Dus het kan nog even duren aldus het andere topicquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:11 schreef Luizao het volgende:
Verzending vind nog plaats t/m aanstaande woensdag! Even geduld hebben dus!
Op de tv en radio nu zeggen ze t/m de 31 ste decemberquote:Op dinsdag 20 december 2005 09:51 schreef Lienekien het volgende:
Het zou vanaf vandaag op de rekening moeten staan.
Dan had je het voor 't eind van dit jaar al opgemaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:57 schreef HenkieSpankie het volgende:
Jaaa bij mij staat het erop.. 34 Euro!
(ik hoopte het gelijk voor het hele jaar te krijgen)
Oh, ik panikeer niet hoor. Mijn hoofd loopt alleen een beetje over: huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag, nieuwe zorgverzekering, nieuwe facturatie kinderdagverblijf... en dat moet allemaal tegelijkquote:
Ik zit er hier dicht tegenaan, weet je dat? Ik kan er echt naar van worden bij het idee wat er allemaal mis kan gaan...quote:
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit er hier dicht tegenaan, weet je dat? Ik kan er echt naar van worden bij het idee wat er allemaal mis kan gaan...
idd het gaat hier om ¤ 354 per maand (vt zorg en huur) vind ik erg veel geldquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:10 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit er hier dicht tegenaan, weet je dat? Ik kan er echt naar van worden bij het idee wat er allemaal mis kan gaan...
Dat is een waar woord. Maar ik ben sinds afgelopen (ramp)jaar echt een stresskip wb toeslagen en subsidies. Er is zoveel misgegaan dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het nu ineens goed gaat. En het gaat over een euro of 300 per maand die ik absoluut niet kan missen (wie wel?)...quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.
Ze zijn pas vorige week begonnen met de berichten over de zorgtoeslag te versturen. En pas vanaf vandaag zijn ze aan het uitbetalen. Dus het kan allemaal nog goedkomen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb zorg- & huurtoeslag en van geen van beide nog wat gehoord... terwijl ik het ruim voor 01-11 op de bus heb gedaan.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hehehe, check net ff m'n rekening en er is zowel huurtoeslag (112) als zorgtoeslag (34) overgemaakt [afbeelding].
Berichtje komt nog wel denk ik dan.
Inderdaadquote:
Had je dat dan verwacht?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad
Alleen dekt de toeslag niet geheel de 100% premieverhoging van mn verzekering.
Ik zeg het nog een keer voor al die sombermannen - en vrouwen hier:quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:28 schreef Natalie het volgende:
Nog geen bericht gehad waar opstaat hoeveel ik ga krijgen zelf. Lekker
Nee, wel gehooptquote:
ik ook checken nixquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hehehe, check net ff m'n rekening en er is zowel huurtoeslag (112) als zorgtoeslag (34) overgemaakt [afbeelding].
Berichtje komt nog wel denk ik dan.
Ik had hiervoor ook al huursubsidie van VROM inderdaad. De Belasting/Toeslagendienst heeft dat dus overgenomen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
ik ook checken nixvhad je hierovoor ook huursubsidie of is het echt al de huurtoeslag? zou een leuk extratje zijn
![]()
En een half uurtje later viel de brief in de brievenbusquote:Op dinsdag 20 december 2005 10:58 schreef VeX- het volgende:
Ik ook nog niks
Dat weet ik ook wehel, maar ik ben niet voor redelijkheid vatbaar in dezenquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zeg het nog een keer voor al die sombermannen - en vrouwen hier:
Ze zijn pas vorige week begonnen met de berichten over de zorgtoeslag te versturen. En pas vanaf vandaag zijn ze aan het uitbetalen. Dus het kan allemaal nog goedkomen.
Ik had het ook niet tegen jouhou.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wehel, maar ik ben niet voor redelijkheid vatbaar in dezen![]()
ik ook niet heb genoeg gezeik gehad dit jaat met de uitkeringinstaties e.d.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wehel, maar ik ben niet voor redelijkheid vatbaar in dezen![]()
Je nettoloon wordt in januari hoger, omdat het premiedeel werkgever vervalt, of anders berekend wordt, of zoiets.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad
Alleen dekt de toeslag niet geheel de 100% premieverhoging van mn verzekering.
Daar word je ook niet goed van nee. Ben daar gelukkig vanaf inmiddels, maar dan wordt het nog sappelen hoor met onze grote vrienden het VROM, Essent en noem maar op. Grrr...quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
ik ook niet heb genoeg gezeik gehad dit jaat met de uitkeringinstaties e.d.
Of via de website of zo. www.toeslagen.nlquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:13 schreef Lexie het volgende:
34 eurootjes gestort. Volgende week toch dan maar eens naar het gemeentehuis of zo voor een formuliertje voor de huurtoeslag
.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
IK KRIJG 3 EURO PER MAAND!!!!!!!![]()
![]()
11!!!
Bij mij is het ongeveer een tientje meerquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:20 schreef ErikT het volgende:
Ik heb t gewoon op mn rekening staanEn huurtoeslag is meer dan huursubsidie
Maar ja, die was vorig jaar ook gehalveerd, dus nu weer bijna terug op niveau.
Uitzendbureau houdt toch ook premie in?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Gia: Ik heb geen werkgeverAlleen bijbaantje via uitzendbureau
Moet het zelf dragen, deze kosten.
Onder de € 5,-- per maand is het jaarlijks.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:35 schreef Whiskers het volgende:
Ik heb ook nog geen bericht gehad maar zag dat er vandaag 8 euro is bijgeschreven op mijn giro.
Is dus maandelijks? Ik dacht per jaar...?
Ik denk dat jullie gewoon de maximale toeslag krijgen. Die krijg je tot de ondergrens van ca. 17.500 per jaar.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:38 schreef nixxx het volgende:
34 euro .. dat hebben wel meer mensen zo te zienDan zullen ze geen continue formule gebruiken, maar een systeem met inkomensgroepen
Hier wordt NU de brievenbus leeggehaald...quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:59 schreef MaLo het volgende:
Nee, heeelemaal niks bij de post vandaag en ook nog niet op onze rekening.
Het troost me echt dat ik niet de enige benquote:
hier ookquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het troost me echt dat ik niet de enige ben
Bellen is voor onzekere twijfelende huppelaars! Ik wacht heel stoer, rotsvast vertrouwen hebbend in onze Belastingdienst, in alle kalmte op berichtquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:40 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
hier ookme vriend zegt moet je de belastingdienst bellen zo desprate ben ik ook nog niet
Mij ookquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het troost me echt dat ik niet de enige ben
Ik wel maar het is 7 oktober verstuurd naar de belastingdienst...quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mij ook![]()
Heb jij inmiddels ook van die waandenkbeelden dat je de handel misschien bent vergeten op de post te doen ofzo?
Ja, heb ik ookquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Mij ook![]()
Heb jij inmiddels ook van die waandenkbeelden dat je de handel misschien bent vergeten op de post te doen ofzo?
Ik ben niet gekquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja, heb ik ook. Mijn vriend heeft de spullen gepost en ik begin ernstig te twijfelen of hij het spul niet in de oud papierbak ipv de brievenbus heeft gegooid
![]()
Maar je telt wel voor vol mee. Da's toch mooi!quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nou! 34 euro op de 118 euro die ik zometeen moet betalen.. Ik ben potjandorie nog niet eens student.
Hoe kan jij nou evenveel krijgen als een student? Ik snap er niks vanquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
34 euro per maand krijg ik terug.
Netjes..
Over welke 190 euro heb je het?quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:02 schreef Marvellous het volgende:
kheb ook ¤34 ontvangen...
Voor extra korting (max. ¤190 per jaar) kijk je op: www.zorgvoorbasisverzekering.nl
34quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:15 schreef jan_onbekend het volgende:
berekend op 35 euro per maand
Ik heb ook nog niks gehoord van de huurtoeslag. Hoop dat ze dat snel zullen doen want ik ben de afgelopen 4 maanden al genoeg genaaid door dat kutVROMquote:Op dinsdag 20 december 2005 14:39 schreef teigan het volgende:
Ik heb al wel bericht gehad van de zorgtoeslag..
We krijgen met zijn tweetjes 97 euro in de maand..
De huurtoeslag heb ik nog niets van gehoord, maar dat komt hopelijk nog wel
Ja, 't is verdomme ook nooit goed bij jou!quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:50 schreef MaLo het volgende:
Jaaaaa nog geen brief maar wel geld! Op de rekening van mijn vriend!
We krijgen nu veeuuul toeslag, 62 euro in de maand voor ons drietjes. We gaan maar 15 euro in de maand meer betalen voor de ziektenkosten, dus dat valt nog mee.
Ik ben nu nog student en over 2 maandjes werkzoekend, dus we leven momenteel van 1 inkomen. Zodra ik werk heb, hebben we recht op minder of zelfs geen toeslag. Ik ben bang dat we dan dus moeten gaan terugbetalen? Dan is 62 euro in de maand een behoorlijk bedrag.
Een echte Nederlander he, altijd wat te klagen
Ze zijn bovenaan de stapel begonnen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:38 schreef Rapaille het volgende:
brief binnen, geld vanochtend nog niet in ieder geval. Ik was wel supervroeg met het versturen van die aanvraag...
Jep, ik weet hetquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, 't is verdomme ook nooit goed bij jou!![]()
Zodra je werk hebt, ga je naar www.toeslagen.nl en geef je de wijziging in jullie inkomen door. Dan passen ze de zorgtoeslag vervolgens aan.
Is dat dan niet zorgtoeslag en huurtoeslag samen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:56 schreef Het_Biertje het volgende:
ik heb 130 euro gekregen
foutje ergens?
Bij mij waren het wel 2 verschillende posten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:03 schreef MaLo het volgende:
[..]
Is dat dan niet zorgtoeslag en huurtoeslag samen?
Wat snap je nou niet aan "Zodra je werk hebt, ga je naar www.toeslagen.nl en geef je de wijziging in jullie inkomen door. Dan passen ze de zorgtoeslag vervolgens aan."quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Jep, ik weet het. Het lijkt me alleen zo vervelend als je aan het eind van het jaar een paar 100 euro zorgtoeslag mag terug gaan betalen
. Maar daar denken we nu nog maar ff niet aan
Ik heb eerder zoiets gehad met de Voorlopige Teruggave. Toen verdiende ik onverwacht veel meer dan ik vooraf had ingeschat en kon ik zelfs terwijl ik de wijziging tijdens het jaar had doorgegeven een paar 100 euro teruglappenquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat snap je nou niet aan "Zodra je werk hebt, ga je naar www.toeslagen.nl en geef je de wijziging in jullie inkomen door. Dan passen ze de zorgtoeslag vervolgens aan."
Dan zul je nooit aan het eind van het jaar een paar 100 euro zorgtoeslag terug hoeven betalen.
![]()
Dan zet je die mooi apart op een rekening. Klaar.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb eerder zoiets gehad met de Voorlopige Teruggave. Toen verdiende ik onverwacht veel meer dan ik vooraf had ingeschat en kon ik zelfs terwijl ik de wijziging tijdens het jaar had doorgegeven een paar 100 euro teruglappen.
Een voorbeeld: ik heb 6 maanden geen werk. 6x62 euro zorgtoeslag = 372 euro. Halverwege het jaar vind ik werk. Daardoor komen we net boven de 40000 euro grens uit. Gevolg: we mogen 372 euro terug gaan betalen.
Dat doen we tegen de tijd dat ik werk heb ook wel, geld opzij zetten voor zulke dingenquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zet je die mooi apart op een rekening. Klaar.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat doen we tegen de tijd dat ik werk heb ook wel, geld opzij zetten voor zulke dingen. Ik heb mijn lesje wel geleerd van de vorige keer
.
Klaar inderdaad
Ik heb nog geen brief, wel de eerste storting en ik heb mijn aangifte ook via internet gedaan.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:55 schreef addictivebeat het volgende:
heb nog niks ontvangen, zou het komen omdat ik via internet aangifte heb gedaan, duurt het dan langer?
jazeker, hmm dus jij hebt je geld dus wel. effe afwachten dan maar.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb nog geen brief, wel de eerste storting en ik heb mijn aangifte ook via internet gedaan.
Was je wel voor 1 november?
Nee. Tenminste, volgens de IBG niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:29 schreef McMarco het volgende:
Kreeg ook iets van 420 euro voor het hele jaar. Wat ik me alleen afvraag, in 2006 ga ik wel het een en ander meer verdienen aan stagevergoeding, uitwonende studiebeurs, subsidies voor buitelandse stage en ov-vergoeding Bedankt werklui. Telt dat nou oook mee als inkomen?
stagevergoeding misschien wel, maar de rest niet, tenminste alles wat met studiefinanciering te maken heeftquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:29 schreef McMarco het volgende:
Kreeg ook iets van 420 euro voor het hele jaar. Wat ik me alleen afvraag, in 2006 ga ik wel het een en ander meer verdienen aan stagevergoeding, uitwonende studiebeurs, subsidies voor buitelandse stage en ov-vergoeding Bedankt werklui. Telt dat nou oook mee als inkomen?
Oke bedankt mensen, ook weer helderquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:35 schreef vw_caddy het volgende:
Beurs en stagevergoeding worden door de Belastingdienst niet zodanig als inkomen gezien, en telt dus niet mee in de berekening voor de zorgtoeslag.
34 euro p.maandquote:Op dinsdag 20 december 2005 12:22 schreef peterh het volgende:
Heb ook nog geen brief gekregen over de hoogte van het bedrag van mijn zorgtoeslag..
Als het maar niet zo weinig is...![]()
[..]
Dat zou een hoop verklaren. Vind het wel raar, dan moet ik elke maand de helft op de rekening van mn toeslagspartner storten. Als ze dat nou gewoon apart hadden uitbetaald, veel makkelijker.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:34 schreef teigan het volgende:
Cool_Runner, jij krijgt het ook van je toeslagspartner, dat staat ws. ook wel op je bericht van je toeslag
Dus als je ze belt, zijn ze nog niet eens zo vriendelijk om voor je in de pc te kijken?quote:Op woensdag 21 december 2005 13:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier ook de belastingtelefoon gebeld ja de huurstoeslag word rond de 20ste uitbetaalden de zorgtoeslag kan tot de 27ste
als ze nu even in de pc kijken gaat een stuk makkelijker
![]()
maar hier nog helemaal nix![]()
Kortom, pas na de 27e moet je je zorgen gaan maken.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:39 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier ook de belastingtelefoon gebeld ja de huurstoeslag word rond de 20ste uitbetaalden de zorgtoeslag kan tot de 27ste
als ze nu even in de pc kijken gaat een stuk makkelijker
![]()
maar hier nog helemaal nix![]()
Bij de belastingtelefoon niet als ik het echt beu ben dan bel ik de belastingdienst zelf welquote:Op woensdag 21 december 2005 13:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dus als je ze belt, zijn ze nog niet eens zo vriendelijk om voor je in de pc te kijken?
Voor de huur dus al vanaf rond de 20e. Of zaai ik nu onnodige PANIEK!!!?!?!?!quote:Op woensdag 21 december 2005 13:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kortom, pas na de 27e moet je je zorgen gaan maken.
Ik ook niet, maar ja, wij krijgen dan ook niks als tweeverdieners.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:09 schreef Aventura het volgende:
Ik heb nog niks ontvangen. Geen brief, geen geld.
En ja hoor, nu ben ik weer bang dat wij ten onrechte als tweeverdieners de boeken in zijn gegaanquote:Op woensdag 21 december 2005 14:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ja, wij krijgen dan ook niks als tweeverdieners.
Heb je wel een formulier ingestuurd?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En ja hoor, nu ben ik weer bang dat wij ten onrechte als tweeverdieners de boeken in zijn gegaan![]()
Zijn hier pillen voor?
Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En ja hoor, nu ben ik weer bang dat wij ten onrechte als tweeverdieners de boeken in zijn gegaan![]()
Zijn hier pillen voor?
Dat is idd het waandenkbeeld dat ik inmiddels heb ontwikkeld: dat ik mezelf de herinnering heb aangepraat dat ik al die kleuteformulieren met veel moeite heb doorworsteld en op de post heb gedaan, en dat dit in werkelijkheid helemaal niet zo isquote:Op woensdag 21 december 2005 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je wel een formulier ingestuurd?
Kun je gewoon downloaden, invullen en insturen. Als je ervoor in aanmerking komt, krijg je het echt wel hoor.
Nee, dat kan het helaas niet zijnquote:Wij hebben ook niet eens een formulier thuisgestuurd gekregen, omdat bij de belastingdienst al bekend is dat wij hiervoor teveel verdienen.
Misschien verdien je wel teveel?
(Wij samen 2500)
Ik weet het ik weet het. Irrëeel enzo, maar ik heb een grenzeloos aan doodsangst verwant gebrek aan vertrouwen in grote instanties met veel cijfertjes.quote:
Kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het. Irrëeel enzo, maar ik heb een grenzeloos aan doodsangst verwant gebrek aan vertrouwen in grote instanties met veel cijfertjes.
Ik snap gewoon geen voorbaat geen hol van die formulieren, check alles 1600 keer omdat ik alles fout gedaan denk te hebben en vervolgens wordt het maandenlang billenknijpen. Het is nog nooit foutgegaan maar ik vertrouw ze gewoon niet want ik ben maar (sofi)nummertje 105ennogwatnummers en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!
En ik kan het me van Mwanatabu dan weer eigenlijk slecht voorstellen want ze schrijft hierboven dat het bij haar nog nooit is foutgegaan.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me er wel iets bij voorstellen.
(...)
Eigenlijk bedoelde ik dat het nooit *echt*¨fout is gegaan. Huursubsidie was 6 maanden na laatste verhuizing pas rond. Twee maanden geleden dus, en nu wéér in onzekerheid over dat geld. Tegelijkertijd een geintje met Essent ("Goh, we zijn vergeten de kosten van 2001-2004 te berekenen" ofzo) en nog een keer Essent en dan nog eens de IBG.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik kan het me van Mwanatabu dan weer eigenlijk slecht voorstellen want ze schrijft hierboven dat het bij haar nog nooit is foutgegaan.
Maak je niet druk, Mwanatubu. 't Komt heus goed.![]()
Ik vind het wel belachelijk dat wanneer je een toeslagpartner hebt, dat je opeens 96 euro met 2 personen krijgt, terwijl je apart maar 34*2= 68 euro met zn 2en krijgt.... Ik zie het verschil niet helemaal, want in beide situaties heb je dezelfde verzekering. Ik denk dat ik me ook maar ga in laten schrijven als uitwonend bij mn vriendin ofzo, kan zij mn toeslagpartner worden en kunnen we meer geld opstrijkenquote:Op woensdag 21 december 2005 13:03 schreef Cool_Runner het volgende:
ik krijg 96 per maand.
Ik snap er eigenlijk weinig van, ik rekende op 40.
Zou ik dan ook de toeslag van mn toeslagspartner krijgen, zou raar zijn
Je krijgt maximale toeslag bij een gecombineerd inkomen van ongeveer 17.000 of lager. Zit je daarboven, dan neemt de zorgtoeslag af, tot 40.000, daarboven heb je geen recht meer. Jullie verdienen gezamenlijk kennelijk rond de 25.000.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef MaLo het volgende:
Arme Mwanatabu en Bubsel, nog niks. Ik begrijp jullie onzekerheid!
Wij hebben de brief ook nog steeds niet ontvangen, maar het geld dus al wel.
Met zijn tweeen heb je dus maximaal recht op 96 euro in de maand? Waarom krijgen wij maar 62 euro dan, zóveel verdient mijn vriend nou ook weer niet.
krijg je tenminste wel watquote:Op woensdag 21 december 2005 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, Mwana weer blij met een dooie mus: thuis was er een flop...voor...de voorlopige teruggaaf...
![]()
![]()
![]()
Je haalt netto en bruto door elkaar. 1700 is je brutoloon, 1200 je netto. Je moet rekenen met je brutoloon, dus je eerste rekenvoorbeeld klopt.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:01 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb 't idee dat ik mijn zorgtoeslag verkeerd heb uitgerekend![]()
Wat hebben jullie opgegeven..
RekenVoorbeeldje : netto salaris is iets van 1700 euor per maand.
Bruto salaris zal dan rond de 1200 euro liggen.
Ik heb het berekent als volgt.. 12 x1700 + eindejaarsuitkering.. Recht op zo'n 160 euro zorgtoeslag per jaar
Als ik het met het bruotloon vereken: 12x 1200 + eindejaarsuitkering Recht op 400 euro per jaar..
Welk rekenvoorbeeld moet ik nu aan houden
.. het scheelt nogal.. wat z'n 240 euro per jaar..![]()
Krijg je de zorgtoeslag van S. Hussein, nou gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 december 2005 12:42 schreef Boe-man het volgende:
Ik zie ineens dat er 2x ¤34 op m'n rekening is gestort, 1x met mijn achternaam in de beschrijving, en 1x met Hussein als achternaam ?
ze betalen je zorgtoeslag en ontvangen em weer terug?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:24 schreef Dupje het volgende:
Ik heb m pas gekregen, ik krijg 34 euro per maand. Maar moet t aan mn pappie en mammie geven, want die betalen mn zorgtoeslag...
wat zeur je nou, ik kreeg afgelopen donderdag de brief.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
IK KRIJG 3 EURO PER MAAND!!!!!!!![]()
![]()
11!!!
Dat jij niks krijgt, heeft dan waarschijnlijk met het inkomen van je partner te maken. Dat jullie samen boven de grens uitkomen (40.000).quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zeur je nou, ik kreeg afgelopen donderdag de brief.
ik krijg helemaal niksmaar ik mag wel maandelijks 109 euro ophoesten
dat is verdorie 13% van mijn netto-inkomen
en nog even een vraagje, is de zorgtoeslag ieder voor zich of krijgt bij de partners een persoon alles en de andere niks? want waarom moesten zowel mijn vriend als ik apart zorgtoeslag aanvragen? ik snap dr niks van
hij heeft tot op heden nog niks op zijn rekening gekregen en ook nog geen brief ontvangenquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat jij niks krijgt, heeft dan waarschijnlijk met het inkomen van je partner te maken. Dat jullie samen boven de grens uitkomen (40.000).
Of er is jullie wel zorgtoeslag toegekend maar je partner krijgt dit op zijn/haar rekening. Te zien aan andere reacties in dit forum krijgt één van beide het bedrag op de rekening.
weet iemand of ik toevallig recht heb op andere toeslagen? (ik heb een kind van 6 van mij en mijn partner heeft een dochter van hem)quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hij heeft tot op heden nog niks op zijn rekening gekregen en ook nog geen brief ontvangen
edit: is het echt dat je boven de 40.000 geen zorgtoeslag krijgt? jezus zeg, dat is effe lekker, gaan we gezamenlijk van onder de 100 euro naar meer dan het dubbelen![]()
![]()
hoe kan dat in godsnaam en dan zeggen dat je dr niet ernstig op achteruit gaat
Je netto-loon zal omhoog gaan en indien je qua (gezamenlijk) inkomen meer verdient dan 40.000 (tenminste, is dat je belastbaar inkomen, want je moet wel rekening houden met bijtellingen en aftrekposten (hypotheek)) dan zal je netto-inkomen ook omhoog gaan.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:57 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hij heeft tot op heden nog niks op zijn rekening gekregen en ook nog geen brief ontvangen
edit: is het echt dat je boven de 40.000 geen zorgtoeslag krijgt? jezus zeg, dat is effe lekker, gaan we gezamenlijk van onder de 100 euro naar meer dan het dubbelen![]()
![]()
hoe kan dat in godsnaam en dan zeggen dat je dr niet ernstig op achteruit gaat
Dat hoort in één van de andere topics, maar je hebt het over de no claim. Deze geldt dit jaar ook al (net als volgend jaar).quote:Op zondag 25 december 2005 13:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die 250 euro ofzo waar iets van afging en als je het niet ging opmaken dan kreeg je het uitbetaald? Geldt dat nu ook al of gaat dat pas vanaf volgend jaar? Want ik heb er al mensen over gehoord die een brief hebben gekregen dat ze niks terugkrijgen, maar ik heb nog helemaal niks gehoord!
De no-claim geldt niet voor kinderen onder de 18 jaar. Hun kosten gaan ook niet van jouw no-claim af.quote:Op zondag 25 december 2005 19:50 schreef lady-wrb het volgende:
hoe zit het met de telling van de zorgtoeslag bij kinderen? tellen die ook mee voor de no claim?
als ik volgend jaar geen kosten maak, maar mijn zoontje maandelijks bij de specialist zit, kan ik dan ook nog de no-claim vergeten?
Misschien hebben ze het net voor de kerst gedaan, tijdens kerstdagen is geen betalingsverkeer mogelijk. Wordt dus dinsdag verwerkt, zal woensdag worden denk ik.quote:Op maandag 26 december 2005 15:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
wel ontvangen, maar nog niets uitgekeerd![]()
Omdat je de premie vaak ook van te voren moet betalen.quote:Op maandag 26 december 2005 23:03 schreef FanNa het volgende:
34 Eurootjes
Ik snapte niet waar het vandaan kwam, maar t was de zorgtoeslag van januari. Wel vreemd dat je dat een maand van te voren krijgt....
Je beurs gaat ook nog omhoog.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:23 schreef Jaytonism het volgende:
34 eurio binnen als studentje.
Ga er wel op acheruit trouwens, van 56 eurio naar 108,95 - 34 = 74,95..
Shit happens I guess.
Wat spannend Mwanatabu!quote:Op woensdag 28 december 2005 08:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Nog nuks...wel is er iets spannends en positiefs aan de hand op mijn rekening geloof ik. Zou het dan toch?![]()
?Want?quote:Op woensdag 28 december 2005 11:19 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik heb net de belasting gebeld en je raad het al nix ontvangen.....![]()
![]()
Vanaf nu geloof ik... Het is niet voor niks ZORGtoeslagquote:Op woensdag 28 december 2005 13:59 schreef Tafkahs het volgende:
nog niks ... vanaf wanneer moet je je eigenlijk zorgen gaan maken?
quote:Op woensdag 28 december 2005 14:01 schreef MaLo het volgende:
[..]
Vanaf nu geloof ik... Het is niet voor niks ZORGtoeslag
het is op een of andere manier niet aangekomen bij de belastingdienst en dus opnieuw opgestuurd via de pcquote:
Dat meen je niet!? Hoe kunnen ze dat nou kwijtmaken?quote:Op woensdag 28 december 2005 14:29 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
het is op een of andere manier niet aangekomen bij de belastingdienst en dus opnieuw opgestuurd via de pc
geen ideequote:Op woensdag 28 december 2005 15:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat meen je niet!? Hoe kunnen ze dat nou kwijtmaken?![]()
ja oke maar waarom dan bij onsquote:Op woensdag 28 december 2005 16:29 schreef Lienekien het volgende:
Och, op een paar miljoen formulieren is dat toch niet zo gek?!
Ja, 't is wel vervelend. Maar ik zou het me niet persoonlijk aantrekken.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:35 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
ja oke maar waarom dan bij ons![]()
hopelijk krijgen we het dan wel in januari en niet pas in fabruari
want het scheelt ¤ 190 in de maand en dat is best veel natuurlijk...
Ik had toevallig een goeie aan de telefoon en begon eerst over de vt en toen vroeg ik naar de zorg en hij zocht het voor me op.quote:Op woensdag 28 december 2005 19:18 schreef danny-b het volgende:
Hier ook nog niks, geen money en geen brief.
Op 21 september digitaal de hele bende aangevraagd voor zorg en huurtoeslag.
Gebeld en inderdaad het standaard antwoord zoals hierboven.
Lijkt me onzin.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:10 schreef newyorkcity het volgende:
He, ik heb ergens gehoord dat je tussen de maanden december en januarie TWEE keer de zorgverzekering moet betalen?? Dus eenmalig 2 keer per maand. Weet iemand hier meer van?? Kunnen ze toch niet maken??
Pakketten hebben sowieso achterstand. Kreeg net iemand aan de deur die vanmorgen met 350 pakketjes was begonnen.....quote:Op donderdag 29 december 2005 12:43 schreef ThAzOnE het volgende:
hmm vertraging zeg je? Vandaar dat mijn microsoftpakketjes nog niet binnen zijn
Ik ben blij voor jequote:Op donderdag 29 december 2005 20:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Haaaaa-le-lu-jah
De zorgtoeslag is in da house!
Ik ben niet gek, de brief is wél op de post gegaan en het bedrag klopt
Zit je zo omhoog dat je elke dag belt voor een paar tientjes? Als je weet dat je er recht op hebt krijg je het vroeg of laat echt wel, hoor.quote:Op vrijdag 30 december 2005 00:42 schreef Andoire het volgende:
Nog steeds NIETS
Ik heb de belastingdienst zowat om de dag aan de telefoon. ELKE keer zeggen ze van ja, het is overgemaakt hoor... Ik heb verdomme Abn amro, daar staat elke bijschriving meteen op!!
Vanochtend belde ik wéér, krijg ik te horen van ja, het staat in de wacht(de dag ervoor zeiden ze dat het al was overgemaakt)...
naja, ik wacht as maandag af. Als het er dan nog niet op staat... tja. dan ga ik maar wééééér bellen en zeuren tegen mensen die er toch geen flikker van af weten en die er toch niets aan kunnen doen...
Kutzooi![]()
helemaal mee eens, al mag ik zeggen dat de paar euro die ik mocht ontvangen gewoon een aanfluiting zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zit je zo omhoog dat je elke dag belt voor een paar tientjes? Als je weet dat je er recht op hebt krijg je het vroeg of laat echt wel, hoor.
Ja zo is het precies. Alles wordt enorm duur. Zorg is onbetaalbaar aan het worden. Abo's zullen duurder worden, verkeersboetes gaan enorm stijgen, en je salaris zal misschien 1% stijgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:22 schreef Aventura het volgende:
Ik baal ook stevig, vandaag is er voor het eerst 95 euro van mijn rekening geschreven. Helaas heb ik geen recht op zorgtoeslag. Dus weer 65 euro minder te besteden per maand komend jaar, terwijl al mijn andere lasten ook hoger worden. Maarja, wat doe je eraan.
Voor een paar tientjes in mijn geval ging het om ¤ 190 noem ik geen paar tientjes ....quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
Zit je zo omhoog dat je elke dag belt voor een paar tientjes? Als je weet dat je er recht op hebt krijg je het vroeg of laat echt wel, hoor.
Nou, die paar tientjes zijn bij sommigen echt niet te missen, ook al dankzij dit nieuwe zorgstelsel, waarvoor je straks zonder sofi-nummer ook niet meer in aanmerking komtquote:Op vrijdag 30 december 2005 09:13 schreef Aventura het volgende:
[..]
quote:Deel toeslagen niet op tijd betaald
(Novum) - Ongeveer tweehonderdduizend mensen krijgen hun zorg- of huurtoeslag niet op tijd. De belastingdienst is er niet in geslaagd deze betalingen voor het einde van dit jaar te verwerken. De fiscus verwacht de laatste bedragen eind volgende week over te maken. In totaal zijn in december 5,5 miljoen betalingen gedaan, maakt het ministerie van Financiën vrijdag bekend.
De belastingdienst heeft vrijdag de tweede ronde zorg- en huurtoeslagen voor januari uitgevoerd. Staatssecretaris van Financiën Joop Wijn (CDA) heeft de medewerkers van de belastingdienst vrijdag gecomplimenteerd met 'deze formidabele prestatie'. Volgens Wijn hebben ook veel mensen die hun aanvraag te laat op de bus hadden gedaan de toeslag op tijd gekregen.
Bron: www.elsevier.nl
toemaarquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:50 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Volgens Wijn hebben ook veel mensen die hun aanvraag te laat op de bus hadden gedaan de toeslag op tijd gekregen
Het zal maandag wel druk zijn bij de Belastingtelefoonquote:Op zaterdag 31 december 2005 20:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Waah kword gek. Heb vorige week netjes een brief gekregen over de zorgtoeslag, ik krijg 34 euro. Is inmiddels ook al netjes gestort op mijn rekening.
Krijg ik vandaag een brief over de huurtoeslag, ook geregeld gelukkig.
Krijg ik nog een keer een brief over de zorgtoeslag, met mijn naam en adres maar een voor mij volledig ombekend bankrekeningnummer.
Dus kan maandag weer gaan bellen om deze fout recht te zetten.. snap er niks van.
Er is een kleine groep die nog niks gehoord heeft. Voor de zekerheid kan je er even achteraan bellen.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:24 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Iedereen hoort 't nu toch gehad te hebben? Ik heb nog niks!?
Ik ook nietquote:Op zondag 1 januari 2006 17:24 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Thanks voor de info. Ga morgen nog wel even checken, zo niet dan bel ik..quote:Op zondag 1 januari 2006 17:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er is een kleine groep die nog niks gehoord heeft. Voor de zekerheid kan je er even achteraan bellen.
Je mag er wel eentje van ons hebben, wij hebben hem dus dubbel gekregenquote:Op zondag 1 januari 2006 17:24 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Dat is voor jullie samenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef kreischer2000 het volgende:
Hier ook nog niets ontvangen er is alleen een maar. Mijn toeslagpartner heeft 95¤ ontvangen, is dit nu voor ons beiden? Of moet ik nog even afwachten?
ik ook 8-10-2005 maar als ze zeggen dat ze nix ontvangen hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:25 schreef RubberenRobbie het volgende:
Hmm, ik geloof dat ik een van de 200.000 ben die nog geen beschikking/geld heeft ontvangen.
En dan heb je je aanvraag op 15.9.2005 ingediend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |