quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:45 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik me nou af vraag.
Ik heb op dit moment geen VT (pas net een koophuis) maar wil hem voor 2006 wel aan gaan vragen. Krijg je dan hoe dan ook het maximale bedrag per maand terug?
In het verleden heb ik ook VT gehad met een huis maar zelfs ingesteld op iets van 60% van het terug te ontvangen bedrag omdat ik niet alles in 1 keer nodig had en het wel een veilig gevoel vind om niet alles meteen al terug te krijgen om terugbetaling te voorkomen.
Is dat mogelijk? Ik bedoel, ik kan dat nu mss wel zelf doen maar wat nou als de belastingdienst het voor je uitrekent?
Well... Duh... zover was ik nog wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij zult het zelf moeten aanvragen. De Belastingdienst weet natuurlijk niet wat jij af kan trekken
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Well... Duh... zover was ik nog wel.
Voor zover mij bekend valt er niets te kiezen. Als ze het doen op basis van dit jaar (2005) dan zal er weinig veranderen aan je teruggaaf. Ben je het niet eens met de VT die de BD je toestuurt, dan vraag je een correctie aan.(en anders spaar je het geld op)quote:Waar het me om gaat is dat stel nou dat je recht hebt op 350 terug maar je wil er maar 250 terug.
Vroeger kon je dat zelf bepalen als je de aanvraag indiende.
Ik vraag me af hoe dat gaat als zij het nu automatisch doen op basis van de gegevens van vorig jaar.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:59 schreef Five_Horizons het volgende:
Stel dan niet van die domme vragen![]()
Sparen...quote:Voor zover mij bekend valt er niets te kiezen. Als ze het doen op basis van dit jaar (2005) dan zal er weinig veranderen aan je teruggaaf. Ben je het niet eens met de VT die de BD je toestuurt, dan vraag je een correctie aan.(en anders spaar je het geld op)
quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Sparen...![]()
Juist ja... vandaar mijn vraag dus.
quote:Heb net mijn ex-vriendje de (eeuwige) student-belastingadviseur gemailed. Ga hem zo even bellen. Kan hij het me uitleggen. Moet ook nog even weten hoe het zit met de nog te koop staande flat van stinkie waar hij ook VT over krijgt. Altijd handig dit soort contacten.
quote:Als je me hoort kom ik een stuk minder blond over dan hier in posts over belastingzaken.![]()
![]()
Dat dus. Dat dacht ik idd ook wel.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Als die woning te koop staat (en jullie zijn dit jaar verhuisd, wat zo is) dan mogen jullie de rente daarvan (mits leeg) nog twee jaar lang aftrekken (exclusief dit jaar, dat mag ook nog)
inderdaad, en je kan niet alleen je geschatte inkomen wat aanpassen, maar in principe alle posten van de VT, want het is een schatting, geen feit. Dus evt kan je ook minder af te trekken rente opgeven, alimentatie, usw...quote:Op woensdag 14 december 2005 11:28 schreef Luizao het volgende:
Je kunt idd niet kiezen om een bepaald deel uitbetaal te krijgen zoals dat in het verleden idd wel kon! Wat je natuurlijk wel kunt doen is een lager geschat inkomen opgeven! Dat heeft in de regel dan tot gevolg dat je een lagere teruggaaf zult ontvangen! Als je dan op het einde van het jaar wel je daadwerkelijke inkomsten vermeld krijg je dan het resterende bedrag terug!
Kunt het inderdaad beter zelf doen.. je wilt niet weten hoeveel adviseurs/accountants er een zooitje van maken!quote:Op donderdag 15 december 2005 09:52 schreef Stiemie het volgende:
Wij hebben 'm ook binnen!
We hebben 'm vorig jaar alleen door een administratiebureau in laten vullen en daar vonden ze het blijkbaar nodig om 'm te splitsen zodat mijn vriend een deel krijg en ik een deel. Het administratiebureau is nu opgezegd en we gaan er zelf mee aan de slag.
Kan ik de VT nu dan gewoon weer invullen en dan alles op 1 persoon zetten omdat dat toch wel wat overzichtelijker is? Heb al geprobeert de Belastingtelefoon te bellen, maar die blinken niet echt uit in bereikbaarheid...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |