abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33605267
zoals er de afgelopen jaren meerdere doemdatums waren is er nooit iets gebeurd, dus ook op deze datum gebeurd er helemaal niets, je moet nou eenmaal een einddatum maken op een kalender en de aarde bestaald al miljoenen jaren en is er nog steeds!!!

dus al deze datum verstreken is, komen ze wel weer met een nieuwe...
pi_33612484
vergaat de wereld nou wel of niet op die datum? zo ja, dan stop ik direct met het sparen voor mijn pensioen en ga ik nu alles verbrassen....ik heb trouwens nog een boek over nostradamus liggen. eens kijken wat die beste man er over schrijft...
pi_33612829
quote:
op zondag 1 januari 2006 22:47 schreef rasje het volgende:
vergaat de wereld nou wel of niet op die datum? zo ja, dan stop ik direct met het sparen voor mijn pensioen en ga ik nu alles verbrassen.....
doe dat sowieso maar. tegen jouw pensioengerechtigde leeftijd (>70?), is er niets meer over van de pensioenfondsen.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_33613263
quote:
op zondag 1 januari 2006 23:00 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

doe dat sowieso maar. tegen jouw pensioengerechtigde leeftijd (>70?), is er niets meer over van de pensioenfondsen.
ja, dat vrees ik aan de ene kant ook. maar aan de andere kant: ik rook als een ketter, dus volgens mij haal ik de 50 niet eens. ik denk dat ik maar stop met sparen voor dat stomme pensioen. kan ik weer mooi sigaretjes van kopen
pi_33624279
quote:
op zondag 1 januari 2006 05:00 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

klopt, toen ik 'theorieen over 2012' zei, dan bedoelde ik niet letterlijk álle theorieen want sommige, zoals aanstormende planeten (in 2012), zijn volgens mij te gek en speculatief om los te lopen. ik doel meer op de gevestigde/hardnekkige blijvertjes zoals mckenna, jenkins, calleman, cotterell en anderen.
[..]

jazeker. het zou gek zijn moest dat niet zo zijn, denk ik. ik hoorde over 2012 toen ik 15 (o.i.d.) was, door een foto van de lange tellingkalender uit een boek van mijn ouders. het heeft me een tijd op een vreemde manier bevangen en zorgde voor het besef dat zekerheden niet zo zeker zijn. achteraf is dat heel nuttig gebleken, dat snap je wel. toen ik later het boek de orion profetie las herkende ik de primitieve angstgevoelens die ik als puber ook een tijd bij het onderwerp had. er waren toen al enkele artikeltjes op bbs'sen (zoiets als internet in het klein) te vinden die behoorlijke doemscenario's schetsten en de kalenders centraal hadden daarin. maar dat was allemaal heel vaag en daar herinner ik me naast de sfeer maar enkele zinnen meer van. helaas.

toen kwam de meest nuttige informatie nog uit de bibliotheek en was het veel kariger en als voordeel dus ook makkelijker te destilleren. de kalenders waren instrumenten, er was weinig over bekend en het meeste wat je leerde was dat ze eigenlijk niet zoveel wisten en de meeste informatie verloren was gegaan. tegenwoordig, door de vele info, lijkt het alsof alles bekend is maar er zijn alleen maar meer interpretaties bijgekomen. geen keiharde feiten die duiden op een mondiaal einde of begin in 2012, want de maya's met die specifieke kalenderkennis leven niet meer en het meeste is voortbouwen op andere theorieen of die samen gaan gooien. de inca's, die ook een 2012-kalender hebben, waren onderling in strijd over de interpretatie van de kalender. zij wisten het zelf al niet zeker.

als we het over 2012-theorieen hebben, dan zijn de meest respectabele bronnen (volgens mij) toch wel jenkins, calleman, cotterell en in nederland dan de aanvulling peter toonen. ik zal er vast wel enkele missen, maar 't is al laat en om 1 januari om vijf uur 's ochtends is den mensch niet even helder als anders. voor elk van die theoriebouwers is iets voor en tegen te zeggen.
ik kijk trouwens uit naar het boek van geoff stray: beyond 2012. ik heb de luxe gehad om het voorwoord (door jenkins) reeds twee maanden geleden te hebben gelezen en dat belooft een goed boek te worden.

over 2012 heb ik dus hoofdzakelijk geleerd om mijn mening te nuanceren. want er worden zoveel nieuwe en onzinnige verhalen gestart, dat het voor een nieuwkomer moeilijk kan zijn om het onderwerp serieus te nemen of om niet bevangen te worden in de doemsfeer die alles relatief en/of kut maakt. fysica wordt verkracht, verdraaid en schijnbaar correct opnieuw opgebouwd of feiten en culturen worden samen gegooid om een punt duidelijk te maken. het is betrekkelijk allemaal. veel verder dan geloven in een tijd van verandering op basis van de gedegenheid en bekende interpretatiemodellen (en niet de interpretaties zelf) vertelt aan mij dat er iets aan de hand is en dat dat iets een kantelpunt eind 2012 bereikt. dat kan de precessie zijn, een poolkanteling, (wereld)oorlogen, bewustzijnsverandering (hopelijk dan hoger) door kosmische straling of door meer fysieke redenen zoals energietekorten of godsdienstverschuivingen, noem maar op. of we gaan richting een andere dimensie, wat dat ook wezen mag in de context van 2012. ik weet het allemaal niet. grote verandering zijn de trefwoorden en de beste samenvatting van de mythes rondom 2012. er is iets…

prettig en vol nieuwjaar, trouwens.
hoe vond je dat boek van patrick geryl "de orion profetie"

ik denk eraan om het aan te schaffen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  maandag 2 januari 2006 @ 15:45:14 #231
136999 Guy_Hadt
Op vredesmissie
pi_33627759
quote:
op maandag 2 januari 2006 14:03 schreef huupia34 het volgende:

[..]

hoe vond je dat boek van patrick geryl "de orion profetie"

ik denk eraan om het aan te schaffen
matig geschreven en vooral heel erg sensationeel gebracht. de aandacht ligt 100% op het einde van de wereld en het meest gebruikte woord is waarschijnlijk 'cataclysme'. als je daar doorheen kunt prikken, dan kun je wel nuttige informatie eruit halen.
pi_33627881
quote:
op maandag 2 januari 2006 15:45 schreef guy_hadt het volgende:

[..]

matig geschreven en vooral heel erg sensationeel gebracht. de aandacht ligt 100% op het einde van de wereld en het meest gebruikte woord is waarschijnlijk 'cataclysme'. als je daar doorheen kunt prikken, dan kun je wel nuttige informatie eruit halen.
ik ben vooral geinteresseerd in dat labyrinth, waarvan hij beweerd de locatie te kennen
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33682602
hij ook, want hij was er een maand of twee geleden opnieuw naartoe. bij mijn weten is er nog geen concrete informatie. al jaren, sinds eind jaren 90, beweren ze de locatie te weten maar echt veel heb ik er nog niet van gezien. moet eerlijk zeggen dat ik de man al een tijd niet meer volg omdat het herhalende doemaspect me niet zo trekt. ik weet dat hij weer naar egypte is getrokken omdat hij me een e-mail stuurde en ook iets op mijn gastenboek schreef. dat was dan wel weer leuk.
je kunt misschien eens kijken op zijn website: http://www.howtosurvive2012.com.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  donderdag 5 januari 2006 @ 16:34:35 #234
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33733497
quote:
op zaterdag 31 december 2005 18:31 schreef knarf het volgende:

[..]

de aarde trilt ja. niks universeels aan.
alles trilt. alle materie trilt ook, want massa is slechts een trillende vorm van energie die zo dicht is, dat het tastbaar is.

everything vibrates.
ˇ Experience Everything !
pi_33736772
we openen over 7 jaar gewoon weer een topic...

moord op bush wordt voorspelt door abische astroloog
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:37:22 #236
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_33739895
interessante link over het bewust worden naarmate we 2012 naderen:

http://www.experiencefestival.com/a/ian_xel_lungold/id/2209
(er gaan ook video-opnamen van hem rond op het bittorrent netwerk)
  maandag 20 november 2006 @ 22:21:01 #237
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43731179
inderdaad en tegenwoordig (inmiddels alweer 10 maanden verder)ook op google.video.
zie secrets of the mayan calender, zijn evolution of consiousness schema heb ik hier nagemaakt:
Wat je vindt, ...
pi_43731318
op 21-12-2012 ben ik 26.
ik hoop dat ik dit niet vergeet en dat fok! nog bestaat.
  maandag 20 november 2006 @ 22:35:46 #239
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43731588
ik denk dat tegen die tijd, er geen ontkomen meer aan is.
rtl boulevard, dwdd, nova, netwerk, iedereen kijkt gespannen uit naar die tijd.
Wat je vindt, ...
pi_43731692
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:01 schreef thedude0 het volgende:
hilarisch dat mensen denken dat er iets gaat gebeuren.
en daar blijf ik bij
  maandag 20 november 2006 @ 22:38:59 #241
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43731703
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef rudeonline het volgende:
de theorie van rudeonline wordt geaccepteerd.. we gaan naar een nieuwe dimensie.
Are you nuts??
pi_43731810
quote:
op maandag 20 november 2006 22:38 schreef thedude0 het volgende:

[..]

en daar blijf ik bij
dat kun je ook zeggen van de joden over jahweh.
en de christenen over jezus.
laat mensen geloven wat ze geloven.
  maandag 20 november 2006 @ 22:48:20 #243
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_43732071
quote:
op maandag 20 november 2006 22:21 schreef da_ripper het volgende:
inderdaad en tegenwoordig (inmiddels alweer 10 maanden verder)ook op google.video.
zie secrets of the mayan calender, zijn evolution of consiousness schema heb ik hier nagemaakt:
[afbeelding]
heb er zelf eens een gemaakt met berekeningen in javascript uitgaande van 21-12-2012 als einddatum. dan zie je al snel een patroon in de maya datums ontstaan terwijl dat in de gregoriaanse kalender niet het geval is:

hopelijk is het een beetje leesbaar.
pi_43737844
quote:
op woensdag 21 december 2005 15:25 schreef tha_erik het volgende:

[..]

ik denk niet dat de maya's aan inkomstenbron doen.

zelf hoop ik dat de goden op aarde komen en een hele hoop water in wijn gaan veranderen enzo en andere leuke trucjes.
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_43742724
quote:
op maandag 20 november 2006 22:48 schreef demonrage het volgende:

[..]

heb er zelf eens een gemaakt met berekeningen in javascript uitgaande van 21-12-2012 als einddatum. dan zie je al snel een patroon in de maya datums ontstaan terwijl dat in de gregoriaanse kalender niet het geval is:
[afbeelding]

uhm...
betekenen die kleurcodes nog iets?
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:41:58 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43742796
volgens de tt gaan we over 7 jaar terug naar 2005 ?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:45:55 #247
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_43742904
hehe
Wat je vindt, ...
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:49:12 #248
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43743005
quote:
op maandag 20 november 2006 22:48 schreef demonrage het volgende:

[..]

[afbeelding]

wat een onzin, als je wilt kun je overal wel patronen en geheime boodschappan in zien.
zo zijn er ook mensen die beweren dat er in de bijbel geheime boodschappen staan
Are you nuts??
  dinsdag 21 november 2006 @ 11:55:18 #249
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_43743173
quote:
op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef ppl het volgende:

[..]

uhm...
betekenen die kleurcodes nog iets?
ik heb voor elke "dag/nacht van creatie" een kleur genomen. een lichte kleur voor de dag, donkere kleur voor de nacht. en dan zo een beetje de kleuren van de regenboog langs zodat je ze kan onderscheiden.

rood (1e dag en 1e nacht)
geel (2e dag en 2e nacht)
groen (3e dag en 3e nacht)
cyaan (4e dag en 4e nacht)
blauw (5e dag en 5e nacht)
magenta (6e dag en 6e nacht)
wit (7e dag)
pi_43744393
quote:
op dinsdag 21 november 2006 11:49 schreef whosvegas het volgende:

[..]

wat een onzin, als je wilt kun je overal wel patronen en geheime boodschappan in zien.
zo zijn er ook mensen die beweren dat er in de bijbel geheime boodschappen staan
de maya kalender is veel nauwkeuriger dan de kalender die wij tegenwoordig gebruiken
wij hebben dagen,en jaren als hoogst

de mayakalender heeft ook de jaar cyclus van de zon in zich , maar houdt ook rekening met grotere cycli zoals de 52 jarige van venus.

al met al kan je met deze kalender zelfs de lange telling van 25.972 jaar volgen die het pricipe van precessie meerekend.

zo gek waren ze dus niet ( ze wisten bv al dat het centrum van de melkweg een zwart gat is)
Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')