Ik vraag het mezelf af, wie weet dat er wel een aantal mensen gedurende een slaapverlamming gestorven zijn, onder de diagnose 'hartaanval'quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:40 schreef Vinnie_31 het volgende:
Ik zelf heb dit ook 2x meegemaakt en ik werd er angstig van. Ik ben het gaan opzoeken en nadat ik laatst het hele verhaal op discovery sience gezien had stelde dat mij heel erg gerust. eigenlijk niets om bang voor te zijn....

Of dat je denkt dat er iemand op je borstkas zit, je tegenhoudt etc zit, terwijl je het zelf bentquote:Op zondag 8 januari 2006 23:51 schreef Otmed het volgende:
Lijkt me idd eng als je ineens een schaduw naar jezelf toe ziet komen en je schijnt het gewoon zelf te zijn... echt griezelig.

Hee.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:34 schreef -Guppie- het volgende:
Ik heb wel een tijd gehad dat ik wakker werd en geen adem meer kon halen
en echt moest snakken daar adem en dat duurde echt even,was echt zo eng elke keer weer dacht ik dat ik dood ging.
Heb het nu al heel lang niet meer gehad

Nee, dat is het in-slaap-val gevoel. Dat het lijkt alsof je valt. Maar in feite val je (weer) (kort) in slaap...quote:Op zondag 8 januari 2006 21:23 schreef AlttC het volgende:
Ik heb me de laatste tijd weer eens flink in het onderwerp verdiept (ik heb het volgens mij nog nooit ervaren) en ik heb het een paar nachten terug wel vaag gedroomd dat dit gebeurde. Maar ik weet het niet zeker, misschien was het wel echt. Diezelfde nacht waarin ik dacht dat ik slaapverlamd was geweest werd ik voor de eerste keer s'morgens echt met een smak in m'n lichaam gegooid; toch voelde het niet onprettig, het voelde alsof ik eindelijk iets verder was gekomen met uittreden.
Ook had ik een paar nachten meer terug iets van 10-20 keer dat ik wakker werd met een val-gevoel weet je wel. En de hele tijd wist ik dat als ik in slaap viel het weer ging gebeuren; ik denk echt dat je er veel op concentreren meewerkt aan het verkrijgen van iets.

Een piloot kan immers ook niet vliegen zonder vliegtuigquote:Op maandag 9 januari 2006 00:33 schreef sweetgirly het volgende:
Vind je het gek dat je dan geen adem kan halen, als je er immers (nog) niet bent (in je lichaam).

Of hij moet een parachute hebben, vrije val maken in je vliegtuig, om zelf weer de vliegtuig te kunnen besturen.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:36 schreef sweetgirly het volgende:
Een piloot kan immers ook niet vliegen zonder vliegtuig

volgens mij heeft het wel iets met elkaar te maken... als ik zo'n in-slaap-val-gevoel dinges heb, weet ik dat er die nacht iets zal komen waar ik last van zal krijgen... slaapverlamming dus.quote:Op maandag 9 januari 2006 01:29 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Nee, dat is het in-slaap-val gevoel. Dat het lijkt alsof je valt. Maar in feite val je (weer) (kort) in slaap...
Slaapverlamming is iets heeeeel anders.

Als je in slaap valt kom je eerst in fase I van de non-REM slaap. Bij slaapverlamming wordt je wakker uit een REM-slaap, het is dus niet hetzelfde...quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:31 schreef Otmed het volgende:
[..]
volgens mij heeft het wel iets met elkaar te maken... als ik zo'n in-slaap-val-gevoel dinges heb, weet ik dat er die nacht iets zal komen waar ik last van zal krijgen... slaapverlamming dus.

neehee. ik zeg ook niet dat het hetzelfde is. Ik zeg alleen dat het toevallig is dat ik elke nacht last heb van slaapverlamming als ik ook last heb van dat valgevoel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:35 schreef Jeweet het volgende:
[..]
Als je in slaap valt kom je eerst in fase I van de non-REM slaap. Bij slaapverlamming wordt je wakker uit een REM-slaap, het is dus niet hetzelfde...

Omdat slaapverlamming enkel symptomatische overeenkomsten hebben met bv verhalen van alienontvoering, zien van indentiteiten, enz. Kun je onmogelijk concluderen dat slaapverlamming de verklaring is voor alle spirituele ervaringen die overeenkomst vertonen met symptomen van slaapverlamming.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:45 schreef FuifDuif het volgende:
Vanacht heb ik mijn eerste slaapverlamming mogen meemaken. Ik heb daar een topic over geopend ( Slaapverlamming ) om ervaringen te delen. Hoewel ik zelf er niet van uit ga dat het een spirituele oorzaak heeft en dat het dus simpelweg verklaard kan worden door lichamelijke processen ben ik wel benieuwd naar wat men hier er zoal van denkt (ik doel dus op spirituele verklaringen).

Het hoeft zeker niet dat je al die symptomen hebt bij een slaapverlamming. Je moet je gewoon beseffen dat t niet gevaarlijk is, dan is het ook niet eng...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Gebleekte het volgende:
Zoooooooooo dat moet mij dus echt NIET gebeuren![]()
![]()
Als ik die symptonen zo lees :
Gevoelsmatig:
De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
Een druk/gewicht op de borst
Auditief:
Voetstappen
Stemmen
Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:
Gevoel van aanraking
Visueel:
Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
Dan lijkt me dat gewoon echt zooo onwijs eng dat ik gewoon keihard zou gaan huilen .![]()
Vooral dat laatste in combinatie met voetstappen of stemmen![]()
![]()
![]()
Tyfus schrik me ff helemaal dood gelijk omdat de deur door de tocht openschiet![]()

Hier heb ik de laatste tijd heel erg veel last van, soms een week lang dagelijks en vooral de vibratie icm het harde geluid is vrij vervelend.quote:Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam

quote:Op maandag 23 januari 2006 22:30 schreef Gebleekte het volgende:
...
Tyfus schrik me ff helemaal dood gelijk omdat de deur door de tocht openschiet![]()
Heb ik ook last van gehad, en allemaal na de 'slaapverlamming'.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:11 schreef HAL9000S het volgende:
Hier heb ik de laatste tijd heel erg veel last van, soms een week lang dagelijks en vooral de vibratie icm het harde geluid is vrij vervelend.

quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:04 schreef sweetgirly het volgende:
Heb toen ook op één ochtend vogeltjes voor mijn raam supermooi horen fluiten.
Zo zuiver, zo mooi. Was één keer, maar zal dat ook niet vergeten. Was een trance opzich, alsof het zo moest zijn (alsof die vogeltjes het expres deden, ik voelde het/ze gewoon (aankomen ofzo). Een orkestje voor mijn raam, zo lief
![]()
magoed, zal wel weer als lariekoek klinken, toch was het zo, en vond het zelf erg mooi

quote:

Hoe weet je dat dit een droom was?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:15 schreef Gebleekte het volgende:
Godverdomme. Ik lees dit topic nooit meer door vlak voordat ik naar bed ga![]()
Nou droomde ik vannacht dat ik zo'n verlamming kreeg! Ik droom namelijk altijd over dingen waar ik bang voor ben geweest die dag, en vooral vlak voor het slapen gaan![]()
Ik werd dus wakker en toen kon ik mezelf niet meer bewegen, alleen mn hoofd. En ik zag dus een soort van schaduwen in mn kamer bewegen. Toen raakte ik zo in paniek, dat ik mn ma wou roepen, en dat lukte dus nietToen ben ik dus keihard huilend naar mn ma gerend toen ik wakkere werd ( in mn droom dus )
![]()
Nee geef mij maar een ODOL als ik wakker word, ipv zo'n verlamming!
Toch maar ff aan moeders vragen of ze niks geks gehoord heeft

Ja, naja.. Dat vroeg ik me dus vandaag ook een tijdje af jaquote:

Bij uittredingen zien de uittreders zichzelf liggen. Het is dus zo gek nog niet dat de partner niets merkt, die ziet immers gewoon een lichaam liggen lijkt me.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:44 schreef onemangang het volgende:
Feit is dat dergelijke 'uittredingen' namelijk nooit door partners worden waargenomen...

ik ken dat ook dat gevoel of geluid,het lijkt beide. Kan het ook niet goed omschrijven en het is heel naar!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:25 schreef Tatutatu het volgende:
OOps had mijn reply bij de verkeerde (deel1) gepost:
Wat wel raar is dat '' hoorde ik een enorm hard metaalachtig geluid in mijn hoofd''.
Klinkt wel een beetje als een duivel ofzo??
Ergens anders op dit forum heb je een geluidsopname van een duiveluitdrijving uit Rusland en daar hoor je ook van die metaalgeluiden
Heb het zelf ook een keer gehad maar dan zonder geluiden. Lag te slapen, voelde 2 handen op mijn hals en kon geen lucht halen en kon me niet bewegen, en toen met een uiterste krachtsinspanning greep ik naar de lamp om te kijken wie daar was! Niemand Was wel een hele vreemde ervaring

Zieltjes aan het winnen vanavond?quote:Op dinsdag 3 april 2007 21:55 schreef K0EKIEM0NSTER het volgende:
Ghallo,
Het is mogelijk om van deze zogenaamde slaapverlamming af te komen. Op onderstaande link wordt ook al aangegeven dat deze 'slaapverlamming' als angstig wordt ervaren. Men hoort soms ook voetstappen, stemmen, voelt dat hij/zij beet gepakt wordt of gewurgd wordt. Het voelt soms alsof er een duistere demonische macht in de kamer aanwezig is. Door hier een medische verklaring aan te geven, betekent dit dat je deze verlamming maar gewoon moet accepteren.
Maar!!!! Ik weet uit ervaring van een vriendin die hier last van had, dat je er volkomen vanaf kan komen. Zij heeft waarschijnlijk vanuit haar voorgeslacht een gevoeligheid voor het bovennatuurlijke meegekregen. Deze slaapverlamming met deze verschijnselen betekent simpelweg dat je te maken hebt met bovennatuurlijke krachten die wij mensen niet kunnen waarnemen, tenzij je vanuit je voorgeslacht een occulte binding hebt of doordat je je met occulte zaken bezig houdt (glaasje draaien, tarrotkaarten leggen, witte of zwarte magie, pendelen, hypnose, acupunctuur etc).
De enige manier om van deze bovennatuurlijke (angstige) ervaringen af te komen is door Jezus Christus. Sinds die vriendin van mij de hulp van Jezus Christus heeft ingeschakeld heeft ze er geen meer last van. Wanneer je last hebt van deze slaapverlamming (of als je stemmen, geluiden hoort die anderen niet horen) en je wordt er angstig van en je wilt ervan af ... roep dan Jezus aan. Wil je meer weten?? Mail naar: romy_4@hotmail.com
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Nee hoor, moet iedereen mag lekker voor zichzelf een keuze maken. Het rare is alleen dat als iemand een medicijn zou aanraden is er niks aan de hand, maar als ik een andere (vrije keuze) oplossing aandraag, waarvan ik het heb zien werken, dan ben ik in één keer zieltjes aan het winnen. Flauw zeg.quote:

Je draagt niet alleen een andere oplossing aan, je zegt gewoon letterlijk dat dat de ENIGE oplossing is.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:17 schreef K0EKIEM0NSTER het volgende:
[..]
Nee hoor, moet iedereen mag lekker voor zichzelf een keuze maken. Het rare is alleen dat als iemand een medicijn zou aanraden is er niks aan de hand, maar als ik een andere (vrije keuze) oplossing aandraag, waarvan ik het heb zien werken, dan ben ik in één keer zieltjes aan het winnen. Flauw zeg.Ik heb het beste met iedereen voor, ik ken een 'medicijn' wat kan helpen. Dus tsja toch maar even melden dan, voor degene die het wél wil proberen. That's all folks. Greetzzzz

Sterker nog, ik geloof dat iedereen het in zich heeft .quote:Op vrijdag 9 december 2005 21:07 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen van zichzelf vinden dat ze paranormaal zijn. Heb een tijd geleden een goochelaar op de tv gezien, die ook uitlegde hoe een waarzegger werkt. Je zag 6 proefpersonen die alle 6 hetzelfde verhaal te horen kregen van de waarzegger.. o.a. dat ze van zichzelf vonden dat ze ook enigszins een paranormale gave hadden. Het verhaal was gewoon een standaardverhaal, maar alle 6 vonden het knap dat de waarzegger zoveel van hun wist en zeiden dat het niet anders kon dan dat het een echte waarzegger was.

You're missing the point. Hij bedoelde dat dat experiment aantoonde dat exact hetzelfde verhaal 6 mensen het gevoel gaven dat hij hen paranormaal kon lezen en dat het specifiek over hen ging. Dat is dan een goed praktijkvoorbeeld dat algemene verhalen vertellen aanslaat bij mensen omdat iedereen nou eenmal graag bepaalde dingen wil horen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 00:47 schreef Summers het volgende:
Sterker nog, ik geloof dat iedereen het in zich heeft .
Ook al ben je iemand die paranormale dingen ervaart , dat wil nog niet zeggen dat ze die bevestiging van een waarzegger hebben .

quote:Op maandag 3 september 2007 03:26 schreef barten_10 het volgende:
ik heb gisteren de meest hallucinerende slaapverlamming meegemaakt.
ik heb dat regematig, maar nog nooit visueel gehallucineerd.
ik lag op mijn zijde op de zijkant van mijn bed en zag een vrouw in een wit gewaad passeren .
zoals altijd kon ik mij niet bewegen ,maar was klaar wakker en volledig bij bewustzijn
ik geloof niet in geesten en paranormale activiteiten ,maar ik kan wel geloven dat mensen die dit meemaken en er geen ervaring mee hebben gaan geloven dat ze bezocht zijn door een geest
echt freaky
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |