abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 00:07:45 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29510162
Zo... De ontmoetingsplaats liep hier en daar vol met foto's (niet in de laatste plaats mijn eigen schuld) en bijbehorend commentaar. Dus maak ik maar een apart topic: resultaten van afspraken.

En zoals een Goed Fok!-gebruik betaamt: TS begint!

Gister stond een minimeet geplanned met twee modellen. Eén heeft de meet totaal gemist (oorzaak nog onbekend), maar gelukkig had ik in de buurt nog een kennisje wonen die tussen de regenbuien door wel even een uurtje wilde bijspringen.

Even voorstellen:

1. Weopj kennen we allemaal, de ander is Ilona. Ilona heb ik al eens gepost. Ze is geen Fok!ster, maar komt wel mee naar de meet op de 21e.

2. Gemaakt in een parkeergarage in Amersfoort.

3. Dezelfde garage. Helaas werden we bij de shoot in en rond deze garage herhaaldelijk gestoord van/door het weer (zware buien).

Na een uur moest Ilona naar een andere afspraak, en werden Weopj en ik in onze plannen gestoord door de lokale Johnnie en Anita's en hun disco's op wielen. we zijn toen maar teruggereden naar station Amersfoort. Naast het station aan de noordkant ligt een oud rangeerterrein, met bouw- en onderhoudsmateriaal voor het spoor. Daar knapte het weer zienderogen op, wat deze foto's leidde:

4.

5.

6.

7.

De foto's zijn gecropped, verkleind, en slechts hier en daar wat geretoucheerd.
No model was harmed or mistreated during the shoot.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 00:11:10 #2
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29510251
mooie foto's weer van jou kant.

heel erg netjes .

ik wil ook modellen over de vloer voor zulke foto's
(als ik het minder druk heb )
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:09:38 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29515942
Nummer 1 heeft een te drukke achtergrond en een te grote scherptediepte.
Nummer 2 is leuk, en geen drukke achtergrond.
Nummer 3: had een leuke pose kunnen zijn in zachter licht, denk ik. En storende lichtvlek naast het model wegsoepen.
Nummer 4 is het jammer dat de zon scheen en geen zacht licht was...Weopj haar ogen zijn samengeknepen en dan heb je kraaiepoten
Nummer 5 heeft potentie, ware het niet dat je scherptediepte veel te groot is; het spoor leidt af vind ik.
Nummer 6: De inkijk leid teveel af vind ik (niet dat er iets mis is met inkijk) en de achtergrond is te druk...
Nummer 7 is een mooie pose. De schaduw is toch nog te diep helaas.

Nummer 2 is het best gelukt qua belichting en pose, vind ik.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:12:59 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29515978
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:09 schreef Shark.Bait het volgende:
Nummer 1 heeft een te drukke achtergrond en een te grote scherptediepte.
Nummer 2 is leuk, en geen drukke achtergrond.
Nummer 3: had een leuke pose kunnen zijn in zachter licht, denk ik. En storende lichtvlek naast het model wegsoepen.
Nummer 4 is het jammer dat de zon scheen en geen zacht licht was...Weopj haar ogen zijn samengeknepen en dan heb je kraaiepoten
Nummer 5 heeft potentie, ware het niet dat je scherptediepte veel te groot is; het spoor leidt af vind ik.
Nummer 6: De inkijk leid teveel af vind ik (niet dat er iets mis is met inkijk) en de achtergrond is te druk...
Nummer 7 is een mooie pose. De schaduw is toch nog te diep helaas.

Nummer 2 is het best gelukt qua belichting en pose, vind ik.
WHZ

ik persoonlijk heb me een beetje gestoord aan alle harde schaduwen, volgende keer reflectieschermpje meenemen

mag ik zo vrij zijn er eentje te bewerken in PS?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29517421
TVP
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 13:14:53 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29519180
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:12 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

WHZ

ik persoonlijk heb me een beetje gestoord aan alle harde schaduwen, volgende keer reflectieschermpje meenemen

mag ik zo vrij zijn er eentje te bewerken in PS?
Be my guest. Ik ga alleen wel pas laat reageren, want de 'snelheid' van Fok is vandaag zo geweldig dat ik me kapot loop te ergeren.

Overigens: ik heb de foto's nauwelijks bewerkt omdat ik nog met PS aan het leren ben. Over het algemeen vind ik mijn kunsten met dat programma niet zo geweldig dat ik ze hier wil publiceren.

@SB: ik weet dat sommige mensen niet zo goed tegen decolletees kunnen. Het leidt af, en weet ik welke redenen nog meer aan te voeren zijn. Mijn insteek: als ik een foto van een vrouw maak, en die heeft een mooi decolletee, dan mag die gezien worden. Ik ga in ieder geval geen moeite doen om dat te verhullen. Dat zal me waarschijnlijk een hoop commentaar opleveren, maar daar ga ik dus lekker niet meer op reageren
ik weet hoe je de opmerking bedoelde hoor, dit was meer een algemene toelichting
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29527491
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:09 schreef Shark.Bait het volgende:
kraaiepoten
Zoiets noem je lachrimpels! Dat meisje is nog hartstikke jong, die heeft echt nog lang geen kraaienpoten, of ben je vertegenwoordiger van crèmepjes?
pi_29535030
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 13:14 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Mijn insteek: als ik een foto van een vrouw maak, en die heeft een mooi decolletee, dan mag die gezien worden.
Een mooie decollete ga je nix insteken jah!!

ik zal es wat proberen in PS
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29535460
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:54:31 #10
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29535593
Heel mooi Puckzzz
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 10 augustus 2005 @ 09:55:35 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29535611
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:02 schreef wyccie het volgende:
Zoiets noem je lachrimpels! Dat meisje is nog hartstikke jong, die heeft echt nog lang geen kraaienpoten, of ben je vertegenwoordiger van crèmepjes?
Ja, precies, kraaiepoten
Crempjes? Ik? hoezo? Heb je er een paar nodig dan?
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:
pi_29536598
Een nette serie Ronald (en een goed intitiatief om dit topic te openen). Met name #2, 4 en 5 zijn erg geslaagd. Ik kan me wel vinden in de al gegeven commentaren. Slagschaduwen zijn nog wel gedeeltelijk te herstellen in PS, ook als je daar nog niet zo veel ervaring mee hebt (heb ik ook niet). Zie deze post.

Shoots met 2 modellen bieden veel mogelijkheden om met de compo te spelen. Heb je dat gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar de foto's. Bij deze 2 modellen is het verschil in huidtint wel erg groot. Ik ben er nog niet uit of ik dat nou storend vind of niet, maar opvallend is het wel.

Over huidtint gesproken, de witbalans in foto 6 is niet helemaal lekker en in ieder geval niet consistent met 4, 5 en 7. Ik had hetzelfde probleem met mijn GGG-shoot en werd daar op DPZ op gewezen. Naar aanleiding daarvan eens wat gevogeld in PS, en het is niet al te gek moeilijk om daar wat aan te doen. Pak je kans om je PS-ervaring uit te breiden.

@SB: ik zie toch echt alleen lachrimpels

@Puckzzz: mooie bewerking. Gausian Blur? En zo te zien de kleuren ook nog wat zonniger gemaakt.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:06:07 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29536887
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:50 schreef Vliegvrager het volgende:

@Puckzzz: mooie bewerking. Gausian Blur? En zo te zien de kleuren ook nog wat zonniger gemaakt.
yups, en de onderkant van de blur dan weer met een grote gum op 50% iets uitgegumd, anders was alles geblurred, dat was geen gezicht, te nep.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:26:13 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29537123
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 10:50 schreef Vliegvrager het volgende:
Een nette serie Ronald (en een goed intitiatief om dit topic te openen). Met name #2, 4 en 5 zijn erg geslaagd. Ik kan me wel vinden in de al gegeven commentaren. Slagschaduwen zijn nog wel gedeeltelijk te herstellen in PS, ook als je daar nog niet zo veel ervaring mee hebt (heb ik ook niet). Zie deze post.
Dank voor de complimenten Met je link ga ik zo even stoeien.
quote:
Shoots met 2 modellen bieden veel mogelijkheden om met de compo te spelen. Heb je dat gedaan? Dan ben ik wel benieuwd naar de foto's. Bij deze 2 modellen is het verschil in huidtint wel erg groot. Ik ben er nog niet uit of ik dat nou storend vind of niet, maar opvallend is het wel.
De huidtinten vielen me pas op toen ik ze naast elkaar had. Weopj is een drukke dame, en heeft volgens mij nog geen tijd gehad om eens rustig in de zon te zitten (as if in Nederland... ). Ilona duidelijk wel. Het oorspronkelijke model heeft volgens mij meer Weopj's kleur, dus dat zou idd beter gewerkt hebben. Ik was al blij dat ik in ieder geval een uurtje twee modellen had, dus ik klaag niet.
quote:
Over huidtint gesproken, de witbalans in foto 6 is niet helemaal lekker en in ieder geval niet consistent met 4, 5 en 7. Ik had hetzelfde probleem met mijn GGG-shoot en werd daar op DPZ op gewezen. Naar aanleiding daarvan eens wat gevogeld in PS, en het is niet al te gek moeilijk om daar wat aan te doen. Pak je kans om je PS-ervaring uit te breiden.
Hm, nog even naar kijken zo. Het was me eigenlijk nog niet opgevallen.
quote:
@SB: ik zie toch echt alleen lachrimpels

Puckzzz heeft mooi werk afgeleverd inderdaad. Ik ga zo even kijken wat ik zelf kan doen.
- Privacy Matters
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:51:03 #15
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29537386
oeps

[ Bericht 49% gewijzigd door fr.oosje op 10-08-2005 13:31:32 ]
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:53:21 #16
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29537405
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 09:46 schreef Puckzzz het volgende:
[afbeelding]
Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddingsactie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.

Volgende keer moet de fotograaf gewoon even op zijn LCD kijken, dan zie je dit toch zo. Ook even goed nadenken voordat je afdrukt wil ook nog wel eens helpen. Maar dat roep ik ook al een tijdje. Neem ook altijd een reflectie scherm mee!! Ook dit kan ik niet vaak genoeg zeggen. Je hebt ze al vanaf 30 euri. Je foto's gaan er zoveel mee vooruit!! I Betaal die 30 euro en je zal versteld staan van de vooruitgang die je boekt.

Probeer ook eens licht in te flitsen in die soort situaties, helpt je ook om die zware schaduwen wat te verzachten

Wel lekker het contrast en de verzadiging opgepompt
  woensdag 10 augustus 2005 @ 11:57:03 #17
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29537427
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 09:14 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

En op verzoek?
- Privacy Matters
pi_29537581
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 11:53 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddingsactie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.
Ben het met je eens dat voorkomen beter is dan genezen, maar ik vind niet dat je foto's weg zou moeten gooien als ze in PS nog te redden zijn. Deze foto pakt nog goed uit, en ik vind het nep eruit zien nogal meevallen, zeker als je bedenkt dat het een bewerking op een geresizede foto is.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 10 augustus 2005 @ 12:25:24 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29537672
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 11:51 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Hmmm ik hou niet zo van die achteraf aangebrachte dof, het ziet er altijd nep uit. Zoiets kan je beter maar gelijk bij de opname goed doen. Op deze mannier is het een reddings actie van een mislukte foto. Handig voor foto's die je niet nog een keer kan maken. Maar ik zou deze gewoon weggooien en opnieuw maken.
Op zich heb je gelijk, maar opnieuw maken is even geen optie. Zowel model als ik hebben meer te doen dan fotografie en heen en weer reizen.
quote:
Volgende keer moet de fotograaf gewoon even op zijn LCD kijken, dan zie je dit toch zo. Ook even goed nadenken voordat je afdrukt wil ook nog wel eens helpen. Maar dar roep ik ook al een tijdje. Neem ook altijd een reflectie scherm mee!! Ook dit kan ik niet vaak genoeg zeggen. Je hebt ze al van af 30 euri. Je foto's gaan er zoveel mee vooruit!! Inversteer die 30 euro en je zal versteld staan van de vooruitgang die je boekt.
Ik weet niet hoe groot jouw LCD is, maar het is mij al meerdere keren overkomen dat ik op de LCD een perfecte foto had, die eenmaal op de PC gruwelijk onscherp bleek te zijn. Ik kijk even snel op de LCD naar het globale resultaat, en dan ga ik weer verder. En om nou om iedere keer tegen een model te moeten zeggen dat ze even een pose moet vasthouden omdat ik even op mijn LCD moet uitvergroten, daar motiveer je een model ook niet mee.
Voor nog minder maak ik een reflector van een stuk gelamineerd hout. Maar dan moet je wel met meer dan twee zijn, en dat waren we op dat moment al niet meer. Als je even gelezen had had je dat geweten.
quote:
Probeer ook eens licht in te flitsen in die soort situaties, helpt je ook om die zware schaduwen wat te verzachten
Met de camera die ik heb moet ik het doen. Op dit moment ontbreekt me de ruimte om meer te kopen dan ik heb. Simple as that. Dat betekent dat ik me dus geen losse flitser kan veroorloven. De ingebouwde flitser kan het -afaik in ieder geval- niet.

Losse tip: Probeer er eens rekening mee te houden dat er mensen zijn die geen grote sommen geld kunnen of willen investeren in een leuke hobby. Voor jou is 30 Euro peanuts, voor anderen is dat een of twee dagen eten voor het hele gezin. Probeer daarnaast eens wat zorgvuldiger te formuleren. Met teksten als:
quote:
Volgende keer moet de fotograaf gewoon even op zijn LCD kijken, dan zie je dit toch zo. Ook even goed nadenken voordat je afdrukt wil ook nog wel eens helpen. Maar dar roep ik ook al een tijdje. Neem ook altijd een reflectie scherm mee!! Ook dit kan ik niet vaak genoeg zeggen.
help je mensen gelijk in de gordijnen. Je doet de aanname dat ik mijn LCD niet bekijk (ik schiet nota bene vanaf de LCD, omdat ik met bril op niet door de EVF kan kijken). Je doet de aanname dat ik alleen maar richt en klik. Tot tweemaal toe meld je "dat jij het aldoor al roept". Betweterig doen maakt je niet gelijk een gewaardeerde commentator, ook al heb je 1000x gelijk. Ik post mijn foto's hier om iets op te steken van wat ik fout doe. Niet om afgezeken te worden.
- Privacy Matters
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:32:42 #20
40714 Subhuman
Televised confession
pi_29538275
Weet je wat nog veel goedkoper is als reflectiescherm? Een stuk piepschuim! Haal je voor minder dan een euro bij de bouwmarkt! Ik gebruik dat al tijden en het werkt geweldig!
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:59:22 #21
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29538522
Hoho, even relaxt ja.

Je wilt toch commentaar op je foto's??? Doe er mee wat je wilt het zijn bruikbare tips waarmee je je voordeel mee kan doen.

Ik vind gewoon dat men wat kritischer moet zijn op zijn/haar foto's. Ik heb het niet eerder gezegd omdat ik je niet wilde afzeiken maar ik vond je laatste serie een hoog snapshot gehalte hebben. Kwa techniek en kwa compositie. Ik snap daarom ook niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze het een knappe serie vinden. Maar goed mischien leg ik de lat wel te hoog en is het nivo hier gewoon wat lager. Geeft opzich niets maar als je jezelf wilt verbeteren kan je een hoop leren van mensen die al wat langer met deze hobby bezig zijn. (ook al komt dat betweterig over)

Oke even uitgebreid commentaar op je foto's mischien heb je er wat aan:

1
Te onrustige en scherpe achtergrond. Kijk ook eens naar de paal rechts op de foto en de boom links op de foto. Dit zijn behoorlijke storende elementen

2
leuke compositie, jammer dat alleen het linker model wat bleek lijkt in vergelijking met het rechter model

3
Ook een leuke foto, echter wat storende elementen in de achtergrond (lichte streep bijvoorbeeld)
Tevens beplaalde lichaamsdelen net te licht. Zelfs had ik ook wat van de bovenkant weg gecropt en een klein stukje van de linkerkant. Mijn inziens komt de foto dan beter in evenwicht.

4
Leuke pose en een leuke foto, alleen jammer van de wat zware schaduwen. (reflectiescherm)

5
Achtergrond te onrustig en de foto had wel iets minder dof kunnen gebruiken. De hele foto is ook een beetje flets, al je foto's kunnen wel wat boost gebruiken (even in PS auto levels en auto contrast en een beetje de saturation opschroeven, als je weinig verstand van PS hebt moet dit toch lukken)

6
Persoonlijk vind ik dit een hele rare pose tevens heb je teveel groothoek gebruikt waardoor het model een raar rond en groot hoofd krijgt. Volgende keer het model ook even haar schouders iets naar achter laten doen.

7
Goeie pose, echter hier had een reflectie schermpje een hoop kunnen doen om het gezicht en dus ook de ogen (heel belangrijk in een portret) wat op te lichten. Ook hier zie ik weer een aantal storende elementen in de achtergrond (spoorrails)

Doe er je voordeel mee en laat eens zien dat je hier ook wat leert zou ik zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door fr.oosje op 10-08-2005 14:32:34 ]
pi_29538817
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:59 schreef fr.oosje het volgende:
....Maar goed mischien leg ik de lat wel te hoof en is het nivo hier gewoon wat lager...
Of misschien verwoorden andere mensen hun kritiek wat constructiever.

En dat blijk je zelf toch ook prima te kunnen! Zeg nou zelf, de wijze waarop je in je laatste post je kritiek verwoordt is toch veel sympathieker dan in je eerdere post? En dat doe je zonder dat je ook maar 1 van je inhoudelijke kritiekpunten laat vallen. En nog een voordeel, voor het geval je daarom geeft: bij die eerste post kwam je over als een zeikerd, bij deze als een deskundige. Het is maar net welk imago je wilt hebben
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 10 augustus 2005 @ 14:49:53 #23
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29538937
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 14:37 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]
En nog een voordeel, voor het geval je daarom geeft: bij die eerste post kwam je over als een zeikerd, bij deze als een deskundige. Het is maar net welk imago je wilt hebben
Een deskundige zeikerd
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:25:21 #24
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29578664
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 13:59 schreef fr.oosje het volgende:
Hoho, even relaxt ja.

Je wilt toch commentaar op je foto's??? Doe er mee wat je wilt het zijn bruikbare tips waarmee je je voordeel mee kan doen.

Ik vind gewoon dat men wat kritischer moet zijn op zijn/haar foto's. Ik heb het niet eerder gezegd omdat ik je niet wilde afzeiken maar ik vond je laatste serie een hoog snapshot gehalte hebben. Kwa techniek en kwa compositie. Ik snap daarom ook niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze het een knappe serie vinden. Maar goed mischien leg ik de lat wel te hoog en is het nivo hier gewoon wat lager. Geeft opzich niets maar als je jezelf wilt verbeteren kan je een hoop leren van mensen die al wat langer met deze hobby bezig zijn. (ook al komt dat betweterig over)
Ik weet niet waarmee je vergelijkt, dus kan ik ook niet aangeven of het niveau "lager" is. Het is in ieder geval lager dan de standaard die jij hier op legt. Vergeet niet dat hier vooral amateurs rondlopen, waarvan het grootste deel noch de tijd, noch de middelen heeft om foto's te maken die het niveau van een prof benaderen. Ik val ook in die categorie, en ik heb ook de wil niet om dat nivau te benaderen. Ik ben en blijf amateur. Met de middelen die ik me kan veroorloven probeer ik zo goed mogelijk foto's te maken, en dat betekent nogal eens dat ik het moet doen met alleen een camera, mezelf en een model. Het snapshot-gehalte, zoals jij het noemt, zal bij mij dus altijd hoog blijven. Wil je beter, dan kun je beter bij DPZ kijken of zo. Alhoewel ik de keren dat ik daar keek ook niet echt super enthousiast werd over het niveau van de geplaatste werkjes, maar dat zal aan mij liggen.
quote:
Oke even uitgebreid commentaar op je foto's mischien heb je er wat aan:

1
Te onrustige en scherpe achtergrond. Kijk ook eens naar de paal rechts op de foto en de boom links op de foto. Dit zijn behoorlijke storende elementen
Point taken. Ik heb de neiging vooral te kijken naar de modellen, en minder naar de achtergrond. Puntje van aandacht dus.
quote:
2
leuke compositie, jammer dat alleen het linker model wat bleek lijkt in vergelijking met het rechter model
Ze lijkt niet alleen lichter, ze is het ook. Maar dat had ik hiervoor al ergens geantwoord.
quote:
3
Ook een leuke foto, echter wat storende elementen in de achtergrond (lichte streep bijvoorbeeld)
Tevens beplaalde lichaamsdelen net te licht. Zelfs had ik ook wat van de bovenkant weg gecropt en een klein stukje van de linkerkant. Mijn inziens komt de foto dan beter in evenwicht.
Ik zei al: mijn focus ligt op het model. Puntje van aandacht
quote:
4
Leuke pose en een leuke foto, alleen jammer van de wat zware schaduwen. (reflectiescherm)
Niet dat ik er een bij me had, maar zelfs dan had ik er weinig aan. Aanwezig waren fotograaf en model, op een verder leeg rangeerterrein. Maar ik zal eens kijken of ik daar iets op kan bedenken, want het overkomt me vaker.
quote:
5
Achtergrond te onrustig en de foto had wel iets minder dof kunnen gebruiken. De hele foto is ook een beetje flets, al je foto's kunnen wel wat boost gebruiken (even in PS auto levels en auto contrast en een beetje de saturation opschroeven, als je weinig verstand van PS hebt moet dit toch lukken)
En ik maar moeite doen om een enorme aandachttrekker op de achtergrond (mijn eigen rode auto) eruit te photoshoppen... niemand die dat gemerkt heeft
quote:
6
Persoonlijk vind ik dit een hele rare pose tevens heb je teveel groothoek gebruikt waardoor het model een raar rond en groot hoofd krijgt. Volgende keer het model ook even haar schouders iets naar achter laten doen.
Kijk, dit is een kritiek waar ik direct iets aan heb! Ik vond al dat deze foto niet klopte, maar ik kon de vinger er niet achter leggen. Ik heb de foto aan het model laten zien, en zij vond hem wel goed, dus ik dacht dat het aan mij lag.
Dat van die schouders... <zucht> Dames: "schouders naar achter en tieten vooruit!" (ik roep het elke dag, zelfs als ik niet aan het fotograferen ben...). Een FOT-fotografe met wie ik gister op pad was zou erbij roepen: "... en je kont naar achter!"
quote:
7
Goeie pose, echter hier had een reflectie schermpje een hoop kunnen doen om het gezicht en dus ook de ogen (heel belangrijk in een portret) wat op te lichten. Ook hier zie ik weer een aantal storende elementen in de achtergrond (spoorrails)
De achtergrond was met opzet gekozen, dus die laat ik lekker zo. En in dit geval had een schermpje wel tegen mijn knie kunnen zetten oid. Zoals ik al zei: ik zal eens zien of ik dat refectiescherm kan oplossen, zonder dat het al te storend wordt om het steeds te moeten herinstellen.
- Privacy Matters
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:13:28 #25
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_29582906
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:25 schreef RonaldV het volgende:

Ze lijkt niet alleen lichter, ze is het ook. Maar dat had ik hiervoor al ergens geantwoord.
Nog een tip zet je donkerst gekleurd model het dichts bij je hoofdlicht. Dan krijg je een betere balans in je foto's (in dit geval dus de modellen omdraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')