Als reactie daarop... _mod_ breek jij ook es die bouwlamp van je cam..quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:31 schreef Esto het volgende:
M'n ogen! Wat doe je
Ben benieuwd naar Deel 2Die lijkt me leuker met al die kleurtjes!!
Leg mij eens een keertje uit hoe dat USm werkt!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef HMaster-II het volgende:
Trek die foto eens wat harder door de USM Kleintje. Het komt nog redelijk onscherp over.
De pose is wel leuk.
quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:00 schreef HMaster-II het volgende:
Trek die foto eens wat harder door de USM Kleintje. Het komt nog redelijk onscherp over.
De pose is wel leuk.
ook belangrijk om dat pas na de verkleining te doen, laatste actie is bij mij altijd USM (100% 1,0 ofzo)quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:06 schreef HMaster-II het volgende:
Foto openen in Photoshop
Dan in de menubalk naar Filters > Sharpen > Unsharp Mask
Dan een beetje spelen met de percentage en radius.
meestal 125 tot 150 %
bij radius 0,3 je ziet heel snel verschil optreden bij overgang van 0,2 naar 0,3...
Schappe??? anders msn vanavond
Mooi gelukt!!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Wat gekropt, wat moeten kloonen, in zwart/wit gezet en wat ruis toegevoegd.
Ben benieuwd wat jullie van deze vinden!
Ik doe eerst een USM voor resizen. Meestal met Amount 175-200% op Radius 1,0 met Threshold 0. Daarna croppen en/of resizen naar gewenst formaat en een USM 75 tot 150% op 0,3 bij 0.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:11 schreef Re het volgende:
[..]
ook belangrijk om dat pas na de verkleining te doen, laatste actie is bij mij altijd USM (100% 1,0 ofzo)
dat kan ook, ligt eraan wat je uiteindelijk met de foto doet... met uitprinten ligt het ook aan het formaat meestal, kunst is het niet te overdrijven maar over het algemeen gebruik ik UMS alleen voor web based plaatjes en sharpening voor printquote:Op donderdag 9 maart 2006 19:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik doe eerst een USM voor resizen. Meestal met Amount 175-200% op Radius 1,0 met Threshold 0. Daarna croppen en/of resizen naar gewenst formaat en een USM 75 tot 150% op 0,3 bij 0.
Dat geeft bij mij toch redelijk goed resultaat.
Gaaf Kleintje!quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
Makkelijkste stand van je gezicht?quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
pea4fun, ik was alles behalve boos (wel heel erg verkouden) hoor.
* Herkent dat.. Heb ik ook. Maar ze is een heel vrolijk mens, en we hebben veel gelachen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 21:10 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Makkelijkste stand van je gezicht?Mij wordt ook vaak gevraagd of ik boos ben als ik dat niet ben.
maar serieus.quote:Kleintje zegt:
JA
Ik wil ook veren in mijn kont
Zet even een videocameraatje aan als je m voor t eerst uitpaktquote:Op donderdag 9 maart 2006 23:44 schreef Kleintje het volgende:
Yeps... reflectieschermpje...
Ik heb er vorige week 1 besteld, Vlak na de shoot met vlieg.
Zo'n 5 in 1 ding.... verwacht hem elk moment te krijgen...
Flauwquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:28 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zet even een videocameraatje aan als je m voor t eerst uitpakt
On topic: 1e foto vind ik netjes, zeker voor een eerste keer. Het model had een ietsje meer lciht mogen hebben, en persoonlijk zie ik liever wat minder achtergrond. Je had de gordijnen dicht kunnen doen bijvoorbeeld. Had je een neutrale achtergrond gehad en een wat diffuser licht.
Het afgezakte BH-bandje is een mooi detail. Vaak zijn het net dit soort dingen die een S&G foto wat spanning geven.
De tweede foto doet me niet zo veel. Hij is op zich netjes, maar de blik en het camerastandpunt bevallen me niet erg.
Erg mooi, vooral inderdaad door het zwart-wit en ruis.quote:Op donderdag 9 maart 2006 17:52 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |