit echt in verdiept, maar ik geloof wel dat we niet lang op deze manier door kunnen leven.
op den duur zal de olie opraken, of er gebeuren andere dingen die een (grote wereld)oorlog waard zijn. ik denk dat dan onze hele levenswijze zal wijzigen.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_33570864
het opraken van de olie zie ik ook als een symptoom dat voor bewustzijnsveranderingen zal zorgen, al is dat meteen zo'n geval van interpretatie. net als de opkomst van de islam en het verschuiven (of duidelijker worden) van de religieuze/spirituele noodzaak.
pi_33575993
2012: een jaar waarin de gehele melkweg samen met miljarden andere melkwegen een volledige baan van miljarden jaren rond de universele zon voltooit !

het thema van de vorige galactische cyclus , die nu aan zijn einde komt nl. "de evolutionaire spiraal van zelf-ontdekking en verkenning" zal vervangen worden door de evolutionaire spiraal van " zelf-meesterschap en vervulling" en is alleen toegankelijk als je de liefdesfrekwentie handhaaft , die je in de vorige cyclus zou moeten bereikt hebben ......
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:22:45 #181
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33577128
quote:
op zaterdag 31 december 2005 12:52 schreef pikki het volgende:
2012: een jaar waarin de gehele melkweg samen met miljarden andere melkwegen een volledige baan van miljarden jaren rond de universele zon voltooit !

het thema van de vorige galactische cyclus , die nu aan zijn einde komt nl. "de evolutionaire spiraal van zelf-ontdekking en verkenning" zal vervangen worden door de evolutionaire spiraal van " zelf-meesterschap en vervulling" en is alleen toegankelijk als je de liefdesfrekwentie handhaaft , die je in de vorige cyclus zou moeten bereikt hebben ......
ik denk dat je nog eens in het heelal moet verdiepen.
er is geen universeel midden.

het word ook steeds groter, eerst maakte de zon een omloop om de melkweg heen (wat ook klopt, daar doet hij zo'n 250 miljoen jaar over) en nu maakt de melkweg ook nog een omloop om een universeel punt.

en is dat alleen maar voor de mens interessant of heeft het invloed op het gehele heelal?
en als we dan toch ronddraaien, waarom is dan exact 2012 interressant? want als je een baan om iets draait dan is er geen begin en/of eindpunt.

maarja ik heb mijn liefdesfrequentie in mijn vorige leven niet behaald, dus ik zal er wel niets van merken. maar als ik nu naast jou sta op 21-12-2012, wat kan ik dan aan jou zien. jij bent dan wel veranderd zeg je, dus ik moet een verschil aan je kunnen zien. ach ik leef nog geen miljarden jaren, dus de vorige omloop heb ik ook niet meegemaakt, ik ben nog dom.
pi_33579026
begin of eindpunten zijn bijvoorbeeld conjuncties en worden altijd gezien t.o.v. een referentiepunt. in die context heeft zelfs een cirkel een begin- en einpunt.
pi_33579569
ik weet niet of inderdaad die datum 2012 nou zo belangrijk is, en er gaan geen wereldschokkende gebeurtenissen zijn in de zin van " de aarde gaat tollen of dgl ......."
maar volgens ik gelezen heb , gaan die 25920 jaar om zijn, en is de 5 de cyclus voltooid , ...
er zou een beweging rond alcyone zijn, ster van de pleiaden , de zustersterren van de zon.
de pleiaden draaien samen met alle andere sterrenstelseles nog eens rond het galactische centrum van de melkweg (de onze) in 230 miljoenen jaren , en dit geheel draait dan nog eens rond de universele zon in miljarden jaren , een soort al wat is, het goddelijke om het een naam te geven .
al deze cyclussen nemen een nieuwe hogere posotie in de spiraal van voortgang aan ....letterlijk een spiraal van bewustzijnsverhoging ...
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:17:08 #184
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33583571
quote:
op zaterdag 31 december 2005 14:09 schreef seriewoordenaar het volgende:
begin of eindpunten zijn bijvoorbeeld conjuncties en worden altijd gezien t.o.v. een referentiepunt. in die context heeft zelfs een cirkel een begin- en einpunt.
ja maar als dat referentiepunt miljarden jaren geleden was (er was dus nog geen leven op de aarde, en als die miljarden er veel zijn, was er nog niet eens een aarde), is dit dus gewauwel (sorry).
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:22:57 #185
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33583735
quote:
op zaterdag 31 december 2005 14:23 schreef pikki het volgende:
ik weet niet of inderdaad die datum 2012 nou zo belangrijk is, en er gaan geen wereldschokkende gebeurtenissen zijn in de zin van " de aarde gaat tollen of dgl ......."
maar volgens ik gelezen heb , gaan die 25920 jaar om zijn
klopt
quote:
, en is de 5 de cyclus voltooid , ...
klopt niet. dat doet de aarde al miljarden jaren.
quote:
er zou een beweging rond alcyone zijn, ster van de pleiaden , de zustersterren van de zon.
zustersterren?
ze staan 440 lichtjaren hiervandaan. er staan genoeg sterren dichterbij
quote:
de pleiaden draaien samen met alle andere sterrenstelseles nog eens rond het galactische centrum van de melkweg (de onze) in 230 miljoenen jaren ,
klopt wel ongeveer.
quote:
en dit geheel draait dan nog eens rond de universele zon in miljarden jaren
klopt niet.
ik zou wel eens willen weten wat dit dan is
quote:
, een soort al wat is, het goddelijke om het een naam te geven .
al deze cyclussen nemen een nieuwe hogere posotie in de spiraal van voortgang aan ....letterlijk een spiraal van bewustzijnsverhoging ...
en dat komt allemaal samen op 1 dag (tijdstip)?
en wat krijgt dan een hoger bewustzijn? al het leven in het heelal, al het leven in ons melkwegstelsel, al het leven in ons zonnenstelsel, al het leven hier op aarde, alle mensen, of alleen jij?
pi_33583962
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:17 schreef knarf het volgende:

[..]

ja maar als dat referentiepunt miljarden jaren geleden was (er was dus nog geen leven op de aarde, en als die miljarden er veel zijn, was er nog niet eens een aarde), is dit dus gewauwel (sorry).
dat kan ik begrijpen. het gaat ook niet alleen om de aarde, maar om het zonnestelsel (in dit geval) vergeleken met de positie in de melkweg. het belang van de aarde zelf is miniem en enkel in het opzicht van ons als waarnemer van enig belang.

daarnaast is die kalender nog geen miljarden jaren oud. men komt aan de miljarden/miljoenen-data door terugrekenen. er zijn wel steles met daarop heel oude data, maar men heeft geen flauw idee wat die voorstellen. althans, ik heb er nog niets (dat ik me kan herinneren) over gelezen qua feitelijkheden.
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:32:50 #187
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33584109
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:29 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

dat kan ik begrijpen. het gaat ook niet alleen om de aarde, maar om het zonnestelsel (in dit geval) vergeleken met de positie in de melkweg. het belang van de aarde zelf is miniem en enkel in het opzicht van ons als waarnemer van enig belang.

daarnaast is die kalender nog geen miljarden jaren oud. men komt aan de miljarden/miljoenen-data door terugrekenen. er zijn wel steles met daarop heel oude data, maar men heeft geen flauw idee wat die voorstellen. althans, ik heb er nog niets (dat ik me kan herinneren) over gelezen qua feitelijkheden.
ons zonnenstelsel doet er ongeveer 250 miljoen jaar over om een rondje te maken. daar kun je ergens een belangrijk referentie punt in plaatsen. maar in hoeverre is dat punt interressant voor het menselijk bewustzijn, als de mens dat punt nog nooit eerder heeft meegemaakt en ook nooit meer zal meemaken?
pi_33584436
het referentiepunt is bepaald vanuit de waarnemer: de aarde. bij de maya's (en de inca's) richtte men gebouwen (en steden) op de zichtbare locatie ten opzichte van de melkweg of bepaalde sterren(groepen). en dan in dit 2012-geval meer specifiek op een donkere kloof die daarin is te zien en uitstekend als referentiepunt dient. (xibalba geheten)

in onze verlichte steden zie je dat haast niet, maar een bezoekje naar frankrijk kan al een duidelijker beeld schetsen. men heeft dus een correlatie gedaan op basis van zichtbare fenomenen in de tijd dat de kalenders werden opgesteld en geperfectioneerd/uitgebreid. de opbouw van de kalenders is dus geheel conform de aardse maatstaven (en praktische toepassingen), de werking gaat echter verder omdat er niet-aardse objecten en cycli in worden meegenomen. moeilijk om helder en kort uit te leggen, vooral omdat er zoveel theorieen over zijn, maar ik hoop dat het wat duidelijker wordt zo.
pi_33584551
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:22 schreef knarf het volgende:

[..]

klopt
[..]

klopt niet. dat doet de aarde al miljarden jaren.
[..]

zustersterren?
ze staan 440 lichtjaren hiervandaan. er staan genoeg sterren dichterbij
[..]

klopt wel ongeveer.
[..]

klopt niet.
ik zou wel eens willen weten wat dit dan is
[..]

en dat komt allemaal samen op 1 dag (tijdstip)?
en wat krijgt dan een hoger bewustzijn? al het leven in het heelal, al het leven in ons melkwegstelsel, al het leven in ons zonnenstelsel, al het leven hier op aarde, alle mensen, of alleen jij?
het is wel zo at alle grote medium 's die channelen het over de pleiaden als zustersterren hebben .
hier nog een stukje dat ik uit een artikel door mij geschreven gehaald heb :

ons zonnestelsel gaat ook door een fotonengordel om de 11000 jaar waarbij de mens die er voor open staat in staat is een verhoogde spirituele energie te ervaren .
dit zou de overgang betekenen van het vissentijdperk naar het aquariustijdperk,
niet alleen de fotongordel zal veranderingen brengen , maar ook de planetaire transitis.
planetaire transits zijn de patronen die de planeten constant uitdragen in ons zonnesteklsel en verantwoordelijk zijn voor de evolutie.
in 1987 (jaartal van de harmonische convergentie) ging de aarde vooreerst in de fotongordel, en bij 2012 winterzonnewende zal het hele zonnestelsel zich ondergedompeld bevinden in de fotonengordel , en er gedurende 2000 jaar doorheen reizen.
wat er eigenlijk gebeurt in deze periode is het volgende: er zal een nieuwe frekwentie komen , een nieuwe hogere trilling en elkeen die kan resoneren met dit galactisch trillingsveld zal zijn eigen multidimensionale zelf terugvinden.je zou met alle dimensie kunnen in contact komen met de pleiadische liefdesenergieen uit de vijfde dimensie , en de sirische zesde dimensie .je zou je verloren herinneringen terug weervinden.
het is wel noodzakelijk dat jou emotionele en fysieke lichaam dat aankan , en je deze energieeen kunt "aarden" en ervaren .
de fotongordel (is wetenschappelijk aangetoond) is een zone van biljarden electronen die zorgen voor activering van het" leven" of in uw fysieke en aetherisch lichaam en waardoor het overgebleven karma opgehelderd wordt.
het kan dus zijn dat je" instant karma" gewaar wordt. feit is dat alle negatief karma wordt opgehelderd , voor 2012 .
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:54:12 #190
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33584789
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:42 schreef seriewoordenaar het volgende:
het referentiepunt is bepaald vanuit de waarnemer: de aarde. bij de maya's (en de inca's) richtte men gebouwen (en steden) op de zichtbare locatie ten opzichte van de melkweg of bepaalde sterren(groepen). en dan in dit 2012-geval meer specifiek op een donkere kloof die daarin is te zien en uitstekend als referentiepunt dient. (xibalba geheten)

in onze verlichte steden zie je dat haast niet, maar een bezoekje naar frankrijk kan al een duidelijker beeld schetsen. men heeft dus een correlatie gedaan op basis van zichtbare fenomenen in de tijd dat de kalenders werden opgesteld en geperfectioneerd/uitgebreid. de opbouw van de kalenders is dus geheel conform de aardse maatstaven (en praktische toepassingen), de werking gaat echter verder omdat er niet-aardse objecten en cycli in worden meegenomen. moeilijk om helder en kort uit te leggen, vooral omdat er zoveel theorieen over zijn, maar ik hoop dat het wat duidelijker wordt zo.
ik weet dat we door een soort opening gaan (of dat nu in 2012 gebeurd, whatever), tussen ons zonnestelsel en het een ander punt (ik denk zelf dat dat totaal niets uithaald, maar dat terzijden). maar piki haalt er allemaal dingen bij die pure onzin zijn, en die hij zelf niet begrijpt. of hij denkt niet na wat de inpakt is van zijn schrijven. miljarden jaren dit, miljoenen jaren zo. nou en. de mens is er nog niet zolang, dus heeft het de mensheid er niets meetemaken. eerder misschien alle leven op aarde, of heelal.
  zaterdag 31 december 2005 @ 16:54:57 #191
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33584812
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef pikki het volgende:

[..]

het is wel zo at alle grote medium 's die channelen het over de pleiaden als zustersterren hebben .

ons zonnestelsel gaat ook door een fotonengordel om de 11000 jaar waarbij de mens die er voor open staat in staat is een verhoogde spirituele energie te ervaren .
niet alleen de fotongordel zal veranderingen brengen , maar ook de planetaire transitis.
planetaire transits zijn de patronen die de planeten constant uitdragen in ons zonnesteklsel en verantwoordelijk zijn voor de evolutie.
in 1987 (jaartal van de harmonische convergentie) ging de aarde vooreerst in de fotongordel, en bij 2012 winterzonnewende zal het hele zonnestelsel zich ondergedompeld bevinden in de fotonengordel , en er gedurende 2000 jaar doorheen reizen.
wat er eigenlijk gebeurt in deze periode is het volgende: er zal een nieuwe frekwentie komen , een nieuwe hogere trilling en elkeen die kan resoneren met dit galactisch trillingsveld zal zijn eigen multidimensionale zelf terugvinden.je zou met alle dimensie kunnen in contact komen met de pleiadische liefdesenergieen uit de vijfde dimensie , en de sirische zesde dimensie .je zou je verloren herinneringen terug weervinden.
het is wel noodzakelijk dat jou emotionele en fysieke lichaam dat aankan , en je deze energieeen kunt "aarden" en ervaren .
de fotongordel (is wetenschappelijk aangetoond) is een zone van biljarden electronen die zorgen voor activering van het" leven" of in uw fysieke en aetherisch lichaam en waardoor het overgebleven karma opgehelderd wordt.
het kan dus zijn dat je" instant karma" gewaar wordt. feit is dat alle negatief karma wordt opgehelderd , voor 2012 .
weet jij wat fotonen zijn? zo niet, doe je oogkleppen eens weg. (flauw )
pi_33585131
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:46 schreef pikki het volgende:

[..]

mijn probleem is een beetje dat veel mensen beweren dat ze weten (of denken te weten) wat er zal gebeuren terwijl er slechts 1 feit is: niemand weet exact hoe de mayaprofetie te interpreteren valt. helemaal niemand, zelfs niet de huidige maya's. alles wat beschikbaar is zijn theorieen, zo heb ik er zelf ook eentje op mijn website gevormd. zo makkelijk is dat en als je het in een boek zou zetten dan geloven velen het meteen blindelings. het kan allemaal waar zijn, maar het hoeft niet. stelligheid rondom 2012 is dus misplaatst naar mijn idee. wat niet wegneemt dat dergelijke theorieen bijdragen tot het begrip over deze zaak.
  zaterdag 31 december 2005 @ 17:10:11 #193
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33585279
quote:
op zaterdag 31 december 2005 17:05 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

mijn probleem is een beetje dat veel mensen beweren dat ze weten (of denken te weten) wat er zal gebeuren terwijl er slechts 1 feit is: niemand weet exact hoe de mayaprofetie te interpreteren valt. helemaal niemand, zelfs niet de huidige maya's. alles wat beschikbaar is zijn theorieen, zo heb ik er zelf ook eentje op mijn website gevormd. zo makkelijk is dat en als je het in een boek zou zetten dan geloven velen het meteen blindelings. het kan allemaal waar zijn, maar het hoeft niet. stelligheid rondom 2012 is dus misplaatst naar mijn idee. wat niet wegneemt dat dergelijke theorieen bijdragen tot het begrip over deze zaak.
daar ben ik het niet mee eens. omdat er in dergelijke theorien zoveel aanwijsbare fouten zitten (alleen het woord fotoon al), maken ze zich belachelijk.

ik geloof dat jouw stellingname over 2012 in de loop van de jaren ook veranderd is. maar dat weet ik niet meer zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knarf op 31-12-2005 17:38:06 ]
pi_33586710
quote:
op zaterdag 31 december 2005 16:54 schreef knarf het volgende:

[..]

weet jij wat fotonen zijn? zo niet, doe je oogkleppen eens weg. (flauw )
kijk , dit is niet zomaar flauwekul .
de fotonengordel is wetensch. aangetoond.
fotonen = karma ? moeilijk te begrijpen , hé.
doch dit kan ik uitleggen ... hoor
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:08:35 #195
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33586958
quote:
op zaterdag 31 december 2005 17:57 schreef pikki het volgende:

[..]

kijk , dit is niet zomaar flauwekul .
de fotonengordel is wetensch. aangetoond.
fotonen = karma ? moeilijk te begrijpen , hé.
doch dit kan ik uitleggen ... hoor
fotonen = elektomagnetische straling. (punt)

en meetbaar.
als jij dan even de golflengte aangeeft, kun je er een andere term aangeven.
bv. radio-, licht-, infrarood-, rontgen-, gammastraling, enz
pi_33587523
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:08 schreef knarf het volgende:

[..]

fotonen = elektomagnetische straling. (punt)

en meetbaar.
als jij dan even de golflengte aangeeft, kun je er een andere term aangeven.
bv. radio-, licht-, infrarood-, rontgen-, gammastraling, enz
er is een universele golflengte gemeten , waarop onze planeet trilt , een soort frekwentie .....
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:31:53 #197
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33587628
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:28 schreef pikki het volgende:

[..]

er is een universele golflengte gemeten , waarop onze planeet trilt , een soort frekwentie .....
de aarde trilt ja. niks universeels aan. zoek je bron nog maar eens op. maar wat heeft dit met de fotonengordel temaken?
pi_33587692
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:31 schreef knarf het volgende:

[..]

de aarde trilt ja. niks universeels aan. zoek je bron nog maar eens op. maar wat heeft dit met de fotonengordel temaken?
heel veel ... de golflengte ligt rond de 7 . 23 cm ....staat ook in het boek van toonen ... en melchizedek , die toch geen idioten zijn , hé ?
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:44:45 #199
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33587982
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:34 schreef pikki het volgende:

[..]

heel veel ... de golflengte ligt rond de 7 . 23 cm ....staat ook in het boek van toonen ... en melchizedek , die toch geen idioten zijn , hé ?
moet ik hier echt op antwoorden ?

maar jij zal wel de schumann resonantie bedoelen.
wat heeft dit met een universele trilling te maken en wat het heeft al helemaal niets met fotonen(gordel) te maken.
pi_33588080
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:44 schreef knarf het volgende:

[..]

moet ik hier echt op antwoorden ?

maar jij zal wel de schumann resonantie bedoelen.
wat heeft dit met een universele trilling te maken en wat het heeft al helemaal niets met fotonen(gordel) te maken.
je moet het niet allemaal zo beredeneren , ik zal het eens opzoeken of het met die schumann-resonantie te maken heeft .....maar veel van die zaken worden ook geheim gehouden, toch ...?
  zaterdag 31 december 2005 @ 18:59:43 #201
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33588368
nogmaals denk ik dat niemand het merkt.

het proces van bewust worden is gaande vanaf de 50er jaren of nog eerder, het veranderd continu allemaal. dus waarom zou het sneller gaan in 2012? dat is onnatuurlijk te noemen.

ik verwacht nada noppes, ook geen rampen van welke aard dan ook die anders zijn dan tot nu toe.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:01:18 #202
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33588399
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:48 schreef pikki het volgende:

[..]

je moet het niet allemaal zo beredeneren , ik zal het eens opzoeken of het met die schumann-resonantie te maken heeft .....maar veel van die zaken worden ook geheim gehouden, toch ...?
wat ik niet begrijp.
jij komt hier in dit topic met:
quote:
maar je hebt totaal geen idee wat er speelt. je leest (volgens mij) wat 'wazige' websites, roept wat wetenschappelijke termen (die nergens op slaan). maar als er even iets dieper op door gevraagd wordt, wordt er niet geantwoord, maar wordt er weer een andere frequentie/patroon/whatever aangeroepen. mocht dat niet baten dan wordt het maar geheim gehouden.
en eerst was je nog wel zo vol dat je de nieuwe 'godheid' zou worden, want jij zal een nieuwe liefdesfrequentie bereiken.

en dat begrijp ik nu weer niet.
pi_33588426
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:59 schreef dromenvanger het volgende:
nogmaals denk ik dat niemand het merkt.

het proces van bewust worden is gaande vanaf de 50er jaren of nog eerder, het veranderd continu allemaal. dus waarom zou het sneller gaan in 2012? dat is onnatuurlijk te noemen.

ik verwacht nada noppes, ook geen rampen van welke aard dan ook die anders zijn dan tot nu toe.
het héle proces is al 200 jaar gaande, en gaat nog 300 jaar duren ...capisco ?
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:04:21 #204
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33588486
quote:
op zaterdag 31 december 2005 19:02 schreef pikki het volgende:

[..]

het héle proces is al 200 jaar gaande, en gaat nog 300 jaar duren ...capisco ?
de mens is vanaf zijn ontstaan geschiedenis zich al bewust. daarom is het een mens.
pi_33588594
quote:
op zaterdag 31 december 2005 19:04 schreef knarf het volgende:

[..]

de mens is vanaf zijn ontstaan geschiedenis zich al bewust. daarom is het een mens.
ik vindt , en sorry ....spreek hier geen vooroordelen uit, dat je wel zaken ziet maar niet het geheel .
het is een puzzel en er ontbreken bepaalde stukjes ...probeer die te vinden ...dat is de ware boodschap ...voor u en voor mij ....tot binnenkort .
beste wensen alhier 2006 ! lang mogen wij leven !
pi_33588878
spannend
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  zaterdag 31 december 2005 @ 19:39:36 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589455
quote:
op zaterdag 31 december 2005 19:09 schreef pikki het volgende:

[..]

ik vindt , en sorry ....spreek hier geen vooroordelen uit, dat je wel zaken ziet maar niet het geheel .
het is een puzzel en er ontbreken bepaalde stukjes ...probeer die te vinden ...dat is de ware boodschap ...voor u en voor mij ....tot binnenkort .
beste wensen alhier 2006 ! lang mogen wij leven !
die puzzelstukjes die vallen vanzelf op de plek, en nogmaals is dat bij ieder mens een persoonlijke missie. de een zal in het jaar 4000 bewust zijn in de volle mate, de ander zal zich nooit bewust worden.

doen wat je hart je ingeeft en zelf doorgaan is belangrijk.

ik zie het niet als massa-happening. het is individueel allemaal. ik geloof de laatste tijd ook niet zo in massa-bewustzijn meer. ik denk eerder dat het aan het individu zelf ligt in hoeverre hij of zij gelukkig wordt en dus ook bewust wordt.

maar inderdaad, de mensheid is altijd bewust geweest, daarom heet je mens ook.

geef je een bepaald individu teveel bewustzijn op een gegeven moment, dan draait hij of zij door. mensen zijn soms gewend om in een kooi te leven. dat is hun veilige haven. je afsluiten van de omgeving dus.
pi_33589755
quote:
op zaterdag 31 december 2005 19:39 schreef dromenvanger het volgende:

[..]

die puzzelstukjes die vallen vanzelf op de plek, en nogmaals is dat bij ieder mens een persoonlijke missie. de een zal in het jaar 4000 bewust zijn in de volle mate, de ander zal zich nooit bewust worden.

doen wat je hart je ingeeft en zelf doorgaan is belangrijk.

ik zie het niet als massa-happening. het is individueel allemaal. ik geloof de laatste tijd ook niet zo in massa-bewustzijn meer. ik denk eerder dat het aan het individu zelf ligt in hoeverre hij of zij gelukkig wordt en dus ook bewust wordt.

maar inderdaad, de mensheid is altijd bewust geweest, daarom heet je mens ook.

geef je een bepaald individu teveel bewustzijn op een gegeven moment, dan draait hij of zij door. mensen zijn soms gewend om in een kooi te leven. dat is hun veilige haven. je afsluiten van de omgeving dus.
inderdaad, goed gezien ....
elkeen bepaalt het voor zijn eigen ....
ook het karma is individueel ....
na de grote happenning zullen degenen die er niet uitkomen in een parallel universum terug van voorafaan kunnen beginnen ....
ik hoop dat ik daar niet bij ben , nah ja ... je beseft het dan misschien ook niet meer ...
dat is het leven , hé ?

[ Bericht 0% gewijzigd door pikki op 31-12-2005 19:56:28 ]
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:00:01 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33589979
quote:
op zaterdag 31 december 2005 19:51 schreef pikki het volgende:

[..]

inderdaad, goed gezien ....
elkeen bepaalt het voor zijn eigen ....
ook het karma is individueel ....
na de grote happenning zullen degenen die er niet uitkomen in een parallel universum terug van voorafaan kunnen beginnen ....
ik hoop dat ik daar niet bij ben , nah ja ... je beseft het dan misschien ook niet meer ...
dat is het leven , hé ?
toch als de omgeving verandering eist van mensen, dan zullen ze zich door de overlevingsdrang moeten leren aanpassen.

en de omgeving is de kosmos en de atmosfeer. de energie die daarvan uitgaan is hoger dan het individu. dus verlangt de omgeving aanpassing, dan zullen mensen zich vanzelf leren aanpassen volgens mij.

maar dan nog is dat per persoon anders denk ik. net zoals we nu allemaal anders leven in deze "dimensie". ik noem het maar dimensie want een ander woord heb ik niet. ik kan het ook realiteit noemen.

mensen zijn van nature flexibele wezens, dus dan denk ik vanzelf, het is toch iets massaals. alleen is het bij de een makkelijker als bij de ander.

ik vergelijk het dan met een kater van de alcohol, de een komt daar makkelijk overheen en de ander ligt 2 dagen in zijn bed bij te komen.
pi_33590786
quote:
op zaterdag 31 december 2005 20:00 schreef dromenvanger het volgende:

[..]

toch als de omgeving verandering eist van mensen, dan zullen ze zich door de overlevingsdrang moeten leren aanpassen.

en de omgeving is de kosmos en de atmosfeer. de energie die daarvan uitgaan is hoger dan het individu. dus verlangt de omgeving aanpassing, dan zullen mensen zich vanzelf leren aanpassen volgens mij.

maar dan nog is dat per persoon anders denk ik. net zoals we nu allemaal anders leven in deze "dimensie". ik noem het maar dimensie want een ander woord heb ik niet. ik kan het ook realiteit noemen.

mensen zijn van nature flexibele wezens, dus dan denk ik vanzelf, het is toch iets massaals. alleen is het bij de een makkelijker als bij de ander.

ik vergelijk het dan met een kater van de alcohol, de een komt daar makkelijk overheen en de ander ligt 2 dagen in zijn bed bij te komen.
er is zoveel verschil tussen ieder mensen's beleving van dat ene en dit andere .....
zoveel als er sterren aan de hemel schitteren ...
en dat was ook de bedoeling...die onze hogere schepper ermee wou beleven ....
meng ze en vermenigvuldig ze ....
het dambord en de spelmeester...en de pionnen ....

oh ...wat ben ik soms blij dat wij nog kunnen slapen ... en de volgende dag weer eens een frisse neus kunnen ophalen .....wees gezegend ....
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:46:55 #211
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33590984
6,5 miljard mensen met een eigen leven en beleving. dus hoe kan het mogelijk zijn dat we straks allemaal hetzelfde beleven?

of beleven we misschien allemaal al hetzelfde een beetje?

over een sterrenhemel. hoe ervaart ieder mens dat voor zichzelf?
pi_33591125
quote:
op zaterdag 31 december 2005 20:46 schreef dromenvanger het volgende:
6,5 miljard mensen met een eigen leven en beleving. dus hoe kan het mogelijk zijn dat we straks allemaal hetzelfde beleven?

of beleven we misschien allemaal al hetzelfde een beetje?

over een sterrenhemel. hoe ervaart ieder mens dat voor zichzelf?
er zijn nu erg veel incarnaties op aarde.iedereen wil er zijn .
het galactisch festijn wil beleefd worden door zoveel mogelijk mensen, ook sterren -incarnaties, de kristals .....
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:57:14 #213
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33591190
quote:
op zaterdag 31 december 2005 20:53 schreef pikki het volgende:

[..]

er zijn nu erg veel incarnaties op aarde.iedereen wil er zijn .
het galactisch festijn wil beleefd worden door zoveel mogelijk mensen, ook sterren -incarnaties, de kristals .....
iedereen wilt er zijn, iedereen wilt een plek hebben hier. iedereen wilt vol levensenergie staan.

maar goed ik stop nu met het denken, ik ben al wat aangeschoten van het bier dus ik ga ff wat anders doen.

ik weet ook niets anders meer te zeggen.

mensen willen energie-vol leven en recht hebben op leven. iedereen straalt energie uit en neemt energie hier. en verder weet ik het ook niet.

het is een groot iets, maar waar het toe leidt?
pi_33591243
quote:
op zaterdag 31 december 2005 20:57 schreef dromenvanger het volgende:

[..]

iedereen wilt er zijn, iedereen wilt een plek hebben hier. iedereen wilt vol levensenergie staan.

maar goed ik stop nu met het denken, ik ben al wat aangeschoten van het bier dus ik ga ff wat anders doen.

ik weet ook niets anders meer te zeggen.

mensen willen energie-vol leven en recht hebben op leven. iedereen straalt energie uit en neemt energie hier. en verder weet ik het ook niet.

het is een groot iets, maar waar het toe leidt?
dromen vanger , ik ken jou niet ...
maar ik denk dat je wijs genoeg bent .. hoor ...
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:06:04 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33591359
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:00 schreef pikki het volgende:

[..]

dromen vanger , ik ken jou niet ...
maar ik denk dat je wijs genoeg bent .. hoor ...

ik weet het niet. ik ben wijs genoeg om te weten waar ik voor sta af en toe.

als het gaat om energie opvangen dan is het nog steeds proberen de juiste weg te bewandelen. en energie is vaak belangrijker dan wijsheid.
pi_33591465
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:06 schreef dromenvanger het volgende:

[..]

ik weet het niet. ik ben wijs genoeg om te weten waar ik voor sta af en toe.

als het gaat om energie opvangen dan is het nog steeds proberen de juiste weg te bewandelen. en energie is vaak belangrijker dan wijsheid.
ik denk dat energie en wijsheid hetzelfde zijn .
alles is licht , het goddelijke licht.
wij zijn fotonen en fotonen zijn licht .
niets meer en niets minder .
de hele wereld en werkelijkheid is één illusie : maya .
daarom hebben de maya's ons hun kalender ook gegeven .
om te beseffen dat het nu gedaan is.
wij worden meesters , in ons eigen universum .
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:12:46 #217
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33591495
klinkt mooi

meesters in ons eigen universum

dat we geen slaven meer zijn van ons eigen bestaan.
pi_33591523
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:12 schreef dromenvanger het volgende:
klinkt mooi

meesters in ons eigen universum

dat we geen slaven meer zijn van ons eigen bestaan.
die slaven zijn wijzelf geweest , ....zonder het te weten ....
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:18:34 #219
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33591590
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:14 schreef pikki het volgende:

[..]

die slaven zijn wijzelf geweest , ....zonder het te weten ....
waarschijnlijk nog altijd.....

ik bedoel, wanneer kun je zeggen dat je helemaal bevrijd bent van de slavernij?

iedere gedachte die niet prettig is dat is slavernij, alles waar je niet om gevraagd hebt ook. en dat blijft niet alleen bij gedachtes.

maar dan gaat vanzelf nirvana meespelen, het ideale karma is dat toch?

misschien staat 2012 wel voor nirvana? als nirvana voor ideaal karma staat.
pi_33596867
quote:
op zaterdag 31 december 2005 17:10 schreef knarf het volgende:

[..]

daar ben ik het niet mee eens. omdat er in dergelijke theorien zoveel aanwijsbare fouten zitten (alleen het woord fotoon al), maken ze zich belachelijk.
klopt, toen ik 'theorieen over 2012' zei, dan bedoelde ik niet letterlijk álle theorieen want sommige, zoals aanstormende planeten (in 2012), zijn volgens mij te gek en speculatief om los te lopen. ik doel meer op de gevestigde/hardnekkige blijvertjes zoals mckenna, jenkins, calleman, cotterell en anderen.
quote:
ik geloof dat jouw stellingname over 2012 in de loop van de jaren ook veranderd is. maar dat weet ik niet meer zeker.
jazeker. het zou gek zijn moest dat niet zo zijn, denk ik. ik hoorde over 2012 toen ik 15 (o.i.d.) was, door een foto van de lange tellingkalender uit een boek van mijn ouders. het heeft me een tijd op een vreemde manier bevangen en zorgde voor het besef dat zekerheden niet zo zeker zijn. achteraf is dat heel nuttig gebleken, dat snap je wel. toen ik later het boek de orion profetie las herkende ik de primitieve angstgevoelens die ik als puber ook een tijd bij het onderwerp had. er waren toen al enkele artikeltjes op bbs'sen (zoiets als internet in het klein) te vinden die behoorlijke doemscenario's schetsten en de kalenders centraal hadden daarin. maar dat was allemaal heel vaag en daar herinner ik me naast de sfeer maar enkele zinnen meer van. helaas.

toen kwam de meest nuttige informatie nog uit de bibliotheek en was het veel kariger en als voordeel dus ook makkelijker te destilleren. de kalenders waren instrumenten, er was weinig over bekend en het meeste wat je leerde was dat ze eigenlijk niet zoveel wisten en de meeste informatie verloren was gegaan. tegenwoordig, door de vele info, lijkt het alsof alles bekend is maar er zijn alleen maar meer interpretaties bijgekomen. geen keiharde feiten die duiden op een mondiaal einde of begin in 2012, want de maya's met die specifieke kalenderkennis leven niet meer en het meeste is voortbouwen op andere theorieen of die samen gaan gooien. de inca's, die ook een 2012-kalender hebben, waren onderling in strijd over de interpretatie van de kalender. zij wisten het zelf al niet zeker.

als we het over 2012-theorieen hebben, dan zijn de meest respectabele bronnen (volgens mij) toch wel jenkins, calleman, cotterell en in nederland dan de aanvulling peter toonen. ik zal er vast wel enkele missen, maar 't is al laat en om 1 januari om vijf uur 's ochtends is den mensch niet even helder als anders. voor elk van die theoriebouwers is iets voor en tegen te zeggen.
ik kijk trouwens uit naar het boek van geoff stray: beyond 2012. ik heb de luxe gehad om het voorwoord (door jenkins) reeds twee maanden geleden te hebben gelezen en dat belooft een goed boek te worden.

over 2012 heb ik dus hoofdzakelijk geleerd om mijn mening te nuanceren. want er worden zoveel nieuwe en onzinnige verhalen gestart, dat het voor een nieuwkomer moeilijk kan zijn om het onderwerp serieus te nemen of om niet bevangen te worden in de doemsfeer die alles relatief en/of kut maakt. fysica wordt verkracht, verdraaid en schijnbaar correct opnieuw opgebouwd of feiten en culturen worden samen gegooid om een punt duidelijk te maken. het is betrekkelijk allemaal. veel verder dan geloven in een tijd van verandering op basis van de gedegenheid en bekende interpretatiemodellen (en niet de interpretaties zelf) vertelt aan mij dat er iets aan de hand is en dat dat iets een kantelpunt eind 2012 bereikt. dat kan de precessie zijn, een poolkanteling, (wereld)oorlogen, bewustzijnsverandering (hopelijk dan hoger) door kosmische straling of door meer fysieke redenen zoals energietekorten of godsdienstverschuivingen, noem maar op. of we gaan richting een andere dimensie, wat dat ook wezen mag in de context van 2012. ik weet het allemaal niet. grote verandering zijn de trefwoorden en de beste samenvatting van de mythes rondom 2012. er is iets…

prettig en vol nieuwjaar, trouwens.
  zondag 1 januari 2006 @ 05:22:25 #221
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33596991
jij bent echt "het oracle"als het met dit onderwerp te maken heeft !

zonder het notable te maken "respect" in mijn manier !
pi_33597196
ze zijn er al , deze wezens heb ik gespot bij leuven. van schrik heb ik net nog een schuine foto kunnen maken. ze waren binnen 1 seconde weer weg .
( is dat niet ook waar dat gezichtsbedrog is ofzo met dat zwaartekracht gedoe, waardoor het lijkt alsof een wiel naar boven zou rollen?) ik heb het vermoeden dat ze stroom storingen veroorzaken (mijn geleende camera begon gaar te doen met knipperende lampjes enzo, en ook rondom mijn huis heb ik amper stroom, ik dacht dat het eneco was). ik hoop echt niet dat ze momenteel in de buurt zijn, want ik ben nu echt bang. ik zit nu weer met trillende knieeen en durf niet naar de wc. sinds mijn zus in het ziekenhuis ligt ben ik alleen hier. omdat ze zo snel verdwijnen hoop ik ook niet dat ze ook snel uit het niets tevoorschijn kunnen komen

pi_33597425
ik denk dat er dan een polar shift komt, of dat dan ineens veel mensen demonen oproepen.
misschien dat de alienmens ons officieel komt bezoeken (ik zie de zogenaamde aliens als verder geevolueerde mensen).

edit: misschien staan de belangrijkste planeten wel in een zodanige baan, dat er wel degelijk iets gebeurd, en dan dus door de planeten.

[ Bericht 26% gewijzigd door boempa op 01-01-2006 07:25:25 ]
@luna
pi_33597427
quote:
[b]op zondag 1 januari 2006 06:13 schreef airmichael het volgende:omdat ze zo snel verdwijnen hoop ik ook niet dat ze ook snel uit het niets tevoorschijn kunnen komen
ze zien er best wel knap uit, ik zou het niet zo erg vinden als ze bij mij tevoorschijn zouden komen.
ja, ik zou me te pletter schrikken, maar misschien willen ze alleen wat zeggen.
@luna
  zondag 1 januari 2006 @ 10:04:21 #225
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33597678
erg slim waren de maya's ook weer niet natuurlijk....
Hup, aan het werk!
pi_33605267
zoals er de afgelopen jaren meerdere doemdatums waren is er nooit iets gebeurd, dus ook op deze datum gebeurd er helemaal niets, je moet nou eenmaal een einddatum maken op een kalender en de aarde bestaald al miljoenen jaren en is er nog steeds!!!

dus al deze datum verstreken is, komen ze wel weer met een nieuwe...
pi_33612484
vergaat de wereld nou wel of niet op die datum? zo ja, dan stop ik direct met het sparen voor mijn pensioen en ga ik nu alles verbrassen....ik heb trouwens nog een boek over nostradamus liggen. eens kijken wat die beste man er over schrijft...
pi_33612829
quote:
op zondag 1 januari 2006 22:47 schreef rasje het volgende:
vergaat de wereld nou wel of niet op die datum? zo ja, dan stop ik direct met het sparen voor mijn pensioen en ga ik nu alles verbrassen.....
doe dat sowieso maar. tegen jouw pensioengerechtigde leeftijd (>70?), is er niets meer over van de pensioenfondsen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_33613263
quote:
op zondag 1 januari 2006 23:00 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

doe dat sowieso maar. tegen jouw pensioengerechtigde leeftijd (>70?), is er niets meer over van de pensioenfondsen.
ja, dat vrees ik aan de ene kant ook. maar aan de andere kant: ik rook als een ketter, dus volgens mij haal ik de 50 niet eens. ik denk dat ik maar stop met sparen voor dat stomme pensioen. kan ik weer mooi sigaretjes van kopen
pi_33624279
quote:
op zondag 1 januari 2006 05:00 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

klopt, toen ik 'theorieen over 2012' zei, dan bedoelde ik niet letterlijk álle theorieen want sommige, zoals aanstormende planeten (in 2012), zijn volgens mij te gek en speculatief om los te lopen. ik doel meer op de gevestigde/hardnekkige blijvertjes zoals mckenna, jenkins, calleman, cotterell en anderen.
[..]

jazeker. het zou gek zijn moest dat niet zo zijn, denk ik. ik hoorde over 2012 toen ik 15 (o.i.d.) was, door een foto van de lange tellingkalender uit een boek van mijn ouders. het heeft me een tijd op een vreemde manier bevangen en zorgde voor het besef dat zekerheden niet zo zeker zijn. achteraf is dat heel nuttig gebleken, dat snap je wel. toen ik later het boek de orion profetie las herkende ik de primitieve angstgevoelens die ik als puber ook een tijd bij het onderwerp had. er waren toen al enkele artikeltjes op bbs'sen (zoiets als internet in het klein) te vinden die behoorlijke doemscenario's schetsten en de kalenders centraal hadden daarin. maar dat was allemaal heel vaag en daar herinner ik me naast de sfeer maar enkele zinnen meer van. helaas.

toen kwam de meest nuttige informatie nog uit de bibliotheek en was het veel kariger en als voordeel dus ook makkelijker te destilleren. de kalenders waren instrumenten, er was weinig over bekend en het meeste wat je leerde was dat ze eigenlijk niet zoveel wisten en de meeste informatie verloren was gegaan. tegenwoordig, door de vele info, lijkt het alsof alles bekend is maar er zijn alleen maar meer interpretaties bijgekomen. geen keiharde feiten die duiden op een mondiaal einde of begin in 2012, want de maya's met die specifieke kalenderkennis leven niet meer en het meeste is voortbouwen op andere theorieen of die samen gaan gooien. de inca's, die ook een 2012-kalender hebben, waren onderling in strijd over de interpretatie van de kalender. zij wisten het zelf al niet zeker.

als we het over 2012-theorieen hebben, dan zijn de meest respectabele bronnen (volgens mij) toch wel jenkins, calleman, cotterell en in nederland dan de aanvulling peter toonen. ik zal er vast wel enkele missen, maar 't is al laat en om 1 januari om vijf uur 's ochtends is den mensch niet even helder als anders. voor elk van die theoriebouwers is iets voor en tegen te zeggen.
ik kijk trouwens uit naar het boek van geoff stray: beyond 2012. ik heb de luxe gehad om het voorwoord (door jenkins) reeds twee maanden geleden te hebben gelezen en dat belooft een goed boek te worden.

over 2012 heb ik dus hoofdzakelijk geleerd om mijn mening te nuanceren. want er worden zoveel nieuwe en onzinnige verhalen gestart, dat het voor een nieuwkomer moeilijk kan zijn om het onderwerp serieus te nemen of om niet bevangen te worden in de doemsfeer die alles relatief en/of kut maakt. fysica wordt verkracht, verdraaid en schijnbaar correct opnieuw opgebouwd of feiten en culturen worden samen gegooid om een punt duidelijk te maken. het is betrekkelijk allemaal. veel verder dan geloven in een tijd van verandering op basis van de gedegenheid en bekende interpretatiemodellen (en niet de interpretaties zelf) vertelt aan mij dat er iets aan de hand is en dat dat iets een kantelpunt eind 2012 bereikt. dat kan de precessie zijn, een poolkanteling, (wereld)oorlogen, bewustzijnsverandering (hopelijk dan hoger) door kosmische straling of door meer fysieke redenen zoals energietekorten of godsdienstverschuivingen, noem maar op. of we gaan richting een andere dimensie, wat dat ook wezen mag in de context van 2012. ik weet het allemaal niet. grote verandering zijn de trefwoorden en de beste samenvatting van de mythes rondom 2012. er is iets…

prettig en vol nieuwjaar, trouwens.
hoe vond je dat boek van patrick geryl "de orion profetie"

ik denk eraan om het aan te schaffen
Benjamin Franklin
  maandag 2 januari 2006 @ 15:45:14 #231
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33627759
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hoe vond je dat boek van patrick geryl "de orion profetie"

ik denk eraan om het aan te schaffen
matig geschreven en vooral heel erg sensationeel gebracht. de aandacht ligt 100% op het einde van de wereld en het meest gebruikte woord is waarschijnlijk 'cataclysme'. als je daar doorheen kunt prikken, dan kun je wel nuttige informatie eruit halen.
pi_33627881
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:45 schreef guy_hadt het volgende:

[..]

matig geschreven en vooral heel erg sensationeel gebracht. de aandacht ligt 100% op het einde van de wereld en het meest gebruikte woord is waarschijnlijk 'cataclysme'. als je daar doorheen kunt prikken, dan kun je wel nuttige informatie eruit halen.
ik ben vooral geinteresseerd in dat labyrinth, waarvan hij beweerd de locatie te kennen
Benjamin Franklin
pi_33682602
hij ook, want hij was er een maand of twee geleden opnieuw naartoe. bij mijn weten is er nog geen concrete informatie. al jaren, sinds eind jaren 90, beweren ze de locatie te weten maar echt veel heb ik er nog niet van gezien. moet eerlijk zeggen dat ik de man al een tijd niet meer volg omdat het herhalende doemaspect me niet zo trekt. ik weet dat hij weer naar egypte is getrokken omdat hij me een e-mail stuurde en ook iets op mijn gastenboek schreef. dat was dan wel weer leuk.
je kunt misschien eens kijken op zijn website: http://www.howtosurvive2012.com.
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:34:35 #234
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33733497
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:31 schreef knarf het volgende:

[..]

de aarde trilt ja. niks universeels aan.
alles trilt. alle materie trilt ook, want massa is slechts een trillende vorm van energie die zo dicht is, dat het tastbaar is.

everything vibrates.
¡ Experience Everything !
pi_33736772
we openen over 7 jaar gewoon weer een topic...

moord op bush wordt voorspelt door abische astroloog
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:37:22 #236
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_33739895
interessante link over het bewust worden naarmate we 2012 naderen:

http://www.experiencefestival.com/a/ian_xel_lungold/id/2209
(er gaan ook video-opnamen van hem rond op het bittorrent netwerk)
  maandag 20 november 2006 @ 22:21:01 #237
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43731179
inderdaad en tegenwoordig (inmiddels alweer 10 maanden verder)ook op google.video.
zie secrets of the mayan calender, zijn evolution of consiousness schema heb ik hier nagemaakt:
Wat je vindt, ...
pi_43731318
op 21-12-2012 ben ik 26.
ik hoop dat ik dit niet vergeet en dat fok! nog bestaat.
  maandag 20 november 2006 @ 22:35:46 #239
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43731588
ik denk dat tegen die tijd, er geen ontkomen meer aan is.
rtl boulevard, dwdd, nova, netwerk, iedereen kijkt gespannen uit naar die tijd.
Wat je vindt, ...
pi_43731692
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:01 schreef thedude0 het volgende:
hilarisch dat mensen denken dat er iets gaat gebeuren.
en daar blijf ik bij
  maandag 20 november 2006 @ 22:38:59 #241
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43731703
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef rudeonline het volgende:
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.
Are you nuts??
pi_43731810
quote:
op maandag 20 november 2006 22:38 schreef thedude0 het volgende:

[..]

en daar blijf ik bij
dat kun je ook zeggen van de joden over jahweh.
en de christenen over jezus.
laat mensen geloven wat ze geloven.
  maandag 20 november 2006 @ 22:48:20 #243
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_43732071
quote:
op maandag 20 november 2006 22:21 schreef da_ripper het volgende:
inderdaad en tegenwoordig (inmiddels alweer 10 maanden verder)ook op google.video.
zie secrets of the mayan calender, zijn evolution of consiousness schema heb ik hier nagemaakt:
[afbeelding]
heb er zelf eens een gemaakt met berekeningen in javascript uitgaande van 21-12-2012 als einddatum. dan zie je al snel een patroon in de maya datums ontstaan terwijl dat in de gregoriaanse kalender niet het geval is:

hopelijk is het een beetje leesbaar.
pi_43737844
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:25 schreef tha_erik het volgende:

[..]

ik denk niet dat de maya's aan inkomstenbron doen.

zelf hoop ik dat de goden op aarde komen en een hele hoop water in wijn gaan veranderen enzo en andere leuke trucjes.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_43742724
quote:
op maandag 20 november 2006 22:48 schreef demonrage het volgende:

[..]

heb er zelf eens een gemaakt met berekeningen in javascript uitgaande van 21-12-2012 als einddatum. dan zie je al snel een patroon in de maya datums ontstaan terwijl dat in de gregoriaanse kalender niet het geval is:
[afbeelding]

uhm...
betekenen die kleurcodes nog iets?
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:41:58 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43742796
volgens de tt gaan we over 7 jaar terug naar 2005 ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:45:55 #247
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43742904
hehe
Wat je vindt, ...
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:49:12 #248
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43743005
quote:
op maandag 20 november 2006 22:48 schreef demonrage het volgende:

[..]

[afbeelding]

wat een onzin, als je wilt kun je overal wel patronen en geheime boodschappan in zien.
zo zijn er ook mensen die beweren dat er in de bijbel geheime boodschappen staan
Are you nuts??
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:55:18 #249
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_43743173
quote:
op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef ppl het volgende:

[..]

uhm...
betekenen die kleurcodes nog iets?
ik heb voor elke "dag/nacht van creatie" een kleur genomen. een lichte kleur voor de dag, donkere kleur voor de nacht. en dan zo een beetje de kleuren van de regenboog langs zodat je ze kan onderscheiden.

rood (1e dag en 1e nacht)
geel (2e dag en 2e nacht)
groen (3e dag en 3e nacht)
cyaan (4e dag en 4e nacht)
blauw (5e dag en 5e nacht)
magenta (6e dag en 6e nacht)
wit (7e dag)
pi_43744393
quote:
op dinsdag 21 november 2006 11:49 schreef whosvegas het volgende:

[..]

wat een onzin, als je wilt kun je overal wel patronen en geheime boodschappan in zien.
zo zijn er ook mensen die beweren dat er in de bijbel geheime boodschappen staan
de maya kalender is veel nauwkeuriger dan de kalender die wij tegenwoordig gebruiken
wij hebben dagen,en jaren als hoogst

de mayakalender heeft ook de jaar cyclus van de zon in zich , maar houdt ook rekening met grotere cycli zoals de 52 jarige van venus.

al met al kan je met deze kalender zelfs de lange telling van 25.972 jaar volgen die het pricipe van precessie meerekend.

zo gek waren ze dus niet ( ze wisten bv al dat het centrum van de melkweg een zwart gat is)
Benjamin Franklin
  woensdag 22 november 2006 @ 13:56:26 #251
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43780588
er schijnt wat oneenigheid te zijn over wat nu de exacte eind-datum van de mayan kalender is.
de meest bekende is de 21-12-2012. maar het schijnt dat deze datum is gebaseerd op de solar zenith en omdat dit een heilige dag was ten tijde van de maya, werd deze aangenomen als de inital day van de maya long count.

the end date of the long count falls on december 21, 2012 is thus just a necessary logical consequence of the beginning date chosen by the izapans (the ancient mayan site in southern mexico where the long count was first devised) and not something that the maya had intentionally targeted.

volgens de mayas eindigd hun kalender op october 28, 2011
quote:
mayan calendar: why the creation cycles do not end december 21, 2012, but october 28, 2011

by carl johan calleman

over the decades much discussion has focussed on finding the exact correlation between the mayan long count and the gregorian calendar. most researchers in the field have now come to agree that the so-called gmt correlation, placing the beginning of the long count 4 ahau 8 cumku on the julian day 584 283, august 11, 3114 bc, is correct. this means by consequence that it will end on december 21, 2012 and most, such as jose arguelles, john jenkins and terence mckenna, who have taken an interest in the calendar of the maya, have endorsed this date as the end of the current cycle.

i do not dispute that the gmt correlation for the long count with the gregorian calendar is the correct one. and clearly, the long count is an approximately (within a year or so) correct reflection of the divine process of creation. there are however strong reasons to believe that the mayan long count itself does not reflect the shifting energies of the divine creation cycles that we today are interested in exactly. what in this regard is most compelling is that the exact long count beginning date ultimately is calibrated based on the date of solar zenith in izapa, which occurs on august 12. (izapa is the ancient mayan site in southern mexico where the long count was first devised.)

this solar zenith day was since long, long before the long count was implemented, considered as the day of the year when �time began� and considered as a holy date in the location of izapa. there is thus every reason to believe that the solar zenith was the reason the initial day in the long count, 4 ahau 8 cumku, was set on this day, although obviously the date of solar zenith in izapa has nothing to do with the real beginning of the corresponding divine creation cycle. (but to change this date would have been considered as heresy. we may make the comparison with the date of christmas, which was taken from old solstice celebrations, and has not been changed, despite the fact that few, if any, believes that jesus was born then).

the end date of the long count falls on december 21, 2012 is thus just a necessary logical consequence of the beginning date chosen by the izapans and not something that the maya had intentionally targeted. the creation cycles described by the maya, including the tzolkin, are fundamentally of a spiritual, non-astronomical, nature. thus, any theory that implies that the mayan long count would have been designed to reflect astronomical phenomena, be it the precession of the earth or a solar zenith, is a warning signal that its originator is off the mark. it should be obvious that if the mayan calendar is a prophetic calendar describing cosmic energy cycles of a universal nature then the particular date at which the sun was in zenith in the particular location of izapa is totally irrelevant for us who live today and must be considered as nothing but a result of a tradition too strong to be changed.

another equally compelling reason why december 21, 2012 cannot be the true date of completion of creation is that this day is 4 ahau in the tzolkin count. since the long count consists of exactly 7200 tzolkin rounds then the true end of creation must fall on a day that is 13 ahau in the tzolkin count so that the tzolkin rounds even out. if we want to find out what is the real date of ending of the creation cycles we must therefore look for a day around the year 2012, which is 13 ahau in the tzolkin count. the inscriptions in palenque, written about a thousand years later than the long count was devised in izapa, seem to indicate that the date of relevance is october 28, 2011, which in fact is 13 ahau in the tzolkin count.

the issue of the exact correlation between the creation cycles and physical time may not have been as critical in the age of the maya as it is to us, since creation is currently operating at a 400 times higher frequency. a discrepancy of a year or so may have meant less earlier than it does to us who live today. if we make a mistake of 420 days in calibrating the end date of the creation cycles we will be totally out of phase with the rapidly evolving galactic creation cycle where the yin/yang dualities in the cosmos are switched off and on every 360 days. these energy changes are what a spiritual calendar should reflect if it is to serve humanity in its current phase of evolution.

it should be said also that those who propose december 21, 2012 as an end date, such as terence mckenna and john jenkins, are basing their entire interpretations of the mayan calendar on this particular date of ending, as if this was what the entire calendar was about. i feel however that what is most important for us to know today is the processes leading up to the completion of creation and the attainment of cosmic consciousness. this process is driven forward by the roller-coaster-like galactic creation cycle, and for those seeking to understand this process and its many manifestations an exact calibration of this cycle is imperative. this is now available in calendar form.
bron
Wat je vindt, ...
pi_43781305
ik heb niet de moeite genomen om dit hele topic door te lezen, maar hoeveel mensen denken nu serieus aan een polar shift? ik wel namelijk. het einde van de wereld geloof ik niet in, dat is nu wel tig keer voorspeld maar een polar shift acht ik wel mogelijk. ik heb de film "day after tomorrow" gezien waarin een polarshift gebeurde. natuurljik is alles in die film in scene gezet maar ik begreep dat er rondom die film een hoop comotie was aangezien geleerden vonden dat die film teveel leek op de mogelijke werkelijkheid. en als je even kijkt naar de weersbeelden van de laatste tijd. de herfst is de warmste in zoveel honderd jaar, steeds meer orkanen, tsunami's, hevige weersveranderingen, temperatuur veranderd... en een polar shift is dus een mogelijkheid in mijn ogen op 21-12-2012 (of 28 october 2011?)

zijn er nog meer mensen die deze optie open houden? dat de wereld ontploft lijkt me sterk, en aangezien de maya erg gespecialiseerd waren in de astronomie en ook de stand van de zon op die dag apart is (wat weer effect kan hebben op het klimaat?) geloof ik in de polar shift, of in ieder geval flinke klimaat verandering waar we nu geleidelijk naartoe bouwen.
pi_43783686
quote:
op woensdag 22 november 2006 14:21 schreef thrilled het volgende:
ik heb niet de moeite genomen om dit hele topic door te lezen, maar hoeveel mensen denken nu serieus aan een polar shift? ik wel namelijk. het einde van de wereld geloof ik niet in, dat is nu wel tig keer voorspeld maar een polar shift acht ik wel mogelijk. ik heb de film "day after tomorrow" gezien waarin een polarshift gebeurde. natuurljik is alles in die film in scene gezet maar ik begreep dat er rondom die film een hoop comotie was aangezien geleerden vonden dat die film teveel leek op de mogelijke werkelijkheid. en als je even kijkt naar de weersbeelden van de laatste tijd. de herfst is de warmste in zoveel honderd jaar, steeds meer orkanen, tsunami's, hevige weersveranderingen, temperatuur veranderd... en een polar shift is dus een mogelijkheid in mijn ogen op 21-12-2012 (of 28 october 2011?)

zijn er nog meer mensen die deze optie open houden? dat de wereld ontploft lijkt me sterk, en aangezien de maya erg gespecialiseerd waren in de astronomie en ook de stand van de zon op die dag apart is (wat weer effect kan hebben op het klimaat?) geloof ik in de polar shift, of in ieder geval flinke klimaat verandering waar we nu geleidelijk naartoe bouwen.
ik weet niet in hoeverre ik in de mayan kalender moet geloven, maar het is ook een optie die ik openhou.
probleem is dat de mayan kalender gebaseerd is op denk/leef-niveaus.
aan de andere kant, gaat de wereldbevolking wel anders nadenken als er opeens 3 miljard doden zijn.
Extremistisch gematigd.
pi_43783831
quote:
op woensdag 22 november 2006 14:21 schreef thrilled het volgende:

kan me niet herrrinneren dat dat in de day after tomorrow een polar shift zat. volgens mij ging het daar gewoon over een flinke klimaat verandering .
Benjamin Franklin
pi_43784050
quote:
op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef huupia34 het volgende:

[..]

kan me niet herrrinneren dat dat in de day after tomorrow een polar shift zat. volgens mij ging het daar gewoon over een flinke klimaat verandering .
jup, ik geloof een polar shift. de golfstromen waren aan het veranderen waardoor het hele zootje uit evenwicht raakte waardoor de polen "shiften" ... was ook nog iets met zout/zoet water en wanneer dit hele spul weer in evenwicht was werd alles weer normaal. als ik google op polar shift zie ik veel meer mensen die denken dat de polar shift plaats zal gaan vinden in 2012

edit/

ik zeg niet dat hetgeen in day after tomorrow gaat gebeuren, zo extreem geloof ik niet, maar een polar shift acht ik mogelijk
pi_43787040
het einde van een maya kalender, niet het einde van de maya kalender. zoveel onwetendheid ... en ieder praat elkaar maar na, zoek eerst zelf is uit hoe het zit.
  woensdag 22 november 2006 @ 17:23:00 #257
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43788297
licht de sluier dan eens een klein beetje op...
naar mijn weten, niet nagepraat van een user hier, maar van een spreker hier.
eindigd dan de the evolution of consiousness. volgens hem maakt de tzolkin precies 7200 omwentelingen om 28 oktober 2011.

[ Bericht 80% gewijzigd door Da_Ripper op 22-11-2006 17:30:58 ]
Wat je vindt, ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')