Lol, waarom het wel waar zou zijn klopt echt helemaal geen reet van.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:45 schreef Soloman het volgende:
De geruchtenmolen rond die Nintendo ON video word ook weer een beetje leven ingeblazen.
Geloof er jammer genoeg geen klap van....
http://www.playbomb.com/2(...)ake-and-why-its-not/
Wel iets om over na te denkenquote:37. Why would Nintendo rent the largest theater if there wasn’t going to be something big unveiled. Check this theater out. Also there are a few people getting confused because Nintendo used a smaller Kodak theater. Let me clearify that Nintendo has never used this specific theater. This is a big thing for Nintendo. You can see in the older E3 Press videos that their older theaters they used where not even close as luxuriest as the theater they are using next year. Microsoft and Sony has never used such a theater either so I bag the questions “Why Nintendo?” The emmy awards are handed out in this exact theater. I hardly doubt it’s going to be used to show a few more details for the Revolution and thats it unless they really do have something major in the works. I don’t consider Displacement Mapping, Cube Mapping, Nurbs, price for console, backwards compatability, or a small extra controller functionality a big secret and I highly doubt they would not only use the Kodak theater to unveil it. Specially considering they are already advertising about E3 to major press members.
Maar dan heb jij hier niets meer te doen!quote:Op woensdag 14 december 2005 22:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Ja, de Revolution lijkt me speciaal genoeg!Weg met die onzin geruchten.
quote:Op woensdag 14 december 2005 20:02 schreef Goldboy het volgende:
Hellaas heb ik zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de Revolution gaat zuigen: Klik hier
![]()
Revolution.
Tering, het bovenste stukje gelezen en ik dacht eerst dat ie een grapje maakte. Dat het een inleiding was om ineens met de goede punten te komen, maar nee dus.quote:De Nintendo Revolution gaat zuigen, hard zuigen schijnt. Onlangs werden de specs van het dingetje bekend gemaakt en die zullen zelfs de ergste fanboys niet blij maken. Er zit namelijk niks in! Geheugen: 104 mb RAM. Vergelijk dat met die nieuwe doos die er 512 heeft. De CPU heeft volgens de experts tweemaal de kloksnelheid van de oude GameCube. Niet bijster indrukwekkend, aangezien die machine al bijna weer vijf jaar oud is. Maar goed, wat zeuren we nou? Nintendo wil ons helemaal niet als klant. De Revolution is voor beginnelingen, de wil-wel-maar-kan-nietjes. De Japanners willen namelijk niets te maken hebben met mooie plaatjes of physics. Het moet een bak gaan worden voor pluisjes. Eens per maand een kwartiertje Mariokart en dan hup, snel dat ding weer uit. Want dadelijk is Idols weer op tv. Ach, voor die 150 euri heb je toch een fraaie boekensteun. Toch nog interesse? de 'gamesexperts' van MTV kregen als eerste een voorproefje van de bizarre controller. Bij IGN kun je online met deze afstandsbediening spelen. De controller werkt namelijk op beweging: naar voren duwen en poppetje gaat slaan. Opzij bewegen en poppetje gaat opzij. Geval wil alleen dat dit soort controllers nog nooit echt goed gewerkt hebben. En je ziet er een 'beetje' spastisch uit. Gelukkig ook goed nieuws: Sony is met de PS3 volledig op schema, voorjaar 2006 zou 'ie er moeten zijn.
Omdat mij die naam niets zegt, alleen de bullshit die uit zn 'pen' komt verbaast me.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:42 schreef Retuobak het volgende:
Dude, het is gamert, waarom reageer je er in godsnaam nog uitgebreid op?
Leuk stukje! Je weet maar nooitquote:Op woensdag 14 december 2005 21:45 schreef Soloman het volgende:
De geruchtenmolen rond die Nintendo ON video word ook weer een beetje leven ingeblazen.
Geloof er jammer genoeg geen klap van....
http://www.playbomb.com/2(...)ake-and-why-its-not/
Is idd interessant, weet je wat ik ook zo raar vind? Dat Nintendo bijna niets meer uitbrengt op de GC. Zelda is al bijna klaar & het finetunen van de game in 2005 zal toch niet ZOVEEL resources innemen?quote:
Toch vind ik het een schande dat ze de Gamecube zo laten doodbloeden, je krijgt het apparaat dan wel bij een pak wasmiddel, maar ze brengen amper games uit.quote:Op woensdag 14 december 2005 23:57 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Is idd interessant, weet je wat ik ook zo raar vind? Dat Nintendo bijna niets meer uitbrengt op de GC. Zelda is al bijna klaar & het finetunen van de game in 2005 zal toch niet ZOVEEL resources innemen?
Het lijkt erop dat ze het laatste jaar alles op alles gezet hebben om met iets (heel) speciaals te komen (kwa software). Zie het als een Tsunami, eerst zie je de kustlijn kleiner worden & ineens komt alle kracht en water los. Ik hoop dat hetzelfde opgaat voor de REV![]()
Dat zie ik toch anders. Het gegeven wil dat de GC eigenlijk een N64 was met een ander medium en betere graphics. Verder was het een console die de lijnen van de industrie volgde & feitelijk niet veel extra's bracht. Misschien is het daarom dat Nintendo geen manier zag om er een launchtitel bij te doen die echt insprong op de nieuwe innovatieve/capaciteiten.quote:Op donderdag 15 december 2005 00:26 schreef Retuobak het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd waar ze mee komen in eerste instantie alex, ik verwacht persoonlijk veel techdemo's bij launch waarna developers later zinvollere implementaties verzinnen voor de nieuwe features zonder dat ze de games domineren. Ergo, net zoals het gegaan is bij de DS.
Onderschat de Micro nou eens nietquote:Op donderdag 15 december 2005 01:10 schreef Retuobak het volgende:
Ach ja, game of the show staat voor mij toch al lang vast
http://www.theguild2.com/index.php?lang=en
Die keus had je vast niet verwacht
Maar verder laat ik me niet teveel ophypen wat betreft launchtitels, zelden zie je gameplatforms met revolutionaire of supergoede launchgames. Desondanks heb ik erg veel interesse voor wat Nintendo ons deze mei gaat brengen, hopelijk is de conferentie dit keer beter dan die van afgelopen jaar, dat was echt niks. De micro en een mock-up Revolution zonder controller. Dit jaar hopelijk iets veel interessanters.
quote:Op donderdag 15 december 2005 01:13 schreef Retuobak het volgende:
Dat is gewoon voortgang van de techniek, daar is niks spannends aan.
quote:
Waar denk je dat mn ondertitel vandaan komt dan?quote:Op donderdag 15 december 2005 01:17 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ach, zolang er voor mij nog steeds elk jaar evenveel interessante PC titels verschijnen als voor de gemiddelde console in z'n looptijd hoor je mij niet klagen
Met game of the show bedoel ik een titel waarover iedereen praat tijdens de show & 1 die alle attentie opzuigt van de E3. Mario64 was zo'n titel, verder heeft Nintendo ook met de SNES een geweldige launchtitel gehad in those days. In the case of Nintendo is het dus helemaal niet zover gezocht.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:10 schreef Retuobak het volgende:
Ach ja, game of the show staat voor mij toch al lang vast
http://www.theguild2.com/index.php?lang=en
Die keus had je vast niet verwacht
Maar verder laat ik me niet teveel ophypen wat betreft launchtitels, zelden zie je gameplatforms met revolutionaire of supergoede launchgames. Desondanks heb ik erg veel interesse voor wat Nintendo ons deze mei gaat brengen, hopelijk is de conferentie dit keer beter dan die van afgelopen jaar, dat was echt niks. De micro en een mock-up Revolution zonder controller. Dit jaar hopelijk iets veel interessanters.
Wat iedereen doet kan me niet zoveel schelen eigenlijk, wmb gaat meestal toch de coverage naar de verkeerde games. Naar de zoveelste saaie shooter die er net wat beter uit ziet dan z'n voorgangers maar nog dezelfde gameplay en AI biedt als in 1990 en zich nog steeds in donkere gangen vol met monsters afspeelt (denk Doom 3, Quake 4 etc.). En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?quote:Op donderdag 15 december 2005 01:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Met game of the show bedoel ik een titel waarover iedereen praat tijdens de show & 1 die alle attentie opzuigt van de E3. Mario64 was zo'n titel, verder heeft Nintendo ook met de SNES een geweldige launchtitel gehad in those days. In the case of Nintendo is het dus helemaal niet zover gezocht.
Mja, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon komen met een nieuwe franchise, met volkomen andere gameplay dan we gewend zijn van Nintendo. Dat zal alleen wel niet gebeuren, het zal idd wel Mario of een van de andere bekende franchises worden (maar ws. Mario) als er één grote launchtitel komt.quote:Kijk, dat bedoelde ik ook, de E3 van 2005 gaf me al het idee dat Nintendo op consolegebied de meeste resources ergens anders had. Het zou me niet verbazen dat ze met de nieuwe Mario al een dik jaar terug begonnen zijn. Dat is normaal voor die game. t Zou toch wel mooi zijn he, op een beurs die MGS PS3/Halo3 en overige titels heeft, er de meeste hype is voor een vatsige Italiaan met een snor. Maar het kan natuurlijk ook een andere game zijn, maar kdenk t niet.
Game of the Sear?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef moomoo het volgende:
smash brothers wordt GotS.
Game of the Soflcopter?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Game of the Sear?
Game of the Sentury?
Game of the Sillenium?
Goddamn Owh That Sucks ?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:28 schreef moomoo het volgende:
smash brothers wordt GotS.
Game of the Second...quote:Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Game of the Sear?
Game of the Sentury?
Game of the Sillenium?
Games other than shooters?quote:
We have a winnerquote:
Ja, je hebt gelijk. De laatste keer dat er 1 spel was die boven de rest uitstak was Halo 1. Doom en Quake enzo is wel een topper van de beurs geweest, maar niet 1 die alle attentie opzoog. En dat is wat ik bedoel.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:26 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat iedereen doet kan me niet zoveel schelen eigenlijk, wmb gaat meestal toch de coverage naar de verkeerde games. Naar de zoveelste saaie shooter die er net wat beter uit ziet dan z'n voorgangers maar nog dezelfde gameplay en AI biedt als in 1990 en zich nog steeds in donkere gangen vol met monsters afspeelt (denk Doom 3, Quake 4 etc.). En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
Tuurlijk heb ik ook liever nieuwe franchises erbij zitten, maar Mario is gewoon een topspel ALS het voldoet aan de standaard van voorheen.quote:Mja, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon komen met een nieuwe franchise, met volkomen andere gameplay dan we gewend zijn van Nintendo. Dat zal alleen wel niet gebeuren, het zal idd wel Mario of een van de andere bekende franchises worden (maar ws. Mario) als er één grote launchtitel komt.
Sinds de N64? Was Mario64 geen spetterende launchtitel, de definitie van 3d platformers?quote:Op donderdag 15 december 2005 01:26 schreef Retuobak het volgende:
En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
Aangezien je over consoles praat is het meer zo:quote:Sony > > > > > MS > > Nintendo
Ik hoop het voor mezelfquote:Op donderdag 15 december 2005 14:28 schreef Retuobak het volgende:
We zullen het zien, ik hoop het voor Nintendo.
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:22 schreef SocialDisorder het volgende:
Gathering of the Snikkels?
Beetje sneu alleen dat ze dus dezelfde demo hebben gehad als de grote gamesites tijdens de TGSquote:Op donderdag 15 december 2005 16:45 schreef MMaRsu het volgende:
http://money.cnn.com/2005(...)lumn_gaming/?cnn=yes
Gelukkig maar.quote:The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).
That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.
"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.
Ehm, nou ik bekijk het sowieso vanuit het perspectief van de Westerse wereld, en daar is mijn beeld toch redelijk correct. Misschien idd een >je of 2 meer voor Sony, maar dan heb je het ook wel gehad.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:29 schreef alex4allofyou het volgende:
He Retuobak, is het marktaandeelverschil niet een beetje anders dan wat je beweerd met het stukje over de HDDVD van 360 in het newstopic?
[..]
Aangezien je over consoles praat is het meer zo:
PS2> > > > > > > >XBOX (1.2)> GC
Als je naar die thread kijkt van jou is het net of de XBOX enigzins close komt bij de PS2 en dat Nintendo er flink achteraan pist. Hoewel het rond de 5miljoen consoles verschil is.
Ik snap ook niet je kritiek over het feit dat de 360 straks in de middenmoot valt. Dat is zo klaar als een klontje.
Iets dergelijks hebben ze al eerder beloofd. "Na de TGS zullen jullie continu nieuwe informatie krijgen!".quote:Op donderdag 15 december 2005 16:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Dit is denk ik wel belangerijk:
Dat hebben ze volgens mij niet echt gezegd ofzo.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:29 schreef chibibo het volgende:
[..]
Iets dergelijks hebben ze al eerder beloofd. "Na de TGS zullen jullie continu nieuwe informatie krijgen!".
Nou, we hebben het gemerkt.
Ik kan het me ook niet specifiek herinneren.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat hebben ze volgens mij niet echt gezegd ofzo.
Nou, niet letterlijk, natuurlijk.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat hebben ze volgens mij niet echt gezegd ofzo.
WAAROM het bekijken vanuit het perspectief van de Westerse wereld?!? Zo bekijkt Nintendo, Sony & MS het ook niet. Het simpele feit wil dat alle ¤ / $ & Y welkom zijn bij die bedrijven en de totale sales voor een console de console 'maken' of 'kraken'. Dat gezegd hebbende, behalve Japan verschillen de salesverhoudingen niet zoveel.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ehm, nou ik bekijk het sowieso vanuit het perspectief van de 'Westerse' wereld, en daar is mijn beeld toch redelijk correct. Misschien idd een >je of 2 meer voor Sony, maar dan heb je het ook wel gehad.
Mmm, moet ik nogmaals uitleggen wat ik met de middenklasse (niet middenmoot) bedoel? Heeft echt niet te maken met alleen maar de output op het beeldscherm, het betreft de perceptie van consumenten & de waardeverhoudingen. De 360 zal (iig als MS een beetje verstandig is) kwa prijsklasse lager liggen en dat is niet zomaar. De 360 is straks gewoon de console die tussen de REV & 360 inligt, of je het nou fijn vindt of niet. Als je alleen naar graphics kijkt (hoewel ik idd denk dat de PS3 krachtiger is) dan zou ik je willen vragen waarom de GC in de onderklasse lag vanaf het begin. En als je de redenen hiervoor uitlegt, probeer dan ook de parallellen te zien met de argumenten die ik etaleerde.quote:En dat de 360 in de middenmoot valt is alles behalve duidelijk. Ik heb daar genoeg argumenten voor gegeven, ik heb van jou alleen blu-ray gehoord als voordeel. Oh en 'hij launched later, dus hij is beter', maar ik ga dan toch liever uit van beschikbare specs. En Sony verdeelt ook mijns inziens de kostprijs op de verkeerde manier, ze geven veel geld uit aan connectivity (allemaal zooi die niemand gaat gebruiken zoals mogelijke routerfunctionaliteit en een dubbele HDMI aansluiting) en aan de blu-ray drive die hoogstwaarschijnlijk niet een voordeel gaat bieden dat de hogere kostprijs rechtvaardigt.
Het woordje DUUR bijvoorbeeld slaat op het feit dat de PS3 hoogstwaarschijnlijk het duurst is van de 3. Dat is ook een karakteristiek van bovenklasse. Wat betreft Bluray, toevallig is dat MIJN reden dat ik de PS3 bij voorbaat haal, zo'n HD DVDspeler voor ¤500 is gewoon een koopje & je krijgt er ook nog eens de krachtigste console bij. Kennelijk weet jij precies wat de CELLchip inhoudt want je kan ze kennelijk vergelijken, dat vind ik knap. Ik kijk gewoon naar de MGS trailer en weet genoeg. Die Bluray disk zorgt ook voor snellere laadtijd & meer content, ik denk dat het daarom is dat MGS zo collosaal lijkt kwa details.quote:PS3> Bluray, betere graphics & meer betere 3rd party games (DUUR)
Is allemaal leuk die PC-termen, maar ik denk toch dat je vergeet dat de XBOX een uitzondering is op de regel dat consoles een unieke architecture hebben waarbij je niet zwart op wit kan zien wat de output is (GC anyone?).quote:Maar aan de andere kant geeft Sony bizar weinig geld uit aan een GPU, persoonlijk ben ik niet onder de indruk van een licht geoptimaliseerde en aangepaste G70 (een GPU uit half '05), ik zou toch in 2007, het jaar van massa-toepassing van DX10 in games, Quad Core CPU's, DDR III systeemgeheugen, PCI-E generation II en unified GPU's met een enorme hoeveelheid pipelines en GDDR-IV geheugen (wat begin volgend jaar al op 2,5GHz en massaproductie zit en ook nog een sterke verbetering is tov GDDR-III dat zowel de PS3 als Xbox 360 egbruiken) iets beters willen zien dan een licht aangepaste versie van een GPU uit 2005. Maar that's just me. Daar mag iemand anders gerust anders over denken.
MGS is geen hype maar the real thing & dat zegt iemand die helemaal geen partij kiest tussen MS en Sony. Ik zou je toch moeten adviseren om te sparen voor een nieuwe videokaart als je zo behept bent met hardware en westerse games. De 360 wordt geen flop, maar zal niet voldoen aan de overdreven hoge verwachtingen die MS heeft geschept.quote:Nee, de graphicshoer in mij kiest in 2007 toch echt niet voor een PS3 vrees ik. Men zal dan ook met een hoop interessante Westerse titels moeten komen willen ze mijn interesse trekken. Want de zwaar overhypte (respect voor de marketing afdeling van Sony btw) hardware zal mij niet over de streep trekken.
Japan wijkt voor mij te sterk af van de VS en EU wat games betreft en alles eraan verbonden, te sterk om dat te betrekken in een eerlijke vergelijking.quote:WAAROM het bekijken vanuit het perspectief van de Westerse wereld?!? Zo bekijkt Nintendo, Sony & MS het ook niet. Het simpele feit wil dat alle ¤ / $ & Y welkom zijn bij die bedrijven en de totale sales voor een console de console 'maken' of 'kraken'. Dat gezegd hebbende, behalve Japan verschillen de salesverhoudingen niet zoveel.
Elke > staat voor 10miljoen verkochte consoles, dus t klopt op die manier wel. Het geeft iig de positie van de GC beter weer, die ondanks de lagere sales het eigenlijk veel beter doet dan de XBOX die met verlies de markt ingezet is. Verder geeft het beter weer hoe ver de rest achter de PS2 loopt.
De GC ligt mijns inziens vooral in de onderklasse dankzij een enorm afwijkend aantal titels. En dat probleem lijkt de Xbox 360 absoluut niet te gaan hebben als ik de release lijsten zo bekijk.quote:Mmm, moet ik nogmaals uitleggen wat ik met de middenklasse (niet middenmoot) bedoel? Heeft echt niet te maken met alleen maar de output op het beeldscherm, het betreft de perceptie van consumenten & de waardeverhoudingen. De 360 zal (iig als MS een beetje verstandig is) kwa prijsklasse lager liggen en dat is niet zomaar. De 360 is straks gewoon de console die tussen de REV & 360 inligt, of je het nou fijn vindt of niet. Als je alleen naar graphics kijkt (hoewel ik idd denk dat de PS3 krachtiger is) dan zou ik je willen vragen waarom de GC in de onderklasse lag vanaf het begin. En als je de redenen hiervoor uitlegt, probeer dan ook de parallellen te zien met de argumenten die ik etaleerde.
Ik heb het niet alleen over Bluray gehad (hoewel dit wel het meest in het oog springende gegeven is):
Je kijkt naar de MGS trailer, maar kijk je ook naar de uitspraken van Kojima? Dat de Xbox 360 ook makkelijk MGS4 kan draaien? Overigens zijn er meer dan genoeg zaken bekend over de Cell CPU om hem redelijk te kunnen beoordelen. Daarbij vergeet jij voor het gemak even dat een CPU lang niet alles doet, in tegendeel zelfs in moderne games.quote:Kennelijk weet jij precies wat de CELLchip inhoudt want je kan ze kennelijk vergelijken, dat vind ik knap. Ik kijk gewoon naar de MGS trailer en weet genoeg. Die Bluray disk zorgt ook voor snellere laadtijd & meer content, ik denk dat het daarom is dat MGS zo collosaal lijkt kwa details.
Bekijk de specs nou gewoon fijn en dan zie je vanzelf wel dat het gewoon serieus vrijwel niks scheelt qua grafische kracht, of je het nou wil geloven of niet. Enkel Sony en bedrijven met een exclusieve relatie met Sony hebben voorlopig gezegd dat de PS3 ruim krachtiger is. En uit objectieve analyses van een groot aantal experts blijkt gewoon dat de PS3 en Xbox 360 elkaar nauwelijks zullen ontlopen qua graphics mits de specificaties zo blijven als ze zijn.quote:Is allemaal leuk die PC-termen, maar ik denk toch dat je vergeet dat de XBOX een uitzondering is op de regel dat consoles een unieke architecture hebben waarbij je niet zwart op wit kan zien wat de output is (GC anyone?).
Alleen al het feit dat de PS3 1080p standaard gebruikt geeft al aan dat de PS3 krachtiger is (en hier liegen ze niet over want wanneer ze dat doen snijden ze zichzelf in de toekomst in de vingers).
Zelfs de PS2 was een monster op het moment dat ie uitkwam, zo krachtig zelfs dat het zich kon meten met de overige 2 die een stuk later uitkwamen.
Ik kijk toch net iets liever naar de specificaties dan dat ik iemand's aannames geloof.quote:Ik moet je gewoon teleurstellen, de PS3 wordt krachtiger, ga daar nou maar vanuit.
Dus dan is MGS the real thing? En dan? Waarom doe je alsof het zo bijzonder is? Ja, het ziet er goed uit, maar ik was er lang niet zo van onder de indruk als van het Crytek 2 filmpje tbh.quote:MGS is geen hype maar the real thing & dat zegt iemand die helemaal geen partij kiest tussen MS en Sony. Ik zou je toch moeten adviseren om te sparen voor een nieuwe videokaart als je zo behept bent met hardware en westerse games.
Helemaal mee eensquote:De 360 wordt geen flop, maar zal niet voldoen aan de overdreven hoge verwachtingen die MS heeft geschept.
Omdat de meeste Japanse games me helemaal niks doen, en Japan hoort gewoon bij de Oosterse wereld hoorquote:Trouwens, Japan hoort ook bij het westen hoor, ik snap niet waarom je zo nodig 'westerse' software moet hebben. Mij gaat het om de gameplay en finesse waarin de Japanners hoger scoren (en kom nou niet PCdevelopers, we hebben het over de consoles).
Volgens mij is Japan gewoon een markt die voorloopt op de rest en trends te zien geeft die later in de cycles ook te zien zal zijn in de USA en later nog in Europa. Maar dan nog, de verhoudingen verschillen niet zoveel.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:25 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Japan wijkt voor mij te sterk af van de VS en EU wat games betreft en alles eraan verbonden, te sterk om dat te betrekken in een eerlijke vergelijking.
[..]
quote:De GC ligt mijns inziens vooral in de onderklasse dankzij een enorm afwijkend aantal titels. En dat probleem lijkt de Xbox 360 absoluut niet te gaan hebben als ik de release lijsten zo bekijk.
[..]
Maar hij draait NIET op de 360 & het is een launchtitel.quote:Je kijkt naar de MGS trailer, maar kijk je ook naar de uitspraken van Kojima? Dat de Xbox 360 ook makkelijk MGS4 kan draaien? Overigens zijn er meer dan genoeg zaken bekend over de Cell CPU om hem redelijk te kunnen beoordelen. Daarbij vergeet jij voor het gemak even dat een CPU lang niet alles doet, in tegendeel zelfs in moderne games.
[..]
Kennelijk ben je zelf ook wel eens dat de PS3 krachtiger is...quote:Bekijk de specs nou gewoon fijn en dan zie je vanzelf wel dat het gewoon serieus vrijwel niks scheelt qua grafische kracht, of je het nou wil geloven of niet. Enkel Sony en bedrijven met een exclusieve relatie met Sony hebben voorlopig gezegd dat de PS3 ruim krachtiger is. En uit objectieve analyses van een groot aantal experts blijkt gewoon dat de PS3 en Xbox 360 elkaar nauwelijks zullen ontlopen qua graphics mits de specificaties zo blijven als ze zijn.
Nee, is het niet, omdat je bij de PC nooit gemaxte games te zien krijgt en de chips toch anders draaien dan wanneer het een console betreft die als game-machine dient.quote:En ik smijt inderdaad met die PC termen, want het punt blijft Valide, waarom zou ik als consument in 2007 nog verouderde technologie in de vorm van de PS3 in huis halen? Ook een MGS4 is alles behalve indrukwekkend wanneer je ziet wat de Crytek 2 engine (DirectX 10) al kan.
[..]
Wanneer is die (PC) Crytek klaar? Tijdens de launch? Niet? Dan ook niet vergelijken.quote:[..]
Dus dan is MGS the real thing? En dan? Waarom doe je alsof het zo bijzonder is? Ja, het ziet er goed uit, maar ik was er lang niet zo van onder de indruk als van het Crytek 2 filmpje tbh.
[..]
Vanuit Sony's & Nintendo's perspectief is er niets aan de hand; ze hebben winst gehaald. Bij MS is het wel belangrijk dat het die sales krijgt. Wat betreft Sony, dat is geen hype, maar gewoon de lijn doortrekken van de Playstation-brand.quote:Helemaal mee eens
Maar datzelfde geldt voor de Revolution en PS3. Dat doen consolemakers nou eenmaal, hypen, dat verkoopt units.
[..]
De meeste niet nee, maar de meeste AAA games komen wel uit dat land. Economisch bekeken (wat ik dus deed in mn stukje) is Japan gewoon een westerse maatschappij waarin dezelfde regels gelden als hier hoor...Cultuur is een andere zaak, maar daar hebben wij in Europa ook wel een handje naar.quote:Omdat de meeste Japanse games me helemaal niks doen, en Japan hoort gewoon bij de Oosterse wereld hoor.
Persoonlijk zie ik dating games niet aanslaan in US en EUquote:Volgens mij is Japan gewoon een markt die voorloopt op de rest en trends te zien geeft die later in de cycles ook te zien zal zijn in de USA en later nog in Europa. Maar dan nog, de verhoudingen verschillen niet zoveel.
Kiddie imago, afwijkende stijl qua gamesquote:Dacht al dat je dat zou zeggen, vandaar zette ik erbij 'in het begin'. En leg het nu nog maar eens uit.
Hij draait met hetzelfde detail op de 360, dat is al gezegd, en er kan nog zoveel ingeladen worden, maar veel tegelijk kan de PS3 ook niet laten zien vanwege beperkingen in het geheugen. In de praktijk zal het grootste voordeel van blu-ray dan ook kortere laadtijden zijn. En dat MGS4 een launchtitel is moet ik nog zien, ik gok dat het the way of Gears of War gaat en gewoon een 2nd tier titel gaat worden. Zeker omdat een Kojima niet echt bekend staat om het rushen.quote:Maar hij draait NIET op de 360 & het is een launchtitel.
Natuurlijk kan ie ook wel op de 360 (het is Capcom die RE4 heeft gemaakt = Japans btw), dit heeft de volgende redenen:
* Capcom wil MS te vriend houden
* Met die opmerking zegt ie niets over het feit welke console krachtiger is; MGS is een LAUNCHTITEL, zou wel een beetje raar zijn als de 360 die al niet kon draaien.
*Het 'draaien' van het spel is niet meteen gelijk aan dezelfde graphics
* Dmv Bluray kan de PS3 VEEL meer detail inladen per seconde dan de 360. Ik voorzie dus texture problems bij conversies als Sony de PS3 'maxed'
*Zoals ik al zei, het verschil zal niet zo heel groot zijn,in DEZE gen kwam MGS2 ook op XBOX1 en die verschilde ook niet zoveel met de PS2 versie die jaren eerder uitkwam. Maar de massa zal zich beroepen op de grotere kwaliteiten van de PS3 tov 360.
Jep, maar 1.5 jaar vs. een performance gain van at best 5% en een optische lezer die een tussenstandaard ondersteunt vind ik niet voldoende om een aanschaf serieus te overwegen. En al helemaal niet als de PS3 ook nog duurder blijkt dan de concurrentie.quote:Kennelijk ben je zelf ook wel eens dat de PS3 krachtiger is...
Consoles gaan niks beleven aan Crytek 2, tis een DirectX 10 only engine. En dat je niet alles maxed op een PC qua hardwarecapaciteiten wordt ruimschoots gecompenseerd door veel grotere hardwarecapaciteiten waardoor overall de balans qua graphics ruimschoots in het voordeel van de PC zal zijn tegen 2007.quote:Nee, is het niet, omdat je bij de PC nooit gemaxte games te zien krijgt en de chips toch anders draaien dan wanneer het een console betreft die als game-machine dient.
Zoals ik al zei, geen PC erbij halen, met middenklasse reken ik niet de PC omdat dit een andere markt is. Leuk die Crytek engine, kunnen de consoles veel plezier aan beleven...
Ik kijk toch net iets liever naar de specificaties dan dat ik iemand's aannames geloof.
Crytek 2 is een engine, maar Far Cry 2 dat gebruik zal maken van die engine staat voorlopig voor 2007 net als de PS3 hoogstwaarschijnlijk in Europa. En Crytek 2 is bijzonder omdat het de eerste demo is die de kracht van next-gen (DX10) PC hardware weergeeft. En alles eraan liegt er niet om, physics, graphics, een gigantische wereld (met een viewdistance van kilometers ipv tientallen meters zoals in de MGS4 demo).quote:Wanneer is die (PC) Crytek klaar? Tijdens de launch? Niet? Dan ook niet vergelijken.
MGS is bijzonder omdat het de eerste 'demo' is die de PS3's kracht weergeeft. Ik zal m niet halen maar de graphics liegen niet.
Ik zie Microsoft's perspectieven voor een lichte winst deze generatie redelijk zonnig in, ze hebben enkele zaken waarmee ze net zoals Nintendo hun winst per klant op kunnen krikken, zaken als microtransactions gaan MS veel geld opleveren evenals het als enige aanbieden van iets als Xbox Live Arcade wat hier op fok! bijv. al goed aanslaat.quote:Vanuit Sony's & Nintendo's perspectief is er niets aan de hand; ze hebben winst gehaald. Bij MS is het wel belangrijk dat het die sales krijgt. Wat betreft Sony, dat is geen hype, maar gewoon de lijn doortrekken van de Playstation-brand.
Economisch wel ja, cultureel idd niet. En laat het nou net om het laatste gaan. En imho komen er meer kwaliteitstitels uit het Westen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Japanse games zijn gewoon erg anders, waar Westerse games steeds meer gericht zijn op de speler vrijheid geven in alles wat hij doet houden Japanse games voorlopig nog grotendeels vast aan de speler door een game heen leiden (er zijn uitzonderingen voordat je ze op gaat noemen, maar de algemene trend is wel zo). Ik geef sterk de voorkeur aan vrijheid in de meeste genres, daarom bevallen Japanse games me voor een behoorlijk deel ook zeker niet.quote:De meeste niet nee, maar de meeste AAA games komen wel uit dat land. Economisch bekeken (wat ik dus deed in mn stukje) is Japan gewoon een westerse maatschappij waarin dezelfde regels gelden als hier hoor...Cultuur is een andere zaak, maar daar hebben wij in Europa ook wel een handje naar.
Ik wil wel discusseren hoor, maar als je steeds met 1 klein voorbeeldje komt om mijn stellingen te deponeren dan gaat het nergens om. Dit kan ik ook, Japan is praktisch hetzelfde als USA; FinalFantasy slaat er goed aan > Dat is niet ingaan op specifieke puntenquote:Op donderdag 15 december 2005 21:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik dating games niet aanslaan in US en EU.
[..]
Nope, ze hadden nog EA, ze hadden 'volwassen' spellen. Dat is niet de hoofdreden geweest, nog een keer (je mag het ook doen bij de N64). Hint: koppel uiterlijk aan perceptie consument hardware.quote:Kiddie imago, afwijkende stijl qua games
[..]
Ach, zullen we over een paar maanden dit topic terughalen?quote:Hij draait met hetzelfde detail op de 360, dat is al gezegd, en er kan nog zoveel ingeladen worden, maar veel tegelijk kan de PS3 ook niet laten zien vanwege beperkingen in het geheugen. In de praktijk zal het grootste voordeel van blu-ray dan ook kortere laadtijden zijn. En dat MGS4 een launchtitel is moet ik nog zien, ik gok dat het the way of Gears of War gaat en gewoon een 2nd tier titel gaat worden. Zeker omdat een Kojima niet echt bekend staat om het rushen.
[..]
PRECIES, he he, daar ging het me om. De 360 is een middenklasse console. PS3 is DUURDER en iets krachtiger. Was dat nou zo moeilijk?!?quote:Jep, maar 1.5 jaar vs. een performance gain van at best 5% en een optische lezer die een tussenstandaard ondersteunt vind ik niet voldoende om een aanschaf serieus te overwegen. En al helemaal niet als de PS3 ook nog duurder blijkt dan de concurrentie.
[..]
quote:Consoles gaan niks beleven aan Crytek 2, tis een DirectX 10 only engine. En dat je niet alles maxed op een PC qua hardwarecapaciteiten wordt ruimschoots gecompenseerd door veel grotere hardwarecapaciteiten waardoor overall de balans qua graphics ruimschoots in het voordeel van de PC zal zijn tegen 2007.
[..]
En wanneer komt de PS3? Volgens mij toch in de lente. Boeien dus, en wat betreft die kilometers, volgens mij was de FF demo een hele stad die ingezoemd werd. Ik zie niet echt veel verschil, het zal me ook **** zijn, het ging me om de PS3vs360quote:Crytek 2 is een engine, maar Far Cry 2 dat gebruik zal maken van die engine staat voorlopig voor 2007 net als de PS3 hoogstwaarschijnlijk in Europa. En Crytek 2 is bijzonder omdat het de eerste demo is die de kracht van next-gen (DX10) PC hardware weergeeft. En alles eraan liegt er niet om, physics, graphics, een gigantische wereld (met een viewdistance van kilometers ipv tientallen meters zoals in de MGS4 demo).
[..]
Ze beginnen iig al lekker iddquote:Ik zie Microsoft's perspectieven voor een lichte winst deze generatie redelijk zonnig in, ze hebben enkele zaken waarmee ze net zoals Nintendo hun winst per klant op kunnen krikken, zaken als microtransactions gaan MS veel geld opleveren evenals het als enige aanbieden van iets als Xbox Live Arcade wat hier op fok! bijv. al goed aanslaat.
[..]
Het gaat dus NIET om cultuur, het maakt niet uit WAT ze spelen daaro, feit blijft dat de sales achterlopen en DAT is wel een trend. En zelfs een waarschuwing, want Japan is HET land voor gaming. Dat is hetzelfde als wanneer de kaartjesverkoop van het WK in Brazilie achterblijft vanwege de groter wordende desinteresse van voetbal.quote:Economisch wel ja, cultureel idd niet. En laat het nou net om het laatste gaan. En imho komen er meer kwaliteitstitels uit het Westen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Japanse games zijn gewoon erg anders, waar Westerse games steeds meer gericht zijn op de speler vrijheid geven in alles wat hij doet houden Japanse games voorlopig nog grotendeels vast aan de speler door een game heen leiden (er zijn uitzonderingen voordat je ze op gaat noemen, maar de algemene trend is wel zo). Ik geef sterk de voorkeur aan vrijheid in de meeste genres, daarom bevallen Japanse games me voor een behoorlijk deel ook zeker niet.
t Maakt mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik vond en vind PC-games over het algemeen niet zo gepolished als consolegames.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:27 schreef Steeven het volgende:
Next-gen PC owned de consoles dik, laat dat duidelijk zijn. En de Next-Gen PC staat voor de deur. Dat Crytek 2 filmpje is indrukwekkender dan alle cgi's van next-gen console games bij elkaar die we hebben mogen aanschouwen. Zelfs beter dan de MGS4 trailer.
EA hebben zegt niks. De N-Gage had ook EA. Daarnaast waren alle NGC-versies minder, omdat ze altijd online multiplayer moesten missen.quote:Nope, ze hadden nog EA, ze hadden 'volwassen' spellen. Dat is niet de hoofdreden geweest, nog een keer (je mag het ook doen bij de N64). Hint: koppel uiterlijk aan perceptie consument hardware.
Japan is absoluut niet hetzelfde als USA. Alleen de software charts alquote:Ik wil wel discusseren hoor, maar als je steeds met 1 klein voorbeeldje komt om mijn stellingen te deponeren dan gaat het nergens om. Dit kan ik ook, Japan is praktisch hetzelfde als USA; FinalFantasy slaat er goed aan > Dat is niet ingaan op specifieke punten
Hier valt nog NIETS over te zeggen. Er zijn wel wat geruchten over spellen die komen op de PS3, maar verder blijft het nog behoorlijk stil daar. Een late launch in 2006 zou mij niet verbazen.quote:Trouwens, PS3 heeft meer games dan de XBOX door de Japanse developers (ze hebben dus ook net zoveel westerse games). Kennelijk vindt MS het belangrijk deze markt aan te boren en Japanse developers aan te trekken. Wat resulteert in weinig verschil met de PS3.
Het aanbod valt echt tegen voor MS als je ziet wat er allemaal in Japan uit komt. Ze hebben een handjevol, Sony heeft mogelijk een hele vrachtwagen.quote:Kennelijk vindt MS het belangrijk deze markt aan te boren en Japanse developers aan te trekken. Wat resulteert in weinig verschil met de PS3.
Tijden veranderen kerelquote:Het gaat dus NIET om cultuur, het maakt niet uit WAT ze spelen daaro, feit blijft dat de sales achterlopen en DAT is wel een trend. En zelfs een waarschuwing, want Japan is HET land voor gaming
Je vroeg eromquote:t Maakt mij persoonlijk ook niet veel uit. Ik vond en vind PC-games over het algemeen niet zo gepolished als consolegames.
Kunnen we net zo goed een discussie hebben over het feit dat de next next gen console de next gen PC owned.
Het gaat over het feit of de PS3 de 360 powned.
quote:Op donderdag 15 december 2005 23:48 schreef peristilius het volgende:
Wow, ik ben de hele Revolution draad kwijt.
Ik had het over de launch, niet de dingen door elkaar halen please. Mijn punt is dat de GC door zn vorm en disks als minderwaardig werd beschouwd gezien de hardware. Toen de userbase afnam kreeg je de segmentatie die we nu nog zien.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:41 schreef Steeven het volgende:
[..]
EA hebben zegt niks. De N-Gage had ook EA. Daarnaast waren alle NGC-versies minder, omdat ze altijd online multiplayer moesten missen.
[..]
Zucht, ik kwam met een voorbeeld zoals Retuobak ze ook steeds zegt. In andere woorden, jouw reply zegt genoeg over hoe ik denk over zijn retoriek van het noemen van 1 punt en daar een conslussie aan verbinden.quote:Japan is absoluut niet hetzelfde als USA. Alleen de software charts al.
[..]
Ik neem aan dat wanneer Sony zegt dat ie in de lente komt, dit een duidelijke indicatie is. Net als MS houden ze zich wel vaak aan hun woord.quote:Hier valt nog NIETS over te zeggen. Er zijn wel wat geruchten over spellen die komen op de PS3, maar verder blijft het nog behoorlijk stil daar. Een late launch in 2006 zou mij niet verbazen.
[..]
Klopt, maar neemt niet weg dat de 360 een weg wil volgen zoals die van de PS.quote:Het aanbod valt echt tegen voor MS als je ziet wat er allemaal in Japan uit komt. Ze hebben een handjevol, Sony heeft mogelijk een hele vrachtwagen.
[..]
quote:Tijden veranderen kerel. Ze vinden daar non-games erg tof. Ik denk dat de westerse consument daar niet op zit te wachten. Die wil gewoon FIFA, GTA en noem maar op (wat 'in het land van gaming' niet scoort overigens).
Als MS claimt marktleider te worden en Sony dit voorkomt zie ik dat toch als ownen ja > je concurrent weerhouden van zijn doel.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:44 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je vroeg erom. Daarnaast, als je PC games niet gepolished zijn, dan heb je óf de goeie games niet gespeeld, óf geen PC. Je hebt echt geen uberPC nodig om een spel fatsoenlijk te draaien.
En de PS3 de Xbox 360 ownen? Op de westerse markt wordt dat lastig gezien het succes van de 360 en op de Japanse thuisbasis is gezien het succes van de DS de Revolution een geduchte concurrent geworden.
Beter lezen papi!quote:Op donderdag 15 december 2005 23:48 schreef peristilius het volgende:
Wow, ik ben de hele Revolution draad kwijt.
Wat 'hè'? Daar is het populair, hier niet. Hier is GTA populair, daar niet. Wat snap je daar niet aan?quote:Je weet dat Japan ongeveer 3 jaar voorloopt he? Je weet dat non-games daar de laatste jaren steeds populairder werden he? Gaat er dan een belletje rinkelen wanneer Nintendogs verkoopcijfers laat zien die niet onderdoen voor de traditionele games? Of dat PS2 het quizspel market op de TV? Zou het niet wellicht zo kunnen zijn dat het een trend betreft waarin Japan voorloopt?
Sinds ik een DS heb wel ja. Want als je dan toch voor kracht gaat kun je beter een PC gebruiken.quote:Geloof je wel in de visie die Nintendo heeft met de REV?!?
'He' is een NLs woord die zoiets betekent als 'of niet'.quote:Op vrijdag 16 december 2005 00:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Wat 'hè'? Daar is het populair, hier niet. Hier is GTA populair, daar niet. Wat snap je daar niet aan?
[..]
Precies, dan begrijp je ook dat de trend van non-games die in Japan al een tijdje aan de gang is nu ook in het westen wortel schiet (iets later). He?quote:Sinds ik een DS heb wel ja. Want als je dan toch voor kracht gaat kun je beter een PC gebruiken.
Het is heel makkelijk: lees de OP, daar staat eigenlijk allesquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:10 schreef Oksel het volgende:
Jezus wat een lappen text..Binnenkort GAM/[Nintendo Revolution 45 Samengevat]How the big N makes us wait.. ?
wordt handig in een kamermet veel rommel; ken je elke maand een nieuwe kopen!quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat ding word met de dag kleiner, ik zie het nauwelijk nog op het plaatje
http://www.computerandvid(...)_story.php?id=131405quote:Hideo Kojima reckons the ladies will love the Revolution - and not just because the wand has a vibration function
15:58 According to Hideo Kojima, the man behind the mighty Metal Gear series, the Nintendo Revolution "will be popular with girls". Unfortunately, he then completely failed to elaborate on the statement, so we're slightly unsure if he knows something we don't know. Chances are though, he does. After all, he's practically a trained mercenary now.
However, in a transcript printed in the latest edition of Japanese mag Famitsu, Kojima-san did explain why he's fallen so totally head over heels with Nintendo's next-gen machine. Apparently, he wants to create games that are "based on life, something organic" to bring his craft closer to that of movie directors and novelists. It seems Kojima-san feels the Revolution is the machine that's going to finally enable him to do that.
quote:Apparently, the Hideo Kojima-Shigeru Miyamoto interview mentioned in last week's issue sparked so much discussion, Famitsu publishes a transcript this week. Kojima's comments on "Natural, not real" are becoming industry buzzwords. I'm sure the Tokyo Ministry Of Buzzword Appropriation (MOBA) is busy pounding keyboards as we speak. Also, Miyamoto's comment when asked his opinion of the Metal Gear Solid 4 trailer hit a sour note. Famitsu last week reported that he said, "What are you asking ME for?" The transcript shows a more gentle wording: "Are you asking ME? Oh, I'm sorry -- I'm busy with Legend of Zelda at the moment."
I still think that's a little snippy. Show a little compassion, Shiggy. Kojima goes on to say some very Kojima-like things: "The Revolution will be popular with girls." He says he wants to make a game "based on life, something organic," something that will bring him closer to the movie directors and novelists he admires, and that the Revolution is the most capable means of achieving that goal. Most noteworthy is that while Miyamoto is called "Miyamoto-san" ("Mr.") by interviewers, Kojima is called "Kojima-kantoku" -- the suffix "-kantoku" is what you'd affix to the last name of a film director. He is the only game designer addressed with this suffix.
Wat nou "Show a little compassion"quote:
Misschien is de bedoeling 'lost in translation'. Zoals de meeste japanse quotesquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
Misschien kreeg hij net de verkoopcijfers van Pikmin 2 te zien.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:
[..]
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
Dan gooi ik het maar op een vertaalfoutje jaquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:
[..]
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
Het kan natuurlijk ook een nieuwe strategie zijn, die hij van Kutaragi heeft afgekeken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:10 schreef Retuobak het volgende:
Want in die quote lijkt hij net zo vriendelijk als Ken Kutaragi.
Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktveranderingquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
'He' is een NLs woord die zoiets betekent als 'of niet'.![]()
Ik had het over Japan als trend'setter' in de zin van: Japan is voorloper op het gebied van het verkoopsentimenten. In andere woorden, als het in Japan minder gaat met de verkopen van software dan is het likely to happen in de USA na enkele jaren (and it did). En dan wel op het gebied van consoles. Wat snap jij hier niet van. Jij komt meteen weer met voorbeelden van specifieke gevallen/ demografische kenmerken, terwijl ik de macroeconomische trends bedoel.
GTA is de best verkopende westerse game in Japan, niet populair? Dat is niet de juiste bewoording.
[..]
Precies, dan begrijp je ook dat de trend van non-games die in Japan al een tijdje aan de gang is nu ook in het westen wortel schiet (iets later). He?![]()
Dat F-Zero idee ziet er tof uit, maar ik eis een stuur add-on mocht Nintendo het echt zo doen bij racegamesquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Leuk filmpje over hoe de Revolution controller zou kunnen werken: click.
quote:NEW YORK (CNNMoney.com) – Interesting factoid about the Nintendo Revolution controller: It's smaller and lighter than you might think.
I recently had the chance to get some hands-on time with the company's next generation console to see whether the Revolution was, in fact, revolutionary. While the controller I used was still a prototype (the final one will be a bit larger and will include a button to power the machine on and off), it gave me a good chance to see what to expect when the system launches next year.
Shaped like a television remote control, the Revolution controller uses internal sensors to translate your wrist, arm and hand movements on screen. It's easy to use, but takes a few minutes to adjust your playing style. (I initially found myself waving my arms wildly, resulting in the onscreen pointer whizzing back and forth at blinding speeds.)
Nintendo wasn't kidding when it said it wanted to change the way people play, though. Once I figured out that subtle movements made for simple gameplay, I went through eight demos demonstrating a variety of features and possible uses. A simple point and shoot demo (like any of the thousands of Web-based Flash games) was more fun than I expected. I effortlessly pulled off loops and flight stunts I've never been able to manage with today's standard controller in a flying demo, simply by holding the controller as I might a paper airplane. ("Star Fox" fans should start getting excited.)
Other demos allowed me to telescopically zoom in and out on the screen, simply by moving the controller forward and backward and try some fishing by 'feeling' fish nibble on the line (via a rumble effect), then yanking the controller up in the air to hook them. ("Animal Crossing" fans, you might want to get excited, too.)
By adding an auxiliary thumbstick controller, I was able to play through a level of a retrofitted "Metroid Prime 2" (a GameCube game). Confession time: When it comes to console shooters, I'm terrible. I can finish them, but I'm nowhere near as competent as I am with my mouse/keyboard setup for the PC. In the early stages of the "Metroid" demo, it looked like this trend would continue, as I was all over the screen. By mid-way, though, I was better able to move and aim – and enjoyed the game far more than I did with the GameCube controller. ("Metroid" fans... well, you're probably already pretty excited.)
It turns out I'm not the only one who has this problem with standard controllers.
"I was a developer for many years before my current role, but I've never been a very good gamer," Nintendo president Satoru Iwata told me. "I've never been able to control a first-person shooter, but as soon as I used the Revolution controller, I found it very easy to control the game. So, I think that's a genre that's particularly well suited for the controller."
Reggie Fils-Aime, executive vice president of sales and marketing for Nintendo of America, said he hopes to see another type of game really take off with the Revolution.
"I hope [massively multiplayer online games] are really explored on this system," he said. "That's a genre, from the home console standpoint, that really hasn't been explored very well."
One of the problems the Revolution faces is dislodging the idea of the standard controller from people's minds. Mention home video games to most people and they'll conjure a mental image of someone sitting on a couch, both hands gripping one of today's standard controllers and not moving much. So the idea of moving your arm in a virtual sword fight or taking virtual aim at onscreen monsters might be hard to get across.
"When we first watched it, we thought, frankly, 'what the hell is this?'," said Jack Sorensen, executive vice president of worldwide studios for THQ. "The main thing is getting it in your hands. Once you do that, it's pretty intuitive. It's not about more buttons. It's about ease of use for consumers. ... I'm surprised and happy with the direction Nintendo is going."
Nintendo was in a similar situation a year ago when it launched the Nintendo DS. Explaining to people that a touch screen would be used to play games wasn't easy. The DS was something that had to be experienced to fully understand. Iwata said the company is better prepared this time around.
"It's going to be a challenge to take something that's a new concept and new idea and convey to the public ... how to understand it, but honestly I think the Revolution controller is going to be a lot easier to convey to the public than the DS was as a system," he said. "We've learned a lot in terms of how to communicate to people these new and different ideas and because of the experience we had with the DS, we're much more prepared."
The company has high hopes for its next console (Revolution, it should be noted, is just a code name – the system's official name will be announced next year). Iwata has previously said if sales do not surpass the GameCube's, it will be considered a failure.
It goes beyond that, though.
"Until now, within a single household, we've had family members who play video games and family members who don't play video games - and they've been very separate," said Iwata. "Gradually, the barriers between those two have gotten stronger. ... Today, if you don't understand the controller, you're not able to enjoy video games. ... We expect [the Revolution controller] to become the standard in video game controls."
That's a tall order, especially amongst an audience that tends to be resistant to change. (The DS was often scorned by core gamers when it was initially announced. Some of those same gamers now regularly sing its praises. Others continue to argue it's a gimmick.)
The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).
That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.
"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.
Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktverandering.
Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoorquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal niet![]()
Niks waar moeten zijn, is gewoon een constatering, ze zijn gebasseerd op huidige ontwikkelingen. Net zoals Japan een goede graadmeter is voor landen als America in enkele jaren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoor. Dat de verkopen in Japan tegenvallen zal heus niet de enige aanleiding worden, mocht er al iets veranderen. Het kan nl. ook zo zijn dat de economie daar behoorlijk tegenvalt, dat mensen niet meer geïnteresseerd zijn in games, en noem maar op. De industrie groeit wereldwijd nog steeds enorm en haalt binnenkort de muziekindustrie in qua omzet; hoezo terugval, het gaat prima zo. Dat een groep mensen die wat langer spelletjes spelen meer interesse krijgen in non-games is logisch te verklaren, maar de massa bepaalt nog altijd wat er het meeste gekocht wordt. En dat zijn geen non-games.
Valt best mee hoor.quote:Vind je t gek dat het de muziekindustrie inhaalt? Enig idee waarom de muziekindustrie zo gekelderd is de laatste jaren?
In Europa is het al bijgetrokken, de VS moet de klap nog krijgen. Maar dat is een heel ander verhaal.quote:Dat de economie daar tegenvalt is ook weer een aanknopingspunt met America & Europa want we hebben hier dezelfde economische terugval de laatste jaren.
Ik vind iig MGS veel indrukwekkender dan de launchtitels van de 360. Ik ben bekend met het rekenkracht centreren op 1 character enzo (Mario 64; stretch face), maar ik denk toch dat die PS3 kwa kracht zeer indrukwekkend gaat worden. Alleen al omdat ie met gemak 2 keer 1080p aankan. Trouwens, het moment dat die troepen met mechanische tanks in het filmpje aan kwamen lopen kun je niet meer zeggen dat ze alles geconcentreerd hebben op 1 character (dat was gewoon indrukwekkend).quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:31 schreef Kill_em_all het volgende:
alex4allofyou die mgs4 video is ook niet zo geweldig hoor. Zelfde truukje als nvidia altijd met hun techdemo's doet. Pleur alle rekenkracht in 1 character (en een paar andere kleine dingen) en iedereen heeft 6 liter kwijl uit zijn bek lopen omdat het er ubervet uitziet. Vervolgens boot je je game en is het dag ubermooie plaatjes want dan moeten er opeens meer dingen tegelijk worden berekend.
Om nog even terug te komen op PC gfx, die zullen vast wel beter zijn dan die van de consoles in 2007 maar aan de andere kant betaal je voor pc hardware ook dik geld. Ik heb een paar keer een high-end videokaart gekocht maar ik denk dat ik in de toekomst met de rev/ps3/x360 dan toch liever een console haal want als ik zie hoeveel games er op de pc komen die ik echt wil spelen en hoeveel ik kwijt ben aan hardware dan is dat het niet meer waard, dan maar mindere gfx met mijn DS merk ik ook dat ik daar net zoveel lol mee kan hebben als met mijn pc met ubergfx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |