abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33084259
De geruchtenmolen rond die Nintendo ON video word ook weer een beetje leven ingeblazen.
Geloof er jammer genoeg geen klap van....

http://www.playbomb.com/2(...)ake-and-why-its-not/
Sommige mensen denken dat ze denken. Maar dat denken ze maar
  woensdag 14 december 2005 @ 21:48:16 #202
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_33084367
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:45 schreef Soloman het volgende:
De geruchtenmolen rond die Nintendo ON video word ook weer een beetje leven ingeblazen.

Lol, waarom het wel waar zou zijn klopt echt helemaal geen reet van.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  woensdag 14 december 2005 @ 22:28:29 #203
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33086031
quote:
37. Why would Nintendo rent the largest theater if there wasn’t going to be something big unveiled. Check this theater out. Also there are a few people getting confused because Nintendo used a smaller Kodak theater. Let me clearify that Nintendo has never used this specific theater. This is a big thing for Nintendo. You can see in the older E3 Press videos that their older theaters they used where not even close as luxuriest as the theater they are using next year. Microsoft and Sony has never used such a theater either so I bag the questions “Why Nintendo?” The emmy awards are handed out in this exact theater. I hardly doubt it’s going to be used to show a few more details for the Revolution and thats it unless they really do have something major in the works. I don’t consider Displacement Mapping, Cube Mapping, Nurbs, price for console, backwards compatability, or a small extra controller functionality a big secret and I highly doubt they would not only use the Kodak theater to unveil it. Specially considering they are already advertising about E3 to major press members.
Wel iets om over na te denken
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 14 december 2005 @ 22:34:36 #204
65330 Ruzbeh
pi_33086330
Ja, de Revolution lijkt me speciaal genoeg! Weg met die onzin geruchten.
  woensdag 14 december 2005 @ 23:32:06 #205
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33088597
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja, de Revolution lijkt me speciaal genoeg! Weg met die onzin geruchten.
Maar dan heb jij hier niets meer te doen!
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_33088652
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:02 schreef Goldboy het volgende:
Hellaas heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de Revolution gaat zuigen: Klik hier

Revolution.
quote:
De Nintendo Revolution gaat zuigen, hard zuigen schijnt. Onlangs werden de specs van het dingetje bekend gemaakt en die zullen zelfs de ergste fanboys niet blij maken. Er zit namelijk niks in! Geheugen: 104 mb RAM. Vergelijk dat met die nieuwe doos die er 512 heeft. De CPU heeft volgens de experts tweemaal de kloksnelheid van de oude GameCube. Niet bijster indrukwekkend, aangezien die machine al bijna weer vijf jaar oud is. Maar goed, wat zeuren we nou? Nintendo wil ons helemaal niet als klant. De Revolution is voor beginnelingen, de wil-wel-maar-kan-nietjes. De Japanners willen namelijk niets te maken hebben met mooie plaatjes of physics. Het moet een bak gaan worden voor pluisjes. Eens per maand een kwartiertje Mariokart en dan hup, snel dat ding weer uit. Want dadelijk is Idols weer op tv. Ach, voor die 150 euri heb je toch een fraaie boekensteun. Toch nog interesse? de 'gamesexperts' van MTV kregen als eerste een voorproefje van de bizarre controller. Bij IGN kun je online met deze afstandsbediening spelen. De controller werkt namelijk op beweging: naar voren duwen en poppetje gaat slaan. Opzij bewegen en poppetje gaat opzij. Geval wil alleen dat dit soort controllers nog nooit echt goed gewerkt hebben. En je ziet er een 'beetje' spastisch uit. Gelukkig ook goed nieuws: Sony is met de PS3 volledig op schema, voorjaar 2006 zou 'ie er moeten zijn.
Tering, het bovenste stukje gelezen en ik dacht eerst dat ie een grapje maakte. Dat het een inleiding was om ineens met de goede punten te komen, maar nee dus.

Ik blijf het grappig vinden dat die mensen zo bekrompen denken over specs enzo.
En die opmerking van: 'zo'n controller heeft nog nooit gewerkt'

Kijk, dat hem de spellen (waar nog niets bekend over is) niet bevalt, so be it, maar dat ie met zijn vooringenomen standpunt meteen de verwachting uitspreekt dat het een flop wordt
Ik ben nog nooit zo optimistisch geweest over de REV sinds de SNES, dit ding gaat gewoon echt een scheiding creeren in de gamemarkt, en op een positieve manier.

*DIT zal de ergste fanboys niet blij maken; geweldig hoe hij voor anderen kan denken
*Eerst zegt ie dat er niets inzit, dan komt ie met de 104mb aanzitten; zeg dan niets...
*Revolution is voor beginnelingen; tja, dan ben ik dus een uitzondering
En die doelgroep die met gamen gestopt is vanwege de controlle vergeet ie voor t gemak ook maar
*Jappen willen niets hebben van mooie plaatjes; Raar dan dat de beste developers kwa graphics in Japan zitten (en gameplay). Ook raar dat de interesse in Japan voor de PS3 zeer groot is.
Dit zinnetje getuigt hoe hij tegen games aankijkt; het moet 'mooie' plaatjes hebben. Ik zou willen zeggen tegen hem dat ie een abonnement op Playboy moet nemen ofzo voor mooie plaatjes ipv achter de spelcomputer zitten
*Dit soort controllers hebben nooit gewerkt ; kennelijk leeft ie in een Sony bubbel want anders wist ie wel van de innoviteiten van Nintendo die mechanisch altijd perfect waren. Sowieso is het een domme opmerking; OMDAT het tot nu toe nooit gewerkt heeft, zal het daarom nu ook wel niet werken Dan kunnen alle innovatieve bedrijven maar beter allemaal stoppen, want er zal nooit 1 product komen die een specifiek element wel beheerst...Ook grappig dat iemand die de controller nooit uitgeprobeerd heeft met deze wetenschappelijk stelling komt

Dit soort lui noem IK dus de casuals, ze zitten in de scene maar hebben de ballen verstand wat het primaire doel is van games; fun. Zal wel een breezerlul zijn...

[ Bericht 7% gewijzigd door alex4allofyou op 14-12-2005 23:50:19 ]
pi_33088797
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_33088941
Dude, het is gamert, waarom reageer je er in godsnaam nog uitgebreid op?
pi_33089346
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:42 schreef Retuobak het volgende:
Dude, het is gamert, waarom reageer je er in godsnaam nog uitgebreid op?
Omdat mij die naam niets zegt, alleen de bullshit die uit zn 'pen' komt verbaast me.
pi_33089383
gamert.nl is de gamesite van geenstijl, dat zegt genoeg dacht ik zo
pi_33089494
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:45 schreef Soloman het volgende:

Leuk stukje! Je weet maar nooit !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_33089527
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:28 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Wel iets om over na te denken
Is idd interessant, weet je wat ik ook zo raar vind? Dat Nintendo bijna niets meer uitbrengt op de GC. Zelda is al bijna klaar & het finetunen van de game in 2005 zal toch niet ZOVEEL resources innemen?

Het lijkt erop dat ze het laatste jaar alles op alles gezet hebben om met iets (heel) speciaals te komen (kwa software). Zie het als een Tsunami, eerst zie je de kustlijn kleiner worden & ineens komt alle kracht en water los. Ik hoop dat hetzelfde opgaat voor de REV
pi_33090094
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:57 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is idd interessant, weet je wat ik ook zo raar vind? Dat Nintendo bijna niets meer uitbrengt op de GC. Zelda is al bijna klaar & het finetunen van de game in 2005 zal toch niet ZOVEEL resources innemen?

Het lijkt erop dat ze het laatste jaar alles op alles gezet hebben om met iets (heel) speciaals te komen (kwa software). Zie het als een Tsunami, eerst zie je de kustlijn kleiner worden & ineens komt alle kracht en water los. Ik hoop dat hetzelfde opgaat voor de REV
Toch vind ik het een schande dat ze de Gamecube zo laten doodbloeden, je krijgt het apparaat dan wel bij een pak wasmiddel, maar ze brengen amper games uit.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33090489
Ik ben toch wel benieuwd waar ze mee komen in eerste instantie alex, ik verwacht persoonlijk veel techdemo's bij launch waarna developers later zinvollere implementaties verzinnen voor de nieuwe features zonder dat ze de games domineren. Ergo, net zoals het gegaan is bij de DS.
pi_33091315
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:26 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd waar ze mee komen in eerste instantie alex, ik verwacht persoonlijk veel techdemo's bij launch waarna developers later zinvollere implementaties verzinnen voor de nieuwe features zonder dat ze de games domineren. Ergo, net zoals het gegaan is bij de DS.
Dat zie ik toch anders. Het gegeven wil dat de GC eigenlijk een N64 was met een ander medium en betere graphics. Verder was het een console die de lijnen van de industrie volgde & feitelijk niet veel extra's bracht. Misschien is het daarom dat Nintendo geen manier zag om er een launchtitel bij te doen die echt insprong op de nieuwe innovatieve/capaciteiten.

Geschiedenis van Nintendo betreffende consoles is dat ze de console brengen met een titel die op een zeer hoog niveau inspringt op de capaciteiten van de console (98% spellen). Nou is dat niet gebeurt met de GC zoals ik al uitlegde, maar ik verwacht het wel van de REV. Nintendo is een bedrijf die leeft van zijn franchises gekoppeld aan nieuwe genres. Dus wil Nintendo geld verdienen met de REV dan moeten ze met n spel komen die de richting aangeeft. Dit omdat de REV een guideline nodig heeft en een boost moet krijgen van die titel.

Dus DAAROM denk ik dat de launchtitel (hopelijk Mario) een ongekende genre-definieerbare titel wordt die mensen 'WOW' doen zeggen. Ik zeg dus niet dat het een spel wordt met veel bling bling maar wel met een speciaal 'iets' dat E3game of the show wordt. Wat dit precies is, ik weet het niet, maar hetzelfde kon gezegd worden over Mario64. Misschien is het daarom dat ze zo'n grote zaal ingehuurd hebben. Dat doe je niet voor een visspelletje, dat zou gewoon niet de impact hebben die Nintendo (kennelijk) wil achterlaten.

Needless to say, na het WK is de E3 het evenement waar ik het meest enthousiast van wordt in 2006.
  donderdag 15 december 2005 @ 01:04:49 #216
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33091407
Dat de Cube niet 'vernieuwend' was is niet gek eigenlijk. De cycli in de Nintendo industrie zijn altijd 2 geweest

NES -> SNES
N64 -> Cube
GB -> GBA

Voor handhelds zijn we nu bij de DS die iets nieuws brengt
Voor consoles de Revo die iets nieuws brengt

History repeats itself, over and over again.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_33091531
Ach ja, game of the show staat voor mij toch al lang vast
http://www.theguild2.com/index.php?lang=en
Die keus had je vast niet verwacht

Maar verder laat ik me niet teveel ophypen wat betreft launchtitels, zelden zie je gameplatforms met revolutionaire of supergoede launchgames. Desondanks heb ik erg veel interesse voor wat Nintendo ons deze mei gaat brengen, hopelijk is de conferentie dit keer beter dan die van afgelopen jaar, dat was echt niks. De micro en een mock-up Revolution zonder controller . Dit jaar hopelijk iets veel interessanters.
  donderdag 15 december 2005 @ 01:12:08 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33091568
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:10 schreef Retuobak het volgende:

Maar verder laat ik me niet teveel ophypen wat betreft launchtitels, zelden zie je gameplatforms met revolutionaire of supergoede launchgames. Desondanks heb ik erg veel interesse voor wat Nintendo ons deze mei gaat brengen, hopelijk is de conferentie dit keer beter dan die van afgelopen jaar, dat was echt niks. De micro en een mock-up Revolution zonder controller . Dit jaar hopelijk iets veel interessanters.
Onderschat de Micro nou eens niet Dat ding heerst!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_33091599
Het is een geinig ding, maar absoluut niet waar ik op zat te wachten op dat moment
Ik ken de GBA, een kleinere versie is weinig bijzonder na enige tijd. Dat is gewoon voortgang van de techniek, daar is niks spannends aan .
  donderdag 15 december 2005 @ 01:14:46 #220
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33091631
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:13 schreef Retuobak het volgende:
Dat is gewoon voortgang van de techniek, daar is niks spannends aan .
!

PC's am cry!
pi_33091689
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

!

PC's am cry!

Ach, zolang er voor mij nog steeds elk jaar evenveel interessante PC titels verschijnen als voor de gemiddelde console in z'n looptijd hoor je mij niet klagen
  donderdag 15 december 2005 @ 01:19:18 #222
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33091729
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:17 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ach, zolang er voor mij nog steeds elk jaar evenveel interessante PC titels verschijnen als voor de gemiddelde console in z'n looptijd hoor je mij niet klagen
Waar denk je dat mn ondertitel vandaan komt dan?
pi_33091750
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:10 schreef Retuobak het volgende:

Met game of the show bedoel ik een titel waarover iedereen praat tijdens de show & 1 die alle attentie opzuigt van de E3. Mario64 was zo'n titel, verder heeft Nintendo ook met de SNES een geweldige launchtitel gehad in those days. In the case of Nintendo is het dus helemaal niet zover gezocht.

Kijk, dat bedoelde ik ook, de E3 van 2005 gaf me al het idee dat Nintendo op consolegebied de meeste resources ergens anders had. Het zou me niet verbazen dat ze met de nieuwe Mario al een dik jaar terug begonnen zijn. Dat is normaal voor die game. t Zou toch wel mooi zijn he, op een beurs die MGS PS3/Halo3 en overige titels heeft, er de meeste hype is voor een vatsige Italiaan met een snor. Maar het kan natuurlijk ook een andere game zijn, maar kdenk t niet.
pi_33091868
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:20 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Met game of the show bedoel ik een titel waarover iedereen praat tijdens de show & 1 die alle attentie opzuigt van de E3. Mario64 was zo'n titel, verder heeft Nintendo ook met de SNES een geweldige launchtitel gehad in those days. In the case of Nintendo is het dus helemaal niet zover gezocht.
Wat iedereen doet kan me niet zoveel schelen eigenlijk, wmb gaat meestal toch de coverage naar de verkeerde games. Naar de zoveelste saaie shooter die er net wat beter uit ziet dan z'n voorgangers maar nog dezelfde gameplay en AI biedt als in 1990 en zich nog steeds in donkere gangen vol met monsters afspeelt (denk Doom 3, Quake 4 etc.). En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
quote:
Kijk, dat bedoelde ik ook, de E3 van 2005 gaf me al het idee dat Nintendo op consolegebied de meeste resources ergens anders had. Het zou me niet verbazen dat ze met de nieuwe Mario al een dik jaar terug begonnen zijn. Dat is normaal voor die game. t Zou toch wel mooi zijn he, op een beurs die MGS PS3/Halo3 en overige titels heeft, er de meeste hype is voor een vatsige Italiaan met een snor. Maar het kan natuurlijk ook een andere game zijn, maar kdenk t niet.
Mja, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon komen met een nieuwe franchise, met volkomen andere gameplay dan we gewend zijn van Nintendo. Dat zal alleen wel niet gebeuren, het zal idd wel Mario of een van de andere bekende franchises worden (maar ws. Mario) als er één grote launchtitel komt.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:28:26 #225
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33096325
smash brothers wordt GotS.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:30:39 #226
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33096364
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef moomoo het volgende:
Game of the Sear?
Game of the Sentury?
Game of the Sillenium?
  donderdag 15 december 2005 @ 10:31:50 #227
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33096398
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Game of the Sear?
Game of the Sentury?
Game of the Sillenium?
Game of the Soflcopter?
pi_33096543
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef moomoo het volgende:
Goddamn Owh That Sucks ?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33096865
pi_33096973
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Game of the Sear?
Game of the Sentury?
Game of the Sillenium?
Game of the Second...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:17:42 #231
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33097433
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:58 schreef Tain het volgende:

[..]

Game of the Second...
Games other than shooters?

-Edit: Volgens mij heeft hij een spelfout gemaakt.

.........

pi_33097533
Gathering of the Snikkels?
pi_33097535
Show
Game of the Show
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 15 december 2005 @ 11:27:30 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33097644
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:22 schreef Cheiron het volgende:
Show
Game of the Show
We have a winner

En zo blijft het Revolution topic altijd spannend
pi_33098102
Gamert.nl is weer op dreef zie ik
pi_33099805
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:26 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Wat iedereen doet kan me niet zoveel schelen eigenlijk, wmb gaat meestal toch de coverage naar de verkeerde games. Naar de zoveelste saaie shooter die er net wat beter uit ziet dan z'n voorgangers maar nog dezelfde gameplay en AI biedt als in 1990 en zich nog steeds in donkere gangen vol met monsters afspeelt (denk Doom 3, Quake 4 etc.). En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
Ja, je hebt gelijk. De laatste keer dat er 1 spel was die boven de rest uitstak was Halo 1. Doom en Quake enzo is wel een topper van de beurs geweest, maar niet 1 die alle attentie opzoog. En dat is wat ik bedoel.
quote:
Mja, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon komen met een nieuwe franchise, met volkomen andere gameplay dan we gewend zijn van Nintendo. Dat zal alleen wel niet gebeuren, het zal idd wel Mario of een van de andere bekende franchises worden (maar ws. Mario) als er één grote launchtitel komt.
Tuurlijk heb ik ook liever nieuwe franchises erbij zitten, maar Mario is gewoon een topspel ALS het voldoet aan de standaard van voorheen.
Sinds de N64 ja, ik probeerde in mijn vorige post ook uit te leggen hoe dat kwam (GC gelijk aan rest ed).
Vergeet niet dat het maar enkele jaren terug was toen Nintendo nog heerste over de gameplay/ innovatie scene. Als Nintendo hun zinnen erop zet, dan maken ze gewoon overdonderende software met alle toeters & bellen. Ik denk dat Nintendo een goudadder gevonden heeft met de REV & daarom zullen ze VEEL meer resources erin pompen (waar voorheen de GB dit ten deel viel tjijdens GC).

Sowieso heeft een nieuwe filosofie tijd nodig bij een groot concern. IMO is het begonnen met de nieuwe GB SP en in die tijd hebben ze de DS ook ontworpen en veel tijd eraan besteed. Hetzelfde gaat denk ik gebeuren met de REV, waarbij de GC het slachtoffer is geworden. We zullen versteld staan van de nieuwe aanpak van Nintendo met de REV, het kan niet anders. Je ziet dat altijd bij bedrijven die een strategie veranderen, de echte veranderingen komen na een jaar of 3.

Just u see

[ Bericht 11% gewijzigd door alex4allofyou op 15-12-2005 13:13:19 ]
  donderdag 15 december 2005 @ 13:21:01 #237
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_33100207
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:22 schreef Cheiron het volgende:
Show
Game of the Show
ik vond hem zelf wel voor de hand liggend
  donderdag 15 december 2005 @ 13:59:01 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_33101178
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:26 schreef Retuobak het volgende:
En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
Sinds de N64? Was Mario64 geen spetterende launchtitel, de definitie van 3d platformers?
Of bedoel je dat alleen de Gamecube geen superspetterende launchtitel had?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33101290
Ik doel idd op Cube en DS. Dat zijn de nieuwste platforms van Nintendo, waarom zou ik ver in het verleden moeten kijken?
  donderdag 15 december 2005 @ 14:15:45 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_33101621
Omdat ik vind dat als Nintendo ongeveer 7 verschillende apparaten op de markt heeft gebracht, en twee daarvan hebben geen killer launchgames, er weinig om over zorgen te maken is. Alhoewel inderdaad wel gezegd moet worden dat dat de twee nieuwste zijn en er een trend lijkt te zijn om consoles te leveren zonder killer launchgames (zie de 360 ook). Maar ik denk dat je die laatste platforms ook in het licht moet zien van de overstap van Yamauchi en Iwata.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_33101659
Tja, de trend lijkt te gaan naar vroege launches om de killer apps pas maanden later te launchen (kijk naar Nintendogs bij de DS, Gears of War bij de 360 etc.). Daarom heb ik ook weinig vertrouwen in een supervette launchtitel, maar goed, ik hoop natuurlijk dat er wel zoiets is .
pi_33101856
Ik verwacht wel dat van de volgende spellen: Mario 128, Donkey Kong, Metroid Prime 3 of SSB, iig eentje een launchgame is.

Dus wel een supervette launchtitel
Houd van een lijntje.
pi_33101935
We zullen het zien, ik hoop het voor Nintendo.
pi_33101960
He Retuobak, is het marktaandeelverschil niet een beetje anders dan wat je beweerd met het stukje over de HDDVD van 360 in het newstopic?
quote:
Sony > > > > > MS > > Nintendo
Aangezien je over consoles praat is het meer zo:

PS2> > > > > > > >XBOX (1.2)> GC

Als je naar die thread kijkt van jou is het net of de XBOX enigzins close komt bij de PS2 en dat Nintendo er flink achteraan pist. Hoewel het rond de 5miljoen consoles verschil is.

Ik snap ook niet je kritiek over het feit dat de 360 straks in de middenmoot valt. Dat is zo klaar als een klontje.
pi_33102399
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:28 schreef Retuobak het volgende:
We zullen het zien, ik hoop het voor Nintendo.
Ik hoop het voor mezelf
Houd van een lijntje.
  donderdag 15 december 2005 @ 14:57:02 #246
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_33102620
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
Gathering of the Snikkels?
pi_33105387
Ik ga hier minstens 2 van kopen , top ding, nintendo kwaliteit pur sang!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 15 december 2005 @ 16:45:46 #248
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33105984
pi_33106165
quote:
Beetje sneu alleen dat ze dus dezelfde demo hebben gehad als de grote gamesites tijdens de TGS

edit: sorry, is al zoveel topics geleden

Desalniettemin, nieuws is t niet

[ Bericht 18% gewijzigd door philipnorth op 15-12-2005 17:02:11 ]
  donderdag 15 december 2005 @ 16:56:31 #250
65330 Ruzbeh
pi_33106360
Dit is denk ik wel belangerijk:
quote:
The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).

That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.

"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.
Gelukkig maar.

[ Bericht 62% gewijzigd door Ruzbeh op 15-12-2005 17:06:31 ]
pi_33107883
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:29 schreef alex4allofyou het volgende:
He Retuobak, is het marktaandeelverschil niet een beetje anders dan wat je beweerd met het stukje over de HDDVD van 360 in het newstopic?
[..]

Aangezien je over consoles praat is het meer zo:

PS2> > > > > > > >XBOX (1.2)> GC

Als je naar die thread kijkt van jou is het net of de XBOX enigzins close komt bij de PS2 en dat Nintendo er flink achteraan pist. Hoewel het rond de 5miljoen consoles verschil is.

Ik snap ook niet je kritiek over het feit dat de 360 straks in de middenmoot valt. Dat is zo klaar als een klontje.
Ehm, nou ik bekijk het sowieso vanuit het perspectief van de Westerse wereld, en daar is mijn beeld toch redelijk correct. Misschien idd een >je of 2 meer voor Sony, maar dan heb je het ook wel gehad.

En dat de 360 in de middenmoot valt is alles behalve duidelijk. Ik heb daar genoeg argumenten voor gegeven, ik heb van jou alleen blu-ray gehoord als voordeel. Oh en 'hij launched later, dus hij is beter', maar ik ga dan toch liever uit van beschikbare specs . En Sony verdeelt ook mijns inziens de kostprijs op de verkeerde manier, ze geven veel geld uit aan connectivity (allemaal zooi die niemand gaat gebruiken zoals mogelijke routerfunctionaliteit en een dubbele HDMI aansluiting) en aan de blu-ray drive die hoogstwaarschijnlijk niet een voordeel gaat bieden dat de hogere kostprijs rechtvaardigt.

Maar aan de andere kant geeft Sony bizar weinig geld uit aan een GPU, persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een licht geoptimaliseerde en aangepaste G70 (een GPU uit half '05), ik zou toch in 2007, het jaar van massa-toepassing van DX10 in games, Quad Core CPU's, DDR III systeemgeheugen, PCI-E generation II en unified GPU's met een enorme hoeveelheid pipelines en GDDR-IV geheugen (wat begin volgend jaar al op 2,5GHz en massaproductie zit en ook nog een sterke verbetering is tov GDDR-III dat zowel de PS3 als Xbox 360 egbruiken) iets beters willen zien dan een licht aangepaste versie van een GPU uit 2005. Maar that's just me . Daar mag iemand anders gerust anders over denken.

Nee, de graphicshoer in mij kiest in 2007 toch echt niet voor een PS3 vrees ik. Men zal dan ook met een hoop interessante Westerse titels moeten komen willen ze mijn interesse trekken. Want de zwaar overhypte (respect voor de marketing afdeling van Sony btw) hardware zal mij niet over de streep trekken.
pi_33110353
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit is denk ik wel belangerijk:
Iets dergelijks hebben ze al eerder beloofd. "Na de TGS zullen jullie continu nieuwe informatie krijgen!".
Nou, we hebben het gemerkt.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:31:26 #253
65330 Ruzbeh
pi_33110439
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:29 schreef chibibo het volgende:

[..]

Iets dergelijks hebben ze al eerder beloofd. "Na de TGS zullen jullie continu nieuwe informatie krijgen!".
Nou, we hebben het gemerkt.
Dat hebben ze volgens mij niet echt gezegd ofzo.
pi_33110659
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik kan het me ook niet specifiek herinneren.
Ik heb trouwens echt zin in Nintendo's E3 presentatie !
Alleen nog wachten tot mei
pi_33110700
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Nou, niet letterlijk, natuurlijk.

Maar ik meen me te herinneren dat 1 of 2 van die PR-piepeltjes van Nintendo dat had gezegd. Ik zal vanavond eens zoeken of ik het kan terug vinden; misschien heb ik het mis.
pi_33111628
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:55 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ehm, nou ik bekijk het sowieso vanuit het perspectief van de 'Westerse' wereld, en daar is mijn beeld toch redelijk correct. Misschien idd een >je of 2 meer voor Sony, maar dan heb je het ook wel gehad.
WAAROM het bekijken vanuit het perspectief van de Westerse wereld?!? Zo bekijkt Nintendo, Sony & MS het ook niet. Het simpele feit wil dat alle ¤ / $ & Y welkom zijn bij die bedrijven en de totale sales voor een console de console 'maken' of 'kraken'. Dat gezegd hebbende, behalve Japan verschillen de salesverhoudingen niet zoveel.

Elke > staat voor 10miljoen verkochte consoles, dus t klopt op die manier wel. Het geeft iig de positie van de GC beter weer, die ondanks de lagere sales het eigenlijk veel beter doet dan de XBOX die met verlies de markt ingezet is. Verder geeft het beter weer hoe ver de rest achter de PS2 loopt.
quote:
En dat de 360 in de middenmoot valt is alles behalve duidelijk. Ik heb daar genoeg argumenten voor gegeven, ik heb van jou alleen blu-ray gehoord als voordeel. Oh en 'hij launched later, dus hij is beter', maar ik ga dan toch liever uit van beschikbare specs . En Sony verdeelt ook mijns inziens de kostprijs op de verkeerde manier, ze geven veel geld uit aan connectivity (allemaal zooi die niemand gaat gebruiken zoals mogelijke routerfunctionaliteit en een dubbele HDMI aansluiting) en aan de blu-ray drive die hoogstwaarschijnlijk niet een voordeel gaat bieden dat de hogere kostprijs rechtvaardigt.
Mmm, moet ik nogmaals uitleggen wat ik met de middenklasse (niet middenmoot) bedoel? Heeft echt niet te maken met alleen maar de output op het beeldscherm, het betreft de perceptie van consumenten & de waardeverhoudingen. De 360 zal (iig als MS een beetje verstandig is) kwa prijsklasse lager liggen en dat is niet zomaar. De 360 is straks gewoon de console die tussen de REV & 360 inligt, of je het nou fijn vindt of niet. Als je alleen naar graphics kijkt (hoewel ik idd denk dat de PS3 krachtiger is) dan zou ik je willen vragen waarom de GC in de onderklasse lag vanaf het begin. En als je de redenen hiervoor uitlegt, probeer dan ook de parallellen te zien met de argumenten die ik etaleerde.

Ik heb het niet alleen over Bluray gehad (hoewel dit wel het meest in het oog springende gegeven is):
quote:
PS3> Bluray, betere graphics & meer betere 3rd party games (DUUR)
Het woordje DUUR bijvoorbeeld slaat op het feit dat de PS3 hoogstwaarschijnlijk het duurst is van de 3. Dat is ook een karakteristiek van bovenklasse. Wat betreft Bluray, toevallig is dat MIJN reden dat ik de PS3 bij voorbaat haal, zo'n HD DVDspeler voor ¤500 is gewoon een koopje & je krijgt er ook nog eens de krachtigste console bij. Kennelijk weet jij precies wat de CELLchip inhoudt want je kan ze kennelijk vergelijken, dat vind ik knap. Ik kijk gewoon naar de MGS trailer en weet genoeg. Die Bluray disk zorgt ook voor snellere laadtijd & meer content, ik denk dat het daarom is dat MGS zo collosaal lijkt kwa details.

Wat betreft die kostprijs, ik zou me hierbij willen beroepen op de vorige topic die ik had, namelijk het feit dat Sony de resources en mogelijkheden heeft om veel zelf te maken & gebruik te maken van de voordelen die het als electronicagigant heeft. Hierdoor kunnen ze de kosten drukken omdat het voor Sony als geheel winstgevend is (bijvoorbeeld het feit dat ze Bluray door kunnen drukken met de PS3).
quote:
Maar aan de andere kant geeft Sony bizar weinig geld uit aan een GPU, persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een licht geoptimaliseerde en aangepaste G70 (een GPU uit half '05), ik zou toch in 2007, het jaar van massa-toepassing van DX10 in games, Quad Core CPU's, DDR III systeemgeheugen, PCI-E generation II en unified GPU's met een enorme hoeveelheid pipelines en GDDR-IV geheugen (wat begin volgend jaar al op 2,5GHz en massaproductie zit en ook nog een sterke verbetering is tov GDDR-III dat zowel de PS3 als Xbox 360 egbruiken) iets beters willen zien dan een licht aangepaste versie van een GPU uit 2005. Maar that's just me . Daar mag iemand anders gerust anders over denken.
Is allemaal leuk die PC-termen, maar ik denk toch dat je vergeet dat de XBOX een uitzondering is op de regel dat consoles een unieke architecture hebben waarbij je niet zwart op wit kan zien wat de output is (GC anyone?).
Alleen al het feit dat de PS3 1080p standaard gebruikt geeft al aan dat de PS3 krachtiger is (en hier liegen ze niet over want wanneer ze dat doen snijden ze zichzelf in de toekomst in de vingers).
Zelfs de PS2 was een monster op het moment dat ie uitkwam, zo krachtig zelfs dat het zich kon meten met de overige 2 die een stuk later uitkwamen.

Ik moet je gewoon teleurstellen, de PS3 wordt krachtiger, ga daar nou maar vanuit. Niet dat het mij echt interesseert ofzo, maar het is wel lullig voor MS die altijd gepronkt heeft met hun krachtigste XBOX. Dat wil niet zeggen dat de middenklasse zo'n desastreuze positie is hoor, maar andere marketing is wel vereist. Kan natuurlijk zijn dat Bill besluit om nog meer verlies te maken met XBOX, maar een echt vruchtbaar platform wordt het op deze manier niet.
quote:
Nee, de graphicshoer in mij kiest in 2007 toch echt niet voor een PS3 vrees ik. Men zal dan ook met een hoop interessante Westerse titels moeten komen willen ze mijn interesse trekken. Want de zwaar overhypte (respect voor de marketing afdeling van Sony btw) hardware zal mij niet over de streep trekken.
MGS is geen hype maar the real thing & dat zegt iemand die helemaal geen partij kiest tussen MS en Sony. Ik zou je toch moeten adviseren om te sparen voor een nieuwe videokaart als je zo behept bent met hardware en westerse games. De 360 wordt geen flop, maar zal niet voldoen aan de overdreven hoge verwachtingen die MS heeft geschept.
Trouwens, Japan hoort ook bij het westen hoor, ik snap niet waarom je zo nodig 'westerse' software moet hebben. Mij gaat het om de gameplay en finesse waarin de Japanners hoger scoren (en kom nou niet PCdevelopers, we hebben het over de consoles).
pi_33112087
quote:
WAAROM het bekijken vanuit het perspectief van de Westerse wereld?!? Zo bekijkt Nintendo, Sony & MS het ook niet. Het simpele feit wil dat alle ¤ / $ & Y welkom zijn bij die bedrijven en de totale sales voor een console de console 'maken' of 'kraken'. Dat gezegd hebbende, behalve Japan verschillen de salesverhoudingen niet zoveel.

Elke > staat voor 10miljoen verkochte consoles, dus t klopt op die manier wel. Het geeft iig de positie van de GC beter weer, die ondanks de lagere sales het eigenlijk veel beter doet dan de XBOX die met verlies de markt ingezet is. Verder geeft het beter weer hoe ver de rest achter de PS2 loopt.
Japan wijkt voor mij te sterk af van de VS en EU wat games betreft en alles eraan verbonden, te sterk om dat te betrekken in een eerlijke vergelijking.
quote:
Mmm, moet ik nogmaals uitleggen wat ik met de middenklasse (niet middenmoot) bedoel? Heeft echt niet te maken met alleen maar de output op het beeldscherm, het betreft de perceptie van consumenten & de waardeverhoudingen. De 360 zal (iig als MS een beetje verstandig is) kwa prijsklasse lager liggen en dat is niet zomaar. De 360 is straks gewoon de console die tussen de REV & 360 inligt, of je het nou fijn vindt of niet. Als je alleen naar graphics kijkt (hoewel ik idd denk dat de PS3 krachtiger is) dan zou ik je willen vragen waarom de GC in de onderklasse lag vanaf het begin. En als je de redenen hiervoor uitlegt, probeer dan ook de parallellen te zien met de argumenten die ik etaleerde.

Ik heb het niet alleen over Bluray gehad (hoewel dit wel het meest in het oog springende gegeven is):
De GC ligt mijns inziens vooral in de onderklasse dankzij een enorm afwijkend aantal titels. En dat probleem lijkt de Xbox 360 absoluut niet te gaan hebben als ik de release lijsten zo bekijk.
quote:
Kennelijk weet jij precies wat de CELLchip inhoudt want je kan ze kennelijk vergelijken, dat vind ik knap. Ik kijk gewoon naar de MGS trailer en weet genoeg. Die Bluray disk zorgt ook voor snellere laadtijd & meer content, ik denk dat het daarom is dat MGS zo collosaal lijkt kwa details.
Je kijkt naar de MGS trailer, maar kijk je ook naar de uitspraken van Kojima? Dat de Xbox 360 ook makkelijk MGS4 kan draaien? Overigens zijn er meer dan genoeg zaken bekend over de Cell CPU om hem redelijk te kunnen beoordelen. Daarbij vergeet jij voor het gemak even dat een CPU lang niet alles doet, in tegendeel zelfs in moderne games.
quote:
Is allemaal leuk die PC-termen, maar ik denk toch dat je vergeet dat de XBOX een uitzondering is op de regel dat consoles een unieke architecture hebben waarbij je niet zwart op wit kan zien wat de output is (GC anyone?).
Alleen al het feit dat de PS3 1080p standaard gebruikt geeft al aan dat de PS3 krachtiger is (en hier liegen ze niet over want wanneer ze dat doen snijden ze zichzelf in de toekomst in de vingers).
Zelfs de PS2 was een monster op het moment dat ie uitkwam, zo krachtig zelfs dat het zich kon meten met de overige 2 die een stuk later uitkwamen.
Bekijk de specs nou gewoon fijn en dan zie je vanzelf wel dat het gewoon serieus vrijwel niks scheelt qua grafische kracht, of je het nou wil geloven of niet. Enkel Sony en bedrijven met een exclusieve relatie met Sony hebben voorlopig gezegd dat de PS3 ruim krachtiger is. En uit objectieve analyses van een groot aantal experts blijkt gewoon dat de PS3 en Xbox 360 elkaar nauwelijks zullen ontlopen qua graphics mits de specificaties zo blijven als ze zijn.

En ik smijt inderdaad met die PC termen, want het punt blijft Valide, waarom zou ik als consument in 2007 nog verouderde technologie in de vorm van de PS3 in huis halen? Ook een MGS4 is alles behalve indrukwekkend wanneer je ziet wat de Crytek 2 engine (DirectX 10) al kan.
quote:
Ik moet je gewoon teleurstellen, de PS3 wordt krachtiger, ga daar nou maar vanuit.
Ik kijk toch net iets liever naar de specificaties dan dat ik iemand's aannames geloof.

quote:
MGS is geen hype maar the real thing & dat zegt iemand die helemaal geen partij kiest tussen MS en Sony. Ik zou je toch moeten adviseren om te sparen voor een nieuwe videokaart als je zo behept bent met hardware en westerse games.
Dus dan is MGS the real thing? En dan? Waarom doe je alsof het zo bijzonder is? Ja, het ziet er goed uit, maar ik was er lang niet zo van onder de indruk als van het Crytek 2 filmpje tbh.
quote:
De 360 wordt geen flop, maar zal niet voldoen aan de overdreven hoge verwachtingen die MS heeft geschept.
Helemaal mee eens
Maar datzelfde geldt voor de Revolution en PS3. Dat doen consolemakers nou eenmaal, hypen, dat verkoopt units.
quote:
Trouwens, Japan hoort ook bij het westen hoor, ik snap niet waarom je zo nodig 'westerse' software moet hebben. Mij gaat het om de gameplay en finesse waarin de Japanners hoger scoren (en kom nou niet PCdevelopers, we hebben het over de consoles).
Omdat de meeste Japanse games me helemaal niks doen, en Japan hoort gewoon bij de Oosterse wereld hoor .
pi_33112907
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:25 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Japan wijkt voor mij te sterk af van de VS en EU wat games betreft en alles eraan verbonden, te sterk om dat te betrekken in een eerlijke vergelijking.
[..]
Volgens mij is Japan gewoon een markt die voorloopt op de rest en trends te zien geeft die later in de cycles ook te zien zal zijn in de USA en later nog in Europa. Maar dan nog, de verhoudingen verschillen niet zoveel.
quote:
De GC ligt mijns inziens vooral in de onderklasse dankzij een enorm afwijkend aantal titels. En dat probleem lijkt de Xbox 360 absoluut niet te gaan hebben als ik de release lijsten zo bekijk.
[..]
Dacht al dat je dat zou zeggen, vandaar zette ik erbij 'in het begin'. En leg het nu nog maar eens uit.
quote:
Je kijkt naar de MGS trailer, maar kijk je ook naar de uitspraken van Kojima? Dat de Xbox 360 ook makkelijk MGS4 kan draaien? Overigens zijn er meer dan genoeg zaken bekend over de Cell CPU om hem redelijk te kunnen beoordelen. Daarbij vergeet jij voor het gemak even dat een CPU lang niet alles doet, in tegendeel zelfs in moderne games.
[..]
Maar hij draait NIET op de 360 & het is een launchtitel.
Natuurlijk kan ie ook wel op de 360 (het is Capcom die RE4 heeft gemaakt = Japans btw), dit heeft de volgende redenen:
* Capcom wil MS te vriend houden
* Met die opmerking zegt ie niets over het feit welke console krachtiger is; MGS is een LAUNCHTITEL, zou wel een beetje raar zijn als de 360 die al niet kon draaien.
*Het 'draaien' van het spel is niet meteen gelijk aan dezelfde graphics
* Dmv Bluray kan de PS3 VEEL meer detail inladen per seconde dan de 360. Ik voorzie dus texture problems bij conversies als Sony de PS3 'maxed'
*Zoals ik al zei, het verschil zal niet zo heel groot zijn,in DEZE gen kwam MGS2 ook op XBOX1 en die verschilde ook niet zoveel met de PS2 versie die jaren eerder uitkwam. Maar de massa zal zich beroepen op de grotere kwaliteiten van de PS3 tov 360.
quote:
Bekijk de specs nou gewoon fijn en dan zie je vanzelf wel dat het gewoon serieus vrijwel niks scheelt qua grafische kracht, of je het nou wil geloven of niet. Enkel Sony en bedrijven met een exclusieve relatie met Sony hebben voorlopig gezegd dat de PS3 ruim krachtiger is. En uit objectieve analyses van een groot aantal experts blijkt gewoon dat de PS3 en Xbox 360 elkaar nauwelijks zullen ontlopen qua graphics mits de specificaties zo blijven als ze zijn.
Kennelijk ben je zelf ook wel eens dat de PS3 krachtiger is...
quote:
En ik smijt inderdaad met die PC termen, want het punt blijft Valide, waarom zou ik als consument in 2007 nog verouderde technologie in de vorm van de PS3 in huis halen? Ook een MGS4 is alles behalve indrukwekkend wanneer je ziet wat de Crytek 2 engine (DirectX 10) al kan.
[..]
Nee, is het niet, omdat je bij de PC nooit gemaxte games te zien krijgt en de chips toch anders draaien dan wanneer het een console betreft die als game-machine dient.

Zoals ik al zei, geen PC erbij halen, met middenklasse reken ik niet de PC omdat dit een andere markt is. Leuk die Crytek engine, kunnen de consoles veel plezier aan beleven...
Ik kijk toch net iets liever naar de specificaties dan dat ik iemand's aannames geloof.
quote:
[..]

Dus dan is MGS the real thing? En dan? Waarom doe je alsof het zo bijzonder is? Ja, het ziet er goed uit, maar ik was er lang niet zo van onder de indruk als van het Crytek 2 filmpje tbh.
[..]
Wanneer is die (PC) Crytek klaar? Tijdens de launch? Niet? Dan ook niet vergelijken.
MGS is bijzonder omdat het de eerste 'demo' is die de PS3's kracht weergeeft. Ik zal m niet halen maar de graphics liegen niet.
quote:
Helemaal mee eens
Maar datzelfde geldt voor de Revolution en PS3. Dat doen consolemakers nou eenmaal, hypen, dat verkoopt units.
[..]
Vanuit Sony's & Nintendo's perspectief is er niets aan de hand; ze hebben winst gehaald. Bij MS is het wel belangrijk dat het die sales krijgt. Wat betreft Sony, dat is geen hype, maar gewoon de lijn doortrekken van de Playstation-brand.
quote:
Omdat de meeste Japanse games me helemaal niks doen, en Japan hoort gewoon bij de Oosterse wereld hoor .
De meeste niet nee, maar de meeste AAA games komen wel uit dat land. Economisch bekeken (wat ik dus deed in mn stukje) is Japan gewoon een westerse maatschappij waarin dezelfde regels gelden als hier hoor...Cultuur is een andere zaak, maar daar hebben wij in Europa ook wel een handje naar.
pi_33113506
quote:
Volgens mij is Japan gewoon een markt die voorloopt op de rest en trends te zien geeft die later in de cycles ook te zien zal zijn in de USA en later nog in Europa. Maar dan nog, de verhoudingen verschillen niet zoveel.
Persoonlijk zie ik dating games niet aanslaan in US en EU .
quote:
Dacht al dat je dat zou zeggen, vandaar zette ik erbij 'in het begin'. En leg het nu nog maar eens uit.
Kiddie imago, afwijkende stijl qua games
quote:
Maar hij draait NIET op de 360 & het is een launchtitel.
Natuurlijk kan ie ook wel op de 360 (het is Capcom die RE4 heeft gemaakt = Japans btw), dit heeft de volgende redenen:
* Capcom wil MS te vriend houden
* Met die opmerking zegt ie niets over het feit welke console krachtiger is; MGS is een LAUNCHTITEL, zou wel een beetje raar zijn als de 360 die al niet kon draaien.
*Het 'draaien' van het spel is niet meteen gelijk aan dezelfde graphics
* Dmv Bluray kan de PS3 VEEL meer detail inladen per seconde dan de 360. Ik voorzie dus texture problems bij conversies als Sony de PS3 'maxed'
*Zoals ik al zei, het verschil zal niet zo heel groot zijn,in DEZE gen kwam MGS2 ook op XBOX1 en die verschilde ook niet zoveel met de PS2 versie die jaren eerder uitkwam. Maar de massa zal zich beroepen op de grotere kwaliteiten van de PS3 tov 360.
Hij draait met hetzelfde detail op de 360, dat is al gezegd, en er kan nog zoveel ingeladen worden, maar veel tegelijk kan de PS3 ook niet laten zien vanwege beperkingen in het geheugen. In de praktijk zal het grootste voordeel van blu-ray dan ook kortere laadtijden zijn. En dat MGS4 een launchtitel is moet ik nog zien, ik gok dat het the way of Gears of War gaat en gewoon een 2nd tier titel gaat worden. Zeker omdat een Kojima niet echt bekend staat om het rushen.
quote:
Kennelijk ben je zelf ook wel eens dat de PS3 krachtiger is...
Jep, maar 1.5 jaar vs. een performance gain van at best 5% en een optische lezer die een tussenstandaard ondersteunt vind ik niet voldoende om een aanschaf serieus te overwegen. En al helemaal niet als de PS3 ook nog duurder blijkt dan de concurrentie.
quote:
Nee, is het niet, omdat je bij de PC nooit gemaxte games te zien krijgt en de chips toch anders draaien dan wanneer het een console betreft die als game-machine dient.

Zoals ik al zei, geen PC erbij halen, met middenklasse reken ik niet de PC omdat dit een andere markt is. Leuk die Crytek engine, kunnen de consoles veel plezier aan beleven...
Consoles gaan niks beleven aan Crytek 2, tis een DirectX 10 only engine. En dat je niet alles maxed op een PC qua hardwarecapaciteiten wordt ruimschoots gecompenseerd door veel grotere hardwarecapaciteiten waardoor overall de balans qua graphics ruimschoots in het voordeel van de PC zal zijn tegen 2007.
quote:
Wanneer is die (PC) Crytek klaar? Tijdens de launch? Niet? Dan ook niet vergelijken.
MGS is bijzonder omdat het de eerste 'demo' is die de PS3's kracht weergeeft. Ik zal m niet halen maar de graphics liegen niet.
Crytek 2 is een engine, maar Far Cry 2 dat gebruik zal maken van die engine staat voorlopig voor 2007 net als de PS3 hoogstwaarschijnlijk in Europa. En Crytek 2 is bijzonder omdat het de eerste demo is die de kracht van next-gen (DX10) PC hardware weergeeft. En alles eraan liegt er niet om, physics, graphics, een gigantische wereld (met een viewdistance van kilometers ipv tientallen meters zoals in de MGS4 demo).
quote:
Vanuit Sony's & Nintendo's perspectief is er niets aan de hand; ze hebben winst gehaald. Bij MS is het wel belangrijk dat het die sales krijgt. Wat betreft Sony, dat is geen hype, maar gewoon de lijn doortrekken van de Playstation-brand.
Ik zie Microsoft's perspectieven voor een lichte winst deze generatie redelijk zonnig in, ze hebben enkele zaken waarmee ze net zoals Nintendo hun winst per klant op kunnen krikken, zaken als microtransactions gaan MS veel geld opleveren evenals het als enige aanbieden van iets als Xbox Live Arcade wat hier op fok! bijv. al goed aanslaat.
quote:
De meeste niet nee, maar de meeste AAA games komen wel uit dat land. Economisch bekeken (wat ik dus deed in mn stukje) is Japan gewoon een westerse maatschappij waarin dezelfde regels gelden als hier hoor...Cultuur is een andere zaak, maar daar hebben wij in Europa ook wel een handje naar.
Economisch wel ja, cultureel idd niet. En laat het nou net om het laatste gaan. En imho komen er meer kwaliteitstitels uit het Westen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Japanse games zijn gewoon erg anders, waar Westerse games steeds meer gericht zijn op de speler vrijheid geven in alles wat hij doet houden Japanse games voorlopig nog grotendeels vast aan de speler door een game heen leiden (er zijn uitzonderingen voordat je ze op gaat noemen, maar de algemene trend is wel zo). Ik geef sterk de voorkeur aan vrijheid in de meeste genres, daarom bevallen Japanse games me voor een behoorlijk deel ook zeker niet.
pi_33119383
Next-gen PC owned de consoles dik, laat dat duidelijk zijn . En de Next-Gen PC staat voor de deur. Dat Crytek 2 filmpje is indrukwekkender dan alle cgi's van next-gen console games bij elkaar die we hebben mogen aanschouwen. Zelfs beter dan de MGS4 trailer.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_33119616
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Persoonlijk zie ik dating games niet aanslaan in US en EU .
[..]
Ik wil wel discusseren hoor, maar als je steeds met 1 klein voorbeeldje komt om mijn stellingen te deponeren dan gaat het nergens om. Dit kan ik ook, Japan is praktisch hetzelfde als USA; FinalFantasy slaat er goed aan > Dat is niet ingaan op specifieke punten
quote:
Kiddie imago, afwijkende stijl qua games
[..]
Nope, ze hadden nog EA, ze hadden 'volwassen' spellen. Dat is niet de hoofdreden geweest, nog een keer (je mag het ook doen bij de N64). Hint: koppel uiterlijk aan perceptie consument hardware.
quote:
Hij draait met hetzelfde detail op de 360, dat is al gezegd, en er kan nog zoveel ingeladen worden, maar veel tegelijk kan de PS3 ook niet laten zien vanwege beperkingen in het geheugen. In de praktijk zal het grootste voordeel van blu-ray dan ook kortere laadtijden zijn. En dat MGS4 een launchtitel is moet ik nog zien, ik gok dat het the way of Gears of War gaat en gewoon een 2nd tier titel gaat worden. Zeker omdat een Kojima niet echt bekend staat om het rushen.
[..]
Ach, zullen we over een paar maanden dit topic terughalen?
quote:
Jep, maar 1.5 jaar vs. een performance gain van at best 5% en een optische lezer die een tussenstandaard ondersteunt vind ik niet voldoende om een aanschaf serieus te overwegen. En al helemaal niet als de PS3 ook nog duurder blijkt dan de concurrentie.
[..]
PRECIES, he he, daar ging het me om. De 360 is een middenklasse console. PS3 is DUURDER en iets krachtiger. Was dat nou zo moeilijk?!?
quote:
Consoles gaan niks beleven aan Crytek 2, tis een DirectX 10 only engine. En dat je niet alles maxed op een PC qua hardwarecapaciteiten wordt ruimschoots gecompenseerd door veel grotere hardwarecapaciteiten waardoor overall de balans qua graphics ruimschoots in het voordeel van de PC zal zijn tegen 2007.
[..]
PC dit, PC dat, daar ging het me niet om.
quote:
Crytek 2 is een engine, maar Far Cry 2 dat gebruik zal maken van die engine staat voorlopig voor 2007 net als de PS3 hoogstwaarschijnlijk in Europa. En Crytek 2 is bijzonder omdat het de eerste demo is die de kracht van next-gen (DX10) PC hardware weergeeft. En alles eraan liegt er niet om, physics, graphics, een gigantische wereld (met een viewdistance van kilometers ipv tientallen meters zoals in de MGS4 demo).
[..]
En wanneer komt de PS3? Volgens mij toch in de lente. Boeien dus, en wat betreft die kilometers, volgens mij was de FF demo een hele stad die ingezoemd werd. Ik zie niet echt veel verschil, het zal me ook **** zijn, het ging me om de PS3vs360
quote:
Ik zie Microsoft's perspectieven voor een lichte winst deze generatie redelijk zonnig in, ze hebben enkele zaken waarmee ze net zoals Nintendo hun winst per klant op kunnen krikken, zaken als microtransactions gaan MS veel geld opleveren evenals het als enige aanbieden van iets als Xbox Live Arcade wat hier op fok! bijv. al goed aanslaat.
[..]
Ze beginnen iig al lekker idd ¤100 verlies per console en ook nog eens niet kunnen voldoen aan de vraag (met defecten). Een lichte winst is toch niet wat ze 5 jaar terug voor ogen hadden, tenzij het een non-profit organisatie is. Vergeet niet dat de investeringen met de hele XBOX-lineup ook nog eens geld is die ergens anders in had kunnen worden geinvesteerd. Dat gezegd hebbende, dekt een kleine winst de kosten niet.
quote:
Economisch wel ja, cultureel idd niet. En laat het nou net om het laatste gaan. En imho komen er meer kwaliteitstitels uit het Westen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Japanse games zijn gewoon erg anders, waar Westerse games steeds meer gericht zijn op de speler vrijheid geven in alles wat hij doet houden Japanse games voorlopig nog grotendeels vast aan de speler door een game heen leiden (er zijn uitzonderingen voordat je ze op gaat noemen, maar de algemene trend is wel zo). Ik geef sterk de voorkeur aan vrijheid in de meeste genres, daarom bevallen Japanse games me voor een behoorlijk deel ook zeker niet.
Het gaat dus NIET om cultuur, het maakt niet uit WAT ze spelen daaro, feit blijft dat de sales achterlopen en DAT is wel een trend. En zelfs een waarschuwing, want Japan is HET land voor gaming. Dat is hetzelfde als wanneer de kaartjesverkoop van het WK in Brazilie achterblijft vanwege de groter wordende desinteresse van voetbal.
Trouwens, PS3 heeft meer games dan de XBOX door de Japanse developers (ze hebben dus ook net zoveel westerse games). Kennelijk vindt MS het belangrijk deze markt aan te boren en Japanse developers aan te trekken. Wat resulteert in weinig verschil met de PS3.

Tja, vindt het nogal generaliserend, ook wat betreft de 'vrijheid'. Ik vind World of Warcraft & GTA nou niet meteen bewijs van deze redevoering. 1st person shooters en sportgames (waar het gros ervan uit het westen komt) zijn nou niet bepaald games waar je alle vrijheid hebt (en kom nou niet met een paar voorbeelden).
pi_33119865
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:27 schreef Steeven het volgende:
Next-gen PC owned de consoles dik, laat dat duidelijk zijn . En de Next-Gen PC staat voor de deur. Dat Crytek 2 filmpje is indrukwekkender dan alle cgi's van next-gen console games bij elkaar die we hebben mogen aanschouwen. Zelfs beter dan de MGS4 trailer.
t Maakt mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik vond en vind PC-games over het algemeen niet zo gepolished als consolegames.

Kunnen we net zo goed een discussie hebben over het feit dat de next next gen console de next gen PC owned.

Het gaat over het feit of de PS3 de 360 powned.
pi_33119961
quote:
Nope, ze hadden nog EA, ze hadden 'volwassen' spellen. Dat is niet de hoofdreden geweest, nog een keer (je mag het ook doen bij de N64). Hint: koppel uiterlijk aan perceptie consument hardware.
EA hebben zegt niks. De N-Gage had ook EA. Daarnaast waren alle NGC-versies minder, omdat ze altijd online multiplayer moesten missen.
quote:
Ik wil wel discusseren hoor, maar als je steeds met 1 klein voorbeeldje komt om mijn stellingen te deponeren dan gaat het nergens om. Dit kan ik ook, Japan is praktisch hetzelfde als USA; FinalFantasy slaat er goed aan > Dat is niet ingaan op specifieke punten
Japan is absoluut niet hetzelfde als USA. Alleen de software charts al .
quote:
Trouwens, PS3 heeft meer games dan de XBOX door de Japanse developers (ze hebben dus ook net zoveel westerse games). Kennelijk vindt MS het belangrijk deze markt aan te boren en Japanse developers aan te trekken. Wat resulteert in weinig verschil met de PS3.
Hier valt nog NIETS over te zeggen. Er zijn wel wat geruchten over spellen die komen op de PS3, maar verder blijft het nog behoorlijk stil daar. Een late launch in 2006 zou mij niet verbazen.
quote:
Kennelijk vindt MS het belangrijk deze markt aan te boren en Japanse developers aan te trekken. Wat resulteert in weinig verschil met de PS3.
Het aanbod valt echt tegen voor MS als je ziet wat er allemaal in Japan uit komt. Ze hebben een handjevol, Sony heeft mogelijk een hele vrachtwagen.
quote:
Het gaat dus NIET om cultuur, het maakt niet uit WAT ze spelen daaro, feit blijft dat de sales achterlopen en DAT is wel een trend. En zelfs een waarschuwing, want Japan is HET land voor gaming
Tijden veranderen kerel . Ze vinden daar non-games erg tof. Ik denk dat de westerse consument daar niet op zit te wachten. Die wil gewoon FIFA, GTA en noem maar op (wat 'in het land van gaming' niet scoort overigens).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_33120033
quote:
t Maakt mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik vond en vind PC-games over het algemeen niet zo gepolished als consolegames.

Kunnen we net zo goed een discussie hebben over het feit dat de next next gen console de next gen PC owned.

Het gaat over het feit of de PS3 de 360 powned.
Je vroeg erom . Daarnaast, als je PC games niet gepolished zijn, dan heb je óf de goeie games niet gespeeld, óf geen PC. Je hebt echt geen uberPC nodig om een spel fatsoenlijk te draaien.

En de PS3 de Xbox 360 ownen? Op de westerse markt wordt dat lastig gezien het succes van de 360 en op de Japanse thuisbasis is gezien het succes van de DS de Revolution een geduchte concurrent geworden.
pi_33120188
Wow, ik ben de hele Revolution draad kwijt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 16 december 2005 @ 00:03:30 #266
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_33120755
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:48 schreef peristilius het volgende:
pi_33120843
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:41 schreef Steeven het volgende:

[..]

EA hebben zegt niks. De N-Gage had ook EA. Daarnaast waren alle NGC-versies minder, omdat ze altijd online multiplayer moesten missen.
[..]
Ik had het over de launch, niet de dingen door elkaar halen please. Mijn punt is dat de GC door zn vorm en disks als minderwaardig werd beschouwd gezien de hardware. Toen de userbase afnam kreeg je de segmentatie die we nu nog zien.
quote:
Japan is absoluut niet hetzelfde als USA. Alleen de software charts al .
[..]
Zucht, ik kwam met een voorbeeld zoals Retuobak ze ook steeds zegt. In andere woorden, jouw reply zegt genoeg over hoe ik denk over zijn retoriek van het noemen van 1 punt en daar een conslussie aan verbinden.
quote:
Hier valt nog NIETS over te zeggen. Er zijn wel wat geruchten over spellen die komen op de PS3, maar verder blijft het nog behoorlijk stil daar. Een late launch in 2006 zou mij niet verbazen.
[..]
Ik neem aan dat wanneer Sony zegt dat ie in de lente komt, dit een duidelijke indicatie is. Net als MS houden ze zich wel vaak aan hun woord.
quote:
Het aanbod valt echt tegen voor MS als je ziet wat er allemaal in Japan uit komt. Ze hebben een handjevol, Sony heeft mogelijk een hele vrachtwagen.
[..]
Klopt, maar neemt niet weg dat de 360 een weg wil volgen zoals die van de PS.
quote:
Tijden veranderen kerel . Ze vinden daar non-games erg tof. Ik denk dat de westerse consument daar niet op zit te wachten. Die wil gewoon FIFA, GTA en noem maar op (wat 'in het land van gaming' niet scoort overigens).

Je weet dat Japan ongeveer 3 jaar voorloopt he? Je weet dat non-games daar de laatste jaren steeds populairder werden he? Gaat er dan een belletje rinkelen wanneer Nintendogs verkoopcijfers laat zien die niet onderdoen voor de traditionele games? Of dat PS2 het quizspel market op de TV? Zou het niet wellicht zo kunnen zijn dat het een trend betreft waarin Japan voorloopt?

Kijk, je moet niet alle kleine elementen meetellen maar het grote plaatje. Japan is gewoon een voorloper wat betreft verkooptrends en dit is omdat Japan een langere gamecultuur kent dan USA.

Geloof je wel in de visie die Nintendo heeft met de REV?!?
pi_33120890
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:44 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je vroeg erom . Daarnaast, als je PC games niet gepolished zijn, dan heb je óf de goeie games niet gespeeld, óf geen PC. Je hebt echt geen uberPC nodig om een spel fatsoenlijk te draaien.

En de PS3 de Xbox 360 ownen? Op de westerse markt wordt dat lastig gezien het succes van de 360 en op de Japanse thuisbasis is gezien het succes van de DS de Revolution een geduchte concurrent geworden.
Als MS claimt marktleider te worden en Sony dit voorkomt zie ik dat toch als ownen ja > je concurrent weerhouden van zijn doel.
pi_33120915
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:48 schreef peristilius het volgende:
Beter lezen papi!

pi_33120979
quote:
Je weet dat Japan ongeveer 3 jaar voorloopt he? Je weet dat non-games daar de laatste jaren steeds populairder werden he? Gaat er dan een belletje rinkelen wanneer Nintendogs verkoopcijfers laat zien die niet onderdoen voor de traditionele games? Of dat PS2 het quizspel market op de TV? Zou het niet wellicht zo kunnen zijn dat het een trend betreft waarin Japan voorloopt?
Wat 'hè'? Daar is het populair, hier niet. Hier is GTA populair, daar niet. Wat snap je daar niet aan?
quote:
Geloof je wel in de visie die Nintendo heeft met de REV?!?
Sinds ik een DS heb wel ja. Want als je dan toch voor kracht gaat kun je beter een PC gebruiken.
pi_33121769
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Wat 'hè'? Daar is het populair, hier niet. Hier is GTA populair, daar niet. Wat snap je daar niet aan?
[..]
'He' is een NLs woord die zoiets betekent als 'of niet'.

Ik had het over Japan als trend'setter' in de zin van: Japan is voorloper op het gebied van het verkoopsentimenten. In andere woorden, als het in Japan minder gaat met de verkopen van software dan is het likely to happen in de USA na enkele jaren (and it did). En dan wel op het gebied van consoles. Wat snap jij hier niet van. Jij komt meteen weer met voorbeelden van specifieke gevallen/ demografische kenmerken, terwijl ik de macroeconomische trends bedoel.

GTA is de best verkopende westerse game in Japan, niet populair? Dat is niet de juiste bewoording.
quote:
Sinds ik een DS heb wel ja. Want als je dan toch voor kracht gaat kun je beter een PC gebruiken.
Precies, dan begrijp je ook dat de trend van non-games die in Japan al een tijdje aan de gang is nu ook in het westen wortel schiet (iets later). He?
  vrijdag 16 december 2005 @ 06:39:51 #272
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_33124258
Welke delen van Nintendo Revolution worden hier niet begrepen

Lullen over de X360 en PS3 doe je daar maar lekker
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  vrijdag 16 december 2005 @ 08:06:49 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_33124597
pi_33125725
Wow, de rev wordt mooi klein. Ipv zo'n enomr bakbeest bij je tv weer eens wat moois bij je tv
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_33126350
Jezus wat een lappen text.. Binnenkort GAM/[Nintendo Revolution 45 Samengevat]How the big N makes us wait.. ?
pi_33126664
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 10:10 schreef Oksel het volgende:
Jezus wat een lappen text.. Binnenkort GAM/[Nintendo Revolution 45 Samengevat]How the big N makes us wait.. ?
Het is heel makkelijk: lees de OP, daar staat eigenlijk alles
Voor de rest is er natuurlijk niets bekend gemaakt door big N, duh, ze zouden toch iets laten zien van de Rev
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_33130805
Dat ding word met de dag kleiner, ik zie het nauwelijk nog op het plaatje
Houd van een lijntje.
pi_33130899
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat ding word met de dag kleiner, ik zie het nauwelijk nog op het plaatje
wordt handig in een kamermet veel rommel; ken je elke maand een nieuwe kopen!
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:00:46 #279
65330 Ruzbeh
pi_33131335
GIRLY MAN!??!!??!!?
quote:
Hideo Kojima reckons the ladies will love the Revolution - and not just because the wand has a vibration function

15:58 According to Hideo Kojima, the man behind the mighty Metal Gear series, the Nintendo Revolution "will be popular with girls". Unfortunately, he then completely failed to elaborate on the statement, so we're slightly unsure if he knows something we don't know. Chances are though, he does. After all, he's practically a trained mercenary now.

However, in a transcript printed in the latest edition of Japanese mag Famitsu, Kojima-san did explain why he's fallen so totally head over heels with Nintendo's next-gen machine. Apparently, he wants to create games that are "based on life, something organic" to bring his craft closer to that of movie directors and novelists. It seems Kojima-san feels the Revolution is the machine that's going to finally enable him to do that.
http://www.computerandvid(...)_story.php?id=131405

Positief.
pi_33132325
idd
quote:
Apparently, the Hideo Kojima-Shigeru Miyamoto interview mentioned in last week's issue sparked so much discussion, Famitsu publishes a transcript this week. Kojima's comments on "Natural, not real" are becoming industry buzzwords. I'm sure the Tokyo Ministry Of Buzzword Appropriation (MOBA) is busy pounding keyboards as we speak. Also, Miyamoto's comment when asked his opinion of the Metal Gear Solid 4 trailer hit a sour note. Famitsu last week reported that he said, "What are you asking ME for?" The transcript shows a more gentle wording: "Are you asking ME? Oh, I'm sorry -- I'm busy with Legend of Zelda at the moment."

I still think that's a little snippy. Show a little compassion, Shiggy. Kojima goes on to say some very Kojima-like things: "The Revolution will be popular with girls." He says he wants to make a game "based on life, something organic," something that will bring him closer to the movie directors and novelists he admires, and that the Revolution is the most capable means of achieving that goal. Most noteworthy is that while Miyamoto is called "Miyamoto-san" ("Mr.") by interviewers, Kojima is called "Kojima-kantoku" -- the suffix "-kantoku" is what you'd affix to the last name of a film director. He is the only game designer addressed with this suffix.
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:36:55 #281
65330 Ruzbeh
pi_33132357
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:35 schreef Xrenity het volgende:
idd
[..]
Wat nou "Show a little compassion" Hij moet gewoon eerlijk zijn.
pi_33132485
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:44:31 #283
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33132583
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
Misschien is de bedoeling 'lost in translation'. Zoals de meeste japanse quotes
pi_33132612
Dat is idd een mogelijkheid ja
pi_33141530
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:59:50 #286
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33141569
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:

[..]

Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
Misschien kreeg hij net de verkoopcijfers van Pikmin 2 te zien.

(Leuk spel overigens).
pi_33141872
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:

[..]

Dan gooi ik het maar op een vertaalfoutje ja
Want in die quote lijkt hij net zo vriendelijk als Ken Kutaragi.
pi_33142392
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:10 schreef Retuobak het volgende:
Want in die quote lijkt hij net zo vriendelijk als Ken Kutaragi.
Het kan natuurlijk ook een nieuwe strategie zijn, die hij van Kutaragi heeft afgekeken.
  vrijdag 16 december 2005 @ 19:31:52 #289
65330 Ruzbeh
pi_33142430
Leuk filmpje over hoe de Revolution controller zou kunnen werken: click.
pi_33144893
Dat stukje met het zwaard door het papier is echt GRUWELIJK. Laat echt zien hoe vet het kan zijn, zie het al helemaal voor me.
pi_33145194
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:47 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

'He' is een NLs woord die zoiets betekent als 'of niet'.

Ik had het over Japan als trend'setter' in de zin van: Japan is voorloper op het gebied van het verkoopsentimenten. In andere woorden, als het in Japan minder gaat met de verkopen van software dan is het likely to happen in de USA na enkele jaren (and it did). En dan wel op het gebied van consoles. Wat snap jij hier niet van. Jij komt meteen weer met voorbeelden van specifieke gevallen/ demografische kenmerken, terwijl ik de macroeconomische trends bedoel.

GTA is de best verkopende westerse game in Japan, niet populair? Dat is niet de juiste bewoording.
[..]

Precies, dan begrijp je ook dat de trend van non-games die in Japan al een tijdje aan de gang is nu ook in het westen wortel schiet (iets later). He?
Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktverandering .
pi_33145353
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Leuk filmpje over hoe de Revolution controller zou kunnen werken: click.
Dat F-Zero idee ziet er tof uit, maar ik eis een stuur add-on mocht Nintendo het echt zo doen bij racegames . Lijkt me een stuk fijner om vast te houden.
pi_33147138
CNN heef het nog even mogen checken!
quote:
NEW YORK (CNNMoney.com) – Interesting factoid about the Nintendo Revolution controller: It's smaller and lighter than you might think.

I recently had the chance to get some hands-on time with the company's next generation console to see whether the Revolution was, in fact, revolutionary. While the controller I used was still a prototype (the final one will be a bit larger and will include a button to power the machine on and off), it gave me a good chance to see what to expect when the system launches next year.

Shaped like a television remote control, the Revolution controller uses internal sensors to translate your wrist, arm and hand movements on screen. It's easy to use, but takes a few minutes to adjust your playing style. (I initially found myself waving my arms wildly, resulting in the onscreen pointer whizzing back and forth at blinding speeds.)

Nintendo wasn't kidding when it said it wanted to change the way people play, though. Once I figured out that subtle movements made for simple gameplay, I went through eight demos demonstrating a variety of features and possible uses. A simple point and shoot demo (like any of the thousands of Web-based Flash games) was more fun than I expected. I effortlessly pulled off loops and flight stunts I've never been able to manage with today's standard controller in a flying demo, simply by holding the controller as I might a paper airplane. ("Star Fox" fans should start getting excited.)

Other demos allowed me to telescopically zoom in and out on the screen, simply by moving the controller forward and backward and try some fishing by 'feeling' fish nibble on the line (via a rumble effect), then yanking the controller up in the air to hook them. ("Animal Crossing" fans, you might want to get excited, too.)

By adding an auxiliary thumbstick controller, I was able to play through a level of a retrofitted "Metroid Prime 2" (a GameCube game). Confession time: When it comes to console shooters, I'm terrible. I can finish them, but I'm nowhere near as competent as I am with my mouse/keyboard setup for the PC. In the early stages of the "Metroid" demo, it looked like this trend would continue, as I was all over the screen. By mid-way, though, I was better able to move and aim – and enjoyed the game far more than I did with the GameCube controller. ("Metroid" fans... well, you're probably already pretty excited.)

It turns out I'm not the only one who has this problem with standard controllers.

"I was a developer for many years before my current role, but I've never been a very good gamer," Nintendo president Satoru Iwata told me. "I've never been able to control a first-person shooter, but as soon as I used the Revolution controller, I found it very easy to control the game. So, I think that's a genre that's particularly well suited for the controller."

Reggie Fils-Aime, executive vice president of sales and marketing for Nintendo of America, said he hopes to see another type of game really take off with the Revolution.

"I hope [massively multiplayer online games] are really explored on this system," he said. "That's a genre, from the home console standpoint, that really hasn't been explored very well."

One of the problems the Revolution faces is dislodging the idea of the standard controller from people's minds. Mention home video games to most people and they'll conjure a mental image of someone sitting on a couch, both hands gripping one of today's standard controllers and not moving much. So the idea of moving your arm in a virtual sword fight or taking virtual aim at onscreen monsters might be hard to get across.

"When we first watched it, we thought, frankly, 'what the hell is this?'," said Jack Sorensen, executive vice president of worldwide studios for THQ. "The main thing is getting it in your hands. Once you do that, it's pretty intuitive. It's not about more buttons. It's about ease of use for consumers. ... I'm surprised and happy with the direction Nintendo is going."

Nintendo was in a similar situation a year ago when it launched the Nintendo DS. Explaining to people that a touch screen would be used to play games wasn't easy. The DS was something that had to be experienced to fully understand. Iwata said the company is better prepared this time around.

"It's going to be a challenge to take something that's a new concept and new idea and convey to the public ... how to understand it, but honestly I think the Revolution controller is going to be a lot easier to convey to the public than the DS was as a system," he said. "We've learned a lot in terms of how to communicate to people these new and different ideas and because of the experience we had with the DS, we're much more prepared."

The company has high hopes for its next console (Revolution, it should be noted, is just a code name – the system's official name will be announced next year). Iwata has previously said if sales do not surpass the GameCube's, it will be considered a failure.

It goes beyond that, though.

"Until now, within a single household, we've had family members who play video games and family members who don't play video games - and they've been very separate," said Iwata. "Gradually, the barriers between those two have gotten stronger. ... Today, if you don't understand the controller, you're not able to enjoy video games. ... We expect [the Revolution controller] to become the standard in video game controls."

That's a tall order, especially amongst an audience that tends to be resistant to change. (The DS was often scorned by core gamers when it was initially announced. Some of those same gamers now regularly sing its praises. Others continue to argue it's a gimmick.)

The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).

That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.

"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_33147532
Ligt het aan mij of lijkt de berichtgeving positiever? Beter dan bij de NGC bv.
pi_33147641
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:12 schreef Steeven het volgende:

[..]

Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktverandering .
Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal niet
pi_33147922
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:43 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal niet
Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoor . Dat de verkopen in Japan tegenvallen zal heus niet de enige aanleiding worden, mocht er al iets veranderen. Het kan nl. ook zo zijn dat de economie daar behoorlijk tegenvalt, dat mensen niet meer geïnteresseerd zijn in games, en noem maar op. De industrie groeit wereldwijd nog steeds enorm en haalt binnenkort de muziekindustrie in qua omzet; hoezo terugval, het gaat prima zo. Dat een groep mensen die wat langer spelletjes spelen meer interesse krijgen in non-games is logisch te verklaren, maar de massa bepaalt nog altijd wat er het meeste gekocht wordt. En dat zijn geen non-games.
pi_33149160
alex4allofyou die mgs4 video is ook niet zo geweldig hoor. Zelfde truukje als nvidia altijd met hun techdemo's doet. Pleur alle rekenkracht in 1 character (en een paar andere kleine dingen) en iedereen heeft 6 liter kwijl uit zijn bek lopen omdat het er ubervet uitziet. Vervolgens boot je je game en is het dag ubermooie plaatjes want dan moeten er opeens meer dingen tegelijk worden berekend.

Om nog even terug te komen op PC gfx, die zullen vast wel beter zijn dan die van de consoles in 2007 maar aan de andere kant betaal je voor pc hardware ook dik geld. Ik heb een paar keer een high-end videokaart gekocht maar ik denk dat ik in de toekomst met de rev/ps3/x360 dan toch liever een console haal want als ik zie hoeveel games er op de pc komen die ik echt wil spelen en hoeveel ik kwijt ben aan hardware dan is dat het niet meer waard, dan maar mindere gfx met mijn DS merk ik ook dat ik daar net zoveel lol mee kan hebben als met mijn pc met ubergfx.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_33149323
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoor . Dat de verkopen in Japan tegenvallen zal heus niet de enige aanleiding worden, mocht er al iets veranderen. Het kan nl. ook zo zijn dat de economie daar behoorlijk tegenvalt, dat mensen niet meer geïnteresseerd zijn in games, en noem maar op. De industrie groeit wereldwijd nog steeds enorm en haalt binnenkort de muziekindustrie in qua omzet; hoezo terugval, het gaat prima zo. Dat een groep mensen die wat langer spelletjes spelen meer interesse krijgen in non-games is logisch te verklaren, maar de massa bepaalt nog altijd wat er het meeste gekocht wordt. En dat zijn geen non-games.
Niks waar moeten zijn, is gewoon een constatering, ze zijn gebasseerd op huidige ontwikkelingen. Net zoals Japan een goede graadmeter is voor landen als America in enkele jaren.

Wie heeft het over de geschiedenis? Een trend zoals die ik aankaarte kenmerkt zich door een cyclus van enkele jaren met idd het verleden als startpunt en het heden als eindpunt, met als doel een voorspelling te doen over de toekomst. Macrotechnisch herhaalt de geschiedenis zich btw wel erg vaak hoor maar dit was helemaal niet de bedoeling van de trendanalyse. Het enigste wat het aangeeft is een trend dat de gamesindustrie niet meer echt groeit en ja, de omzet stijgt nog wel maar dit is omdat je sprake hebt van inflatie, meer aanbieders (multiconsole ownage) & meer geld om de games te marketen. Omzet is niet de de hoofd graadmeter van groei in de industrie.

Dat de economie daar tegenvalt is ook weer een aanknopingspunt met America & Europa want we hebben hier dezelfde economische terugval de laatste jaren.

Vind je t gek dat het de muziekindustrie inhaalt? Enig idee waarom de muziekindustrie zo gekelderd is de laatste jaren?

De massa is een deel van de potentiele afnemers binnen de gamesindustrie. De huidige massa vertegenwoordigt de huidige doelgroep die de industrie tot nu toe in stand heeft gehouden (groei zoals jij het zegt). Als ik zeg dat non-games een trend zijn betekent dat nog niet dat ik zeg dat die deelmarkt de grootste is, maar dat die deelmarkt meer groeipotentie heeft dan de huidige hardcore markt (deel zal uitmaken van de hardcore markt in de toekomst).

Dat bedoel ik nou met geloof je in Nintendos filosofie of niet. Heb je nou wel of niet door dat Nintendo met de REV en DS een nieuwe markt heeft aangeboort, die niet past in het huidige kopje hardcore markt, aansluitend op de trends die reeds te zien waren in Japan en hier nu ook kenbaar worden gemaakt?

Naar trends kijken in dus niet in het verleden kijken maar (gefundeerde) voorspellingen doen voor de toekomst. Heeft dus niets te maken met wat ik 'waar vind moeten zijn' .
pi_33149441
Nou ja goed, het blijft een welles nietes verhaaltje, maar dan met andere woorden . Ik ben het wel met je eens dat er een nieuwe markt wordt aangesproken though .
quote:
Vind je t gek dat het de muziekindustrie inhaalt? Enig idee waarom de muziekindustrie zo gekelderd is de laatste jaren?
Valt best mee hoor.
quote:
Dat de economie daar tegenvalt is ook weer een aanknopingspunt met America & Europa want we hebben hier dezelfde economische terugval de laatste jaren.
In Europa is het al bijgetrokken, de VS moet de klap nog krijgen. Maar dat is een heel ander verhaal.
pi_33149726
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:31 schreef Kill_em_all het volgende:
alex4allofyou die mgs4 video is ook niet zo geweldig hoor. Zelfde truukje als nvidia altijd met hun techdemo's doet. Pleur alle rekenkracht in 1 character (en een paar andere kleine dingen) en iedereen heeft 6 liter kwijl uit zijn bek lopen omdat het er ubervet uitziet. Vervolgens boot je je game en is het dag ubermooie plaatjes want dan moeten er opeens meer dingen tegelijk worden berekend.

Om nog even terug te komen op PC gfx, die zullen vast wel beter zijn dan die van de consoles in 2007 maar aan de andere kant betaal je voor pc hardware ook dik geld. Ik heb een paar keer een high-end videokaart gekocht maar ik denk dat ik in de toekomst met de rev/ps3/x360 dan toch liever een console haal want als ik zie hoeveel games er op de pc komen die ik echt wil spelen en hoeveel ik kwijt ben aan hardware dan is dat het niet meer waard, dan maar mindere gfx met mijn DS merk ik ook dat ik daar net zoveel lol mee kan hebben als met mijn pc met ubergfx.
Ik vind iig MGS veel indrukwekkender dan de launchtitels van de 360. Ik ben bekend met het rekenkracht centreren op 1 character enzo (Mario 64; stretch face), maar ik denk toch dat die PS3 kwa kracht zeer indrukwekkend gaat worden. Alleen al omdat ie met gemak 2 keer 1080p aankan. Trouwens, het moment dat die troepen met mechanische tanks in het filmpje aan kwamen lopen kun je niet meer zeggen dat ze alles geconcentreerd hebben op 1 character (dat was gewoon indrukwekkend).

Tuurlijk zijn PC gfx beter on the long run dan die van consoles. Dat komt simpelweg omdat de PC 1 grote add-on machine is. Toch blijf ik vinden dat PCgames de eerste paar jaren niet echt veel extra's bieden op consolegames. De nummers hebben ze mee, maar dat wil niet zeggen dat ze er alles uithalen. Het is altijd wachten op een nieuwe engine van 1 van de grote developers die de PCgames voortsturen.
Dit is een persoonlijk punt: ik vind PCgames altijd 'mechanisch' en 'zielloos' overkomen ten opzichte van goede consolegames. Die spellen zien er vaak gewoon klinisch uit en missen de artwork van veel consolegames. Dat is trouwens ook de reden dat ik de meerderheid van de catalogus van XBOX links laat liggen. Wordt er niet warm of koud van.

Vind je t trouwens niet frappant dat aan het eind van een consoles leven, de consoles nog steeds met sommige games kunnen wedijveren kwa graphics met de PC? Ok, ze missen dan wat polygonen en lightning technieken, maar de consoles zijn op het laatst zo bekend bij developers dat ze er werkelijk ongelooflijke dingen mee doen. Je zou toch denken dat de PCgames stratenlengten zouden voorlopen op het eind.

Maar zoals bekend zal deze gen zich kenmerken op het gebied van content over matter. In andere woorden, de software zal voor t eerst duidelijk belangrijker gaan worden dan de hardware gezien de onuitputtelijke potentie van de grote grafische 2 consoles. Met een beetje slim programmeren moet alles mogelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')