Het is heel makkelijk: lees de OP, daar staat eigenlijk allesquote:Op vrijdag 16 december 2005 10:10 schreef Oksel het volgende:
Jezus wat een lappen text..Binnenkort GAM/[Nintendo Revolution 45 Samengevat]How the big N makes us wait.. ?
wordt handig in een kamermet veel rommel; ken je elke maand een nieuwe kopen!quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:44 schreef Erwtensoep het volgende:
Dat ding word met de dag kleiner, ik zie het nauwelijk nog op het plaatje
http://www.computerandvid(...)_story.php?id=131405quote:Hideo Kojima reckons the ladies will love the Revolution - and not just because the wand has a vibration function
15:58 According to Hideo Kojima, the man behind the mighty Metal Gear series, the Nintendo Revolution "will be popular with girls". Unfortunately, he then completely failed to elaborate on the statement, so we're slightly unsure if he knows something we don't know. Chances are though, he does. After all, he's practically a trained mercenary now.
However, in a transcript printed in the latest edition of Japanese mag Famitsu, Kojima-san did explain why he's fallen so totally head over heels with Nintendo's next-gen machine. Apparently, he wants to create games that are "based on life, something organic" to bring his craft closer to that of movie directors and novelists. It seems Kojima-san feels the Revolution is the machine that's going to finally enable him to do that.
quote:Apparently, the Hideo Kojima-Shigeru Miyamoto interview mentioned in last week's issue sparked so much discussion, Famitsu publishes a transcript this week. Kojima's comments on "Natural, not real" are becoming industry buzzwords. I'm sure the Tokyo Ministry Of Buzzword Appropriation (MOBA) is busy pounding keyboards as we speak. Also, Miyamoto's comment when asked his opinion of the Metal Gear Solid 4 trailer hit a sour note. Famitsu last week reported that he said, "What are you asking ME for?" The transcript shows a more gentle wording: "Are you asking ME? Oh, I'm sorry -- I'm busy with Legend of Zelda at the moment."
I still think that's a little snippy. Show a little compassion, Shiggy. Kojima goes on to say some very Kojima-like things: "The Revolution will be popular with girls." He says he wants to make a game "based on life, something organic," something that will bring him closer to the movie directors and novelists he admires, and that the Revolution is the most capable means of achieving that goal. Most noteworthy is that while Miyamoto is called "Miyamoto-san" ("Mr.") by interviewers, Kojima is called "Kojima-kantoku" -- the suffix "-kantoku" is what you'd affix to the last name of a film director. He is the only game designer addressed with this suffix.
Wat nou "Show a little compassion"quote:
Misschien is de bedoeling 'lost in translation'. Zoals de meeste japanse quotesquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:41 schreef Retuobak het volgende:
Respect voor het werk van anderen in de industrie is blijkbaar niet Miyamoto's sterkste kant als ik dat zo lees
Misschien kreeg hij net de verkoopcijfers van Pikmin 2 te zien.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:
[..]
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
Dan gooi ik het maar op een vertaalfoutje jaquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:57 schreef chibibo het volgende:
[..]
Miyamoto wordt juist omschreven als een van de vriendelijkste en meest respectvolle personen in de industrie, zowel door collega's als concurrenten. Dit lijkt me inderdaad een vertaalfoutje; of hij is behoorlijk arrogant geworden nadat hij een fatsoenlijk salaris heeft gekregen.
Het kan natuurlijk ook een nieuwe strategie zijn, die hij van Kutaragi heeft afgekeken.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:10 schreef Retuobak het volgende:
Want in die quote lijkt hij net zo vriendelijk als Ken Kutaragi.
Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktveranderingquote:Op vrijdag 16 december 2005 00:47 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
'He' is een NLs woord die zoiets betekent als 'of niet'.![]()
Ik had het over Japan als trend'setter' in de zin van: Japan is voorloper op het gebied van het verkoopsentimenten. In andere woorden, als het in Japan minder gaat met de verkopen van software dan is het likely to happen in de USA na enkele jaren (and it did). En dan wel op het gebied van consoles. Wat snap jij hier niet van. Jij komt meteen weer met voorbeelden van specifieke gevallen/ demografische kenmerken, terwijl ik de macroeconomische trends bedoel.
GTA is de best verkopende westerse game in Japan, niet populair? Dat is niet de juiste bewoording.
[..]
Precies, dan begrijp je ook dat de trend van non-games die in Japan al een tijdje aan de gang is nu ook in het westen wortel schiet (iets later). He?![]()
Dat F-Zero idee ziet er tof uit, maar ik eis een stuur add-on mocht Nintendo het echt zo doen bij racegamesquote:Op vrijdag 16 december 2005 19:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Leuk filmpje over hoe de Revolution controller zou kunnen werken: click.
quote:NEW YORK (CNNMoney.com) – Interesting factoid about the Nintendo Revolution controller: It's smaller and lighter than you might think.
I recently had the chance to get some hands-on time with the company's next generation console to see whether the Revolution was, in fact, revolutionary. While the controller I used was still a prototype (the final one will be a bit larger and will include a button to power the machine on and off), it gave me a good chance to see what to expect when the system launches next year.
Shaped like a television remote control, the Revolution controller uses internal sensors to translate your wrist, arm and hand movements on screen. It's easy to use, but takes a few minutes to adjust your playing style. (I initially found myself waving my arms wildly, resulting in the onscreen pointer whizzing back and forth at blinding speeds.)
Nintendo wasn't kidding when it said it wanted to change the way people play, though. Once I figured out that subtle movements made for simple gameplay, I went through eight demos demonstrating a variety of features and possible uses. A simple point and shoot demo (like any of the thousands of Web-based Flash games) was more fun than I expected. I effortlessly pulled off loops and flight stunts I've never been able to manage with today's standard controller in a flying demo, simply by holding the controller as I might a paper airplane. ("Star Fox" fans should start getting excited.)
Other demos allowed me to telescopically zoom in and out on the screen, simply by moving the controller forward and backward and try some fishing by 'feeling' fish nibble on the line (via a rumble effect), then yanking the controller up in the air to hook them. ("Animal Crossing" fans, you might want to get excited, too.)
By adding an auxiliary thumbstick controller, I was able to play through a level of a retrofitted "Metroid Prime 2" (a GameCube game). Confession time: When it comes to console shooters, I'm terrible. I can finish them, but I'm nowhere near as competent as I am with my mouse/keyboard setup for the PC. In the early stages of the "Metroid" demo, it looked like this trend would continue, as I was all over the screen. By mid-way, though, I was better able to move and aim – and enjoyed the game far more than I did with the GameCube controller. ("Metroid" fans... well, you're probably already pretty excited.)
It turns out I'm not the only one who has this problem with standard controllers.
"I was a developer for many years before my current role, but I've never been a very good gamer," Nintendo president Satoru Iwata told me. "I've never been able to control a first-person shooter, but as soon as I used the Revolution controller, I found it very easy to control the game. So, I think that's a genre that's particularly well suited for the controller."
Reggie Fils-Aime, executive vice president of sales and marketing for Nintendo of America, said he hopes to see another type of game really take off with the Revolution.
"I hope [massively multiplayer online games] are really explored on this system," he said. "That's a genre, from the home console standpoint, that really hasn't been explored very well."
One of the problems the Revolution faces is dislodging the idea of the standard controller from people's minds. Mention home video games to most people and they'll conjure a mental image of someone sitting on a couch, both hands gripping one of today's standard controllers and not moving much. So the idea of moving your arm in a virtual sword fight or taking virtual aim at onscreen monsters might be hard to get across.
"When we first watched it, we thought, frankly, 'what the hell is this?'," said Jack Sorensen, executive vice president of worldwide studios for THQ. "The main thing is getting it in your hands. Once you do that, it's pretty intuitive. It's not about more buttons. It's about ease of use for consumers. ... I'm surprised and happy with the direction Nintendo is going."
Nintendo was in a similar situation a year ago when it launched the Nintendo DS. Explaining to people that a touch screen would be used to play games wasn't easy. The DS was something that had to be experienced to fully understand. Iwata said the company is better prepared this time around.
"It's going to be a challenge to take something that's a new concept and new idea and convey to the public ... how to understand it, but honestly I think the Revolution controller is going to be a lot easier to convey to the public than the DS was as a system," he said. "We've learned a lot in terms of how to communicate to people these new and different ideas and because of the experience we had with the DS, we're much more prepared."
The company has high hopes for its next console (Revolution, it should be noted, is just a code name – the system's official name will be announced next year). Iwata has previously said if sales do not surpass the GameCube's, it will be considered a failure.
It goes beyond that, though.
"Until now, within a single household, we've had family members who play video games and family members who don't play video games - and they've been very separate," said Iwata. "Gradually, the barriers between those two have gotten stronger. ... Today, if you don't understand the controller, you're not able to enjoy video games. ... We expect [the Revolution controller] to become the standard in video game controls."
That's a tall order, especially amongst an audience that tends to be resistant to change. (The DS was often scorned by core gamers when it was initially announced. Some of those same gamers now regularly sing its praises. Others continue to argue it's a gimmick.)
The Revolution is scheduled to launch next year, most likely in the same time frame as Sony's (Research) PlayStation 3. Nintendo, which has already hinted it might offer the console at a lower price, has already promised to reveal all the details at a May press conference preceding the E3 trade show (the annual gathering of the video game industry).
That doesn't mean it will retreat behind a veil of silence until that point, however.
"It's fair to say that we have a number of things that we will begin unveiling all next year, leading up to E3," said Fils-Aime.
Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal nietquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:12 schreef Steeven het volgende:
[..]
Oh ja, je verhaalt nu mijn mening over de DS en Revo op een toekomstige marktverandering.
Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoorquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:43 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Als je reageert op een reply die ik schreef voor Retuobak waarbij die punten legitiem waren dan neem ik die factoren mee die daaraan gekoppeld zijn om het uit te leggen. Kennelijk snap je de lijn van het verhaal niet![]()
Niks waar moeten zijn, is gewoon een constatering, ze zijn gebasseerd op huidige ontwikkelingen. Net zoals Japan een goede graadmeter is voor landen als America in enkele jaren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Je doet voorspellingen die in jouw ogen waar móeten zijn, omdat die in het verleden ook zijn gebeurd. Geschiedenis herhaalt zich niet hoor. Dat de verkopen in Japan tegenvallen zal heus niet de enige aanleiding worden, mocht er al iets veranderen. Het kan nl. ook zo zijn dat de economie daar behoorlijk tegenvalt, dat mensen niet meer geïnteresseerd zijn in games, en noem maar op. De industrie groeit wereldwijd nog steeds enorm en haalt binnenkort de muziekindustrie in qua omzet; hoezo terugval, het gaat prima zo. Dat een groep mensen die wat langer spelletjes spelen meer interesse krijgen in non-games is logisch te verklaren, maar de massa bepaalt nog altijd wat er het meeste gekocht wordt. En dat zijn geen non-games.
Valt best mee hoor.quote:Vind je t gek dat het de muziekindustrie inhaalt? Enig idee waarom de muziekindustrie zo gekelderd is de laatste jaren?
In Europa is het al bijgetrokken, de VS moet de klap nog krijgen. Maar dat is een heel ander verhaal.quote:Dat de economie daar tegenvalt is ook weer een aanknopingspunt met America & Europa want we hebben hier dezelfde economische terugval de laatste jaren.
Ik vind iig MGS veel indrukwekkender dan de launchtitels van de 360. Ik ben bekend met het rekenkracht centreren op 1 character enzo (Mario 64; stretch face), maar ik denk toch dat die PS3 kwa kracht zeer indrukwekkend gaat worden. Alleen al omdat ie met gemak 2 keer 1080p aankan. Trouwens, het moment dat die troepen met mechanische tanks in het filmpje aan kwamen lopen kun je niet meer zeggen dat ze alles geconcentreerd hebben op 1 character (dat was gewoon indrukwekkend).quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:31 schreef Kill_em_all het volgende:
alex4allofyou die mgs4 video is ook niet zo geweldig hoor. Zelfde truukje als nvidia altijd met hun techdemo's doet. Pleur alle rekenkracht in 1 character (en een paar andere kleine dingen) en iedereen heeft 6 liter kwijl uit zijn bek lopen omdat het er ubervet uitziet. Vervolgens boot je je game en is het dag ubermooie plaatjes want dan moeten er opeens meer dingen tegelijk worden berekend.
Om nog even terug te komen op PC gfx, die zullen vast wel beter zijn dan die van de consoles in 2007 maar aan de andere kant betaal je voor pc hardware ook dik geld. Ik heb een paar keer een high-end videokaart gekocht maar ik denk dat ik in de toekomst met de rev/ps3/x360 dan toch liever een console haal want als ik zie hoeveel games er op de pc komen die ik echt wil spelen en hoeveel ik kwijt ben aan hardware dan is dat het niet meer waard, dan maar mindere gfx met mijn DS merk ik ook dat ik daar net zoveel lol mee kan hebben als met mijn pc met ubergfx.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |