abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:30:03 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33246252
Die code zie ik soms als licht, lichtimpulsen misschien en radiogolven wellicht. Maar ik weet het ook niet. Alles is licht en water. De 4 elementen ook wel.

Vannacht droomde ik dat ik mezelf zag in moleculen Ik zag mijn hele lichaam verdeeld op die manier. Mijn lichaam is ook 1 gegeven en is niet zomaar een homp vlees. Het hele lichaam is 1 proces van processen en bij 1 kleine fout is het al niet meer in balans. Door 1 slechte ongezonde kiem is het in principe niet meer gezond te noemen. En dan is het misschien een kunst om al die processen te beheersen, kan erg dorpsgekachtig klinken maar als je alles beheerst wat je hebt, dan kun je ook jezelf genezen als het ware. Dan is het puur en alleen zelf-beheersing willen hebben. En dan ben je nog altijd een mens van vlees en bloed maar wat er dieper inzit wil je beter in de juiste banen leiden.

Dat is ook logisch. Het gaat erom dat het allemaal te ontleden valt wellicht. Te ontleden tot 1 misschien. Of tot 0. Ik weet het niet.

In ieder geval denk ik nog vaker in verbanden en hogere verbanden in alles. En dat komt door het verleden hier.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33246675
shabd ervaar je ook via beeld en geluid -> zintuigen van de ziel : zien / horen
quote:
En dan is het misschien een kunst om al die processen te beheersen, kan erg dorpsgekachtig klinken maar als je alles beheerst wat je hebt bent, dan kun je ook jezelf genezen als het ware. Dan is het puur en alleen zelf-beheersing willen hebben.
Maar dan beperk je je eigen nog steeds binnen grensen( in dit geval tot de diepte van moleculen en energie stromen).
Ookal laten deze grensen je wel een hoop voor elkaar krijgen, zoals genezen inderdaad -> denk tai chi enzo.

Zelfs de shabd is tot een zekere hoogte beperkend, pas wanneer je de shabd vindt van sferen boven/buiten mind is het "god's woord" / oneindig.
that sound do you hear it? -> no....
LOOK!!! it's resounding from the castle.... -> I don't see no castle
That's Cuz You'Re Not Looking u IDIOT!!!
Almost always, the creative dedicated minority has made the world better.
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:54:27 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33246860
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:47 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]

Maar dan beperk je je eigen nog steeds binnen grensen( in dit geval tot de diepte van moleculen en energie stromen).
Ookal laten deze grensen je wel een hoop voor elkaar krijgen, zoals genezen inderdaad -> denk tai chi enzo.

Zelfs de shabd is tot een zekere hoogte beperkend, pas wanneer je de shabd vindt van sferen boven/buiten mind is het "god's woord" / oneindig.
Ik wil niet in een keer in het diepe gaan. Ik wil het stapsgewijs doen dus. Ik wil fundamenten hebben in het leven waar ik altijd op kan terugvallen als het nodig is. En ik weet dus uit ervaring dat het nodig is om terug te kunnen vallen op een zeker punt wat vast staat.

Vandaar bouw ik het iedere dag een beetje op en tevens gaat dat ook vanzelf. Grenzen aanbrengen is trouwens ook wel eens nodig, anders schiet je 100 meter de lucht in en kun je geen veilige landing meer maken

Voor mij is het belangrijk dat ik de dag begin zoals ik de vorige dag ben geëindigd. Dus dat er zekere mate van structuur inzit, en door langzaam te "werken" eraan, kom je ook verder, het hoeft niet in een keer te gaan.. Niet dat er gaten zijn in het hele gebeuren dus ik streef een waterdicht-gevoel na. Hoewel ik via dat waterdichte "aura" zaken kan uitbreiden misschien.

Tis gewoon een eigen manier van iets nastreven Ik hou me dus ook niet aan een voorgeschreven handleiding maar probeer mijn eigen handleiding te schrijven in mijn hoofd en leven. Zodat ik een soort leidraad heb waar ik me aan kan houden.

Zomaar wat aanleven is dus niet voor mij weggelegd, heb dat lang genoeg gedaan toen ik nog jong was en dat leidt echt tot niets.

Maar in hogere sferen verkeren wil ik dus weer wel. Maar dan wel in de zin van, ik weet wat ik doe en je kunt het bijna als techniek zien.

Over die moleculen, ik zag mezelf dus helemaal in kleine dingen in die droom, helemaal verdeeld tot componenten Vraag me af waarom dat ineens gebeurt. Ooit zag ik mezelf in een droom in organen. Dus misschien ben ik in die droom een stap dieper gegaan en zie ik mezelf ooit in lichtflitsen of iets dergelijks Dat ik de pure energie kan zien.
  dinsdag 20 december 2005 @ 17:25:38 #79
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33249535
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:47 schreef Dj_White_Night het volgende:
[..]
Over beelden, daar ben ik dus meer mee bezig. Met perspectief. Ik wil meer zien dan zich laat zien dus. Ik wil verder kijken dan de horizon. Ik wil dwars door deze dimensie heen kunnen kijken. Het liefst wil ik alles een keer in kaart zien in fragmenten misschien ook. Dat ik rechtdoor kan lopen naar een andere plek.

Ik laat nu ff mijn fantasie gaan in het hele gebeuren maar ik denk dat de realiteit slechts een omhulsel is en dat erachter veel meer te vinden valt. Dat er gewoon een compleet andere wereld is ergens. En of dat de wereld van de doden is of van iets anders weet ik dus niet. Ik weet niet wat er achter deze realiteit schuilt maar wil dat wel weten.

Maar toch maar rustig aan allemaal. Ik geloof in de kracht van beelden en licht en dat alles een foto is die heel snel loopt. Het zijn allemaal beelden als in een projecter. En kijk je sneller dan de projecter dan kun je ook sneller bewegen dan wat de projector projecteerd. Je kunt dan uit je eigen projectie stappen als het ware. Je gaat een stap vooruit. Naar voren, naar achteren, naar boven, naar onder, diagonaal of wat dan ook. Je zit dan gewoon op meerdere niveau's waar je heenkan. Ik geloof dus ook in meerdere niveau's als het ware.

Dat dit slechts een fase of tussenstadion is. Dat de uitdaging ligt in het begrijpen van dit station. Dat dit station een geschenk is en ben je uitgespeeld op dit station dan ga je naar een nieuwer station.

Het heeft veel met visie te maken ook. Niet alleen met het denken maar ook met het zicht. Met het zicht kun je zien.
pi_33251686
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 14:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Je wordt als mens geboren als puur mens en wordt door van alles en nog wat een wezen dat ver van jezelf afstaat.
Wat is er puur aan een pasgeboren kind?
  dinsdag 20 december 2005 @ 18:48:41 #81
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33251933
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:41 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is er puur aan een pasgeboren kind?
Geen invloed in het denken en misleiding in het denken van jezelf. De lege harde schijf waar je op kunt voortbeduren misschien? Ik noem het maar lege harde schijf, maar je begint dan op punt nul als het ware. En kunt vanaf de bodem beginnen te groeien naar boven. Je legt als kinds zijnde fundamenten aan. Tijdens het opgroeien al. Daar liggen de wortels ook. Daarom wil ik ook graag terug naar het lege van het kindszijn, en dus invloed die ik als kind zijnde gekregen heb ongedaan maken, zodat ik die wortels die toen misschien af en toe fout zijn gegroeid eruit trek en dat ik dan nieuwe wortels laat groeien. Foute zaken in het verleden hoeven ook niet te betekenen dat je je hele leven met een bepaalde instelling moet leven.

Ik bedoel, je kunt dan als het ware beginnen met een schone lei. En hebt totaal geen misvattingen of opvattingen over wat er gebeurt. Puur en leeg nog, en klaar voor het echte werk. Maar dan beginnen ze je meteen op argressieve manier de tafeltjes van 10 bij te leren en nog meer. Zodat de rest van het creatieve denken vanzelf op de achtergrond komt te liggen. Omdat je bezig bent met programmeren dus.

Logisch denken in tafeltjes van 10 is niet slecht misschien? Maar het is toch vorming op een bepaalde manier. En zo krijg je nog meer aangeleerd. Waardoor je op een gegeven moment binnen kaders gaat denken. Is ook niet slecht wellicht? Maar het is dan per kind anders en richting het volwassen worden is het ook anders wat het aanricht wanneer je dingen aan het leren bent ook.

En dan heb je nog wel meer, zoals vroege ontmoetingen met anderen en mensen van volwassen leeftijd die een bepaalde kijk hebben.

Maar dit kan ver gezocht zijn, en gaat niet eens zozeer over waar ik me mee wil bezig houden, ik heb het los gelaten ook. En wil nog meer loslaten van wat voor een belemmering zorgt in persoonlijke groei.

Het draait me dan ook om flexibiliteit en creativiteit en nog meer. Neutraliteit ook. Nuchterheid van de andere kant. Gewoon een soort van ideaalbeeld van hoe ik wil functioneren. Dat ik het zelf aanvul allemaal. Met alles erop en eraan.

Dus dan heb je vanzelf het feit dat je opgroeiing niet meer zo belangrijk is, je bent dan onafhankelijk van je opgroeiing en kunt op ieder willekeurig moment beginnen met een nieuwe opgroeiing. Loslaten van het verleden dus

Wat een tekst

[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 20-12-2005 18:54:04 ]
pi_33252209
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Geen invloed in het denken en misleiding in het denken van jezelf. De lege harde schijf waar je op kunt voorbeduren misschien?
Een pasgeboren kind kan niet denken, al was het maar omdat het geen geheugen heeft. Natuurlijk is het een menselijk wezen, maar ''puur mens'' is mijns inziens een zinledige term in dit stadium omdat het kind geen kans heeft om ''onzuiver'' te zijn. Dat is een begrip dat slechts betrekking kan hebben op een mens die kennis heeft kunnen nemen van noties als ''goed'' en ''kwaad'' en ''zorgvuldig denken.'' Om eens een bonkig cliche te gebruiken; zonder anderen is er geen ''zelf''.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:13:09 #83
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33252664
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 18:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Een pasgeboren kind kan niet denken, al was het maar omdat het geen geheugen heeft. Natuurlijk is het een menselijk wezen, maar ''puur mens'' is mijns inziens een zinledige term in dit stadium omdat het kind geen kans heeft om ''onzuiver'' te zijn. Dat is een begrip dat slechts betrekking kan hebben op een mens die kennis heeft kunnen nemen van noties als ''goed'' en ''kwaad'' en ''zorgvuldig denken.'' Om eens een bonkig cliche te gebruiken; zonder anderen is er geen ''zelf''.
Je krijgt later pas een echt geheugen inderdaad, vandaar dat je zelden wat kunt herinneren van de eerste jaren. Maar ik denk dat ik meer doel op, de toekomst die je nog helemaal kunt invullen. Maar ook dan krijg je te maken met toevalligheden in alles. Dus dan gaat het me misschien eerder om negatieve toevaligheden uit het verleden op te heffen die hebben doorgewerkt naar het heden.

Alles dat je meemaakt dat werkt door op je onderbewustzijn, dus in principe heb ik ook nog steeds hier en daar een storinkje zitten van dien aard. Dan gaat het bij mij om die storingen eruit te halen. En dan niet eens om een robot te worden of computer want ik ben nog steeds zo menselijk als maar zijn kan.

Het gaat me om het gevoel en het vlotte verloop en denken. En ik ben dus echt van mening dat alles dat gebeurt is, zelfs in je vroegste jaren, dat het doorwerkt in het nu.

ff note toevoegen. Ik had het helemaal niet zo slecht vroeger maar toch zijn er her en der dingen geweest die niet kloppend leken op dat moment en de manier waarop zaken gebeurt zijn ook. Maar toch denk ik dat er nog fouten zitten in het bewustzijn hier.

Misschien klinkt dit wederom als een idiote aanpak van het leven. Maar ik ben gewoon bezig en heb de tijd om alles op orde te zetten overal. En het doel is om helder te zijn nogmaals. Gezond in mijn vel iedere minuut van de dag. Weten wat te doen, wat te zeggen, hoe te handelen.

Het is meer een streven naar het ideale gevoel, en dan ga je vanzelf experimenteren. Omdat een goed gevoel nog steeds niet helemaal gebonden is aan grenzen. Ik bedoel, wanneer kun je zeggen dat je je voelt zoals je je moet voelen?
pi_33256362
TS
kijk de film Pi eens erg gaaf gaat hier ook een beetje over
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:00:21 #85
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33256526
Die film heb ik van gehoord Nog altijd op het verlanglijstje van films die ik wil zien

Dat ene boek van de 6 machten van het universum is trouwens ook interessant te noemen. Daar hebben ze het ook over de 6 getallen die voor evenwicht en balans zorgen. Heb dat ook al vaker aangekaart. Dat boek ooit eens geleend maar ook weer niet het geduld gehad om het te lezen

Misschien houdt het universum zich in stand door getallen. Zoals een familie-lid tegen me zei ooit, getallen zenden frequenties uit. Trillingen en vibraties ook.

Misschien zorgt het getal pi voor trillingen op een bepaalde manier? Net zoals omega en de rest van die getallen.
pi_33258635

[ Bericht 100% gewijzigd door Mirage op 21-12-2005 11:27:35 (doe normaal zeg) ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:51:15 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33260739
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:54 schreef Chriz2k het volgende:
Zelfvernietiging is het hoogste doel.
Onderbewust bezig zijn met zelfvernietiging?

In mijn geval gaat die theorie niet op, mijn doel is nog altijd vooruitgang.

Dat de wereld overkomt als het hebben van zelfvernietiging als doel is wat anders. Hoewel ik denk dat de wereld zo is omdat er zoveel mensen bij betrokken zijn, ik kan me niet voorstellen dat mensen als doel hebben vernietiging. Tenzij je zwaar naar de klote bent, maar dan nog is die drang tot vernieting niet je ware aard. Dan is het ontstaan door de omstandigheden.

Maar moet ik mezelf afhankelijk stellen van de wereld aka realiteit?

Ben ik echt goed bezig dan heeft het geen invloed op mijn leven. Dan ben ik dus onafhankelijk. Streef ik als mens zijnde vooruitgang na, dan kan er niemand zijn die mij weerhoudt daartoe.

Kortom: Mijn hoogste doel is nog altijd vooruitgang en verbetering. Dat de wereld niet zo lijkt te zijn is dan niet aan de orde. Zolang mijn aanpak maar van hoger belang is. Zolang ik maar niet te maken krijg ermee. En als mijn instelling vooruitgang is, dan krijg ik vanzelf niet zo snel ermee te maken, met zaken die kapot maken dus. Omdat je bij een goede instelling je eigen toekomst bepaald.

Net zoals de wereld zijn eigen toekomst zou moeten kunnen bepalen dus. Ook al ziet het er klote uit soms. Maar zo klote is het niet. Het heeft ook te maken waar je je aandacht op vestigd.
pi_33261155
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:51 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Onderbewust bezig zijn met zelfvernietiging?

In mijn geval gaat die theorie niet op, mijn doel is nog altijd vooruitgang.

Dat de wereld overkomt als het hebben van zelfvernietiging als doel is wat anders. Hoewel ik denk dat de wereld zo is omdat er zoveel mensen bij betrokken zijn, ik kan me niet voorstellen dat mensen als doel hebben vernietiging. Tenzij je zwaar naar de klote bent, maar dan nog is die drang tot vernieting niet je ware aard. Dan is het ontstaan door de omstandigheden.

Maar moet ik mezelf afhankelijk stellen van de wereld aka realiteit?

Ben ik echt goed bezig dan heeft het geen invloed op mijn leven. Dan ben ik dus onafhankelijk. Streef ik als mens zijnde vooruitgang na, dan kan er niemand zijn die mij weerhoudt daartoe.

Kortom: Mijn hoogste doel is nog altijd vooruitgang en verbetering. Dat de wereld niet zo lijkt te zijn is dan niet aan de orde. Zolang mijn aanpak maar van hoger belang is. Zolang ik maar niet te maken krijg ermee. En als mijn instelling vooruitgang is, dan krijg ik vanzelf niet zo snel ermee te maken, met zaken die kapot maken dus. Omdat je bij een goede instelling je eigen toekomst bepaald.

Net zoals de wereld zijn eigen toekomst zou moeten kunnen bepalen dus. Ook al ziet het er klote uit soms. Maar zo klote is het niet. Het heeft ook te maken waar je je aandacht op vestigd.
Zelfvernietiging getuigt van ultieme vrijheid, alles opgeven wat je opgebouwd hebt in je leven.
pi_33261173
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:03 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Zelfvernietiging getuigt van ultieme vrijheid, alles opgeven wat je opgebouwd hebt in je leven.
- wil je dat soort uitspraken voor je houden a.u.b. ? -

[ Bericht 10% gewijzigd door Mirage op 21-12-2005 11:28:24 ]
  woensdag 21 december 2005 @ 00:32:44 #90
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_33263591
damn de AI van die bots van tegenwoordig zijn niet misselijk.
deze heeft het besef ontwikkelt dat hij eigenlijk een bestandje is.... diep...
Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
pi_33264104
Ik kan me wel iets vinden in de betreffende theorie, maar de essentie van de mensheid is dat men zich continu wilt verbeteren. Als de perfectie is bereikt is tevens het bestaan van de mensheid ten einde.
pi_33264120
Je zinnen.
Je zinnen zijn kort.
De komma.
Is je vriend.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33264813
quote:
Dan is het nog een sub-doel.

Fight club...

zoals ik het zie zijn er maar 2 doelen, zelf-realisatie en god-realisatie.
  woensdag 21 december 2005 @ 13:44:02 #94
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33273012
quote:
Op woensdag 21 december 2005 00:56 schreef Netflier het volgende:
Ik kan me wel iets vinden in de betreffende theorie, maar de essentie van de mensheid is dat men zich continu wilt verbeteren. Als de perfectie is bereikt is tevens het bestaan van de mensheid ten einde.
Of er is nooit een moment dat het ultieme is bereikt. Dat er altijd meer bij kan komen. Dat bij een perfecte situatie, de perfecte situatie weer in elkaar zakt tot delen. En dat je dan weer opbouwt naar een nieuwe perfectie.

Net zoals een perfecte dag wordt afgebroken door de nacht. En de perfecte nacht door de dag.

Dat het altijd gedeeld wordt. Om vervolgens weer te moeten opbouwen?
  woensdag 21 december 2005 @ 13:50:01 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33273155
quote:
Op woensdag 21 december 2005 01:31 schreef Dj_White_Night het volgende:

[..]

zelf-realisatie en god-realisatie.
Bij zelf-realisatie ga je vanzelf naar een hoger doel toe of niet? Ik bedoel volgens die piramide van maslov begin je dan als mens jezelf hoger te ontwikkelen. En ga je jezelf hoger ontwikkelen dan ga je vanzelf richting het Goddelijke.

En dan is dat wederom niet bedoeld om uit de hoogte te doen maar eerder een doel om iets persoonlijk te bereiken. En dat Goddelijke gevoel heeft hier dus nogmaals alleen te maken met, goed voelen en helder weten en voelen.

Voor mij staat het Goddelijke vanzelf voor het heldere. Denk ik aan de heilige geest in termen van het Katholieke dan stel ik me vanzelf een geest voor die schoon en zuiver is, en dus meteen helder is.

En die heilige geest kun je voor jezelf creeëren volgens mij. Die krijg je echt niet in je schoot geworpen. Het enige dat je kunt doen is alles beheersen en onder de knie krijgen. Alles begrijpen wat zich afspeelt ook.

Maar ik begin vaker in de herhaling te vallen merk ik. Dus ik ga ff wat anders doen.

En ik kom nu op mijn woorden terug over dat bestandje, het is een groter bestand. Comprimeren is niet altijd goed, maar bondig zijn kan wel goed zijn. En over dat bestandje was beeldspraak als het ware, soms gebruik ik computertermen om iets uit te drukken, en dat kan dan vreemd overkomen

Ik kan weer ertegen aan, toe ik opstond moest ik ff op gang komen maar ik zit weer in de versnelling Ben ik net wakker dan moet ik van de 1e versnelling naar de 2e versnelling. Dus bij het wakker worden vergelijk ik mezelf met een auto, zonder dat ik een auto ben
  woensdag 21 december 2005 @ 20:11:18 #96
114838 PhiNiks
love is the key
pi_33285574
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:00 schreef Dromenvanger het volgende:

Zo simpel is het. Ik gun mezelf ook geen fouten. Omdat ik mezelf zie als hoger wezen dan het menselijke.
Hier hield het voor mij op met jou, zeg maar.
quote:
Kan klinken alsof ik hard ben tegen mezelf, maar zo benader ik het wel.
Je bent nogal hard tegen anderen, die je als minder bestempelt. Beetje eng.
quote:
Zodra ieder mens voor de volle 100 procent benut wordt.
Zoals ik zij: beetje eng.
"I exist, therefore I realize..."
pi_33285677
quote:
Het enige dat je kunt doen is alles beheersen los te laten en onder de knie krijgen te accepteren
pi_33285752
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:11 schreef PhiNiks het volgende:

[..]

Hier hield het voor mij op met jou, zeg maar.
[..]

Je bent nogal hard tegen anderen, die je als minder bestempelt. Beetje eng.
[..]

Zoals ik zij: beetje eng.
Of je probeert zijn posts goed te lezen en te begrijpen.
Hoeft je het/hem ook niet meer eng te vinden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33285812
pi_33838922
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:37 schreef Murray het volgende:

[..]

Nee... maar ik zit dan ook niet aan de drugs of medicijnen..
Wat een kortzichtigheid, meneer.
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')