quote:Op woensdag 21 december 2005 08:29 schreef Gia het volgende:
Een kous over de kop mag ook niet.
Een boerka is net een heel ruim zittende kous. Mag dus ook niet.
Geert heeft gelijk.
Hebben jullie hier misschien een bron voor? Ik kan namelijk geen landelijke bepaling vinden die een bivakmuts of kous verbiedt. Ik zie in het Wetboek van Strafrecht wel een verbod op naaktrecreatie (art. 430a) en op een aatal symbolen is vastgelegd, maar wat jullie zeggen kan ik daar niet in vinden. Weten jullie dit zeker of heeft één iemand dit op de fp gezegd en praat iedereen elkaar nu na?quote:Op woensdag 21 december 2005 08:50 schreef SocialDisorder het volgende:
Volgens mij is het in Nederland verboden om met een bivakmuts rond te lopen, omdat die het gezicht bedekt. Wat is een moslim-vrouw meer dan mij?
Heb je hier een bron voor? Voor zover ik weet moet iedere immigrant Nederlands leren. Van Tokyo tot LA.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:21 schreef kippenek het volgende:
[..]
Och, dat valt tegenwoordig wel mee he, als je sommige verhalen hier moet geloven.
Maar ik ben toch benieuwd. Waarom moet iemand uit Turkije wél verplicht Nederlands leren, en iemand uit eh, laten we zeggen, Franstalig Canada, niet?
De meeste mensen die een bivakmuts dragen, dragen die tegen de kou.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou weet je...het heeft er niets mee te maken of een moslimvrouw *meer of minder* is dan een niet moslimvrouw.
Het gaat in dit geval om de overtuiging die zwaarder weegt denk ik.
Iemand die een bivakmuts draagt, draagt die om niet herkend te worden. Hij/zij wil niet herkend worden omdat *er iets niet pluis is*
Een moslimvrouw draagt een sluier alleen om niet gezien te worden. Niet om een misdaad te begaan en ermee weg te komen
Toegegeven, de scheidingslijn is ERG dun. En dat is dan ook de reden dat deze discussie weer zovaak opduikt.
Persoonlijk vind ik het hele verhaal nogal raar aangezien we een scheiding tussen kerk en staat hebben.
Dat heb ik ook begrepen, ik zag ooit een Chinese hoop-opgeleide vrouw die dit maar vreemd vond. Iedereen die Nederlander wilt worden moet Nederlands leren. Misschien hebben mensen binnen de EU daar uitzondering op, dat weet ik niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Voor zover ik weet moet iedere immigrant Nederlands leren. Van Tokyo tot LA.
Kna het zo één twee drie niet vinden, maar ik zou zeggen, er vast wel een agent te vinden die jou wil oppakken als je in hartje zomer met een bivakmuts op looptquote:Op woensdag 21 december 2005 11:23 schreef Pool het volgende:
[..]
[..]
Hebben jullie hier misschien een bron voor? Ik kan namelijk geen landelijke bepaling vinden die een bivakmuts of kous verbiedt. Ik zie in het Wetboek van Strafrecht wel een verbod op naaktrecreatie (art. 430a) en op een aatal symbolen is vastgelegd, maar wat jullie zeggen kan ik daar niet in vinden. Weten jullie dit zeker of heeft één iemand dit op de fp gezegd en praat iedereen elkaar nu na?
Misschien dat het per gemeente wordt geregeld, maar dat kan bij boerka's ook al. Dan zou de vraag eerder zijn: waarom wél een landelijk boerkaverbod, maar geen landelijk bivakmutsverbod?
Minderheden zijn niet belangrijk, sch?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:32 schreef SCH het volgende:
Ontzettend komkommeronderwerp dit.
Gaat om plus minus 50 vrouwen en juridisch kan het helemaal niet.
Logisch dat we dat ding gaan verbieden. Weet jij veel wat voor terror ze onder die lappen verbergen?quote:Op woensdag 21 december 2005 06:42 schreef Mannee het volgende:
[afbeelding]Ik kan me vergissen, maar hebben we deze hele discussie een maand of twee geleden ook al niet gehad? Wilders wil kennelijk vlak voor het kerstreces nog even wat punten scoren bij de gemiddelde Nederlander.
[..]
.
Nou geweldige onderbouwing hoor Geert. Vooropgesteld dat we het hebben over vrouwen die vrijwillig uit eigen overtuiging een burka hebben, dan lijkt het argument dat de burka 'vrouwonvriendelijk' is, sowieso weinig overtuigend. De gemiddelde MTV-clip is ook vrouwonvriendelijk en bij mijn weten zijn die ook tot op heden niet verboden. Bij de genoemde gelijke rechten, hoort natuurlijk ook vrijheid van godsdienst.
Belgmop...
http://weblog.fok.nl/blog/9648
En vervolgens hang ik een schadevergoeding aan zijn broek, als blijkt dat het niet verboden is.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Kna het zo één twee drie niet vinden, maar ik zou zeggen, er vast wel een agent te vinden die jou wil oppakken als je in hartje zomer met een bivakmuts op loopt
Goed argumentquote:Op woensdag 21 december 2005 11:35 schreef JohnDope het volgende:
Weet jij veel wat voor terror ze onder die lappen verbergen?
Ik denk dat het valt onder verschillende APV's. Hoe zouden ze dat trouwens handhaven met carnaval vraag ik me af.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:37 schreef Pool het volgende:
[..]
En vervolgens hang ik een schadevergoeding aan zijn broek, als blijkt dat het niet verboden is.
Maar mijn vraag is ook meer: is er een landelijk verbod op gezichtsbedekking d.m.v. onder meer het dragen van een bivakmuts of kous. Als dat niet zo is, dan is het argument dat op de fp wel tien keer wordt gebruikt en in dit topic dus ook al twee keer, totaal ongeldig.
Dan zou ik juist zeggen, "geen landelijk verbod op gezichtsbedekking, dan ook geen landelijk verbod op boerka's."
Voor iedere groep van 50 mensen een kamerdebat houden pv?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minderheden zijn niet belangrijk, sch?
Tis wel zo, je mag ook niet met bivakmuts over straat. Als ik iemand op straat met een bivakmuts zou zien lopen, zou ik dat best wel duister vinden, maar als er dan vervolgens nog iemand met een groot gewaad er onder loopt dat je niet meer kan zien wat voor wapenarsenaal daar onder zit, dan begint het wel wat intimiderend te worden.quote:
Die wonen zeker bij mij in de straat danquote:Op woensdag 21 december 2005 11:32 schreef SCH het volgende:
Ontzettend komkommeronderwerp dit.
Gaat om plus minus 50 vrouwen en juridisch kan het helemaal niet.
Het lijkt me ook symboolpolitiek. Maar ach, zo gaat dat nou eenmaal he.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor iedere groep van 50 mensen een kamerdebat houden pv?
Kom op, dit is pure symboolpolitiek en gaat niet over een reeel probleem.
Man, als jij een jas draagt zie ik toch ook niet wat er allemaal onder zit, wat zit je nou slap te lullen?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tis wel zo, je mag ook niet met bivakmuts over straat. Als ik iemand op straat met een bivakmuts zou zien lopen, zou ik dat best wel duister vinden, maar als er dan vervolgens nog iemand met een groot gewaad er onder loopt dat je niet meer kan zien wat voor wapenarsenaal daar onder zit, dan begint het wel wat intimiderend te worden.
Als ik zie waar overal de kippen in dat hok over kakelen is dit niets bijzonders.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor iedere groep van 50 mensen een kamerdebat houden pv?
Kom op, dit is pure symboolpolitiek en gaat niet over een reeel probleem.
vrij simpel; like shooting fish in a barrelquote:Op woensdag 21 december 2005 11:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik denk dat het valt onder verschillende APV's. Hoe zouden ze dat trouwens handhaven met carnaval vraag ik me af.
Wordt eens wakker pik! We leven in een maatschappij waar geld bovenaan staat. Er is geen hond die het interesseert wat die oliesjeik van jouw in z'n vrije tijd doet, zolang hij dat geld maar komt uitgeven. Dat was toch de strekking van je eigen post?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo? mogen toeristen hun vrouw in NL wel in elkaar slaan of rondlopen met wapens.
Het is toch bedreigend en onderdrukkend of ben ik nu gek?
quote:Op woensdag 21 december 2005 11:51 schreef Kadesh het volgende:
[..]
SCH, kom eens onder je steen vandaan.![]()
Nee. Er wordt nu onderzoek naar gedaan maar Verdonk heeft al gewaarschuwd dat het juridisch niet haal baar is.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar hoezo is het juridisch niet mogelijk? Een bivakmutsverbod is toch ook mogelijk?
Mijn God...Trap even een open deur in? Mag ik je er dan ook op wijzen dat het niet meer mag?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:28 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
De meeste mensen die een bivakmuts dragen, dragen die tegen de kou.
Nee vast nietquote:Was je nog nooit opgevallen?
quote:Slim hoor.
Als fotograaf zou je toch beter moeten kunnen observeren.
Man ik woonde in Bos en Lommer, als ik 500 meter naar de winkel liep kwam ik al iets van 15 a 20 van dit soort vrouwen tegen.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Volg het nieuws anders even. Dat getal wordt steeds genoemd.
En doe dat schelden maar in de darkroom
Oh, nu zijn het er al opeens 100.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]Het gaat om tussen de 50 en 100 vrouwen in Nederland.
Misschien moet je dan even research doen naar de burqaquote:Op woensdag 21 december 2005 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Man ik woonde in Bos en Lommer, als ik 500 meter naar de winkel liep kwam ik al iets van 15 a 20 van dit soort vrouwen tegen.
Ja, en ik woon in R'dam en ben echt nog nooit zo'n boerkageval tegengekomen. What's your point?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Man ik woonde in Bos en Lommer, als ik 500 meter naar de winkel liep kwam ik al iets van 15 a 20 van dit soort vrouwen tegen.
Erg jammer.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Er wordt nu onderzoek naar gedaan maar Verdonk heeft al gewaarschuwd dat het juridisch niet haal baar is.
Dan wordt middels een ammandement het NBW-aangepast.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:52 schreef SCH het volgende:
Nee. Er wordt nu onderzoek naar gedaan maar Verdonk heeft al gewaarschuwd dat het juridisch niet haal baar is.
Dat wordt nog onderzocht, dat is niet zo eenvoudig.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:59 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan wordt middels een ammandement het NBW-aangepast.
Goh ik dacht dat jij zo een principieel persoon was, gaat het je om het aantal, of vind je het gewoon dat vrouwen er zo moeten bijlopen?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:59 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je zo zit te flamen raptorix.
Het is algemeen bekend dat de boerka een marginaal probleem is, er zijn maar heel weinig vrouwen die zo'n ding dragen. Of wil jij beweren dat het hier om iets gaat dat echt een groot probleem is?
Laten we het dan maar op "voorkomen is beter dan genezen" houden.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:59 schreef SCH het volgende:
Het is algemeen bekend dat de boerka een marginaal probleem is, er zijn maar heel weinig vrouwen die zo'n ding dragen. Of wil jij beweren dat het hier om iets gaat dat echt een groot probleem is?
En dit is natuurlijk een drogredenatie, SCH, dat weet je zelf ook.quote:
En dan nog. Ik kan me écht met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het niet gewoon met een plaatselijk APV in de hand te houden is. Ik denk dat als er problemen zijn met het dragen van boerka's, dat deze problemen zich vooral voordoen in bepaalde wijken van de 4 grote steden. Moet daar echt een wet voor bedacht worden? Nee, het is gewoon onwil en lafheid van het B&W die nu al prima middelen hebben dit soort zaken aan te pakken. "Laat Den Haag maar wat verzinnen dan zeggen wij wel dat we het slechts uitvoeren."quote:Op woensdag 21 december 2005 11:59 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je zo zit te flamen raptorix.
Ik vind niet dat de politiek zich met marginale zaken moet bemoeien.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goh ik dacht dat jij zo een principieel persoon was, gaat het je om het aantal, of vind je het gewoon dat vrouwen er zo moeten bijlopen?
Hoeveel zijn het er dan? Het is een feit.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En dit is natuurlijk een drogredenatie, SCH, dat weet je zelf ook.
Ach als blijkt dat Nederlanders zonder BPM en BTW een auto op Luxenburgs kenteken kunnen rijden wordt dat ook in 1 midag om zeep geholpen, dus dat anti-boerka wetje lijkt me ook geen probleem. Waar een wil is, is een weg.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat wordt nog onderzocht, dat is niet zo eenvoudig.
Jij hebt wél een bron dat het dragen van een bivakmuts verboden is?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:53 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mijn God...Trap even een open deur in? Mag ik je er dan ook op wijzen dat het niet meer mag?
Mag ik je er ook op wijzen dat ze niet meer gedragen worden? Op die éne uitzondering na dan?
Goh het aantal jongeren met gedragsproblemen dat in Jeugdgevangenissen werd gestopt was ook marginaal, ik neem aan dat je daarvan ook vind dat de politiek dit maar moet laten zitten?quote:Op woensdag 21 december 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind niet dat de politiek zich met marginale zaken moet bemoeien.
Als vrouwen in een burqa willen lopen, dan heb ik daar geen problemen mee.
Dit is vooral de Wilders-manier om straks de aanval op de hoofddoek te openen.
ja kijk, dat zie ik dan weer niet als verplichte lijn der verwachtingen.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
Dit is vooral de Wilders-manier om straks de aanval op de hoofddoek te openen.
Ik heb laatst nog met iemand gesproken die Voogd is over jeugdige asielzoekers, die vertelde dit zelf ook.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent toch net iets dommer dan ik dacht.
Nee, dat was niet marginaal.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goh het aantal jongeren met gedragsproblemen dat in Jeugdgevangenissen werd gestopt was ook marginaal, ik neem aan dat je daarvan ook vind dat de politiek dit maar moet laten zitten?
Ja precies, m.a.w. al die argumenten die er zijn tegen burka's slaan echt helemaal nergens op.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wordt eens wakker pik! We leven in een maatschappij waar geld bovenaan staat. Er is geen hond die het interesseert wat die oliesjeik van jouw in z'n vrije tijd doet, zolang hij dat geld maar komt uitgeven. Dat was toch de strekking van je eigen post?
'Marginaal probleem' is een waardeoordeel, want zo te zien zijn er ook voldoende mensen die er wel grote problemen mee hebben.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel zijn het er dan? Het is een feit.
Het punt is dat die brand overal kon plaatsvinden, nu en om het uitgeprocedeerden ging werd er plotseling een hoop heisa van gemaakt.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzinnige troll.
Alsof jullie ook maar iets om het lot van die vrouwen geven. Als ze verbranden, dan dansen jullie op de lijken, zoals bij Schiphol.
Een APV gevonden. 2.9.3 & 2.9.4: http://ris.denhaag.nl/risdoc/verordeningen/RIS007433.pdfquote:Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef Pool het volgende:
[..]
Jij hebt wél een bron dat het dragen van een bivakmuts verboden is?![]()
Voor jou marginaal.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind niet dat de politiek zich met marginale zaken moet bemoeien.
Exactomundo, maar in het kader van de Europese terrorisme bestrijding (weer een ander sausje) kunnen dergelijk soort maatregelingen toch snel bekrachtigd worden.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:00 schreef SCH het volgende:
Dat wordt nog onderzocht, dat is niet zo eenvoudig.
Ik vind die haat tegen allochtonen en asielzoekers ziekelijk. En dat siert je niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat SCH iedereen die rechts van het midden staat dom vind.
Ik zeg maar: beter dom dan kortzichtig.
Volgens Verdonk ligt het anders, die heeft de kamer gewaarschuwd dat het juridisch niet haalbaar is.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Exactomundo, maar in het kader van de Europese terrorisme bestrijding (weer een ander sausje) kunnen dergelijk soort maatregelingen toch snel bekrachtigd worden.
Bezie eens de EU-stormloop van voorstellen om de bewaarplicht van het digitale verkeer te monitoren (en dit is/was een technisch vraagstuk/maatregel).
Het verbieden van een burka/bivakmuts whatever is een maatschappelijke maatregel zonder technische of moeilijk uitvoerbare beslommeringen.
Ik zie nergens haat hoor..quote:Op woensdag 21 december 2005 12:10 schreef SCH het volgende:
haat
juridisch niet haalbaar in álle situaties. nuance sch. ik zou als bankmedewerker ook liever geen vrouwen in burka binnen krijgen, of als juwelier. dan liever even af ofzo, in specifieke gevallen. zie daar je niche.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens Verdonk ligt het anders, die heeft de kamer gewaarschuwd dat het juridisch niet haalbaar is.
Dank je.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:08 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een APV gevonden. Art 9.3 & 9.4: http://ris.denhaag.nl/risdoc/verordeningen/RIS007433.pdf
Kortom: bivakmutsen zijn in Den Haag niet verboden.quote:Artikel 9
Samenscholing
1. Het is verboden op de weg deel te nemen aan een samenscholing, onnodig op te dringen of
door uitdagend gedrag aanleiding te geven tot wanordelijkheden.
2. Ieder, die op de weg aanwezig is bij enig voorval, waardoor er wanordelijkheden ontstaan of
dreigen te ontstaan of bij een tot toeloop van publiek aanleiding gevende gebeurtenis, dan wel zich
bevindt in of aanwezig is bij een samenscholing, is verplicht op een daartoe strekkend individueel of
algemeen bevel van een ambtenaar van politie zijn weg te vervolgen of zich in een bepaalde richting te
verwijderen.
3. Het is verboden om, wanneer een voorval, gebeurtenis of samenscholing als bedoeld in het
tweede lid plaatsvindt, tezamen met anderen zich in de richting daarvan te begeven als daarbij
voorwerpen worden medegevoerd, die plegen te worden gebruikt of geschikt zijn om te worden
gebruikt bij wanordelijkheden, zoals een ketting, knuppel, helm of bivakmuts.
4. Het verbod in het derde lid is niet van toepassing als de in dat lid bedoelde voorwerpen
kennelijk niet bestemd zijn voor het daar aangeduide gebruik.
Goed... wie kan er een technische verlichting geven, waarom deze juridisch niet haalbaar is.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:11 schreef SCH het volgende:
Volgens Verdonk ligt het anders, die heeft de kamer gewaarschuwd dat het juridisch niet haalbaar is.
Als je mijn post nog eens terugleest, zal je zien dat daar zoiets staat als: begeleiden naar werk. Dat hoeft niet alleen maar uit de moslima's te komen, dat kan ook vanuit werkgevers komen. Bovendien vind ik het nogal stereotyp om te zeggen dat zij bij AH achter de kassa moeten gaan zitten. Ik ben het ermee eens dat het een relatief nieuw verschijnsel is, maar nog niet zoheel lang geleden mochten vrouwen ook geen broeken dragen, slechts rokken tot onder de knie.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een hoofddoek beshouw ik niet als een storend element. It's in the eye of the beholder.
[..]
Moskeen worden helemaal niet zo zwaar gesubsidieerd, het meeste geld is afkomstig van binnen de eigen gemeenschap. Je zou eerder kunnen zeggen dat kerken gesubsidieerd worden.
[..]
Sta je ook achter deze mening als deze mensen vinden dat onze rechtsorde van secundair belang is. En dat uber-conservatieve opvattingen een gewenst denkkader is binnen de samenleving/gemeenschapsproces.
Turkije, Marokko en nog wat landen hebben dit proces al achter de rug, en wij moeten er nog aan beginnen.
[..]
Onzin argument !!!
Hoeveel werkgevers ken je die een van top-tot-teen versluierde vrouw hebben aangenomen ?
Dat iemand solliciteert is prima/gewenst maar dan moet de persoon wel in overeenstemming met de bedrijfsnormen/kledij het arbeidsproces komen vervullen.
... Hoe zou mijn volgende werkgever opkijken als ik in mijn blote reet kom solliciteren (na een puike brief).. Je kunt het antwoord zelf wel bedenken lijkt me.
Ander voorbeeld : Ik zie 20 kassa's bij de AH, en achter 1 kassa zit een pratende tent (die mij niet wil aankijken, laat staan dat ze een mij een vriendelijk woordje wil toespreken). Raad eens welke kassa ik niet zal nemen. ?
... Stel dat het 20 kassa's waren, hoe zou het dan vergaan met de omzet van de AH.
Ik denk dat geen enkele manager op dit doom-scenario zit te wachten. En de maatschappij ook niet voor de secundaire gevolgen als AH failliet gaat vanwege een stupide (publiekelijk) beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |