abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33009286
Zoals de titel al aangeeft: zijn er mensen die al iets van de Belastingdienst ontvangen hebben over de Voorlopige Teruggave 2006?

Sinds vorig jaar hoef je slechts eenmaal een VT in te vullen. De Belastingdienst stuurt je dan aan het einde van het jaar een VT voor het komende jaar die je zelf moet controleren. Heeft iemand deze al ontvangen?
pi_33009805
De VT 2006 is al in te vullen op de Belastingdienstsite, je kunt de biljetten ook al op de kantoren krijgen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
pi_33009950
Ja, via de website van de belastingdienst kan je de formulieren al opvragen of online invullen.

Sinds vorig jaar hoef je dat dus niet meer elk jaar te doen. Je hoort maar 1 keer zo'n ding in te vullen en dan krijg je dus voortaan steeds een VT van de Belastingdienst die je eerst moet controleren en dan krijg je de echte. Vorig jaar stond er in die van ons een grote fout, dus ik ben erg benieuwd of ze die nu niet weer maken...

Leuker kunnen ze het bij de Belastingdienst niet maken...
  maandag 12 december 2005 @ 12:43:31 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33011690
1 tip voor de mensen die een lease auto hebben. Controleer je VT want je krijgt meer terug want je leaseauto betaal je straks elke maand.

Verder heb ik volgend jaar voor het eerst een VT en daar heb ik ook nog nix van gehoord evenals de Zorgtoeslag en de Huurtoeslag.
pi_33024974
Voor de duidelijkheid.. de VT 2006 gaat inderdaad automatisch mits je in 2005 een VT hebt gehad! De verzending van de beschikking is vandaag begonnen! Zal dus in de loop van deze week wel in je bus vallen!

Uiteraard even controleren of alles klopt qua teruggaaf..komt weleens voor dat er ten onrecht wat op staat.. enne begrijp niets van je auot van de zaak logica verhaal? Leg eens uit?!
  maandag 12 december 2005 @ 22:18:38 #6
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33029029
Als je een leaseauto hebt en een koophuis bijvoorbeeld dan krijg je een X bedrag terug in 2005. Maar in 2006 word je leaseauto elke maand bij je loon geteld en betaal je er dan al belasting over dus kan je die uit je VT bedrag halen want die betaal je al door het jaar heen.
pi_33037858
Normaal gesproken was het in 2005 toch zo dat je dan in Box 1 je inkomsten uit een dienstverband had + daarbij nog eens de bijtelling voor de auto van de zaak!

Als in 2006 nou je auto van de zaak bij je loon word opgezet bij de VT 2006 (want dat gebeurd bij de bschikkingen) dan veranderd er per saldo toch niets? Dan heb je toch nog steeds je loon+auto van de zaak waarover vervolgens je aftrek eigen woning word berekend?

Dus dan veranderd er per saldo toch niets aan de hoogte van je teruggaaf?
  dinsdag 13 december 2005 @ 11:01:28 #8
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33038207
Tja misschien wel maar ik bedacht me misschien is het wel fout omdat je nu al direct je leaseauto betaald. Zoals ik het nu zie heb jij idd gelijk sorry
pi_33038609
ik heb hem binnen
Gisteren, en het klopt!
Eva
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:45:42 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33046921
Wat ik me nou af vraag.
Ik heb op dit moment geen VT (pas net een koophuis) maar wil hem voor 2006 wel aan gaan vragen. Krijg je dan hoe dan ook het maximale bedrag per maand terug?

In het verleden heb ik ook VT gehad met een huis maar zelfs ingesteld op iets van 60% van het terug te ontvangen bedrag omdat ik niet alles in 1 keer nodig had en het wel een veilig gevoel vind om niet alles meteen al terug te krijgen om terugbetaling te voorkomen.

Is dat mogelijk? Ik bedoel, ik kan dat nu mss wel zelf doen maar wat nou als de belastingdienst het voor je uitrekent?
pi_33046960
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me nou af vraag.
Ik heb op dit moment geen VT (pas net een koophuis) maar wil hem voor 2006 wel aan gaan vragen. Krijg je dan hoe dan ook het maximale bedrag per maand terug?

In het verleden heb ik ook VT gehad met een huis maar zelfs ingesteld op iets van 60% van het terug te ontvangen bedrag omdat ik niet alles in 1 keer nodig had en het wel een veilig gevoel vind om niet alles meteen al terug te krijgen om terugbetaling te voorkomen.

Is dat mogelijk? Ik bedoel, ik kan dat nu mss wel zelf doen maar wat nou als de belastingdienst het voor je uitrekent?

Jij zult het zelf moeten aanvragen. De Belastingdienst weet natuurlijk niet wat jij af kan trekken
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 13 december 2005 @ 16:57:07 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33047219
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij zult het zelf moeten aanvragen. De Belastingdienst weet natuurlijk niet wat jij af kan trekken
Well... Duh... zover was ik nog wel.
Waar het me om gaat is dat stel nou dat je recht hebt op 350 terug maar je wil er maar 250 terug.
Vroeger kon je dat zelf bepalen als je de aanvraag indiende.
Ik vraag me af hoe dat gaat als zij het nu automatisch doen op basis van de gegevens van vorig jaar.
pi_33047282
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:57 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Well... Duh... zover was ik nog wel.

Stel dan niet van die domme vragen
quote:
Waar het me om gaat is dat stel nou dat je recht hebt op 350 terug maar je wil er maar 250 terug.
Vroeger kon je dat zelf bepalen als je de aanvraag indiende.
Ik vraag me af hoe dat gaat als zij het nu automatisch doen op basis van de gegevens van vorig jaar.
Voor zover mij bekend valt er niets te kiezen. Als ze het doen op basis van dit jaar (2005) dan zal er weinig veranderen aan je teruggaaf. Ben je het niet eens met de VT die de BD je toestuurt, dan vraag je een correctie aan.(en anders spaar je het geld op)
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:02:23 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33047382
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 16:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Stel dan niet van die domme vragen
quote:
Voor zover mij bekend valt er niets te kiezen. Als ze het doen op basis van dit jaar (2005) dan zal er weinig veranderen aan je teruggaaf. Ben je het niet eens met de VT die de BD je toestuurt, dan vraag je een correctie aan.(en anders spaar je het geld op)
Sparen... Juist ja... vandaar mijn vraag dus.

Heb net mijn ex-vriendje de (eeuwige) student-belastingadviseur gemailed. Ga hem zo even bellen. Kan hij het me uitleggen. Moet ook nog even weten hoe het zit met de nog te koop staande flat van stinkie waar hij ook VT over krijgt. Altijd handig dit soort contacten.
Als je me hoort kom ik een stuk minder blond over dan hier in posts over belastingzaken.
pi_33047457
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:02 schreef Brighteyes het volgende:

Sparen... Juist ja... vandaar mijn vraag dus.

Vrouwen
quote:
Heb net mijn ex-vriendje de (eeuwige) student-belastingadviseur gemailed. Ga hem zo even bellen. Kan hij het me uitleggen. Moet ook nog even weten hoe het zit met de nog te koop staande flat van stinkie waar hij ook VT over krijgt. Altijd handig dit soort contacten.

Als die woning te koop staat (en jullie zijn dit jaar verhuisd, wat zo is) dan mogen jullie de rente daarvan (mits leeg) nog twee jaar lang aftrekken (exclusief dit jaar, dat mag ook nog)
quote:
Als je me hoort kom ik een stuk minder blond over dan hier in posts over belastingzaken.

We spreken elkaar nog wel
  dinsdag 13 december 2005 @ 17:14:31 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33047665
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Als die woning te koop staat (en jullie zijn dit jaar verhuisd, wat zo is) dan mogen jullie de rente daarvan (mits leeg) nog twee jaar lang aftrekken (exclusief dit jaar, dat mag ook nog)
Dat dus. Dat dacht ik idd ook wel.
Thanks iig.
pi_33067597
Je kunt idd niet kiezen om een bepaald deel uitbetaal te krijgen zoals dat in het verleden idd wel kon! Wat je natuurlijk wel kunt doen is een lager geschat inkomen opgeven! Dat heeft in de regel dan tot gevolg dat je een lagere teruggaaf zult ontvangen! Als je dan op het einde van het jaar wel je daadwerkelijke inkomsten vermeld krijg je dan het resterende bedrag terug!
  donderdag 15 december 2005 @ 06:58:34 #18
98796 Toodles
Semper Et Ubique
pi_33094135
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef Luizao het volgende:
Je kunt idd niet kiezen om een bepaald deel uitbetaal te krijgen zoals dat in het verleden idd wel kon! Wat je natuurlijk wel kunt doen is een lager geschat inkomen opgeven! Dat heeft in de regel dan tot gevolg dat je een lagere teruggaaf zult ontvangen! Als je dan op het einde van het jaar wel je daadwerkelijke inkomsten vermeld krijg je dan het resterende bedrag terug!
inderdaad, en je kan niet alleen je geschatte inkomen wat aanpassen, maar in principe alle posten van de VT, want het is een schatting, geen feit. Dus evt kan je ook minder af te trekken rente opgeven, alimentatie, usw...
pi_33095471
Ik heb nog niets ontvangen.
Zal nog wel komen.
  donderdag 15 december 2005 @ 09:48:04 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33095497
Manlief heeft die van hem al binnen (voor de te koop staande flat).
Voor ons huis heb ik hem gisteren ingevuld, idd met een lagere rente dan we normaal betalen om wat marge in te bouwen.
pi_33095572
Wij hebben 'm ook binnen!

We hebben 'm vorig jaar alleen door een administratiebureau in laten vullen en daar vonden ze het blijkbaar nodig om 'm te splitsen zodat mijn vriend een deel krijg en ik een deel. Het administratiebureau is nu opgezegd en we gaan er zelf mee aan de slag.

Kan ik de VT nu dan gewoon weer invullen en dan alles op 1 persoon zetten omdat dat toch wel wat overzichtelijker is? Heb al geprobeert de Belastingtelefoon te bellen, maar die blinken niet echt uit in bereikbaarheid...
pi_33103208
Ik heb de VT2006 ook binnen, maar er klopt niet veel van.
- Als WOZ-waarde van mijn woning hebben ze wel de nieuwe waarde (sinds 1/1/2005) gepakt, maar daarbij gebruiken ze de aanslagpercentage van 2003 (0,85%).
- Ik heb voor de VT2005 een loon opgegeven van ong. 29000 euro, voor 2006 schat de Belastingdienst dat ik 42000 euro ga verdienen. M'n baas ziet me aankomen.

Al met al had ik gerekend op een zelfde teruggave als dit jaar, maar volgens de nieuwe gegevens krijg ik nog maar 40% van dat bedrag terug. Ga zometeen maar ff een digitaal wijzigingsformuliertje invullen en opsturen.
pi_33118285
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:52 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben 'm ook binnen!

We hebben 'm vorig jaar alleen door een administratiebureau in laten vullen en daar vonden ze het blijkbaar nodig om 'm te splitsen zodat mijn vriend een deel krijg en ik een deel. Het administratiebureau is nu opgezegd en we gaan er zelf mee aan de slag.

Kan ik de VT nu dan gewoon weer invullen en dan alles op 1 persoon zetten omdat dat toch wel wat overzichtelijker is? Heb al geprobeert de Belastingtelefoon te bellen, maar die blinken niet echt uit in bereikbaarheid...
Kunt het inderdaad beter zelf doen.. je wilt niet weten hoeveel adviseurs/accountants er een zooitje van maken!

Je mag idd zelf kiezen of je de teruggaaf op 1 naam zet, moet je wel fiscaal partner van elkaar zijn (gehuwd, langer dan 6 maanden samen), ben je dat namelijk niet en heb je de woning 50/50% op naam staan dan moet het op die oude manier!

Als dat dus niet zo is heb je als het goed is nu 2 beschikkingen, moet je er dus 1 stopzetten en de andere een wijziging van doorgeven (aangezien die maar de helft heeft)! Dan wel even opletten bij de vraag welk deel je aan welke partner toekend! Dus dan op 1 naam zetten en die krijgt dan het volledige bedrag!

Misschien onnodig maar natuurlijk altijd verstandig aftrekpost neer te zetten bij de persoon met de hoogste inkomsten! Succes met het invullen!
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:46:13 #24
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_33142866
Nog geen van de drie dingen ontvangen VT Huurtoeslag en de Zorgtoeslag ben ongeduldig weet ik maar ja
pi_33156396
Verzending vind nog plaats t/m aanstaande woensdag! Even geduld hebben dus!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')