ik denk niet dat de maya's aan inkomstenbron doen.quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
ook dit is een aanname/ een verwachting, en dus [volgens je eigen beredenatie], flauwekul.quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
quote:op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef rudeonline het volgende:
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.
in één dag twee dagenquote:op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef socialdisorder het volgende:
mijn voorspelling is dat het 22 december gaat worden die dag
klinkt goed, waar kan ik kaartjes kopen?quote:op woensdag 21 december 2005 15:36 schreef huupia34 het volgende:
de vorige samenstand is een halve precessie cyclus geleden(omdat we een cirkelvorm trekken door de ruimte)
dus 12.960 jaar geleden, dat is 10.960 jaar v.chr.
laat dat nou ook de tijd zijn dat de laatste ijstijd abrubt stopte, en er veel rampspoed op aarde was.
ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hè?quote:op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
stargate blijkt waar te zijn. goauld komen op aarde om hier ass te kicken. gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
maar genoeg reden voor iedere smallminded poster het belachelijk te maken.quote:op woensdag 21 december 2005 15:37 schreef woutervn het volgende:
ik ben erg benieuwd. zelf geloof ik wel dat er iets groots gaat gebeuren. wat weet ik niet. wel weet ik dat je de kennis van de maya's niet moet onderschatten. dingen die zij wisten zoals het bestaan van de planeet pluto is voor ons onbegrijpelijk, omdat deze onmogelijk met het blote oog te zien is.
er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.quote:op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
gelukkig welquote:op woensdag 21 december 2005 15:41 schreef beelz het volgende:
gelukkig staat mcgyver aan onze kant.
mwah.. uit je eigen bron:quote:op woensdag 21 december 2005 15:45 schreef onemangang het volgende:
goed, laten we eens met z'n allen deze en deze of alleen al voorspellingen over 1998 bekijken om de boel een beeeetje in perspektief te houden?
klopt toch vrij aardigquote:richard landes, director of the center for millennial studies at boston university said: "i am more worried about after 2000 than about 2000 itself...the real problem is that in the immediate period after disappointment, - the first decade of the next century - one of the tendencies of disappointed apocalyptic groups is to get nasty. they [will] look for scapegoats
mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.quote:op woensdag 21 december 2005 15:46 schreef socialdisorder het volgende:
[..]
ongelooflijk wat je met een elastiekje, een kauwgupmje en een potlood kan bouwen hè?
en dan houdtie nóg onderdelen over!quote:op woensdag 21 december 2005 16:12 schreef beelz het volgende:
[..]
mcgyver is zo kick ass. die dude kan met een rol ducktape en een paperclip een complete star destroyer maken. zelfs een deathstar, en dan wel 1 zonder zwakke punten.
misschien alleen dat de kalender weer bij het begin start.quote:op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:
ik denk dat er wel wat staat te bebeuren, de oude volken zoals de maya's en de egyptenaren waren verre van dom.
ideeen?
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.quote:op woensdag 21 december 2005 16:20 schreef socialdisorder het volgende:
[..]
en dan houdtie nóg onderdelen over!
mcguyver bouwt gewoon een atoombunker van 2 palmbladeren en een springveer!
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?quote:op woensdag 21 december 2005 15:54 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
er is natuurlijk wel een groot verschil tussen, de vreemde voorspellingen van verwarde mensen, en 2012.
of er iets gebeurt is speculeren, dat het een bijzondere datum is staat vast, gebasseerd op verschillende belangrijke aanwijzingen.
daar zijn idd goede aanwijzingen voor.quote:op woensdag 21 december 2005 16:14 schreef huupia34 het volgende:
er hebben zich op aarde vaker grote golven van uitstervingen voorgedaan.misschien hoort dat wel gewoon bij de natuur.
het kan dus zomaarzo zijn dat elke 12.960 jaar, een groot deel van de dieren en mensen op aarde zullen sterven door rampspoed.
de overlevenden zullen weer van voor afaan moeten beginnen.
dit strookt wel met het feit, dat de oude egyptenaren en anderen zich bewust waren van veel oudere beschavingen voor hun, die verwoest zijn.
het is dus niks spooky's, maar gewoon een cyclus van de natuur
de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.quote:op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:
[..]
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?
interessant, want het gaat hier best om een flinke massa heb ik het idee.
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?quote:op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef huupia34 het volgende:
[..]
de maya's hebben hun kalender wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd
heb je hier een bron van?quote:, dus die datum is niet zomaar uit de lucht gegrepen.
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..quote:ook de egyptenaren kenden deze datum
zelfs de bijbel kent een eindtijd(die begint als de joden een eigen staat krijgen)
heb je een isbn voor me?quote:een aanrader om te lezen is het boek van john major jenkins , over de maya kalender
dat zou natuurlijk heel goed kunnen.quote:op woensdag 21 december 2005 16:23 schreef alicey het volgende:
[..]
zou het feit dat velen uitzien naar die datum, die datum een self-fulfulling prophecy kunnen maken, waarbij er daadwerkelijk iets verandert aan hoe mensen zich gedragen of hoe zij dingen ervaren? of zou het er juist voor kunnen zorgen dat er een grote desillusie komt?
interessant, want het gaat hier best om een flinke massa heb ik het idee.
sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vindenquote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
[..]
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
[..]
heb je hier een bron van?
[..]
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
[..]
heb je een isbn voor me?
dat iets wordt door sommigen echter verwacht in de vorm van een hoger bewustzijn.. mij lijkt dat typisch iets waar je voor kiest. zou er massaal voor gekozen worden in 2012?quote:op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
al hebben die 'velen' die uitzien naar die datum een gronden om aan te nemen dat er iets zal gebeuren rond die tijd.
daar ben ik ook benieuwd naar. er is echter iemand die beweert dat het wetenschappelijk onderbouwd is, dus ik hoop dat die zich er nader over wil uitlaten.quote:misschien wel interessant om in dit topic te inventariseren wat voor een grond "ze" hebben aan te nemen dat er iets te gebeuren staat, i.p.v. op voorhand het als flauwekul af te doen.
nee, dat hebben de goa'uld gedaan omdat hun scheepjes anders niet zo goed landenquote:op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef beelz het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
bedoel je deze?quote:op woensdag 21 december 2005 16:30 schreef huupia34 het volgende:
[..]
sorry , ga nu ff eten, maar ff googelen op john major jenkins , en gij zult vinden
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.quote:op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef thomasberge het volgende:
ik verwacht trouwens dat er niets gebeurd
dat wel, ik zal er zeker aan denken die dagquote:op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
op 21-12-2012 sta je op, ga je naar je werk, kom je thuis, plof je nog even op de bank en ga je naar bed.quote:
of je voor een bepaald bewustzijn kiest is natuurlijk een hele andere discussie.quote:op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef alicey het volgende:
[..]
dat iets wordt door sommigen echter verwacht in de vorm van een hoger bewustzijn.. mij lijkt dat typisch iets waar je voor kiest. zou er massaal voor gekozen worden in 2012?
[..]
of een niet wetenschappelijk maar wel aannemenlijke verklaring.quote:daar ben ik ook benieuwd naar. er is echter iemand die beweert dat het wetenschappelijk onderbouwd is, dus ik hoop dat die zich er nader over wil uitlaten.
tuuwk, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat als iedereen dat op die dag wil, dat er ook wel iets gebeurt..quote:op woensdag 21 december 2005 16:37 schreef soulsurvivor het volgende:
of je voor een bepaald bewustzijn kiest is natuurlijk een hele andere discussie.
wetenschap vind ik interessant omdat het obejctief is. ik meldde dit omdat dus iemand hier beweert dat hij een dergelijke verklaring heeft.quote:of een niet wetenschappelijk maar wel aannemenlijke verklaring.
[wetenschap is niet ieders ijkpunt namelijk]
dat kan ik me ook wel voorstellen.quote:op woensdag 21 december 2005 16:39 schreef alicey het volgende:
[..]
tuuwk, maar ik kan me op zich wel voorstellen dat als iedereen dat op die dag wil, dat er ook wel iets gebeurt..
[..]
wetenschap is niet de enigste objectieve vorm van logica.quote:wetenschap vind ik interessant omdat het obejctief is. ik meldde dit omdat dus iemand hier beweert dat hij een dergelijke verklaring heeft.
andere verklaringen zijn ook interessant, maar nog niet ter sprake gekomen hier.
neen, dat is wat ze willen wat je gelooftquote:op woensdag 21 december 2005 16:32 schreef prowl het volgende:
[..]
nee, dat hebben de goa'uld gedaan omdat hun scheepjes anders niet zo goed landen
hehehe de eerste intergalacticale drugsdealer van aardse afkomst dient zich aanquote:op woensdag 21 december 2005 17:05 schreef salvad0r het volgende:
kan niet wachten om die doubledragon powerplant en white widow naar andere planeten te verschepen om voor veel goud te verhandelen.
dat klinkt wel geloofwaardig.quote:op woensdag 21 december 2005 16:14 schreef huupia34 het volgende:
er hebben zich op aarde vaker grote golven van uitstervingen voorgedaan.misschien hoort dat wel gewoon bij de natuur.
het kan dus zomaarzo zijn dat elke 12.960 jaar, een groot deel van de dieren en mensen op aarde zullen sterven door rampspoed.
de overlevenden zullen weer van voor afaan moeten beginnen.
dit strookt wel met het feit, dat de oude egyptenaren en anderen zich bewust waren van veel oudere beschavingen voor hun, die verwoest zijn.
het is dus niks spooky's, maar gewoon een cyclus van de natuur
hmm serieus? staat dat zo in de bijbel?quote:op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef huupia34 het volgende:
zelfs de bijbel kent een eindtijd(die begint als de joden een eigen staat krijgen)
maar dat zou wel freaky zijn, de einddatum die voorspeld is door allerlei oude beschavingen en die komt dan uit samen met de eindtijd van het christendom (terwijl in de bijbel dingen gezegd worden als "men weet noch het uur, noch de plaats" enzoquote:op woensdag 21 december 2005 18:04 schreef ticker het volgende:
[..]
hmm serieus? staat dat zo in de bijbel?
maar dat is toch eigenlijk hetgene wat zelfs nu nog speelt? maar de laatste tijd lijkt er wel voortgang in te zitten.
moet je voorstellen dat er heel toevallig net voor 2013 (ongeveer begin december ofzo?) als vredesakkoord, de joden een eigen staat krijgen toegekeerd. dan staan je toch wel raar te kijken, en kan je alleen tot de 21e wachten!
morgen moet ik poepenquote:op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:
over precies 7jaar is het 21.12.2012.
dit is de einddatum van de maya kalender die begon in 3114 v.chr.
tijdens de zonne-eclips van 1999 zijn we de laatste baktun(periode van 13 jaar) ingegaan.
er doen de wildste theorieen de ronde over het aanstaande.
enkele zijn:
we gaan over naar een andere dimensie
we krijgen een polar shift
de goden zullen dan terugkeren op aarde
ik denk dat er wel wat staat te bebeuren, de oude volken zoals de maya's en de egyptenaren waren verre van dom.
ideeen?
en deze is ook zeer interesant (over de calender en de zonnevlekken cyclus die invloed hebben op ons aards magnetisch veld )quote:bedoel je deze?
wat dacht je van een virus?quote:op woensdag 21 december 2005 18:39 schreef dromenvanger het volgende:
als 2 kerstdag wederom een tsnunami komt twijfel ik. gebeurt er de komende jaren niets op dat gebied dan zeg ik van, de wereld gaat door op dezelfde manier.
hoe zou die chaos moeten gebeuren? ik denk alleen door een aardverschuiving. of door orkanen. maar orkanen hebben ze niet overal last van.
grappig is dat de staat israel in 1948 is gesticht.quote:op woensdag 21 december 2005 16:27 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ja, lees dat bijbelstukje nog maar eens heel goed. dit geslacht wordt ook wel vertaald als deze generatie= de mensen waar jezus tegen aan het ouwehoeren was.quote:op woensdag 21 december 2005 20:23 schreef soulsurvivor het volgende:
"32 leert dan van de vijgeboom deze les: wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, dat de zomer nabij is.33 zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur.34 voorwaar, ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan voordat dit alles geschiedt."
ja, toch niet op mijn verjaardag, hè!quote:op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef socialdisorder het volgende:
mijn voorspelling is dat het 22 december gaat worden die dag
de joden hebben al een eigen staat sinds 1948, we leven dus nu in de eindtijd volgens de bijbel.quote:op woensdag 21 december 2005 18:04 schreef ticker het volgende:
[..]
hmm serieus? staat dat zo in de bijbel?
maar dat is toch eigenlijk hetgene wat zelfs nu nog speelt? maar de laatste tijd lijkt er wel voortgang in te zitten.
moet je voorstellen dat er heel toevallig net voor 2013 (ongeveer begin december ofzo?) als vredesakkoord, de joden een eigen staat krijgen toegekeerd. dan staan je toch wel raar te kijken, en kan je alleen tot de 21e wachten!
ik zit met mehetzefde gedachte goed, in veel ouwe beschavingen zijn mythen over brengers van kennis(dit waren waarschijnlijk overlevenden van een eerdere catastophe, zoals een grote vloed die in heel veel culturen wordt vermeld.quote:op woensdag 21 december 2005 18:25 schreef ticker het volgende:
ok wacht stel:
de maya's hebben dit inderdaad correct voorspeld, en het is inderdaad het einde van een periode. en de overgang naar een nieuwe. en stel het is hetzelfde als wat in de bijbel staat.. oftewel apocolyps.. complete choas. vele zullen er sterven in dat geval.
maar dat houd tevens ook in dat het niet de 1e keer is dat dit is gebeurt. kunnen we dan aannemen dat bijvoorbeeld atlantas echt geen fabel is? maar history repeating itself.
en zijn we dan eigenlijk blind voor wat ons verteld is, in o.a. de piramides en de sphinx. en kunnen we in dat geval zeker aannemen dat deze gebouwen duizenden jaren eerder gebouwt zijn, door een cultuur die het toen der tijd gedeeltelijk heeft overleefd?
als dat echt zo is.. kan je mij niet wijsmaken, dat veel geleerde dit niet allang wisten. dalijk is het op het laatste moment echt zo.. en zegt amerika ineens "tja we hadden al zo'n vermoeden en hebben ondergrondse bunkers geplaatst. genoeg voor 2 miljoen mensen, wij kiezen uit wie, de rest zien we weer als we eruit komen".
klinkt wel heel erg dramatisch he, maar is leuk om je gedachten over laten te gaan.
een grote vloed zou kunnen worden veroorzaakt door het draaien der polen toch ?quote:op woensdag 21 december 2005 21:37 schreef huupia34 het volgende:
[..]
ik zit met mehetzefde gedachte goed, in veel ouwe beschavingen zijn mythen over brengers van kennis(dit waren waarschijnlijk overlevenden van een eerdere catastophe, zoals een grote vloed die in heel veel culturen wordt vermeld.
het verhaal van atlantis speelde zich volgens plato rond diezelfde tijd afquote:op woensdag 21 december 2005 21:44 schreef ppl het volgende:
[..]
een grote vloed zou kunnen worden veroorzaakt door het draaien der polen toch ?
in allerlei oude geschrigten komen verwijzingen naar watersnoden voor.
het verhaal van de zondvloed en atlantis zijn volgens mij de bekendste.
zou het zo kunnen zijn dat een en andere samenvalt ?
ik lees net lees een halve precessie geleden ook al een en ander heeft plaatsgevonden.
in welke tijdperk vinden de gebeurtenissen die plato beschrijft eigenlijk plaats ?
nu ik me dat zo bedenk... geen wonder dat ze atlantis niet konden vinden.
volgens plato zou atlantis voorbij de zuilen van hercules liggen.
een poolwisseling lijkt mij gepaard gaan met nogal wat tectonische activiteit.
zou het hele zwikkie dan toch onder het ijs van antarctica geschoven zijn ???
dat vermoeden had ik al.quote:op woensdag 21 december 2005 21:50 schreef huupia34 het volgende:
[..]
het verhaal van atlantis speelde zich volgens plato rond diezelfde tijd af
o, vertel?!!!quote:op woensdag 21 december 2005 23:31 schreef fuifduif het volgende:
er gebeurt he-le-maal niets.
dat is het enige nuttige dat er over gezegd kan worden. verder speculeren is zinloos.quote:op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef 19_william_78 het volgende:
we zullen zien!
we zullen zien!!
waarom zou ik aannemen dat er iets gaat gebeuren? omdat één of andere maya-kalender aflooptquote:op woensdag 21 december 2005 23:51 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
o, vertel?!!!
neem aan dat jij over kennis beschikt die wij niet hebben?!
das wat anders dan te stellen dat er niets zal gebeurenquote:op woensdag 21 december 2005 23:56 schreef fuifduif het volgende:
[..]
waarom zou ik aannemen dat er iets gaat gebeuren? omdat één of andere maya-kalender afloopt? er zijn al zoveel voorspellingen gedaan over grootse kosmische gebeurtenissen, maar die zijn nooit uitgekomen. ik geloof er geen bal meer van.
misschien, toch is dat verhaal van de maya kalender onderbouwd, en hoeft geen kul te zijn in vergelijking met andere voorspellingen.quote:op woensdag 21 december 2005 23:58 schreef jaytonism het volgende:
hey!
wanneer gaan we nou eindelijk toegeven dat alles tóch bullshit is en deze ongein toch niet waar is. elke keer flikkeren mensen met dit soort theorieën op hun bek, maar zorgen altijd weer dat ze het half recht praten..
admit it, it's all crap.
dus wat heeft het dan voor nut om het in te gaan vullen? met wat wil je het invullen? wat is het nut van speculaties? ga gewoon uit van niets en anders zien we het wel.quote:op donderdag 22 december 2005 00:05 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
misschien, toch is dat verhaal van de maya kalender onderbouwd, en hoeft geen kul te zijn in vergelijking met andere voorspellingen.
dit en in combinatie met de eindtijd voorspellingen van de bijbel mag je toch niet zomaar van tafel wuifen.
wellicht gebeurt er idd niets, maar daar valt even weinig van te zeggen, dan wanneer je in gaat vullen wat er dan wel zou moeten gebeuren.
wanneer er bv idd een een cyclus bestaat van sterren en planeten die invloed uitoefenen op onze planeet, zou het wel handig zijn dit van te voren te weten.quote:op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef fuifduif het volgende:
[..]
dus wat heeft het dan voor nut om het in te gaan vullen? met wat wil je het invullen? wat is het nut van speculaties? ga gewoon uit van niets en anders zien we het wel.
blijkbaar ken je de maya kalender niet , want 3600 jaar heeft niets met de kalender te maken.quote:op donderdag 22 december 2005 08:07 schreef misticle_lightning het volgende:
eigenlijk het meest logische gevolg.............. het begin van de nieuwe maya kalender, of te wel het begin van opnieuw 3600 jaar.
de maya's waren al op de hoogte van het principe van precessie, een grote cyclus van 25.920 jaar.quote:op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef fuifduif het volgende:
[..]
dus wat heeft het dan voor nut om het in te gaan vullen? met wat wil je het invullen? wat is het nut van speculaties? ga gewoon uit van niets en anders zien we het wel.
leuk om te zien dat vele een overtuigende mening hebben zonder ook maar iets van de materie af te weten.quote:op donderdag 22 december 2005 11:23 schreef huupia34 het volgende:
[..]
blijkbaar ken je de maya kalender niet , want 3600 jaar heeft niets met de kalender te maken.
waarschijnlijk ben je in de war met de vermeende omlooptijd van nibiru, volgens zecharia sitchin.
je hebt gelijk, en dat zijn meestal dezelfde personen die je in een andere truht topics ookziet.quote:op donderdag 22 december 2005 11:32 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
leuk om te zien dat vele een overtuigende mening hebben zonder ook maar iets van de materie af te weten.
feit en fictie worden volkomen door elkaar gegooid.
er is een onderbouwing voor 2012 [ookal weet ik niet of er iets zal gebeuren]
maar op voorhand de zaak te bashen lijkt me op zijn minst naief.
ja, dat geeft toch wel aan dat die precessie cyclus blijkbaar erg belangrijk wasquote:op donderdag 22 december 2005 11:37 schreef koudevrouw het volgende:
ook misschien wel het vermelden waard dat niet alleen de maya's hiermee bezig waren maar ook de sumeriers en de oude egyptenaren. dat geeft toch wel aan dat ze het niet deden om simpel wat tijd te doden, maar iets aan het uitrekenen waren wat voor hun (en misschien voor ons) nogal belangrijk was.
quote:op woensdag 21 december 2005 16:22 schreef beelz het volgende:
[..]
ik heb gehoord dat mcgyver heeft geholpen bij het bouwen van de piramides in egypte en daarbij gebruikte hij alleen zijn zakmes.
quote:op woensdag 21 december 2005 15:32 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
![]()
![]()
2012 rude-online mag weer posten in wfl
waaruit concludeer jij dat mensen hier panieken?quote:op donderdag 22 december 2005 12:22 schreef misticle_lightning het volgende:
wel of geen feitelijke kennis van de volledige maya, hopi, egyptische of welke cultuur dan ook. op die datum komt er een begin aan de nieuwe maya kalender.
dat iedereen een beetje gaat lopen panieken om weet ik veel wat meer, vind ik een beetje overdreven allemaal. er zal energetisch gezien genoeg gebeuren daar zijn al vele groepen mensen mee bezig om zich daar op voor te bereiden, maar een vergaan van de wereld of wat dan ook nee, het begin van een nieuw tijdperk (nieuwe kalender) ja
bekijk www.seriewoordenaar.nl eens.. die beste man heeft heel veel informatie op z'n site staan, incl bronnen! veel leesplezier! ik lees het ook wel eens als ik me verveelquote:op woensdag 21 december 2005 16:34 schreef alicey het volgende:
[..]
ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat er wel iets "groots" gebeurt.. ik ben echter wel erg benieuwd naar de achtergrond er van.
ik doe meequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |