He he, Eindelijk worden wat mensen in Den Haag wakker.quote:bron : Nieuws.nl
Tweede Kamer wil verbod op boerka in openbare ruimte
Uitgegeven op dinsdag 20 december 2005 om 22:08:34, bijgewerkt om 22:56:19
(Novum) - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat het dragen van een boerka in openbare ruimten wordt afgeschaft. De regeringspartijen CDA en VVD en de oppositiepartijen LPF en het Kamerlid Hilbrand Nawijn steunden dinsdag een motie daartoe van Tweede-Kamerlid Geert Wilders.
Minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD) onderzoekt momenteel de wettelijke mogelijkheden om de boerka te verbieden, maar de Kamer wil daar niet op wachten. De meeste parlementariërs willen dat het kabinet het dragen van een boerka per direct verbiedt.
Wilders sprak na de stemming op zijn website van een 'enorme overwinning'. "Dat vrouwen onherkenbaar als zombies over straat gaan, is een belediging voor iedereen die gelooft in gelijke rechten."
Goed punt.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:33 schreef Flurry het volgende:
als het verboden is met een bivakmuts op te lopen, dan is dit ook verboden, lijkt me
.quote:Geert Wilders: "Dit is een enorme overwinning voor de traditionele Nederlandse fatsoensnormen. De burka is vrouwonvriendelijk en eigenlijk middeleeuws. Dat vrouwen geheel onherkenbaar over straat gaan is een belediging voor iedereen die gelooft in gelijke rechten. Voor een burka is dan ook geen plaats in Nederland. Deze motie is ook een steun in de rug voor de gematigde moslims in Nederland. Het burka-verbod draagt bij de integratie in Nederland. Bovendien is het gelet op de veiligheid ook onacceptabel dat mensen onherkenbaar zijn. Om die reden is de burka eerder in bepaalde Belgische steden verboden."
Groot Dictee niet gezien?quote:
ik ben kennelijk slecht geïntegreerdquote:Op woensdag 21 december 2005 06:51 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Groot Dictee niet gezien?
Boerka = goed.
Maar juist door de media zovaak verkeerd gespelde versie denkt iedereen dat het burka is, of burqa, of wat dan ook. En dat is dus niet goed
Boerka's vergelijken met zaken die jij lelijk vindt, gaat natuurlijk ook in de richting van holle retoriek.quote:Op woensdag 21 december 2005 07:14 schreef Yildiz het volgende:
Ik tel ongeveer een drogreden of 3 in dat stukje van Wilders.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=boerka
Nu we dan toch bezig zijn, kunnen die grote oorbellen, dat waterstofperoxide-haar-gedoe, laarzen van allerlei types, foute schoenen, en 'zwembandjes' die over de broekriem heen vallen dan ook niet verboden worden?
Ohja, en gothics.
Het was dan ook uiteraard doorspekt van sarcasme, maar zoveel van deze be-argumentatiequote:Op woensdag 21 december 2005 07:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Boerka's vergelijken met zaken die jij lelijk vindt, gaat natuurlijk ook in de richting van holle retoriek..
scheelt dat niet. Hij vind dat het niet in de Nederlandse fatsoensnorm past, ik vind dat laarzen met dat pluche erop niet in de fatsoensnormen passen, maar dat valt dan weer gelijk onder de vrijheid om dat te dragen. Het is beiden -mijns inziens- behoorlijk hol.quote:"Dit is een enorme overwinning voor de traditionele Nederlandse fatsoensnormen"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: oh wacht, men denkt daar tegenwoordig toch anders over:
bron: [url=http://www.nu.nl]www.nu.nl[/url]quote:Kamer wil verbod op boerka in openbare ruimte
Uitgegeven: 20 december 2005 22:11
Laatst gewijzigd: 20 december 2005 23:17
DEN HAAG - Er moet een verbod komen op het dragen van een boerka in de openbare ruimte in Nederland. Dat vindt de Tweede Kamer, die op initiatief van het Tweede Kamerlid Wilders dinsdag het kabinet opriep met een verbod te komen.
Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving.
Onderzoek
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) kondigde eerder aan dat ze zal onderzoeken of het mogelijk is vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en in bepaalde gebieden mensen te verbieden een boerka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad was volgens haar niet goed mogelijk.
De coalitiepartijen CDA en VVD en de oppositiepartijen LPF en Groep Nawijn steunden dinsdag desondanks het pleidooi van Wilders.
Veiligheid
Hoewel het onderzoek van Verdonk nog niet klaar is, gaf het CDA aan alvast een signaal te willen geven. Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving. "Dat raakt onze veiligheid", zei CDA-Kamerlid Van de Camp.
Minister Verdonk zal de uitspraak van de Kamer meenemen in haar onderzoek, zo liet haar woordvoerder dinsdag weten. Het onderzoek naar een verbod op de boerka is naar verwachting in januari klaar.
Zulks een wispelturige tweede kamer. Eerst waren we tegen de missie in Afghanistan vanwege de CIA-gevangenissen, nu zijn de gevangenissen er nog steeds maar zit er op de missie andere stempel, namelijk vredesmissie, en de hele tweede kamer is ineens voor.
[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 21-12-2005 07:55:25 ]Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Dat mogen ze thuis doen en anders enkeltje Teheranquote:Op woensdag 21 december 2005 06:47 schreef wimmel_1 het volgende:
Tsja.... schijnbaar is Wilders er nog niet van doordrongen dat er ook vrouwen zijn die zo'n burka vrijwillig dragen / gaan dragen.
Vraag me niet waarom..............., maar als ze dat willen...
quote:Goede zaak, het hoort idd helemáál verboden te zijn.
Ze hebben dus liever dat vrouwen onderdrukt worden, dan dat ze niet politiek korrect zijn...quote:Op woensdag 21 december 2005 08:27 schreef deedeetee het volgende:
Goede zaak, het hoort idd helemáál verboden te zijn.![]()
En dat links niet mee durft te doen lijkt me niet zo vreemd, die zijn als de dood tegen moslim schenen te schoppen want in die kringen zijn ze gek genoeg toch al niet zo populair.![]()
Noem het maar zieltjes winnen en de uiteindelijke schuldvraag afwentelen op het midden/rechtse politieke spectrum.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik snap niet dat links, die het altijd zo met de emancipatie van de vrouw opheeft niet voor dit voorstel heeft gestemt.
Een bivakmuts draag je niet uit geloofsovertuiging... (nee...het maakt niet uit welke kinderachtige twist je eraan gaat geven)quote:Op woensdag 21 december 2005 08:50 schreef SocialDisorder het volgende:
Volgens mij is het in Nederland verboden om met een bivakmuts rond te lopen, omdat die het gezicht bedekt. Wat is een moslim-vrouw meer dan mij?
Nee een bivakmuts draag je omdat je tijdens je werk niet herkend wil worden. Een burka of sluier draagt een vrouw omdat ze niet 'uitdagend' mag zijn voor andere mannen. Stel je voor dat een vreemde of andere man onzedelijke gedachtes krijgt bij het zien van de neus van je vrouw.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een bivakmuts draag je niet uit geloofsovertuiging... (nee...het maakt niet uit welke kinderachtige twist je eraan gaat geven)
Gelukkig is het verbod op discriminatie hoger in de wettelijke rangorde dan de vrijheid op geloofsovertuiging.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een bivakmuts draag je niet uit geloofsovertuiging... (nee...het maakt niet uit welke kinderachtige twist je eraan gaat geven)
En welk vak behalve inbreker draag je een bivakmuts? Juist...quote:Op woensdag 21 december 2005 08:58 schreef harryharry het volgende:
[..]
Nee een bivakmuts draag je omdat je tijdens je werk niet herkend wil worden. Een burka of sluier draagt een vrouw omdat ze niet 'uitdagend' mag zijn voor andere mannen. Stel je voor dat een vreemde of andere man onzedelijke gedachtes krijgt bij het zien van de neus van je vrouw.
Idd.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gelukkig is het verbod op discriminatie hoger in de wettelijke rangorde dan de vrijheid op geloofsovertuiging.
Dus als ik zeg dat mijn hallakabrabba geloof het dragen van een bivakmuts verplicht stelt, dan is het kinderachtig. Als de Islam dit voorstelt met een boerka, is het geloofsovertuiging. Hm.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:01 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En welk vak behalve inbreker draag je een bivakmuts? Juist...
En ik had nog zo gezegd: "nee...het maakt niet uit welke kinderachtige twist je eraan gaat geven"
Dat is niet waar. Alle grondrechten staan gelijk aan elkaar. rechters zijn het er niet mee eens maar geen grondrecht is hoger dan de ander.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:00 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Gelukkig is het verbod op discriminatie hoger in de wettelijke rangorde dan de vrijheid op geloofsovertuiging.
Dus discrimineren als gevolg van vrijheid van geloof mag ook niet. Anders zouden gelovigen meer rechten hebben dan ongelovigen.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:05 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Alle grondrechten staan gelijk aan elkaar. rechters zijn het er niet mee eens maar geen grondrecht is hoger dan de ander.
Wel mogen ze elkaar niet kruizen, dus je mag nooit discrimineren ook niet als vrijheid van meningsuiting.
Wel even bij de les blijven Pikkesteijn.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus als ik zeg dat mijn hallakabrabba geloof het dragen van een bivakmuts verplicht stelt, dan is het kinderachtig. Als de Islam dit voorstelt met een boerka, is het geloofsovertuiging. Hm.
Harryharry had het over WERK. Nu begin jij opeens weer over een verzonnen geloof.quote:harryharry
Nee een bivakmuts draag je omdat je tijdens je werk niet herkend wil worden
Als die mannen nu hun vrouwen opsluiten, dan is dat vrijheidsberoving en daar kunnen ze idd voor bestraft worden.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:04 schreef Silmarwen het volgende:
De logica ontgaat mij. Misschien is het vrouwonvriendelijk maar de vrouwen die een boerka dragen, doen dit echt nietvrijwillig. Nu mogen ze niet meer in openbare ruimte en kunnen ze dus helemaal de deur niet meer uit. Kinderen naar school brengen, pech voor jou, naar het ziekenhuis, sorry geen boerka.
Wat is dit nu weer voor achterlijk iets, je beschemt die vrouwen nu niet, je sluit ze op. Straf die mannen, niet de vrouwen, want dat is net zo fout als die hele boerka zelf.
Als jij nou even leest wat ik schrijf. Ik omschrijf de volgende situatie: Ik hang geloof A aan. Geloof A is totaal niet bekend bij andere mensen. Maar ik stel wel dat ik een bivakmuts moet dragen van dit geloof. Dat mag dan volgens jou weer wel?quote:Op woensdag 21 december 2005 09:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wel even bij de les blijven Pikkesteijn.
[..]
Harryharry had het over WERK. Nu begin jij opeens weer over een verzonnen geloof.
Die punten moet je niet gaan mengen.
Niet als je uit naam van je geloof de bank berooftquote:Op woensdag 21 december 2005 09:11 schreef Gia het volgende:
Maar goed: Als ik nu met een boerka aan een bank ga beroven, DAN is het wel toegestaan om de boerka te verbieden?
Volgens jou redenering heeft Geert helemaal geen gelijk. Als een kous over de kop niet mag omdat je herkenbaar over straat moet, dan valt een boerka daar ook onder. Een apart verbod is dus overbodig en stigmatiserend.quote:Op woensdag 21 december 2005 08:29 schreef Gia het volgende:
Een kous over de kop mag ook niet.
Een boerka is net een heel ruim zittende kous. Mag dus ook niet.
Geert heeft gelijk.
Je begint je verhaal met "dus". M.a.w. je gaat een beredenering/beargumentering starten. Aangezien 'we' het over bivakmutsen op het werk hadden, reageer je daar op.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij nou even leest wat ik schrijf. Ik omschrijf de volgende situatie: Ik hang geloof A aan. Geloof A is totaal niet bekend bij andere mensen. Maar ik stel wel dat ik een bivakmuts moet dragen van dit geloof. Dat mag dan volgens jou weer wel?
Snap je nu de situatieschets, of moet ik nog een keer opnieuw gaan typen? Dat jij die 2 regels niet goed interpreteert, is een inschattingsfoutje mijnerzijds.
Ik zie het al..je hebt gewoon geen argumenten. Dus ga je zo lopen doenquote:Op woensdag 21 december 2005 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet als je uit naam van je geloof de bank berooft
men komt met het bivakmuts-argument aanzetten, omdat het wettelijk verboden is om onherkenbaar over straat te gaan. En aangezien de Nederlandse wet iedereen gelijk stelt, is de vraag "wat is een moslim-vrouw meer dan een willekeurige Nederlander?" volledig terecht.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je begint je verhaal met "dus". M.a.w. je gaat een beredenering/beargumentering starten. Aangezien 'we' het over bivakmutsen op het werk hadden, reageer je daar op.
Om hiet niet al te ingewikkeld te maken zal ik nog wel antwoord geven op vraag:
Mensen komen zo vaak met die bivakmuts aanzetten in zulke discussies.
Alleen maar PUUR om een argument te kunnen starten. Want we weten ALLEMAAL dat er geen geloofsovertuigingen zijn waar je een bivakmuts moet dragen. Gelul.
Het is puur om maar een tegenantwoord te hebben. Het is nergens op gebaseerd.
Ontwikkel eens een gevoel voor humor, vent.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zie het al..je hebt gewoon geen argumenten. Dus ga je zo lopen doen
Zielig hoor...
Waarom gebruik je een argument als deze in deze theoretische situatie?quote:Op woensdag 21 december 2005 09:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Want we weten ALLEMAAL dat er geen geloofsovertuigingen zijn waar je een bivakmuts moet dragen. Gelul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |