Nou weet je...het heeft er niets mee te maken of een moslimvrouw *meer of minder* is dan een niet moslimvrouw.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
men komt met het bivakmuts-argument aanzetten, omdat het wettelijk verboden is om onherkenbaar over straat te gaan. En aangezien de Nederlandse wet iedereen gelijk stelt, is de vraag "wat is een moslim-vrouw meer dan een willekeurige Nederlander?" volledig terecht.
Als je dát nou eens beantwoordt.
Het zou als aanvulling/verduidelijking opgenomen kunnen worden in de wet.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:17 schreef Tarot het volgende:
[..]
Volgens jou redenering heeft Geert helemaal geen gelijk. Als een kous over de kop niet mag omdat je herkenbaar over straat moet, dan valt een boerka daar ook onder. Een apart verbod is dus overbodig en stigmatiserend.
[schoolpleinmodus] Jij begon met een theoretisch situatie [/schoolpleinmodus]quote:Op woensdag 21 december 2005 09:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je een argument als deze in deze theoretische situatie?
quote:Op woensdag 21 december 2005 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ontwikkel eens een gevoel voor humor, vent.
Het leukste is nog; nergens in de Koran staat letterlijk dat de vrouw een boerka/burka/burqa/bourka/etcetera moet dragen. Dat is een interpretatie van de Koran. Kijk eens in Turkije, daar lopen moslimvrouwen zonder boerka, vaak zelfs zonder hoofddoek. Kijk eens in Nederland, niet iedere moslimvrouw loopt met een boerka. Dus de vrijheid van geloofsovertuiging gaat hier niet eens op. Nergens in de regels van de islam staat dat je een boerka moet dragen. En dan komen we dus weer uit op de gelijkheid van eenieder die in Nederland verblijft.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou weet je...het heeft er niets mee te maken of een moslimvrouw *meer of minder* is dan een niet moslimvrouw.
Het gaat in dit geval om de overtuiging die zwaarder weegt denk ik.
Iemand die een bivakmuts draagt, draagt die om niet herkend te worden. Hij/zij wil niet herkend worden omdat *er iets niet pluis is*
Een moslimvrouw draagt een sluier alleen om niet gezien te worden. Niet om een misdaad te begaan en ermee weg te komen
Toegegeven, de scheidingslijn is ERG dun. En dat is dan ook de reden dat deze discussie weer zovaak opduikt.
Persoonlijk vind ik het hele verhaal nogal raar aangezien we een scheiding tussen kerk en staat hebben.
Oke. Let op. Mijn theoretische situatie gaat uit van een geloof met een bivakmuts verplichting.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:29 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[schoolpleinmodus] Jij begon met een theoretisch situatie [/schoolpleinmodus]
En dus ga ik daar even in mee. Wat wil je nou?
Als een vrouw dat uit vrije wil draagt moet ze of naar een gesticht (ze is minimaal geindoctrineerd) of terug naar weet ik welk, naar westerse maatstaven, achterlijk gebied.quote:Op woensdag 21 december 2005 06:42 schreef Mannee het volgende:
.....Vooropgesteld dat we het hebben over vrouwen die vrijwillig uit eigen overtuiging een burka hebben, dan lijkt het argument dat de burka 'vrouwonvriendelijk' is, sowieso weinig overtuigend.....
Ik kom al een aantal jaren in Turkije, en de jonge moslim-vrouwen daar zijn een tig keer zo westers in de badplaatsen dan dat ze hier in Nederland zijn. De meeste zijn vrije, jonge, spontane meiden die uitgaan en leuke kleding dragen, zich Westers gedragen en zeer liberaal zijn in bepaalde opvattingen. Ze zijn ontwikkeld, studeren meestal en spreken goed Engels.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het leukste is nog; nergens in de Koran staat letterlijk dat de vrouw een boerka/burka/burqa/bourka/etcetera moet dragen. Dat is een interpretatie van de Koran. Kijk eens in Turkije, daar lopen moslimvrouwen zonder boerka, vaak zelfs zonder hoofddoek. Kijk eens in Nederland, niet iedere moslimvrouw loopt met een boerka. Dus de vrijheid van geloofsovertuiging gaat hier niet eens op. Nergens in de regels van de islam staat dat je een boerka moet dragen. En dan komen we dus weer uit op de gelijkheid van eenieder die in Nederland verblijft.
Het leuke is dat er niet eens in staat dat een hoofddoek verplicht zou zijn. Er staat wel in dat vrouwen hun hoofddoeken over hun boezem moeten laten hangen, maar niet dat het verplicht is een hoofddoek te dragen. De koran is geschreven in een klimaat waar het gebruikelijk is om je hoofd te bedekken. Mohammed heeft alleen maar opgedragen om met deze lap stof tevens je boezem te bedekken, omdat de boezem mannen opwindt.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Het leukste is nog; nergens in de Koran staat letterlijk dat de vrouw een boerka/burka/burqa/bourka/etcetera moet dragen. Dat is een interpretatie van de Koran. Kijk eens in Turkije, daar lopen moslimvrouwen zonder boerka, vaak zelfs zonder hoofddoek. Kijk eens in Nederland, niet iedere moslimvrouw loopt met een boerka. Dus de vrijheid van geloofsovertuiging gaat hier niet eens op. Nergens in de regels van de islam staat dat je een boerka moet dragen. En dan komen we dus weer uit op de gelijkheid van eenieder die in Nederland verblijft.
Dat weet ik. En dus wordt het een "jouw woord/mijn woord" spelletje.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:32 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Van mij wel. Van de regering nu blijkbaar niet meerquote:Op woensdag 21 december 2005 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke. Let op. Mijn theoretische situatie gaat uit van een geloof met een bivakmuts verplichting.
Jouw redenatie: Er is geen geloof met bivakmuts verplichting, dus is het een non argument.
Zie mijn theoretische situatie. Indien het wel zo was, wat dan? Mag dat dan ook maar?
Het duurt ff, maar dan snappen we elkaar!quote:Op woensdag 21 december 2005 09:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Van mij wel. Van de regering nu blijkbaar niet meer
Onzin.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, je wel opwinden over dat vrouwen geen lid mogen worden van een kleine christelijke partij, das een schande,
quote:maar als fundamentalistische moslims hun vrouwen onderdrukken dan is het deel van hun cultuur.
dat is hetzelfde verschil, en dit is pas sinds kort zoquote:Op woensdag 21 december 2005 09:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onzin.
Vrouwen mogen lid worden maar geen bestuurlijke functie uitoefenen.
[..]
Dat klopt. Dat die rechterhet zo heeft afgedaan klopt ook van geen kant. Maar hey rechters zijn niet altijd even objectief he.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:07 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus discrimineren als gevolg van vrijheid van geloof mag ook niet. Anders zouden gelovigen meer rechten hebben dan ongelovigen.
Tof. En hoe wou je dat controleren als geen mens ook maar weet dat ze bestaan?quote:Op woensdag 21 december 2005 09:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als die mannen nu hun vrouwen opsluiten, dan is dat vrijheidsberoving en daar kunnen ze idd voor bestraft worden.
Als ze hun vrouw slaan, omdat ze zonder boerka de straat op is geweest, dan is dat mishandeling en eveneens strafbaar.
Ben het helemaal met Geert eens. Die vrouwen moeten eens onder die doeken uitkomen en voor zichzelf opkomen. Onderdrukking van mannen hoeft geen enkele vrouw te pikken.
ben je nu echt zo naief.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:10 schreef desiredbard het volgende:
heel makkelijk ze trekken meestal wel een uitkering....
Dat hoeft een vrouw helemaal niet aan te vragen.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:13 schreef desiredbard het volgende:
Dat geleufde gij waarschijnlijk ook nog drie keer geregistreerd ook, want de kinderbijslag voor 12 werkelijk niet bestaande kinderen in het rifgebergte of donker egypte moet ook getrokken worden.
quote:Op woensdag 21 december 2005 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is hetzelfde verschil, en dit is pas sinds kort zo
Ahhhh, de aap en de mouw.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:15 schreef desiredbard het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk... nu maar hopen dat winkelcentra ook openbare ruimtes worden..... en dat het een hoofdoekjes verbod wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |