abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33365601
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:02 schreef Timmehhh het volgende:
Ik ben nu 37,50 x 12= 450 euro per jaar kwijt aan het ziekefonds. Ik ben 18 jaar en thuiswonend en verdien geen geld bij. Ik neem een basispakket met eigen risico bij de goedkoopste verzekeraar (www.anderzorg .nl) voor 63,75 per maand. Dat is 12x 63,75 =765 Euro per jaar. Dan krijg ik nog 403 euro terug aan zorgtoeslag, dat maakt 765-403= 362 per jaar. Met de no-claim korting eraf wordt dat dan 362-255=107 euro per jaar kwijt aan zorg. Dat is een besparing van 450-110 =343 per jaar ten opzichte van het oude ziekefonds .

Als ik een keer een zware operatie moet ondergaan of dergelijke betaal ik 500+255+107=862 euro per jaar

In totaal betaal ik dus 107 euro per jaar wat maar liefst 343 euro minder is vergeleken met de 450 euro per jaar van vorig jaar
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd

Met http://www.zorgplanet.nl/ en www.toeslagen.nl kun je vrij gemakkelijk premies en toeslagen uitrekenen. www.anderzorg.nl is de goedkoopste verzekeraar volgens www.zorgplanet.nl .
Berekening klopt tenzij je legaal geld gaat verdienen met een bijbaantje.

Je gaat er overigens ook op vooruit omdat je vroegere polis hoger lag dan dat hij had kunnen zijn. Had je dit jaar al bij anderzorg gezeten dan had je volgens mij rond de 20 euro p/m aan nominale premie betaald.
pi_33365631
Anderzorg is trouwens onderdeel van Menzis, waar ook Ardin, Nederzorg een onderdeel van zijn.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_33365681
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:23 schreef thaleia het volgende:

[..]

Mwah, wat is "recht hebben op"? Hebben de mensen die er nu flink op vooruit gaan doordat hun kinderen ineens gratis meeverzekerd kunnen worden daar recht op? Nee die hebben gewoon mazzel. En anderen hebben pech. Ik vermoed dat ik daarbij hoor, want mijn situatie is vergelijkbaar met die van Jane. Geen idee nog hoeveel de 'schade' zal bedragen, heb me er nog niet in willen verdiepen. Ik zie het allemaal wel.
Kinderen waren toch altijd al gratis meeverzekerd in het ziekenfonds of zie ik dat nou verkeerd?

Maar goed dat het CDA met hun bekende hoekstenen gezinnetjes weer eens moet bevoordelen dat lijkt me een vrij bekend verhaal. Dat lijkt me als je kijkt naar de overbevolking ook niet echt wenselijk maar ja het blijven christenen he.
pi_33365730
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:29 schreef dazzle123 het volgende:
Kinderen waren toch altijd al gratis meeverzekerd in het ziekenfonds of zie ik dat nou verkeerd?
Dat zou kunnen. Mijn collega die juicht omdat ze kinderen heeft met allerlei aandoeningen en dus voorheen voor beide een enorm dure verzekering had was toen particulier verzekerd.
pi_33365852
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:31 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Mijn collega die juicht omdat ze kinderen heeft met allerlei aandoeningen en dus voorheen voor beide een enorm dure verzekering had was toen particulier verzekerd.
En dat is ook terecht. Het is natuurlijk ook belachelijk dat omdat je toevallig de pech hebt dat je kwakkeld met je gezondheid wat al een kut situatie is dat je vervolgens ook nog eens financieel slechter af bent.

Je kan kritiek hebben op details van het nieuwe systeem maar op de grote lijnen is het nieuwe stelsel toch wel duidelijk beter en eerlijker dan het oude. Gewoon dezelfde verzekering voor idereen met dezelfde spelregels voor iedereen. Waarbij mensen met een hoger inkomen iets meer betalen dan mensen met een lager inkomen. Lijkt me toch vrij redelijk allemaal.
pi_33365982
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:37 schreef dazzle123 het volgende:
En dat is ook terecht. Het is natuurlijk ook belachelijk dat omdat je toevallig de pech hebt dat je kwakkeld met je gezondheid wat al een kut situatie is dat je vervolgens ook nog eens financieel slechter af bent.
Dat blijft nu ook gewoon hoor. Ja goed, kwakkelaars moeten nu overal geaccepteerd worden voor de basisverzekering. Maar wil je iets aanvullends, of begin je na 1 maart met kwakkelen en moet je veranderen van verzekering omdat je van werk verandert, oid, dan zit je met dezelfde gebakken peren. En voor een kwakkelaar is er natuurlijk ook niet de no-claim teruggave die er voor gezonde mensen wel is.
pi_33366254
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:44 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat blijft nu ook gewoon hoor. Ja goed, kwakkelaars moeten nu overal geaccepteerd worden voor de basisverzekering. Maar wil je iets aanvullends, of begin je na 1 maart met kwakkelen en moet je veranderen van verzekering omdat je van werk verandert, oid, dan zit je met dezelfde gebakken peren. En voor een kwakkelaar is er natuurlijk ook niet de no-claim teruggave die er voor gezonde mensen wel is.
Volgens mij hoef je niet meer te veranderen van verzekering omdat je van werk veranderd. Dat is nou een van de hele mooie dingen van het nieuwe stelsel. Je betaald immers je premie zelf aan de belastingdienst. Je kan dus een verzekering kiezen voor de rest van je leven mocht je dat willen. Daarnaast mag je zelf ook kiezen voor een andere verzekeraar wanneer jij dat wilt. En dat is een hele vooruitgang.

Dat je bij een kwakkelende gezondheid je no claim misloopt dat is misschien aan de ene kant minder voor deze mensen maar aan de andere kant is de no claim wel een stok achter de deur voor mensen die voor het minste geringste naar de dokter rennen. Best een goed compris dus eigenlijk.

En ik moet zeggen naarmate ik me meer verdiep in het nieuwe stelsel ik erachter kom dat het zo slecht allemaal niet is. Eigenlijk is het gewoon niet een stap vooruit maar tien stappen vooruit.
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:06:01 #158
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33369372
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:56 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij hoef je niet meer te veranderen van verzekering omdat je van werk veranderd. Dat is nou een van de hele mooie dingen van het nieuwe stelsel. Je betaald immers je premie zelf aan de belastingdienst. Je kan dus een verzekering kiezen voor de rest van je leven mocht je dat willen. (...)
Dit snap ik even niet. Ik betaal geen premie aan de belastingdienst.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:14:03 #159
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33369585
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het zal hier en daar een paar euro schelen, als je die test doet op de site van het ministerie, kon je in alle gevallen redelijk in de buurt van hetzelfde bedrag uit. Er zit hoogstens een marge van een paar tientjes per maand. (plus of min) Te verwaarlozen dus.
Een marge van een paar tientjes per maand? Een marge van ongeveer vier tientjes per maand negatief zul je bedoelen!!

Dat is niet te verwaarlozen dat is toch zo'n 500 Euro op jaarbasis. Dat noem ik niet te verwaarlozen. Het is gewoon een aanslag op je huishoudpot!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:31:14 #160
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33369952
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:18 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat allemaal gelul. In het nieuwe systeem valt iedereen onder hetzelfde regime. Het kan zijn dat mensen er dan op achteruit gaan omdat ze vroeger dankzij mazen in de wet bepaalde voordelen genoten die ze nu niet meer genieten. Maar dat betekent eigenlijk dat je vroeger dingen kreeg waar je geen recht op had.
Wat nou, 'geen recht op had'? Heb je enig idee waar het over gaat?

Kijk, voor ambtenaren golden gewoon hele andere dingen v.w.b. de ziektekostenverzekering. Niet omdat IK dat zo graag wilde, maar omdat de overheid dat ooit zo bedacht heeft. We mochten niet in het Ziekenfonds. We moesten verplicht particulier verzekerd zijn. Ongeacht je inkomen.

Nu begrijp je misschien wel dat de meeste ambtenaren ook gewoon een heel doorsnee salaris hebben (waarmee je normaal in het ZKF zou zitten), dus dan is zo'n particuliere verzekering niet te betalen. Daarom kreeg je dan ook je zogenaamde 'interim', oftewel tegemoetkoming in de kosten van een particuliere ziektekostenverzekering, van 81 euro in de maand. Vraag me niet waaróm het zo geregeld was, maar het was zo.

Voor Ziekenfondsverzekerden gold hiervoor uiteraard dat ze maar een klein gedeelte van de premie zelf moesten betalen en dat de rest in premies op hun salaris werd ingehouden. Dat hadden ambtenaren natuurlijk niet, met als gevolg dat in feite het verschil tussen ons bruto en netto inkomen een beetje kleiner was. Oneerlijk? Tja, uiteindelijk kijkt iedereen toch wat er gewoon maandelijks gestort wordt. Wat je bruto verdient boeit niet zo. En nogmaals, de meeste ambtenaren hebben gewoon een heel doorsnee netto salaris.

Om een lang verhaal kort te maken... Die tegemoetkoming gaat dus straks vervallen, maar in tegenstelling tot bij de voorheen-Ziekenfondsverzekerden stijgt bij ambtenaren het netto-inkomen niet als gevolg van het niet meer hoeven afdragen van de premies. En bovendien mogen we nu dus wel de belasting op de werkgeversbijdrage gaan betalen.
Nu heeft men dat bij de laatste CAO-onderhandelingen ook bedacht en daarom krijgen (rijks-)ambtenaren er voortaan 550 euro bruto bij per jaar, in de vorm van een eindejaarsuitkering. Maar ja, je hoeft geen Einstein te zijn om te snappen dat 550 euro bruto extra per jaar, de achteruitgang van 972 euro netto per jaar (12 x 81) plus die extra belasting niet kan goedmaken.

Niks geen 'mazen in de wet' waarvan vroeger gebruik gemaakt werd of dingen krijgen 'waar je geen recht op had'. Ik denk dat veel ambtenaren voorheen met liefde in het Ziekenfonds gegaan waren, maar het mocht niet! Het was tenslotte ook nog zo dat het Ziekenfonds sommige dingen wél vergoedde, die de particuliere verzekeringen niet vergoedden. Dingen als de pil tot niet zo lang geleden bijvoorbeeld. Nederland stond op zijn kop toen die uit het Ziekenfonds gehaald werd, maar toen ik hem gebruikte moest ik die altijd al zelf betalen!

Dus JA, de premie die ik straks ga betalen is iets lager dan de premie die ik voorheen betaalde voor mijn particuliere verzekering.
Maar NEE, ik krijg geen zorgtoeslag en NEE, ik krijg geen vergoeding meer van mijn werkgever. ÉN ik mag nog wat extra belasting gaan betalen.

Hou nou toch op met je mazen van de wet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_33384068
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het zal hier en daar een paar euro schelen, als je die test doet op de site van het ministerie, kon je in alle gevallen redelijk in de buurt van hetzelfde bedrag uit. Er zit hoogstens een marge van een paar tientjes per maand. (plus of min) Te verwaarlozen dus.
Vind 2 tientjes per maand op 250 euro inkomen niet echt meevallen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33384147
Ik kan me er weinig druk om maken
Zorgtoeslag krijg ik niet en het zal toch betaald moeten worden.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 24 december 2005 @ 23:17:16 #163
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33384596
ik ben even het spoor kwijt t.a.v. die 6,5%.

als ik alles goed begrijp wordt er straks 6,5% op mijn salarisstrook ingehouden wat gelijk afgedragen wordt aan de belastingdienst ?
en je werkgever compenseert dit door 6,5% bruto meer te betalen ?

hoe kan dat dan negatief uitpakken voor mij ?

en het percentage wat nu wordt afgedragen door mijn werkgever is 6,75%. dit betekent toch dat ik er .25% op vooruit ga ?

of is het zo dat het werknemersdeel van nu 1,45% zometeen verhoogt wordt naar die 6,5% ?

ik ben het even kwijt
Neerkomen wel!
  zondag 25 december 2005 @ 09:36:46 #164
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33389833
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 23:17 schreef Freeflyer het volgende:
ik ben even het spoor kwijt t.a.v. die 6,5%.

als ik alles goed begrijp wordt er straks 6,5% op mijn salarisstrook ingehouden wat gelijk afgedragen wordt aan de belastingdienst ?
en je werkgever compenseert dit door 6,5% bruto meer te betalen ?

hoe kan dat dan negatief uitpakken voor mij ?

en het percentage wat nu wordt afgedragen door mijn werkgever is 6,75%. dit betekent toch dat ik er .25% op vooruit ga ?

of is het zo dat het werknemersdeel van nu 1,45% zometeen verhoogt wordt naar die 6,5% ?

ik ben het even kwijt
Wat voor ziekenfondspatiënten nu nog de werkgeversbijdrage is (6,75%) wordt voor alle verzekerden de inkomensafhankelijke bijdrage (6,5%). Dit is een percentage dat de werkgever rechtstreeks aan de belasting afdraagt. Je betaalt er wel je eigen belastingen over.

Dus als jij nu ziekenfondsverzekerd bent, ga je er inderdaad met de inkomensafhankelijke bijdrage een klein beetje op vooruit.

NB De ziekenfondspremie (1,45%) vervalt ook, dus dat is ook een voordeel.
  zondag 25 december 2005 @ 10:08:47 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33389998
Gezinnen waar slechts 1 van de partners werkt en ze 3 kinderen hebben lachen zich natuurlijk helemaal gek..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 december 2005 @ 12:26:15 #166
1986 Jane
pi_33391876
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezinnen waar slechts 1 van de partners werkt en ze 3 kinderen hebben lachen zich natuurlijk helemaal gek..
De CDA-achterban inderdaad.
  maandag 26 december 2005 @ 00:18:18 #167
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33404396
quote:
Op zondag 25 december 2005 09:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat voor ziekenfondspatiënten nu nog de werkgeversbijdrage is (6,75%) wordt voor alle verzekerden de inkomensafhankelijke bijdrage (6,5%). Dit is een percentage dat de werkgever rechtstreeks aan de belasting afdraagt. Je betaalt er wel je eigen belastingen over.

Dus als jij nu ziekenfondsverzekerd bent, ga je er inderdaad met de inkomensafhankelijke bijdrage een klein beetje op vooruit.

NB De ziekenfondspremie (1,45%) vervalt ook, dus dat is ook een voordeel.
en hoe zit het dan met particulier verzekerden ?
Neerkomen wel!
  maandag 26 december 2005 @ 09:42:51 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33409054
quote:
Op maandag 26 december 2005 00:18 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

en hoe zit het dan met particulier verzekerden ?
Voor hen is die inkomensafhankelijke bijdrage nieuw. Dus de inkomstenbelasting die over dat deel betaald moet worden, is straks extra. Er zit wel een maximum aan: het wordt alleen betaald over de eerste ca. 30.000 van het inkomen.
  maandag 26 december 2005 @ 12:32:57 #169
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33411528
quote:
Op maandag 26 december 2005 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Voor hen is die inkomensafhankelijke bijdrage nieuw. Dus de inkomstenbelasting die over dat deel betaald moet worden, is straks extra. Er zit wel een maximum aan: het wordt alleen betaald over de eerste ca. 30.000 van het inkomen.
ok, in principe merken zij daar weinig van.

duidelijk verhaal en dank voor het helder verwoorden!
Neerkomen wel!
  maandag 26 december 2005 @ 12:38:21 #170
1986 Jane
pi_33411666
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:32 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

ok, in principe merken zij daar weinig van.
Nou... weinig?
Die belasting loopt toch op tot ruim 68 euro per maand hoor. Noem het maar weinig...
pi_33411725
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:26 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je zit op het maximum als je 2500 bruto per maand of meer verdient.
Dat zit dus 50% van Nederlanbd, 2500 is immers modaal inkomen
pi_33411894
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, het aanbod van de verzekeraar is inclusief dezelfde aanvullende verzekering 144 Euro p/m. Daar tel ik dan de ruim 68 Euro bij die ik als inkomstenbelasting ga betalen over de 6,5% die de werkgever bijdraagt.

Jij roept zo hard te schreeuwen dat mensen niet nadenken en niet kunnen rekenen, maar als ze dat wel kunnen blijk je er zelf niet veel van te snappen

V.
Idd, die pm 65 eur per maand moet je er ook nog bijrekenen

Ik betaalde in 2005 netto 540 eur voor mijn ZKV
Ga in 2006 opeens 2000 eur betalen!
(rijksambtenaar)

Tel uit je winst!

[ Bericht 2% gewijzigd door Solitarias op 26-12-2005 13:15:13 ]
pi_33412746
quote:
Op zondag 18 december 2005 10:38 schreef Seneca het volgende:

Ik kan wel gaan lenen, maar dan zit ik straks met een schuld van 20.000 euro. Lekker dan. Heb je 6 jaar gestudeerd, kun je de komende 15 jaar zo veel gaan afbetalen dat je nog geen cent meer verdient dan mensen die geen studie hebben gedaan. Je verdient zelfs nog minder, want ook al betaal je absoluut gezien al meer belasting, je wordt ook nog eens in een hogere progressieve belastingschaal ingedeeld.
DAt eeuwige gemekker over een schuldje van (wel!) 20.000 euro

Je gaat in je werkzaam leven (40 jaar) ongeveer 1.5-2M euro verdienen. 1% schuld : tis me wat!
(Van elke euro kun je toch wel 1cent missen?)

Kortom: kortzichtigheid!
pi_33412811
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:31 schreef Jane het volgende:

[..]

Wat nou, 'geen recht op had'? Heb je enig idee waar het over gaat?

Kijk, voor ambtenaren golden gewoon hele andere dingen v.w.b. de ziektekostenverzekering. Niet omdat IK dat zo graag wilde, maar omdat de overheid dat ooit zo bedacht heeft. We mochten niet in het Ziekenfonds. We moesten verplicht particulier verzekerd zijn. Ongeacht je inkomen.

Nu begrijp je misschien wel dat de meeste ambtenaren ook gewoon een heel doorsnee salaris hebben (waarmee je normaal in het ZKF zou zitten), dus dan is zo'n particuliere verzekering niet te betalen. Daarom kreeg je dan ook je zogenaamde 'interim', oftewel tegemoetkoming in de kosten van een particuliere ziektekostenverzekering, van 81 euro in de maand. Vraag me niet waaróm het zo geregeld was, maar het was zo.

Voor Ziekenfondsverzekerden gold hiervoor uiteraard dat ze maar een klein gedeelte van de premie zelf moesten betalen en dat de rest in premies op hun salaris werd ingehouden. Dat hadden ambtenaren natuurlijk niet, met als gevolg dat in feite het verschil tussen ons bruto en netto inkomen een beetje kleiner was. Oneerlijk? Tja, uiteindelijk kijkt iedereen toch wat er gewoon maandelijks gestort wordt. Wat je bruto verdient boeit niet zo. En nogmaals, de meeste ambtenaren hebben gewoon een heel doorsnee netto salaris.

Om een lang verhaal kort te maken... Die tegemoetkoming gaat dus straks vervallen, maar in tegenstelling tot bij de voorheen-Ziekenfondsverzekerden stijgt bij ambtenaren het netto-inkomen niet als gevolg van het niet meer hoeven afdragen van de premies. En bovendien mogen we nu dus wel de belasting op de werkgeversbijdrage gaan betalen.
Nu heeft men dat bij de laatste CAO-onderhandelingen ook bedacht en daarom krijgen (rijks-)ambtenaren er voortaan 550 euro bruto bij per jaar, in de vorm van een eindejaarsuitkering. Maar ja, je hoeft geen Einstein te zijn om te snappen dat 550 euro bruto extra per jaar, de achteruitgang van 972 euro netto per jaar (12 x 81) plus die extra belasting niet kan goedmaken.

Niks geen 'mazen in de wet' waarvan vroeger gebruik gemaakt werd of dingen krijgen 'waar je geen recht op had'. Ik denk dat veel ambtenaren voorheen met liefde in het Ziekenfonds gegaan waren, maar het mocht niet! Het was tenslotte ook nog zo dat het Ziekenfonds sommige dingen wél vergoedde, die de particuliere verzekeringen niet vergoedden. Dingen als de pil tot niet zo lang geleden bijvoorbeeld. Nederland stond op zijn kop toen die uit het Ziekenfonds gehaald werd, maar toen ik hem gebruikte moest ik die altijd al zelf betalen!

Dus JA, de premie die ik straks ga betalen is iets lager dan de premie die ik voorheen betaalde voor mijn particuliere verzekering.
Maar NEE, ik krijg geen zorgtoeslag en NEE, ik krijg geen vergoeding meer van mijn werkgever. ÉN ik mag nog wat extra belasting gaan betalen.

Hou nou toch op met je mazen van de wet.
Precies! Duidelijk verhaal
  maandag 26 december 2005 @ 14:47:34 #175
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33414787
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Nou... weinig?
Die belasting loopt toch op tot ruim 68 euro per maand hoor. Noem het maar weinig...
hoe kom je nou aan die 68 euro ?
Neerkomen wel!
  maandag 26 december 2005 @ 14:51:48 #176
1986 Jane
pi_33414880
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:47 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

hoe kom je nou aan die 68 euro ?
6,5% van 30.000 = 1950 euro (wat je werkgever afdraagt)
42% van 1950 = 819 euro (belasting op jaarbasis)
819 / 12 = 68,25 euro belasting per maand

Maar als ik een denk- danwel rekenfout maak, vertel het me dan alsjeblieft.
  maandag 26 december 2005 @ 14:55:01 #177
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33414952
dan maar met wat cijfers...

hoop dan adhv van die cijfers dat iemand mij kan vertellen wat er gaat gebeuren voor mij...

in 2005 ben ik particulier verzekerd voor zeg 140 euri per maand. kost mij 1680 per jaar. van mijn werkgever krijg ik geen compensatie of wat dan ook....

in 2006 sluit ik een verzekering af die mij 11750 per maand gaat kosten. kost mij dan 1410 per jaar.

concreet betekent dat voor mij een voordeel van 270 euri op jaarbasis.

hoe zit het dan voor mij belastingtechnisch ? ik verdien ongeveer 42000 euro bruto op jaarbasis incl. vakantietoeslag etc.
Neerkomen wel!
  maandag 26 december 2005 @ 14:59:08 #178
1986 Jane
pi_33415029
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:55 schreef Freeflyer het volgende:

hoe zit het dan voor mij belastingtechnisch ? ik verdien ongeveer 42000 euro bruto op jaarbasis incl. vakantietoeslag etc.
Voor zover ik het begrepen heb (maar ja...) ga jij dan ook die 68,25 euro belasting per maand betalen.
  maandag 26 december 2005 @ 14:59:20 #179
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_33415036
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:51 schreef Jane het volgende:

6,5% van 30.000 = 1950 euro (wat je werkgever afdraagt)
42% van 1950 = 819 euro (belasting op jaarbasis)
819 / 12 = 68,25 euro belasting per maand

Maar als ik een denk- danwel rekenfout maak, vertel het me dan alsjeblieft.
nee hoor, het is meer mijn onwetendheid
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:55 schreef Freeflyer het volgende:

concreet betekent dat voor mij een voordeel van 270 euri op jaarbasis.
270 (voel ik netto in mijn portemonnee) - 819 (gaat in de inkomstenbelasting mee) = 549,- euri wat de zorgverzekering mij meer gaat kosten per jaar...

moet dus gewoon zorgen dat ik creatief omga met de belastingaangifte om die 549,- te compenseren
Neerkomen wel!
  maandag 26 december 2005 @ 15:08:14 #180
1986 Jane
pi_33415243
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:59 schreef Freeflyer het volgende:

270 (voel ik netto in mijn portemonnee) - 819 (gaat in de inkomstenbelasting mee) = 549,- euri wat de zorgverzekering mij meer gaat kosten per jaar...
Ach, om je een beetje op te beuren, het kán nog erger.

Ik ga er 819 (belasting) + 972 (voorheen vergoeding van mijn werkgever) = 1791 euro netto op achteruit per jaar. En daar krijg ik dan 550 bruto voor vergoed. En mijn premie wordt zo'n 600 euro minder per jaar. Maar ja, het gat is daarmee nog niet gedicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')