Belana krijg je niet standaard een echo dan of moet je met een week of 2, 3 weer dan ofzo?
Nieuwkomers, welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.
![]()
Ben vanmorgen toch maar even naar mijn dokter geweest. Léon wordt gechecked op het cb, kaboutertje bij de vk, maar naar moeders wordt niet echt omgekeken. Ja, de vk suggereert wel het een en ander, maar kan me niet echt verder helpen.
Ik heb nl. al een aantal weken weer een irritante spier die steeds pijnlijker wordt. Rechts onderin de rug die naar de bil loopt. Het wordt erger en erger en het belemmert me bij bepaalde dingen. De een zegt bekkeninstabiliteit, de ander houdt het weer op isias (of hoe je het ook schrijft). Allemaal leuk en aardig die suggesties, maar ik zit er maar mooi mee!
Dus dokter heeft alles gechecked en gelukkig is het geen bekkeninstabiliteit. Nu nog niet in ieder geval. Maar hij vond dat ik teveel van mezelf verlang. Moest gas terug nemen en blijven sporten. Mijn spieren werden nl. door de zwangerschap slapper en het enige wat ik kan doen is die spieren actief blijven trainen (niet te zwaar, maar blijven oefenen) en thuis of op het werk wat gas terug te nemen.
Dan zit je zo'n iemand aan te staren van 'hoe dan?'
![]()
Ik heb niet het idee dat ik op mijn werk nou zulke idiote dingen doe. Maar thuis misschien wel. Ik heb alleen geen idee hoe ik daar het gas terug moet nemen. Ik wil Léon niets tekort doen. Wil lekker met hem kunnen spelen en oppakken als dat nodig is. Maar misschien moet ik rustigere spelletjes bedenken. We spelen veel 'pakkertje' enzo.
![]()
Maar dan maar wat creatiever worden misschien.
En ja, het huishouden gaat ook gewoon door. Nog erger, mijn hulp stopt er in januari mee en komt volgende week voor het laatst.
![]()
Dus nu komt het echt weer op het mannetje en mij aan. En het mannetje is nog erg druk met zijn scriptie dus daar kan ik ook niet teveel van verlangen.
Nu ik er zo over nadenk, zakt me de moed alweer in mijn schoenen.
Kortom, ik zal wat dingen anders moeten gaan doen.
Ik denk dat ik mijn schoonmoeder maar ga vragen om hier wat te gaan helpen. Maar.... het enige wat ik me steeds bedenk is: Nu al? Ik moet nog 6 maanden!
Niet teveel bij nadenken, maar da's best moeilijk.
En met de kerst zullen de gasten de handen uit de mouwen moeten steken. Ben best een controlefreak en ik vind het ook leuk om dat alleen voor elkaar te krijgen. Maar het wordt toch teveel. Gelukkig zag ik dat al even geleden goed in en heb mijn schoonzusje ingeschakeld om een gedeelte van het kerstdiner voor te bereiden. Dus ik hoef niet halsoverkop alles te veranderen.
Zo, volgens mij moest ik dit even kwijt ofzo, wat een verhaal!
![]()
Evenstar en Randa, zijn jullie al aan het bevallen of wachten jullie netjes op volle maan?