Mirwais???quote:Op woensdag 21 december 2005 04:52 schreef maertz het volgende:
madonna had eerst ook ween dip maar is weer groot gemaakt door Mirwais
Cyndi's variant??? Het is haar EIGEN nummer. Alleen is er ooit een Phil Collins op de proppen gekomen met een oerlelijke versie van het nummer... een verkrachting van, nee ... noem het een belediging op het nummer. Cyndi's versie is altijd mooi geweest. Ik neem aan dat jij de nieuwe acoustische versie bedoelt van haar nieuwste album: The Body Acoustic. Die is inderdaad erg mooi. De rest van het album valt een beetje tegen.quote:Op woensdag 21 december 2005 06:52 schreef deelite het volgende:
Heeft iemand wel eens Cyndi's variant van "True Colors" gehoord? Mijn favo-kippenvel-nummer-of-all-times....![]()
(ja ja, stop nu allemaal mar met lachen)
Wat leuk dat iedereen sinds Idols ook weet wat de X-factor is. Nu hoeven de platenmaatschappijen gelukkig niet meer zo hard te zoeken naar goede A&R managers.quote:Op woensdag 21 december 2005 06:39 schreef Hapertje het volgende:
Ik vind Cyndi geweldig, maar ze heeft gewoon niet de X-factor die Madonna wel heeft.
Madonna heeft gewoon een bepaalde magnetische kracht, die je aanspreekt of niet. Maar die kracht valt wel op en bezorgt haar telkens weer succes! Like it or not!
En Jellybean Benitez dan?quote:Op woensdag 21 december 2005 06:39 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Mirwais???
Van 1983 tot 1991 is Madonna huge geweest (mede dankzij samenwerkingen met Stephen Bray, Nile Rodgers en de opper co-writer Patrick Leonard).
precies, zoals de eerste alinia in de OP al stelt:quote:Op woensdag 21 december 2005 01:40 schreef TrenTs het volgende:
Madonna is een raar mens met zeer matige muziek, maar ze weet het gewoon te verkopen. Verder draagt elke idiote actie van haar bij aan haar bekendheid, wat weer verkoopt. Ook dat modepoppetje wat ze meesleept en nu al verpest zorgt voor headlines, wat weer verkoopt.
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.quote:Haar carrière kende pieken en dalen, maar ze wist er altijd voor te zorgen dat de aandacht op haar gevestigd bleef. (Of dat nou goede of slechte aandacht is, het blijft aandacht.)
quote:Op woensdag 21 december 2005 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
precies, zoals de eerste alinia in de OP al stelt:
[..]
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.
Inderdaad, aandacht is hetgene waar ze op uit is. Ze probeert dat allereerst met muziek en films, maar als dat niet lukt gaat ze rare dingen doen: Kaballah, tongzoenen met Britney Spears, kinderboeken schrijven. Alles wat Madonna publiekelijk doet heeft ze van tevoren helemaal uitgedacht. Maar spontaniteit lijkt niet bij haar te passen. In interviews komt ze heel gereserveerd (en zenuwachtig) over. Ze wordt het toonbeeld van een sterke vrouw genoemd, maar ik vind haar juist exact het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.
Ow sorry... ik weet verder helemaal niets van haar, vond het gewoon een mooi nummer. Ik bedoel trouwens wel de "oude" (?) versie. Ik hoorde 'm ooit in een wazig pretpark (duitsland/frankrijk ergens) met een soort van dia show met hele mooie foto's / kleuren.quote:Op woensdag 21 december 2005 07:31 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Cyndi's variant??? Het is haar EIGEN nummer. Alleen is er ooit een Phil Collins op de proppen gekomen met een oerlelijke versie van het nummer... een verkrachting van, nee ... noem het een belediging op het nummer. Cyndi's versie is altijd mooi geweest. Ik neem aan dat jij de nieuwe acoustische versie bedoelt van haar nieuwste album: The Body Acoustic. Die is inderdaad erg mooi. De rest van het album valt een beetje tegen.
Beste album van Cyndi blijft Hat Full Of Stars met Sisters of Avalon als een goede tweede. Songs als I Drove All Night, I'm Gonna Be Strong, Change Of Heart en Time After Time zijn prachtnummers.
Mee eensquote:Op woensdag 21 december 2005 07:31 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Beste album van Cyndi blijft Hat Full Of Stars met Sisters of Avalon als een goede tweede. Songs als I Drove All Night, I'm Gonna Be Strong, Change Of Heart en Time After Time zijn prachtnummers.
Ja, dat zou het kunnen zijn. Het kan ook gewoon zijn dat het Cyndi Lauper niet interesseert. En dat ze het voor haar plezier doet.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:33 schreef schatje het volgende:
Madonna is een slimme zakenvrouw die gewoon een product zeer goed weet te verkopen. Dat bewijst ze vandaag de dag nog steeds. Cyndi Lauper heeft dat talent niet en daarom zal ze vooral blijven waarom ze bekend staat. Namelijk het extravagante meisje uit de jaren tachtig met hits zoals 'Girls just want to have fun' en True Colors'. Meer niet. Madonna maakt zo nu en dan rare sprongen (American Life, kus met Britney en Christina etc etc) maar weet uiteindelijk nog steeds haar positie als de 'Queen of Pop' te behouden. Critici hebben zo vaak gezegd dat het met haar gedaan zou zijn, maar telkens heeft zij het tegenbewijs geleverd. Ik zie haar trouwens meer als een entertainster dan als een artieste.
Hier ben ik het wel aardig mee eens. Dit zegt ook dat ze meer thuis hoort in SHO dan in MUZ.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:33 schreef schatje het volgende:
Madonna is een slimme zakenvrouw die gewoon een product zeer goed weet te verkopen. Dat bewijst ze vandaag de dag nog steeds. Cyndi Lauper heeft dat talent niet en daarom zal ze vooral blijven waarom ze bekend staat. Namelijk het extravagante meisje uit de jaren tachtig met hits zoals 'Girls just want to have fun' en True Colors'. Meer niet. Madonna maakt zo nu en dan rare sprongen (American Life, kus met Britney en Christina etc etc) maar weet uiteindelijk nog steeds haar positie als de 'Queen of Pop' te behouden. Critici hebben zo vaak gezegd dat het met haar gedaan zou zijn, maar telkens heeft zij het tegenbewijs geleverd. Ik zie haar trouwens meer als een entertainster dan als een artieste.
Ik denk dat Madonna meer een stijve pik krijgt van het succes en de roem en het daar meer om doet dan echt het maken van muziek. Ze gaat binnenkort zo waar voor regisseur spelen. Als acteren niet scoort dan maar wat anders.quote:Q: Did you feel that you had to compete with Madonna for your audience?
CYNDI: I knew at one point that her record company was competing with me. They put an advertisement out in the paper that said, "This fall, I will give Cyndi Lauper a run for her money." She can have it. It's like apples and oranges. Madonna is really bright. I think she's a performance artist. I saw her Truth or Dare, and I thought it was really good, but it's not what I do. I've come to say something, and maybe some people don't understand what it is. Maybe they thought it was a gimmick. It wasn't. Even "Girls Just Want To Have Fun" wasn't a gimmick. I wanted to bring women together. I saw how it was unpopular for mothers and daughters to be friendly. I said to myself, maybe we should fix that and make it popular. It brought women around the world together - it was a celebration, and I think that's very important.
Je weet niet waar je het over hebt. Als we hitjes tellen dan wint Madonna, daar twijfelt niemand hier aan.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Doe mij maar Madonna
Alleen al om
Holiday
Into the groove
Live to tell
Open your hearth
Vogue
Justify my love
Erotica
Frozen
Ray of Light
Nou daar kunnen de 3 hitjes van mevrouw Lauper niet tegenop. Hoewel Madonna het niet allemaal zelf maakt is he product Madonna een stuk groter. Bovendien heeft Madonna steeds stand weten te houden terwijl Cindy Lauper echt iemand van de jaren 80 is.
Nee maar ik vind de genoemde hits ook supergoede platen die ik stuk voor stuk een stuk spannender vind dan Lauper's hitjes. Madonna heeft er natuurlijk nog veel meer maar die vind ik niet allemaal even opwindens.quote:Op vrijdag 23 december 2005 06:20 schreef sampoo het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Als we hitjes tellen dan wint Madonna, daar twijfelt niemand hier aan.
Je koopt inderdaad het product Madonna. Je koopt geen muziek, geen emotie, geen mening, je koopt een product.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Doe mij maar Madonna
Alleen al om
Holiday
Into the groove
Live to tell
Open your hearth
Vogue
Justify my love
Erotica
Frozen
Ray of Light
Nou daar kunnen de 3 hitjes van mevrouw Lauper niet tegenop. Hoewel Madonna het niet allemaal zelf maakt is he product Madonna een stuk groter. Bovendien heeft Madonna steeds stand weten te houden terwijl Cindy Lauper echt iemand van de jaren 80 is.
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:30 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Je koopt inderdaad het product Madonna. Je koopt geen muziek, geen emotie, geen mening, je koopt een product.
Ik moet "oppleuren" en "niet zeiken" en heb "vooroordelen" omdat ik het niet met je eens ben?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.
Met Madonna koop je wel degelijk emotie, een mening EN muziek! Ik ken weinig grote artiesten, waar vaak een dubbele laag in de nummers zitten qua tekst. Luister nu maar eens naar Madonna zonder vooroordelen en kom dan nog eens zeiken.
Je bent wel de standaard Madonna-fan: kortzichtig, arrogant en hebt een blinde toewijding. Ooit gedacht aan een geloof? Nadeel is dat je daar niet homoseksueel bij mag zijn in veel gevallen. Ohnee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik moet "oppleuren" en "niet zeiken" en heb "vooroordelen" omdat ik het niet met je eens ben?![]()
Ik ben het met je eens dat er wel degelijk een emotie in Madonna's muziek zit. Maar daar is ze niet zo bijzonder in hoor. Het grappige is echter dat die dubbele laag bij Madonna zo duidelijk aanwezig is dat hij wel op moet vallen, terwijl veel andere "grote" artiesten die dubbele laag er wat subtieler in verwerken. Wat ik overigens veel knapper vind. Madonna is leuke, entertainende muziek maar het is geen originele of verassende muziek. Of versta jij onder andere grote artiesten Britney, Justin, Christina, Robbie en 50?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.
Met Madonna koop je wel degelijk emotie, een mening EN muziek! Ik ken weinig grote artiesten, waar vaak een dubbele laag in de nummers zitten qua tekst. Luister nu maar eens naar Madonna zonder vooroordelen en kom dan nog eens zeiken.
Ik vind Forbidden Love wel goed. Ook qua lyrics, juist omdat het zo eenvoudig is. Maar de muziek is het meest interessant: de producer heeft met verschillende lagen en contrasten gewerkt waardoor het nummer iets heel 3-dimensionaals krijgt. En het is geweldig afgemixt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef PhoenixPerry het volgende:
De texten op Confession on A Dancefloor zijn trouwens echt om te huilen zo slecht voor iemand van 47. Sinterklaasrijmpjes, serieus.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Madonna een van de beste entertainers ooit. Maar qua text vind ik haar soms tenenkrommend slecht. Maar zoals hierboven werd gezegd, daar gaat het bij haar ook niet om. Ik vind COAD wel een van haar minst interessante albums ooit. Ik denk ook dat hij zeker niet de "test of time" zal doorstaan. Niemand zal over 5 jaar nog omkijken naar dit album. Doe mij dan inderdaad nog maar een Ray Of Light of een Like A Prayer....quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:58 schreef schatje het volgende:
Sinterklaas-rijmpjes? Waar heb ik dat nou eerder gelezen? Volgens mij in de Nieuwe Revu. Dat was een negatieve recensie. De Telegraaf was wel positief, maar zei wel ook dat liedjes schrijven (en zang) niet haar sterkste punt is. Toch heb ik de indruk gekregen dat de cd voor het grotendeel positief is ontvangen, ook door muziekkenners (Rolling Stone, The Observer, Slant Magazine, New York Times, Q Magazine, Billboard etc etc). Dat het haar sterkste plaat sinds Ray Of Light is.
Maar goed, ik zou graag willen dat Madonna weer eens mooie klassiekers zoals Like A Prayer en Live To Tell maakt. Hung Up behoort daar gewoon niet tot nu toe.
Ik zou ook graag een toernee willen zien zoals de 'Blond Ambition Tour' waar ruimte was voor improvisatie en waar schoonheidsfoutjes zoals valse noten niet werden bijgeschaafd.
*PROEST* HAHAHAquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:23 schreef Netflier het volgende:
"I d 'like to singy singy singy, like a bird on a wingy wingy wingy."
Ik vond Girls just wanna have fun ook behoorlijk kinderachtig voor iemand die toen al 30+ wasquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef PhoenixPerry het volgende:
De texten op Confession on A Dancefloor zijn trouwens echt om te huilen zo slecht voor iemand van 47. Sinterklaasrijmpjes, serieus.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef schatje het volgende:
Ze is ouder dan Madonna hè?
Ik dacht in eerste instantie jonger.
Kom op zeg. Dat ze er excentriek uitzag en een beetje "gek" deed maakt het nog niet kinderachtig. De tekst was niet kinderachtig en als ze naar andere teksten kijkt is het van een ander niveau ivm Madonna die de hippe oma uithangt. Ik geloof er niets van dat Madonna haar huidige eigen muziek echt kan waarderen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vond Girls just wanna have fun ook behoorlijk kinderachtig voor iemand die toen al 30+ was![]()
Daar had je al achter kunnen komen als je de openingspost had gelezen. Ik heb hun geboortejaar niet voor niks vermeld.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef schatje het volgende:
Ze is ouder dan Madonna hè?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:36 schreef Netflier het volgende:
[..]
Daar had je al achter kunnen komen als je de openingspost had gelezen. Ik heb hun geboortejaar niet voor niks vermeld.
Ik heb ook een aantal foto's van haar gezien op Google, ik zou willen dat ik er net zo goed uitzie als ik 50 ben....daar teken ik voor.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:46 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
Op deze foto is Cyndi 50 jaar. Daar ziet ze er zeker niet naar uit. Maar ik was benieuwd of ze werkelijk zo jong eruitziet en zocht wat foto's van haar via Google. Ze is geen jonge meid van 20 meer hoor. De bovenstaande foto is denk ik hier en daar wat gephotoshopped. Maar iedereen wordt uiteindelijk ouder en ze ziet er nog steeds goed uit voor haar leeftijd. Madonna trouwens ook; die is alleen maar mooier geworden.
Als je op Google zoekt moet je even ook 2005 bijvoegen of in elk geval het jaartal achterhalen. Vaak zijn de oudere foto's niet altijd even geslaagd. Nu ziet ze er vaak een stuk eleganter uit daar waar het in de jaren 80 een beetje ordinair uitzag maar dat is meer eigen aan de jaren 80 dan iets anders.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:46 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
Op deze foto is Cyndi 50 jaar. Daar ziet ze er zeker niet naar uit. Maar ik was benieuwd of ze werkelijk zo jong eruitziet en zocht wat foto's van haar via Google. Ze is geen jonge meid van 20 meer hoor. De bovenstaande foto is denk ik hier en daar wat gephotoshopped. Maar iedereen wordt uiteindelijk ouder en ze ziet er nog steeds goed uit voor haar leeftijd. Madonna trouwens ook; die is alleen maar mooier geworden.
Ik denk dat het voor madonna meer tieten- en shockwerk was.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:49 schreef Netflier het volgende:
Als Cyndi de getalenteerdste was, waarom is Madonna dan nu toch de succesvolste van de twee?
Vind je? Ik vind het wel meevallen hoor. Tja niet'op iedere foto staat ze even voordelig vooral die met het gestreepte haar niet maar ik vind dat ze er erg goed uitziet voor een 53 jarige hoor.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:38 schreef schatje het volgende:
Nou ja, Cyndi Lauper ziet er op die linkjes anders best wel uit als een opgedroogde heroïne hoer.
Je bedoelt dat acoustische album? Daar staan de volgende nummers op:quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Staat op dat album van cindi ook 'good enough'?
Pfff. Bekijk dan ook eens foto's van Madonna die niet in een studio zijn gemaakt. Als ik de benen en huid van Madonna nu bekijk dan is het verschil met toendertijd gigantisch. Ze had best mooie benen maar zonder spek is het gewoon niet vrouwelijk. Nu is het jukbeen in haar gezicht te zien en zijn de benen die van een jochie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:38 schreef schatje het volgende:
Nou ja, Cyndi Lauper ziet er op die linkjes anders best wel uit als een opgedroogde heroïne hoer.
Ja duh, anders zeg ik het nietquote:
Tel daarbij op dat het niet echt vernieuwend meer is. Ze teert vooral op haar oude werk en covers. Waarschijnlijk omdat andere deuntjes van haar niet verkopen. Ze heeft zelfs een kerstalbum uitgebracht. Hoe sneu is dat wel nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 20:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
cindi lauper heeft stukken minder nummers/abums uitgebracht
Ja dat is meestal een goede graadmeter voor een popcarriere.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja duh, anders zeg ik het niet.
Het ziet er gewoon niet uit. Gelukkig hebben ze er d.m.v. wat make-up er nog enigzins wat van weten te maken.
[..]
Ze heeft zelfs een kerstalbum uitgebracht. Hoe sneu is dat wel niet.
Ik vind Madonna er in het algemeen goed uitzien voor haar leeftijd. Ze heeft wel een afgetraind figuurtje en daardoor vrijwel geen volle heupen meer. Dat vind ik persoonlijk ook minderquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:24 schreef sampoo het volgende:
Pfff. Bekijk dan ook eens foto's van Madonna die niet in een studio zijn gemaakt. Als ik de benen en huid van Madonna nu bekijk dan is het verschil met toendertijd gigantisch. Ze had best mooie benen maar zonder spek is het gewoon niet vrouwelijk. Nu is het jukbeen in haar gezicht te zien en zijn de benen die van een jochie.
Rustig maar....quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja duh, anders zeg ik het niet.
Het ziet er gewoon niet uit. Gelukkig hebben ze er d.m.v. wat make-up er nog enigzins wat van weten te maken.
[..]
Madonna is zeker wel vernieuwend met een sample van Abba in een liedje....quote:Tel daarbij op dat het niet echt vernieuwend meer is. Ze teert vooral op haar oude werk en covers. Waarschijnlijk omdat andere deuntjes van haar niet verkopen. Ze heeft zelfs een kerstalbum uitgebracht. Hoe sneu is dat wel niet.
Ook heeft ze een remix versie van 'Girls Just Want To Have Fun' uitgebracht in 1994 (Hey Now (Girls Just Want To Have Fun). Precies wat ik al zei, teren op oud werk. Ik zie Madonna geen hits in een nieuw jasje opnieuw uitbrengen.
En natuurlijk mag die hit natuurlijk ook niet ontbreken op haar laatste akoestisch album.
Stel je voor zeg![]()
.
Cyndi Lauper wilde van Sony af en Sony wilde dat alleen als ze een Kerst-album uitbracht.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ja dat is meestal een goede graadmeter voor een popcarriere.
Vrijwel iedereen rekent je daarop af. Tenzij het een geweldig kerst-album is natuurlijk.
Maar meestal zijn de jngle-bell covers veels te matig.
Dan weetje 'From now on it's Downhill'
Waar heb ik beweerd van wel dan? Een sample gebruiken is nog altijd iets anders dan een oude hit zoals 'Girls Just Want to Have Fun' helemaal tot op het bot uit te melken. Als je van dat 80 jaren imago wilt afkomen moet je dat niet doenquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Madonna is zeker wel vernieuwend met een sample van Abba in een liedje....![]()
quote:Rustig maar....
WHOAHAAHAAAHAAAHAAA.. geloof me, ik heb veel CD's van Cyndi Lauper in huis (zie post aan het begin) en ik heb echt een zwak voor haar muziek. Maar vernieuwend nee! In de jaren 80 had ze net als Madonna gewoon een 80's sound. Begin jaren negen bleek Hat Full Of Stars pure pop, terwijl Madonna zich vernieuwde op Erotica met een donkere, mysterieuze tribal-sound (en dat was na het serieuzere werk op Like A Prayer en de roaring 20's sound op I'm Breathless). Sisters Of Avalon was inderdaad iets afwijkender dan vorige albums, maar niet echt verrassend hoor. Op dat moment was Madonna alweer bezig met een meer R&B sound op Bedtime Stories. Cyndi is vervolgens blijven hangen in haar eigen nummers en covers van anderen (waarbij At Last wel een zeer geslaagde poging is overigens, Walk On By is een pareltje op dat album!). Madonna is in de trance (Ray Of Light) beland, heeft met Music een nieuwe sound neergezet en heeft nu de 70's disco uit de motteballen gehaald. Cyndi heeft nu echt een beroerd album afgeleverd met haar eigen covers. Echt spijt gehad nadat ik het album had aangeschaft. Vooral het reaggea-achtige Girls Just Wanna Have Fun is niet te pruimen. Dus om Cyndi nu vernieuwend te noemen... daarin is mijn conclusie: nee.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:26 schreef sampoo het volgende:
Als er iemand "vernieuwend" bezig is geweest dan is het Cyndi Lauper geweest.
Dat is inderdaad knap, als je alle genres beheerst. Madonna doet dat niet. Zij beheerst maar 1 genre; (dance)popmuziek. En daarbij komt dat haar producers dat genre beheersen, niet zijzelf. Omdat ze er steeds uitziet als iemand uit een bepaald genre houdt dat niet automatisch in dat ze ook het genre zelf onder de knie heeft.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:49 schreef Hapertje het volgende:
Als artiest moet je alles kunnen, knap als je elk genre beheerst... je probeert een andere stijl... en ja... dat heet vernieuwing.
Liever dat dan teren op oud werk en covers. Ondanks dat de uitvoering geheel anders is geworden. Ik vind het te makkelijk allemaalquote:Op woensdag 28 december 2005 13:10 schreef sampoo het volgende:
Als volgend jaar metal helemaal in is en hoog scoort bij iedereen dan zal Madonna een metal-CD op de markt brengen, terwijl Cyndi Lauper wellicht met een Jazz CD komt. Madonna's formule zal niet veranderen.
Haar producers? Ze werkt ook zelf mee aan haar eigen platen. Ze is co-producer. Juist daardoor geeft ze er haar eigen sound aan mee. Dat dat wordt gewaardeerd blijkt wel uit het feit dat haar laatste cd voor het merendeel positieve recensies heeft ontvangen. Door mensen die er echt verstand van hebbenquote:Op woensdag 28 december 2005 14:05 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
En daarbij komt dat haar producers dat genre beheersen, niet zijzelf. Omdat ze er steeds uitziet als iemand uit een bepaald genre houdt dat niet automatisch in dat ze ook het genre zelf onder de knie heeft.
Ja, Disco heeft nooit bestaan en Madonna was de 1e die ooit een volledig dans album heeft uitgebracht.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:11 schreef schatje het volgende:
Volgens mij was het ook Madonna die toenertijd als één van de eersten een compleet dance album onder naam 'You Can Dance' heeft uitgebracht. Confessions on a Dance Floor is een logisch vervolg daarop. Ze vervolgt slechts een trend die ze zelf heeft gezet.
Ja, ze werkt eraan mee. Zoals Gwen Stefani, Pink, Christina Aguilera etc ook allemaal doen. Ook zij zijn co-producer. Zo bijzonder is dat niet. Tel daar de 1000-en bands en artiesten bij op die alles zelf produceren en Madonna valt dan nogal in het niets. Of wil je zeggen dat zij American Life of Ray Of Light zonder Orbit of Mirwais had kunnen maken? Ze weet welke sound ze moet hebben, maar ze kan hem niet zelf maken. Ze is dus wel degelijk afhankelijk van de juiste producer.quote:Haar producers? Ze werkt ook zelf mee aan haar eigen platen. Ze is co-producer. Juist daardoor geeft ze er haar eigen sound aan mee. Dat dat wordt gewaardeerd blijkt wel uit het feit dat haar laatste cd voor het merendeel positieve recensies heeft ontvangen. Door mensen die er echt verstand van hebben.
Ik zie niet zozeer in wat hier nu slecht aan is of zelfs maar minderwaardig.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ja, ze werkt eraan mee. Zoals Gwen Stefani, Pink, Christina Aguilera etc ook allemaal doen. Ook zij zijn co-producer. Zo bijzonder is dat niet. Tel daar de 1000-en bands en artiesten bij op die alles zelf produceren en Madonna valt dan nogal in het niets. Of wil je zeggen dat zij American Life of Ray Of Light zonder Orbit of Mirwais had kunnen maken? Ze weet welke sound ze moet hebben, maar ze kan hem niet zelf maken. Ze is dus wel degelijk afhankelijk van de juiste producer.
Er is niks mis mee. Alleen Schatje beweert dat Madonna zelf een producer is en dat is ze niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:46 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik zie niet zozeer in wat hier nu slecht aan is of zelfs maar minderwaardig.![]()
Dat denk ik dus niet. Zeker nadat ik erachter kwam dat Madonna veel van haar hits simpelweg uitkiest uit een database van songs en er dan zelf iets aan toevoegt. Ook al heeft zij een opinie, ik geloof nooit dat iemand met een schema als die van haar de tijd neemt of heeft om arrangementen te bedenken, geluiden te zoeken, gitaarpartijen te bedenken etc. Dat is namelijk wat produceren is, ook al lijkt de huidige trend alsof produceren alleen maar in een videoclip verschijnen isquote:Overigens zijn Mirwais en Orbit ook degenen die verklaarden dat ze verbaasd stonden over Madonna's producers capaciteiten. Hoeveel werk er van Madonna zelf in gaat is natuurlijk altijd gissen, maar ik denk dat - juist omdat het een meer dan geopinieerde dame is - er meer van Madonna in zit dan je op het eerste gehoor/gezicht zou vermoeden.
Dan nog, dat zijn dezelfde recensenten die American Life tot de grond toe afbrandde. Kan ik daaruit opmaken dat AL dan wel een slecht album moet zijn? Ik vind AL een van haar betere albums, eigenlijk de beste op ROL na. Al zijn recensenten er nu allemaal positief over, COAD is een zeer tijdelijk album. Met een verzameling zeer zwakke tot matige songs. En een productie die het producer team achter Tiesto makkelijk had kunnen maken. 5 jaar geleden al.quote:Overigens over de recensies: dat schatje zich daar nu op basseert heeft te maken met de uniciteit in de recensies deze keer voor deze plaat (COADF). Ze zijn gewoon allemaal - een paar uitzonderingen daargelaten - opvallend positief over de plaat. Goed, smaken verschillen en ook ik bedenk liever zelf wat ik ervan vind, maar je moet dan toch iets goeds hebben gedaan als artiest lijkt me.
Eerste in de zin van grote artiesten uit de jaren tachtig. Dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:11 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, Disco heeft nooit bestaan en Madonna was de 1e die ooit een volledig dans album heeft uitgebracht.![]()
Ik heb de recensies van die albums eerlijk gezegd niet zo gevolgd. Als ik even snel op de site van de Rolling Stone en NME kijk valt het kennelijk wel mee. American Life vind ik zelf niet zo geslaagd. Voor mij was een rappende Madonna op die plaat een absolute dieptepunt. Bedtime Stories vind ik wel aardig. En Erotica vind ik zelf een heel sterk albumquote:Wat is trouwens jouw argumentatie voor het feit dat iemand die recensies schrijft ook weet waar hij het over heeft? Dus je bent het er dan ook mee eens dat American Life een slecht album is, net als Erotica en Bedtime Stories?
In het geval van Confessions on a Dance Floor praat je gewoon poep. En ja, recensies bewijzen dat. In dit geval heb ik die inderdaad als graadmeter gebruikt.quote:Blijkbaar zie jij recensies als graadmeter.
Poeheequote:Wat een slechte collectie aan muziek moet jij thuis in de kast hebben staan zeg.![]()
Ja, ze willen nog een keer gevraagd worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:46 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik zie niet zozeer in wat hier nu slecht aan is of zelfs maar minderwaardig.Overigens zijn Mirwais en Orbit ook degenen die verklaarden dat ze verbaasd stonden over Madonna's producers capaciteiten.
Dus blijkt je eerdere argument dan toch kant noch wal te raken, lijkt me dan? De wereld is niet uitgevonden in de jaren '80.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Eerste in de zin van grote artiesten uit de jaren tachtig. Dat bedoelde ik.
Het blijft toch moeilijk om met kritiek om te gaan, he?quote:In het geval van Confessions on a Dance Floor praat je gewoon poep. En ja, recensies bewijzen dat. In dit geval heb ik die inderdaad als graadmeter gebruikt.
Nah, meestal zijn het wel vrienden van Madonna geworden in die korte tijd.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:17 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ja, ze willen nog een keer gevraagd worden.![]()
Als ze flink oogsten dan gaan ze niet de ruiten ingooien door te zeggen dat Madonna er niets van kon. Maar het blijft inderdaad gissen.
Leuk geprobeerd om het daarop te gooien. Dat zou ik misschien ook wel doenquote:Op donderdag 29 december 2005 10:00 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Het blijft toch moeilijk om met kritiek om te gaan, he?
quote:Op donderdag 29 december 2005 10:55 schreef MadGuy het volgende:
[..]
@ Phoenixperry: wat schatje ook bedoelt is denk ik dat Madonna één van de eerste artiesten was die een volledig doorgemixed album uitbracht met remixes van haar liedjes als een volledige dansplaat.
Ze was één van de eerste artiesten die dit naar een massaal publiek deed, ja. En dat is mijn probleem met Madonna fans.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:55 schreef MadGuy het volgende:
@ Phoenixperry: wat schatje ook bedoelt is denk ik dat Madonna één van de eerste artiesten was die een volledig doorgemixed album uitbracht met remixes van haar liedjes als een volledige dansplaat.
Ja, en aangezien jij aangeeft dat Madonna vernieuwend is moet dat inhouden dat wat zij doet nog niet eerder gedaan is. Aangezien alles wat zij doet al eerder gedaan is is het geen meningsverschil maar een gebrek aan kennis van jou kant.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:11 schreef schatje het volgende:
Maar als kritiek terecht is zal ik daar absoluut in meegaan. Ik heb in dit topic nergens beweerd dat Madonna een betere zangeres is en beter is in het schrijven in liedjes. Ook ben ik het eens met het argument dat Madonna meer een entertainster is dan een artieste. Alleen op het punt van vernieuwing verschillen we een beetje van mening. Dat is het enige eigenlijk. Maar verder slaat het dus als een tang op een varken wat je zegt. Maar dat geeft verder niet hoor.
Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt denk ik. Ik zie Madonna ook zelf meer als trendmaker dan als trendsetter... Voel je het verschil een beetje?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:22 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ze was één van de eerste artiesten die dit naar een massaal publiek deed, ja. En dat is mijn probleem met Madonna fans.
Ze zien haar als een Messias die alles heeft uitgevonden. Het enige wat zij doet is dingen die al jaren gebeuren in het wat meer "underground" wereldje naar het oppervlak brengen. Dat vind ik persoonlijk niet echt knap, eerder cheap. Wat ik wel knap vind is dat zij daar zoveel geld mee weet te verdienen, en haar achterban ervan weet te overtuigen dat het daadwerkelijk origineel is. Dat zegt ook wel weer wat over hoever Madonna liefhebbers werkelijk bekend zijn in de wondere wereld van muziek buiten alle roddelbladen/hitkrantjes/RTL-Boulervard troep.
Dit is niet persoonlijk naar jou toe MadGuy aangezien jij redelijk weet te relativeren. Ik vind Madonna's muziek lekkere muziek, ik vind het knap wat zij doet en helemaal knap dat je op die leeftijd het op kan brengen om nog steeds zoveel aandacht te vragen. Maar het is niet origineel. En dat is het nooit geweest. Dat veel Madonna fans er voor het eerst mee te maken krijgen zegt meer over hun muzikale voorkeur dan over de originaliteit van Madonna.
Voel jij je maar lekker verheven boven ons dan... maar leer wel je taal bij te spijkeren. Je hebt last van grammaticale fouten, zijne hoogheid. Ja, nu word ik net zo kortzichtig en flauw als jijzelf bent. Want je bent kortzichtig en erg narrow minded. Maar ja... Ik hou verder wijselijk mijn mond in deze discussie die naar jouw mening geen discussie mag heten. Zweef boven ons, de simpele zielen en verkeer maar lekker in ' jouw' hogere sferen. Salut!quote:Op donderdag 29 december 2005 11:26 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, en aangezien jij aangeeft dat Madonna vernieuwend is moet dat inhouden dat wat zij doet nog niet eerder gedaan is. Aangezien alles wat zij doet al eerder gedaan is is het geen meningsverschil maar een gebrek aan kennis van jou kant.
Dat jij (en veel Madonna fans) er voor het eerst mee in aanraking komen zegt wat over jullie kennis van wat er werkelijk in muziek/cultuur wereld gebeurt buiten de Top-40/TMF/MTV.
Kijk, je snapt wat ik probeer uit te leggen. Ze is goed in wat ze doet en binnen haar genre komt ze vernieuwend over. Maar ze is het niet. Ik ben zelf ook Madonna liefhebber en zie vaak dat veel Madonna fans van mening zijn dat Madonna het wiel heeft uitgevonden binnen de pop-muziek.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:34 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt denk ik. Ik zie Madonna ook zelf meer als trendmaker dan als trendsetter... Voel je het verschil een beetje?
Ik vind Madonna dan op persoonlijk vlak vernieuwend, maar niet zozeer voor de muziekwereld. Eigenlijk kan dat laatste me niet zoveel schelen, ze is voor mij verrassend genoeg.Overigens is ze voor haar genre (het TMF/ MTV/ Top 40 genre) dan weer wel vernieuwend en zeker verrassend te noemen. Het is allemaal relatief, net hoe je het bekijkt.
Begrijpend lezen is nog steeds heel erg moeilijk blijkt maar weer. Het lijkt trouwens meer op religie zoals jij Madonna beleeft dan op het waarderen van haar muziek.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:35 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Voel jij je maar lekker verheven boven ons dan... maar leer wel je taal bij te spijkeren. Je hebt last van grammaticale fouten, zijne hoogheid. Ja, nu word ik net zo kortzichtig en flauw als jijzelf bent. Want je bent kortzichtig en erg narrow minded. Maar ja... Ik hou verder wijselijk mijn mond in deze discussie die naar jouw mening geen discussie mag heten. Zweef boven ons, de simpele zielen en verkeer maar lekker in ' jouw' hogere sferen. Salut!
Nee, dat kan ik niet. Ik heb het heel simpel en aardig geprobeerd uit te leggen (lees het topic maar door). Ja, als je(niet MadGuy) het dan nog niet wil snappen dan maar zo. Het geeft verder ook niet, het is niet alsof ik het me allemaal persoonlijk aantrek.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef MadGuy het volgende:
Ja, maar dat kon je natuurlijk ook op een iets minder hoogdravende manier uitleggen. Muzieksnobs zijn er al genoeg.![]()
Licht mij dan eens in wat betreft het album 'You Can Dance' in de vorm zoals omschreven door MadGuy. Noem mij eens artiesten die eerder hetzelfde hebben gedaan. Ik weet het immers nietquote:Op donderdag 29 december 2005 11:26 schreef PhoenixPerry het volgende:
[..]
Ja, en aangezien jij aangeeft dat Madonna vernieuwend is moet dat inhouden dat wat zij doet nog niet eerder gedaan is. Aangezien alles wat zij doet al eerder gedaan is is het geen meningsverschil maar een gebrek aan kennis van jou kant.
Ach gut, je bent dan zeker het type dat zeg maar een cd van de Dandy Warhols koopt omdat het oh zo muzikaal correct is? Zo van kijk mij dan eens lekker elitair zijn. Chapeau hoorquote:Dat jij (en veel Madonna fans) er voor het eerst mee in aanraking komen zegt wat over jullie kennis van wat er werkelijk in muziek/cultuur wereld gebeurt buiten de Top-40/TMF/MTV.
Haha inderdaad. Bewijst overigens maar weer iets waar Cyndi van verschilt met Madonna: Madonna maakt de tongen los. Positief of negatiefquote:Op donderdag 29 december 2005 13:22 schreef sampoo het volgende:
Kom op mensen een beetje orde in de tent! Het gaat trouwens nu ineens te veel over Madonna.![]()
Maak je nou een grap, of niet? You Can Dance is een verzamelaar met een aantal dubs erop. Wat is daar in hemelsnaam knap of origineel aan? Remixen worden al sinds de jaren 70 gemaakt, als je het vooruitstrevend vindt dat iemand er een aantal bij elkaar op een LP zet incl. langere dubversie's van oude tracks, dan snap ik inderdaad waarom je steeds maar niet begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Licht mij dan eens in wat betreft het album 'You Can Dance' in de vorm zoals omschreven door MadGuy. Noem mij eens artiesten die eerder hetzelfde hebben gedaan. Ik weet het immers niet![]()
.
Ik ben ook een Madonna liefhebber, niet echt elitair blijkt maar weer.quote:Ach gut, je bent dan zeker het type dat zeg maar een cd van de Dandy Warhols koopt omdat het oh zo muzikaal correct is? Zo van kijk mij dan eens lekker elitair zijn. Chapeau hoor![]()
.
Zoals Madonna omgegaan is met beeld en muziek is wel origineel en vooruistrevend te noemen. Er zijn er maar weinig die dat haar na doen. Dat is haar kracht, beeldmateriaal. Niemand heeft daar ooit zoveel profijt van gehad en gebruik van gemaakt als Madonna. Daarin vind ik haar zeker een uitblinker. En mag ze wat mij betreft best wat meer credits krijgen.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:49 schreef MadGuy het volgende:
Iets anders is ook onderbelicht gebleven en daar noem ik Madonna wèl een enorme trendsetter in en dat zijn haar stageshows en performances. Ook qua het verenigen van muziek en de visualisatie daarvan, hetzij in video of op het podium - was zeker in de jaren tachtig een nieuw en vernieuwend fenomeen. MTV en Madonna hebben elkaar groot gemaakt, als het ware.
Dat komt met het grotere succes. Er kunnen meer mensen over Madonna praten omdat we er meer van weten. Ik zou best wel eens wat meer van en over Cyndi horen.quote:Op donderdag 29 december 2005 16:49 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Haha inderdaad. Bewijst overigens maar weer iets waar Cyndi van verschilt met Madonna: Madonna maakt de tongen los. Positief of negatief
quote:Op donderdag 29 december 2005 17:54 schreef schaap001 het volgende:
Doe Maar - Doe De Dub (1982) (jaja, Doe Maar)
Madonna heeft een geweldige jazz-uitvoering gedaan van Deeper and Deeper tijdens haar Re-Invention tour! Enne... Cyndi gaat zich dus op glad ijs begeven, ze bewandelt meer padden... dat kwaakt dan lekker meequote:Op vrijdag 30 december 2005 02:58 schreef sampoo het volgende:
Hou je het netjes? Ik ben nog steeds niet overtuigd dat Madonna vernieuwend is geweest en als je gewoon naar de uitvoering kijkt bewandeld Cyndi meer padden en met meer risico dan Madonna. Ik herken haar nauwelijks op een aantal nummers die ik nu beluister van "At last".
Ik wil Madonna wel eens eens dezelfde nummers horen zingen. Of gooit ze dan toch een dance track eronder en gaat ze huppelen samen met wat ingehuurde dansers om er toch iets van te maken?
Dat zeg ik... ze kiest telkens goede producers die muziek maken die op dat moment populair is... is ook een kwalitieit IMHO.quote:Op vrijdag 30 december 2005 04:35 schreef sampoo het volgende:
Het is toch verdacht en erg toevallig dat Madonna's sound en voorkeur toch de weg lijkt te volgen die de meeste centen binnen brengt.
Ik denk dat het erom gaat dat Madonna niet de eerste was. Of het nou Doe Maar was of Gert en Hermien of de Havenzangers voor mijn part: Madonna was het niet dus. En dat het dus niet zo'n wereldschokkend concept was, als ZELFS Doe Maar er mee aankwam zetten. Vandaar.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:08 schreef schatje het volgende:
Ah, kijk dat is tenminste een duidelijk antwoord.
Doe Maar.
Dat begreep ik al uit je antwoord hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 08:57 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Ik denk dat het erom gaat dat Madonna niet de eerste was. Of het nou Doe Maar was of Gert en Hermien of de Havenzangers voor mijn part: Madonna was het niet dus. En dat het dus niet zo'n wereldschokkend concept was, als ZELFS Doe Maar er mee aankwam zetten. Vandaar.
Ze heeft wat hitjes in de jaren tachtig gehad. Leuke nummers. Alleen heeft ze die min of meer verkracht door ze telkens maar weer opnieuw uit te brengenquote:Op vrijdag 30 december 2005 04:11 schreef HAL9000S het volgende:
Cyndi Lauper heb ik nog nooit van gehoord
Toen 2 maanden terug Madonna volop in de belangstelling stond in Nederland waren veel mensen enthousiast. Bij RTL Boulevard vonden ze het zo knap en origineel dat Madonna zich liet inspireren door de late 70s/begin 80s discomuziek. Maar Madonna is níet de trendsetter, maar heeft de kunst afgekeken van artiesten en andere bandjes die al eerder met die retrotrend kwamen - Goldfrapp is daar één van en in Groot-Brittanië boekte die band daarmee behoorlijk veel succes. Nu moet ik zeggen dat zover ik weet Madonna niet zelf beweerd heeft dat die retrotrend van haar afkomstig is. Het is meer iets wat de media ervan maakt.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:25 schreef MadGuy het volgende:
Ik snap je punt eigenlijk ook niet zo. Ik bedoel dat niet aanvallend, maar ik weet niet waar je heen wilt...
Kom op zeg. Ze heeft 8 albums als solo-artiest uitgebracht met telkens andere nummers. Ze heeft GJWHF een paar keer in een ander jasje gestopt maar kom op zeg. Zo'n uitspraak laat zien dat je er geen kaas van hebt gegeten. Madonna heeft 11 Albums als je het best of album ook hier niet meerekent. Dus zo veel meer andere nummers heeft ze nu ook weer niet gemaakt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:04 schreef schatje het volgende:
[..]
Ze heeft wat hitjes in de jaren tachtig gehad. Leuke nummers. Alleen heeft ze die min of meer verkracht door ze telkens maar weer opnieuw uit te brengen.
De boodschap van "To have fun" heeft een grote feministische lading! Een boodschap die ze vekondigde toen Madonna de wereld aan het op geilen was met "Like a Virgin". Een feministische lading die in ander werk voordurend naar voren komt.quote:Op vrijdag 30 december 2005 06:58 schreef Hapertje het volgende:
Kan ik misschien zeggen dat juist Madonna wat te zeggen had vooral in de jaren negentig met haar muziek en haar imago. Zo zat de Blond Ambition tour vol boodschappen, heeft Madonna erg veel gedaan voor het feminisme, voor de vrouw om voor haarzelf op te komen, voor de homorechten... dat alles verwerkte ze prima in haar muziek en optredens. Like A Prayer behandelde prima het racisme-onderwerp. Luister eens naar Swim over de misstanden in onze maatschappij. Ik vind dat niet alleen maar commerciele meuk! Welke boodschap heeft Cyndi ooit te melden gehad, behalve to have fun?!
Daar heb je helemaal gelijk in. Op het podium en in de films In Bed With Madonna en I'm Going To Tell You A Secret is ze behoorlijk zeker van zichzelf. Maar als ik haar zie in televisie-programma's, dan kijkt ze zo onzeker uit haar ogen. Zo was ze bij Children In Need op de BBC behoorlijk onzeker (en noemde ze daardoor een verkeerd telefoonnummer), ook bij Star Academy kwam ze onzeker over. Niet als ze optreedt hoor, maar wel als een presentator dingen tegen het publiek roept en Madonna ernaast staat. Soms heel vertederend, maar heel paradoxaal voor iemand die al zolang in de spotlights staat.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:44 schreef Netflier het volgende:
(Madonna is naar mijn idee ook superonzeker.)
Misschien kan ze niet improviseren. Vandaar misschien ook dat die live-shows altijd zo strak geregisseerd zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:59 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Op het podium en in de films In Bed With Madonna en I'm Going To Tell You A Secret is ze behoorlijk zeker van zichzelf. Maar als ik haar zie in televisie-programma's, dan kijkt ze zo onzeker uit haar ogen. Zo was ze bij Children In Need op de BBC behoorlijk onzeker (en noemde ze daardoor een verkeerd telefoonnummer), ook bij Star Academy kwam ze onzeker over. Niet als ze optreedt hoor, maar wel als een presentator dingen tegen het publiek roept en Madonna ernaast staat. Soms heel vertederend, maar heel paradoxaal voor iemand die al zolang in de spotlights staat.
Improviseren kan ze als de beste. Ze heeft erg leuke humor, is lekker bitchy en zit nooit om een antwoord verlegen. Dus dat kan ze best. Ze lijkt gewoon soms verlegen. In interviews is ze bijvoorbeeld wel haarzelf en erg bitchyquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:24 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Misschien kan ze niet improviseren. Vandaar misschien ook dat die live-shows altijd zo strak geregisseerd zijn.
HAL9000S, waarom is dit mailtje eigenlijk aangepast?quote:Op vrijdag 30 december 2005 04:35 schreef sampoo het volgende:
Het is toch verdacht en erg toevallig dat Madonna's sound en voorkeur toch de weg lijkt te volgen die de meeste centen binnen brengt.
Like A Virgin kun je trouwens ook een feministisch lied noemen, maar dat terzijde...quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:21 schreef sampoo het volgende:
De boodschap van "To have fun" heeft een grote feministische lading! Een boodschap die ze vekondigde toen Madonna de wereld aan het op geilen was met "Like a Virgin". Een feministische lading die in ander werk voordurend naar voren komt.
Het fenminisme en het opkomen voor homo-rechten en de bestrijding van AIDS zijn eigenlijk punten waar Cyndi en Madonna met elkaar overeen komen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.quote:True colors is geschreven naar aanleiding van de dood van een goede vriend die homo was en stierf aan Aids. Ze houdt zich ook bezig met homorechten en zet zich vooral ook in voor Aids-bestrijding.
Nah, dat is ook weer zo'n rare mythe. Ze vindt het fijn ouder en vooral volwassener te worden. Ze hongert naar kennis en hoe ouder ze wordt hoe meer ze vergaart.quote:Op vrijdag 30 december 2005 14:21 schreef sampoo het volgende:
Ik denk dat de komende tien jaar moeilijk zullen worden voor Madonna. Ik denk niet dat ze goed met ouderdom zal om kunnen gaan.
bronquote:From the Liz Smith column on today's New York Post:
"I've heard some complaints about Madonna at 47, dancing around in figure-revealing get-ups - inappropriate, they say. (How funny, these same critics called her a phony when she dressed like a lady and read to children!)
Tina Turner was 46 when she made her famous comeback with skirts up to there, and 4-inch high heels. Cher was well into her 50s when she blasted off again with "Believe" and then began her long, long, long Farewell Tour. Yes, these are all above-average examples - in terms of money, privilege, exercise and skin-care time - but even the nonfamous woman of 2005 knows that 40 no longer spells an end to sex and silliness and looking good in next-to-nothing.
Riding high with "Confessions On A Dance Floor", Madonna won't hide her light - or her tush - under a bush.
bronquote:Madonna to work with Cyndi Lauper?
Posted: 02 April 2006 - From popdirt.com - thanks to Slyguy
Cyndi Lauper tells Neil Sean of Sky News she's hoping to team up with Madonna on a project soon. 'I've been given the chance in the past to write with her but, as yet, it's never come off,' she said. 'We're both admirers of each other's work and she wants to get together so this is going to be the year.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |