quote:
En misschien is rechts en links wel helemaal niet zo nodig om te weten.
Jackpot !!!
Weten is geen doel, zijn wel...
ik weet deze en deze kennis over gezondheidszorg, maar kan niemand genezen sinds dat ik geen arts BEN.
Mijn Meester( lees leraar) zegt ook dat hij er is om ons tot zover te helpen, en vanaf daar is elk stukje info erbij een blok aan je been(denken).
Ik zit momenteel met het hele "Nu" kwestie, nu zit ik vaak te discusseren met iemand die heel veel leest enzo, en ik zie het gewoon dat elke keer als hij mij snapt dat zijn eigen denken hem onderuit haalt puur omdat een bepaalde theorie(info) in zijn hoofd opkwam.
Hij ziet wat ik bedoel, maar zijn denken is sterker dan zijn ZIJN, en daarom wordt het geziene beeld gedegradeerd naar woorden en beelden gevormd in het denken.
gevolgd met zijn woorden : ja dat heeft met dit en dat punt in je lichaam te maken en zus enzo....blaablaablaaa in mijn oren want het boeit mij niet hoe een wasmachine werkt(in details) zolang ik maar weet hoe ik het moet bewerken / gebruiken.
Veel gedachten = veel theorie = kennis, maar kennis is geen (praktisch)doel.
Bijbel : maak je hart leeg zodat god(alles en niets) erin past.
quote:
En door de leegte in verbondheid staan zodat je continu jezelf kunt opvullen maar ben je opgevuld dan is het weer van belang om jezelf leeg te maken.
Ik denk eerder je ego leeg maken, en vullen met alles... totdat je ego/ denken inziet dat het in de weg staat... gevolgd door het spreekwoordelijke offeren van je hoofd.
Het weggooien van IK, sinds dat de kern van jouw zijn ("echte/hoge ik"/ziel/bewustzijn) uiteindelijk al alles is.
Maar pas als het denken dit inziet EN accepteert zal het zich overgeven.
Daarom zegt Meester ook, dit pad is voor mensen die niet bang zijn te sterven, want sterven is niks anders dan het weggooien van je ik doormiddel van je lichaam+denken te verlaten.
En dat is toch de laatste stap... dus waarom beginnen als je de laatste stap niet "durft" te zetten.
quote:
een aantal mensen hun eigen denken zichzelf bedriegt op een aantal manieren.
Op ondenkbaar vele manieren, en een aantal = 99.9999999999%
ik heb dan wel een donkere kijk op de wereld, maar niet op de achterliggende "realiteit/wereld", namelijk als die wezens die zijn... of voor de gek gehouden "zijn".
das mijn balans, mijn he+ + he- ... ook die gedachte weerhouden mij van puur zijn.
Geen zekerheid en durven te sterven(niet letterlijk, en toch ook weer wel),
Maarja, uiteindelijk is de enigste zekerheid dat er altijd onzekerheden zullen zijn.
Op die manier is mijn hele post alleen lastig met info die je omlaag houden.
En toch kan het je verder helpen, want misschien "vernietigd" mijn post info die veel zwaarder was...
so who know?
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.