Nee... maar ik zit dan ook niet aan de drugs of medicijnen..quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Iemand ook zo'n gevoel?
Alles samenvoegen tot een eenheidquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Kun je iets meer in detail treden over deze unificatietheorie?
Medicatie is slechts een ondersteuning tot het betere gevoel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:37 schreef Murray het volgende:
[..]
Nee... maar ik zit dan ook niet aan de drugs of medicijnen..
Ik denk dat een mens wel programmeerbaar is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:49 schreef TC_Artemis het volgende:
Een mens is naar mijn weten niet programmeerbaar, maar je denkvermogen is wel te beinvloeden waardoor je in bepaalde situaties op een bepaalde manier zou reageren.
Met alle respect, maar het heeft voor mij nu nog geen handen of voeten. Staat er in de code te lezen hoe dit in zijn werk gaat?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Alles samenvoegen tot een eenheid
Alles maar dan ook alles.
Als er eenheid is, dan is er compactheid. Geen gaten in het bestaan.
Je wordt slimmer met de jaren. Dat gebeurt bij ieder mens. Maar opeens heb je het.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Met alle respect, maar het heeft voor mij nu nog geen handen of voeten. Staat er in de code te lezen hoe dit in zijn werk gaat?
Je zou bijna zeggen dat je wellicht juist vergeten bent om je medicijnen te nemen. Verder no offense. Het concept boeit me namelijk wel.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:37 schreef Murray het volgende:
[..]
De absolute waarheid past nog wel op een postzegel: 42quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Kun jij het beloofde a4'tje op het moment ter beschikking stellen aan ons?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Mijn mening verandert continu, flexibel omgaan met de wereld heet dat
Het gaat erom dat mensen bewust worden van zichzelf. Dat ze verantwoordelijkheid nemen voor het menszijn ook.
Dat ze leren nadenken
Ik heb vaak het idee dat mensen niet kunnen nadenken, dat ze zombies zijn. Dat ze zo dom zijn als het achtereind van een varken zoals ik al zei.
Bij veel mensen heb ik het idee dat ze niet eens weten wie ze zelf zijn.
Dus als ik op je navel druk dan reset ik je?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ben een lopende computer. En zo zie ik mezelf ook.
Het is dan wel mooi even, maar ik zou liever een rond getal hebben gehad.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De absolute waarheid past nog wel op een postzegel: 42
En of ik dat serieus neem.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:10 schreef Antagonist het volgende:
[..]
dit kan je toch niet serieus nemen
Ben jiij een kloon van croupouque of post je met opzet een smiley bij iedere post?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is dan wel mooi even, maar ik zou liever een rond getal hebben gehad.
Mijn lichaam niet kerel. Mijn denken. En dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:11 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dus als ik op je navel druk dan reset ik je?
Het is echt 42 en niets anders dan 42quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:12 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het is dan wel mooi even, maar ik zou liever een rond getal hebben gehad.
Ik herinner me vaag wie croupouque is, wat niet wil zeggen dat hij mijn vader is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:12 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ben jiij een kloon van croupouque of post je met opzet een smiley bij iedere post?
Bedankt voor de informatiequote:Op vrijdag 16 december 2005 22:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik herinner me vaag wie croupouque is, wat niet wil zeggen dat hij mijn vader is.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:11 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dus als ik op je navel druk dan reset ik je?
Een beetje de boodschap die Theo Maassen in elke show wel probeert te brengen ...quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:07 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat ze leren nadenken
Ik heb vaak het idee dat mensen niet kunnen nadenken, dat ze zombies zijn. Dat ze zo dom zijn als het achtereind van een varken zoals ik al zei.
Ik zou zeggen. Dat iedereen bewust moet kunnen zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:17 schreef FunkY-FrankY het volgende:
[..]
![]()
....maarre even zonder gekheid, voel je je dan nu meer dan anderen, want dat gevoel krijg ik uit je posts.. of zou je zeggen iedereen zou dit moeten kunnen? om het zo maar te zeggen het spreekwoordelijke licht/code zien?
Vanuit twijfel komt nadenken. Twijfel is nadenken. Zonder twijfel is er geen nadenken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:18 schreef RAND het volgende:
Eerst zeg je dat mensen niet moeten twijfelen, en daarna zeg je dat ze moeten nadenken twijfelen is nadenken over oorzaak gevolg actie en reactie.
slechte computer
Waarom zeg je dan dat mensen niet mogen twijfelen?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:20 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Vanuit twijfel komt nadenken. Twijfel is nadenken. Zonder twijfel is er geen nadenken.
Een goed idee is het resultaat van twijfel.
Ik werk het nog wel eens uit misschien.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar mogen wij dat a4'tje hebben? Ik bedoel, ik had het idee van eenheid allang opgegeven, maar het is een opwekkend idee dat het toch toegankelijk is voor de mens.
Omdat ik flexibel ben in het denken. Ik hou niet vast aan mijn denken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:21 schreef RAND het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat mensen niet mogen twijfelen?
Hij heeft het zelf door dus wat dat betreft is hij al verder dan andere mensen met superioriteitsgevoelens.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:17 schreef FunkY-FrankY het volgende:
....maarre even zonder gekheid, voel je je dan nu meer dan anderen, want dat gevoel krijg ik uit je posts..
quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:24 schreef Croupouque het volgende:
Het is maar hoe je het ziet. Ik ben ik, wie ben jij, wie zijn wij en waarom? Waarom?
Ik ben het heelal. Ik schiet als een komeet door de ruimte als een kosmische duif met gouden vleugels en denk aan het Astrale Wezen in mij. Want dat moet. Wat moet?
Niets moet, 'moeten' is een door slavendrijvers bedachte term om mensen met een vrije geest in te perken. Geen regels, geen grenzen! Alpha Gamma Delta, geen wet die mij meer vertelt wat ik moet doen, want ik ben het leven. Ik ben de mensheid.
Ik ben een stofje in het oog van de verschrikking, ik ben de erotische mannequin van styrofoam met een paardenharen pruik en getekende wimpers, vastgeketend aan een muur van prikkeldraad. Alles heeft een code, ik, jij, wij, ons. Ons? Wat weegt er een ons? Of een pond? Ja, een pond, alles draait om geld, de wereld is één groot bankbiljet in de handen van naakte stinkende bankiers wiens sigarenrook prikt in mijn ogen.
En ik ween. De waarheid is aubergine.
Ik heb niets door. Helemaal niets.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:25 schreef michiel- het volgende:
[..]
Hij heeft het zelf door dus wat dat betreft is hij al verder dan andere mensen met superioriteitsgevoelens.
dat eene bestand is dat niet het nu?quote:Alsof je je hele ziel en geest kunt comprimeren tot 1 minimaal bestand.
Uhm, aangezien we elkaar niet persoonlijk kennen is het enige waar ik je op kan beoordelen toch je post-historyquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:02 schreef Dromenvanger het volgende:
Als mensen iemand beoordelen naar aanleiding van 1 topic of meerdere topics zegt dat trouwens ook meer over die mensen dan over mij
Nou, je kunt moeilijk niet beoordelenquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:20 schreef Dj_White_Night het volgende:
moet je beoordelen?
Gewoon blijven doen wat je altijd doet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik probeer af en toe een gekke gedachte naar voren te laten komen omdat altijd rechtlijnig denken ook niet je van het is.
Misschien wel over die chaosquote:Op dinsdag 20 december 2005 13:37 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Gewoon blijven doen wat je altijd doet.![]()
Eerst chaos voordat er orde kan zijn.
42 is toch het getal van leven en dood?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:14 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is echt 42 en niets anders dan 42
Het almachtige Google heeft altijd gelijk
Dudequote:Op dinsdag 20 december 2005 13:54 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
42 is toch het getal van leven en dood?
42 graden Celcius koorts is toch je einde.
Of de 42 maanden dat Jeruzalem onder gelopen werd door de heidenen etc...
Btw leuke uitleg op Wikipedia over 42 (wat is 6*9) wat mogelijk als 1+5*8+1 berekend is.
iemand die nog meer over 42 weet?
quote:Een fout maken zodat die fout niet meer gemaakt kan worden in de toekomst.
It's only after you've lost everything that u can gain anything...quote:mijn denken moet leeg zijn om goed te kunnen denken
dude, zeg dan niks als je niks te melden hebt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 13:56 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Dude![]()
Lees de "hitchhikers guide to the galaxy" eens.
Zit wat in. Om helemaal verbondenheid te verschaffen zul je leeg moeten zijn van alles dat is aangeleerd door de jaren heen. En er is veel aangeleerd op alle mogelijke vlakken. Je wordt als mens geboren als puur mens en wordt door van alles en nog wat een wezen dat ver van jezelf afstaat.quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:00 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
[..]
It's only after you've lost everything that u can gain anything...
Only after destruction can u be resurrected.
To realize all U most be NO-thing.
spreuk is niet compleet en verdraait naar mijn gedachten, maar de essentie(daadwerkelijke info) zit erin
Jackpot !!!quote:En misschien is rechts en links wel helemaal niet zo nodig om te weten.
Ik denk eerder je ego leeg maken, en vullen met alles... totdat je ego/ denken inziet dat het in de weg staat... gevolgd door het spreekwoordelijke offeren van je hoofd.quote:En door de leegte in verbondheid staan zodat je continu jezelf kunt opvullen maar ben je opgevuld dan is het weer van belang om jezelf leeg te maken.
Op ondenkbaar vele manieren, en een aantal = 99.9999999999%quote:een aantal mensen hun eigen denken zichzelf bedriegt op een aantal manieren.
eigenlijk moet ik het hierbij laten... maarja...quote:Het is er gewoon
Het feit dat je opzoek bent laat geloven dat je het niet hebt of dat je "iets" moet doen om het te krijgen.quote:De oplossing ligt altijd binnen handbereik. Ga je denken dan kom je vanzelf op een dwaalspoor.
bijna, je hele hebben en houden loslaten zodat je je eigen kunt zijn....quote:en dat is vanzelf je hele hebben en houden loslaten zodat je in principe nooit jezelf bent misschien
Als je offset = 0 , dan hoef/kun je niet meer veranderen omdat : niets willen om alles te hebben.quote:Je kunt dan ook jezelf veranderen op vele opzichten
Ik heb dezelfde ervaring ( plaatjequote:heb je ooit in een depressie gezeten van 6 maanden of langer, dan word je op jezelf aangewezen om een uitgang te zoeken in hoe je voelt en denkt.
weet niet???quote:Who cares?
Maar dan beperk je je eigen nog steeds binnen grensen( in dit geval tot de diepte van moleculen en energie stromen).quote:En dan is het misschien een kunst om al die processen te beheersen, kan erg dorpsgekachtig klinken maar als je alles beheerst wat je hebt bent, dan kun je ook jezelf genezen als het ware. Dan is het puur en alleen zelf-beheersing willen hebben.
Ik wil niet in een keer in het diepe gaan. Ik wil het stapsgewijs doen dus. Ik wil fundamenten hebben in het leven waar ik altijd op kan terugvallen als het nodig is. En ik weet dus uit ervaring dat het nodig is om terug te kunnen vallen op een zeker punt wat vast staat.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:47 schreef Dj_White_Night het volgende:
shabd ervaar je ook via beeld en geluid -> zintuigen van de ziel : zien / horen
[..]
Maar dan beperk je je eigen nog steeds binnen grensen( in dit geval tot de diepte van moleculen en energie stromen).
Ookal laten deze grensen je wel een hoop voor elkaar krijgen, zoals genezen inderdaad -> denk tai chi enzo.
Zelfs de shabd is tot een zekere hoogte beperkend, pas wanneer je de shabd vindt van sferen boven/buiten mind is het "god's woord" / oneindig.
Over beelden, daar ben ik dus meer mee bezig. Met perspectief. Ik wil meer zien dan zich laat zien dus. Ik wil verder kijken dan de horizon. Ik wil dwars door deze dimensie heen kunnen kijken. Het liefst wil ik alles een keer in kaart zien in fragmenten misschien ook. Dat ik rechtdoor kan lopen naar een andere plek.quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:47 schreef Dj_White_Night het volgende:
shabd ervaar je ook via beeld en geluid -> zintuigen van de ziel : zien / horen
[..]
Wat is er puur aan een pasgeboren kind?quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Je wordt als mens geboren als puur mens en wordt door van alles en nog wat een wezen dat ver van jezelf afstaat.
Geen invloed in het denken en misleiding in het denken van jezelf. De lege harde schijf waar je op kunt voortbeduren misschien? Ik noem het maar lege harde schijf, maar je begint dan op punt nul als het ware. En kunt vanaf de bodem beginnen te groeien naar boven. Je legt als kinds zijnde fundamenten aan. Tijdens het opgroeien al. Daar liggen de wortels ook. Daarom wil ik ook graag terug naar het lege van het kindszijn, en dus invloed die ik als kind zijnde gekregen heb ongedaan maken, zodat ik die wortels die toen misschien af en toe fout zijn gegroeid eruit trek en dat ik dan nieuwe wortels laat groeien. Foute zaken in het verleden hoeven ook niet te betekenen dat je je hele leven met een bepaalde instelling moet leven.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Wat is er puur aan een pasgeboren kind?
Een pasgeboren kind kan niet denken, al was het maar omdat het geen geheugen heeft. Natuurlijk is het een menselijk wezen, maar ''puur mens'' is mijns inziens een zinledige term in dit stadium omdat het kind geen kans heeft om ''onzuiver'' te zijn. Dat is een begrip dat slechts betrekking kan hebben op een mens die kennis heeft kunnen nemen van noties als ''goed'' en ''kwaad'' en ''zorgvuldig denken.'' Om eens een bonkig cliche te gebruiken; zonder anderen is er geen ''zelf''.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Geen invloed in het denken en misleiding in het denken van jezelf. De lege harde schijf waar je op kunt voorbeduren misschien?
Je krijgt later pas een echt geheugen inderdaad, vandaar dat je zelden wat kunt herinneren van de eerste jaren. Maar ik denk dat ik meer doel op, de toekomst die je nog helemaal kunt invullen. Maar ook dan krijg je te maken met toevalligheden in alles. Dus dan gaat het me misschien eerder om negatieve toevaligheden uit het verleden op te heffen die hebben doorgewerkt naar het heden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een pasgeboren kind kan niet denken, al was het maar omdat het geen geheugen heeft. Natuurlijk is het een menselijk wezen, maar ''puur mens'' is mijns inziens een zinledige term in dit stadium omdat het kind geen kans heeft om ''onzuiver'' te zijn. Dat is een begrip dat slechts betrekking kan hebben op een mens die kennis heeft kunnen nemen van noties als ''goed'' en ''kwaad'' en ''zorgvuldig denken.'' Om eens een bonkig cliche te gebruiken; zonder anderen is er geen ''zelf''.
Onderbewust bezig zijn met zelfvernietiging?quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef Chriz2k het volgende:
Zelfvernietiging is het hoogste doel.
Zelfvernietiging getuigt van ultieme vrijheid, alles opgeven wat je opgebouwd hebt in je leven.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Onderbewust bezig zijn met zelfvernietiging?
In mijn geval gaat die theorie niet op, mijn doel is nog altijd vooruitgang.
Dat de wereld overkomt als het hebben van zelfvernietiging als doel is wat anders. Hoewel ik denk dat de wereld zo is omdat er zoveel mensen bij betrokken zijn, ik kan me niet voorstellen dat mensen als doel hebben vernietiging. Tenzij je zwaar naar de klote bent, maar dan nog is die drang tot vernieting niet je ware aard. Dan is het ontstaan door de omstandigheden.
Maar moet ik mezelf afhankelijk stellen van de wereld aka realiteit?
Ben ik echt goed bezig dan heeft het geen invloed op mijn leven. Dan ben ik dus onafhankelijk. Streef ik als mens zijnde vooruitgang na, dan kan er niemand zijn die mij weerhoudt daartoe.
Kortom: Mijn hoogste doel is nog altijd vooruitgang en verbetering. Dat de wereld niet zo lijkt te zijn is dan niet aan de orde. Zolang mijn aanpak maar van hoger belang is. Zolang ik maar niet te maken krijg ermee. En als mijn instelling vooruitgang is, dan krijg ik vanzelf niet zo snel ermee te maken, met zaken die kapot maken dus. Omdat je bij een goede instelling je eigen toekomst bepaald.
Net zoals de wereld zijn eigen toekomst zou moeten kunnen bepalen dus. Ook al ziet het er klote uit soms. Maar zo klote is het niet. Het heeft ook te maken waar je je aandacht op vestigd.
- wil je dat soort uitspraken voor je houden a.u.b. ? -quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:03 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Zelfvernietiging getuigt van ultieme vrijheid, alles opgeven wat je opgebouwd hebt in je leven.
Dan is het nog een sub-doel.quote:Zelfvernietiging getuigt van ultieme vrijheid, alles opgeven wat je opgebouwd hebt in je leven.
Of er is nooit een moment dat het ultieme is bereikt. Dat er altijd meer bij kan komen. Dat bij een perfecte situatie, de perfecte situatie weer in elkaar zakt tot delen. En dat je dan weer opbouwt naar een nieuwe perfectie.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:56 schreef Netflier het volgende:
Ik kan me wel iets vinden in de betreffende theorie, maar de essentie van de mensheid is dat men zich continu wilt verbeteren. Als de perfectie is bereikt is tevens het bestaan van de mensheid ten einde.
Bij zelf-realisatie ga je vanzelf naar een hoger doel toe of niet? Ik bedoel volgens die piramide van maslov begin je dan als mens jezelf hoger te ontwikkelen. En ga je jezelf hoger ontwikkelen dan ga je vanzelf richting het Goddelijke.quote:Op woensdag 21 december 2005 01:31 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
zelf-realisatie en god-realisatie.
Hier hield het voor mij op met jou, zeg maar.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:00 schreef Dromenvanger het volgende:
Zo simpel is het. Ik gun mezelf ook geen fouten. Omdat ik mezelf zie als hoger wezen dan het menselijke.
Je bent nogal hard tegen anderen, die je als minder bestempelt. Beetje eng.quote:Kan klinken alsof ik hard ben tegen mezelf, maar zo benader ik het wel.
Zoals ik zij: beetje eng.quote:Zodra ieder mens voor de volle 100 procent benut wordt.
quote:Het enige dat je kunt doen is alles beheersen los te laten en onder de knie krijgen te accepteren
Of je probeert zijn posts goed te lezen en te begrijpen.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:11 schreef PhiNiks het volgende:
[..]
Hier hield het voor mij op met jou, zeg maar.
[..]
Je bent nogal hard tegen anderen, die je als minder bestempelt. Beetje eng.
[..]
Zoals ik zij: beetje eng.
Wat een kortzichtigheid, meneer.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:37 schreef Murray het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |