Mirwais???quote:Op woensdag 21 december 2005 04:52 schreef maertz het volgende:
madonna had eerst ook ween dip maar is weer groot gemaakt door Mirwais
Cyndi's variant??? Het is haar EIGEN nummer. Alleen is er ooit een Phil Collins op de proppen gekomen met een oerlelijke versie van het nummer... een verkrachting van, nee ... noem het een belediging op het nummer. Cyndi's versie is altijd mooi geweest. Ik neem aan dat jij de nieuwe acoustische versie bedoelt van haar nieuwste album: The Body Acoustic. Die is inderdaad erg mooi. De rest van het album valt een beetje tegen.quote:Op woensdag 21 december 2005 06:52 schreef deelite het volgende:
Heeft iemand wel eens Cyndi's variant van "True Colors" gehoord? Mijn favo-kippenvel-nummer-of-all-times....![]()
(ja ja, stop nu allemaal mar met lachen)
Wat leuk dat iedereen sinds Idols ook weet wat de X-factor is. Nu hoeven de platenmaatschappijen gelukkig niet meer zo hard te zoeken naar goede A&R managers.quote:Op woensdag 21 december 2005 06:39 schreef Hapertje het volgende:
Ik vind Cyndi geweldig, maar ze heeft gewoon niet de X-factor die Madonna wel heeft.
Madonna heeft gewoon een bepaalde magnetische kracht, die je aanspreekt of niet. Maar die kracht valt wel op en bezorgt haar telkens weer succes! Like it or not!
En Jellybean Benitez dan?quote:Op woensdag 21 december 2005 06:39 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Mirwais???
Van 1983 tot 1991 is Madonna huge geweest (mede dankzij samenwerkingen met Stephen Bray, Nile Rodgers en de opper co-writer Patrick Leonard).
precies, zoals de eerste alinia in de OP al stelt:quote:Op woensdag 21 december 2005 01:40 schreef TrenTs het volgende:
Madonna is een raar mens met zeer matige muziek, maar ze weet het gewoon te verkopen. Verder draagt elke idiote actie van haar bij aan haar bekendheid, wat weer verkoopt. Ook dat modepoppetje wat ze meesleept en nu al verpest zorgt voor headlines, wat weer verkoopt.
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.quote:Haar carrière kende pieken en dalen, maar ze wist er altijd voor te zorgen dat de aandacht op haar gevestigd bleef. (Of dat nou goede of slechte aandacht is, het blijft aandacht.)
quote:Op woensdag 21 december 2005 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
precies, zoals de eerste alinia in de OP al stelt:
[..]
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.
Inderdaad, aandacht is hetgene waar ze op uit is. Ze probeert dat allereerst met muziek en films, maar als dat niet lukt gaat ze rare dingen doen: Kaballah, tongzoenen met Britney Spears, kinderboeken schrijven. Alles wat Madonna publiekelijk doet heeft ze van tevoren helemaal uitgedacht. Maar spontaniteit lijkt niet bij haar te passen. In interviews komt ze heel gereserveerd (en zenuwachtig) over. Ze wordt het toonbeeld van een sterke vrouw genoemd, maar ik vind haar juist exact het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze is gewoon een aandachtssl.., haar kwaliteit is in de aandacht te komen, muziek komt bij haar niet op de eerste plaats, niet eens op de eerste tien plaatsen. Dat ze zo populair is heeft met muzikaaltalent niks te maken.
Ow sorry... ik weet verder helemaal niets van haar, vond het gewoon een mooi nummer. Ik bedoel trouwens wel de "oude" (?) versie. Ik hoorde 'm ooit in een wazig pretpark (duitsland/frankrijk ergens) met een soort van dia show met hele mooie foto's / kleuren.quote:Op woensdag 21 december 2005 07:31 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Cyndi's variant??? Het is haar EIGEN nummer. Alleen is er ooit een Phil Collins op de proppen gekomen met een oerlelijke versie van het nummer... een verkrachting van, nee ... noem het een belediging op het nummer. Cyndi's versie is altijd mooi geweest. Ik neem aan dat jij de nieuwe acoustische versie bedoelt van haar nieuwste album: The Body Acoustic. Die is inderdaad erg mooi. De rest van het album valt een beetje tegen.
Beste album van Cyndi blijft Hat Full Of Stars met Sisters of Avalon als een goede tweede. Songs als I Drove All Night, I'm Gonna Be Strong, Change Of Heart en Time After Time zijn prachtnummers.
Mee eensquote:Op woensdag 21 december 2005 07:31 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Beste album van Cyndi blijft Hat Full Of Stars met Sisters of Avalon als een goede tweede. Songs als I Drove All Night, I'm Gonna Be Strong, Change Of Heart en Time After Time zijn prachtnummers.
Ja, dat zou het kunnen zijn. Het kan ook gewoon zijn dat het Cyndi Lauper niet interesseert. En dat ze het voor haar plezier doet.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:33 schreef schatje het volgende:
Madonna is een slimme zakenvrouw die gewoon een product zeer goed weet te verkopen. Dat bewijst ze vandaag de dag nog steeds. Cyndi Lauper heeft dat talent niet en daarom zal ze vooral blijven waarom ze bekend staat. Namelijk het extravagante meisje uit de jaren tachtig met hits zoals 'Girls just want to have fun' en True Colors'. Meer niet. Madonna maakt zo nu en dan rare sprongen (American Life, kus met Britney en Christina etc etc) maar weet uiteindelijk nog steeds haar positie als de 'Queen of Pop' te behouden. Critici hebben zo vaak gezegd dat het met haar gedaan zou zijn, maar telkens heeft zij het tegenbewijs geleverd. Ik zie haar trouwens meer als een entertainster dan als een artieste.
Hier ben ik het wel aardig mee eens. Dit zegt ook dat ze meer thuis hoort in SHO dan in MUZ.quote:Op woensdag 21 december 2005 16:33 schreef schatje het volgende:
Madonna is een slimme zakenvrouw die gewoon een product zeer goed weet te verkopen. Dat bewijst ze vandaag de dag nog steeds. Cyndi Lauper heeft dat talent niet en daarom zal ze vooral blijven waarom ze bekend staat. Namelijk het extravagante meisje uit de jaren tachtig met hits zoals 'Girls just want to have fun' en True Colors'. Meer niet. Madonna maakt zo nu en dan rare sprongen (American Life, kus met Britney en Christina etc etc) maar weet uiteindelijk nog steeds haar positie als de 'Queen of Pop' te behouden. Critici hebben zo vaak gezegd dat het met haar gedaan zou zijn, maar telkens heeft zij het tegenbewijs geleverd. Ik zie haar trouwens meer als een entertainster dan als een artieste.
Ik denk dat Madonna meer een stijve pik krijgt van het succes en de roem en het daar meer om doet dan echt het maken van muziek. Ze gaat binnenkort zo waar voor regisseur spelen. Als acteren niet scoort dan maar wat anders.quote:Q: Did you feel that you had to compete with Madonna for your audience?
CYNDI: I knew at one point that her record company was competing with me. They put an advertisement out in the paper that said, "This fall, I will give Cyndi Lauper a run for her money." She can have it. It's like apples and oranges. Madonna is really bright. I think she's a performance artist. I saw her Truth or Dare, and I thought it was really good, but it's not what I do. I've come to say something, and maybe some people don't understand what it is. Maybe they thought it was a gimmick. It wasn't. Even "Girls Just Want To Have Fun" wasn't a gimmick. I wanted to bring women together. I saw how it was unpopular for mothers and daughters to be friendly. I said to myself, maybe we should fix that and make it popular. It brought women around the world together - it was a celebration, and I think that's very important.
Je weet niet waar je het over hebt. Als we hitjes tellen dan wint Madonna, daar twijfelt niemand hier aan.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Doe mij maar Madonna
Alleen al om
Holiday
Into the groove
Live to tell
Open your hearth
Vogue
Justify my love
Erotica
Frozen
Ray of Light
Nou daar kunnen de 3 hitjes van mevrouw Lauper niet tegenop. Hoewel Madonna het niet allemaal zelf maakt is he product Madonna een stuk groter. Bovendien heeft Madonna steeds stand weten te houden terwijl Cindy Lauper echt iemand van de jaren 80 is.
Nee maar ik vind de genoemde hits ook supergoede platen die ik stuk voor stuk een stuk spannender vind dan Lauper's hitjes. Madonna heeft er natuurlijk nog veel meer maar die vind ik niet allemaal even opwindens.quote:Op vrijdag 23 december 2005 06:20 schreef sampoo het volgende:
[..]
Je weet niet waar je het over hebt. Als we hitjes tellen dan wint Madonna, daar twijfelt niemand hier aan.
Je koopt inderdaad het product Madonna. Je koopt geen muziek, geen emotie, geen mening, je koopt een product.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Doe mij maar Madonna
Alleen al om
Holiday
Into the groove
Live to tell
Open your hearth
Vogue
Justify my love
Erotica
Frozen
Ray of Light
Nou daar kunnen de 3 hitjes van mevrouw Lauper niet tegenop. Hoewel Madonna het niet allemaal zelf maakt is he product Madonna een stuk groter. Bovendien heeft Madonna steeds stand weten te houden terwijl Cindy Lauper echt iemand van de jaren 80 is.
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:30 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Je koopt inderdaad het product Madonna. Je koopt geen muziek, geen emotie, geen mening, je koopt een product.
Ik moet "oppleuren" en "niet zeiken" en heb "vooroordelen" omdat ik het niet met je eens ben?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.
Met Madonna koop je wel degelijk emotie, een mening EN muziek! Ik ken weinig grote artiesten, waar vaak een dubbele laag in de nummers zitten qua tekst. Luister nu maar eens naar Madonna zonder vooroordelen en kom dan nog eens zeiken.
Je bent wel de standaard Madonna-fan: kortzichtig, arrogant en hebt een blinde toewijding. Ooit gedacht aan een geloof? Nadeel is dat je daar niet homoseksueel bij mag zijn in veel gevallen. Ohnee.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:19 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik moet "oppleuren" en "niet zeiken" en heb "vooroordelen" omdat ik het niet met je eens ben?![]()
Ik ben het met je eens dat er wel degelijk een emotie in Madonna's muziek zit. Maar daar is ze niet zo bijzonder in hoor. Het grappige is echter dat die dubbele laag bij Madonna zo duidelijk aanwezig is dat hij wel op moet vallen, terwijl veel andere "grote" artiesten die dubbele laag er wat subtieler in verwerken. Wat ik overigens veel knapper vind. Madonna is leuke, entertainende muziek maar het is geen originele of verassende muziek. Of versta jij onder andere grote artiesten Britney, Justin, Christina, Robbie en 50?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:50 schreef Hapertje het volgende:
[..]
Pleur toch een end op zeg! Alsof Girls Just Wanna Have Fun of She-Bop dat wel in zich hebben. Wat een onzin.
Met Madonna koop je wel degelijk emotie, een mening EN muziek! Ik ken weinig grote artiesten, waar vaak een dubbele laag in de nummers zitten qua tekst. Luister nu maar eens naar Madonna zonder vooroordelen en kom dan nog eens zeiken.
Ik vind Forbidden Love wel goed. Ook qua lyrics, juist omdat het zo eenvoudig is. Maar de muziek is het meest interessant: de producer heeft met verschillende lagen en contrasten gewerkt waardoor het nummer iets heel 3-dimensionaals krijgt. En het is geweldig afgemixt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef PhoenixPerry het volgende:
De texten op Confession on A Dancefloor zijn trouwens echt om te huilen zo slecht voor iemand van 47. Sinterklaasrijmpjes, serieus.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind Madonna een van de beste entertainers ooit. Maar qua text vind ik haar soms tenenkrommend slecht. Maar zoals hierboven werd gezegd, daar gaat het bij haar ook niet om. Ik vind COAD wel een van haar minst interessante albums ooit. Ik denk ook dat hij zeker niet de "test of time" zal doorstaan. Niemand zal over 5 jaar nog omkijken naar dit album. Doe mij dan inderdaad nog maar een Ray Of Light of een Like A Prayer....quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:58 schreef schatje het volgende:
Sinterklaas-rijmpjes? Waar heb ik dat nou eerder gelezen? Volgens mij in de Nieuwe Revu. Dat was een negatieve recensie. De Telegraaf was wel positief, maar zei wel ook dat liedjes schrijven (en zang) niet haar sterkste punt is. Toch heb ik de indruk gekregen dat de cd voor het grotendeel positief is ontvangen, ook door muziekkenners (Rolling Stone, The Observer, Slant Magazine, New York Times, Q Magazine, Billboard etc etc). Dat het haar sterkste plaat sinds Ray Of Light is.
Maar goed, ik zou graag willen dat Madonna weer eens mooie klassiekers zoals Like A Prayer en Live To Tell maakt. Hung Up behoort daar gewoon niet tot nu toe.
Ik zou ook graag een toernee willen zien zoals de 'Blond Ambition Tour' waar ruimte was voor improvisatie en waar schoonheidsfoutjes zoals valse noten niet werden bijgeschaafd.
*PROEST* HAHAHAquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:23 schreef Netflier het volgende:
"I d 'like to singy singy singy, like a bird on a wingy wingy wingy."
Ik vond Girls just wanna have fun ook behoorlijk kinderachtig voor iemand die toen al 30+ wasquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef PhoenixPerry het volgende:
De texten op Confession on A Dancefloor zijn trouwens echt om te huilen zo slecht voor iemand van 47. Sinterklaasrijmpjes, serieus.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef schatje het volgende:
Ze is ouder dan Madonna hè?
Ik dacht in eerste instantie jonger.
Kom op zeg. Dat ze er excentriek uitzag en een beetje "gek" deed maakt het nog niet kinderachtig. De tekst was niet kinderachtig en als ze naar andere teksten kijkt is het van een ander niveau ivm Madonna die de hippe oma uithangt. Ik geloof er niets van dat Madonna haar huidige eigen muziek echt kan waarderen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 08:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vond Girls just wanna have fun ook behoorlijk kinderachtig voor iemand die toen al 30+ was![]()
Daar had je al achter kunnen komen als je de openingspost had gelezen. Ik heb hun geboortejaar niet voor niks vermeld.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef schatje het volgende:
Ze is ouder dan Madonna hè?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:36 schreef Netflier het volgende:
[..]
Daar had je al achter kunnen komen als je de openingspost had gelezen. Ik heb hun geboortejaar niet voor niks vermeld.
Ik heb ook een aantal foto's van haar gezien op Google, ik zou willen dat ik er net zo goed uitzie als ik 50 ben....daar teken ik voor.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:46 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
Op deze foto is Cyndi 50 jaar. Daar ziet ze er zeker niet naar uit. Maar ik was benieuwd of ze werkelijk zo jong eruitziet en zocht wat foto's van haar via Google. Ze is geen jonge meid van 20 meer hoor. De bovenstaande foto is denk ik hier en daar wat gephotoshopped. Maar iedereen wordt uiteindelijk ouder en ze ziet er nog steeds goed uit voor haar leeftijd. Madonna trouwens ook; die is alleen maar mooier geworden.
Als je op Google zoekt moet je even ook 2005 bijvoegen of in elk geval het jaartal achterhalen. Vaak zijn de oudere foto's niet altijd even geslaagd. Nu ziet ze er vaak een stuk eleganter uit daar waar het in de jaren 80 een beetje ordinair uitzag maar dat is meer eigen aan de jaren 80 dan iets anders.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:46 schreef Netflier het volgende:
[afbeelding]
Op deze foto is Cyndi 50 jaar. Daar ziet ze er zeker niet naar uit. Maar ik was benieuwd of ze werkelijk zo jong eruitziet en zocht wat foto's van haar via Google. Ze is geen jonge meid van 20 meer hoor. De bovenstaande foto is denk ik hier en daar wat gephotoshopped. Maar iedereen wordt uiteindelijk ouder en ze ziet er nog steeds goed uit voor haar leeftijd. Madonna trouwens ook; die is alleen maar mooier geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |