tjoeketjoekquote:Op zaterdag 10 december 2005 21:57 schreef dutchie het volgende:
Zal ik het even erger maken?
Zie je dat neusje en dat lieve handje en dat bolle buikje? Schattig hè?
Heb gister weer een checkup gehad. Hartje geluisterd en volgens mij heb ik het kaboutertje ook gevoeld. Het voelde zo vertrouwd, maar het leek me wat vroeg. Maar volgens vk kan dat bij een tweede wel het geval zijn.
Dat hartje.![]()
quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:44 schreef dutchie het volgende:
Met dank aan Bix even een echootje van onze jongste.
Hier is het kaboutertje 12,5 week
[afbeelding]
Goed om te weten! De bijvoeding is ook meer voor de zekerheid, voor het geval dat het niet lukt.quote:Op zaterdag 10 december 2005 23:45 schreef bixister het volgende:
mooizo djeez & ingrid! alleen vaak aanleggen helpt juist het best om de stuwing weg te krijgen, dus ik zou ook weer niet teveel bijvoeden hoor.![]()
quote:Op zondag 11 december 2005 00:18 schreef Randa_v het volgende:
Ai, ik sta bovenaan.
Nou beebje dat zegt wel wat he.
kom maar opquote:
uiteraardquote:Op zondag 11 december 2005 14:19 schreef Anitra het volgende:
Je smst nog wel ff als je aan de gang gaat he? Dan kan ik duimen en zenuwachtig zitten doen
Denk dat het rustig door rommelt, heb nl nog geen smsjes gehad en de telefoon is mijn beste vriendje en dus altijd dicht bij mequote:Op zondag 11 december 2005 17:03 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het nu met het rommelen dan evenstar?
Je kunt beter een beetje gekolfde melk geven als 't voeden niet lukt door te gespannen borsten ipv poeder. Ook wil het wel eens helpen om eerst de druk eraf te kolven voor je Kim aanlegt, dan kan ze beter happen (als je borsten erg gespannen zijn)quote:Op zondag 11 december 2005 00:19 schreef Djeez het volgende:
[..]
Goed om te weten! De bijvoeding is ook meer voor de zekerheid, voor het geval dat het niet lukt.
Klopt het dat ik met bh en pad aan moet slapen nu? Omdat ik anders jumbotieten krijg en nog meer stuwing en lekkerij?
zit nog zeker een ruim half uur tussenquote:Op zondag 11 december 2005 17:03 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe is het nu met het rommelen dan evenstar?
quote:Op zondag 11 december 2005 20:05 schreef _evenstar_ het volgende:
zit nog zeker een ruim half uur tussenstuk ongeduld
![]()
quote:Op zondag 11 december 2005 20:07 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind uhuh!dat het bij jou nu gewoon wel al begonnen is hoor!
Bij jezelf bedoel je?quote:Op zondag 11 december 2005 20:10 schreef Ireth het volgende:
* Ireth luistert naar gerammel en geklapper
Same here!quote:
Ja nou ja, hoe harder ik rammel, hoe koppiger manlief wordt met nog even wachten, dus ik schiet er niks mee op hoor.quote:
hahahaha, dan zou ik zeker weten een trouwe poster zijn in dat topic, ik wil zoooo graagquote:Op zondag 11 december 2005 20:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Is er nog een appart topic voor rammelaars?Als het is wat ik denk wat het is ben ik ook aan het rammelen...
![]()
Dan ga ik dat in het vervolg proberen!quote:Op zondag 11 december 2005 18:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
Je kunt beter een beetje gekolfde melk geven als 't voeden niet lukt door te gespannen borsten ipv poeder. Ook wil het wel eens helpen om eerst de druk eraf te kolven voor je Kim aanlegt, dan kan ze beter happen (als je borsten erg gespannen zijn)
Een bh 's nachts aan werkt licht kolvend en daardoor stellen je borsten zich in op meer voeding dan nodig is. Beter is idd een hydrofiele luier oid (badlaken onder je, zeiltje uit kraampakket). In het begin zul je genoeg lekken 'snachts, maar dat past zich vanzelf aan
Dat soort dingen kun je beter in het volgende topic gaan vragen aan de andere verse moeders.quote:Op maandag 12 december 2005 00:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dan ga ik dat in het vervolg proberen!
En nog wat anders.
Wat moet ik doen? Kim wil niet slapen. Ze heeft gegeten en een schone luier. Ze is niet te koud of te warm. Hoe lang moet ik haar laten huilen/krijsen?
Wat zouden jullie doen?
Ingrid
Ohja, tuurlijk! Ben moe, daar zal het van komen. Dat was iig mijn bedoeling.quote:Op maandag 12 december 2005 02:28 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Dat soort dingen kun je beter in het volgende topic gaan vragen aan de andere verse moeders.
Spannend, voor het eerst naar de vlos!quote:Op maandag 12 december 2005 06:28 schreef nanalune het volgende:
hai hai, ik ben er ook weer eens.:)
wat een mooie echo dutchie! heel duidelijk!
Donderdag ga ik voor het eerst naar de VK! ik heb er heel veel zin in , ik wil graag het hartje horen!
Hebben jullie ook zo'n sentimele voorpret voor kerst? door mijn 'moontjes'wordt ik week bij kerstbomen en stalletjes e.d
![]()
neah dat niet.. maar naar de wc gaan wil niet meer gewoon plassen dan zonder dat ik daar onder verrek van de pijn ( druk van het blaas legen.. )quote:Op maandag 12 december 2005 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
Nu maak je me nieuwsgierig! Kom maar op met die vragen!
En ja... als je ineens een zeiknatte broek hebt dan zijn je vliezen gebroken!
weet er alles van... vier ook al heel lang mijn verjaardag niet meer...quote:Op maandag 12 december 2005 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
Zou ik toch liever niet hebben hoor. Zit je altijd met dat gekloot met kerst enzo.
quote:Op maandag 12 december 2005 12:17 schreef Vicky het volgende:
weet er alles van... vier ook al heel lang mijn verjaardag niet meer...
uhuh dan word ik weer een jaartje ouder..quote:Op maandag 12 december 2005 12:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Jij bent dan jarig?
Nou ja, precies daarom dus. En een volwassene kan die keuze maken maar voor een kind lijkt het me toch niet echt leuk. Iedereen is druk met van alles etc. etc.
Mijn zusje was bij de eerste keer op 24 Dec uitgerekend (werd helaas een miskraam) en bij de 2e keer op 25 Dec. Gelukkig werd Kyra pas op 10 Januari geboren. Gewoon met een lekkere ruime marge bij alle feestdagen vandaan.
uiteraard bel ik even als k wat weetquote:Op maandag 12 december 2005 12:24 schreef Anitra het volgende:
Evenstar
Je doet mij wel bellen na de check up he?
Mams is hier en nu is ze even de was aan het doen dus kan ff smokkelen
en dat is het allerbelangrijkste!!quote:Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Mij maakt het niet uit wanner dat uk komt zolang ons ukkie maar gezond en gelukkig is![]()
Same here, 15 juli, nooit iemand thuis, maar wel leuk verjaardagen gevierd op de camping in Frankrijk. Had toch ook wel wat.quote:Op maandag 12 december 2005 12:25 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik was zelf als kind altijd jarig in de grote vakantie , nou geloof me dat is echt niet tof.. kinderfeestjes geven heb geen zin want de helft is op vakantietrakteren doe je 2 a 3 weken vroeger op je school.. familie is ook op vakantie
![]()
Ja, dat is natuurlijk ook het aller belangrijkste.quote:Mij maakt het niet uit wanner dat uk komt zolang ons ukkie maar gezond en gelukkig is![]()
volgens mij hebben we ene oplossingquote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef E.T. het volgende:
Evenstar, die pijn bij het plassen denk ik ook meteen aan blaasontsteking. Dat komt heel vaak voor aan het eind van een zwangerschap. En blaasontsteking zorgt ook voor 'gerommel' (kan me nog herrinneren dat Belana hier erg last van had, die had zelfs echt weeen geloof ik maar dat bleek door de blaasontsteking te komen).
succes!
quote:Op maandag 12 december 2005 13:07 schreef Randa_v het volgende:
Hier heb ik net de check-up gehad. Beebje wordt een lang kindje.Buik was weer een cm gegroeid. Mijn bloeddruk was pas na 3 keer meten normaal aan iedere kant. Ik heb dus nog steeds een raar lichaam. Daarvoor moet ik woensdag nog terug voor controle en urine meenemen.
Alles was goed met beebje. Ik heb voor mijn eigen geruststelling vandaag ook een inwendig onderzoek gehad. Mijn moeder had namelijk spontane ontsluiting bij mij en mijn zusje waar ze achter kwamen toen zij op controle ging toendertijd. Om spontane ontsluiting uit te sluiten krijg ik bij iedere controle een inwendig onderzoek. Gelukkig zat de baarmoedermond nog potdicht, wel kon ze voelen dat het hoofdje mooi is ingedaald en de boel wel langzaam zachter aan het worden is. Een hele geruststelling dus.
ik heb nooit urine mee hoeven nemen, heb het nagevraagd bij de vlos hoe dat zat en volgens haar was dat ouderwets :Squote:Op maandag 12 december 2005 13:09 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
maar wat raar dat jij dat niet al standaard moet urine meenemen.. is seconde werk en scheelt extra zorgen
![]()
hoe gaat het daarquote:Op maandag 12 december 2005 14:16 schreef Girly het volgende:
hele mooie echo dutchielief klein muppie is het
randa spannend hehkomt zo steeds dichterbij.
Mooie naam, Arwen!quote:Op maandag 12 december 2005 13:35 schreef dutchie het volgende:
(Bij meisje: Arwen, Morwen vind ik enorm bij jullie passen! Maar noem een jongentje alsjeblieft geen Frodo.)
17 december is een hele mooie datum!quote:Op maandag 12 december 2005 12:12 schreef _evenstar_ het volgende:
ik ga nog steeds uit van 21 decemberal vind ik 17 december een mooie datum
![]()
Ik ben zo relaxt als de neten , alleen vraag me wel af waarom ik die dingen heb ..
controle freakje![]()
ik mis je...quote:Op maandag 12 december 2005 20:40 schreef Bolletje... het volgende:
Ik wil even Dutchie feliciteren met het nieuwe kaboutertje in haar naakte nixie!!
Te gek joh!![]()
![]()
ach wil niks zeggen zei ze zelf ook al .. t gekke is ik voel zo een enorme rust in mijn lijf en koppie heel appart.. beetje stoned gevoel.. alsof ik de wereld aankan en daar geniet ik eens lekker vanquote:Op maandag 12 december 2005 22:07 schreef Ireth het volgende:
Ik zie een berichtje van _evenstar_ en dacht YES! EEN BABY!![]()
Maar dat duurt dus nog wel ff afgaande op de vlosIk hoop dat je er niet al te veel last van zal krijgen , kost je dan namelijk ook de broodnodige energie!
\quote:Op maandag 12 december 2005 22:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ach wil niks zeggen zei ze zelf ook al .. t gekke is ik voel zo een enorme rust in mijn lijf en koppie heel appart.. beetje stoned gevoel.. alsof ik de wereld aankan en daar geniet ik eens lekker van![]()
Dat gevoel had ik ook vandaag nadat ik bij de vlos was geweest, ineens had ik gewoon superenergie. Alleen nu ben ik er weer de gevolgen van aan het proeven. Ik heb namelijk best buikpijn. In een heet bad trekt het weg. Ik heb teveel gedaan vandaag want ook de bandenpijn is weer aanwezig.quote:Op maandag 12 december 2005 22:11 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ach wil niks zeggen zei ze zelf ook al .. t gekke is ik voel zo een enorme rust in mijn lijf en koppie heel appart.. beetje stoned gevoel.. alsof ik de wereld aankan en daar geniet ik eens lekker van![]()
hier gaat het goed trouwens, alleen die tips van je met die oefeningen hebben me helaas niet geholpen, ik zit dus elke avond met een verrotte rug, en ik zie het niet zo zitten om naar de fysio te gaan omdat mijn schijtverzekering het niet vergoed. dus weet nou niet wat ik het beste kan doen, dilemma dusquote:
Of nietquote:Op dinsdag 13 december 2005 10:42 schreef Belana het volgende:
randa, fijn dat de hoofdpijn beetje weg is
Er is echt wat gaande bij je, maar dat mag ook wel zo aan het eind. het is idd spannend, omdat je niet weet wat bevallen is of wanneer het begint. als het eenmaal echt begint weet je het wel
Heb het er gisteren ook al overgehad, en het was duidelijk dat de boel aan het verweken is. Het enig wat ik kan doen is afwachten. Misschien morgen toch weer een inwendig onderzoek laten doen. Verder reken ik ook niet op die 10 cm spontaan hoor. Ik hou er alleen wel rekening mee.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:47 schreef _evenstar_ het volgende:Randa
irritant he als je niet weet wat het is.. misschien kan je de vlos anders bellen als je dat soort vragen hebt
![]()
Hier nog steeds het zelfde ge"rommel" alleen hier trekt het bij het douchen niet weg.
Mijn moeder heeft er trauma's van gekregen die nu weer naar boven komen bij haar doordat ik in verwachting ben en natuurlijk wil weten hoe het bij haar is gegaan. Ze had gewoon zomaar ineens ontsluiting tijdens een controle. Ze snapt er gewoon nog steeds niets van en twijfelt nu dan ook heel erg of ze wel iets gevoeld heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2005 10:51 schreef Belana het volgende:
githa ook al binnen een uur 10 cm, ik had in 18 uur nog steeds geen 10 cmwat een droom lijkt dat me
Evenstar, we zouden vandaag samen kunnen bevallenquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:23 schreef Suzanna het volgende:
Randa en Evenstar, heeeeeeeeel veel sterkte... jullie kunnen het wel!!!![]()
![]()
![]()
(hopelijk begint het snel écht....)
hmm.. de 17e ook goedquote:Op dinsdag 13 december 2005 11:36 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Evenstar, we zouden vandaag samen kunnen bevallenOf komt morgen beter uit.
![]()
![]()
sterkte meisquote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef Randa_v het volgende:
Nou net bij de vlos geweest, ik mag de middag voor onderzoekjes, om te kijken of alles naar behore werkt bij mij, in het ziekenhuis doorbrengen. Magneet komt zo naar huis, zodat we samen naar Weert kunnen gaan. De vlos zei al dat die bloeddruk bij mij echt niets hoeft te betekenen en mijn urine was perfect. Het enige leuke is dan waarschijnlijk, als het niks is, dat we fijn naar beebje kunnen kijken.
bloeddruk is bij de eerste meting altijd te hoog en daarna ok.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:15 schreef nebelung het volgende:
Wat is er dan precies 'raar' Randa, want dat kan ik nergens terughalen?
fijn dat alles gewoon goed is (y) en wat lekker dat jullie nog even een sneak preview mochten doen naar jullie ukkiequote:Op woensdag 14 december 2005 17:11 schreef Randa_v het volgende:
Net terug uit het ziekenhuis, heb een uur aan de CTG gelegen en een half uur aan de bloeddrukmeter, bloed moeten laten trekken en een consult bij de gyn gehad. Alles was goed. Ook hier was de eerste keer bloeddruk meten te hoog en daarna alles perfect. Aangezien er verder in bloed, CTG enzo geen afwijkingen waren, kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ik toch een raar lichaam heb.
Voor zondag staat er een nieuwe CTG afspraak en tevens weer bloeddruk meten. Moeten we om 10.00 weer in het ziekenhuis zijn. Verder kan ik gewoon bij mijn vlos blijven als alles goed blijft.
En natuurlijk hebben we beebje even mogen zien. Weten alleen nog steeds niet het geslacht.
quote:Op woensdag 14 december 2005 17:25 schreef Magneet het volgende:
mijn theorie :
bij de eerste keer oppompen van dat ding reageert het lichaam zo van : fuck off ik ga toch dat bloed erin stoppen. Bij de volgende keren heeft het lichaam zoiets van fuckoff ik ga niet weer al dat werk doen.
Ik mag dus vooralsnog bij de vlos blijven en schijnbaar reageer ik dus ook zo zoals je zegt. Ben ik toch niet helemaal abnormaal.quote:Op woensdag 14 december 2005 17:27 schreef nebelung het volgende:
Ze zitten nu natuurlijk met waar je bevallen moet? Of je nog thuis mag?
Ik weet overigens wel van meer mensen die zo reageren op het meten van bloeddruk. Het begint vaak hoog om dan te eindigen met een normale druk. Geen idee eigenlijk hoe dat zit.
Nou ja, lastig is het wel. Fijn dat je bij de verloskundige blijven magquote:Op woensdag 14 december 2005 17:30 schreef Randa_v het volgende:
Ik mag dus vooralsnog bij de vlos blijven en schijnbaar reageer ik dus ook zo zoals je zegt. Ben ik toch niet helemaal abnormaal.
\quote:Op woensdag 14 december 2005 17:35 schreef nebelung het volgende:
[..]
Nou ja, lastig is het wel. Fijn dat je bij de verloskundige blijven mag![]()
Ik zie nu pas dat Magneet bij jou hoort. Toch?
Dank je wel! Leuk om jou hier ook weer te zien.quote:Op woensdag 14 december 2005 06:28 schreef Gaoxing het volgende:
Sjak en Schanul, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk!
quote:Op woensdag 14 december 2005 06:28 schreef Gaoxing het volgende:
Sjak en Schanul, van harte gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk!
Ehm het is vrijdag pas volle maan ?quote:Op woensdag 14 december 2005 20:29 schreef Lois het volgende:
Dames het is volle maan![]()
Kom maar op met die babies
![]()
![]()
Owquote:Op woensdag 14 december 2005 20:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Ehm het is vrijdag pas volle maan ?
* Jelief trapt open deur open: veel te snel!!!quote:Op woensdag 14 december 2005 19:48 schreef _evenstar_ het volgende:
hehe jelief ja die tijd gaat snel he![]()
Zow je hebt even lekker je hart gelucht... goedzo... en lekker naar de gyn gaan hoor!! Fijn voor jullie dat jullie het hartje hebben gehoord, dat is toch altijd een spannend en bijzonder momentquote:Op woensdag 14 december 2005 21:32 schreef Martineke het volgende:
vandaag check gehad bij vk, stom wijfhoop betwetergedoe over ziekenhuis dat dat niet de afspraak is dat ik volgende week daar heen moet, maar ze kunnen er niks aan doen want ik loop in het emc en niet in het ijsselland gna gna. ik mocht zelf weten van de gyn of ik tussendoor naar de vk wou of tussentijdse controles gewoon allemaal in het zkh, nu ga ik gewoon naar het zkh alle controles, word gek van die vk.
was wel ff spannend trouwens, vk kon t hartje niet vindenduurde echt ff, maar op gegeven moment kwam er toch een mooie tjoeke tjoeke voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |