quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:26 schreef Retuobak het volgende:[..]
Wat iedereen doet kan me niet zoveel schelen eigenlijk, wmb gaat meestal toch de coverage naar de verkeerde games. Naar de zoveelste saaie shooter die er net wat beter uit ziet dan z'n voorgangers maar nog dezelfde gameplay en AI biedt als in 1990 en zich nog steeds in donkere gangen vol met monsters afspeelt (denk Doom 3, Quake 4 etc.). En sinds de N64 heeft Nintendo geen een superspetterende launchtitel gehad, dus ik maak me daarover toch wel een beetje zorgen, niet zo gek toch?
Ja, je hebt gelijk. De laatste keer dat er 1 spel was die boven de rest uitstak was Halo 1. Doom en Quake enzo is wel een topper van de beurs geweest, maar niet 1 die alle attentie opzoog. En dat is wat ik bedoel.
quote:
Mja, ik hoop eigenlijk dat ze gewoon komen met een nieuwe franchise, met volkomen andere gameplay dan we gewend zijn van Nintendo. Dat zal alleen wel niet gebeuren, het zal idd wel Mario of een van de andere bekende franchises worden (maar ws. Mario) als er één grote launchtitel komt.
Tuurlijk heb ik ook liever nieuwe franchises erbij zitten, maar Mario is gewoon een topspel ALS het voldoet aan de standaard van voorheen.
Sinds de N64 ja, ik probeerde in mijn vorige post ook uit te leggen hoe dat kwam (GC gelijk aan rest ed).
Vergeet niet dat het maar enkele jaren terug was toen Nintendo nog heerste over de gameplay/ innovatie scene. Als Nintendo hun zinnen erop zet, dan maken ze gewoon overdonderende software met alle toeters & bellen. Ik denk dat Nintendo een goudadder gevonden heeft met de REV & daarom zullen ze VEEL meer resources erin pompen (waar voorheen de GB dit ten deel viel tjijdens GC).
Sowieso heeft een nieuwe filosofie tijd nodig bij een groot concern. IMO is het begonnen met de nieuwe GB SP en in die tijd hebben ze de DS ook ontworpen en veel tijd eraan besteed. Hetzelfde gaat denk ik gebeuren met de REV, waarbij de GC het slachtoffer is geworden. We zullen versteld staan van de nieuwe aanpak van Nintendo met de REV, het kan niet anders. Je ziet dat altijd bij bedrijven die een strategie veranderen, de echte veranderingen komen na een jaar of 3.
Just u see
[ Bericht 11% gewijzigd door alex4allofyou op 15-12-2005 13:13:19 ]