Ik heb niet alles gelezen, maar mijn mond viel open toen ik sommige dingen las!
Dit heb ik nou ook wel eens, slaapverlamming. Ik wist eerst niet wat het was en daarom noemde ik het een Zwarte Droom. Van die naam klopt echt helemaal niets. Ik zal uitleggen wat er met mij gebeurt bij 'slaapverlamming'.
De eerste keer. Ik was heel melig en had heel gezellig een wakkerblijfwedstrijd met iemand aan de telefoon. Ik was nog wat jonger en lag in bed, vreselijk moe, rond een uur of half 5. Op een gegeven moment had ik door dat ik in slaap was gevallen en dat was een grote schok voor mij. Opeens voelde het alsof mijn lichaam zich afsloot van zijn ziel om me te beschermen omdat ik 'weet' dat ik droom ofzo. Ik voelde mijn benen niet meer, later mijn armen niet meer en toen niets meer, ik kon zelfs niet ademen, niets horen, niets zien, niets zeggen(oftewel schreeuwen), niets. Het was alsof ik stierf en het deed ook pijn op een bepaalde manier. Alsof mijn bloed ging bruisen, mijn lichaam vervormde en iets in elke vierkante centimeter van mijn huid sneed. Achteraf bleek dat ineens wel mee te vallen.
De tweede keer was een tijdje geleden. Op een gegeven moment werd ik van binnenuit wakker en ik voelde dat mijn lichaam zich weer ging afsluiten van mijn geest. Ik helemaal in paniek, wat zou er gaan komen? Het voelde alsof ik doodging, dus ik dacht: niet in paniek raken, dat maakt het erger. Ik bleef dus kalm liggen zonder lucht en werd na een minuutje weer helemaal wakker.
De derde keer, niet lang na de tweede keer(een week?), was heel raar. Ik werd weer wakker en mijn lichaam was zoals gewoonlijks van plan zich af te sluiten van mijn geest. Ik dacht: misschien kan ik me nog redden uit deze Zwarte Droom! Dus ik probeerde me keihard naar links te draaien. Dat lukte niet. Ik probeerde het nog eens.
Dat lukte. Ik schoot ineens keihard naar links, tegen de muur aan. Dit bewijst dat het geen droom was...
De vierde keer was diezelfde nacht en ik ontsnapte er (gelukkig) weer aan. Niets bijzonders aan, wel toevallig dezelfde nacht.
De vijfde keer...jaa... dat was vreselijk eng. Het was deze vakantie nog. Ik was in slaap gevallen in de auto naar duitsland, gezellig op vakantie. Op een bepaald moment had ik dat dus door en weer een 'aanval'. Wat mij opviel was dat ik gewoon kon zien! Iedereen om mij heen in de auto deed heel erg blij(mijn broer en ouders hadden schijnbaar vette lol). Ik hoorde echter niets. Ik kon me niet meer bewegen, niet meer ademen. Niets... en toen gebeurde er iets heel vreemds, het leek alsof mijn geest 10 centimeter naar achter schoot in de auto. Dat was echt héél eng. Alsof mijn geest mijn lichaam niet kon volgen. Toen probeerde ik weer keihard naar links te draaien en dat lukte uiteindelijk, maar dat was dus na de aanval. Volgens mijn broer was het heel grappig om te zien hoe ik wakker werd...
Het was dus geen droom en het was ook niet zwart. Ik vind het allemaal eigenlijk heel eng rond slaapverlamming... ik weet pas sinds een tijdje dat het 'slaapverlamming' heet en dat het vaker voorkomt.
Amen.