Waarom denk je dat?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:21 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En ja hoor, nu ben ik weer bang dat wij ten onrechte als tweeverdieners de boeken in zijn gegaan![]()
Zijn hier pillen voor?
Dat is idd het waandenkbeeld dat ik inmiddels heb ontwikkeld: dat ik mezelf de herinnering heb aangepraat dat ik al die kleuteformulieren met veel moeite heb doorworsteld en op de post heb gedaan, en dat dit in werkelijkheid helemaal niet zo isquote:Op woensdag 21 december 2005 14:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb je wel een formulier ingestuurd?
Kun je gewoon downloaden, invullen en insturen. Als je ervoor in aanmerking komt, krijg je het echt wel hoor.
Nee, dat kan het helaas niet zijnquote:Wij hebben ook niet eens een formulier thuisgestuurd gekregen, omdat bij de belastingdienst al bekend is dat wij hiervoor teveel verdienen.
Misschien verdien je wel teveel?
(Wij samen 2500)
Ik weet het ik weet het. Irrëeel enzo, maar ik heb een grenzeloos aan doodsangst verwant gebrek aan vertrouwen in grote instanties met veel cijfertjes.quote:
Kan me er wel iets bij voorstellen.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik weet het ik weet het. Irrëeel enzo, maar ik heb een grenzeloos aan doodsangst verwant gebrek aan vertrouwen in grote instanties met veel cijfertjes.
Ik snap gewoon geen voorbaat geen hol van die formulieren, check alles 1600 keer omdat ik alles fout gedaan denk te hebben en vervolgens wordt het maandenlang billenknijpen. Het is nog nooit foutgegaan maar ik vertrouw ze gewoon niet want ik ben maar (sofi)nummertje 105ennogwatnummers en zij zijn groot en dat is niet eerlijk!
En ik kan het me van Mwanatabu dan weer eigenlijk slecht voorstellen want ze schrijft hierboven dat het bij haar nog nooit is foutgegaan.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan me er wel iets bij voorstellen.
(...)
Eigenlijk bedoelde ik dat het nooit *echt*¨fout is gegaan. Huursubsidie was 6 maanden na laatste verhuizing pas rond. Twee maanden geleden dus, en nu wéér in onzekerheid over dat geld. Tegelijkertijd een geintje met Essent ("Goh, we zijn vergeten de kosten van 2001-2004 te berekenen" ofzo) en nog een keer Essent en dan nog eens de IBG.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik kan het me van Mwanatabu dan weer eigenlijk slecht voorstellen want ze schrijft hierboven dat het bij haar nog nooit is foutgegaan.
Maak je niet druk, Mwanatubu. 't Komt heus goed.![]()
Ik vind het wel belachelijk dat wanneer je een toeslagpartner hebt, dat je opeens 96 euro met 2 personen krijgt, terwijl je apart maar 34*2= 68 euro met zn 2en krijgt.... Ik zie het verschil niet helemaal, want in beide situaties heb je dezelfde verzekering. Ik denk dat ik me ook maar ga in laten schrijven als uitwonend bij mn vriendin ofzo, kan zij mn toeslagpartner worden en kunnen we meer geld opstrijkenquote:Op woensdag 21 december 2005 13:03 schreef Cool_Runner het volgende:
ik krijg 96 per maand.
Ik snap er eigenlijk weinig van, ik rekende op 40.
Zou ik dan ook de toeslag van mn toeslagspartner krijgen, zou raar zijn
Je krijgt maximale toeslag bij een gecombineerd inkomen van ongeveer 17.000 of lager. Zit je daarboven, dan neemt de zorgtoeslag af, tot 40.000, daarboven heb je geen recht meer. Jullie verdienen gezamenlijk kennelijk rond de 25.000.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:00 schreef MaLo het volgende:
Arme Mwanatabu en Bubsel, nog niks. Ik begrijp jullie onzekerheid!
Wij hebben de brief ook nog steeds niet ontvangen, maar het geld dus al wel.
Met zijn tweeen heb je dus maximaal recht op 96 euro in de maand? Waarom krijgen wij maar 62 euro dan, zóveel verdient mijn vriend nou ook weer niet.
krijg je tenminste wel watquote:Op woensdag 21 december 2005 19:11 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, Mwana weer blij met een dooie mus: thuis was er een flop...voor...de voorlopige teruggaaf...
![]()
![]()
![]()
Je haalt netto en bruto door elkaar. 1700 is je brutoloon, 1200 je netto. Je moet rekenen met je brutoloon, dus je eerste rekenvoorbeeld klopt.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:01 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb 't idee dat ik mijn zorgtoeslag verkeerd heb uitgerekend![]()
Wat hebben jullie opgegeven..
RekenVoorbeeldje : netto salaris is iets van 1700 euor per maand.
Bruto salaris zal dan rond de 1200 euro liggen.
Ik heb het berekent als volgt.. 12 x1700 + eindejaarsuitkering.. Recht op zo'n 160 euro zorgtoeslag per jaar
Als ik het met het bruotloon vereken: 12x 1200 + eindejaarsuitkering Recht op 400 euro per jaar..
Welk rekenvoorbeeld moet ik nu aan houden
.. het scheelt nogal.. wat z'n 240 euro per jaar..![]()
Krijg je de zorgtoeslag van S. Hussein, nou gefeliciteerdquote:Op donderdag 22 december 2005 12:42 schreef Boe-man het volgende:
Ik zie ineens dat er 2x ¤34 op m'n rekening is gestort, 1x met mijn achternaam in de beschrijving, en 1x met Hussein als achternaam ?
ze betalen je zorgtoeslag en ontvangen em weer terug?quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:24 schreef Dupje het volgende:
Ik heb m pas gekregen, ik krijg 34 euro per maand. Maar moet t aan mn pappie en mammie geven, want die betalen mn zorgtoeslag...
wat zeur je nou, ik kreeg afgelopen donderdag de brief.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
IK KRIJG 3 EURO PER MAAND!!!!!!!![]()
![]()
11!!!
Dat jij niks krijgt, heeft dan waarschijnlijk met het inkomen van je partner te maken. Dat jullie samen boven de grens uitkomen (40.000).quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat zeur je nou, ik kreeg afgelopen donderdag de brief.
ik krijg helemaal niksmaar ik mag wel maandelijks 109 euro ophoesten
dat is verdorie 13% van mijn netto-inkomen
en nog even een vraagje, is de zorgtoeslag ieder voor zich of krijgt bij de partners een persoon alles en de andere niks? want waarom moesten zowel mijn vriend als ik apart zorgtoeslag aanvragen? ik snap dr niks van
hij heeft tot op heden nog niks op zijn rekening gekregen en ook nog geen brief ontvangenquote:Op zaterdag 24 december 2005 14:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat jij niks krijgt, heeft dan waarschijnlijk met het inkomen van je partner te maken. Dat jullie samen boven de grens uitkomen (40.000).
Of er is jullie wel zorgtoeslag toegekend maar je partner krijgt dit op zijn/haar rekening. Te zien aan andere reacties in dit forum krijgt één van beide het bedrag op de rekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |