abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32925916
Vanacht heb ik mijn eerste slaapverlamming mogen meemaken. Ik heb daar een topic over geopend ( Slaapverlamming ) om ervaringen te delen. Hoewel ik zelf er niet van uit ga dat het een spirituele oorzaak heeft en dat het dus simpelweg verklaard kan worden door lichamelijke processen ben ik wel benieuwd naar wat men hier er zoal van denkt (ik doel dus op spirituele verklaringen).
  donderdag 8 december 2005 @ 19:53:24 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32926122
Je kunt overal iets spiritueels achter zoeken natuurlijk, als dit jou helpt, prima, vooral doen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 8 december 2005 @ 20:17:05 #3
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_32926699
Ik denk dat het is zoals in het aangegeven topic die link van wiki is
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
  donderdag 8 december 2005 @ 20:23:13 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_32926875
Das nogal een moeilijke vraag, mijn antwoord zou zijn "het kan". Echter, als je uitgaat van het spirituele dan zie ik het meer als middel dan echt iets spiritueels zelf. Het is niet ongebruikelijk om tijdens zo'n verlamming iets mee te maken dat je kunt classificeren als spiritueel maar de verlamming zelf vind ik dat niet. Alhoewel het gevoel dat er iets op je zit terwijl je ook iets op je ziet zitten er ergens wel weer onder valt.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_32933811
- Kali
- abduction
- The old hag
- uittreding geweest

etc etc

Weet zelf dat ik het dood- en doodeng vond, omdat ik dus echt het gevoel had dat ik doodging.
Niet meer ademen, schreeuwen etc. Plus zag, hoorde alles, alleen niet fysiek met mijn lichaam en/of lichamelijke zintuigen dus. Mocht dit echt zo geweest zijn, dan is dat voor mij iig juist een soort van bewijs dat er meer is dan iig alleen het fysieke. Maargoed, dat zou mij nou ook niet zo verbazen eigenlijk.
pi_32934583
Vanuit slaapverlkamming kun je uit je lichaam treden. Wat daar spiritueel aan is is voor ieder verschillend. De een ziet dat als een truukje van het brein een ander letterlijk een uitreding van de ziel. Voor de brein verklaring raad ik aan Susan Blackmore te lezen. http://www.susanblackmore.co.uk/ . Voor de meer spirituele verklaring is Stenny hier de expert.

Ik heb het zelf een keer meegemaakt en weet eigenlijk niet welke verklaring de juiste is.
Aan de ene kant is de wetenschappijke verklaring best aanemelijk. Je lichaam slaapt alleen je bewustzijn niet. Dus je bent bewust in een slaap toestant. Als je dan gaat uittreden is dat niet meer dan een lucide droom. Dat lijkt ook te stroken met dingen die niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Bijvoorbeeld de deur in je astrale slaapkamer zit op een andere plek dan in je
echte slaapkamer.

Aan de andere kant voelt het vele malen realistischer dan een droom (net zo realistisch als het echte leven) en zijn de mogelijkheden zo groot dat er mischien wel iets meer aan de hand is.
Ik voel ook wel wat voor deze toaistische wijsheid :
Chuang-Tzu once dreamed he was a butterfly. When he awoke, he no longer knew if he was a butterfly dreaming he was a man, or a man who had dreamed he was a butterfly.

Het was een mooie en heftige ervaring.
100% Funk
pi_32934965
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:01 schreef Dukhlovi het volgende:
Vanuit slaapverlkamming kun je uit je lichaam treden. Wat daar spiritueel aan is is voor ieder verschillend. De een ziet dat als een truukje van het brein een ander letterlijk een uitreding van de ziel. Voor de brein verklaring raad ik aan Susan Blackmore te lezen. http://www.susanblackmore.co.uk/ . Voor de meer spirituele verklaring is Stenny hier de expert.

Ik heb het zelf een keer meegemaakt en weet eigenlijk niet welke verklaring de juiste is.
Aan de ene kant is de wetenschappijke verklaring best aanemelijk. Je lichaam slaapt alleen je bewustzijn niet. Dus je bent bewust in een slaap toestant. Als je dan gaat uittreden is dat niet meer dan een lucide droom. Dat lijkt ook te stroken met dingen die niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Bijvoorbeeld de deur in je astrale slaapkamer zit op een andere plek dan in je
echte slaapkamer.

Aan de andere kant voelt het vele malen realistischer dan een droom (net zo realistisch als het echte leven) en zijn de mogelijkheden zo groot dat er mischien wel iets meer aan de hand is.
Chuang-Tzu once dreamed he was a butterfly. When he awoke, he no longer knew if he was a butterfly dreaming he was a man, or a man who had dreamed he was a butterfly.

Het was een mooie en heftige ervaring.
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik half ontwaak en m'n ogen kan opendoen terwijl m'n lichaam nog verlamd is, hetgeen een bekend en bewezen fenomeen is (immers anders zou je ELKE beweging uit je droom nadoen en nooit normaal kunnen slapen). Ik heb het geluk gehad dat ik dit ook wel 'ns heb meegemaakt dat ik m'n ogen half kon opendoen terwijl m'n partner dat zag. Nadat ik na een worsteling met mezelf dan eindelijk wakker werd kon die bevestigen dat ik daadwerkelijk daarvoor m'n ogen een beetje open had en dat de dingen die ik toen zag (omdat de onbewuste droom zich dan vermengt met wat je ogen werkelijk zien) er toch echt niet waren.

Het is logisch en begrepen dat het lichaam zichzelf verlamt terwijl je slaapt en dat je hersens dus een overstap maken van bewust naar onbewust. Het is ook niet vreemd dat die overstap soms een beetje overlapt en misgaat.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_32935000
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:01 schreef Dukhlovi het volgende:
Als je dan gaat uittreden is dat niet meer dan een lucide droom. Dat lijkt ook te stroken met dingen die niet helemaal kloppen met de werkelijkheid. Bijvoorbeeld de deur in je astrale slaapkamer zit op een andere plek dan in je echte slaapkamer.
Hm hm, maar wat als alles nou precies zo is/was als in de werkelijkheid?
Bewuste uittreding -> alleen perongeluk wakker geworden of te laat (oeps) in het lichaam.

Ik zie er dus wel wat in dat als je slaapt 'weg' bent, word je echter eerder wakker of kom je te laat, door wat voor reden dan ook, of niet goed terug in het lichaam..

Schrikken idd .
quote:
Die ken ik ook , gister bij het lezen kwam ik die weer tegen, mooi!
pi_32935934
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 01:22 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Hm hm, maar wat als alles nou precies zo is/was als in de werkelijkheid?
Das ook mogelijk. Je kunt er geen peil op trekken. Daarom is het waarheidsgehalte van zo'n uittreding zo moeilijk te bepalen. Er zijn wel testen gedaan met kaartjes met nummers erop
die uittreders moesten raden. Zonder veel resultaat geloof ik.
De meeste uitreders kwamen in een andere wereld dan van dat kaartje terecht.
quote:
Bewuste uittreding -> alleen perongeluk wakker geworden of te laat (oeps) in het lichaam.

Ik zie er dus wel wat in dat als je slaapt 'weg' bent, word je echter eerder wakker of kom je te laat, door wat voor reden dan ook, of niet goed terug in het lichaam..
ehhh ik kan je niet helemaal volgen hier. In mijn geval bleef ik bij bewustzijn vanaf het moment dat ik in bed stapte tot en met aan dat ik die uitreding heb gehad. Het is dus echt alsof je een eindje gaat vliegen. Mn lichaam viel wel in slaap gezien de slaap verlammings verschijnselen vooraf. Het gekke is ook dat ik ook bewust was van mijn slapende lichaam. Dit gaf tijdens de uitreding het gevoel op 2 plekken tegelijkertijd te zijn. een deel van mn bewustzijn vloog door de astrale ruimte een ander klein deel bleef in mijn lichaam en probeerde wat vingers te bewegen wat nauwelijks lukte. Moeilijk onder woorden te brengen. Het lijkt wel een soort quantum toestand ofzo.
100% Funk
pi_32936062
In Rusland zeggen ze dat de huisgeest (Domovoj) je dan aanvalt/verstikt. Als je 'm dan vraagt (denkt), "Komt 't goede of komt 't slechte" dan kun je beter of slechter ademhalen (afhankelijk van of 't goede komt of 't slechte)... Men zegt dat hij dat met je doet als hij je wil waarschuwen voor extreem goede of extreem slechte nieuws of gebeurtenissen die te gebeuren staan.

Ik heb 't 2 keer meegemaakt, beide keren voordat m'n leven inderdaad op z'n kop ging staan. Ook - toen ik in 't ziekenhuis lag - is me door een mevrouw het verhaal van haar vriendin verteld. Die woonde in een veraf kutdorp, de familie werkte op de kolchoze (enige werk in de wijde omgeving) en kreeg de kans om naar de stad te vertrekken om te studeren met een beurs. Ze wilde niet gaan, omdat ze dan helemaal alleen zou zijn in de grote stad, de domovoj verstikte haar en riep "Ga! Ga!" en zij is toen toch gegaan. Aldaar maakte zij glorieus haar opleiding af en trouwde met een jongen die ze op de universiteit had ontmoet.
Ondertussen stortte de sovjetunie in en de kolchoze ging failliet - het hele dorp zat zonder werk. Haar man had echter ondertussen een flitscarriere gemaakt en haar mee omhoog getrokken en ze was in staat zelf niet al te slecht te leven met 2 kinderen en ook nog haar familie in leven te houden. Die twee zijn later ook nog samen een zaak begonnen die goed liep.
  vrijdag 9 december 2005 @ 03:05:11 #11
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32936175
schelvis gif ! word ook in vodoo ritulen tot zombies gebruikt !

ik weet ook niet heb er zelf ook last van gehad !

ik denk dat vele al antwoorden hebben gegeven

[ Bericht 25% gewijzigd door merlin693 op 09-12-2005 03:10:17 ]
  vrijdag 9 december 2005 @ 03:13:05 #12
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_32936222
quote:
In Rusland zeggen ze dat de huisgeest (Domovoj) je dan aanvalt/verstikt. Als je 'm dan vraagt (denkt), "Komt 't goede of komt 't slechte" dan kun je beter of slechter ademhalen (afhankelijk van of 't goede komt of 't slechte)... Men zegt dat hij dat met je doet als hij je wil waarschuwen voor extreem goede of extreem slechte nieuws of gebeurtenissen die te gebeuren staan.
hier begreep ik je
  vrijdag 9 december 2005 @ 08:29:13 #13
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_32937191
Wat is eigenlijk de reden dat mensen met open ogen slapen?
Dat heb ik namelijk redelijk vaak..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_32946506
Mijn verklaring voor een slaapverlamming is gewoon het feit, dat het wakker worden van de geest en het lichaam niet helemaal gelijk loopt. Je lichaam is nog verlamd tegen het slaapwandelen, wat soms een angstige ervaring kan opleveren omdat dit vaak gepaard gaat met hallucinaties.
Of dit ook een diepere spirituele oorzaak heeft weet ik niet, en ik verwacht dit eigenlijk ook niet.
pi_32951474
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:36 schreef Dukhlovi het volgende:

.. ehhh ik kan je niet helemaal volgen hier. In mijn geval bleef ik bij bewustzijn vanaf het moment dat ik in bed stapte tot en met aan dat ik die uitreding heb gehad. Het is dus echt alsof je een eindje gaat vliegen. Mn lichaam viel wel in slaap gezien de slaap verlammings verschijnselen vooraf. Het gekke is ook dat ik ook bewust was van mijn slapende lichaam. Dit gaf tijdens de uitreding het gevoel op 2 plekken tegelijkertijd te zijn. een deel van mn bewustzijn vloog door de astrale ruimte een ander klein deel bleef in mijn lichaam en probeerde wat vingers te bewegen wat nauwelijks lukte. Moeilijk onder woorden te brengen. Het lijkt wel een soort quantum toestand ofzo.
Ik werd dus van binnen wakker, maar mijn lichaam niet, niks: ogen kreeg ik niet open, hoe hard ik het ook probeerde, schreeuwen, wou mezelf bewegen, lukte ook niet, erg frustrerend dus.

Theoretisch gezien pure slaapverlamming.
Ware het niet dat ik zien kon (?), opzij kon kijken, lag op mijn rug, en voor de rest ik echt 'wakker' was, kamer was hetzelfde en toen het mij lukte (al vraag ik af het of mij lukte? Of dat je echt op het allerlaatste moment, dat je denkt 'nu trek ik het niet meer', los werd gelaten en zat er weer in of althans kon bewegen en schreeuwen * wat ik ook gedaan heb ), was ik nog steeds in dezelfde slaapkamer, met alles hetzelfde, behalve het kleine verschil dat ik mij nu fysiek kenbaar kon maken.
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:49 schreef Sessy het volgende:

...
Erg interessant verhaal.
Maar hoe zit dat dan precies met dat ademhalen?
Naar mijn weten kunnen de meeste mensen niet ademhalen gedurende zo'n ervaring, toch? En/of wie wel? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk, wie kan zichzelf herinneren dat hij/zij kon ademhalen? Ik kon dus niet, gedurende een tijdje, ademhalen. Dus ook niet beter of slechter, wat bedoel je hier precies mee eigenlijk?

Echter op het eind dus wel, vraag niet hoe.
Alsof ik van dood naar levend ging, voelde als een wedergeboorte, ik huilde ook als een baby, van de schrik, en trilde als een gek, heb nog lange tijd een soort koorts-toestand gehad, van koud naar warm. Soort shocktoestand misschien wel, wat niet gek is of zou zijn overigens.

Frappante is, ook nav jouw verhaal, dat ik mij op dat moment besefte, of ik wist, dat mijn leven van nu af aan nooit meer hetzelfde zou zijn. Dat voelde zo heel erg aan. Het is wat weggeëbt nu, tijdje terug alweer, maar toen en de tijd erna voelde het zo, ik voelde mezelf ook anders.

Ook heb ik het idee/gevoel (gehad) dat dit het begin was..hierna gebeurde er nl veel meer. Maar heb ik al genoeg over geschreven .

Heb zelf geprobeerd ook een soort onderzoek te doen naar slaapverlamming , gezien het vrij merkwaardig is en/of frappant kan zijn.

Ben benieuwd naar die ademhaling (oa)!
pi_32951835
Elk mens treedt uit elke nacht opnieuw, meestal weten we hier niets van, maar sommigen zijn zich hier dus wel bewust van.
We gaan op die momenten naar andere sferen toe, maar zijn verbonden met ons lichaam via een zilveren koord, daardoor kunnen we terug naar ons lichaam.

Een slaapverlamming is volgens mij een te vroeg intreden of te snel, je bent dan nog niet goed in je lichaam getreden.

Er zijn bv ook mensen die sterven in hun slaap bv, of zoals vaker gehoord op houseparty's waar men uittreedt door middel van drugs, sommigen treden hierbij te ver van hun lichaam af dat ze niet meer terug kunnen en dus dat zilveren koord breekt.
Vandaar dat er op houseparty's bv jongeren de dood vinden, misschien oorzaak drugs overdosis maar het kan ook zijn dat ze te ver uittraden, idem voor mensen die in hun slaap overlijden.
Misschien gewoon geen zin meer om terug te gaan naar het aardse leven?
Wie zal het zeggen. Daarbij misschien treedt er wel een ander in je lichaam als je slaapt? oid..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32952130
Zhe-devilll, waar is dat op gebaseerd, die 'kennis'?
  vrijdag 9 december 2005 @ 20:39:28 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32953904
Zoals in je vorige topic heb ik toevallig eergisteren nog een slaapverlamming gehad, het voelt echt vreemd. Het is in ieder geval niet aangenaam omdat het lichaam helemaal alleen achter blijft.

Weet nu wel dat ik mijn lichaam hard nodig heb. Wie weet voelt de dood zo aan. Een ziel zonder lichaam Het voelt alsof de ziel niet zonder lichaam kan, maar dat kan komen door dat verschijnsel. Een ziel dat niet zonder lichaam kan functioneren ook. Of misschien komt het omdat het lichaam nog niet dood was en de ziel wel.

Hoop het niet vaak mee te maken in ieder geval.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32953954
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:32 schreef FuifDuif het volgende:
Zhe-devilll, waar is dat op gebaseerd, die 'kennis'?
Veel lezen en ik ben paranormaal
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:07:32 #20
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32954648
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 20:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Veel lezen en ik ben paranormaal
Je moest eens weten hoeveel mensen van zichzelf vinden dat ze paranormaal zijn. Heb een tijd geleden een goochelaar op de tv gezien, die ook uitlegde hoe een waarzegger werkt. Je zag 6 proefpersonen die alle 6 hetzelfde verhaal te horen kregen van de waarzegger.. o.a. dat ze van zichzelf vonden dat ze ook enigszins een paranormale gave hadden. Het verhaal was gewoon een standaardverhaal, maar alle 6 vonden het knap dat de waarzegger zoveel van hun wist en zeiden dat het niet anders kon dan dat het een echte waarzegger was.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32955465
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 19:19 schreef zhe-devilll het volgende:

Er zijn bv ook mensen die sterven in hun slaap bv..
Hier dacht ik dus ook al aan of wou ik ook nog zeggen.
Stel dat je zo dood gaat, wat gruwelijk. En iedereen denkt aan een hartaanval of iets dergelijks, terwijl je aan het vechten was om terug te komen, help riep etc, maar het mocht niet baten.

Of gebeurt het dan niet als je vecht om je leven .
Zou ook nog kunnen. Andere betekenis ofzo en staat hier misschien los van.

Naja, beetje enge scenario's, maar dacht er dus ook even aan.
  vrijdag 9 december 2005 @ 21:55:57 #22
111260 Charmian
a little joy
pi_32956084
Ik heb al een aantal slaapverlammingen gehad en ik vind het 10 keer niks.
Ik heb dat wikipediastukje zitten lezen en ik ervaar het altijd zoals hier omschreven:
Gevoelsmatig:
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst

Een enkele keer beleef ik het steeds opnieuw, denk dat ik wakker ben maar dat is niet zo, dan begint de hele ellende opnieuw. Heel naar.
De laatste keer was helemaal maf, ik werd wakker maar kreeg mijn ogen niet open, ik bewoog in slowmotion omdat ik wel wilde verplaatsen maar mijn lichaam niet.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_32957130
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel mensen van zichzelf vinden dat ze paranormaal zijn. Heb een tijd geleden een goochelaar op de tv gezien, die ook uitlegde hoe een waarzegger werkt. Je zag 6 proefpersonen die alle 6 hetzelfde verhaal te horen kregen van de waarzegger.. o.a. dat ze van zichzelf vonden dat ze ook enigszins een paranormale gave hadden. Het verhaal was gewoon een standaardverhaal, maar alle 6 vonden het knap dat de waarzegger zoveel van hun wist en zeiden dat het niet anders kon dan dat het een echte waarzegger was.
jaja blabla
ik ben paranormaal omdat ik dingen aanvoel en soms weet
door middel van dromen, weten, readen, snap er zelf niets van maar vind dit ook niet erg belangrijk
ik heb zoiets van kan mij dat de reet kussen
ook wel lekker hoor soms?
Ik ben echt niks beter dan jij, remember that oke?
Hoop dat je nu gerustgesteld bent, ik verbeeld me nml niets
helemaal niets nada..ik ben gewoon?
Das alles.
  vrijdag 9 december 2005 @ 22:30:41 #24
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32957156
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:29 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

jaja blabla
ik ben paranormaal omdat ik dingen aanvoel en soms weet
door middel van dromen, weten, readen, snap er zelf niets van maar vind dit ook niet erg belangrijk
ik heb zoiets van kan mij dat de reet kussen
ook wel lekker hoor soms?
Ik ben echt niks beter dan jij, remember that oke?
Hoop dat je nu gerustgesteld bent, ik verbeeld me nml niets
helemaal niets nada..ik ben gewoon?
Das alles.
ik heb alleen maar gezegd dat heel veel mensen zichzelf paranormaal vinden
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_32958186
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 22:30 schreef DionysuZ het volgende:

ik heb alleen maar gezegd dat heel veel mensen zichzelf paranormaal vinden
En heel veel mensen vinden zichzelf normaal, dat is ook geen goed gegeven natuurlijk

waar bemoei ik mezelf nou weer mee
pi_32959179
DionysuZ heeft wel gelijk vind ik. Ik bedoel, wat betekent paranormaal zijn nu eigenlijk? Ik ervaar ook wel eens dingen die ik niet direct kan verklaren, maar dat schrijf ik niet direct aan het paranormale toe. Is nergens voor nodig.

En zhe-devilll, veel lezen zegt niets. Ik kan wel alle Superman stripboeken gaan lezen, maar daarmee ga ik nog niet geloven dat er een dergelijke figuur kan bestaan .
pi_32959608
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:50 schreef FuifDuif het volgende:
DionysuZ heeft wel gelijk vind ik. Ik bedoel, wat betekent paranormaal zijn nu eigenlijk? Ik ervaar ook wel eens dingen die ik niet direct kan verklaren, maar dat schrijf ik niet direct aan het paranormale toe. Is nergens voor nodig.

En zhe-devilll, veel lezen zegt niets. Ik kan wel alle Superman stripboeken gaan lezen, maar daarmee ga ik nog niet geloven dat er een dergelijke figuur kan bestaan .
hehehehehe..ja zo lusten we er nog wel een..
daar gaat de vraag toch niet om of wel?
Ik heb over dit fenomeen best veel gelezen
zal het us uitleggen zucht
erg veel en heb hieruit zelf enkele conclusies gevonden
althans juist bevonden op MIJN waarheid..zoals ik dit ervaar..zoals ik denk dat het
logisch is en klinkt
wat jij vind is jouw ding..ik bemoei me daar ook niet mee
Je stelt een vraag krijgt antwoorden en hieruit mag jij kiezen wat jij prettig vind om te ervaren als zijnde jouw waarheid..
that;s all
pi_32959663
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hehehehehe..ja zo lusten we er nog wel een..
daar gaat de vraag toch niet om of wel?
Ik heb over dit fenomeen best veel gelezen
zal het us uitleggen zucht
erg veel en heb hieruit zelf enkele conclusies gevonden
althans juist bevonden op MIJN waarheid..zoals ik dit ervaar..zoals ik denk dat het
logisch is en klinkt
wat jij vind is jouw ding..ik bemoei me daar ook niet mee
Je stelt een vraag krijgt antwoorden en hieruit mag jij kiezen wat jij prettig vind om te ervaren als zijnde jouw waarheid..
that;s all
Ja, sorry dat ik wat aanvallerig overkwam als je het zo ervaren hebt. Dat was niet de bedoeling en het is ook niet netjes om dat in een eigen topic te doen, waarin anderen de moeite nemen om te reageren. Dus mijn excuses!
pi_32959722
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:08 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, sorry dat ik wat aanvallerig overkwam als je het zo ervaren hebt. Dat was niet de bedoeling en het is ook niet netjes om dat in een eigen topic te doen, waarin anderen de moeite nemen om te reageren. Dus mijn excuses!
hm *tongzoent* tis je vergeven..
pi_32961443
Sweetgirly, het is eigenlijk niet zo dat je helemaal geen adem kunt halen, je kunt nog wel een heel klein beetje adem halen eigenlijk, maar het lijkt alsof dat helemaal niet zo is. En als je iets slechts te wachten staat, dan kun je na die vraag van 't slechte of 't goede helemaal niet meer ademhalen (een tijdje hoor, de huisgeest is een goede geest, ook al is hij het neefje van de duivel, hij laat je niet sterven), en als je iets goeds te wachten staat, kun je daarna gewoon rustig ademhalen.

De domovoj is overigens niet alleen uit slaapverlammingsepisoden bekend, maar ook uit een hele serie andere verhalen rondom hem. Je nodigt hem ook uit om er te komen leven als je er komt wonen, maar soms komen ze vanzelf in je huis, vooral als je katten hebt, dan komen ze bijna altijd vanzelf. Ze houden van katten en 's nachts snoepen ze van 't kattenvoer. Hij is een grote zwarte harige cousin-it figure die over plafonds kruipt, dus zo gek is het niet dat hij met slaapverlamming wordt geassocieerd.
pi_32964195
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:33 schreef ThomasBerge het volgende:
Mijn verklaring voor een slaapverlamming is gewoon het feit, dat het wakker worden van de geest en het lichaam niet helemaal gelijk loopt. Je lichaam is nog verlamd tegen het slaapwandelen, wat soms een angstige ervaring kan opleveren omdat dit vaak gepaard gaat met hallucinaties.
Of dit ook een diepere spirituele oorzaak heeft weet ik niet, en ik verwacht dit eigenlijk ook niet.
Indeed, volgens mij ten gevolge van stress oid, naar mij idee dan , ik heb het zelf ook al eens meegemaakt
pi_32965371
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 03:50 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Indeed, volgens mij ten gevolge van stress oid, naar mij idee dan , ik heb het zelf ook al eens meegemaakt
Klopt, ik ook. Het is een heel vreemd en naar gevoel dat je je niet kunt bewegen. Maar als je even wacht en je goed geconcentreerd komt er weer beweging in. Overigens heb ik nooit iets gemerkt van die hallucinaties.
pi_32969419
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 01:04 schreef Sessy het volgende:
Sweetgirly, het is eigenlijk niet zo dat je helemaal geen adem kunt halen, je kunt nog wel een heel klein beetje adem halen eigenlijk, maar het lijkt alsof dat helemaal niet zo is. En als je iets slechts te wachten staat, dan kun je na die vraag van 't slechte of 't goede helemaal niet meer ademhalen (een tijdje hoor, de huisgeest is een goede geest, ook al is hij het neefje van de duivel, hij laat je niet sterven), en als je iets goeds te wachten staat...
Thanx!

Vind dit soort verhalen altijd erg leuk/interessant.
'Hij laat je niet sterven', nee.. maar gemeen is ie wel een beetje dan, over tot het uiterste gaan gesproken dan. Wat is het doel daarmee? Weet je dat, of is er (of heeft hij) geen doel?
quote:
kun je daarna gewoon rustig ademhalen.
Nou ja, rustig
Was iig zeer opgelucht (maar nog steeds danig van slag, daarom eigenlijk niets eens de tijd om echt opgelucht te kunnen zijn) dat ik weer of opeens adem kon halen.
quote:
De domovoj is overigens niet alleen uit slaapverlammingsepisoden bekend, maar ook uit een hele serie andere verhalen rondom hem. Je nodigt hem ook uit om er te komen leven als je er komt wonen, maar soms komen ze vanzelf in je huis, vooral als je katten hebt, dan komen ze bijna altijd vanzelf. Ze houden van katten en 's nachts snoepen ze van 't kattenvoer. Hij is een grote zwarte harige cousin-it figure die over plafonds kruipt, dus zo gek is het niet dat hij met slaapverlamming wordt geassocieerd.
Whie, wow.. katten en over het plafond kruipt (die klinkt wel wat eng ).
Heb je niet nog meer (dan) van die verhalen? Waar is ie bijv. dan nog meer bekend van, als ik dat hier mag vragen. En waarom 'pakt' zo'n domovoj bijv. jou (of iemand) en niet iemand anders?
pi_32979400
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 13:57 schreef sweetgirly het volgende:
Wat is het doel daarmee? Weet je dat, of is er (of heeft hij) geen doel?
[..]
En waarom 'pakt' zo'n domovoj bijv. jou (of iemand) en niet iemand anders?
Dat zei ik eerder, omdat jou iets heel goeds of iets heel slechts staat te gebeuren - jouw leven gaat radicaal veranderen, en dat laat hij je weten.

Hij is bekend van verhalen van mensen die hem gewoon zo hebben gezien. Veel gezinnen voeren hem ook, eens per jaar of eens per maand. Hij is de geest die ervoor zorgt dat als je op vakantie gaat en de buurvrouw wordt ziek en geeft de kat geen eten of drinken, de kat 2 weken later nog leeft en de planten ook nog, ook al is dat normaal gesproken onlogisch. Hij zorgt voor bevallingen van dieren, dat die goed gaan, en hij zorgt dat het hout in de huis niet rot en dat het ijzer niet roest en zo. Als iemand gaat sterven, hoort hij vaak verdacht kloppen van de domovoj op en in de muren voordat hij gaat sterven.
Hij zorgt dat je niks verliest, maar hij kan juist om je te jennen als je niet goed opruimt iets jatten. Dan helpt het meestal als je hem koekjes belooft (en geeft, op een hoge plaats leggen) als hij het je teruggeeft - luid eisen dat hij dat doet en zeggen hoe gemeen en stout hij is! Dan vind je het vanzelf heel snel. Als hij 't niet heeft, kan 't helpen om luid hem om hulp te vragen met zoeken, of hij weet waar 't ligt.

Soms heb je 2 domovoj's in huis, en soms gaat dat goed, maar soms krijgen ze ruzie, dan hoor je klopgeesten en heb je rare verschijningen in huis en bederft voedsel in huis heel snel. Dan pakte men vroeger een bezem en klopte daarmee op de muren en balken en eiste dat 1 van de domovoj's zou weggaan.

Meisjes die maar niet konden trouwen riepen soms de hulp van de domovoj in.

En als iemand de gewoonte heeft om de hele dag door te fluiten, kan de domovoj weggaan. Soms gebeurt dat ook gewoon zo, als iemand ruzie heeft gehad met z'n domovoj of heel slecht voor het huis zorgt.
Dan is 't altijd koud in huis en ongezellig. Mensen krijgen ruzie en voelen zich niet op hun gemak, de dieren en planten sterven, het voedsel bederft, mensen worden ziek. Dan moet je een nieuwe domovoj proberen aan te trekken, en als je er dan eentje hebt, zorgen dat hij blijft.
pi_32990083
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef FuifDuif het volgende:
Vanacht heb ik mijn eerste slaapverlamming mogen meemaken. Ik heb daar een topic over geopend ( Slaapverlamming ) om ervaringen te delen. Hoewel ik zelf er niet van uit ga dat het een spirituele oorzaak heeft en dat het dus simpelweg verklaard kan worden door lichamelijke processen ben ik wel benieuwd naar wat men hier er zoal van denkt (ik doel dus op spirituele verklaringen).
waarom er een label aanhangen? en niet gewoon ervaren?

pi_33121103
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 02:49 schreef Sessy het volgende:
Het moeilijk kunnen ademhalen/verstikkingsgevoelens/het gevoel dat er iets zwaars op je borst is inderdaad al eeuwenlang verbonden aan slaapverlamming. Op zich ook heel logisch, je lichaam is nog verlamd, je ademhaling gaat dus ook automatisch. Het is een onvermijdelijk reactie dat als je hersens gedeeltelijk bewust zijn maar je NIET je ademhaling zelf kunt regelen omdat dat automatisch en langzamer gaat (je slaapt immers) dat je dat als verstikkend ervaart. Dat is tenminste ook wat ik altijd ervaar als ik dit heb, je hoort jezelf zelfs ademen en je eerste instinct is dat je het zelf in de hand wil hebben, wat dus niet lukt. In de middeleeuwen was dit voer voor afbeeldingen met duivels ("old hag") op je borst:

Persoonlijk lijkt het mij vreemd te veronderstellen dat het gecompliceerde proces van in slaap vallen van je hersens niet soms maar half lukt/misgaat. Zelf al zou tijdens de slaap contact met andere werelden mogelijk zijn, dan nog is het nogal een gewaagde stelling om te aan te nemen dat de hersens het slaapproces altijd en voor iedereen perfect uitvoeren en dat overlap uitgesloten zou zijn. Die overlap zou naar mijn mening op z'n minst dezelfde symtomen veroorzaken.

[ Bericht 7% gewijzigd door mike_another op 17-12-2005 02:03:35 ]
pi_33152085
Ik heb dit zelf wel een keer gehad
Was volledig bewust en kon me ineens niet meer bewegen
Voelde me toen ineens uit mijn lichaam getrokken worden, en kwam ergens anders terecht.
Nadat ik daar het een en ander had gedaan, kwam ik met een smak weer terug in mijn lichaam en kon ik dat weer bewegen
mama van Myrddin
pi_33192828
dat verdwijnen en weer verschijnen van dingen, gebeurt hier regelmatig.. zal er de volgende keer aan denken.. en hoe haal je een nieuwe domovoj in huis..? of gaat dat niet zomaar.?
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_33209396
Als ze ook weer verschijnen, heb je al een domovoj.
Je hebt alleen nog niet zo'n goede relatie met 'm. Zet op de avond van de eerste januari maar eens een schoteltje melk ergens bovenop een kast (ergens hoog) en zeg maar tegen de huisgeest dat dat voedsel voor hem is, zodat hij 't huis in orde houdt en beschermt en de mensen en dieren die er wonen.
Je hebt mensen die stellen dat je de domovoj eens per maand moet voeren, en anderen zeggen eens per jaar, ik ben zelf een aanhanger van de eerste theorie.

Hoe je een domovoj in huis haalt weet ik niet zo uit het hoofd, zou ik moeten opzoeken, ik weet wel dat je pap voor hem moest koken en achterlaten en dan hardop iets oplezen.
pi_33216090
Ik geloof om eerlijk te zijn niks van de paranormale verklaringen die hiervoor gegeven worden. Tuurlijk, het kan een hoop verklaren. Maar het komt niet echt als de waarheid op mij over, meer als een verklaring die mensen aan iets geven omdat ze hetgene niet kunnen verklaren met de huidige kennis.
Slaap is een erg ingewikkeld proces en erg moeilijk om onderzoek naar te doen. Zo is over slaapverlamming ook weinig bekend. Toch zijn er logische wetenschappelijke theorieën over slaapverlamming. Deze zijn, naar mijn mening, heel wat logischer dan de paranormale verklaringen.
pi_33224314
Bedankt Sessy, interessant
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:54 schreef Jeweet het volgende:
Slaap is een erg ingewikkeld proces en erg moeilijk om onderzoek naar te doen. Zo is over slaapverlamming ook weinig bekend. Toch zijn er logische wetenschappelijke theorieën over slaapverlamming. Deze zijn, naar mijn mening, heel wat logischer dan de paranormale verklaringen.
Weinig bekend over <-> wetenschappelijke theorieën + logica -> stroken ergens niet met elkaar.
Iets is bekend of niet, zolang het niet bekend is, is en kan of hoeft er ook (nog) niets logisch aan te zijn. Hoe logisch het ook klinkt of kan klinken, juist omdat er weinig over bekend is, ontbreekt de logica in deze zgn wetenschappelijke theorieën. (Juist) onlogisch dus!

Maar dat vind ik of is mijn zienswijze erop

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 19-12-2005 20:20:44 ]
pi_33586867
Ik had dit jaar een week, dat elke nacht wakker werd met een slaapverlamming. Dat was niet echt een prettig gevoel
Gelukkig heb ik er nu al een tijd geen last meer van gehad
pi_33752892
Ik heb niet alles gelezen, maar mijn mond viel open toen ik sommige dingen las!

Dit heb ik nou ook wel eens, slaapverlamming. Ik wist eerst niet wat het was en daarom noemde ik het een Zwarte Droom. Van die naam klopt echt helemaal niets. Ik zal uitleggen wat er met mij gebeurt bij 'slaapverlamming'.

De eerste keer. Ik was heel melig en had heel gezellig een wakkerblijfwedstrijd met iemand aan de telefoon. Ik was nog wat jonger en lag in bed, vreselijk moe, rond een uur of half 5. Op een gegeven moment had ik door dat ik in slaap was gevallen en dat was een grote schok voor mij. Opeens voelde het alsof mijn lichaam zich afsloot van zijn ziel om me te beschermen omdat ik 'weet' dat ik droom ofzo. Ik voelde mijn benen niet meer, later mijn armen niet meer en toen niets meer, ik kon zelfs niet ademen, niets horen, niets zien, niets zeggen(oftewel schreeuwen), niets. Het was alsof ik stierf en het deed ook pijn op een bepaalde manier. Alsof mijn bloed ging bruisen, mijn lichaam vervormde en iets in elke vierkante centimeter van mijn huid sneed. Achteraf bleek dat ineens wel mee te vallen.

De tweede keer was een tijdje geleden. Op een gegeven moment werd ik van binnenuit wakker en ik voelde dat mijn lichaam zich weer ging afsluiten van mijn geest. Ik helemaal in paniek, wat zou er gaan komen? Het voelde alsof ik doodging, dus ik dacht: niet in paniek raken, dat maakt het erger. Ik bleef dus kalm liggen zonder lucht en werd na een minuutje weer helemaal wakker.

De derde keer, niet lang na de tweede keer(een week?), was heel raar. Ik werd weer wakker en mijn lichaam was zoals gewoonlijks van plan zich af te sluiten van mijn geest. Ik dacht: misschien kan ik me nog redden uit deze Zwarte Droom! Dus ik probeerde me keihard naar links te draaien. Dat lukte niet. Ik probeerde het nog eens. Dat lukte. Ik schoot ineens keihard naar links, tegen de muur aan. Dit bewijst dat het geen droom was...

De vierde keer was diezelfde nacht en ik ontsnapte er (gelukkig) weer aan. Niets bijzonders aan, wel toevallig dezelfde nacht.

De vijfde keer...jaa... dat was vreselijk eng. Het was deze vakantie nog. Ik was in slaap gevallen in de auto naar duitsland, gezellig op vakantie. Op een bepaald moment had ik dat dus door en weer een 'aanval'. Wat mij opviel was dat ik gewoon kon zien! Iedereen om mij heen in de auto deed heel erg blij(mijn broer en ouders hadden schijnbaar vette lol). Ik hoorde echter niets. Ik kon me niet meer bewegen, niet meer ademen. Niets... en toen gebeurde er iets heel vreemds, het leek alsof mijn geest 10 centimeter naar achter schoot in de auto. Dat was echt héél eng. Alsof mijn geest mijn lichaam niet kon volgen. Toen probeerde ik weer keihard naar links te draaien en dat lukte uiteindelijk, maar dat was dus na de aanval. Volgens mijn broer was het heel grappig om te zien hoe ik wakker werd...

Het was dus geen droom en het was ook niet zwart. Ik vind het allemaal eigenlijk heel eng rond slaapverlamming... ik weet pas sinds een tijdje dat het 'slaapverlamming' heet en dat het vaker voorkomt.

Amen.
tvp!
pi_33759644
Zelf heb ik ook wel eens een staat van slaapverlamming meegemaakt en dacht ik dat ik zweefde en door de ruimte kon vliegen. Het voelde allemaal heel erg echt aan, maar ik heb me naderhand wel gerealiseerd dat die ervaring niets anders was dan een droom, die heel intens werd beleefd. Feit is dat dergelijke 'uittredingen' namelijk nooit door partners worden waargenomen... Het is wel degelijk een droom en die droom bevindt zich helemaal onder je hersenpan. Net als alle andere zintuiglijke waarnemingen. Wat je hersenen registreren hoeft nog niet de werkelijkheid te zijn. Net zodat dromen ook maar een mengelmoes van gedachtenflarden zijn.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33760533
hmmm

nu ik dit zo allemaal lees heb ik zelf het gevoel dat ik vroeger dat ook heb gehad (best vaak). als ik zo'n droom/nachtmerrie kreeg, moest ik allemaal dingen uitvoeren (grasmaaien ect.) maar als ik dat niet snel genoeg deed werd ik achter gelaten en zou niet meer terug komen, en als ik dan uiteindelijk terug mocht gaan, ging dat naar mijn idee door een soort zilvergrijze tunnel die heel lang duurde.

als ik dan wakker was, rende ik altijd naar mn ma en was de dag erna dood ziek (rond de 40/41 graden). in het begin kon ik er niet veel van herrineren maar uiteindelijk had ik ze vroeger bijna elke maand wel een keer dus probeerde ze te onthouden en dit kan ik er nu van herrineren.
nu heb ik zelf geen last meer van en ben ook niet ziek geweest.

is dit ongeveer hetzelfde of zie ik het verkeerd?
pi_33768430
Ik heb zelf vrij recent ook zelf een nachtmerrie gehad in een soort halfslaap. Ik weet niet meer precies wat ik droomde maar ik weet nog wel dat het een onprettige situatie was. Ik riep om hulp, en waarschijnlijk ook hardop. Ik heb het idee dat ik me daarmee zelf wakker maakte. Vervolgens zat ik in een soort situatie van halfslaap, waarbij ik me bewust was van het feit dat ik in mijn eigen bed lag. Ik kon me echter nog niet bewegen. Ik was nog steeds gestresst door de onprettige situatie waarin ik in mijn droom zat. (Snelle hartslag, bijvoorbeeld)

Langzaam maar zeker werd ik echt wakker en de angst die ik in mijn droom had vloeide ook langzaam weg. In die toestand was ik ondertussen dus wakker en angstig tegelijk. Pas later, toen ik helemaal ontwaakt was voelde ik me weer op mijn gemak.

Dat angstgevoel was in de periode tussen slaap en wakker zijn erg reëel en behoorlijk sterk.
pi_33768742
quote:
als ik dan wakker was, rende ik altijd naar mn ma en was de dag erna dood ziek (rond de 40/41 graden). in het begin kon ik er niet veel van herrineren maar uiteindelijk had ik ze vroeger bijna elke maand wel een keer dus probeerde ze te onthouden en dit kan ik er nu van herrineren.
nu heb ik zelf geen last meer van en ben ook niet ziek geweest.
Ik merk zelf dat ik slecht slaap en nachtmerries heb als ik fysiek niet in orde ben, bijvoorbeeld bij verkoudheid of na slecht eten. Ik denk dat de dromen voortkomen uit het ziek zijn en dus niet het ziek zijn uit de dromen.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 16:02:48 #49
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33768979
Ik had van de week weer een slaapverlammingepisode . Ik werd wakker, maar was nog erg moe dus viel steeds weer half in slaap. Op een gegeven moment merkte ik dat ik niet meer kon bewegen, ademhalen ging zelfs moeilijk. Maar omdat ik het al vaker heb gehad heb ik me er niet met alle macht tegen proberen te verzetten maar het gewoon over me heen laten komen. Werkte goed
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:40:19 #50
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33772531
Slaapverlamming is al jaren bekend en er werd vroeger inderdaad gesteld dat het een geest of verschijning moest zijn geweest.
Nu hier nader onderzoek naar is geweest blijkt dat als mensen in de diepste slaap (rem) zitten je hersenen je lichaam uitschakelen voor eventuele rare bewegingen waarin je jezelf kan bezeren. maw een verschijning of iets dergelijks dat dan wordt waargenomen komt dan voort uit je onderbewustzijn (droom).

Dus als je in die slaap wakker word zijn al die functies uitgeschakeld het duurt dan even eer je hersenen dan het mechanisme weer in werking zetten.

Ik zelf heb dit ook 2x meegemaakt en ik werd er angstig van. Ik ben het gaan opzoeken en nadat ik laatst het hele verhaal op discovery sience gezien had stelde dat mij heel erg gerust. eigenlijk niets om bang voor te zijn....

[ Bericht 13% gewijzigd door Vinnie_31 op 06-01-2006 17:47:34 ]
pi_33773908
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:40 schreef Vinnie_31 het volgende:

Ik zelf heb dit ook 2x meegemaakt en ik werd er angstig van. Ik ben het gaan opzoeken en nadat ik laatst het hele verhaal op discovery sience gezien had stelde dat mij heel erg gerust. eigenlijk niets om bang voor te zijn....
Ik vraag het mezelf af, wie weet dat er wel een aantal mensen gedurende een slaapverlamming gestorven zijn, onder de diagnose 'hartaanval' . Wie zal het weten, navragen kunnen we het niet
pi_33773994
Ik heb wel een tijd gehad dat ik wakker werd en geen adem meer kon halen
en echt moest snakken daar adem en dat duurde echt even,was echt zo eng elke keer weer dacht ik dat ik dood ging.
Heb het nu al heel lang niet meer gehad
pi_33793680
Ik zie het als een lichamelijk proces, dat heeft niks te maken met het paranormale.
  zondag 8 januari 2006 @ 21:23:32 #54
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_33845612
Ik heb me de laatste tijd weer eens flink in het onderwerp verdiept (ik heb het volgens mij nog nooit ervaren) en ik heb het een paar nachten terug wel vaag gedroomd dat dit gebeurde. Maar ik weet het niet zeker, misschien was het wel echt. Diezelfde nacht waarin ik dacht dat ik slaapverlamd was geweest werd ik voor de eerste keer s'morgens echt met een smak in m'n lichaam gegooid; toch voelde het niet onprettig, het voelde alsof ik eindelijk iets verder was gekomen met uittreden.

Ook had ik een paar nachten meer terug iets van 10-20 keer dat ik wakker werd met een val-gevoel weet je wel. En de hele tijd wist ik dat als ik in slaap viel het weer ging gebeuren; ik denk echt dat je er veel op concentreren meewerkt aan het verkrijgen van iets.

Iets anders gerelateerds; ik ben bang om tijdens het uittreden mezelf te zien als het ooit eens lukt. Die angst belemmerd me wel om het rustig te proberen. Sinds ik me kan herinneren heb ik altijd al een soort angst gehad om mezelf in een reflectie te zien s'avonds; het wordt wel minder maar ik weet dat ik er vroeger wel eens zowat paranoia van werd. Daarom lijkt het me ook erg eng om s'nachts opeens verlamd te zijn terwijl er een schaduw op je af lijkt te komen, iig voelt het idee het zelfde als wanneer ik s'nachts mijn eigen reflectie zie.
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_33852135
Nu je dat zo zegt klinkt het ook ineens eng. Ik heb er nooit bij stilgestaan, de enige angst die ik ooit heb gehad is dat je bij het uittreden niet meer in je lichaam terug kunt komen(toen ik daar nog niets over wist).

Lijkt me idd eng als je ineens een schaduw naar jezelf toe ziet komen en je schijnt het gewoon zelf te zijn... echt griezelig.
tvp!
pi_33853612
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef Otmed het volgende:

Lijkt me idd eng als je ineens een schaduw naar jezelf toe ziet komen en je schijnt het gewoon zelf te zijn... echt griezelig.
Of dat je denkt dat er iemand op je borstkas zit, je tegenhoudt etc zit, terwijl je het zelf bent
Vind je het gek dat je dan geen adem kan halen, als je er immers (nog) niet bent (in je lichaam).

maargoed , het zou (zomaar) kunnen..
pi_33854729
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:34 schreef -Guppie- het volgende:
Ik heb wel een tijd gehad dat ik wakker werd en geen adem meer kon halen
en echt moest snakken daar adem en dat duurde echt even,was echt zo eng elke keer weer dacht ik dat ik dood ging.
Heb het nu al heel lang niet meer gehad
Hee.
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt. Twee keer zelfs. Lang geleden.

En ik (bij de eerste keer) maar schreeuwen.
edit: zo van "HELP IK STIK IK GA DOOD HELP"

En niemand hoort me.

Fucking scary is dat.

[ Bericht 4% gewijzigd door klnvntrbyt op 09-01-2006 01:40:34 (toegevoegd wat ik probeerde te schreeuwen) ]
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_33854778
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:23 schreef AlttC het volgende:
Ik heb me de laatste tijd weer eens flink in het onderwerp verdiept (ik heb het volgens mij nog nooit ervaren) en ik heb het een paar nachten terug wel vaag gedroomd dat dit gebeurde. Maar ik weet het niet zeker, misschien was het wel echt. Diezelfde nacht waarin ik dacht dat ik slaapverlamd was geweest werd ik voor de eerste keer s'morgens echt met een smak in m'n lichaam gegooid; toch voelde het niet onprettig, het voelde alsof ik eindelijk iets verder was gekomen met uittreden.

Ook had ik een paar nachten meer terug iets van 10-20 keer dat ik wakker werd met een val-gevoel weet je wel. En de hele tijd wist ik dat als ik in slaap viel het weer ging gebeuren; ik denk echt dat je er veel op concentreren meewerkt aan het verkrijgen van iets.
Nee, dat is het in-slaap-val gevoel. Dat het lijkt alsof je valt. Maar in feite val je (weer) (kort) in slaap...
Slaapverlamming is iets heeeeel anders.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_33854902
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:33 schreef sweetgirly het volgende:

Vind je het gek dat je dan geen adem kan halen, als je er immers (nog) niet bent (in je lichaam).
Een piloot kan immers ook niet vliegen zonder vliegtuig

kwam ik nog op, aanvulling
pi_33854962
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:36 schreef sweetgirly het volgende:

Een piloot kan immers ook niet vliegen zonder vliegtuig
Of hij moet een parachute hebben, vrije val maken in je vliegtuig, om zelf weer de vliegtuig te kunnen besturen.

ik ga verder..pfff, anders blijf ik mezelf corrigeren/verbeteren, of/of-en
pi_34192361
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:29 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Nee, dat is het in-slaap-val gevoel. Dat het lijkt alsof je valt. Maar in feite val je (weer) (kort) in slaap...
Slaapverlamming is iets heeeeel anders.
volgens mij heeft het wel iets met elkaar te maken... als ik zo'n in-slaap-val-gevoel dinges heb, weet ik dat er die nacht iets zal komen waar ik last van zal krijgen... slaapverlamming dus.
tvp!
pi_34193908
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:31 schreef Otmed het volgende:

[..]

volgens mij heeft het wel iets met elkaar te maken... als ik zo'n in-slaap-val-gevoel dinges heb, weet ik dat er die nacht iets zal komen waar ik last van zal krijgen... slaapverlamming dus.
Als je in slaap valt kom je eerst in fase I van de non-REM slaap. Bij slaapverlamming wordt je wakker uit een REM-slaap, het is dus niet hetzelfde...
pi_34197115
Heb het zelf ook wel eens gehad. Ik lag toen na mijn werk uit te rusten op bed, toen ik me opeens compleet niet meer kon bewegen. Ook hoorde ik niks meer en kreeg ik grote moeite met kijken. Ik heb toen geprobeerd om iemand te roepen, maar dit lukte niet(of ik heb het zelf niet gehoord). Na ongeveer 20 seconden was alles weer normaal. Het was redelijk beangstigend moet ik zeggen . Heb er destijds ook een topic over geopend, maar die kan ik niet meer terug vinden.

Maar in iedergeval, heb het later een keer nagevraagd bij de vader van een vriend (dokter). Die vertelde dat er wel vaker mensen langskomen met zo'n verhaal, en het heeft te maken dat je lichaam de belangrijke functies als bewegen grotendeels uitschakelt. Dit om slaapwandelen te voorkomen. Normaal treedt dit pas in werking in je REMslaap, maar in uitzonderlijke gevallen gebeurd dit voordat je daadwerkelijk slaapt (of blijft het actief terwijl je net wakker ben). Dit kan komen door slaaptekort, of onregelmatig slapen. Het komt trouwens vaker voor bij het wakker worden, en niet zoals bij mij voordat je in slaap valt. In iedergeval is er niets spiritueels/paranormaals aan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_34199655
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:35 schreef Jeweet het volgende:

[..]

Als je in slaap valt kom je eerst in fase I van de non-REM slaap. Bij slaapverlamming wordt je wakker uit een REM-slaap, het is dus niet hetzelfde...
neehee. ik zeg ook niet dat het hetzelfde is. Ik zeg alleen dat het toevallig is dat ik elke nacht last heb van slaapverlamming als ik ook last heb van dat valgevoel.
tvp!
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:03:57 #65
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_34204460
quote:
Omdat slaapverlamming enkel symptomatische overeenkomsten hebben met bv verhalen van alienontvoering, zien van indentiteiten, enz. Kun je onmogelijk concluderen dat slaapverlamming de verklaring is voor alle spirituele ervaringen die overeenkomst vertonen met symptomen van slaapverlamming.
Het is een keuze dergelijke logica te hanteren en door te trekken, maar objectief is het zeker niet.

een bal is rond en daarom is het een appel.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_34395468
Zoooooooooo dat moet mij dus echt NIET gebeuren

Als ik die symptonen zo lees :

Gevoelsmatig:

De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Auditief:

Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:

Gevoel van aanraking
Visueel:

Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.

Dan lijkt me dat gewoon echt zooo onwijs eng dat ik gewoon keihard zou gaan huilen .

Vooral dat laatste in combinatie met voetstappen of stemmen

Tyfus schrik me ff helemaal dood gelijk omdat de deur door de tocht openschiet
pi_34399435
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Gebleekte het volgende:
Zoooooooooo dat moet mij dus echt NIET gebeuren

Als ik die symptonen zo lees :

Gevoelsmatig:

Auditief:

Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:

Gevoel van aanraking
Visueel:

Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.

Dan lijkt me dat gewoon echt zooo onwijs eng dat ik gewoon keihard zou gaan huilen .

Vooral dat laatste in combinatie met voetstappen of stemmen

Het hoeft zeker niet dat je al die symptomen hebt bij een slaapverlamming. Je moet je gewoon beseffen dat t niet gevaarlijk is, dan is het ook niet eng...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:11:45 #68
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34399553
quote:
Hier heb ik de laatste tijd heel erg veel last van, soms een week lang dagelijks en vooral de vibratie icm het harde geluid is vrij vervelend.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_34400300
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Gebleekte het volgende:
...

Het zien van een zwart figuur of schaduw heb ik (gelukkig) allemaal niet gezien toen. Anderen wel?
Alleen het gevoelsmatige wat: druk op borst of lichaam, niet kunnen ademen, schreeuwen etc. Was gewoon geheel bij bewustzijn, behalve mijn lichaam.
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef HAL9000S het volgende:

Hier heb ik de laatste tijd heel erg veel last van, soms een week lang dagelijks en vooral de vibratie icm het harde geluid is vrij vervelend.
Heb ik ook last van gehad, en allemaal na de 'slaapverlamming'.
Periode waarin op een gegeven moment bijna dagelijks een zoem in mijn oor kwam als ik ontspannen was of in ontspannen toestand op bed lag. Ging van links naar rechts, alsof mijn gehoor zich ook tienvoudigd versterkt had (ook een keer in een bewuste droom gehad, die keiharde ruis/geluid dan, die droom eindigde met jukeboxen aan weerskanten, liep er op af, geluid steeds harder, totdat het onhoorbaar werd, heel erg voelde ik dit, bijna alsof ik door het geluid in een zwart gat belandde en toen of dan werd ik wakker).

Overigens heb ik die ruis die komt in mijn oren nu niet meer.
pi_34400743
Heb toen ook op één ochtend vogeltjes voor mijn raam supermooi horen fluiten.
Zo zuiver, zo mooi. Was één keer, maar zal dat ook niet vergeten . Was een trance opzich, alsof het zo moest zijn (alsof die vogeltjes het expres deden, ik voelde het/ze gewoon (aankomen ofzo). Een orkestje voor mijn raam, zo lief

magoed, zal wel weer als lariekoek klinken, toch was het zo, en vond het zelf erg mooi
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:08:44 #71
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34400838
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef sweetgirly het volgende:
Heb toen ook op één ochtend vogeltjes voor mijn raam supermooi horen fluiten.
Zo zuiver, zo mooi. Was één keer, maar zal dat ook niet vergeten . Was een trance opzich, alsof het zo moest zijn (alsof die vogeltjes het expres deden, ik voelde het/ze gewoon (aankomen ofzo). Een orkestje voor mijn raam, zo lief

magoed, zal wel weer als lariekoek klinken, toch was het zo, en vond het zelf erg mooi
ik ken het
pi_34401107
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:08 schreef DionysuZ het volgende:

ik ken het

Ja, gewoon onverklaarbaar mooi soms

[ Bericht 24% gewijzigd door sweetgirly op 24-01-2006 01:57:17 ]
pi_34410697
Godverdomme. Ik lees dit topic nooit meer door vlak voordat ik naar bed ga

Nou droomde ik vannacht dat ik zo'n verlamming kreeg! Ik droom namelijk altijd over dingen waar ik bang voor ben geweest die dag, en vooral vlak voor het slapen gaan

Ik werd dus wakker en toen kon ik mezelf niet meer bewegen, alleen mn hoofd. En ik zag dus een soort van schaduwen in mn kamer bewegen. Toen raakte ik zo in paniek, dat ik mn ma wou roepen, en dat lukte dus niet Toen ben ik dus keihard huilend naar mn ma gerend toen ik wakkere werd ( in mn droom dus )

Nee geef mij maar een ODOL als ik wakker word, ipv zo'n verlamming!

Toch maar ff aan moeders vragen of ze niks geks gehoord heeft

[ Bericht 2% gewijzigd door Gebleekte op 24-01-2006 13:20:14 ]
pi_34410745
Okee dr gaat ff van alles fout nu
pi_34427494
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:15 schreef Gebleekte het volgende:
Godverdomme. Ik lees dit topic nooit meer door vlak voordat ik naar bed ga

Nou droomde ik vannacht dat ik zo'n verlamming kreeg! Ik droom namelijk altijd over dingen waar ik bang voor ben geweest die dag, en vooral vlak voor het slapen gaan

Ik werd dus wakker en toen kon ik mezelf niet meer bewegen, alleen mn hoofd. En ik zag dus een soort van schaduwen in mn kamer bewegen. Toen raakte ik zo in paniek, dat ik mn ma wou roepen, en dat lukte dus niet Toen ben ik dus keihard huilend naar mn ma gerend toen ik wakkere werd ( in mn droom dus )

Nee geef mij maar een ODOL als ik wakker word, ipv zo'n verlamming!

Toch maar ff aan moeders vragen of ze niks geks gehoord heeft
Hoe weet je dat dit een droom was?
tvp!
pi_34430141
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:52 schreef Otmed het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dit een droom was?
Ja, naja.. Dat vroeg ik me dus vandaag ook een tijdje af ja

Aan de ene kant was het onwijs realistisch, maar aan de andere kant denk ik dat ik me het beter zou kunnen herrineren als het echt echt was, meer details enzo. En m'n moeder heeft niets raars gezegd over eventueel gedrag vannacht

Maar aan de andere kant is de gedachte dat het msgien wel idd echt was wel behoorlijk freaky ja het zou idd ook gewoon kunnen. Vaag
pi_37973282
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef onemangang het volgende:
Feit is dat dergelijke 'uittredingen' namelijk nooit door partners worden waargenomen...
Bij uittredingen zien de uittreders zichzelf liggen. Het is dus zo gek nog niet dat de partner niets merkt, die ziet immers gewoon een lichaam liggen lijkt me.

Maar goed dat jij je dat gerealiseerd hebt later, want onze hersenen houden ons zo vaak voor de gek. Onze ratio gelukkig niet.
pi_37974364
OOps had mijn reply bij de verkeerde (deel1) gepost:

Wat wel raar is dat '' hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd''.
Klinkt wel een beetje als een duivel ofzo??
Ergens anders op dit forum heb je een geluidsopname van een duiveluitdrijving uit Rusland en daar hoor je ook van die metaalgeluiden

Heb het zelf ook een keer gehad maar dan zonder geluiden. Lag te slapen, voelde 2 handen op mijn hals en kon geen lucht halen en kon me niet bewegen, en toen met een uiterste krachtsinspanning greep ik naar de lamp om te kijken wie daar was! Niemand Was wel een hele vreemde ervaring
pi_37975129
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:25 schreef Tatutatu het volgende:
OOps had mijn reply bij de verkeerde (deel1) gepost:

Wat wel raar is dat '' hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd''.
Klinkt wel een beetje als een duivel ofzo??
Ergens anders op dit forum heb je een geluidsopname van een duiveluitdrijving uit Rusland en daar hoor je ook van die metaalgeluiden

Heb het zelf ook een keer gehad maar dan zonder geluiden. Lag te slapen, voelde 2 handen op mijn hals en kon geen lucht halen en kon me niet bewegen, en toen met een uiterste krachtsinspanning greep ik naar de lamp om te kijken wie daar was! Niemand Was wel een hele vreemde ervaring
ik ken dat ook dat gevoel of geluid,het lijkt beide. Kan het ook niet goed omschrijven en het is heel naar!
Vaak als je heel moe bent krijg je dat wel eens of soms denk ik dat dit een bijna uittreding is van bewustzijn naar slaap en dat je dan snel toch weer wakker wordt
Klinkt als een kortsluiting in de brains ff
pi_37986336
verlamming is gewoon bij het in slaap vallen. Algemeen bekend. Alleen moet je bewustzijn daarvoor al vertrokken zijn. Zo niet, (zoals b.v. bij sommige medicijnen, een getrainde of krachtige geest, ptss, etc) merk je het op. Iets als: bewustzijn heeft de grens van slaap getrotseerd (slechte omschrijving, pardon)
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_38038690
Ik heb er altijd last van als ik overdag moe ben en steeds bijna in slaap val, doordat er nog iemand is en ik af en toe mn ogen opendoe om net te doen of ik wakker ben, droom ik dat ik verlamd ben.
pi_38115816
Ik heb in een korte periode twee keer last gehad van slaapverlamming. Ik werd wakker in mijn bed en kon me niet bewegen. Mijn ogen waren gewoon open en het voelde inderdaad alsof iets op mijn borst drukte. Ik heb geprobeert me met man en macht te bewegen en langzaam aan kwam er beweging in mijn lichaam en kon ik eindelijk de lamp aan doen. Mijn lijf voelde wel heel slap achteraf, beetje slapend gevoel.
Ik heb geen rare waarnemingen gahd, ik was volledig bij bewustzijn want besefte ook meteen waar mijn lamp was en dat ik doe aan wilde doen.
Wel heb ik regelmatig te maken met een soort van lucide dromen. Ik kan mijn dromen niet echt sturen maar ik besef in mijn droom (vooral als het een nare is en dat is wel handig) dat ik droom en kan dus ook wakker worden om hieruit te komen. Waarchijnlijk is dat bij mijn slaapverlamming ook gebeurd, alleen was mijn lichaam nog in slaapstand!
pi_47981975
Ghallo,

Het is mogelijk om van deze zogenaamde slaapverlamming af te komen. Op onderstaande link wordt ook al aangegeven dat deze 'slaapverlamming' als angstig wordt ervaren. Men hoort soms ook voetstappen, stemmen, voelt dat hij/zij beet gepakt wordt of gewurgd wordt. Het voelt soms alsof er een duistere demonische macht in de kamer aanwezig is. Door hier een medische verklaring aan te geven, betekent dit dat je deze verlamming maar gewoon moet accepteren.

Maar!!!! Ik weet uit ervaring van een vriendin die hier last van had, dat je er volkomen vanaf kan komen. Zij heeft waarschijnlijk vanuit haar voorgeslacht een gevoeligheid voor het bovennatuurlijke meegekregen. Deze slaapverlamming met deze verschijnselen betekent simpelweg dat je te maken hebt met bovennatuurlijke krachten die wij mensen niet kunnen waarnemen, tenzij je vanuit je voorgeslacht een occulte binding hebt of doordat je je met occulte zaken bezig houdt (glaasje draaien, tarrotkaarten leggen, witte of zwarte magie, pendelen, hypnose, acupunctuur etc).

De enige manier om van deze bovennatuurlijke (angstige) ervaringen af te komen is door Jezus Christus. Sinds die vriendin van mij de hulp van Jezus Christus heeft ingeschakeld heeft ze er geen meer last van. Wanneer je last hebt van deze slaapverlamming (of als je stemmen, geluiden hoort die anderen niet horen) en je wordt er angstig van en je wilt ervan af ... roep dan Jezus aan. Wil je meer weten?? Mail naar: romy_4@hotmail.com

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
pi_47982172
jemig chinezen ook al occult omdat ze met naaldjes prikken?
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:00:37 #85
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47982265
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:55 schreef K0EKIEM0NSTER het volgende:
Ghallo,

Het is mogelijk om van deze zogenaamde slaapverlamming af te komen. Op onderstaande link wordt ook al aangegeven dat deze 'slaapverlamming' als angstig wordt ervaren. Men hoort soms ook voetstappen, stemmen, voelt dat hij/zij beet gepakt wordt of gewurgd wordt. Het voelt soms alsof er een duistere demonische macht in de kamer aanwezig is. Door hier een medische verklaring aan te geven, betekent dit dat je deze verlamming maar gewoon moet accepteren.

Maar!!!! Ik weet uit ervaring van een vriendin die hier last van had, dat je er volkomen vanaf kan komen. Zij heeft waarschijnlijk vanuit haar voorgeslacht een gevoeligheid voor het bovennatuurlijke meegekregen. Deze slaapverlamming met deze verschijnselen betekent simpelweg dat je te maken hebt met bovennatuurlijke krachten die wij mensen niet kunnen waarnemen, tenzij je vanuit je voorgeslacht een occulte binding hebt of doordat je je met occulte zaken bezig houdt (glaasje draaien, tarrotkaarten leggen, witte of zwarte magie, pendelen, hypnose, acupunctuur etc).

De enige manier om van deze bovennatuurlijke (angstige) ervaringen af te komen is door Jezus Christus. Sinds die vriendin van mij de hulp van Jezus Christus heeft ingeschakeld heeft ze er geen meer last van. Wanneer je last hebt van deze slaapverlamming (of als je stemmen, geluiden hoort die anderen niet horen) en je wordt er angstig van en je wilt ervan af ... roep dan Jezus aan. Wil je meer weten?? Mail naar: romy_4@hotmail.com

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Zieltjes aan het winnen vanavond?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_48059890
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:00 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Zieltjes aan het winnen vanavond?
Nee hoor, moet iedereen mag lekker voor zichzelf een keuze maken. Het rare is alleen dat als iemand een medicijn zou aanraden is er niks aan de hand, maar als ik een andere (vrije keuze) oplossing aandraag, waarvan ik het heb zien werken, dan ben ik in één keer zieltjes aan het winnen. Flauw zeg. Ik heb het beste met iedereen voor, ik ken een 'medicijn' wat kan helpen. Dus tsja toch maar even melden dan, voor degene die het wél wil proberen. That's all folks. Greetzzzz
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:49:24 #87
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_48067080
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:17 schreef K0EKIEM0NSTER het volgende:

[..]

Nee hoor, moet iedereen mag lekker voor zichzelf een keuze maken. Het rare is alleen dat als iemand een medicijn zou aanraden is er niks aan de hand, maar als ik een andere (vrije keuze) oplossing aandraag, waarvan ik het heb zien werken, dan ben ik in één keer zieltjes aan het winnen. Flauw zeg. Ik heb het beste met iedereen voor, ik ken een 'medicijn' wat kan helpen. Dus tsja toch maar even melden dan, voor degene die het wél wil proberen. That's all folks. Greetzzzz
Je draagt niet alleen een andere oplossing aan, je zegt gewoon letterlijk dat dat de ENIGE oplossing is.
pi_52908450
ik heb gisteren de meest hallucinerende slaapverlamming meegemaakt.
ik heb dat regematig, maar nog nooit visueel gehallucineerd.
ik lag op mijn zijde op de zijkant van mijn bed en zag een vrouw in een wit gewaad passeren .
zoals altijd kon ik mij niet bewegen ,maar was klaar wakker en volledig bij bewustzijn
ik geloof niet in geesten en paranormale activiteiten ,maar ik kan wel geloven dat mensen die dit meemaken en er geen ervaring mee hebben gaan geloven dat ze bezocht zijn door een geest

echt freaky
pi_52909737
Ik heb het nu nog steeds, maar ik denk niet meer dat het te maken heeft met geesten.
Mijn slaapverlammingen zijn tegenwoordig ook weer heel anders. Ze zijn veel korter maar ook veel erger, "pijnlijker".
Tsja.
tvp!
pi_52912426
Ik heb dit 2 x meegemaakt en beide keren was ik erg bang. Ik heb een hoog plafond in me kamer zodoende staat me bed op een soort verdieping. Ik werd wakker en merkte dat ik me niet kon bewegen, het was een heel angstig gevoel, helemaal toen ik het gevoel kreeg niet alleen te zijn op me kamer. Toen zag ik opeens een donkere kwaadaardige wolk naar me toe komen. Hij kwam van beneden en kwam boven me bed hangen zonder dat ik me kon bewegen. Totale paniek maar opeens was het over.

De tweede keer werd ik weer midden in de nacht wakker en weer totaal verlamd plus dat gevoel van niet alleen te zijn. Eerst zag ik heel wazig iets naast me bed staan en toen stond er opeens een vent met een kale kop naast me die een rood/groene gloed afgaf en heel boos keek. Hij deed met zn handen op mijn borstkas duwen alsof het leek dat ik niet overeind kon komen. Na een tijdje werd ik wakker en was alles weer normaal maar ik zou deze dromen of ervaringen niet snel vergeten.
  dinsdag 4 september 2007 @ 00:47:44 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_52929681
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 21:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Sterker nog, ik geloof dat iedereen het in zich heeft .
Ook al ben je iemand die paranormale dingen ervaart , dat wil nog niet zeggen dat ze die bevestiging van een waarzegger hebben . de bevestiging krijg je toch uit je leven en omgeving , familie,vrienden kennissen enz .. ook de "zweverige" mensen geloven niet alles wat iemand zegt en gaan liever uit van hun eigen ervaringen , en willen bewijs net als ieder ander als het goed is .
Als er op een fles shampoo of conditioner staat : niet op dieren getest geloven mensen dat ook massaal , wat er eigenlijk word bedoeld is dat het eindprodukt niet op dieren getest is maar misschien wel 2 afzonderlijke ingredienten uit diezelfde fles shampoo .
De halve waarheid werkt blijkbaar uitstekend , geeft mensen een goed gevoel en er word grof geld mee verdiend .
Zo zit de wereld vol met leugens , wat willen we eigenlijk verdedigen en behouden ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_52995891
clever you
pi_52996522
Zo, Barten10, otmed en MeneerSjon, dat zijn (dé) freaky verhalen idd, wow .
Blijft heftig toch en toch hoor je het wel wat. Heb er zelf gelukkig de laatste erg veel maanden inmiddels alweer geen last meer van gehad, was kennelijk en hopelijk een éénmalig iets. Ok, ik heb even daarna wel nog een keer een raar (erg eng) wezen op mijn bed zien zitten , maar whatever, wat dat was. Valt toch niet te verklaren, behalve de irritante dingen. Die dingen waren gelukkig niet zoveel. Toen was ik ook vaak erg moe, en alsof ik ook erg veel moeite moest doen om wakker te worden, alsof ik toch weer een beetje vastzat, ogen (beter) open, en jahoor. Zelfde met die vreselijke koppijn eerst, ook een raar soort wezentje gezien, die was stukken kleiner en liep piepend als een gemuteerd varkentje ofzo weg, ik keek ernaar en mijn kat ook. Dodelijk vermoeid toen in slaap gevallen.

Naja, heb inmiddels een boekje gekocht, en daar staan opzich wat tips in hoe jezelf te beschermen enzo
Groene piramide om je heen visualiseren en dat soort shit.

Tja, vage dingen af en toe.
pi_52996897
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 00:47 schreef Summers het volgende:
Sterker nog, ik geloof dat iedereen het in zich heeft .
Ook al ben je iemand die paranormale dingen ervaart , dat wil nog niet zeggen dat ze die bevestiging van een waarzegger hebben .
You're missing the point. Hij bedoelde dat dat experiment aantoonde dat exact hetzelfde verhaal 6 mensen het gevoel gaven dat hij hen paranormaal kon lezen en dat het specifiek over hen ging. Dat is dan een goed praktijkvoorbeeld dat algemene verhalen vertellen aanslaat bij mensen omdat iedereen nou eenmal graag bepaalde dingen wil horen.
pi_52997648
Ik had vannacht een heel korte slaapverlamming . Ik voelde iets op me afkomen en probeerde mijn armen te bewegen, die een beetje slordig om mijn hoofd heen lagen. Als je voor me zou zitten zou dat er vast heel spastisch uitzien, want mijn armen gingen wild heen en weer toen ik ze dus wilde optillen.
Best eng.
tvp!
pi_53001867
Ik was vannacht nog wat over slaapverlamming aan het lezen en een paar dingetjes nog in google opgezocht, uiteindelijk ging ik maar naar bed, doe ik het licht net uit.. beetje bangig , en ik lig in het donker, springt die klerekat van mij ineens uit het niets op mijn been. Ik stond rechtovereind

ze is wel lief hoor, maar ik schrok mezelf echt even de t..
pi_53002408
Ik had het een tijdje terug denk ik.

Ik werd wakker, maar ik kon me niet bewegen. Ik voelde me angstig en ik kon me niet omdraaien om te zien of mijn vriend naast me lag.
Toen werd ik weer wakker en nu wilde ik naar de slaapkamerdeur grijpen, maar ik kon er niet bij, want ik kon me weer niet bewegen. (Niet dat ik er anders vanuit mijn bed wel bij kan.)
Zo ging het nog een paar keer. Ik had steeds het gevoel dat het ik wakker werd, maar kon elke keer helemaal niet, of heel moeilijk bewegen. De ene keer lag mijn vriend wel naast me, de andere keer niet, maar ik kon geen enkel geluid maken om hem te waarschuwen.
Een angstig gevoel overheerste wel, hoewel ik me er wel van bewust was dat ik blijkbaar niet echt wakker was en dat het zoiets als slaapverlamming kon zijn.
Op een gegeven moment werd ik het alleen wel zat, omdat ik elke keer niet écht wakker werd.

Toen ik uiteindelijk dus wel écht echt wakker was, voelde ik me ook nog even behoorlijk vaag en onecht.
Rare ervaring.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53008329
Heb ik ook wel eens, ja. Soms word ik echt twintig keer in een nacht wakker door slaapverlammingen.
Het slaat echt nergens op. De laatste tijd ben ik goed in het "ontwijken" van slaapverlammingen, dat wil zeggen dat ik dus, als ik merk dat er een slaapverlamming aankomt, snel overeind ga zitten.
Dan word ik dus 20 keer wakker, enkel om in topsnelheid rechtop te gaan zitten... Zucht.
tvp!
pi_53084076
hoi hoi
ik heb dit ook verschillende keren mee gemaakt, echt heel vervelend kon geen spier bewegen en gillen lukt dan ook niet. ik hoor dan ook heeeel vaak een akelige hoge toon in mijn oren.
ik heb me het volgende aan geleerd en hoop dat jullie er ook wat aan hebben. ik dwing me om terug in mijn slaap te komen en dan opnieuw wakker te worden.
en niet meer zo in paniek te schieten, ok klinkt makkelijk maar uhhh ben 36 en heb het nu onder de knie.
ik hoop dat het jullie ook gaat lukken.
maar als je me vraagt wat of waardoor het komt? geen idee!! geen een dok. die mij er ooit een antwoord op heeft kunnen geven.
groetjes bee
pi_53084183
quote:
Op maandag 3 september 2007 03:26 schreef barten_10 het volgende:
ik heb gisteren de meest hallucinerende slaapverlamming meegemaakt.
ik heb dat regematig, maar nog nooit visueel gehallucineerd.
ik lag op mijn zijde op de zijkant van mijn bed en zag een vrouw in een wit gewaad passeren .
zoals altijd kon ik mij niet bewegen ,maar was klaar wakker en volledig bij bewustzijn
ik geloof niet in geesten en paranormale activiteiten ,maar ik kan wel geloven dat mensen die dit meemaken en er geen ervaring mee hebben gaan geloven dat ze bezocht zijn door een geest

echt freaky
Ziet ie een keer een geest gelooft ie het nog niet
whahahahaha
  dinsdag 11 september 2007 @ 00:11:13 #101
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53086224
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 23:50 schreef FuifDuif het volgende:

Wat is er zo erg aan paranormaal ? het is maar een woord , een vakje om ervaringen te kunnen plaatsen . Het is al zo'n moeilijk gebied om te beschrijven omdat woorden te kort schieten voor de ervaring en gevoelens en what ever .
Als ik het woord hoor weet ik meteen wat ermee word bedoeld, goed toch ? en veel lezen zegt idd niet veel maar zhe devil had het ook over ervaringen dus als jij elke dag superman zou tegenkomen die superman dingen doet dan zou je het wel geloven neem ik aan .
pi_53090500
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

whahahahaha
Ik vind het niet zo raar.
In die toestand slaap je nog altijd en je droomt ook ook al heb je een bewustere staat aangenomen.
Wat of je ziet is uit jou mind, net als dat de duistere figuur die er zeker lijkt te zijn bij de eerste ervaringen ook je eigen geest is.
Durven weten wat je zelf bent leert je het zo noodzakelijke onderscheid tussen spiritualiteit en de eindeloos grote wereld van de eigen geest.
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_53105905
Wat mij opvalt/opviel, ik heb verleden x, toen ik zo chicken was geworden , even het andere topic gelezen, die wordt vermeld a/h begin van dit topic, is dat:

* er aardig wat mensen zijn die bekend zijn met dit fenomeen en/of die dit hebben meegemaakt
* veel mensen dit overkomen als ze op hun rug liggen (lag die keer ook op rug, en nachtmerries krijg ik dan ook meestal)
* er vaak metaalachtige geluiden, ervoor/tijdens of erna worden waargenomen en

* sommige mensen verwarren slaapverwarring met een slapend been, maar dat is toch echt iets anders (al vind ik het schokken van mensen, wat ze soms (ook) doen in hun slaap, gewoon - geen slaapverlamminggebeurtenis - ook wel apart soms).

Dit plaatje kwam ik vorige keer ook tegen:

En ik meen het, dit is die guy die ik toen (ook) op mijn bed zag zitten !
Tijd terug, niet (dé) slaapverlamming, maar wel moeilijk wakker, keek en daar zit die dikke (idd !) kerel op het eind, op het hoekje van mijn bed ! Ben mezelf toen echt de tyfus geschrokken en even later, hoe meer en beter ik ernaar keek, al kon ik hem echt goed zien en observeren (helaas), verdween hij. Geweldige hallucinatie dus. Wel toevallig ook zo'n dikke kerel, precies, als hierboven. Toevallig dat er een schilderij van is gemaakt, van die vent ook. Iemand het emailadres van die schilder, want volgens mij heeft hij of zij hem zelf misschien eens gezien, zou kunnen toch .
  woensdag 12 september 2007 @ 01:51:56 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_53112198
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:32 schreef sweetgirly het volgende:
Wat mij opvalt/opviel, ik heb verleden x, toen ik zo chicken was geworden , even het andere topic gelezen, die wordt vermeld a/h begin van dit topic, is dat:

* er aardig wat mensen zijn die bekend zijn met dit fenomeen en/of die dit hebben meegemaakt
* veel mensen dit overkomen als ze op hun rug liggen (lag die keer ook op rug, en nachtmerries krijg ik dan ook meestal)
* er vaak metaalachtige geluiden, ervoor/tijdens of erna worden waargenomen en

* sommige mensen verwarren slaapverwarring met een slapend been, maar dat is toch echt iets anders (al vind ik het schokken van mensen, wat ze soms (ook) doen in hun slaap, gewoon - geen slaapverlamminggebeurtenis - ook wel apart soms).

Dit plaatje kwam ik vorige keer ook tegen:

[afbeelding]

Tijd terug, niet (dé) slaapverlamming, maar wel moeilijk wakker, keek en daar zit die dikke (idd !) kerel op het eind, op het hoekje van mijn bed ! Ben mezelf toen echt de tyfus geschrokken en even later, hoe meer en beter ik ernaar keek, al kon ik hem echt goed zien en observeren (helaas), verdween hij. Geweldige hallucinatie dus. Wel toevallig ook zo'n dikke kerel, precies, als hierboven. Toevallig dat er een schilderij van is gemaakt, van die vent ook. Iemand het emailadres van die schilder, want volgens mij heeft hij of zij hem zelf misschien eens gezien, zou kunnen toch .
zijn e-mailadres kan ik niet zo vinden. Maar dat komt misschien omdat hij al in 1825 gepeigerd is
pi_53112203
quote:
Ik heb het juist vaker als ik op mijn zij lig.
tvp!
pi_53113203
quote:
Op woensdag 12 september 2007 01:52 schreef Otmed het volgende:

[..]

Ik heb het juist vaker als ik op mijn zij lig.
Dat zal de vermoeidheid zijn. Hoe vermoeider men is hoe makkelijker een slaapverlamming en mensen slapen sneller op hun rug bij meer vermoeidheid. Net als b.v. snurken. Dat sluit de andere opties niet uit verder.
  woensdag 12 september 2007 @ 12:15:08 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53118249
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:59 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

whahahahaha
ongelooflijk idd ...
  woensdag 12 september 2007 @ 12:20:45 #108
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53118357
ik heb ook zoiets als een slaaverlamming meegemaakt een keer , maar ik sliep niet en keek tv in bed en voelde minstens 2 uur lang een aanwezigheid in de kAMER die niet goed voelde ... het gevoel was zo sterk dat ik de tv maar uit deed omdat ik me toch niet erop kon concentreren . iemand lag naast me met haar rug naar me toe , toen zat ik inene vast en kon me niet meer bewegen , praten lukte helaas ook niet en om de aandacht te trekken van mijn vriendin en zusje die ook in de kamer waren te trekken ging ik heel snel ademhalen om hun te waarschuwen maar ze hoorden me niet pf . Het duurde een paar minuten ofzo en toen was het weg .
  woensdag 12 september 2007 @ 12:21:57 #109
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53118386
slaperig was ik zeker niet omdat ik iets slechts voelde al urenlang .
en datgene wat slecht voelde was bij het plafond als ik een plek zou moeten aanwijzen maar ik zag niks .
  woensdag 12 september 2007 @ 15:02:20 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53122280
ach, dit is gewoon lucide dromen, als je weet hoe je ze moet sturen kunnen ze erg fijn wezen, én ook erg realistisch, ik voel zelfs dingen in mijn dromen die ik verzin
  woensdag 12 september 2007 @ 23:59:06 #111
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53135607
ik droomde niet maar had net tv gekeken en was nog klaarwakker . lucide dromen heb je iig een droom voor nodig dus dat was het niet he ..... daarbij had ik al 2 uur een gevoel alsof er iets slechts was
pi_53136557
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:02 schreef RickoKun het volgende:
ach, dit is gewoon lucide dromen, als je weet hoe je ze moet sturen kunnen ze erg fijn wezen, én ook erg realistisch, ik voel zelfs dingen in mijn dromen die ik verzin
Lucide dromen is idd dat je jezelf bewust bent/wordt dat je droomt, slaapverlamming is of lijkt mij dan meer dat je jezelf bewust wordt dat je wakker bent (geworden) terwijl je ergens nog slaapt.

Of zoiets, naja weltrust in ieder geval
pi_53137359
quote:
Lucide dromen is mooi en dan ben je vrij, geeft een goed gevoel.
Slaapverlamming is eng, je bent de controle over je lichaam kwijt en is een angstige ervaring.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_53137664
tijdens een slaapverlamming wordt droom en realiteit door mekaar geweven.
daarom zien mensen ook dingen in hun kamer die er niet zijn.
pi_53158888
Maar ik dus niet. En ik ben dan dus ECHT wakker. Ik slaap echt niet.
Eén keer had ik een droom, die heel realistisch was. Ik was per ongeluk in slaap gevallen en droomde dat ik "wakker werd". Maar ik werd dus niet wakker, want het was een droom. Ik stond op uit mijn bed en liep in het donker naar mijn computer. Ik wilde de monitor aanzetten, maar hij ging al vanzelf aan, zonder dat ik hem had aangeraakt. Ik begreep er niks van. Daarna werd ik ineens door een kracht op mijn bureau gegooid, en kon ik me niet bewegen. Slaapverlamming dus, ja. Ik begreep niet hoe dat kon gebeuren, want ik was wakker. Maar toen begon ik te twijfelen, want ik voelde plotseling de deken.
En toen werd ik dus wakker, en kreeg ik opnieuw een slaapverlamming. Een echte. Het was geen droom.

Tijdens slaapverlammingen zie ik trouwens nooit mensen lopen, ik hallucineer helemaal niet.
Ik ben gewoon KLAARwakker, anders kan ik ook niet zien hoe laat het is op de radiowekker naast mijn bed, bijvoorbeeld.
Daarbij is het niet kunnen ademen ook geen hallucinatie, want als de slaapverlamming is afgelopen moet ik altijd happen naar lucht. Gelukkig kan ik de laatste tijd wel gewoon ademen tijdens zulke verlammingen.
Ik heb trouwens altijd slaapverlamming als ik er die dag veel over heb gepraat. Da's ook toevallig.
tvp!
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:02:32 #116
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53185502
quote:
Dus jij kan scheiden dat je dingen voelt in je droom die je verzint , bewust zijn in je droom en die sturen ( lucide dromen ) de conclusie trekken dat het realistisch lijkt maar niet echt is , maar ik kan geen dingen scheiden terwijl ik wakker ben en helemaal nog niet slaap of die behoefte voel ? Right ...
Iedereen kan dingen scheiden en vertellen wat het wel en niet is hoor ,
  Moderator vrijdag 14 september 2007 @ 23:25:51 #117
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53186199
quote:
Ik vind dromen soms zelfs heftiger aanvoelen dan de werkelijkheid, het is net alsof alles veel dieper binnenkomt
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53191436
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:25 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vind dromen soms zelfs heftiger aanvoelen dan de werkelijkheid, het is net alsof alles veel dieper binnenkomt
http://www.xerson.nl/content/view/390/
Je bent niet de enige...
  Moderator zaterdag 15 september 2007 @ 23:13:09 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53207895
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:40 schreef Nee het volgende:

[..]

Je bent niet de enige...
Wat een idioot die echtgenoot
pi_53235552
-edit-
Foutje.
tvp!
  maandag 17 september 2007 @ 13:01:55 #121
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53241755
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Dus jij kan scheiden dat je dingen voelt in je droom die je verzint , bewust zijn in je droom en die sturen ( lucide dromen ) de conclusie trekken dat het realistisch lijkt maar niet echt is , maar ik kan geen dingen scheiden terwijl ik wakker ben en helemaal nog niet slaap of die behoefte voel ? Right ...
Iedereen kan dingen scheiden en vertellen wat het wel en niet is hoor ,
Hou op zeg, je kan je eigen naam nog niet eens spellen
zzz
  maandag 17 september 2007 @ 13:04:21 #122
31101 _Led_
pi_53241816
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Wat een idioot die echtgenoot
Absoluut, echt raar dat ie het niet gelooft
zzz
pi_53260754
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:40 schreef Nee het volgende:

Je bent niet de enige...
In 1e instantie zou ik (ook) zeggen slaapverlamming. Ware het niet dat het eigenlijk best eens zou kunnen
Ik bedoel, zodrekt is slaapverlamming hét fenomeen, het enige wat dan zou kunnen en opzich redelijk bekend, 'bewezen' en geassimileerd is..of vul ander mooi woord in..met de gemeenschap enzo. Iedereen die aliens ziet of heeft gezien, wimpelt het af met 'neh, slaapverlamming' ..ondertussen zijn de aliens hier allang breeduit geïnfiltreerd en men gaat vrolijk verder met speculeren over slaapverlamming. Gezellig !

Wat betreft de man die het niet gelooft, gelooft hij slaapverlamming niet of dat zijn vrouw een alien zag ?
In het 1e geval, slaapverlamming, heel internet en al staat er vol mee, en volgens mij is er een kans van 1 op de 10 dat hij ook best weleens een keer in zijn leven een slaapverlamming of tenminste last van een slapend been zou kunnen krijgen. Dus zo gek/vreemd is dat niet. Maarja, wie weet is die man wel gewoon erg nuchter .
pi_53261066
Tijdje terug droomde ik dat op bezoek mocht naar de hemelse sferen, naar mijn overleden familieleden toe..
Hele gesprekken gehad daar, en ik zou weer terug naar mijn lichaam toe..
ik moest ineens door een soort sluier heen, en ik kwam er niet doorheen, enige wat ik dacht was ik moet naar mijn kind!
Ik MOET! Ik schreeuwde keihard, zo hard dat mijn kind me kwam wakker maken!

Heel raar, dit leek ook zoiets te zijn..ik kon niet terug naar mijn lichaam!
Ook eng..

Ooit lag ik eens te slapen met mijn toenmalig vriendje, en in mijn slaap kwam ik terug in mijn slaapkamer en ging terug in mijn lichaam, ik zie mijn t vriendje naar het bed toelopen terwijl ik nog in slaap was eigenlijk, maar ja ik zag hem toch lopen toch?
En hij draait zich in het echt om, maar kwam in zijn lichaam terug dus ik doe mijn ogen los en zeg..waar kom jij dan vandaan..
Hij keek me aan van huh? Ik wordt net wakker?
Ja maar je liep toch net daar?
*voeteneinde?*
Terwijl ik zelf ook wel wist dat ik toen nog sliep dat was zo maf..
Ik heb gehoord dat we in principe elke nacht uit ons lichaam treden alleen niet bewust..
denk dat het daar iets mee te maken heeft nml, en ook zware vermoeidheid!
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:52:56 #125
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_53261235
quote:
er is altijd een spirituele verklaring. maar waarom zou je daarnaar zoeken als er ook een wetenschappelijke verklaring is
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_53261246
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:52 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

er is altijd een spirituele verklaring. maar waarom zou je daarnaar zoeken als er ook een wetenschappelijke verklaring is
Do not open your mind ofzo!
Wij zijn hier denkers!
...
  woensdag 19 september 2007 @ 13:38:12 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53298817
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:01 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hou op zeg, je kan je eigen naam nog niet eens spellen
Eh stalker
pi_53711862
heb regelmatig last van die slaapverlammingen...
hoor dan gonzen wat steeds luider word,en inderdaad voel ik het ook gonzen door mn lijf.
proberen te gillen heeft geen nut,en ook het licht of tv(wat ik ter controle altijd probeer aan of uit te doen) werkt niet.
daarbij kost het me de grootste inspanning om zelfs maar bij het knopje te komen.
sommige keren krijg ik inderdaad een heel onheilspellend gevoel erbij(de enige keren waar ik nog echt bang van word..).
tegenwoordig probeer ik te ontspannen,want het lijkt wel of tegenwerken het alleen maar langer laat duren.
1 keer heb ik gehad, (dacht dat ik droomde..)dat ik mezelf zag liggen in bed,en er op neer keek....
op dat moment was ik er eerst van overtuigd dat ik droomde...werd toen bang dat ik dood was!
probeerde in paniek om op mn eigen lichaam te gaan liggen in de hoop dat ik erin terug kon(echt heel eng).
dat lukte niet,en toen sloeg de paniek pas echt goed toe!
op het moment dat ik echt bijna in staat van hysterie raakte,voelde ik echt een keihard smak,alsof ik op mn rug op de grond belande,en zat weer in mn lijf....en meteen ook rechtop in bed!
heb niet meer durven slapen die nacht....
gelukkig was dat maar een eenmalige gebeurtenis
weet niet wat het is,en of er wel of niet een wetenschappelijke verklaring voor is.....maar ik word er niet blij van in elk geval

groetjes cindy
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:13:44 #129
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_53715760
ik zeg: elektromagnetische velden die de hersenen in de war maken
pi_53716352
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef RickoKun het volgende:
ik zeg: elektromagnetische velden die de hersenen in de war maken
Ik begrijp dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar dit is wel geinig verzonnen.
Als je serieus bent; Ikzelf ben erg zeker dat dit niet door zulke velden getriggerd wordt
pi_53735689
quote:

Het is een nogal algemene representatie van een demonisch figuur. Als je 10 mensen vraagt een kleine duivel te tekenen (waar ze NIET van gedroomd hebben) zal dat ook allemaal op elkaar lijken. Het gaat er bij de "old hag" vooral om dat hij op je borst zit, omdat bij slaapverlamming je ademhaling automatisch gaat (net als bij helemaal slapen) en je dus onvermijdelijk een druk op je borst voelt omdat je half bij bewustzijn bent maar TOCH niet je ademhaling kan controleren. Dat is uiteraard altijd beangstigend en daar zullen je hersens altijd iets gevaarlijks bij verzinnen omdat je immers nog half aan het dromen bent. De beelden die je ziet omdat je je ogen open kan doen vermengen zich met droombeelden van je hersens. Dat is niet zo vreemd als het klinkt: alles wat je echt ziet met je ogen als je wakker bent wordt sowieso aan je bewustzijn doorgegeven door je hersens.

We bewijzen allemaal elke nacht als we gaan dromen dat onze hersens een slaapmodus hebben en bepaalde functies automatisch uitvoert. Dus dan is het niet vreemd als de -niet machinale en dus foutgevoelige- hersens soms maar half overgeschakeld zijn. Zeker als je bedenkt dat het vooral gebeurt bij mensen die vermoeid zijn (in dit forum ook al voorbeelden van) en je hersens dus een beetje gestressed zijn.
pi_53735800
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:18 schreef sweetgirly het volgende:
In 1e instantie zou ik (ook) zeggen slaapverlamming. Ware het niet dat het eigenlijk best eens zou kunnen
Ik bedoel, zodrekt is slaapverlamming hét fenomeen, het enige wat dan zou kunnen en opzich redelijk bekend, 'bewezen' en geassimileerd is..of vul ander mooi woord in..met de gemeenschap enzo. Iedereen die aliens ziet of heeft gezien, wimpelt het af met 'neh, slaapverlamming' ..ondertussen zijn de aliens hier allang breeduit geïnfiltreerd en men gaat vrolijk verder met speculeren over slaapverlamming. Gezellig !

Wat betreft de man die het niet gelooft, gelooft hij slaapverlamming niet of dat zijn vrouw een alien zag ?
In het 1e geval, slaapverlamming, heel internet en al staat er vol mee, en volgens mij is er een kans van 1 op de 10 dat hij ook best weleens een keer in zijn leven een slaapverlamming of tenminste last van een slapend been zou kunnen krijgen. Dus zo gek/vreemd is dat niet. Maarja, wie weet is die man wel gewoon erg nuchter .

Het is niet aan de wetenschap om te bewijzen dat het geen aliens zijn, het is aan degenen die de ervaringen hebben om te bewijzen waarom het GEEN slaapverlamming is. Daar is immers een geteste theorie voor die moeilijk te weerleggen is. Waarom gebeurt het dan toch altijd ALLEEN maar als iemand half slaapt en nooit op klaarlichte dag als je over straat loopt?

Je kunt natuurlijk zeggen dat de aliens zo slim zijn om het echt bestaande slaapverlammingverschijnsel te misbruiken om echte onderzoeken met ons te doen. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar als ze dat allemaal kunnen waarom ze het dan niet zo kunnen doen dat we er echt helmaal niks van merken? Dat kunnen wij zelfs: gewoon iemand een verdoving geven en die persoon weet helemaal hniks van wat er met hem gebeurt.
pi_53756232
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:35 schreef Jeweet het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

Zo te zien een soort evenwichtsreflex van de hersenen op het moment dat je lichaam zich ontspant en de eerste slaap begint. Ik zie het maar als de automatische piloot die een beetje rottig op gang komt (vanaf dat moment is je ademhaling namelijk niet meer bewust). Wel een kutgevoel inderdaad, je schrikt je rot... gelukkig heb ik dat vooral als ik echt compleet total loss in m'n bed stap, en ook maar 1 keer voordat ik als een blok in slaap val.

Dus niet de overgang naar een verlamd lichaam inderdaad, dat gebeurt normaal gesproken pas later als je mentaal al even vertrokken bent.
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:01:28 #134
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53757498
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:50 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het is een nogal algemene representatie van een demonisch figuur. Als je 10 mensen vraagt een kleine duivel te tekenen (waar ze NIET van gedroomd hebben) zal dat ook allemaal op elkaar lijken. Het gaat er bij de "old hag" vooral om dat hij op je borst zit, omdat bij slaapverlamming je ademhaling automatisch gaat (net als bij helemaal slapen) en je dus onvermijdelijk een druk op je borst voelt omdat je half bij bewustzijn bent maar TOCH niet je ademhaling kan controleren. Dat is uiteraard altijd beangstigend en daar zullen je hersens altijd iets gevaarlijks bij verzinnen omdat je immers nog half aan het dromen bent. De beelden die je ziet omdat je je ogen open kan doen vermengen zich met droombeelden van je hersens. Dat is niet zo vreemd als het klinkt: alles wat je echt ziet met je ogen als je wakker bent wordt sowieso aan je bewustzijn doorgegeven door je hersens.

We bewijzen allemaal elke nacht als we gaan dromen dat onze hersens een slaapmodus hebben en bepaalde functies automatisch uitvoert. Dus dan is het niet vreemd als de -niet machinale en dus foutgevoelige- hersens soms maar half overgeschakeld zijn. Zeker als je bedenkt dat het vooral gebeurt bij mensen die vermoeid zijn (in dit forum ook al voorbeelden van) en je hersens dus een beetje gestressed zijn.

Toen ik het had kon ik TOCH wel mijn ademhaling regelen , had niet geslapen en was klaarwakker.
  zondag 7 oktober 2007 @ 08:34:52 #135
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53757645
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 00:56 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het is niet aan de wetenschap om te bewijzen dat het geen aliens zijn, het is aan degenen die de ervaringen hebben om te bewijzen waarom het GEEN slaapverlamming is. Daar is immers een geteste theorie voor die moeilijk te weerleggen is. Waarom gebeurt het dan toch altijd ALLEEN maar als iemand half slaapt en nooit op klaarlichte dag als je over straat loopt?

Je kunt natuurlijk zeggen dat de aliens zo slim zijn om het echt bestaande slaapverlammingverschijnsel te misbruiken om echte onderzoeken met ons te doen. Maar het is natuurlijk wel een beetje raar als ze dat allemaal kunnen waarom ze het dan niet zo kunnen doen dat we er echt helmaal niks van merken? Dat kunnen wij zelfs: gewoon iemand een verdoving geven en die persoon weet helemaal hniks van wat er met hem gebeurt.

Hoezo is het niet aan de wetenschap maar aan degene met de ervaringen ? je hebt mensen van de praktijk en je hebt mensen van de theorie en als mensen met ervaringen iets vertellen dan word geroepen dat het wetenschappelijk is , als mensen het zelf moeten uitzoeken dan moet je ze gewoon laten praten zonder de wetenschap erbij te halen want dan stuur je HUN ervaring een bepaalde richting op , de enige richting die voor jou bestaat .

Als mens is het mijn taak om te ervaren , meer niet .
wetenschap is niet absoluut en alle theorieen kunnen morgen weer weerlegt zijn , dan zou het onzinnig zijn om tot die tijd maar als een schaap achter een theorie te lopen waarvan je zelf hebt ervaren dat die niet klopt . voor wie moet je dat doen ? voor jou ?
Dan bewijs je de wetenschap toch juist een dienst door van de verkeerde theorie af te stappen en een verklaring te zoeken die wel klopt ? dat is toch wetenschap ?

wetenschap is niet heilig of de bijbel , wetenschap is kennis tot nu toe geput uit alles wat nu bestaat .
Wij zijn zeg maar perfect geschapen , de wetenschap probeerd ons te bevatten en als mensen ervaringen hebben die buiten de verklaringen vallen van de wetenschap dan is het de taak van de wetenschap om de theorieen die niet kloppen aan te passen . Ik heb de theorie niet geschreven dus als er een fout in zit dan is het niet mijn taak om die te weerleggen .
Het is ook niet jou taak om alle ervaringen te proppen in alle verklaringen die nu bestaan , dan mis je de absolute waarheid die boven de wetenschap zal staan want wetenschap is menselijk en dus beperkt .
pi_53919904
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:01 schreef Summers het volgende:
Toen ik het had kon ik TOCH wel mijn ademhaling regelen , had niet geslapen en was klaarwakker.
Maar lag wel in bed...? Het maakt niet uit of je wel of niet je ademhaling kan regelen, het pakt voor ieder mens elke keer weer net anders uit, het is niet slapen of wakker zijn of half slapen. Het is een overgangsfase waarin verschillende functies van je hersens wel of niet gedeeltelijk onder je controle staan. Het is geen exact verschijnsel, maar een geval waarbij je hersens gedeeltelijk in de war zijn, met elke keer verschillende symptomen.
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 08:34 schreef Summers het volgende:
Hoezo is het niet aan de wetenschap maar aan degene met de ervaringen ? je hebt mensen van de praktijk en je hebt mensen van de theorie en als mensen met ervaringen iets vertellen dan word geroepen dat het wetenschappelijk is , als mensen het zelf moeten uitzoeken dan moet je ze gewoon laten praten zonder de wetenschap erbij te halen want dan stuur je HUN ervaring een bepaalde richting op , de enige richting die voor jou bestaat .
De enige richting die voor jou bestaat, is dat elke persoonlijke ervaring mogelijk als waar aangenomen moet worden ZONDER te vergelijken met bekende verschijnselen. Ik kies ervoor ze altijd te toesten aan dingen die we wel zeker en meetbaar weten, als het dan overeenkomt dan neem ik dat als meest waarschijnlijke verklaring aan. Als iemand beweert aliens gezien te hebben op een manier die exact overeenkomt met een aangetoond verschijnsel, dan zal diegene met aanwijzingen moeten komen waarom hij in dat geval NIET gewoon slaapverlamming had. Het is beter om uit te gaan van dingen die we wel snappen dan van dingen die alles wat we weten tegenspreken ZONDER dat er bewijs voor is.

Als we iets weten dan is het wel dat persoonlijke ervaringen verradelijk en misleidend kunnen zijn, als we dat nog steeds als uitgangspunt hadden genomen dan zaten we nu nog in de middeleeuwen en waren we nog heksen aan het verbranden.

Als iemand zegt mysterieuze beelden op z'n tv gezien te hebben, dan vraag je toch ook eerst of de tv niet gewoon aanstond? Iemands persoonlijk ervaring is geen vrijbrief om alle logica overboord te zetten.
quote:
Als mens is het mijn taak om te ervaren , meer niet .
Je maakt zelf je taak groter door te beweren op een forum dat er "meer" is. Je verkondigt een mening, en dat mag, maar dan mogen de anderen ook vragen om uitleg en bewijs.
quote:
wetenschap is niet absoluut en alle theorieen kunnen morgen weer weerlegt zijn , dan zou het onzinnig zijn om tot die tijd maar als een schaap achter een theorie te lopen waarvan je zelf hebt ervaren dat die niet klopt .
Het paranormale is al helemaal niet absoluut en kan morgen weer weerlegd zijn. Maar als je de beweringen niet wetenschappelijk mag benaderen maak je het onmogelijk om ze te weerleggen. Als je het niet wetenschappelijk (lees: zorgvuldig) benadert dan ben je het paranormale OOK als een schaap aan het volgen.
quote:
voor wie moet je dat doen ? voor jou ?
Voor mij moet helemaal niks. Maar als mensen dingen beweren op een forum en zeggen "dat veel mensen dingen meemaken" dan kun je kritische vragen verwachten.
quote:
Dan bewijs je de wetenschap toch juist een dienst door van de verkeerde theorie af te stappen en een verklaring te zoeken die wel klopt ? dat is toch wetenschap ?
Het is pas wetenschap als er ook bewijzen worden aangedragen waarom de WEL aangetoonde theorieen niet kloppen. Niet als er alleen maar gezegd wordt dat ze misschien niet kloppen en dat de wetenschap veranderlijk is. Je moet eerst het bestaan van een verschijnsel aantonen en DAN pas kun je naar verklaringen zoeken, niet andersom.
quote:
wetenschap is niet heilig of de bijbel , wetenschap is kennis tot nu toe geput uit alles wat nu bestaat .
Wij zijn zeg maar perfect geschapen , de wetenschap probeerd ons te bevatten en als mensen ervaringen hebben die buiten de verklaringen vallen van de wetenschap dan is het de taak van de wetenschap om de theorieen die niet kloppen aan te passen .
Als ervaringen buiten de verklaringen vallen, ga jij ervan uit dat dat altijd betekent dat de verklaringen niet kloppen. Terwijl de ervaringen zelf natuurlijk OOK niet kunnen kloppen... Sta je daar ook voor open? Dat is ook openminded zijn?
quote:
Ik heb de theorie niet geschreven dus als er een fout in zit dan is het niet mijn taak om die te weerleggen .
Het is niet je taak, maar wel onvermijdelijk als een theorie aantoonbaar klopt en je eigen ervaring er in strijd mee is. Anders ben je blijkbaar niet geinteresseerd om uit te vinden of de theorie niet klopt of dat je hersens je gewoon in de war brengen.
quote:
Het is ook niet jou taak om alle ervaringen te proppen in alle verklaringen die nu bestaan , dan mis je de absolute waarheid die boven de wetenschap zal staan want wetenschap is menselijk en dus beperkt .
Wetenschap is de best denkbare methode om het menselijke subjectieve aspect te elimineren, dat is nu juist het hele doel e opzet van de wetenschap! Ervaringen zijn per definitie juist veel menselijker en dus beperkt... Je gebruikt je argumenten opportunistisch.

Waarom zou de wetenschap menselijk en dus beperkt en onderschikt zijn aan de nog VEEL menselijkere ervaringen die iemand heeft?
pi_53957435
\heb al vaker last gehad van slaapverlamming ( weet pas sinds vandaag dat het dat was ) alleen vanacht was het echt heeeeel vreemd en t ergste tot nu toe. het begon met een hele zware druk op mn buik/ribben, wist dat k wakker was met mn ogen dicht maar kon me niet bewegen. toen opende ik mn ogen en keek naar mijn handen die op mn buik lagen waar die druk altijd is. mijn handen drukte ik tegen mijn buik en dat zorgde voor een zoemend geluid als ehmm een trilfunctie van n mobiel of iets elektrisch iig en mn hele lichaam trilde. er was ook ineens wat licht in de kamer, soort flitsen, wat een mannengezicht op de muur liet zien echt creepy mja was zo verbaasd dat k nog een keer drukte (als mn handen weer losjes op mn buik lagen hield het gezoen en getril op) gewoon om te kijken van nou dit kan echt niet. 2e keer precies tzelfde en toen deed k t licht maar aan . dit was dus allemaal na het 'wakker' worden.

zo raar dat k gelijk mn mobiel heb gepakt en n vriendin heb gebeld mocht dr iets gebeuren dan wist iemand wat er was gebeurt.. hahaha ik weet t dit klinkt gewoon ongeloofwaardig maarja
tis heel apart als je daarna op internet leest dat het dus slaapverlamming is en de symptomen kloppen. maar wat wel heel vreemd is dus dat deze keer ik echt wakker was of heb k t nou fout:P

ojee dat wordt wat vanacht

[ Bericht 1% gewijzigd door suusmit op 15-10-2007 23:07:41 ]
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 23:06:08 #138
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53957568
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 23:02 schreef suusmit het volgende:
\heb al vaker last gehad van slaapverlamming ( weet pas sinds vandaag dat het dat was ) alleen vanacht was het echt heeeeel vreemd en t ergste tot nu toe. het begon met een hele zware druk op mn buik/ribben, wist dat k wakker was met mn ogen dicht maar kon me niet bewegen. toen opende ik mn ogen en keek naar mijn handen die op mn buik lagen waar die druk altijd is. mijn handen drukte ik tegen mijn buik en dat zorgde voor een zoemend geluid als ehmm een trilfunctie van n mobiel of iets elektrisch iig en mn hele lichaam trilde. er was ook ineens wat licht in de kamer, wat een mannengezicht op de muur liet zien echt creepy mja was zo verbaasd dat k nog een keer drukte (als mn handen weer losjes op mn buik lagen hield het gezoen en getril op) gewoon om te kijken van nou dit kan echt niet. 2e keer precies tzelfde en toen deed k t licht maar aan . dit was dus allemaal na het 'wakker' worden.

zo raar dat k gelijk mn mobiel heb gepakt en n vriendin heb gebeld mocht dr iets gebeuren dan wist iemand wat er was gebeurt.. hahaha ik weet t dit klinkt gewoon ongeloofwaardig maarja
tis heel apart als je daarna op internet leest dat het dus slaapverlamming is en de symptomen kloppen. maar wat wel heel vreemd is dus dat deze keer ik echt wakker was of heb k t nou fout:P
Ik ben blij dat ik dat nog nooit heb gehad, ik vind het maar eng klinken.
pi_53957767
nja had niet t gevoel van dat k superbang was, maar was vooral verbaasd

bangheid kwam daarna haha dus n uur gewacht en toen weer in slaap gevallen dis echt te weird voor woorden
pi_54046128
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:11 schreef Summers het volgende:
Wat is er zo erg aan paranormaal ? het is maar een woord , een vakje om ervaringen te kunnen plaatsen . Het is al zo'n moeilijk gebied om te beschrijven omdat woorden te kort schieten voor de ervaring en gevoelens en what ever .
Paranormaal betekent niet dat er iets gebeurt wat "zo moeilijk te beschrijven is", maar dat er iets gebeurt waarvan nog nooit aangetoond is DAT het gebeurt, buiten anekdotische persoonlijke verklaringen.

Het is exact hetzelfde met "alternatieve geneeswijze". De meest misleidende term ooit verzonnen. Het suggereert dat er mysterieuze "andere methodes" zijn om iets te genezen die we nog niet begrijpen. Terwijl de ENIGE overeenkomst tussen alle alternatieve geneeswijzen is dat het niet aangetoond kan worden onder zorgvuldige geteste omstandigheden. Zodra aangetoond wordt dat een alternatieve geneeswijze werkt, wordt het namelijk een "reguliere geneeswijze".

De quantum mechanica valt bv ook niet onder paranormaal, omdat er aangetoond kan worden DAT het bestaat, ongeacht dat niemand het helemaal begrijpt.
  zondag 18 november 2007 @ 22:41:20 #141
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_54705701
Goed topic dit

Ook ik heb in periodes last van slaapverlamming en het komt vaak voor als ik gestressed ben.
Ik vind het zelf vreselijk om mee te maken. Ben dan zo bang. Ik lig dan in bed, wordt geestelijk wakker en merk dat mijn lichaam niet meewerkt. Ik voel dan altijd mensen naast mijn bed staan, twee of drie (voelt negatief aan) en wil dan schreeuwen naar mijn vriend.

Wat dus niet lukt Voor ijn gevoel duur het eeuwen voordat ik mij weer kan bewegen, maar het zal denk ik in realiteit tien seconden zijn.

Ik kende de hele term slaapverlamming niet, maar vanavond op internet het gevonden Het blijkt dus iets heel normaals te zijn..
  zondag 18 november 2007 @ 23:45:53 #142
31101 _Led_
pi_54707557
Voor Summers is het onmogelijk om in overweging te nemen dat ervaringen subjectief zijn, en geen enkele relatie tot de realiteit hoeven te hebben.

Mensen die een hartaanval hebben voelen ook een enorm gewicht op hun borstkas.
Dus waar hebben ze dan last van - van een lichamelijk probleem of van "een spook dat met zijn hand zo hard op de borstkas drukt dat het hart er mee stopt" ?
Sommige mensen willen nou eenmaal liever altijd de spannende versie, hoe weinig zinnig die ook is.
zzz
pi_54707829
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Otmed op 18-11-2007 23:59:07 ]
tvp!
  maandag 19 november 2007 @ 12:56:29 #144
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_54714672
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:45 schreef L.Denninger het volgende:
Voor Summers is het onmogelijk om in overweging te nemen dat ervaringen subjectief zijn, en geen enkele relatie tot de realiteit hoeven te hebben.

Mensen die een hartaanval hebben voelen ook een enorm gewicht op hun borstkas.
Dus waar hebben ze dan last van - van een lichamelijk probleem of van "een spook dat met zijn hand zo hard op de borstkas drukt dat het hart er mee stopt" ?
Sommige mensen willen nou eenmaal liever altijd de spannende versie, hoe weinig zinnig die ook is.
De waarheid is altijd zinnig en als in het paranormale de waarheid ligt, dan is dat realiteit ,
of jij die nou wel of niet kent . Ik krijg af en toe informatie of antwoorden op mijn vragen op
paranormale wijze die klopt , Zie jij maar tot die informatie te komen met je " open mind " .
blijf jij maar roepen dat ik het niet goed zie of dingen niet kan scheiden of dat ik zo close minded ben .....
BOEIEN .
pi_54757216
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:53 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Do not open your mind ofzo!
Wij zijn hier denkers!
...
Met een open mind sta je open voor iedere verklaring, dus ook wetenschappelijk. Dus door blijven denken en niets uitsluiten.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:05:17 #146
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54759999
Ik ben van opvatting dat dit niets bovennatuurlijks is, Maar ik heb wel iets van 2 week geleden wel iets soortsgelijks meegemaakt.

Heel raar, ik lag in mijn bed, en ik werd wakker van een geluid van één of andere gigantische vleermuis die naast mijn bed stilstaand met zijn vleugels flapte. Nou ik schrok me helemaal de tyfus en mijn hartslag ging ook met stukken omhoog! toen ging ik proberen met mijn hoofd heen en weer schudden en toen was het weg en kon ik mij ook weer bewegen
  maandag 10 december 2007 @ 20:23:34 #147
161413 xswords
Professionele Kaas Schaaf
pi_55176357
Ik heb laatst (de nacht van vr op za) ook een slaapverlamming gehad, ik was die dag al zo kapot dat ik thuis in de middag meteen ff 2 uurtjes had geslapen en toen ik later niet kon slapen rond 3-4en (ook al was ik zo kapot), ben ik uiteindelijk toch in slaap gevallen. Toen werd ik later die nacht wakker en viel kort daarna weer in slaap, toen schrok ik wakker en had ik mijn ogen al open, maar ik kon niks bewegen, geen armen,geen benen niks... Ik dacht eerst dat het een lucide droom was en omdat sinds ik jong was al 80% van mijn dromen lucide dromen zijn, weet ik wel hoe ik ze naar mijn hand kan zetten als iets me niet aanstaat uit die droom. Maar niets lukte, de omgeving kon ik niet veranderen en ik kon ook niet wakker worden hoe hard ik dat ook probeerde. Toen heb ik maar met al mijn kracht geprobeerd mijn benen te bewegen, wat met heel veel moeite lukte alleen kon ik mijn bovenlichaam niet bewegen en lag ik daar zeker 5 minuten, waarna ik gewoon kon opstaan.

Vond het een beetje een vreemde ervaring en zou het niet graag nog een keer willen meemaken.
Only facts matter...
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:57:30 #148
279894 winka
There is no place like home..
pi_85025152
Okee, erg oud topic maar even onnodig om een nieuwe te openen :)

Ik heb zelf een aantal keer slaapverlamming meegemaakt en ik vraag me af of dit hier nu ook onder valt.
Vanochtend werd ik'half wakker en doezelde wat verder. Opeens voelde ik een klap op mijn hoofd en ik had het idee dat er iets op mijn hoofd werd gegooid. Ik liet er mijn vriend naar kijken en hij zei dat er een stuk glas opgevallen was en dat ik een bult had. Vlak daarna voelde een hand op mijn zij drukken (ik lag ook op mijn zij). Het lukte mij niet om er vanaf te komen en ik probeerde mijn vriend weer te roepen. Wat dus niet lukte omdat ik in de slaapverlamming zat. Uiteindelijk werd ik gelukkig vanzelf weer wakker.

Na het doezelen ben ik dus blijkbaar in slaap gevallen en was dit alles niet in het echt gebeurd. Maar ik vond dit wel een rare variant op de slaapverlamming. Iemand hier ervaring mee :) Of heeft dit misschien met het 'old hag' gebeuren te maken?
  Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 23:33:34 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_85030085
Deze gaat sluiten en je kunt verder posten hier:
Slaapverlamming
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')