En soms moet ik ff werken om mijn internet rekening te kunnen betalen.. zodat ik alle kookgerelateerde programma's online kan lurken en ik lekker bij blijfquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet toch dat je als je mod bent geen sociaal leven meer hebt en verplicht ALLE kookgerelateerde programma's moet bekijken.![]()
wat voor werk doe je dan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 02:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En soms moet ik ff werken om mijn internet rekening te kunnen betalen.. zodat ik alle kookgerelateerde programma's online kan lurken en ik lekker bij blijf![]()
Tja, je hebt nu door waarom ik altijd mijn eten vers wil.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:42 schreef Fawn het volgende:
Net de aflevering over suikers gezien. Ik wist niet dat er ZOVEEL suiker in voorverpakt voedsel zat. Verbaas me er echt over. Als je wilt afvallen zou je deze aflevering moeten zien. Overstappen op meer vers voedsel zou al een hoop schelen.
Alsof dat in Nederland anders isquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net de aflevering over rooibos thee zitten kijken, geweldig!
Hier op mijn werk in de kantine hebben ze een enorm thee assortie, werkelijk, maar men heeft slechts 1 thee waar geen smaakje aan toegevoegt is. De rest is allemaal troep erdoor, vanille, kruidnagel, kaneel, god mag weten waar het allemaal voor nodig is, Duitsers zijn verschrikkelijk wat dat aangaat, hebben echt geen fatsoenlijke thee of koffie.
koffie komt uit de derde wereld, da's nogal een verschil met schotland.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:00 schreef tupolev141 het volgende:
De marges van detailhandelaars (en restaurants) zijn gigantisch. Bij tussenpersonen blijft ook veel geld kleven. Toegevoegde waarde heet dat dan. Koffie is in de winkel ook best duur. De koffieboer kan nét een nagel kopen om zijn gat te krabben.
Dan ken je zeker niet de ostfriesenthee in noord Duitsland, met klontjequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb net de aflevering over rooibos thee zitten kijken, geweldig!
Hier op mijn werk in de kantine hebben ze een enorm thee assortie, werkelijk, maar men heeft slechts 1 thee waar geen smaakje aan toegevoegt is. De rest is allemaal troep erdoor, vanille, kruidnagel, kaneel, god mag weten waar het allemaal voor nodig is, Duitsers zijn verschrikkelijk wat dat aangaat, hebben echt geen fatsoenlijke thee of koffie.
De waarheid is simpel: Iedereen die gewoon normaal eet krijgt voldoende Omega 3 en 6 binnen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:37 schreef Fawn het volgende:
Maar wat nou de waarheid is.
Zoek het maar op in een woordenboek, meneer, als u wilt weten wat het is...quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:20 schreef golfer het volgende:
Video van vandaag weer bekeken.
Leuke uitzending over anti-oxidanten en vrije radicalen.
OStfriesen zijn ook de belgen van Duitslandquote:Op zondag 12 november 2006 00:14 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Dan ken je zeker niet de ostfriesenthee in noord Duitsland, met klontje![]()
Moet je eens heengaan naar Leer of Aurich, kwaliteit van een thee zonder opsmuk
de Ostfriesen staan bekend om hun thee drinken, koffie word er praktisch niet gedronken![]()
heb ff je quote gefikst (MH)
Ja een aantal uitzendingen over eerlijke cacao; ik werk in een wereldwinkel dus kijk met interesse. Gisteravond was ik er niet, dus opgenomen om het later te bekijken.quote:
Ja, ze dreinen. Mijn moe zou hebben gezegt, als je niet ophoud met bleren geef ik je een reden om te bleren.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:54 schreef golfer het volgende:
Ze melken dit onderwerp wel heel erg uit.
bronquote:Chocolade oorlog barst los
Het televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde is door chocoladefabrikant Bellissimo voor de rechter gedaagd voor het produceren van Tony’s Chocolonely, de eerste gegarandeerd slaafvrije chocoladereep ter wereld. Bellissimo eist dat de uitzendingen van het programma op televisie worden gestaakt. Het is dan ook nog onzeker of de geplande uitzending van morgenavond (Nederland 3, 20.25 uur) door zal gaan.
Naast het staken van de uitzendingen eist het bedrijf via het kort geding, dat morgenochtend in Amsterdam dient, dat Keuringsdienst van Waarde nergens meer mag claimen dat Tony’s Chocolonely 100 procent slaafvrij zou zijn. „Gegarandeerd slaafvrije chocolade bestaat niet”, aldus Bellissimo’s advocaat Veerman.
Bellisimo ziet deze claim als valse concurrentie, omdat andere chocolade waaronder het eigen merk Swiss Noir ten onrechte in een kwader daglicht wordt gesteld.
Programmamaker Teun van de Keuken is blij met de dagvaarding. „Wij zijn ooit begonnen met deze reep als journalistiek middel. We wilden laten zien hoe de chocoladewereld in elkaar zit en welke misstanden er bestaan. Tot nu toe bleef het oorverdovend stil van de kant van de chocoladeproducenten. Maar nu gaan ze eindelijk op de uitdaging in.”
Ik dacht dat de chocola kwestie al weer in slaap was gevallenquote:
Het gaat nu eindelijk pas rollen..quote:Op maandag 29 januari 2007 21:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik dacht dat de chocola kwestie al weer in slaap was gevallenGeweldig dit
![]()
Dit is precies wat Teun wilde bereiken, denk ik.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 02:27 schreef MissHobje het volgende:
Het gaat nu eindelijk pas rollen..
Super dit!
Ja dus.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:38 schreef golfer het volgende:
Ben benieuwd of er vanavond iets over vermeld wordt in de uitzending.
Volgende week dus pas.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:38 schreef golfer het volgende:
Ben benieuwd of er vanavond iets over vermeld wordt in de uitzending.
Ja.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de aflevering zitten kijken, ben een beetje misselijk van dat fair trade, 0,0004 cent of zoiets per reep komt bij de boer van de de 60 cent die je meer betaald.
Zum Kotzen vind ik dat.
Dat is wel heel erg jaquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de aflevering zitten kijken, ben een beetje misselijk van dat fair trade, 0,0004 cent of zoiets per reep komt bij de boer van de de 60 cent die je meer betaald.
Zum Kotzen vind ik dat.
Het merendeel van die meerkosten blijft in Europa, bij de groothandelaren, de verschepers en de fabrikanten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat erger is, dat fair trade en max havelaar dus niet precies kan zeggen waar wat hoeveel kost.
Beetje mooi weer lopen spelen dat je het zo goed voorhebt met die boeren, terwijl 99,99% van je meerkosten dus niet bij de boer landen.
Waarschijnlijk ja, ergo, fair trade is een manier om meer geld te verdienen voor de industrie, niet voor de boeren.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 00:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Het merendeel van die meerkosten blijft in Europa, bij de groothandelaren, de verschepers en de fabrikanten.
Hoe kom je daar nou bij? Mijn BBQ gaat nog steeds aan hoor. Kippetje er op, deksel dicht en lekker binnen wachten tot ie klaar is.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:25 schreef DIGGER het volgende:
Beetje verkeerde seizoen, voor een BBQ aflevering.
Omdat bij 95% van de BBQ eigenaren dat ding de komende 6 maanden in de WW zit.quote:
Maar het vlees zag er dan ook wel beter uit als dat je bij een gemiddelde achtertuin BBQ krijgt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:28 schreef golfer het volgende:
Die toxicoloog baalde er eigenlijk van dat de uitkomst van z'n onderzoek was dat het toch ongevaarlijk was.
Ge-wel-digquote:
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:18 schreef henkde_j het volgende:
zat die vent die net met Abdij ham zat te bellen niet eerst bij 6pack?
De namen Abdij, Klooster, Trappist enzovoort die op allerlei producten wordt gezet, maar in feite weinig tot niets met ambachtelijk echt klooster of monnikenwerk te maken heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:14 schreef Stereotomy het volgende:
watwatwat gemist, wie kan ff vertellen waar het over ging?![]()
En die weegschalen zijn wss ook niet geijktquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
wel sneu voor die arbeiders dat ze maar 40 cent per kilo krijgen, dat spul weegt bijna niks
en dat wist je natuurlijk nietquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
Alle Panga's (ook de verse) zijn DIEPVRIESPANGA'S![]()
![]()
Die visboer die dacht dat panga's in de golf van Biskaje worden gevangenquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
Al die mensen incl. mezelf die DURE VERSE VIS kopen![]()
pwnz
Eerst vertellen dat ze dan niet hard kunnen werken en dan oh ja dat is slecht voor de naam van china. Nee het is gewoon gebruikelijk dat ze niet met elkaar praten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:17 schreef rubbereend het volgende:praten ze niet met elkaar als ze werken? Nee dat is hier niet gebruikelijk
Idd ze verdien 4 euro per dagquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
wel sneu voor die arbeiders dat ze maar 40 cent per kilo krijgen, dat spul weegt bijna niks
Inderdaad, ik had me net afgelopen weekend voorgenomen eens in alle rust een hoop afleveringen te gaan bekijken...quote:Op zaterdag 17 november 2007 14:50 schreef Thorical het volgende:
Daags na de uitzending is de aflevering nog 10 dagen online te bekijken.
Dat vind ik nou een slechtere aktie van KVW.
Daar vind ik deze serie toch niet intressant genoeg voor.quote:Op maandag 19 november 2007 15:45 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Inderdaad, ik had me net afgelopen weekend voorgenomen eens in alle rust een hoop afleveringen te gaan bekijken...
Maar gelukkig kun je wel een dure CD box bestellen...![]()
Dat zeg ik, Zoekresultaten voor “keuringsdienst van waarde”quote:Op maandag 19 november 2007 18:07 schreef PLAE@ het volgende:
www.youtube.com
kijk even zou ik zeggen.
Het is dat ik Panga sowieso niet koop (vind het smakeloze vis), maar anders mag je je goed belazerd voelen inderdaad.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
![]()
Al die mensen incl. mezelf die DURE VERSE VIS kopen![]()
pwnz
Mja omdat deze serie juist wel over eten gaat en hier al flinke poos loopt.. staat ie hier.. maar als de cul users hem liever dan in tv willen hebben >???quote:Op woensdag 28 november 2007 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Is het mss dan NU het tijdstip aangebroken om deze te sluiten en in die andere, beter lopende in TV (zie het FB topic aldaar) door te gaan over dit programma?
Tis niezo leuk volgen in 2 topics.
Nu al?quote:Op woensdag 28 november 2007 01:45 schreef MissHobje het volgende:
Mja omdat deze serie juist wel over eten gaat en hier al flinke poos loopt.. staat ie hier.. maar als de cul users hem liever dan in tv willen hebben >???
Komen we nog even op terug aanstonds.. want we zijn ermee bezig
95% van al het eten is ook baggerquote:Op woensdag 28 november 2007 07:58 schreef DIGGER het volgende:
Waarom zou het niet hier kunnen waar het al zo lang loopt maar moet het in een forum over een medium met 95% bagger?
Donderdag 13 december, Ned. 3, 21.59 uurquote:Je haalt ze uit een poepje en laat ze groeien. Bacteriën. Je doet ze in de yoghurt, zegt dat ze goed zijn voor de weerstand van de mensheid en verkoopt ze bij de kruidenier. In schattige flesjes waar ze onzichtbaar met miljoenen inzitten. Nog in leven als het goed is, om later nog levend opnieuw in een poepje verzeild te raken. Probiotica.
Een verzamelnaam voor producten met bacteriën die mogelijk, misschien, je weet maar nooit, de collega-bacteriën in de darmen te hulp schieten en daar de mensen nog gezonder maken. De Keuringsdienst van Waarde duikt er in en komt er niet goed uit. Spannende tv over kleine beestjes, ook over soorten die helemaal niet bestaan.
Nee deze blijft nl hier..quote:Op vrijdag 14 december 2007 00:38 schreef golfer het volgende:
Nog steeds niet gemerged met het topic in TV?
Dat is dus iets wat jezelf moet uitmaken/ondervinden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:32 schreef kabouter.muts het volgende:
ik heb het niet gezien....
moeten we nu wel of geen probiotica eten uit die speciale 'drankjes"of is het onzin net als extra vitaminen e.d.??
Ze zeuren niet, ze zetten iets op de kaart, waar je zelf een mening over moet vormen en tegelijk laten ze tussen de regels door heel goed merken wat hun mening is.quote:Op maandag 17 december 2007 21:23 schreef sampoo het volgende:
Wat een communistische zeurpruimen zijn het toch soms. Men moet altijd maar weer zeiken over de kleinste dingen.
Die mening is ontzettend gekleurd en komt er op neer dat alles zowat flauwekul moet wezen. Wat verwacht men nou van dat Fins bedrijf die hen toe liet tot hun bedrijf? Ja, die bacterie is ooit uit mensenpoep gehaald. Ja, je hebt het niet nodig als je stoelgang goed is. Wat wil men nou? De gehele economie is voor 90% gebaseerd op zaken die we niet echt nodig hebben, maar waar we blijkbaar wel behoefte aan hebben en voor betalen willen. Bijt toch op een stuk hout, zuurpruimen!quote:Op maandag 17 december 2007 23:59 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ze zeuren niet, ze zetten iets op de kaart, waar je zelf een mening over moet vormen en tegelijk laten ze tussen de regels door heel goed merken wat hun mening is.
Goed idee voor een uitzending van de KVW . Eens kijken wat ze daarover te melden hebben, waar jij je dan weer over kunt opwinden.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:00 schreef sampoo het volgende:
-blaat-
Bijt toch op een stuk hout, zuurpruimen!
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:18 schreef golfer het volgende:
Het was weer leuk vandaag: over de 'verse' sperzieboon.
Het probleem is dat "men", de consument dus, het niet meer uitmaakt wat de smaak is van het eten dat ze kopen, als het maar altijd beschikbaar is. Sperziebonen in december, aardbeien in januari, allebei even smakeloos omdat ze buiten het seizoen worden verkocht. Je raakt het gevoel kwijt voor wanneer het de "tijd" voor welke groente is, en op een gegeven moment weet niemand meer hoe echt verse sperziebonen meer smaken. Op een gegeven moment gaat alles dat je in de supermarkt koopt maar half-half smaken naar wat het ooit was. Kip, tomaten, paprika's, sperziebonen - alles wat je in de Nederlandse supermarkt koopt smaakt waterig, oud, smaakloos en niet vers. En dat is waar we uiteindelijk naartoe willen blijkbaar, als consument, omdat wij persé het hele jaar sperziebonen willen eten.quote:Op vrijdag 28 december 2007 08:19 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik snap het probleem niet zo eigenlijk.
Dus sperziebonen in de winter komen niet uit Nederland.![]()
Sperziebonen die al drie dagen in de winkel liggen zijn niet meer echt vers en knapperig.![]()
Sperziebonen uit Egypte zijn soms drie dagen onderweg naar Nederland.![]()
Vroeger (toen de makers van Keuringsdienst nog jong waren) at men in de winter sperciebonen die waren ingemaakt, alsof dat 'vers' is.
Sperziebonen zijn mijn meest favoriete groente. Ik proef echt geen verschil tussen zomer-sperziebonen en winter-sperziebonen. Ook niet tussen biologische sperziebonen en gewone trouwens.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Het probleem is dat "men", de consument dus, het niet meer uitmaakt wat de smaak is van het eten dat ze kopen, als het maar altijd beschikbaar is. Sperziebonen in december, aardbeien in januari, allebei even smakeloos omdat ze buiten het seizoen worden verkocht. Je raakt het gevoel kwijt voor wanneer het de "tijd" voor welke groente is, en op een gegeven moment weet niemand meer hoe echt verse sperziebonen meer smaken. Op een gegeven moment gaat alles dat je in de supermarkt koopt maar half-half smaken naar wat het ooit was. Kip, tomaten, paprika's, sperziebonen - alles wat je in de Nederlandse supermarkt koopt smaakt waterig, oud, smaakloos en niet vers. En dat is waar we uiteindelijk naartoe willen blijkbaar, als consument, omdat wij persé het hele jaar sperziebonen willen eten.
Dat is volgens mij het probleem, aardig uitvergroot en overdreven, maar wel waar het op neerkomt.
Dan weet je nu waar het aan ligt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik proef echt geen verschil tussen zomer-sperziebonen en winter-sperziebonen.
Dan heb jij nog nooit een echt verse sperzieboon gegeten meisje.quote:Op vrijdag 28 december 2007 15:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
Sperziebonen zijn mijn meest favoriete groente. Ik proef echt geen verschil tussen zomer-sperziebonen en winter-sperziebonen. Ook niet tussen biologische sperziebonen en gewone trouwens.
Ik weet wel wanneer ik ze niet koop: slappe troep die over datum is.
Gelukkig hoef ik niet de hele winter boerenkool en winterwortelen te eten!
Zeur programma.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 29 december 2007 00:12 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan heb jij nog nooit een echt verse sperzieboon gegeten meisje.
Nee, over het verschil tussen versch en 35% korting.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:31 schreef Stereotomy het volgende:
Aha, we zijn over smaak aan het twisten.
Verse groente krijgt nooit 35% korting, Golfertquote:Op zaterdag 29 december 2007 01:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, over het verschil tussen versch en 35% korting.
ga jij daar die bonen kneuzen? dat doen die buitenlanders ook op de markt, knijpen in alle groenten , niet doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:40 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb vandaag wel in de AH in het voorbijgaan wat sperziebonen geknakt. Ze kwamen uit Egypte en ze kankten allemaal. Dus misschien valt het allemaal nogal mee
Dat waren dan sperziebonen die per vliegtuig zijn geimporteerd, ipv met de vrachtwagen!quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:40 schreef NoCigar het volgende:
Ik heb vandaag wel in de AH in het voorbijgaan wat sperziebonen geknakt. Ze kwamen uit Egypte en ze kankten allemaal. Dus misschien valt het allemaal nogal mee
Wel doen juist!quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:51 schreef Killer_Mom het volgende:
ga jij daar die bonen kneuzen? dat doen die buitenlanders ook op de markt, knijpen in alle groenten , niet doen.
scheelt 3 dagen, eerder boodschappen gedaan? je laat ze in de koelkast liggen en 3 dagen later , och ik heb nog boontjes liggen, maakt met die dagen niets uit.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:53 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dat waren dan sperziebonen die per vliegtuig zijn geimporteerd, ipv met de vrachtwagen!
en dat vindt die markmens goed? probeer t eens, wat je aangereikt krijgt wel, je gaat niet in die bonen knijpen of in de sla, ik niet. ik zie wel of t vers is,quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Wel doen juist!
Groenten moet je ruiken en voelen en als het even kan ook proeven, voordat je ze koopt.
Probeer het maar eens. Een goede marktvrouw/man zal er nooit bezwaar tegen maken.quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:03 schreef Killer_Mom het volgende:
en dat vindt die markmens goed? probeer t eens, wat je aangereikt krijgt wel, je gaat niet in die bonen knijpen of in de sla, ik niet. ik zie wel of t vers is,
de mensen aan de kraam wel. wat ik bedoel als je t aangereikt krijg maak ik ook geen bezwaar. wel als iedereen eerst alles fijnknijpt. dat vinden die marktmensen ook niet leuk.quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Probeer het maar eens. Een goede marktvrouw/man zal er nooit bezwaar tegen maken.
lezen, je krijgt t aangerijkt en dan mag je knakken en knijpen zoveel als je wil. tot zijn vrouw toe, als je er om vraagd, maar niet heel zijn groenten in zijn kraam platknijpen, als iedereen dat doet kan hij om half 10 wel opruimern.quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:41 schreef NoCigar het volgende:
DA's ajmmer dan, ik wil wel weten wat ik koop en anders haal ik het wel ergens anders. Ook al vinden die helmonders het niet goed.
Ik werk zelf bij de ah, dus vandaag ook effe uit getest maar de meest knakken ook gewoon, terwijl die sperziebonen gister waren binnen gekomen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 01:40 schreef NoCigar het volgende:
nee, het is pure marketing-bullshit. Als je geen darmpatient bent zou je er sowiezo niet aan moeten beginnen want je lichaam houdt alles al in de juiste balans. Als je de aflevering ziet zul je de fabrikanten met de mond vol tanden zien staan met een achterlijke grijns van hier tot Tokyo, doe jezelf een plezier en hou het bij karnemelk, melk oid..quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:32 schreef kabouter.muts het volgende:
ik heb het niet gezien....
moeten we nu wel of geen probiotica eten uit die speciale 'drankjes"of is het onzin net als extra vitaminen e.d.??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |