Dat is toch geen correcte weergave van de werkelijkheid? Ze baseert zich toch op aangereikte informatie? Die informatie krijgt ze van de ambtenaren. Vanzelfsprekend is ze verantwoordelijk hiervoor want het is haar keuze om deze informatie door te geven ipv een opdracht te geven met betere informatie te komen om zo fouten uit te sluiten. Haar stelligheid is gabaseert op aangereikte informatie.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer direct om de fouten. Het gaat om de verkeerde informatie die Verdonk doorspeelde en daar is ze wel degelijk verantwoordelijk voor. Dat kun je niet afschuiven op ambtenaren. Verdonk had gewoon nooit zo stellig moeten zijn.
Dar heb je gelijk in maar die informatie is natuurlijk wel afkomstig van haar ambtenaren die wellicht liever werkten onder een wat "linksere" minister (gezien de interne problemen en tegenwerkingen op dat departement zou dit best een mogelijkheid kunnen zijn).quote:Op donderdag 15 december 2005 16:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer direct om de fouten. Het gaat om de verkeerde informatie die Verdonk doorspeelde en daar is ze wel degelijk verantwoordelijk voor. Dat kun je niet afschuiven op ambtenaren. Verdonk had gewoon nooit zo stellig moeten zijn.
Het integratiebeleid gaat over meer dan asielzoekers.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het probleem is dat door de "troetel-cultuur" die veel te lang heerste in de asielindustrie een land wel dwingt om integratiebeleid te voeren. De beste integratie zou natuurlijk zijn om asielzoekers zoveel mogelijk aan hun lot over te laten zodat ze gedwongen worden om te gaan werken, de taal te leren (dus geen overheidsinformatie in tig talen) etc. Om deze mensen dan toch nog een kans op een baan te geven (zo leer je het snelst een taal) moet je dan ook het minimumloon drastisch verlagen of helemaal afschaffen.
Ambtenaren zijn neutraal - wat jij doet is een soort complottheorie opwerpen en daar houd ik me verre van. De minister is gewoon verantwoordelijk voor haar eigen uitspraken. Als zij dingen zo stellig zegt dan moet ze daar voor honderd procent zeker van zij.n NIemand dwingt haar om haar uitspraken zo stellig te doen, want juist in die stelligheid zat de pijn van de kamer. Ook de stelligheid van afgelopen vrijdag als reactie op het rapport, en dat had niks met haar ambtenaren maken maar alles met haar eigen stijl en functioneren.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dar heb je gelijk in maar die informatie is natuurlijk wel afkomstig van haar ambtenaren die wellicht liever werkten onder een wat "linksere" minister (gezien de interne problemen en tegenwerkingen op dat departement zou dit best een mogelijkheid kunnen zijn).
Als een minister zijn of haar eigen topambtenaren aan zou mogen stellen is het ten eerste beter voor de uitvoering van het beleid en ten tweede heb je veel minder kans op foutieve informatie vanuit het departement.
Serieus? Waar baseer je je op?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Het integratiebeleid gaat over meer dan asielzoekers.
Verdonk heeft veel plannen gemaakt maar er komt tot nu toe weinig van en daar is de kamer inclusief CDA en VVD zeer ontstemd c.q. bezorgd over. Dat is bij het grote publiek niet zo bekend maar heel veel van die grote plannen rond taalcursussen e.d komen gewoon nauwelijks van de grond.
Je ziet dat niet vreselijk krom, maar er is een afweging die gemaakt moet worden. Aan de ene kant kan een minister niet op elk lullig puntje wat fout gaat of stukje informatie wat hij niet kon weten weggestuurd worden. Aan de andere kant kan het niet zo zijn dat een minister zich verschuilt achter zijn ambtenaren; zoiets zou wel erg in het voordeel van betreffende minister kunnen zijn en het democratisch beslissingsproces/de machtsverhouding tussen kamer en regering verstoren. In dat tweede geval moet hij maar zorgen dat de organisatie goed staat.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:39 schreef Seneca het volgende:
En toch vind ik het raar. Een aantal ambtenaren maakt een fout, de minister mag opstappen, en de ambtenaren mogen blijven. Dan komt er een nieuwe minister. Dezelfde ambtenaren maken weer een fout, de minister mag weer opstappen, en de ambtenaren mogen weer blijven. Enzovoort, enzovoort.
Zie ik het nu echt zo krom door te beweren dat door iedere keer de minister verantwoordelijk te houden je de problemen met onze bureaucratie niet oplost?
Wat ik al zei, ik ben het met jullie eens dat ze iets te vaak dingen roept die juridisch niet haalbaar zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin. Zelfs Hirsi Ali noemde het integratiebeleid van Verdonk deze week erg slecht.
Verdonk moest ook praktisch vanaf nul beginnen en als je dan ook nog eens tegengewerkt wordt vanuit je eigen departement en ook nog eens door gemeentes vind ik het niet vreemd (maar zeker ook niet goed) dat het beleid moeilijk tot een goede uitvoer komt.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Het integratiebeleid gaat over meer dan asielzoekers.
Verdonk heeft veel plannen gemaakt maar er komt tot nu toe weinig van en daar is de kamer inclusief CDA en VVD zeer ontstemd c.q. bezorgd over. Dat is bij het grote publiek niet zo bekend maar heel veel van die grote plannen rond taalcursussen e.d komen gewoon nauwelijks van de grond.
Nee nu sla jij tever door, ik heb het namelijk niet over de "gewone" ambtenaar op de "werkvloer" maar over de top daarvan lijkt het mij zeer wenselijk voor het maken van beleid t/m de uitvoering dat de minister zelf zijn of haar ploeg kan samenstellen.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn neutraal - wat jij doet is een soort complottheorie opwerpen en daar houd ik me verre van.
Net of het 2vandaag opinie panel betrouwbaar is zeg...quote:Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk de peilingen maar, volgens mij is ze bij 2vandaag ook tot beste minister uitgeroepen en bij de BvD troffee gaat ze ook winnen, ze staat in ieder gevallen mijlen ver voor op bos.
Ze zijn natuurlijk beiden verantwoordelijk, kamer en minister. Soms stappen ministers op omdat ze de eer aan zichzelf houden, dus voordat ze zich door de kamer laten wegsturen. Was dat bijvoorbeeld niet het geval bij Robin Linschoten?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:15 schreef sigme het volgende:
[..]
En de tweede kamer constateert dat.
[..]
Als de kamer dat vindt. Ja, de minister kan het ook op eigen initiatief doen.
[..]
De kamer heeft haar verexcuseerd. Dat zint mij ook niks, maar de kamer is daarvoor verantwoordelijk. Niet Verdonk.
Nee hoor. Als een minister de kamer verkeerd voorlicht moet hij weg, ongeacht wie het is. Donner dus ook. Het is een politike doodzonde, dat weten ze en altijd moet zo iemand weg. blijkbaar verdonk niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:54 schreef DaveM het volgende:
[..]
Wat ik al zei, ik ben het met jullie eens dat ze iets te vaak dingen roept die juridisch niet haalbaar zijn.
Maar iedere Minister wiens werk zo wordt gedwarsboomd door rechters (die altijd de Wet zo weten uit te leggen dat Verdonk's argumentatie niet opgaat) zou falen.
Ik vind dus dat jullie veel te hard voor haar zijn.
Als ze gelogen heeft of andere ernstige fouten heeft gemaakt moet ze weg ja, maar die wekelijkse anti-Verdonk topics beginnen nu aardig op een hetze te lijken. Toen Donner de Kamer voorloog waren jullie een stuk stiller.![]()
De tweede kamer controleert de regering. Dat doet de tweede kamer doet dat door vragen te stellen. Aan een minister bijvoorbeeld. Die minister mag daar over nadenken, het goeie antwoord opzoeken, alle ambtenaren gebruiken die bij het ministerie horen, en moet dan naar waarheid antwoorden.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:39 schreef Seneca het volgende:
En toch vind ik het raar. Een aantal ambtenaren maakt een fout, de minister mag opstappen, en de ambtenaren mogen blijven. Dan komt er een nieuwe minister. Dezelfde ambtenaren maken weer een fout, de minister mag weer opstappen, en de ambtenaren mogen weer blijven. Enzovoort, enzovoort.
Zie ik het nu echt zo krom door te beweren dat door iedere keer de minister verantwoordelijk te houden je de problemen met onze bureaucratie niet oplost?
Ok, hier ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nee hoor. Als een minister de kamer verkeerd voorlicht moet hij weg, ongeacht wie het is. Donner dus ook. Het is een politike doodzonde, dat weten ze en altijd moet zo iemand weg. blijkbaar verdonk niet.
Het is helemaal geen anti-Verdonk. Als ze op vragen van de Kamer eerder had gezegd. Ik denk dat er geen fouten zijn gemaakt, maar blijkbaar is er iets gevonden dan moet er een onderzoek komen door een onafhankelijke organisatie. als die constateert dat er echt fouten zijn gemaakt pakken we die aan. Dan was er weinig aan de hand geweest.
Nu gaat ze liegen en stelt uiteindelijk zelf een commissie en heeft ze door haar eerdere woorden de Kamer verkeerd ingelicht.
Nu heeft ze en de Kamer verkeerd ingelicht en de vraag blijft hangen, is dit onderzoek wel grondig gebeurd en wordt de minster de hand niet boven het hoofd gehouden. Blijkt het een goed onderzoek te zijn, ok. Dat doet niets af aan het feit dat ze de kamer verkeerd heeft voorgelicht en dus weg moet, maar maakt zichzelf en de politiek geloofwaardiger in deze sorry cultuur.
Dat Verdonk zelf niet wil opstappen had ik ook niet verwacht. Dit topic heb ik ook niet geopend om per se Verdonk af te kraken. Ik weet dat het veel gebeurd ja. ik vind het ook zeer irritant als het zomaar gebeurd. zonder een beetje normale ergumenten. Het gebeurt trouwen ook met veel partijen, die worden dan zonder een beetje argument weggezet.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:02 schreef DaveM het volgende:
[..]
Ok, hier ben ik het wel mee eens.
Maar kijk voor de gein eens in wat andere Verdonk-topics, ze kan bij sommige mensen werkelijk niets goed doen en bij het minste of geringste schoonheidsfoutje wordt al om haar aftreden geschreeuwd.
Nu lijken de Verdonk-kritikasters dan eindelijk een steekhoudend argument te hebben, maar ipv dat men boos is op de partijen die haar steunden, kiezen bepaalde figuren hier weer voor de persoonlijke aanval op Rita Verdonk. Behoorlijk triest als je het mij vraagt...
Het topic gaat inderdaad niet over haar daadkracht. alleen mag dat beeld misschien wel worden bijgesteld. Sidekick heeft best goede voorbeelden gegeven. daar word niet inhoudelijk op gereageerd, alleen dat sidekick geen doede discussie of iets dergelijsk wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Argento's punt is een stuk meer to the point dan gezanik over Verdonks daadkracht. Daar gaat dit topic niet over namelijk. Dit gaat erover dat de Tweede Kamer genoegen neemt met de uitleg en de schade die dit het aanzien van de politie doet.
[..]
Is het ook niet, want opstappen is een gevolg van het niet overleven van het debat.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, hij stelt dat een debat overleven geen reden is om op te stappen.
Dan hoeft de minister ook niet af te treden, omdat de minister alleen gedwongen aftreedt indien de Kamer hem daartoe dwingt. Geen enkel ander staatsrechtelijk instituut heeft dat machtsmiddel. Ik vraag mij zelfs af of de voorzitter van de ministerraad daartoe gemachtigd is.quote:Hij stelt dat een minister niet hoeft af te treden wanneer de Tweede Kamer genoegen neemt met de uitleg.
Dat is heel mooi en heel aardig, maar het is totaal nutteloos om te discussieren over wat de Kamer had moeten doen ten aanzien van iets wat de Kamer al gedaan heeft, namelijk het accepteren van Verdonk's uitleg. Punt is dat het niet aan jou, noch aan ieder ander die geen Kamerlid is, om Verdonk's uitleg op haar merites te beoordelen. Natuurlijk staat het je vrij je erover uit te laten, maar de toegevoegde waarde ervan ontgaat me volledig.quote:Leuk en aardig die open deuren, maar dat is je verschuilen achter kamerleden en juridisch geneuzel. Ik vertel liever wat ik er van vindt en waarom.
Wat valt er dan inhoudelijk op in te gaan. Jij herkent in het voorval van gisteren de sorry-cultuur, ik niet en ik vraag me daarnaast af wat het probleem is van een sorry-cultuur. Het lijkt mij hoogst onwenselijk om bij voorbaat de uitleg van een minister van de hand te wijzen, omdat dat een uitvloeisel van de sorry-cultuur zou zijn. Het lijkt mij daarentegen wel wenselijk om de minister met open vizier tegemoet te treden en diens uitleg c.q. verklaring op zijn eigen merites te beoordelen, om pas daarna vast te stellen of de minister mag blijven ja of nee. Daarbij hoort ook dat een Kamer in de gelegenheid moet zijn om een uitleg als afdoende te accepteren (en die vrijheid dus moet hebben), zonder dat daarbij direct beschuldigingen van een sorry-cultuur worden geuit. Dat jij op jouw beurt vindt dat de Kamer te lichtvaardig de uitleg van Verdonk heeft geaccepteerd, is jouw goed recht, maar een lege huls nu het feit dat de Kamer die uitleg geaccepteerd heeft, er gewoon ligt. En dat laatste maakt een voortzetting van de discussie over dit specifieke dossier mijns inziens overbodig.quote:Ik ben van mening dat het zeer zwak is dat de Tweede Kamer genoegen neemt met excuses na het verkeerd voorlichten van de Kamer en geef daarvoor argumenten. Ik heb aangegeven dat dit onder de noemer sorry-cultuur valt, en dat de politiek dus een deuk oploopt. Het jammere is dat er dan niet inhoudelijk op door wordt gegaan en dat discussie nutteloos is volgens Argento.
waarom post je dan? Over toegevoegde waarde gesproken...quote:Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef Argento het volgende:
Overigens wil ik die discussie inderdaad niet voeren, omdat ik het dossier eenvoudig weg niet ken. Maar zoals je ongetwijfeld al hebt opgemerkt heb ik me ook geen moment uitgelaten over dat dossier, noch een waardeoordeel geveld over Verdonk, dan wel de Kamer, voorzover het de behandeling van dit dossier betreft.
Met alle respect, maar ik denk dat mijn motief voldoende uit de posts zelf spreekt.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
waarom post je dan? Over toegevoegde waarde gesproken...
Ik begrijp je punt wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:20 schreef Argento het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik denk dat mijn motief voldoende uit de posts zelf spreekt.
Inderdaad, tijd dat gestopt wordt met de bescherming van politici. Natuurlijke selectiequote:Op donderdag 15 december 2005 12:32 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wet van de sterkste dat heet natuurlijk verloop, sommige halen het anderen niet
Jammer maar waar
[..]
quote:Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie, VVD) hoeft niet af te treden, hoewel zij de Tweede Kamer onjuist en onvolledig heeft geïnformeerd. De bewindspersoon komt er overigens niet geheel zonder politieke blikschade vanaf. Verdonk, ook wel 'IJzeren Rita' genoemd wegens haar onbarmhartige uitstraling, kreeg gisteravond de volle laag van het linkerdeel van de volksvertegenwoordiging. Ook dat was begrijpelijk, want zij heeft steeds volgehouden dat zij landen waarnaar uitgeprocedeerden werden uitgewezen ,,nimmer'' heeft laten weten dat het hier ex-asielzoekers betrof. Zelfs nadat zij vrijdag het rapport van de commissie-Havermans, naar aanleiding van de zogeheten 'Congo-kwestie', had ontvangen, hield zij vol de Kamer niet onjuist te hebben geïnformeerd. Maar dat was een onhoudbare stelling.
Ook de coalitiegenoten D66 en, in mindere mate, het CDA hadden laten weten daarmee niet akkoord te kunnen gaan. En Verdonk ging dus binnen drie minuten diep door het stof. Zij erkende de Kamer verkeerd te hebben geïnformeerd. En bood daarvoor ook excuses aan. Daarmee was voor de coalitie eigenlijk de kous af. Een motie van afkeuring van Kamerlid De Vries (PvdA), met de bedoeling de minister tot aftreden te dwingen, kreeg geen meerderheid. Opmerkelijk was de steun die de motie kreeg van de fractie van de ChristenUnie. Immers, De Vries begint zo langzamerhand een zekere routine te ontwikkelen met het indienen van moties van wantrouwen tegen Verdonk, maar de ChristenUnie is doorgaans zeer terughoudend met dit ultieme wapen. Daardoor verleent deze steunbetuiging de motie extra gewicht: voor Verdonk staat het licht op oranje. Zij heeft ten onrechte geprobeerd de fouten van de Immigratie- en Naturalisatiedienst te verdoezelen als een onbetekenende administratieve kwestie.
Maar de vraag of de minister om dit alles moet aftreden kan ontkennend worden beantwoord. Het veel geciteerde adagium dat het onvolledig dan wel onjuist informeren van de Tweede Kamer een politieke doodzonde is, blijkt in de staatsrechtelijke praktijk minder van beton dan vaak wordt aangenomen. Bij de politieke weging van de fout moet onder meer rekening worden gehouden met de vraag wat de gevolgen waren van de nalatigheid of de fout van de bewindspersoon. Tot nu toe is niet komen vast te staan dat enige uitgeprocedeerde en uitgewezen asielzoeker door de laakbare handelwijze van de immigratiedienst in het land van herkomst repercussies heeft ondervonden. Dat verzacht de ernst van de zaak.
Bovendien heeft de minister inmiddels wél erkend dat haar handelwijze niet deugde en heeft zij meegedeeld dat maatregelen zijn genomen om herhaling te voorkomen. Daarom is het niet nodig dat Verdonk aftreedt. Dit voor de minister gunstige oordeel heeft als schaduwzijde dat het werkt als een zwaard van Damocles. Indien bekend wordt dat een van de 102 personen in een van de 32 herkomstlanden een wrede of mensonwaardige behandeling ten deel is gevallen na terugkeer, zal Verdonk wel degelijk moeten vertrekken.
Als ik daarop in mag gaan, het lijkt me eerder dat mensen zoals sidekick binnen de kaders van fok een autoritair willen zijn. Op een digitaal discussieplatform een scherpe profilering, daarbuiten een ander verhaal. Ik denk dat dat effect sterk veroorzaakt wordt door de anonieme insteek van het internet, meningen (al dan niet de juiste) worden versterkt naarmate je je in een online discussie sterk uitdrukt.quote:Op donderdag 15 december 2005 22:43 schreef Argento het volgende:
Punt is dat het niet aan jou, noch aan ieder ander die geen Kamerlid is, om Verdonk's uitleg op haar merites te beoordelen. Natuurlijk staat het je vrij je erover uit te laten, maar de toegevoegde waarde ervan ontgaat me volledig.
die angst lijkt me ook terecht.quote:Op vrijdag 16 december 2005 09:00 schreef SCH het volgende:
Dat de christenunie die motie steunt is echt opvallend.
De CU is terecht bang dat mensen in Congo in gevaar zijn gekomen, een zeer reele angst natuurlijk.
Wat de meeste mensen vergeten, sizzler voorop, is dat de commissie geen onderzoek in Congo heeft gedaan naar de situatie van deze mensen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
die angst lijkt me ook terecht.
de commissie deugt volgesn mij niet echt. Ze zullen best goed werk hebben gedaan, maar in eerdere post heb ik al voorbeelden gegeven waarbij ik denk, hoekan je dat nou als administratieve fouten of het verkeerd zetten van vinkjes beschouwen? Al denk ik dat een vinkje ook inhoudelijke info kan zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat de meeste mensen vergeten, sizzler voorop, is dat de commissie geen onderzoek in Congo heeft gedaan naar de situatie van deze mensen.
Waar lees je verrassing?quote:Op zaterdag 17 december 2005 01:30 schreef marcb1974 het volgende:
Waarom is men nog steeds verrast dat ze blijft zitten?
Nou, iemand onterecht vastzetten is niet netjes en niet wenselijk van een land...quote:Op maandag 19 december 2005 10:11 schreef desiredbard het volgende:
Ja en boeien
Wat is het alternatief?quote:Op maandag 19 december 2005 10:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, iemand onterecht vastzetten is niet netjes en niet wenselijk van een land...
Tevens vraag ik mij af wat er zou gebeuren als jij je met je vrouw hier wilde vestigen en eerste "eventjes" langs de IND moest. Ik denk dat je binnen een paar maanden om bent en net zo hard meezeurt over het beleid van die puinzooi.
Eigenlijk gaat het best goed met de instroom van asielzoekers.quote:Op maandag 19 december 2005 10:32 schreef desiredbard het volgende:
Jammer maar het is er jarenlang naar gemaakt, en wie (het volk)
zijn billen brand moet op de blaren zitten)
Het huidige asielsysteem niedt geen ruimte voor het onderscheid tussen economische immigranten en vluchtelingen. En tja, dan gaan mensen liegen. Oorzaak-> gevolg. En dan krijg je dus een nog grotere puinzooi met (naar schatting) 80% valse aanvragen.quote:Laten we ook effe wel wezen:
Het is prima als iemand een beter bestaan zoekt, ik geloof niet dat al die vluchtellingen ook daadwerkelijk politiek/religieus zijn) maar er is geen werk te vinden in landen als frankrijk en Nederland. Kortom:
Als je het land niets te bieden hebt....... rot je maar weer lekker op.
Heel makkelijk maar uitkeringskassen worden leeggetrokken en de mensen die er jarenlang in betaald hebben krijgen zometeen geen AOWtje meer: doorwerken tot je 80e en maar betalen voor mensen die binnekomen en niet bijdragen
Wrom? Misschien woonde ze net over de grens en had hij alleen daar onderdak? Hangende scheiding?quote:Beetje vaag trouwens wel dat zijn vrouw in Nederland woont maar hij bij een vriend in belgie logeerde?
Het alternatief voor mensen onterecht vastzetten?quote:
Buiten hun schuld??...heeft verdonk de boel soms aangestokenquote:Op maandag 19 december 2005 10:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het best goed met de instroom van asielzoekers.
Maar het is zo'n puinhoop bij de IND dat het nog steeds niet goedkomt. En wie brandt zijn billen? Het volk zit vrolijk aan de kerstdis straks, maar de asielzoekers/huwelijksmigranten/economische immigranten moeten op de blaren zitten, buiten hun schuld.
[
Ja, de verse lading asielzoekers heeft niets gedaan om afgerekend te worden op de problemen met de voorgaande groepen.quote:
Nee. Verdonk is verantwoordelijk voor het onterecht vastzetten van deze vreemdeling.quote:...heeft verdonk de boel soms aangestoken
Ja, en? Wil dat zeggen dat de overige gevangenen daar schuld aan hebben?quote:En was er vervolgens niet een overlevende die weer probeerde zijn cel in de brand te steken.
De daders wel m.i. En de rest?quote:Nederland kan heel goed zonder pyromanen.... zon'n geintje flikken is: direkt buiten
Ah maar ik heb oook niet gevraagd om de voorgaande groepen binnen te latenquote:Op maandag 19 december 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, de verse lading asielzoekers heeft niets gedaan om afgerekend te worden op de problemen met de voorgaande groepen.
Nee maar assielzoekers met een aansteker... wat is goddomee wel brandveiligquote:Nee. Verdonk is verantwoordelijk voor het onterecht vastzetten van deze vreemdeling.
Tevens is er toch echt iemand verantwoordelijk voor het neerzetten van een detentiecentrum dat niet brandveilig was.
Mischien hadden die hem moeten stoppen, er waren trouwens meerdere dadersquote:Ja, en? Wil dat zeggen dat de overige gevangenen daar schuld aan hebben?
Het centrum was brandveilig.quote:Op maandag 19 december 2005 11:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Tevens is er toch echt iemand verantwoordelijk voor het neerzetten van een detentiecentrum dat niet brandveilig was.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/70647/index.htmlquote:Nibra
Na de eerste brand in het cellencomplex op Schiphol-Oost in 2002 voerde het Nederlands Instituut voor Brandweer en Rampenbestrijding (Nibra) onderzoek uit naar de brandveiligheid van het gebouw. Het gebouw werd toen nog niet gebruikt.
Een woordvoerder van het Nibra zei donderdag in een uitzending van het Radio 1 Journaal dat het gebouw niet voldeed aan de veiligheidseisen. De wanden van de cellen waren bijvoorbeeld niet brandwerend genoeg.
Aanbevelingen
Het Nibra heeft aanbevelingen gedaan om het in aanbouw zijnde complex brandveilig te maken. Het instituut heeft niet gecontroleerd of de aanbevelingen zijn opgevolgd. De controle behoort namelijk niet tot het takenpakket van het Nibra.
Uh, dat stukje dat je quote beweert juist het omgekeerde.quote:Op maandag 19 december 2005 11:53 schreef Redux het volgende:
[..]
Het centrum was brandveilig.
[..]
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/70647/index.html
Omdat het onredelijk is mensen af te rekenen op andersmans daden?quote:Op maandag 19 december 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar ik heb oook niet gevraagd om de voorgaande groepen binnen te laten
En de komende groepen nederlanders gaan ook met deze problemen opgescheept worden dus;
waarom nigerianen, somaliers etc etc niet?
[..]
Nee hoorquote:Nee maar assielzoekers met een aansteker... wat is goddomee wel brandveilig
Als je ze in een bettonnen bumker zet zonder matras en ze het recht ontneemt te roken heb je de linkse huilies helemaal op de kast.
Gevangenen van elke soort staan erom bekend rare fratsen uit te halen.quote:Normale mensen steken hun eigen huisvesting niet in de brand.....zeker niet als ze er zelf nog in zitten. Honden schijten oook niet in hun eigen mand en zeld uils-kuikens poepen buiten het nest
[..]
Oh, het hele centrum deelde één grote cel waarin ze gezamenlijk een kampvuur aan hebben gelegd?quote:Mischien hadden die hem moeten stoppen, er waren trouwens meerdere daders
Het ''volk'' kiest wat hij wi. Paars 1 is er door het volk gekomen. Bij de verkiezingen daarna wonnen PvdA en VVD zodaniog dat d66 niet eens meer noodzakelijk was. Het volk vond het dus goed wat er wat gebeurt en wou hetzelfde nog 4 jaar.quote:Op maandag 19 december 2005 10:32 schreef desiredbard het volgende:
Jammer maar het is er jarenlang naar gemaakt, en wie (het volk)
zijn billen brand moet op de blaren zitten)
Laten we ook effe wel wezen:
Het is prima als iemand een beter bestaan zoekt, ik geloof niet dat al die vluchtellingen ook daadwerkelijk politiek/religieus zijn) maar er is geen werk te vinden in landen als frankrijk en Nederland. Kortom:
Als je het land niets te bieden hebt....... rot je maar weer lekker op.
Heel makkelijk maar uitkeringskassen worden leeggetrokken en de mensen die er jarenlang in betaald hebben krijgen zometeen geen AOWtje meer: doorwerken tot je 80e en maar betalen voor mensen die binnekomen en niet bijdragen
Beetje vaag trouwens wel dat zijn vrouw in Nederland woont maar hij bij een vriend in belgie logeerde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |