Dat is vreemd aangezien soldaten toch al nooit hoefden te salueren voor onderofficieren terwijl soldaten en onderofficieren wel voor officieren moeten salueren.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:
De wens om de groet weer in ere te herstellen komt overigens uit de rangen van onderofficieren.
moesten..... die plicht is dus afgeschaft.... En dat is al heel wat jaartjes geleden... Toen ik in 1990 in dienst ging bestond de groetplicht al niet meer (tenminste niet in de praktijk). Toch deden we het wel; tenslotte zeg ik ook "hoi" als ik iemand op straat tegen kom, in het leger wordt die "hoi" vertaalt naar een groet, wel zo netjes...quote:Op donderdag 15 december 2005 16:28 schreef LSS het volgende:
Dat is vreemd aangezien soldaten toch al nooit hoefden te salueren voor onderofficieren terwijl soldaten en onderofficieren wel voor officieren moeten salueren.
quote:Op donderdag 15 december 2005 16:33 schreef hanskepanske het volgende:
Ik dacht dat het om de stad Berlijn ging
En u bent niet de enige! Zag het al voor me "Goedemorgen! Goedemorgen! Goedemorgen! Goedemorgen!" en dat de hele stad doorquote:Op donderdag 15 december 2005 16:33 schreef hanskepanske het volgende:
Ja ik dus ookquote:Op donderdag 15 december 2005 16:33 schreef hanskepanske het volgende:
quote:Op donderdag 15 december 2005 16:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja ik dus ook, dus dat alle inwoners van die stad elkaar bij het passeren op straat moesten groeten
.
Ik ook, vooral omdat er hier in België al een paar straten in bv Brugge zijn waar men zoiets doetquote:Op donderdag 15 december 2005 16:50 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
En u bent niet de enige! Zag het al voor me "Goedemorgen! Goedemorgen! Goedemorgen! Goedemorgen!" en dat de hele stad door![]()
hahahahahahahaha jaquote:Op donderdag 15 december 2005 17:21 schreef sp3c het volgende:
bij Italianen is het gemakkelijk, hoe hoger ze zijn hoe meer veren ze op hun helm dragen, net als indianen
Als je in een internationaal samenwerkings verband dient leer je de rangen van je colega's meestal redelijk snel hoor.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Ok, ik zie dat de TT is aangepast. Goede oplettende modjes deze keer
Ontopic:
Het lijkt me goed dat Generaal Berlijn deze typisch militaire traditie weer in ere wilt herstellen zonder het strafbaar te maken als men dit niet doet.
Met name nu men veelvuldig samenwerkt met militairen van andere landen.
Wat mij echter onduidelijk is is hoe ziet bv Jan Soldaat wat voor rang bv een persoon uit Italie heeft?
Dat lijkt me wat lastig. Dus gaat men over op het elkaar groeten ongeacht de rang? Soldaat naar soldaat?
Men kan niet verwachten dat een NL soldaat weet dat men bv te maken heeft met een meerdere van een ander land als die even voorbij loopt.
Dat kan best zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Als je in een internationaal samenwerkings verband dient leer je de rangen van je colega's meestal redelijk snel hoor.
Internationaal en in alle legers is men gewend aan het groeten van een meerdere.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:27 schreef Repeat het volgende:
je hoeft toch ook niet voor poolse of italiaanse officieren te salueren als nederlandse soldaar zijnde
ja maar moet jij ook meerderen van andere legers dan je eigen groeten? Lijkt mij niet nl...quote:Op donderdag 15 december 2005 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Internationaal en in alle legers is men gewend aan het groeten van een meerdere.
Dit is iets wat hoort bij het militaire leven, al was deze in NL afgeschaft onder druk van militaire vakbonden (bestaan ze nog?)
Dat Nederland een buitenbeentje is geweest en het niet nodig achtte om de groetplicht te handhaven zet bij andere landen wellicht vraagtekens. Dat kan ik me best voorstellen.
Lijkt me wel aangezien men multinationaal bezig is.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja maar moet jij ook meerderen van andere legers dan je eigen groeten? Lijkt mij niet nl...
Lijkt me wel, als soldaat kan je ook onder buitenlands gezag komen te werken.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja maar moet jij ook meerderen van andere legers dan je eigen groeten? Lijkt mij niet nl...
respect hebben voor een vreemde die je nog nooit eerder gezien hebt? Respect hebben voor iemand alleen om zn rang? Lijkt me niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:36 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Lijkt me wel, als soldaat kan je ook onder buitenlands gezag komen te werken.
Buiten dat is het een teken van respect.
Ben jij militair of heb je gedient onder de NL vlag?quote:Op donderdag 15 december 2005 17:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
respect hebben voor een vreemde die je nog nooit eerder gezien hebt? Respect hebben voor iemand alleen om zn rang? Lijkt me niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |