Eh, ja. Kijk, ik geloof dat ik er ook niet op vooruit ga, ik vind het hoe dan ook maar een onoverzichtelijke zooi.quote:
Als de chronisch zieken erop vooruit zouden gaan met dit nieuwe stelsel, dan zou ik dat inderdaad een goed effect vinden. Maar het is zeer de vraag of dat wel het geval is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, ja. Kijk, ik geloof dat ik er ook niet op vooruit ga, ik vind het hoe dan ook maar een onoverzichtelijke zooi.
Ik ken persoonlijk nauwelijks chronisch zieken, maar wanneer zíj erop vooruit gaan dan vind ik dat dan toch een goed effect van de nieuwe regeling.
vergeet je de inkomensafhankelijke premie niet ? je werkgever is verplicht je hiervoor een vergoeding te geven, je hoeft er dus alleen belasting over te betalen. Ervan uitgaande dat je 2500 euro of meer per maand verdiendt moet je dus over 160 euro per maand belasting betalen. Met een percentage van 42 kom je uit op een bedrag van 70 euro. Voor de inkomsten van je vriendin geldt hetzelfde.quote:Op zondag 18 december 2005 02:43 schreef X-Fire het volgende:
mmm Ik ga er anders wel op vooruit! ik betaalde 250 eur permaand voor een verplichte collectieve particuliere verzekering en straks met een iets uitgekleder pakket 110 eur! Ergste van alles was dat mijn partner omdat zij werkzoekende was ook in mijn particulere polis zat (dat was verplicht) en ik dus 2 keer de hoofdprijs moest betalen in 2005 -> 500 EUR per maand! dat is gewoon belachelijk!!! straks naar 220 eur per maand!
Mooi hequote:Op dinsdag 13 december 2005 13:05 schreef Metro2005 het volgende:
Achjoh, we gaan er allemaal volgend jaar op vooruit !
Zegt de grote huichelaar Zalm
Volgend jaar van 32 euro naar 93 euro!alsof het maar niks is
MEER DAN 200 FUCKING GULDENS VOOR EEN VERPLICHTE VERZEKERING WAAR IK NOOIT GEBRUIK VAN MAAKde TIEFUS met ze in den haag. Ik neem gewoon een hoog eigen risico
Ik neem aan dat je wel recht hebt op de volle mep qua zorgtoeslag? En die 150 euro studiefinanciering extra per jaar, die geldt toch ook voor jou mag ik hopen?quote:
Nou, ik verdien minimumloon. Dat is dus iets meer dan 5 euro per uur. Aangezien ik 8 uur op een dag werk, waarvan er 7 worden uitbetaald, is dat dus ongeveer 35 euro op een dag. Dan moet ik dus 3 dagen per maand extra werken om mijn verzekering te kunnen betalen. Je hebt dus gelijk: ik hoef maar 3/4e dag extra te werken per weekquote:Op zondag 18 december 2005 11:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel recht hebt op de volle mep qua zorgtoeslag? En die 150 euro studiefinanciering extra per jaar, die geldt toch ook voor jou mag ik hopen?
Dat scheelt per maand toch weer een paar tientjes. En ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat je dan een dag per week (is 4 dagen per maand) extra moet gaan werken om je verzekering te kunnen betalen.
Volgens mij klopt je rekensom nog steeds niet, want je neemt je toeslagen niet mee in de berekening en ook niet het bedrag dat je al kwijt was aan je verzekering (dus dat is niet extra).quote:Op zondag 18 december 2005 11:13 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nou, ik verdien minimumloon. Dat is dus iets meer dan 5 euro per uur. Aangezien ik 8 uur op een dag werk, waarvan er 7 worden uitbetaald, is dat dus ongeveer 35 euro op een dag. Dan moet ik dus 3 dagen per maand extra werken om mijn verzekering te kunnen betalen. Je hebt dus gelijk: ik hoef maar 3/4e dag extra te werken per week
Tja, je laatste punt heb je gelijk in. Ik werk nu natuurlijk al iets van 1 dag in de maand om mijn verzekering te kunnen betalenquote:Op zondag 18 december 2005 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij klopt je rekensom nog steeds niet, want je neemt je toeslagen niet mee in de berekening en ook niet het bedrag dat je al kwijt was aan je verzekering (dus dat is niet extra).
En als je werkt zul je ook via je loon nog wat compensatie gaan merken.
Dus als ik het goed begrijp komt er op die 110 eur die ik zelf betaal een belasting nadeel van 70 eur per maand? omdat men het werkgeversdeel bij het verzamelinkomen telt?quote:vergeet je de inkomensafhankelijke premie niet ? je werkgever is verplicht je hiervoor een vergoeding te geven, je hoeft er dus alleen belasting over te betalen. Ervan uitgaande dat je 2500 euro of meer per maand verdiendt moet je dus over 160 euro per maand belasting betalen. Met een percentage van 42 kom je uit op een bedrag van 70 euro. Voor de inkomsten van je vriendin geldt hetzelfde.
dat heb je goed begrepenquote:Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef X-Fire het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp komt er op die 110 eur die ik zelf betaal een belasting nadeel van 70 eur per maand? omdat men het werkgeversdeel bij het verzamelinkomen telt?
Dat kan niet. Alle verzekeringen zijn vanaf 1/1/06 nieuwe overeenkomsten.quote:Op maandag 19 december 2005 20:07 schreef Timmehhh het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat precies zit met dat "eigen risico"? Ik hoorde een verhaal van een buurman die particulier verzekerd is, dat verzekeringsmaatschappij menzis de eigen risico van vorig jaar wou gebruiken om te zorgen dat zij dit jaar niet hoeven te betalen. Kan dit?
Nee, het is juist typisch Nederlands dat de goeden onder de slechten moeten lijden. Je mag als alleenstaande voor de kinderopvang van je collega's betalen, je mag enorm veel belasting ophoesten voor alle mensen met een uitkering, enz, enz, enz. Nooit wordt ergens eigen verantwoordelijkheid benadrukt. Een ziek systeem.quote:Op maandag 19 december 2005 17:31 schreef 7094 het volgende:
Het is wel typisch Nederlands om zo negatief te doen over nieuwe dingen. Net of het systeem van ziekenfonds en particulier zo geweldig is.... Onzin! Natuurlijk ontstaan er hier en daar inkomensvoor- en nadelen. Dat is inherrent aan een nieuwe manier van premieberekenen. Ik vind het een vooruitgang.
Doordat je voor een eigen risico gaat ga je er ook in dekking op achteruit. je hebt dan een midner uitgebreide polis als in het ziekenfondsquote:Op maandag 19 december 2005 20:02 schreef Timmehhh het volgende:
In totaal betaal ik dus 107 euro per jaar wat maar liefst 343 euro minder is vergeleken met de 450 euro per jaar van vorig jaar
Klopt dit of zie ik iets over het hoofd![]()
Eigen risico correct, maar de polis is qua dekking hetzelfde.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doordat je voor een eigen risico gaat ga je er ook in dekking op achteruit. je hebt dan een midner uitgebreide polis als in het ziekenfonds
Ja ok maar je krijgt minder waar voor je geld. Op die manier bedoel ik het.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Eigen risico correct, maar de polis is qua dekking hetzelfde.
Hoe krijg je dan minder waar voor je geld? Je betaalt toch minder door je eigen risico?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja ok maar je krijgt minder waar voor je geld. Op die manier bedoel ik het.
Ja maar je premie gaat minder omlaag als je een eigen risico neemt. Als je dus ziektekosten hebt ga je er op achteruit.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe krijg je dan minder waar voor je geld? Je betaalt toch minder door je eigen risico?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |