Het is één foto uit een grotere serie, die op haar verzoek gemaakt is. Als je Kleintje een beetje kent dan heb je enig idee hoe de rest van de serie is gelopen, en waarom ze in het water staat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:34 schreef N.icka het volgende:
Waarom staat ze met dr kleren in het water?
Mooie foto, van een mooie dame. En om toch in een goeie FOT traditie te blijven even zeuren (al moest ik wel zoeken):quote:
wow, op die ene donkere na, zou ik zo geloven als je zegt dat het door een professionele portretfotograaf gedaan is.. mijn complimentenquote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Djunck het volgende:
Foto's als resultaat van de meeting met aapstok:
1. [afbeelding]
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
6. [afbeelding]
7. [afbeelding]
8. [afbeelding]
9. [afbeelding]
10. [afbeelding]
Nogmaals bedankt. Mocht je foto's van jezelf willen laten maken en je twijfelt? Gewoon doen, aapstok is een relakste jongen. Mooi resultaat vind ik!
Jammer dat je helemaal in Amsterdam zit. Ik zou je ook wel eens voor de camera willenquote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Djunck het volgende:
1. [afbeelding]
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
6. [afbeelding]
7. [afbeelding]
8. [afbeelding]
9. [afbeelding]
10. [afbeelding]
Nogmaals bedankt. Mocht je foto's van jezelf willen laten maken en je twijfelt? Gewoon doen, aapstok is een relakste jongen. Mooi resultaat vind ik!
Dat weet ik zondag pas, want dan krijgt hij de foto pasquote:Op zondag 18 december 2005 19:18 schreef aapstok het volgende:
Goed idee om die trui te burnen idd ik zal eens kijken of dat wat oplevert! Thx voor de complimenten en overige tips. Hey Debsterr laat ff weten wat je vriend ervan vind, ben ik wel benieuwd naar.
Ben ook nieuwsgierigquote:Op maandag 19 december 2005 16:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat weet ik zondag pas, want dan krijgt hij de foto pas. Ennum, waar blijven de andere foto's, ben nieuwsgierig
![]()
Damn wat een mooie foto!!quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:28 schreef MissBliss het volgende:
Dan maar een oud ontmoetingsresultaat als TVP
[afbeelding]
Ook van Aapstok
Dank jequote:Op vrijdag 23 december 2005 13:18 schreef Icicle het volgende:
[..]
Damn wat een mooie foto!!
Maar (ja, altijd die maar) wat ik zo jammer vind is de donkere plek rechts beneden op de foto..
Dat is mooi, daar gaat het toch omquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:01 schreef Toeps het volgende:
Maar ik ben wel supertevreden hoor
Het zijn kleinigheidjes in de zin dat je ze makkelijk had kunnen voorkomen, ook zonder visa en superapparatuur.quote:die dingetjes die Vlieg noemt zijn echt kleinigheidjes. Ik bedoel, we blijven amateurs, we hebben geen visagie en superapparatuur en weet ik veel klaarstaan.
Wat een mooie foto!!!quote:Op maandag 19 december 2005 01:47 schreef Djunck het volgende:
1. [afbeelding]
quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:28 schreef MissBliss het volgende:
Dan maar een oud ontmoetingsresultaat als TVP
[afbeelding]
Ook van Aapstok
je zei gisteren dat ik maar ff die foto's van toeps enz moest bekijken en echtquote:Op zaterdag 24 december 2005 00:50 schreef aapstok het volgende:
Bedankt iedereen voor de complimenten en adviezen! Leuk om te horen. Icicle goed dat je die vlek zag, mij was het niet opgevallen, ik begin me er nu ook aan te storenhet was de stoel waarop ze zat.
Oja, ik heb nog enkele foto's van Djunck bewerkt en op mijn website gezet, waaronder foto's die hij hierboven heeft gepost.
Allereerst:quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:02 schreef donnahvh het volgende:
ontmoeting met morpheus_at_work
poosje geleden alweer maar wilde ze toch ff laten zien![]()
1[afbeelding]
2[afbeelding]
3[afbeelding]
4[afbeelding]
5[afbeelding]
6[afbeelding]
7[afbeelding]
het photoshop werk op #1 is een beetje erg zichtbaarquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:02 schreef donnahvh het volgende:
ontmoeting met morpheus_at_work
poosje geleden alweer maar wilde ze toch ff laten zien![]()
1[afbeelding]
2[afbeelding]
3[afbeelding]
4[afbeelding]
5[afbeelding]
6[afbeelding]
7[afbeelding]
Dan nog: het zit steeds op een andere plek op de foto, maar wel steeds op dezelfde plek op haar gezicht. Volgens mij is het gewoon een schaduwtje bij haar mondhoek. Je zou het weg kunnen halen met PS, maar dan geef je haar eigenlijk een ander gezicht. Dit is gewoon Donna, niks aan veranderen!quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:42 schreef Kleintje het volgende:
Ik zie idd. wat lostminds bedoelt.
Dat is niet dat rode vlekje skaai, het is een donkere vlek....
met een veels te donkere concealer er over heen dan, anders heeft ze wel hele vreemde pukkeltjesquote:
iets voor unsolved mysteriesquote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:51 schreef lostminds het volgende:
ronald heeft wel gelijk denk ik want de vlek op haar wang is wazig terwijl de vlekjes rechts onderin scherp zijn
zou dan nog wel stof ergens anders in de camera kunnen zijn maar omdat het iedere keer op precies dezelfde plek in haar gezicht zit lijkt me dat ook niet waarschijnlijk
donna en het vlekken mysteriequote:
die op haar gezicht dan hequote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:16 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar ze zitten ook náást het model!
Orbs!
dan had je maar poeder moeten gebruikenquote:
ik heb nix gebruikt hier... was niet mijn shoot hoorquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:21 schreef RonaldV het volgende:
[..]
dan had je maar poeder moeten gebruiken
ik dacht al, waar blijf je nouquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:22 schreef Kleintje het volgende:
Re doet het te vaak, dan is het niet in poedervorm
Dan wordt het vaak geklopt en is het net slagroom
die eerste komt iig niet uit de raw converterquote:Op vrijdag 10 februari 2006 23:35 schreef morpheus_at_work het volgende:
op de fotos worden nog de laatste puntjes nog op de i gezet , fotos komen zo uit de raw converter zetten , alle kritieken zijn welkom op de laatste puntjes op de i te zetten , soms zie je zelf niet meer
ja volgens mij was dat de laatste chronologischquote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:05 schreef aapstok het volgende:
Mooie foto's, ik vind (afgezien van de eerste foto) het contrast te hoog, maar bij de laatste foto werkt dat wel, daar ziet ze eruit als Ellen ten Damme, mooie houding. Nummer 3-6 zijn iets te donker op mijn monitor en nummer 1 iets te licht.
De laatste vind ik het beste, daar heb je echt een soort connectie met het model gemaakt, ik ben benieuwd, is dat ook de laatste chronologisch gezien?
het is ook niet het doel om het in ieders smaak te laten vallen , wat de foto her en der wel bereikt hebben is dat er naar gekeken wordt , zeker als er niet meer van zelfde maar dan andere licht gepost wordt, zelf zal ik max 1 of 2 uit de hele shoot gebruiken voor pf doeleinden. shoot was opzich zelf bedoeld om donna verschillende dingen te geven en haar wat ervaren te maken in het model staan. model staan doe je ook niet in 1 dag , houding en expressie zijn gewoon hele zware en moeilijke punten. persoonlijk vind ik dat ze goed haar best gedaan heeft. Dit zijn nog de 1ste bewerkingen van de shoot , toen mijn kleurenprofiel op mijn pc raar deed , waardoor zwart niet zwart was en rood super rood was. Kortom de beste fotos gaan nog een keer door de fotoshop heen voor beter resultaat. over het geheel ben ik niet ontevreden.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:39 schreef pea4fun het volgende:
Dit harde is niet zo mijn smaak, ik vind donna in het echt mooier. De laatste foto is minder hard, die vind ik dan ook het mooist.
Ik snap dat je niet ieders smaak hoeft te maken. Daarom zei ik het er ook bij dat het MIJN smaak niet is. Dat wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar je uiteindelijke eindresultaten. Andere kijk op foto's is altijd leuk om te zien en ook wat van te leren.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:05 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
het is ook niet het doel om het in ieders smaak te laten vallen , wat de foto her en der wel bereikt hebben is dat er naar gekeken wordt , zeker als er niet meer van zelfde maar dan andere licht gepost wordt, zelf zal ik max 1 of 2 uit de hele shoot gebruiken voor pf doeleinden. shoot was opzich zelf bedoeld om donna verschillende dingen te geven en haar wat ervaren te maken in het model staan. model staan doe je ook niet in 1 dag , houding en expressie zijn gewoon hele zware en moeilijke punten. persoonlijk vind ik dat ze goed haar best gedaan heeft. Dit zijn nog de 1ste bewerkingen van de shoot , toen mijn kleurenprofiel op mijn pc raar deed , waardoor zwart niet zwart was en rood super rood was. Kortom de beste fotos gaan nog een keer door de fotoshop heen voor beter resultaat. over het geheel ben ik niet ontevreden.
ps de visagie hoek had toe *(@*( verlichting , dus visagie was weinig te verwijten dat niet alles even goed was, wordt nog even rechttrekken wat krom is qua overkomen. gelukkig hangt er nu wel een goede lichtboog van witlicht rond de spiegel
zag het ook niet als verwijt , werk is altijd smaak afhankelijk , in die smaak ga je streven naar een uiteindelijk doel met zijn allen , daarbij zijn meningen welkom om een volgende keer erop te letten , zo kom je altijd dingne tegen van hmmmz daar heb ik op dat moment niet aangedacht.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 12:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik snap dat je niet ieders smaak hoeft te maken. Daarom zei ik het er ook bij dat het MIJN smaak niet is. Dat wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar je uiteindelijke eindresultaten. Andere kijk op foto's is altijd leuk om te zien en ook wat van te leren.
Sommige mensen doen het wel iets beter dan anderenquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
1 ding moeten we niet vergeten denk ik in dit topic , we werken allemaal voor de lol
Laat je naam eens vallen in Fotografen en modellen ontmoetingsplaats (Deel VI)quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:58 schreef Pr0-n00b het volgende:
Is er toevallig niet ergens in de buurt van leeuwarden iemand die wat foto's wil maken? Wil me zelf ook wel een keer laten fotograferen(sorry als ik in het verkeerde topic zit, maar heb geen idee waar ik anders moet zijn :/)
Meimaand Modellen fotografeer-maand--Geef je op ! enquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:58 schreef Pr0-n00b het volgende:
Is er toevallig niet ergens in de buurt van leeuwarden iemand die wat foto's wil maken? Wil me zelf ook wel een keer laten fotograferen(sorry als ik in het verkeerde topic zit, maar heb geen idee waar ik anders moet zijn :/)
nee als dat het geval was dan kunnen we hier net zo goed stoppen.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sommige mensen doen het wel iets beter dan anderenJij en Aapstok zijn lekker bezig
Ik zou bijna niet meer durven posten
![]()
Het is overigens niet te hopen dat ook modellen bij iedere fotograaf dit soort foto's gaan wensen
verandering van spijs doet eten , ik ben ook ooit begonnen als noob , dan maak je fouten , van je fouten leer je als het goed is. zeker in het begin heb je veel aan contructieve bijdrages. zeker ook door jouw fotos leiden sommige fotos weer tot nieuwe ideeën. vast zitten in bepaalde hoek is nooit goed , daarom is fotos kijken van anderen altijd slim hoe goed of slecht iemand ook is.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sommige mensen doen het wel iets beter dan anderenJij en Aapstok zijn lekker bezig
Ik zou bijna niet meer durven posten
![]()
Het is overigens niet te hopen dat ook modellen bij iedere fotograaf dit soort foto's gaan wensen
je kon goed sturen hoor , 3 dagen spierpijn gehadquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
1 ding moeten we niet vergeten denk ik in dit topic , we werken allemaal voor de lol en modellen hebben weinig a geen ervaring en daar wordt als het goed is veel tijd aan besteed , maar niet alles kun je veranderen op 1 middagje. Voor iemand met weinig ervaring heeft Donna het zeer goed doorstaan![]()
![]()
mee eens!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:45 schreef Ill-Skillz het volgende:
[afbeelding]
Dit is de beste uit het topic. Jammer dat zijn kin toch al blurt. Was mooier geweest als dat ook scherp was gebleven.
Dat van die bewerking dacht ik alquote:Op zondag 12 februari 2006 22:06 schreef PdeHoog het volgende:
Je hebt idd een iets te grove bewerking gebruikt EstoIk zou de bewerkingen wat subtieler doen en dan met name je JPEG-compressie wat minder heftig maken
Ik zie hier op mijn beeldscherm aardig gekartelde lijnen bij met name de armen van _mod.
Verder zou ik de volgende keer proberen de achtergrond wat gladder te trekken, maar goed dat jullie daar aangedacht hebben
Foto #3 is wat mij betreft ook de besteJe zou hem links nog iets meer kunnen croppen.
Hmm.. Ik weet niet of dat hier echt gaat helpen maar zal het proberenquote:Op maandag 13 februari 2006 01:24 schreef lostminds het volgende:
esto, probeer voortaan wat meer ruimte tussen je model en de achtergrond te krijgen, dan valt er minder licht op het donkere doek en dan word het een mooie egale donkere achtergrond
als nou blijkt dat het doek te klein is daarvoor dan kan je nog proberen om wat verder weg te gaan staan en in te zoomen, dat drukt het beeld weer wat in elkaar
Als reactie daarop... _mod_ breek jij ook es die bouwlamp van je cam..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:31 schreef Esto het volgende:
M'n ogen! Wat doe je
Ben benieuwd naar Deel 2Die lijkt me leuker met al die kleurtjes!!
Leg mij eens een keertje uit hoe dat USm werkt!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef HMaster-II het volgende:
Trek die foto eens wat harder door de USM Kleintje. Het komt nog redelijk onscherp over.
De pose is wel leuk.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef HMaster-II het volgende:
Trek die foto eens wat harder door de USM Kleintje. Het komt nog redelijk onscherp over.
De pose is wel leuk.
ook belangrijk om dat pas na de verkleining te doen, laatste actie is bij mij altijd USM (100% 1,0 ofzo)quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:06 schreef HMaster-II het volgende:
Foto openen in Photoshop
Dan in de menubalk naar Filters > Sharpen > Unsharp Mask
Dan een beetje spelen met de percentage en radius.
meestal 125 tot 150 %
bij radius 0,3 je ziet heel snel verschil optreden bij overgang van 0,2 naar 0,3...
Schappe??? anders msn vanavond
Mooi gelukt!!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Wat gekropt, wat moeten kloonen, in zwart/wit gezet en wat ruis toegevoegd.
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden!
Ik doe eerst een USM voor resizen. Meestal met Amount 175-200% op Radius 1,0 met Threshold 0. Daarna croppen en/of resizen naar gewenst formaat en een USM 75 tot 150% op 0,3 bij 0.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ook belangrijk om dat pas na de verkleining te doen, laatste actie is bij mij altijd USM (100% 1,0 ofzo)
dat kan ook, ligt eraan wat je uiteindelijk met de foto doet... met uitprinten ligt het ook aan het formaat meestal, kunst is het niet te overdrijven maar over het algemeen gebruik ik UMS alleen voor web based plaatjes en sharpening voor printquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik doe eerst een USM voor resizen. Meestal met Amount 175-200% op Radius 1,0 met Threshold 0. Daarna croppen en/of resizen naar gewenst formaat en een USM 75 tot 150% op 0,3 bij 0.
Dat geeft bij mij toch redelijk goed resultaat.
Gaaf Kleintje!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Makkelijkste stand van je gezicht?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
pea4fun, ik was alles behalve boos (wel heel erg verkouden) hoor.
* Herkent dat.. Heb ik ook. Maar ze is een heel vrolijk mens, en we hebben veel gelachen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Makkelijkste stand van je gezicht?Mij wordt ook vaak gevraagd of ik boos ben als ik dat niet ben.
maar serieus.quote:Kleintje zegt:
JA
Ik wil ook veren in mijn kont
Zet even een videocameraatje aan als je m voor t eerst uitpaktquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:44 schreef Kleintje het volgende:
Yeps... reflectieschermpje...
Ik heb er vorige week 1 besteld, Vlak na de shoot met vlieg.
Zo'n 5 in 1 ding.... verwacht hem elk moment te krijgen...
Flauwquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:28 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zet even een videocameraatje aan als je m voor t eerst uitpakt
On topic: 1e foto vind ik netjes, zeker voor een eerste keer. Het model had een ietsje meer lciht mogen hebben, en persoonlijk zie ik liever wat minder achtergrond. Je had de gordijnen dicht kunnen doen bijvoorbeeld. Had je een neutrale achtergrond gehad en een wat diffuser licht.
Het afgezakte BH-bandje is een mooi detail. Vaak zijn het net dit soort dingen die een S&G foto wat spanning geven.
De tweede foto doet me niet zo veel. Hij is op zich netjes, maar de blik en het camerastandpunt bevallen me niet erg.
Erg mooi, vooral inderdaad door het zwart-wit en ruis.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |