abonnement Unibet Coolblue
pi_32828185
Inmiddels alweer deeltje drie!. Over deel 1 hebben we ruim drie jaar en drie maanden over gedaan, deel twee ging in ongekende sneltreinvaart, binnen 18 dagen, en nu dan maar deeltje drie van deze inmiddels legendarische topic-reeks over Indonesië.

Voel je vrij om bij te dragen aan deze reeks, plaats foto's, je ervaringen over dit schitterende land, dingen die je opvielen, dingen die je anderen wil aanraden, of juist afraden. Laat het in ieder geval horen.

Vorige deeltjes
[centraal] Indonesië
[centraal] Indonesië - deel 2

Recent geplaatste foto's uit het oude topic
Deze foto's zijn van Zahgurim, en zijn gemaakt op Bali.











O ja, alvast een preview van wat komen gaat op mijn website. Een fotoboek over Gunung Rinjani, op Lombok.



We gaan weer verder!
pi_32832604
Héél leuk landje
It is your friends who make your world!
pi_32833370
quote:
Op maandag 5 december 2005 07:25 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat is geen Bandar Lampung, dat is slang..
iig geen Makassar-slang
quote:
en gw = gue = jij (volgens mij?)
gue, nooit van gehoord, kamu of kau gebruikten wij
pi_32833610
de straattaal zit trouwens ook vaak betawi bij, en wonder boven wonder soms ook een Nederlands woord. Wel zwaar verbasterd, maar toch.. het idee is er
pi_32833704
aha het is dus saya of aku... die link wijst overigens naar een mooi bordje vragend om login en paswoord
pi_32840140
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:38 schreef Singa het volgende:
aha het is dus saya of aku... die link wijst overigens naar een mooi bordje vragend om login en paswoord
haha.. ja, copy-paste.. nu niet meer trouwens
  maandag 5 december 2005 @ 17:57:43 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32840568
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:25 schreef Singa het volgende:

[..]

iig geen Makassar-slang
[..]

gue, nooit van gehoord, kamu of kau gebruikten wij
Het is van een chatvriendin van mij, dus het al wel een soort Breezah-bahasa zijn. Hier een stukje van haar profiel:

gw sk poTo, gw poTogenik, ceweQ ruMahaN (ga sk peGi2 peGeL tw..) , biaSa aja noThing speciaL, suKa maSak (sRg gagaL tw), suKa ngeNeT,suka Yg seRu2, suKa yg giLa2,suKa sePi, suKa aneH,suKa bengong(he.......boong ding), kdG ga tW maLu.. , ga geNgsi2 aMt ( paDa tmpatnya la Yah..), suKa yG tuLuS2,iKhLas,ga PamriH(saMa bae),low pRofiLe(Lho kok di OmonGin he......)suKa nYoba2,,, suKa seNyum...... teRus
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32840865
damn, het breezah virus is ook al in Indonesie uitgebroken
pi_32841071
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Het is van een chatvriendin van mij, dus het al wel een soort Breezah-bahasa zijn. Hier een stukje van haar profiel:

gw sk poTo, gw poTogenik, ceweQ ruMahaN (ga sk peGi2 peGeL tw..) , biaSa aja noThing speciaL, suKa maSak (sRg gagaL tw), suKa ngeNeT,suka Yg seRu2, suKa yg giLa2,suKa sePi, suKa aneH,suKa bengong(he.......boong ding), kdG ga tW maLu.. , ga geNgsi2 aMt ( paDa tmpatnya la Yah..), suKa yG tuLuS2,iKhLas,ga PamriH(saMa bae),low pRofiLe(Lho kok di OmonGin he......)suKa nYoba2,,, suKa seNyum...... teRus
diemoet je houden: suka masak, houdt van koken

Verder is het met wat pijn en moeite wel te achterhalen met mijn kennis van de taal.
pi_32845460
Ik zie nu trouwens dat ik álle topics in deze reeks geopend heb
pi_32847270
whaha, grappig profiel; saya suka pos di benang ini, suka baca profil2 gila gitu, suka...
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:50 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zie nu trouwens dat ik álle topics in deze reeks geopend heb
Ya memang, kamu pos disini 5 kali lebih daripada kami.
pi_32854680
Er is trouwens weer een gerucht dat Garuda Indonesia weer op Europa gaat vliegen volgend jaar. Nou, dan moet het wel verrekte goedkoop zijn, want de laatste keer ben ik mooi te kakken gezet door die lui. Daar trap ik toch niet meer in.
pi_32859332
ik vond Garuda vroeger wel een prettige maatschappij, voordat ze met klm samen gingen of werden overgenomen of wat dan ook. maar als je eenmaal een vliegtuig hebt gehad met je eigen scherm en verschillende kanalen dan wil je niet anders meer
pi_32859894
Garuda heeft niets met de KLM te maken hoor, en ze zijn ook nog niet overgenomen. Ze zijn een belastingspons van de Indonesische overheid. Geld erin pompen vliegende houden lijkt het devies.

Wel zijn de routes die ze vlogen plotseling verdwenen een jaar of twee terug, en ze zijn niet echt overgenomen door een nieuwe maatschappij. Phuket Air wilde wel, maar helaas konden ze niets waarmaken.
pi_32860581
Jawel, ze zijn partner van de klm en de garuda heeft met vliegtuigen van de klm gevlogen (zelf in gezeten), of de klm heeft operaties uitgevoerd voor garuda oid. Maar overnames nee.

edit: nu niet meer partner

[ Bericht 15% gewijzigd door Singa op 06-12-2005 14:15:08 ]
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:29:54 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32871743
Leuk nieuws uit Indonesi"e , in de Oerwouden van Borneo is een nieuw zoogdoer ontdekt!

Dat geeft zo duidelijk weer aan dat we tot het uiterste moeten gaan de oerwouden van Borneo en Sumatra moeten redden!

http://news.mongabay.com/2005/0511-rhett_butler.html


Was net ook op het NOS journaal!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32872434
tvp

Ik zou graag weer es terugwillen naar Indonesië. Ik ben in 2002 twee weken op Sumatra geweest tijdens een reis door Azië. Vooral het Toba-meer was geweldig, niet in de laatste plaats omdat ik daar de lekkerste Rendang ooit heb gegeten.
pi_32881846
Een kleine update:

Ik ben nog uiterlijk tot en met vrijdag in Kuala Lumpur. Heb een dag daargezeten, maar er kon niets voor mij gedaan worden. De rest is al doorgevlogen want die wisten al wat langer dat ze naar Medan zouden gaan om te filmen.

Dus het is afwachten en hopen op een wonder
  woensdag 7 december 2005 @ 07:32:19 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32882703
wat nu, geen visum??? kun je niet even doorvliegen naar Singapore om daar nog een poging tewagen??? Dat zou balen zijn zeg!! Die klote visum regeling voor Indonesie ook..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32883005
@amokjeh: Geen visum? Da's vreemd! Nog nooit eerder gehoord...
pi_32883043
Ja een visum krijg ik vrijdag. Duurde 3 dagen geen uitzondering. Op Sumatra zijn ze nu voor mij bezig met een officiele uitnodiging van de regering in Jakarta. Dus als dat snel rond is ben ik eerder weg hier.

Kuala Lumpur is een mooie stad, maar ja ik zit liever in de jungle natuurlijk. And besides het regent hier enorm op het moment
pi_32883241
Laat je visum maar niet afhangen van de overheid in Jakarta. Dan zit je over 4 maanden nog in Kuala Lumpur. Tenzij diegene waarvoor je werkt 'een mannetje kent'..
pi_32883483
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:48 schreef indahnesia.com het volgende:
Laat je visum maar niet afhangen van de overheid in Jakarta. Dan zit je over 4 maanden nog in Kuala Lumpur. Tenzij diegene waarvoor je werkt 'een mannetje kent'..
Ik heb ook net bericht gehad dat Jakarta er geen zak aan kan doen. Verder kwam er door uit Sumatra dat ze waarschijnlijk geen businessvisa gaan verstrekken. Terwijl ik wel alles al heb betaald en ingeleverd gister.

Lukt dat niet dan geef ik het op en vlieg ik met het eerste vliegtuig weer terug naar Amsterdam.
pi_32887682
om foto's te maken heb je toch geen business visum nodig? Dat kan een toerist ook prima doen. Gek verhaal...
pi_32892557
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:26 schreef indahnesia.com het volgende:
om foto's te maken heb je toch geen business visum nodig? Dat kan een toerist ook prima doen. Gek verhaal...
Ik ga daar heen om een commercial en een korte docu te maken. De rest van de crew heeft er inmiddels al een draaidag opzitten
pi_32895875
Vind het toch gek dat ze jou niet binnen kunnen krijgen. Hopelijk lukt het nog zeer snel natuurlijk.
  woensdag 7 december 2005 @ 17:27:50 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32896035
Waarom een uitnodiging, een toeristenvisum moet prima kunnen voor Sumatra, je gaat toch niet naar Atjeh?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32910485
quote:
Op woensdag 7 december 2005 17:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Waarom een uitnodiging, een toeristenvisum moet prima kunnen voor Sumatra, je gaat toch niet naar Atjeh?
Tja daar is het nu een beetje laat voor. And besides ik ben daar voor werk. Iedereen heeft van ons een businessvisa. Ik ga nu mijn stinkhok verlaten voor een nieuw hotel: Radius International!
pi_32966626
Er is trouwens hongerdood in Papua... ze gaan nu voedsel sturen.
pi_32967952
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is trouwens hongerdood in Papua... ze gaan nu voedsel sturen.
serieus? lekker is dat m;n ouders gaan daar in januari heen.
pi_33013551
In de OP staat Lombok. Ben ik vorig jaar geweest voor 2.5 week en zit eraan te denken om aankomende zomer weer te gaan.

Hier een link naar:
reisverslag
Foto's

Have fun
  maandag 12 december 2005 @ 17:44:38 #36
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33019926
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 11:47 schreef indahnesia.com het volgende:
Er is trouwens hongerdood in Papua... ze gaan nu voedsel sturen.
das minder, welk deel van nieuw guinea, het Nederlands/Indonesische westen, of het onafhankelijke oosten?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:07:30 #38
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33054105
maar dan moet je gewoon spreken over Irian Jaya, of westelijk nieuw Guinea .."Papua" is voor mij het onafhankelijke oostelijk deel van Nieuw Guinea. desalniettemin ongelofelijk eigenlijk omdat je zou verwachten dat daar voedsel in overvloed is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33056330
idd, toen ik in Manokwari was zag het er voor indonesische begrippen wel goed uit
pi_33064141
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar dan moet je gewoon spreken over Irian Jaya, of westelijk nieuw Guinea .."Papua" is voor mij het onafhankelijke oostelijk deel van Nieuw Guinea. desalniettemin ongelofelijk eigenlijk omdat je zou verwachten dat daar voedsel in overvloed is.
Westelijk nieuw Guinea en Irian Jaya is het beiden niet meer. Papua of Papua Barat wellicht.

Voedsel in overvloed? Tja, als de mensen de handen uit de mouwen steken wel ja.. Op mijn forum werd geopperd:
- suiker? wordt geimporteerd
- zout? wordt geimporteerd
- rijst? wordt geimporteerd
- melk? wordt geimporteerd
- rundvlees? wordt geimporteerd

de reden? de kwaliteit is slecht of zeer wisselend (niet goed voor massa-productie), mensen lijken het niet te willen produceren, doen verder geen moeite om aan wat eten te komen. Zout moet er toch genoeg kunnen zijn met al dat water om die eilanden, rijst is er in theorie ook genoeg te verbouwen, melk ook.. maar ja..
pi_33140628
Effe uppen
It is your friends who make your world!
  zaterdag 17 december 2005 @ 09:35:58 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33155316
quote:



zaterdag 17 december 2005 uur.
Papoea’s zijn juist dik, zegt minister
Van onze correspondent Michel Maas


JAKARTA - Zo is er een hongersnood, zo is er niets meer aan de hand. Sterker nog: de Papoea’s die zouden lijden aan ernstig voedseltekort zijn dik. Alleen de aardappelen zijn op, dat is alles.


Een week na de alarmerende berichten over een hongersnood in de afgelegen hooglanden van Papua doet de Indonesische minister Aburizal Bakrie het verhaal af als onzin.

Volgens hem is er niemand van honger omgekomen. ‘De mensen zijn dik, hun varkens zijn vet en de maïs en kool staan er goed bij’, zegt de minister. ‘Ik kan u de foto’s laten zien.’ Bakrie doet zijn uitspraken na een bezoek aan het afgelegen district Yahukimo, waar 55 personen zouden zijn doodgegaan van honger.

Het bericht van de hongersnood schokte Indonesië. De media stortten zich op de ramp, die na de uitbraak van polio en de vogelgriep het zoveelste bewijs zou zijn van een falende gezondheidszorg.

President Susilo Bambang Yudhoyono trok zich de zaak persoonlijk aan en belastte coördinerend minister voor Welzijn Aburizal Bakrie met de hulpverlening. Bakrie organiseerde meteen voedseltransporten en ging zelf poolshoogte nemen. De Indonesische televisie toonde beelden van kindjes met hongerbuikjes en van lokale leiders die bevestigden dat er weinig eten was.

De minister blijkt na zijn reis allerminst overtuigd. De mensen moeten hun land en voedsel beter beheren, zegt hij. Hij zal landbouwdeskundigen sturen en voorraadschuren laten bouwen. Bakrie verwijt de Indonesische media dat die het verhaal hebben opgeblazen zonder het te controleren.

De eerste die alarm sloeg was het districtshoofd van Yahukimo, maar hoe die aan zijn informatie kwam is duister. Zijn noodkreet bereikte een televisiestation en toen de media dagen later het afgelegen Yahukimo bereikten, stortten zij zich op iedereen die er ook maar een beetje hongerig uitzag en bevestigden zo het hongerverhaal.



http://www.volkskrant.nl/(...)e/1134713126401.html
politiek spel, doofpot , of storm in een glas water, zeg het maar?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33165791
Aangezien ik nog steeds ondersteboven ben van de jetlag met alle irritante gevolgen van dien, ga ik dit verhaaltje niet zo lang maken.

Ten eerste is het toch eigenlijk zo belachelijk dat een land als Indonesië zo'n probleem maakt om als Nederlander het land in te mogen. Ik kwam daar namens een Nederlands initatief die het elk jaar voor elkaar krijgt om een behoorlijk bedrag bij elkaar te krijgen die volledig ten goede komt aan de mensen én in ons geval belangrijker: de urang utan. Ook de lokale bevolking op Sumatra die ik gesproken heb snappen er niets van. Sumatra heeft het op dit moment zwaar en de toeristische sector ligt na de tsunami, bomaanslagen in bali en overstroming in Bukit Lawang behoorlijk op zijn gat. De bevolking vraagt zich dan ook af waarom die paar mensen die nog wel de moeite nemen om de schoonheid van het land te ontdekken het zo moeilijk gemaakt worden.

Neemt niet weg dat ik uiteindelijk via Kuala Lumpur toch aan een visum ben gekomen en ik na een enerverende middag van taalproblemen, opdringerige taxichauffeurs/dieven en een vreselijk slechte weg in Bukit Lawang ben aangekomen. Van Bukit Lawang valt niet meer zo veel te zeggen en dat is eigenlijk heel goed. Wrang, maar waar: Zij hebben van de natuur een tweede kans gekregen. Bukit Lawang was een toeristenoord geworden met hotels, restaurants en discotheken. Misschien nog wel het ergste, de urang utan werd gigantisch verstoord in zijn natuurlijke habitat door hem systematisch te voeren en hem afhankelijk te maken van mensen. Vorig jaar heeft een vreselijke overstroming het hele dorp weggespoeld en daarbij is de helft van de bevolking omgekomen. Het goede ding hiervan (dat zegt de overgebleven, gemotiveerde bevolking zelf) is dat ze van de natuur een tweede kans hebben gekregen om het eco toerisme op een goede manier aan te pakken.

Ik verbleef in de enige plek waar je als "toerist" nog kunt slapen en dat is de eco-lodge. De eco-lodge wordt gerund door de gepensioneerde duitser Willy en zijn Indonesische vrouw Ima. Deze mensen weten ontzettend goed waar ze mee bezig zijn en het was dan ook fantastisch om daar te mogen zijn. Veel personeel aanwezig, met allemaal een verhaal. Het is prachtig om te zien dat deze mensen echt bereid zijn om ondanks alle tegenslagen iets te maken van hun leven en daar voor de volle 100% voor gaan. Ook hebben zij een aantal gidsen in dienst die op de goede manier toeristen rondleiden. Ze weten ontzettend veel en gaan met respect voor natuur en duur om met hun baan. En dat is eigenlijk wel het allerbelangrijkste voor eco-toerisme.

Verder zijn wij de afgelopen week nog doorgereisd naar het piepkleine, maar geweldig mooie Tangkahan. Ook hier weer één verblijf, waar ze weer perfect begrepen hebben hoe het hoort om toeristen op een goede manier kennis te laten maken met de schoonheden die Indonesië rijk is. Aangezien de weg van Bukit Lawang naar Tangkahad zo goed als onherbergzaam is komen er ook bijna geen toeristen en dat is eigenlijk wel goed zo. De mensen met deze lodge wonen hier en hebben als extraatje 6 gastverblijven. We werden door de eigenaresse meegenomen op "track" en al snel belandden we op de meest fantastische plekken langs bamboo river. Van stroomversnellingen, hotwatersprings en watervallen het hield maar niet op met geweldige dingen. (Als ik er nu nog aan terug denk krijg ik weer het intens gelukkige gevoel)

Later die dag zijn we doorgegaan naar het "Elephant Conservation Program" Dit is eigenlijk het zelfde verhaal als met de urang utan. Alleen hier leeft de olifant in gevangenschap met de nodige menselijke hulp. Dit zijn Sumatraanse olifanten die bij hun vorige job aardig misbruikt zijn om hun kunstjes maar op te voeren. Hier in Tangkahan hoeven ze dit gelukkig niet meer en worden ze ingezet voor ritjes door de jungle met een toerist op hun rug. Ook dit is natuurlijk niet helemaal kuis en we deden het ook met de nodige bedenkingen. Maar mijn mening veranderde drastisch toen ik zag deze beesten enorm veel lol hadden om door de jungle en het water te gaan en je de mooiste plekken te laten zien. De ritten zijn vrij duur voor Indonesische begrippen, maar het idee dat de olifanten hun eigen verzorging bij elkaar verdienen is eigenlijk fantastisch. Het geld wordt gebruikt voor het dure, speciale eten, slaapvoorzieningen, training van de berijders en het uitkopen van mishandelde olifanten.

Later die week noodgedwongen nog een dag in Medan gebleven, omdat ik een vroege vlucht had naar Kuala Lumpur, maar dat was echt een enorme deceptie. Vreselijke smerige stad die totaal niets uitstraalt. brrrr

Ik heb nog iets van 700 foto's, maar nog niet de tijd/zin/moeite gehad om ze uit te zoeken, die houden jullie dus van mij tegoed. Als er verdere vragen en/of opmerkingen zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag.
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:03:24 #44
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33165886
mooi verhaal ik wil ook naar Sumatra en dus ook Bukit lawang in 2006. Is het te doen als toerist nu om dingen te regelen, of is het nog niet aan te raden?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33165989
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mooi verhaal ik wil ook naar Sumatra en dus ook Bukit lawang in 2006. Is het te doen als toerist nu om dingen te regelen, of is het nog niet aan te raden?
Ja eigenlijk kan alles wel last-minute. Toerisme ligt op zijn gat dus was zat plek in de eco-lodge. Maar natuurlijk kan het geen kwaad om te reserveren. Kamers waren tussen de 12 en 16 euro per nacht excl. ontbijt. Gidsen zijn er meer als bewoners dus dat is ook niet zo lastig. Verder is het 3.5 uur met de auto vanaf Medan. Je kan de lokale bus nemen voor 12.000 of een kleine bus voor max. 250.000 (ik had hem voor 140.000)
  zaterdag 17 december 2005 @ 18:09:16 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33166021
zijn er agencies, of gidsen aan te bevelen?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33166724
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zijn er agencies, of gidsen aan te bevelen?
Ja bij de Eco-Lodge om Saba vragen. Hij beheert daar de tuinen en doet het gidsen erbij. Voordeel is dat hij niet hoeft te leven van het gidsen dus hij stelt alleen de trips voor die echt goed zijn qua cultuur en natuur en niet de geldverslindende jungle trips van 6 dagen ofzo. Hij was onze gids die week en hij werd ons aanbevolen door Willy en Ima. Ze zeggen dat het de beste van Bukit Lawang is. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het is echt een topper!
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:02:44 #48
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33167472
ok thanks, genoteerd. Ik weet dat een goed agency.gids erg belangrijk is, zeker bij een meerdaagse trip, ik heb bv op Lombok een enorm slechte ervaring met een trip en dan baal je achteraf toch als een stekker. (je komt er niet bepaald dagelijks) Terwijl je bij een goede gids de tijd van je leven hebt. (mijn pantanal trekking in Brazilie was echt geweldig wat dat betreft)

Ik vind het belangrijk dat het agency het belang van de natuur voorop heeft staan, dat de gidsen bekend zijn met planten en dieren en er ook wat over kunnen vertellen en dat ze redelijk Engels spreken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33172750
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ok thanks, genoteerd. Ik weet dat een goed agency.gids erg belangrijk is, zeker bij een meerdaagse trip, ik heb bv op Lombok een enorm slechte ervaring met een trip en dan baal je achteraf toch als een stekker. (je komt er niet bepaald dagelijks) Terwijl je bij een goede gids de tijd van je leven hebt. (mijn pantanal trekking in Brazilie was echt geweldig wat dat betreft)

Ik vind het belangrijk dat het agency het belang van de natuur voorop heeft staan, dat de gidsen bekend zijn met planten en dieren en er ook wat over kunnen vertellen en dat ze redelijk Engels spreken.
In dat geval geef ik je het complete rijtje:

Pan-Eco Zwitserland supports YEL (Yayasan Ekosistem Lestari) in financiële zin. YEL heeft de Eco-Lodge waar Willy en Ima de scepter over zwaaien. Zij hebben een aantal gidsen in dienst waarvan Saba er één is.
  woensdag 4 januari 2006 @ 09:45:55 #51
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33685790
ik heb even een sumatra topic geopend, omdat mijn sumatra dingen even apart te houden. Ik heb van jouw forum al veel nuttige info vandaan trouwens, Jeroen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:18:53 #52
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_33767100
Hoe zit het met backpacken in Indonesie?? Ik zit nu op Bali en heb net een georganiseerde groepsreis (kado van m'n ouders wegens hun 25-jarige huwelijk , niet mijn favoriete reismethode maargoed ) door Java gemaakt en zou graag de boel per rugzak nogeens goed willen bekijken... Liefst beginnend in Sumatraen daarna een stukje Java of Lombok of... Weetikhet.. Voorlopig gaat het me erom of het land op zich backpack-vriendelijk is.. Wie heeft ervaringen om te delen?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_33768135
Bali, Java en Lombok zijn in ieder geval wel erg backpack vriendelijk je moet echt verder gaan wil je echt problemen krijgen met de taal.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:35:41 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33853667
Indahnesia.com, het loopt uit de hand op je forum..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33856933
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Indahnesia.com, het loopt uit de hand op je forum..
jah, zo'n kut-jong van Fok volgens mij
pi_33856936
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb even een sumatra topic geopend, omdat mijn sumatra dingen even apart te houden. Ik heb van jouw forum al veel nuttige info vandaan trouwens, Jeroen.
Da's mooi te horen. Misschien wordt het nog eens wat
pi_33856946
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:41 schreef jimjim1983 het volgende:
Bali, Java en Lombok zijn in ieder geval wel erg backpack vriendelijk je moet echt verder gaan wil je echt problemen krijgen met de taal.
Backpacken gaat er prima, veel steden en stadjes, veel vervoer.. dat zit daar wel goed. Java is trouwens 1500 kilometer van west naar oost, dus je bent wel even aan het reizen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 07:57:02 #58
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_33964932
Binnenkort een aantal foto's van mijn vakantie Ik heb hele mooie foto's van de Bromo + omgeving
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 januari 2006 @ 08:01:43 #59
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_33964952
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:
damn, het breezah virus is ook al in Indonesie uitgebroken
Ja dat klopt, ik kreeg pas een SMSje uit Indonesie met h@!, h0W are yOu doinG?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  donderdag 12 januari 2006 @ 09:38:06 #60
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_33965900
Ben ik trouwens de enige hier die Jakarta niet veel meer vind dan een vieze, drukke, stinkende rotstad?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 10:54:18 #61
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_34041599
Hallo, ik vertrek 9 maart naar Manado om daar te gaan duiken. Krijg 1 1/2 maand opleiding daar tot divemaster. Iemand duikervaringen daar? Ik ga duiken bij TwoFishdivers. Alle informatie welkom...
pi_34150600
Zo, om alvast in de sfeer te komen... en als je in Den Haag en omgeving woont:

GARUDA TV - nieuw tv kanaal!

Dirty...
pi_35475226
Ik ben van plan om komende zomer in de maand juli met 2 anderen 3 a 4 weken naar Bali te gaan. We willen een starterspakket nemen wat bestaat uit:
- De vliegreis
- Transfer van vliegveld naar hotel
- 1 overnachting in een hotel in Den Pasar

De rest van de dagen kunnen we naar eigen wens indelen.

Is het verstandig om van te voren (al in Nederland) hotelkamers/bungalows te reserveren of is het gemakkelijk om ter plaatse een hotel/resort te zoeken?
Scroll maar verder naar benee!
pi_35475838
ligt eraan naar welk deel van bali je gaat, maar bijna overal is het erg makkelijk slaapplek te vinden.
pi_35527434
1 overnachting in Den Pasar?.. kun je die ene nacht niet kiezen voor Kuta (oid), is dichter bij 't vliegveld en iig leuker dan Den Pasar... Beter nog koop gewoon een ticket zonder transfer en hotelovernachting, stap gewoon in een taxi en rij naar een hotel/resort ergens in de buurt. Peanuts...
pi_36353645
Okey... de reis is geboekt!

Weet iemand nog een goed hotel/resort in Kuta voor +/- 10 euro per nacht?
Scroll maar verder naar benee!
pi_36354471
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:21 schreef Creature het volgende:
Okey... de reis is geboekt!

Weet iemand nog een goed hotel/resort in Kuta voor +/- 10 euro per nacht?
Puri Tanah Lot
pi_36372526
zo, ik ben (helaas) weer terug in Nederland. 4 weken tropen en hier schijnt nu een waterig zonnetje.
  zaterdag 8 april 2006 @ 09:42:40 #69
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36759218
Goed nieuws voor mensen zoals ik die uit principe niet naar Indonesië gingen omdat je een visum van te voren moest aanvragen:

http://www.nu.nl/news/709(...)_voor_Nederland.html

Kort gedeelte uit de tekst:

----------------------------
JAKARTA - Indonesië gaat de visumplicht voor Nederland herzien. Dat heeft de Indonesische president Susilo Bambang Yudhoyono zaterdag gezegd tijdens een persconferentie met minister-president Balkenende. Susilo zei dat er "vrij snel", waarschijnlijk binnen enkele weken, een "positieve verandering" komt in de bestaande visumplicht.
----------------------------

En dat lijkt miij een prima plan, zodat ik op het laatste moment zou kunnen besluiten om naar Indo te gaan (als ik toch in Azië ben), en ook de kosten zullen minder worden!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_36759469
Ozzietukker, waarom denk je dat de kosten minder worden? Het visum zal geld kosten en die paar euro extra om het aan te vragen via een visumservice valt ook in het niet bij je totale uitgaven voor een vakantie.

Maar, ik vind het inderdaad wel fijn dat nu de mensen die naar Thailand gaan omdat het daar makkelijker is, straks ook weer naar Indonesië kunnen. Zeker weten dat dat een stimulans zal zijn.
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:24:25 #71
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36759643
hmm, binnen enkele weken, het zal mij benieuwen, volgens mij heb ik dit al eens vaker gehoord. Ik zal nog even wachten van het opsturen van mijn paspoort in ieder geval om te kijken of dit inderdaad gaat gebeuren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 8 april 2006 @ 10:33:22 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36759807
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb even een sumatra topic geopend, omdat mijn sumatra dingen even apart te houden. Ik heb van jouw forum al veel nuttige info vandaan trouwens, Jeroen.
ik laat dat Sumatra topic even links liggen en zal het gebruiken voor mijn reisverslag later dit jaar, ik heb overigens mijn vliegticket gereserveerd, overigens moet ik voor een visum een boekingsbevestiging meestren, maar die heb ik dus niet omdat ik naar s.p. vlieg en niet naar indo. Nu heb ik een fictief ticket naar medan laten uitdraaien, zou dat ok zijn, of moet ik een visum in singapore aanvragen. (liever niet dus)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36761638
Hmm ik was net van plan dinsdag naar de ambassade te gaan, lees ik dit zo. dan nog maar eventjes een paar weken wachten
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:36:13 #74
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36762683
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 10:11 schreef indahnesia.com het volgende:
Ozzietukker, waarom denk je dat de kosten minder worden? Het visum zal geld kosten en die paar euro extra om het aan te vragen via een visumservice valt ook in het niet bij je totale uitgaven voor een vakantie.

Maar, ik vind het inderdaad wel fijn dat nu de mensen die naar Thailand gaan omdat het daar makkelijker is, straks ook weer naar Indonesië kunnen. Zeker weten dat dat een stimulans zal zijn.
Het zal goedkoper zijn omdat de visum bij aankomst in Indonesië in Dollars al onder de prijs zit die de NL Indo ambassade in Euro's berekend..... (Zo is het bijvoorbeeld nu al goedkoper om de visa in Singapore te regelen dan in Nederland).

Uiteraard is het een stimulans, nu tegenwoordig Tiger Airways en Air Asia (AWAIR voor IndonesiË zelf) in die regio actief zijn is het nu makkelijker om 'even' naar Indo te gaan!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:36:06 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36964650
wie is er wel eens in way kambas national park geweest? Ik ben van plan hier zeker heen te gaan welke plaatsen in midden-zuid sumatra zijn nog meer de moeite waard? Ik lees overal dat de meeste toeristen meestal niet verder zuidelijk gaan dan bukittingi.. extra leuk dan om verder naar het zuiden te gaan lijkt mij.

Mijn voorlopig plan is als volgt:

Singapore
~~Batam
~~Pekanbaru
bukittingi
?
Samusir
bohorok/bukit lawang
medan
--> ergens halverwege sumatra -?
?
bandarlampung
way kambas
jakarta
singapore

~ ~= boot
-->= vliegtuig

wie heeft tips, op/aanmerkingen. De vraagtekens moet ik nog invullen, ik weet niet welke tussenstops het leukst zijn! Ik heb overigens 5 weken. (16 juli-21 augustus) Ik begreep dat er vanaf palembang een trein rijdt richting zuiden, dat lijkt me ook wel leuk, aangezien ik wel van treinreizen hou.

zijn er wellicht nog om een trekking te doen in het Leuserpark betere alternatieven voor bukit lawang (b.v. Gurah??)

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 14-04-2006 20:52:05 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:53:00 #77
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36965149
De bus lijkt me in sumatra het meest aangewezen vervoermiddel toch over het algemeen?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36965256
Lijkt me ook.. alleen ik zou dan erg rustigaan doen. reizen per bus is over het algemeen niet echt rustgevend daar, vanwege de minder goede wegen en slechte chauffeurs.
  vrijdag 14 april 2006 @ 20:59:06 #79
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36965311
nog slechter dan op Java?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_36965658
geen idee.. ik vind de meeste doorgaande wegen op Java trouwens net zo goed als in Nederland. In de steden is het slechter, maar daar ben je dan ook niet vaak.
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:24:17 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36966039
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nog slechter dan op Java?
Als je de wegen JAVA al slecht vond... dat vond ik een verademing ten opzichte van Sumatra...
Een tip, een (rechtstreekse) busreis van Jakarta naar Padang.... 48 uur is wat veel....
Net zoals dat met de Pelni ships in Economy (Slaapzaal met 72 andere indo's) 56 uur (Surabaja naar Pontianak) ook teveel is. Het zal wel beter zijn in de hogere klasse.. maar het blijft een lange zit...

Wat ik wel vond op Sumatra, (met uitzondering van Bukittingi dan, dat was wel weer ok), de mensen waren minder vriendelijk.. Althans tegen mij, 100% Belanda uiterlijk.... Misschien dat het iets met de tijd te maken had, 2 weken na de aanslagen in Bali, maar in Pekanbaru was ik blij dat ik die avond weer veilig in het hotel kon komen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 14 april 2006 @ 23:31:58 #82
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36969858
ik zeg gewoon altijd dat ik belanda ben dan zijn de meeste mensen erg vriendelijk omdat ze vaak hun nederlands willen oefenen, of er mensen kennen oid (zo was mijn ervaring vorig jaar), misschien dachten ze dat je amerikaan was ofzo. Ik heb verder wat zinnetjes bahasa geoefend, dus ik hoop wel een beetje geinteresseerd voor de dag te komen en zo een goede indruk te maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 april 2006 @ 08:49:46 #83
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_36974602
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zeg gewoon altijd dat ik belanda ben dan zijn de meeste mensen erg vriendelijk omdat ze vaak hun nederlands willen oefenen, of er mensen kennen oid (zo was mijn ervaring vorig jaar), misschien dachten ze dat je amerikaan was ofzo. Ik heb verder wat zinnetjes bahasa geoefend, dus ik hoop wel een beetje geinteresseerd voor de dag te komen en zo een goede indruk te maken.
Op Java waren de mensen inderdaad vriendelijk, en wilde ze in veel infokiosken Nederlands oefenen... (Of in Yogjakarta, waar een of andere terug gekomen jonge indo mij in Nederlands met vol Amsterdams accent aanspraak ) maar op Sumatra...

En nee ze dachten niet dat ik Amerikaan was, aan mijn NL vlag op backpack , konden ze wel achterhalen waar ik vandaan kwam... (Niet dat ik de hele tijd met een NL vlag rondloop).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 15 april 2006 @ 10:51:04 #84
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_36975739
oja ook een optie is dit:

Singapore
-->Medan
bohorok/bukit lawang
Samusir
bukittingi
Padang
-->palembang
bandar lampung
way kambas
jakarta
singapore

tips en adviezen over mijn reisplan?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:35:18 #85
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_36977956
quote:
Op zondag 26 maart 2006 10:41 schreef indahnesia.com het volgende:
zo, ik ben (helaas) weer terug in Nederland. 4 weken tropen en hier schijnt nu een waterig zonnetje.
Kutgevoel he
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_36980179
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 12:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kutgevoel he
jah.. maar ik weet wat er gaat gebeuren op 4 juli
pi_36990825
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 23:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zeg gewoon altijd dat ik belanda ben dan zijn de meeste mensen erg vriendelijk omdat ze vaak hun nederlands willen oefenen, of er mensen kennen oid (zo was mijn ervaring vorig jaar), misschien dachten ze dat je amerikaan was ofzo. Ik heb verder wat zinnetjes bahasa geoefend, dus ik hoop wel een beetje geinteresseerd voor de dag te komen en zo een goede indruk te maken.
Ja idd dat werkt altijd goed, helemaal als je ook nog Indonesisch met ze kan praten. Meestal als ik in Indonesie in het Indonesisch ga praten tegen iemand denken ze meteen dat ik een Nederlander ben, omdat het meestal de Nederlanders zijn die Indonesisch kunnen.

Sorry, heel even bijdehand doen ... welke bahasa?
  zaterdag 15 april 2006 @ 21:40:07 #88
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_36990911
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:23 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jah.. maar ik weet wat er gaat gebeuren op 4 juli
Nu moet ik natuurlijk vragen: wat is dat dan?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_36999209
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:35 schreef Singa het volgende:

[..]

Ja idd dat werkt altijd goed, helemaal als je ook nog Indonesisch met ze kan praten. Meestal als ik in Indonesie in het Indonesisch ga praten tegen iemand denken ze meteen dat ik een Nederlander ben, omdat het meestal de Nederlanders zijn die Indonesisch kunnen.

Sorry, heel even bijdehand doen ... welke bahasa?
Welke bahasa inderdaad.. bekend geintje
pi_36999216
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 21:40 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nu moet ik natuurlijk vragen: wat is dat dan?
ja, doe eens vragen.. op die dag vertrek ik naar Indonesië om niet meer terug te komen, op wat vakantie in Nederland na dan. Nou ja, dat ga ik dan proberen dus.
  zondag 16 april 2006 @ 11:35:39 #91
1239 Singa
Fear me!
pi_37000723
Oeeh vet ... hoe ga je het visumtechnisch doen, en financieel? Werk je hier freelance via internet ofzo?
  zondag 16 april 2006 @ 11:43:32 #92
1239 Singa
Fear me!
pi_37000891
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:14 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Welke bahasa inderdaad.. bekend geintje
Nou ja geintje... Als je opgegroeid bent met Indonesisch dan klinkt het net als "Do you speak Taal?" voor een Nederlander. Maar als stug genoeg volhouden het woord "bahasa" tegebruiken voor "Indonesisch" dan komt het vanzelf een keer in de van Dale.

Of hier in Nederland zegt iedereen nasi, terwijl ze nasi goreng bedoelen. Nasi is niet veel meer dan gekookte rijst. Maar blijf vooral nasi zeggen, doe 't zelf ook.
pi_37285218
Waarschijnlijk ga ik volgend jaar ook naar indonesie voor 4 weken
met mijn vriendin en haar ouders, zij hebben daar nog veel familie wonen
in diverse plaatsen dus onderdak en eten is al geregeld
De vader van me vriendin heeft er zelfs nog n huis staan
Heb er al onwijs veel zin in, even kijken hoe ik dat op het werk geregeld krijg die 4
weken
pi_37294461
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:35 schreef Singa het volgende:
Oeeh vet ... hoe ga je het visumtechnisch doen, en financieel? Werk je hier freelance via internet ofzo?
visumtechnisch.. sosial budaya in principe, dan iedere 6 maanden naar het buitenland (kom ik nog eens ergens).. misschien als ik gesetteld ben op zoek naar een KITAS, maar da's niet heel gemakkelijk vooralsnog.

Financieel? Freelance idd.. maar ik mag daar niet werken op een sosial budaya, dus nee.. werken doe ik niet
pi_37308064
Met een beetje goede internetconnectie kun je daar natuurlijk prima niet werken...
pi_37308685
quote:
Op woensdag 26 april 2006 12:34 schreef Singa het volgende:
Met een beetje goede internetconnectie kun je daar natuurlijk prima niet werken...
goed gezien.. ik ga daar alleen Fokken en zo
pi_37336777
Heeft er iemand een telefoonnummer/website van een goed visumburo in Singapore (het is weer zover)
pi_37337247
quote:
Op donderdag 27 april 2006 09:57 schreef amokjeeh het volgende:
Heeft er iemand een telefoonnummer/website van een goed visumburo in Singapore (het is weer zover)
Als je naar de Indonesische ambassade staat, staat er vast wel een mannetje buiten Concurrentie is er genoeg, dus de prijs zal wel redelijk zijn.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:13:38 #99
1239 Singa
Fear me!
pi_37984543
Stil hier...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:33:09 #100
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_37992876
ik heb mijn visum binnen , wie weet er goedkope vluchten nvan singapore naar medan? Jakarta is wel mogelijk voor maar 25 euro, maar medan kan ik niks onder de 150 euro vinden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_37993712
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 16:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb mijn visum binnen , wie weet er goedkope vluchten nvan singapore naar medan? Jakarta is wel mogelijk voor maar 25 euro, maar medan kan ik niks onder de 150 euro vinden.
Mijn visum ook

Kun je niet beter eerst naar Jakarta en dan door naar Medan?
  zondag 21 mei 2006 @ 15:05:25 #102
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_38046293
Hallo,

Ik had even een vraagje, ik ga in oktober drie maanden reizen, onder andere ga ik naar Bali vanuit Maleisie met het vliegtuig. Als ik vanaf Bali nog iets van Java zou willen zien, kan ik dan beter gaan vliegen (Merpati ofzo) of met de boot gaan? En hoeveel is het levensonderhoud ongeveer in Bali, is het net zo goedkoop als Thailand of is het duurder?

En moet je voor die scootertjes daar een rijbewijs hebben??
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_38047514
quote:
Als ik vanaf Bali nog iets van Java zou willen zien, kan ik dan beter gaan vliegen (Merpati ofzo) of met de boot gaan?
Vliegen is sneller, boot kan ook prima
quote:
En hoeveel is het levensonderhoud ongeveer in Bali, is het net zo goedkoop als Thailand of is het duurder?
Bali is volgens mij vergelijkbaar, Java is goedkoper.
quote:
En moet je voor die scootertjes daar een rijbewijs hebben??
ja
pi_38327674
Mn vakantie is 30 euro goedkoper geworden!

Sinds 24 mei kunnen toeristen op het vliegveld in Indonesië een visum aanvragen. Het is dus niet meer nodig om vooraf in Nederland een visum aan te vragen.

Voor een 7 dagen visum betaal je 10 US$.
Voor een 30 dagen visum betaal je 25 US$.

bron
Scroll maar verder naar benee!
pi_38331214
Veel plezier met in de rij staan, ik zwaai wel als ik langsloop. Als je een doorvlucht hebt, zet 'm niet te vroeg, wachttijden zijn soms uren naar het schijnt.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:24:36 #106
1239 Singa
Fear me!
pi_38336265
Je huisje staat nog wel overeind?
pi_38339106
jep ... maar velen in het zuiden helaas niet meer.. zal me een triest aanblik zijn als ik er over 37 dagen aankom.. maar ja.. het kan alleen nog maar beter worden ga ik maar vanuit dan.
  maandag 29 mei 2006 @ 18:28:53 #108
1239 Singa
Fear me!
pi_38339900
Ja dat is waar, hehe. Al die wederopbouw van wederom niet aardbevingbestendige huizen/hutten enzo.

Je komende reis was voor langere periode toch? (edit: ah juist, bruine doos-topic gezien )

[ Bericht 22% gewijzigd door Singa op 29-05-2006 18:37:12 ]
pi_38340112
Ja, reis is het eigenlijk ook niet echt meer, maar dan maar een reis zonder einde. Kan ik op mijn gemakje over de wederopbouw schrijven denk ik.
pi_38745332
Ik ga 30 july 3 weken naar Indonesie!! heerlijk ben echt benieuwd ben alleen nog maar in Bali geweest en nu ook andere eilanden verkennen!!!

Heeft iemand wel eens gedoken bij sorong? (Papua, Irian Jaya)
pi_38745967
ja! je kan daar waanzinnig duiken heb ik gelezen en het is nog niet zo toeristisch

ben je er wel eens geweest?
pi_38770216
Nee, zo ver oost nog niet nee. Vertel eens hoe je er naartoe gaat? Ben toch wel nieuwsgierig
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:18:51 #114
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38860388
tip: google earth heeft veel meer steden en gebieden in indonesie nu in hoge detailering erop gezet. (was nog niet vorige week)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38860824
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tip: google earth heeft veel meer steden en gebieden in indonesie nu in hoge detailering erop gezet. (was nog niet vorige week)
Klopt, ik had het inmiddels ook op m'n forum gezet. Ik heb zelfs m'n huisje in Yogyakarta gevonden
  woensdag 14 juni 2006 @ 20:45:18 #116
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_38861449
laat eens zien?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_38874366
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
laat eens zien?
op maps.google.com hebben ze nog niet de nieuwe kaarten, hopelijk denk ik er vanavond aan om een screenshot te plaatsen
pi_39525680
Over 2 dagen vertrek ik naar Bali, maar zit te twijffelen of ik wèl of niet mijn creditcard mee zal nemen. Ik ga een paar weken backpacken.

Zal een pinpas voldoende zijn of is het aan te raden om ook een creditcard mee te nemen?
Scroll maar verder naar benee!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 23:55:24 #119
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_39526046
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:46 schreef Creature het volgende:
Over 2 dagen vertrek ik naar Bali, maar zit te twijffelen of ik wèl of niet mijn creditcard mee zal nemen. Ik ga een paar weken backpacken.

Zal een pinpas voldoende zijn of is het aan te raden om ook een creditcard mee te nemen?
als je alleen naar Bali gaat dan is een pinpas wel voldoende, hoewel een creditcard op sommige plekken wel handig is.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:09:17 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39830878
mijn schema, zoals ook al gepost in HTL:

17-20 juli Singapore
21 juli Medan/Indonesie
22~27 juli, Bukit Lawang/gunung leuser national park,
27~31 juli, Toba-bukittingi-padang
1-5 augustus, Bandar Lampung-way kambas national park
6-8 augustus Jakarta (met de ferry vanaf bdr lampung/teluk-betung)
9-19 augustus, sulawesi, manado/bunaken national park
20 augustus Singapore via jakarta

*datums zijn fictief

In Singapore zal ik verblijven in het inngrowd hostel
Op Sulawesi zal ik waarschijnlijk logeren bij twofish diving resort: www.twofishdivers.com
In Bukit Lawang waarschijnlijk: jungle inn, of nora’s homestay

Ik ben erg benieuwd! Ik ben vorig jaar op java , bali en lombok geweest, ben erg benieuwd naar het contrast met sumatra en sulawesi, waar ik nu heen ga. ondag stap ik op het vliegtuig ! KL837
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:33:53 #121
130026 Shakermaker
in de wolken
pi_39833289
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn schema
Ik zou mezelf wat meer tijd geven bij het Toba-meer. Het is geweldig daar.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:39:04 #122
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39833420
ik wil een padi open water duikcursus doen, dat neemt tijd, dus moest ik wat schipperen, maar zoals gezegd, het schema kan zo veranderen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:40:42 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39833478
ik heb een paar dingen die verplicht zijn. dat zijn een ontmoeting met een vriendin in singapore, een jungletrekking, een ontmoeting met een vriendin in zuid sumatra, bezoek van een kennis in jakarta en de duikcursus in manado. dan is zelfs 5 weken kort
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:12:20 #124
130026 Shakermaker
in de wolken
pi_39841142
Hoe is het trouwens in Bukit Lawang nu? Een jaar of twee geleden is dat doprje half verwoest door de rivier die er doorheen stroomt. Alle hostels zijn langs die rivier gelegen. De urang utans daar zijn leuk. Trekking heb ik niet gedaan.
pi_39841653
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb een paar dingen die verplicht zijn. dat zijn een ontmoeting met een vriendin in singapore, een jungletrekking, een ontmoeting met een vriendin in zuid sumatra, bezoek van een kennis in jakarta en de duikcursus in manado. dan is zelfs 5 weken kort
haha... slechts enkele verplichtingen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 08:33:25 #126
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39843426
bukit lawang schijnt nu beter te zijn dan voor de verwoesting van het dorp in 2003 toen het teveel massa toerisme dreigde te worden. Zie ook de post van amokeej.

@amokeej, ik hoorde ook goede verhallen van nora's homestay en de jungle inn ?

[ Bericht 43% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 15-07-2006 08:54:38 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_39847617
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bukit lawang schijnt nu beter te zijn dan voor de verwoesting van het dorp in 2003 toen het teveel massa toerisme dreigde te worden. Zie ook de post van amokeej.

@amokeej, ik hoorde ook goede verhallen van nora's homestay en de jungle inn ?
Ik heb een kleine week gezeten in Jungle Inn (Bukit Lawang cottages), in tegenstelling tot wat er nog over is van Bukit Lawang is het daar echt een paradijs op aarde. Ima en Will die het daar beheren zijn super gastvrij en doen een fantastische job om de mensen die daar werken wat bij te brengen en verder te brengen in hun persoonlijke ontwikkeling. Er werkt daar trouwens een jongen op het terras die echt fantastisch is. Hij is al een jaar of 30, ziet eruit als 20. Maar zo gastvrij en vriendelijk. Hij praat trouwens ook een beetje Nederlands, dus als hij weet dat je Nederlander bent zal je hem zeker tegenkomen.

Probeer trouwens nog een dag te overnachten in de buurt van de cottages bij het olifanten programma. Dat is echt een hemel op aarde. Ongeveer twee uurtjes rijden met een Jeep vanaf Bukit Lawang.

Trouwens doe Willy en Ima de groeten van Dennis en Masha van stichting Monkey Business. Vinden ze vast leuk

Enjoy yourself, ik ben jaloers
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:30:19 #128
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39972827
jungle inn en bukit lawang cotages zijn volgens mij niet dezelfde. Die lijken mij wel aardig, maar zijn ook aardig aan de prijs. j.i. is wat betaalbaarder begreep ik. Ik ga me nog even beraden. Nora's is nog betaalbaarder, maar dan wel een gezamelijke douche en toilet.
morgen vlieg ik overigens naar medan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_39975118
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 13:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
jungle inn en bukit lawang cotages zijn volgens mij niet dezelfde. Die lijken mij wel aardig, maar zijn ook aardig aan de prijs. j.i. is wat betaalbaarder begreep ik. Ik ga me nog even beraden. Nora's is nog betaalbaarder, maar dan wel een gezamelijke douche en toilet.
morgen vlieg ik overigens naar medan.
Ja ik vond het daar in ieder geval niet prijzig, maar goed alles is relatief natuurlijk. Jij reist met een ander doel dan ik vorig jaar . Succes morgen in Medan, één tip verlaat zo snel mogelijk de stad. De smerigste, lelijkste en naarste stad waar ik ooit ben geweest.
pi_39977121
Weet iemand hier hoe de situatie is in Jakarta en op Java in het algemeen. Ik vlieg vrijdag voor 3 1/2 week naar indonesie en ik er benieuwd of ik nog ergen rekening mee moet houden vanwegen de aardbevingen afgelopen week.
I'm theLizerdking i can do anything
pi_39977291
Jakarta en Java zijn normaal als altijd, heel druk.. verder is er niet veel aan het handje na wat aardbevingen aan alle kanten. Ik zit er middenin, dus ik kan het weten (voordat je dat vraagt )

Aardbevingen zijn verder niet te voorspellen, dus hopelijk maak je er geen mee.. De kans is wel 'iets' groter als in Nederland.
  woensdag 19 juli 2006 @ 15:44:04 #132
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_39977521
mooi dat het meevalt. ik heb het plan nog steeds om met de ferry van bandar lampung naar merak te varen over een paar weken. (morgen vlieg ik naar medan)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_39977646
ooh, da's al snel! Veel plezier dan BHFH, als je in Yogya bent, laat het even weten als je een biertje wil drinken samen. Wellicht lukt dat wel, als ik niet op bali of in Malang ben.
pi_39977669
ik ga maar weer eens op m'n veranda zitten.. lekker windje..
pi_39977674
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 15:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Jakarta en Java zijn normaal als altijd, heel druk.. verder is er niet veel aan het handje na wat aardbevingen aan alle kanten. Ik zit er middenin, dus ik kan het weten (voordat je dat vraagt )

Aardbevingen zijn verder niet te voorspellen, dus hopelijk maak je er geen mee.. De kans is wel 'iets' groter als in Nederland.
Bedankt voor je informatie. Heb jij zelf trouwens nog wat gemerkt van de aardbeving van 2,5 uur geleden?
I'm theLizerdking i can do anything
pi_39977795
Het enige wat ik merkte is dat ik 5 minuten na de beving een SMS-je kreeg van een kennis aldaar. Ik zit er 600 km vanaf, hemelsbreed, dus nee.. hier niets.. van die van de 17e geleden trouwens ook niet.
  Moderator zondag 30 juli 2006 @ 22:07:45 #137
5428 crew  miss_sly
pi_40334881
Ik ga dit topic (en de voorgaande) ook maar eens lezen en volgen.
Vrienden van ons vertrekken binnenkort voor een paar jaar naar Indonesie, en nu willen we volgend jaar daar heen op vakantie. We willen dan niet alleen naar Jakarta (waar zij zitten) maar ook vooraf en erna nog wat rondtrekken. Bij voorkeur backpacken, dat was ons in Mexico ook erg goed bevallen en dat is in Indonesie ook goed te doen, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40342873
Vanuit Jakarta kun je prima tripjes maken naar veel bestemmingen. Goedkoop vliegen kan ook, dus je bent in enkele uren in een compleet andere wereld als je dat wenst.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 06:36:42 #139
5428 crew  miss_sly
pi_40342887
Zijn de binnenlandse vluchten nogal goedkoop? En hoe zit het met overige manieren van reizen? In Mexico waren bijv. de buslijnen erg goed georganiseerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40342893
Intercity bussen zijn hier ook prima te doen, niet veel goedkoper dan vliegen trouwens, als je een promo-ticket hebt (en die zijn er genoeg, gewoon een ander woord voor goedkope tickets enkele dagen voor vertrek).

Trein kan, reken op langere reistijden en minder comfortabele omstandigheden dan de bus of het vliegtuig. Ik ga er vanuit dat je in de executieve class will, niet de 'veetransport' derde klasse, zoals dat hier genoemd wordt. Dat is wel veel goedkoper, maar je kunt zomaar je spullen kwijt zijn of aangerand worden (jep, dat gebeurd hier ook, net als elders ter wereld)
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 06:49:07 #141
5428 crew  miss_sly
pi_40342910
Nare dingen kunnen overal gebeuren, en je kunt alleen proberen te doen wat mogelijk is om te voorkomen dat je in situaties komt waarin de kans groter wordt dat er nare dingen gebeuren

We gaan eerst maar eens ene Lonely Planet kopen en bekijken wat we graag willen zien. Dan kunnen we kijken hoe onze reis er uit moet gaan zien, ongeveer

Wat is trouwens een goede tijd om te reizen in Indonesie, als je graag in een droge en niet de heetste periode zou willen reizen? Temp is constant ongeveer 30 graden, las ik ergens?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40342926
Deze tijd is goed, voor Java dan.. andere gebieden varieren weer licht. Rond november begint het regenseizoen, maar over het algemeen is het geen drama, zo'n stortbui hoor.. het is daarna vaak snel weer droog, nog voordat het avond is. Dus je kunt gewoon weer verder.
  Moderator maandag 31 juli 2006 @ 08:07:57 #143
5428 crew  miss_sly
pi_40343174
Wij dachten erover om in mei/juni te gaan. Ik las ergens dat de droge periode in april begint en in november eindigt, maar jij zegt nu eigenlijk het tegenovergestelde...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 juli 2006 @ 17:57:14 #144
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_40358074
Mei/juni is een goede tijd.
De droge tijd is van april tot half november, zo ongeveer. Kan per jaar wel een paar weken verschillen. Maar op de Molukken is het precies andersom qua regentijd. Op Sumatra rond de evenaar kan het altijd wel flink regenen, maar na oktober duidelijk meer.
Ik was eens op Flores en Lombok eind november maar toen werd het daar toch redelijk onbegaanbaar, af en toe (vanaf twee uur 's middags tot zonsondergang onophoudelijk stortregens).

It's not a lie, if you believe
pi_40375753
Ja, het probleem is dat er geen 1 weertype te geven is, het eilandenrijk is zo groot als Europa. Maar hier (centraal Java) is het nu droog, erg droog. En dat blijft het nog wel een paar maanden ook.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 07:37:13 #146
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40504509
Hi, Ik zit nu op sulawesi, (bunaken eiland) , nu ff in manado voor internet dan.. maar is erg aan te bevelen voor duiken het koraal is prachtig en de vissen magistraal!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 07:41:25 #147
47509 JeRa
Authentic
pi_40504517
Welkom terug BHFH! (op FOK!, that is )

[ Bericht 74% gewijzigd door JeRa op 05-08-2006 07:54:55 ]
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 14:13:44 #149
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40866811
Hoi, ik zit nu alweer een paar dagen in jakarta en ik vertrek de 18e. Jakarta is wederom super. Ik zou er zo nog een week aan vast plakken alleen in jakarta, wat wel 1 van de leukste grote steden ter wereld moet zijn, ik begin de stad steeds gezelliger te vinden. zo ben ik al aardig op weg in het ov mijn weg te vinden, de normale bussen (die oude roestige) zijn erg leuk vind ik (mits je niet in de traffic jam staat)

Helaas helaas nog maar een paar dagen genieten en dan weer naar het 'saaie' en vooral dure singapore. jalan jaksa was erg gezellig afgelopen dagen, ik zit nu in blokm plaza en ga zo nog wat drinken in 1 van de vele bars en discos van jl peniathan (oid) vlakbij de blokm busway. morgen zijn er allerlei festiviteiten ivm independence day, worden allemaal spelem georganiseerd bij monas en ook in jaksa.

groetjes vanuit een altijd warm en broeierig jakarta.,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 17 augustus 2006 @ 03:19:37 #150
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_40892877
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 14:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
groetjes vanuit een altijd warm en broeierig jakarta.,
Dat komt door die bruin/gele waas Ik kan het in die stad dus geen uur uithouden zonder dat ik keelpijn krijg en lichtelijk misselijk wordt van de smog
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:30:22 #151
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_40941880
volgend jaar, 3 weken jakarta, 1 week ergens anders.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_40967696
3 wekwn Jakarta ja? Kom eens naar Yogya, hier is alles wat Jakarta ook heeft, alleen is het hier schoner, minder druk en kun je alles bereizen met de motor. Wat een zalig wereldje hier zeg

Goede reis terug, ik blijf nog even.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:10:53 #153
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41069414
ik ben jaloers op je! Ik had zo graag langer gebleven. als ik morgen kon emigreren zou ik het direct doen. Jakarta was erg leuk dit keer gewoon en ik vind het gewoon een grappige ,gezellige en leuke stad. Yogja ben ik vorig jaar geweest, toen was ik aardig ziek dus heb ik toen niet echt een goed beeld gekregen. Ik ga er zeker nog eens terug. (wellicht volgend jaar al) Ik ga zeker mn bahasa indonesia verder bij proberen te leren. met behulp van een chatvriendin.

Sampai bertemu kembali !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 19:10:53 #154
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41069415
-

[ Bericht 100% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 22-08-2006 19:11:22 (dubbelpost) ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:39:46 #155
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_41076775
* Zw0rld op Bali


En het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=dK4Kot2XTQ8
Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
pi_41084132
@BHFH; jammer dat je ziek bent geworden. Dan krijg je inderdaad weinig mee. Ik had dat ook in 2003. Maar goed, af en toe gaat er wat fout, kan gebeuren. In al die tijd dat ik hier op vakantie ben geweest en ik nu hier zit ben ik 1 keer echt goed ziek geweest, tot en met toedienen van 3 liter infuus aan toe, gewoon op mijn hotelkamer. Kostte wat, maar ik was er binnen 2 dagen weer bovenop. Een keer goed aan de schijterij tel ik niet mee als ziek, maar dat is ook maar 1 keer voorgekomen bij mij.
pi_41090128
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 19:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben jaloers op je! Ik had zo graag langer gebleven. als ik morgen kon emigreren zou ik het direct doen. Jakarta was erg leuk dit keer gewoon en ik vind het gewoon een grappige ,gezellige en leuke stad. Yogja ben ik vorig jaar geweest, toen was ik aardig ziek dus heb ik toen niet echt een goed beeld gekregen. Ik ga er zeker nog eens terug. (wellicht volgend jaar al) Ik ga zeker mn bahasa indonesia verder bij proberen te leren. met behulp van een chatvriendin.

Sampai bertemu kembali !
Grappig, ook besmet door het Indonesie-virus? Sukses belajar Bhs. Indonesia.
pi_41127574
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 12:27 schreef Singa het volgende:

[..]

Grappig, ook besmet door het Indonesie-virus? Sukses belajar Bhs. Indonesia.
Vrij hardnekkig virus is het
pi_41128371
ik vond dat toen met afstand de leukste stad van Java.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:03:04 #162
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_41137482
hebben jullie mijn hoka-hoka bento fantopic al gezien?? Hoka-hoka bento
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_41166263
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:06 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond dat toen met afstand de leukste stad van Java.
Het is wel heel druk in het centrum, maar daar valt prima omheen te rijden
pi_41166390
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
hebben jullie mijn hoka-hoka bento fantopic al gezien?? Hoka-hoka bento
nog niet
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:45:44 #165
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_41179822
Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:53:57 #167
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46987390
Even een schopje, mn ticket is weer binnen! Ik vertrek de 31e juli met singapore airlines voor 4 weken richting indonesie. Ik heb een ticket jakarta gekocht ben er nog niet helemaal over uit waar ik precies heenga.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:54:37 #168
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_46987429
ben jij in yogja dan indahnesia.com ?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47002997
Ja hoor, dan ben ik vast nog wel in Yogya.. Ik heb geen zin om te gaan verhuizen
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:08:07 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47004769
na de crash van een garuda vliegtuig vandaag vraag je je wel bijna af of je nog wel moet vliegen binnen Indonesie. hmm. waarschijnlijk kom ik ook naar yogya kom deze zomer, dus ik kan evt op de koffie komen als het uitkomt dan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47004918
Als je geluk hebt ligt hetvliegtuig er nog, al vermoed ik dat die dingen snel worden opgeruimd tegenwoordig, er kan er immers zomaar weer 1 uit de lucht vallen.

Foto's en tekst op mijn website uiteraard, ben net terug van de rampplek.
pi_47005237
Foto's: Garuda vliegtuig crash Yogyakarta
quote:
7 februari 2007 - Een vliegtuig van Garuda Indonesia stortte neer op het vliegveld van Yogyakarta op de vroege woensdagochtend van 7 february 2007. Tenminste 49 mensen kwamen om het leven bij het ongeluk en de daarop volgende explosie, welke het vliegtuig reduceerden tot slechts een hoopje puin.
pi_47005399
Ik vertrek 8 mei voor 2 weken naar Bali ! Tot nu toe is er alleen een hotel voor de eerste nacht geboekt in Den Pasar, verder moet ik alles nog invullen. Gister een boek gekocht, dus nu kan ik eens rustig uitzoeken wat me allemaal de moeite waard is.

Het lijkt me trouwens heerlijk om een jeepje te huren ergens en zelf wat heen en weer gaan touren. Is dit een goed idee (en mogelijk)?

Verder zijn alle suggesties en tips welkom natuurlijk.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_47005464
Jeep? Een gewone auto voldoet uitstekend .. en die kun je gewoon huren voor een paar tientjes per dag.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:25:07 #175
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47007498
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Jeep? Een gewone auto voldoet uitstekend .. en die kun je gewoon huren voor een paar tientjes per dag.
bedenk wel dat er meestal geen verzekerng is, dus rij je de auto of motor in puin, dien je een nieuwe te betalen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47007778
goeie tip, zeker op Bali waar men alles zal doen om zoveel mogelijk geld uit je zakken te kloppen, terecht of onterecht. Vooral zuidelijk Bali is een hel als je de mensen niet in hun eigen taal (Indonesisch is voldoende) kunt aanspreken op hun belachelijke gedrag.
  woensdag 7 maart 2007 @ 23:06:32 #177
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47036999
ik vind het altijd fijn om te fietsen en te wandelen vanuit een basis. Dat kan prima ook op Bali. ik hou er zelf helemaal niet van auto/motor te rijden in onbekende landen met onduidelijke wetgeving en chaotisch verkeer. mij veel te veel stress. liever reizen met de bus of trein en dan fietsen of wandelen vauit een plaats. op sommige plaatsen , zoals rond lake toba oid kun je wel een motor huren, wellicht delen van bali ook wel, aangezien er behalve een paar karbouwen toch weinig verkeer is, in jakarta of bandung zou ik het echter weer niet snel doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47041237
Ik heb hier een motor staan. Na 15.000 km zelf gereden te hebben heb ik nog altijd niet alle verkeerssituaties gezien. Het houdt mij dus alert, hoewel je soms wel afgeleid wordt door mooie dames of reclameborden. Maar ach.. dat went ook wel.

Voor een toerist die hier maar eventjes is, zou ik inderdaad niet aanraden zelf wel even te gaan rijden, auto noch motor. Een chauffeur erbij huren kost vaak geen drol, dus dat is het probleem ook niet vermoed ik zo.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:48:07 #179
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_47047050
Ik kick 'm even omhoog!

Ik ga zeeeer waarschijnlijk over een paar weken al op stage naar Indonesie!
Semarang om precies te zijn.

Heeft iemand nog goede tips/ervaring/andere dingen voor me?
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:23:01 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_47081481
Hi, ik was van plan begin april een paar dagen naar Bali te gaan omdat ik dan toch al in Azie ben, heb je als Nederlander nog steeds een visum nodig voor Indonesie of is dat alweer afgeschaft?
pi_47082025
Je kunt als Nederlandse toerist op het vliegveld een visum kopen, kost je 25 USD (of 21 in eurobljetten, wisselgeld in Rupiah's)
pi_47082067
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 11:48 schreef Loeri het volgende:
Ik kick 'm even omhoog!

Ik ga zeeeer waarschijnlijk over een paar weken al op stage naar Indonesie!
Semarang om precies te zijn.

Heeft iemand nog goede tips/ervaring/andere dingen voor me?
zorg voor een juist visum en geniet van je stage. Als je eens afzakt naar het zuiden (vanuit Semarang) kom je vanzelf in Yogyakarta, dan kun je altijd een biertje komen drinken als je wl.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 18:39:47 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_47100791
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Je kunt als Nederlandse toerist op het vliegveld een visum kopen, kost je 25 USD (of 21 in eurobljetten, wisselgeld in Rupiah's)
dank je
pi_47119699
Wow jullie weten er veel van zo te lezen!
Mijn vriendin en ik willlen in september naar Bali. Waar moeten we dan heen, wat is leuk, ik heb echt geen flauw idee, het lijkt me allemaal fantastisch! We willen daar lekker uitrusten maar toch wel een paar dagen uittrekken om e.e.a. te zien!
Wat kost het daar (eten & drinken etc.), visum, inentingen etc... Ik kon op internet niet echt iets concreets vinden!
Graag van jullie wat tips & trics
Alvast bedankt!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_47121560
@perfect survivor..

wat je moet dien kan ik zo niet zeggen. Ik zou zeggen ga zo snel mogelijk weg uit het toeristische gebied, maar dat is mijn eigen mening na er 4 keer een paar dagen te hebben gezeten.

Kosten? van erg goedkoop tot erg duur. Er is alle keus. Over het algemeen is het goedkoper dan in Nederland.

Visum? valt vast wel wat over te vinden op internet, dat ga ik hier niet nog eens herkauwen.

inentingen? even je lokale GG&GD bellen. Let erop dat ze commercieel zijn en ze je liever wat meer geven dan hoogstnoodzakelijk is. Malaria-shit hoef je niet te kopen, kost een kapitaal en zo groot is de kans echt niet op Bali, hoewel ze mogelijk alles willen doen geloven daar.
quote:
Graag van jullie wat tips & trics
gebruik Google om meer te vinden, het werkt echt
pi_47122194
* opent google.nl
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_47122205
dank je, ik ben weer wat wijzer. Juist het eten en drinken in restaurants etc moest ik weten. Malaria pillen word je zo ziek als een hond van dus die neem ik sowieso niet, verder alleen dtp en hepatitus a. Ik heb google al gebruikt, maar hoor liever real time stories van mijn mede fok!kers... in ieder geval bedankt dude!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_47123125
PS, hoe doen jullie het met geld. Creditcard, dollars, pin...
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:37:40 #189
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47128355
je kunt overal gewoon pinnen, atms overal verder kun je vaak ook met cc betalen, dollars en euros kun je ook makkelijk kwijt. indonesie is een erg makkelijk land qua geld, verschilt weinig met Nederland.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47144830
en geen dollars meenemen als je euro's hebt, dan betaal je twee keer de wisselverschillen. Niet nodig en men heeft toch liever euro's dan dollars.

Credit card niet gebruiken als het even kan, in verband met fraude. Niet denken dat bankmedewerkers dat niet doen, daar gaat het juist fout.

Pinnen is het helemaal
pi_47332289
Dus voor Bali, kan je gewoon op het vliegveld een visum halen? Wel raar dat ze dat niet ff melden op de ambassade website
http://www.indonesia.nl/articles.php?art_cat_id=29&rank=1

en
quote:
Do visitors require visas to enter Indonesia?


Yes, everyone is required to get a visa to enter Indonesia. Foreign nationals must with due diligence hold a passport, which should not be less than 6 (six) months before its expiration, upon arrival in Indonesia.
  vrijdag 16 maart 2007 @ 15:38:02 #192
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47339287
er staat dat iedereen een visum nodig heeft, dat klopt, de meeste nationaliteiten ,waaronder sinds kort ook Nederlanders kunnen echter een 30 dagen toeristenvisum op de grotere vliegvelden/havens aanschaffen (VOA Visum on arrival) . (oa medan, jakarta en denpasar) , sterker, de indonesische ambassade in den Haag geeft helemaal geen 30 dagen toeristenvisa meer uit.

Wil je langer dan 30 dagen blijven MOET je wel vantevoren een visum aanvragen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47360022
ja, dat laatste is we handig, want een visum on arrival is NIET te verlengen.
pi_47363439
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 22:45 schreef Zw0rld het volgende:

[..]

Wat vonden jullie van het filmpje
Lachwekkend!
Die muziek
En niks bijzonders te zien
Scroll maar verder naar benee!
pi_47373456
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 03:42 schreef indahnesia.com het volgende:
ja, dat laatste is we handig, want een visum on arrival is NIET te verlengen.
Dat is geen probleem, het gaat waarschijnlijk om 2wk ofzo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:47:41 #197
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47733806
voor jakarta overigens een uitstekende website vind ik: http://www.jalanjaksa.com/ ,zeker als je van plan bent te verblijven in jalan jaksa. met goede info over verblijf, etc.. leuk forum ook waar je jaksa community goed kan leren kennen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47884151
Ja, dat is inderdaad geen verkeerde website. Ik zal hem eens toevoegen op de jakarta.startpagina.nl.
pi_47972881
Ik ga van de zomer eindelijk weer een keer mijn oma opzoeken in Jakarta

Heb er weer zin in weet iemand nog goedekope vluchten er naar toe? Ik weet het ik ben een beetje aan de late kant...
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:39:20 #200
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_47975785
ik betaal nu 950 met singapore airlines, buiten het hoogseizoen kan het voor zon 700. Goedkoper kan volgens mij niet echt. Probeer bij een reisbureau, of anders op de diverse bekende websites. Wellicht ook va brussel/frankfurt bekijken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_47992073
Je kunt ook een ticket naar Kuala Lumpur boeken bijvoorbeeld, en vanuit daar met Air Asia verder. Je moet leuren met je koffers, maar het kan je veel schelen als je even goed kijkt en kunt schuiven met de datums.
pi_47993770
Heeft iemand nog tips voor hotels op Bali? Ik ben niet van plan op een plek te blijven, dus een beetje variatie in hotels lijkt me wel leuk.

Nog een vraagje: Iemand een idee hoeveel het kost om voor een of twee nachten een overstapje naar lombok te maken?
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_48015299
Woohooo, ik heb een reden om weer naar Indonesië te gaan: mn broer gaat trouwen
It is your friends who make your world!
pi_48021215
Ik ga 8 July naar Jakarta naar mijn papaaaaaa
pi_48030490
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, ik heb een reden om weer naar Indonesië te gaan: mn broer gaat trouwen
goede reden idd
pi_48037309
Idd Weet jij trouwens, als inwoner van Indonesië, een typisch Indonesisch cadeau wat je geeft aan het bruidspaar?
It is your friends who make your world!
pi_48037721
inwoner? Nee, ik ben nog sociaal bezoeker op dit moment.

Ik zal eens vragen wat gangbaar is
pi_48038661
@Slaggy: gewoon beetje rondkijken, zijn zat goeie hotels en je kan vaak ook nog wel onderhandelen over de prijs bij een hotel.


Ik weet wel wat een typisch verjaardagscadeautjes is... (een zeepje, zakje mie ed., maar wel keurig ingepakt). Ik heb hier overigens nog steeds als ik iets krijg dat ik bij mezelf denk "oh ja, dat moet ik nu meteen uitpakken"...
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:15:28 #209
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_48539853
Ik kick 'm weer even omhoog.

Mijn stage gaat door, vlieg vrijdag naar Semarang!

Iemand nog goede tips qua bagagebesparing (mag maar 20 kg meenemen) en wat ik zoal mee moet nemen? (Hoorde dat ze daar geen tampons verkopen? )
pi_48589944
Is een visum voor Nederlanders nog vereist om naar Indonesie te reizen?
pi_48589974
Ja, maar je kan dit ook gewoon op het vliegveld verkrijgen, en de wachtrijen zijn over het algemeen niet lang.
pi_48589977
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:15 schreef Loeri het volgende:
Ik kick 'm weer even omhoog.

Mijn stage gaat door, vlieg vrijdag naar Semarang!

Iemand nog goede tips qua bagagebesparing (mag maar 20 kg meenemen) en wat ik zoal mee moet nemen? (Hoorde dat ze daar geen tampons verkopen? )
Tampons heb ik nog niet op gelet, als man zijnde.

Bagagebesparing? Weinig kleding meenemen, gewoon hier wat kopen. Daarme heb de grootste besparing wel gehad.

Als je er eenmaal bent, stuur maar een mailtje, dan kan ik eens die kant op rijden met de motor
pi_48723996
Aan de ene kant mooi land, gezellige mensen.

Aan de andere kant kut invloeden(islamitisch fundamentalisme), kut regering(jakarta:r), kut onderdrukking(behoeft geen verklaring).

Tis maar net door welke bril je het land bekijkt he..
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48735175
kut-invloeden heb je volgens mij meer in Nederland dan hier.
kut regering; ach ja, da's een eigen mening, maar heb je de kandidaten voor 2009 al gezien? Mogelijke zijn SBY, Kalla, Megawati, Wiranto, Sutiyoso, Sultan HB X.
onderdrukking? Vertel ... voor diegenen die het niet weten.

Ik zit er inmiddels alweer bijna 10 maanden, niet echt lang natuurlijk, maar ik zie bepaalde dingen waarvan ik denk. "Kijk, dat is zo slecht nog niet". Gelukkig maar, want alleen gezeik zou zeker niet uit te houden zijn.
pi_48741271
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:39 schreef indahnesia.com het volgende:
kut-invloeden heb je volgens mij meer in Nederland dan hier.
kut regering; ach ja, da's een eigen mening, maar heb je de kandidaten voor 2009 al gezien? Mogelijke zijn SBY, Kalla, Megawati, Wiranto, Sutiyoso, Sultan HB X.
onderdrukking? Vertel ... voor diegenen die het niet weten.

Ik zit er inmiddels alweer bijna 10 maanden, niet echt lang natuurlijk, maar ik zie bepaalde dingen waarvan ik denk. "Kijk, dat is zo slecht nog niet". Gelukkig maar, want alleen gezeik zou zeker niet uit te houden zijn.
Wiranto aan de macht en we kunnen nog meer massaslachtingen verwachten..(*kuch* santa cruz *kuch*)
En laskar jihad en jamah islamiya zijn wel wat ergere invloeden dan de hoffstadgroep oid. Die twee organisaties hebben tienduizenden slachtoffers gemaakt, vooral in oostelijk Indonesie (Maluku, Maluku Utara, Papua, Sulawesi). De leden van deze organisaties zijn bekend maar worden niet opgepakt.

En over de onderdrukking, 2 jaar voor het hijsen van een vlag van een willekeurige onafhankelijkheidsbeweging (FKM, RMS, GPM, GAM, GRM), 14 jaar voor meerdere vlaghijsingen en of in het openbaar de onafhankelijkheid terugeisen. Transmigratiepolitiek, opheffing van culturele verscheidenheid, corruptie overal in de archipel, gierende inflatie (tussen 2% en 15% per jaar), slecht rechtssysteem (bijv. de veroordeling van Abu Bakar Bashir)

mooi land hoor, *applaus*. De dag dat Indonesie niet meer bestaat gaat hier de vlag uit
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48747142
Zo he, waar komt je wrok jegens Indonesië vandaan?
It is your friends who make your world!
pi_48749477
quote:
Op donderdag 26 april 2007 18:38 schreef Ikiskoel het volgende:
Zo he, waar komt je wrok jegens Indonesië vandaan?
Misschien is het eens goed om Indonesie te bekijken vanuit een andere hoek dan de sateh ayam-gado gado, kuta, jogja, borobodur-kant. Dan blijkt Indonesie ronduit een *** land te zijn.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48751727
Aangezien ik familie daar heb heb ik echt wel wat verstand van Indonesië, maar wellicht kun je uitleggen waarom je zo negatief bent over dat prachtige land?
It is your friends who make your world!
pi_48752239
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Aangezien ik familie daar heb heb ik echt wel wat verstand van Indonesië, maar wellicht kun je uitleggen waarom je zo negatief bent over dat prachtige land?
Dat doet hij toch net? Op zich heeft hij wel een punt, was het niet dat hij niet beseft dat ieder land zijn eigen problemen heeft en in die context het allemaal nog wel meevalt. Maar je moet het land inderdaad niet met een westers land als Nederland gaan vergelijken (appels en peren).

P.S. Ik vertrek 16 augustus voor minimaal 6 maanden naar Jakarta .
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_48756953
quote:
Op donderdag 26 april 2007 20:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Aangezien ik familie daar heb heb ik echt wel wat verstand van Indonesië, maar wellicht kun je uitleggen waarom je zo negatief bent over dat prachtige land?
Land is prachtig hoor, cultuur is mooi..

Maar de leiding daar is verderfelijk al vanaf het uitroepen van de republiek . De ex-gekolonialiseerde kolonialiseert. Je familie is vast javaans/sumatraans en woont ook in die regio, de respectievelijke centra's. Kom maar eens in de periferie, in de gebieden waar het verzet tegen Indonesie groeit en lees je eens in hoe Indonesie optreedt tegen ook maar enige vorm van vrijheid van meningsuiting. Google voor de grap eens op The Santa Cruz Massacre, dan moet je genoeg weten over dat prachtige land.

Mijn excuses, de slachting van santa cruz gebeurde niet in Indonesie, omdat dat Timor Lorosae daar nooit bij gehoord heeft

[ Bericht 7% gewijzigd door EricT op 26-04-2007 23:02:50 ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48757269
eens.
de papua's in nieuw-guinea worden ook half uitgemoord.
pi_48757393
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef jimjim1983 het volgende:
eens.
de papua's in nieuw-guinea worden ook half uitgemoord.
Inderdaad, al beschouw ik dat gebied ook als niet-Indonesie, maar bezet door de javanen. De guerilla in de jungles van Papua (iran Barat *kuch*) is te verschrikkelijk voor woorden
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48757465
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:04 schreef EricT het volgende:

[..]

Inderdaad, al beschouw ik dat gebied ook als niet-Indonesie
1 gedeelte is australisch en 1 deel is indonesisch als ik me niet vergis.
pi_48758515
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:05 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

1 gedeelte is australisch en 1 deel is indonesisch als ik me niet vergis.
Wordt bezet door Indonesie, komt op hetzelfde neer maar gradatie is belangrijk
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_48763061
Jullie kunnen bepaalde gebieden als niet-Indonesisch beschouwen, internationale verdragen zeggen echter anders.

Maar goed, kennelijk heb je ergens een probleem mee gezien je woorden. Jammer dat je hier niet komt wonen, dan zul je ook zien dat er dingen zijn die hier steeds beter gaan.

Banken zijn een heel stuk stabieler met maximale rentes, meer verplichtingen dergelijke. Er is zelfs een LPS(Lembaga Pinjam Simpan) die dit in de gaten houdt. Klein ding, maar wel goed voor de economie hier. Dat zie je als toerist inderdaad niet, neem ik ook niemand kwalijk.

Zo zijn er nog wel meer dingen, er zijn een tijdje geleden wat terroristen opgeruimd, ook prima, want 32 bommen de klaar liggen om gebruikt te worden (zo zijn de verhalen in de media) zijn daarbij gevonden en dus niet gebruikt voor aanslagen (was net voor Pasen, dus ik had een donkerbruin vermoeden dat we weer stukken vlees konden gaan zoeken).

Ach ja. het zijn zoals gezegd kleine dingetjes, maar toch...
pi_48766509
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 02:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Jullie kunnen bepaalde gebieden als niet-Indonesisch beschouwen, internationale verdragen zeggen echter anders.

Maar goed, kennelijk heb je ergens een probleem mee gezien je woorden. Jammer dat je hier niet komt wonen, dan zul je ook zien dat er dingen zijn die hier steeds beter gaan.

Banken zijn een heel stuk stabieler met maximale rentes, meer verplichtingen dergelijke. Er is zelfs een LPS(Lembaga Pinjam Simpan) die dit in de gaten houdt. Klein ding, maar wel goed voor de economie hier. Dat zie je als toerist inderdaad niet, neem ik ook niemand kwalijk.

Zo zijn er nog wel meer dingen, er zijn een tijdje geleden wat terroristen opgeruimd, ook prima, want 32 bommen de klaar liggen om gebruikt te worden (zo zijn de verhalen in de media) zijn daarbij gevonden en dus niet gebruikt voor aanslagen (was net voor Pasen, dus ik had een donkerbruin vermoeden dat we weer stukken vlees konden gaan zoeken).

Ach ja. het zijn zoals gezegd kleine dingetjes, maar toch...
Ik weet dat Indonesie met sommigen beleidsplannen op de goede weg is, dit beleid is vooral gericht op het stabiliseren van de economie en het verminderen van de corruptie. Indonesie doet niets aan laskar jihad en aanverwante partijen, in oost Indonesie lopen ze gewoon over straat, iedereen weet dat het jihad strijders zijn maar niemand doet er iets aan. Af en toe komen er berichten binnen van vermeende terroristen die opgepakt zijn vlak voor ze aanslagen zouden plegen, maar waarom wordt er dan niets gedaan aan de islamitische trainingskampen op het uiterste noorden van Sulawesi en de Filipijnen? Overigens zijn er afgelopen woensdag wel enkele tientallen Molukkers opgepakt omdat ze vlaggen hebben gehezen en zijn er weer aanvallen uitgevoerd op Papua dorpen. Zolang Indonesie dit beleid hanteert blijft het voor mij vijand nummer 1.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_49094822
Die 'laskar jihad' of in een willekeurige andere vorm lopen in Nederland ook 'gewoon over straat'. Kijk naar Eindhoven en Tilburgse moskee-en met hun imams. Dat argument is dus voor mij niet van toegevoegde waarde. Het is erg moeilijk dat te bestrijden. Eerst ook andere dingen.

Het voeren van andere vlaggen dan de Indonesische is bij wet verboden (met uitzonderingen als ambassades e.d.). Als ik een Nederlandse vlag hijs krijg ik wellicht ook problemen. Mag niet = niet doen. (al snap ik de achterliggende argumenten wel hoor, echter wonen de meeste RMS-ers in Nederland, en de 3e generatie brulkikkers wil echt niet meer in een bamboe huisje op een eiland wonen, al zeggen ze van wel)

[ Bericht 0% gewijzigd door indahnesia.com op 07-05-2007 12:20:04 ]
pi_49095303
Hehe.. die vuile rat van een nep-politicus die ervoor zorgde dat Nederlanders aan het visum moesten is nu definitief uit de politiek gezet in Indonesie. Eerder werd hij gedegradeerd tot staatssecretaris en nu deed ie niet eens de moeite zelf nog naar Jakarta te komen om 'ontslagen te worden'. Laffe hond, lijkt die vieze stinkerd van een Melkert wel.
pi_49106238
quote:
Op maandag 7 mei 2007 12:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Die 'laskar jihad' of in een willekeurige andere vorm lopen in Nederland ook 'gewoon over straat'. Kijk naar Eindhoven en Tilburgse moskee-en met hun imams. Dat argument is dus voor mij niet van toegevoegde waarde. Het is erg moeilijk dat te bestrijden. Eerst ook andere dingen.
[quote]

Enige verschil is dat de moslims in Eindhoven geen heilige oorlog hebben gevoerd tegen de christelijke eindhovenaren met steun van het Islamitische Noord Holland en Utrecht en daarbij geen tienduizenden slachtoffers hebben gemaakt. Maarja dat is natuurlijk maar een detail eh..

[quote]
Het voeren van andere vlaggen dan de Indonesische is bij wet verboden (met uitzonderingen als ambassades e.d.). Als ik een Nederlandse vlag hijs krijg ik wellicht ook problemen. Mag niet = niet doen. (al snap ik de achterliggende argumenten wel hoor, echter wonen de meeste RMS-ers in Nederland, en de 3e generatie brulkikkers wil echt niet meer in een bamboe huisje op een eiland wonen, al zeggen ze van wel)
In Nederland wonen 40.000 Molukkers, op de Molukken meer dan 1 miljoen. Grappig dat je dan nog werkelijk denkt dat de meeste pro-Merdeka Molukkers in Nederland wonen. De mensen op de Molukken komen dan wel niet openlijk uit voor RMS/FKM, maar dat ligt ook aan het feit dat republik Indonesia harder optreedt tegen 'seperatisten' (hoe kan je seperatist zijn als je nooit bij die staat gehoord hebt?) dan tegen Moslim terroristen.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_49130467
Ik geloof simpelweg niet dat er hier nog veel mensen zijn die een onafhankelijke staat willen. Dit mede omdat het schoolvoorbeeld Oost Timor gruwelijk fout gaat. En dat komt niet alleen door wat de Indonesiers daar al dan niet hebben uitgevreten, het land had niets, heeft niets en krijgt ook niets als het zo'n puinhoop blijft. Inmiddels heeft het merendeel spijt van de afsplitsing van Indonesie. Dat is toch een ernstig probleem denk ik zo.

De Molukken zelf kunnen niet onafhankelijk bestaan met de dingen die ze nu kunnen. Simpel als het is is het ook even een harde waarheid voor een kleine groep, absoluut, en dat dat pijn doet geloof ik ook graag.
pi_49134477
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 05:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik geloof simpelweg niet dat er hier nog veel mensen zijn die een onafhankelijke staat willen. Dit mede omdat het schoolvoorbeeld Oost Timor gruwelijk fout gaat. En dat komt niet alleen door wat de Indonesiers daar al dan niet hebben uitgevreten, het land had niets, heeft niets en krijgt ook niets als het zo'n puinhoop blijft. Inmiddels heeft het merendeel spijt van de afsplitsing van Indonesie. Dat is toch een ernstig probleem denk ik zo.

De Molukken zelf kunnen niet onafhankelijk bestaan met de dingen die ze nu kunnen. Simpel als het is is het ook even een harde waarheid voor een kleine groep, absoluut, en dat dat pijn doet geloof ik ook graag.
Daar heb ik mijzelf dus in verdiept, en dit blijkt klinkklare onzin te zijn. Landen als Samoa, Vanuatu, Fiji, Solmon Islands, etc. hebben ook niets meer dan kokosnoten, hout en garnalen maar weten toch een bestaan op te bouwen. Aangezien de Molukken erg sterk lijken op deze andere Melanesische eilanden, zal toerisme een grote bron van inkomsten kunnen zijn...al is dat niet de meest stabiele helaas. De Molukken vormen een van de bijzonderste gebieden op aarde doordat de flora en fauna hier een ware mix is tussen het werelddeel azie en het werelddeel oceanie. Eilandstaten zullen nooit kunnen concureren met westerse landen, maar ze kunnen met gemak zelfstandig worden zolang er maar een goede leiding en een groot startkapitaal is. Overigens beschikken de Molukken over meer grondstoffen dan Timor, goud, olie, teakhout, garnalen en cashewnoten zijn prachtige exportproducten.

Het grote probleem in deze landen is de spanning tussen ethinische groepen, en daarmee bedoel ik dus de allochtonen en de autochtonen (Fiji heeft hier een groot probleem mee), voor de Molukken gaat hetzelfde op, al die duizenden javanen die nu op de Molukken wonen kunnen voor sociale spanningen gaan zorgen. Ze terugdeporteren over de grens zal geen optie zijn, de javanen op deze manier op de Molukken te laten wonen is ook geen optie...

Timor Lorosae ging vreselijk mis, maarja wat wil je na een verwoestende oorlog waarin Indonesie nog mooi even alles vernietigde van waarde . De spanningen tussen oost en west Timor lopen periodiek weer op en de leiding van Timor maakt er een zooitje van, gevolg een mislukte opstand en nog meer armoede. Werkloosheidscijfers van 50%+ en daarnaast ook nog eens het laagste nationaal inkomen per persoon van de wereld...zelf Burundi heeft een hoger inkomen!

Maar geef Timor de tijd, laat ze opbouwen wat het indonesische leger vernietigd heeft en daarna kan Timor misschien wel een vervanger worden van Bali, over een aantal jaar zal Bali zo geislamiseerd zijn dat westerse toeristen het zullen vermijden .

En er zijn meer gebieden die naar onafhankelijkheid streven, Aceh, Papua en Maluku zijn wel de bekendste, maar ook delen van Sulawesi zouden graag meer autonomie willen, dit gaat ook op voor Riouw en zelfs Bali wilde meer autonomie om zich te beschermen tegen de islamisering van de archipel. Door de jaren heen zijn er ook een aantal verzetsbewegingen ontstaan op Borneo en in de Minahassa, de perifere regionen van de archipel willen gewoon niet onder het javaanse juk. Hoe kan het zijn dat gebieden die duizenden kilometers van elkaar verwijderd zijn, dezelfde taal moeten spreken dezelfde gebruiken moeten eren? Denk je eens in dat iemand in Wenen of Munchen gaat beslissen dat het Nederlands eigenlijk wel inferieur is en dat het vervangen moet worden door het hoog Duits (dit is namelijk het geval in de Molukken), hoe kan het zijn dat de hele archipel verjavaanst wordt? Molukse koningen werden vanaf de jaren 70 gedwongen om af te treden en werden vervangen door op Java (!!!) aangestelde functionarissen die niets wisten van de Molukse gebruiken....maar de regering in jakarta had daar geen problemen mee omdat alle volkeren namelijk gelijkgesteld moeten worden aan het javaans model.

Het gevolg van deze vervanging van Molukse leiders was een afbrokkeling van de Molukse adat, tot 1970 een van de sterkste adats in wat nu Indonesie is (bloedbroeder relaties tussen christenen en moslims). Het directe gevolg hiervan was een spanningsopbouw tussen Moslims en Christenen, dit laatste opgeteld bij de transmigranten (moslims) het TNI (moslims) en de komst van islamitische legers (laskar jihad, mujadheddin) hebben geleid tot tienduizenden slachtoffers onder Molukse inwoners en de opkomst van Moluks Nationalisme. Zodra Indonesie uitelkaar valt, en die dag zullen we allebei vast meemaken als er niets veranderd, zullen alle buitengebieden eieren voor hun geld kiezen en zich onafhankelijk verklaren.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 8 mei 2007 @ 14:20:15 #232
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_49142991
Ik zit te denken om in Augustus samen met me vriendin naar Bali te gaan. Het is daar goedkoper dan in NL, maar wat betaal je voor een avondje uit eten daar? Een euro of 10 pp?
Drugs are good mkay?
pi_49170806
Potentieel is er genoeg in de Molukken, maar dat is potentieel he..het moet er wel uitkomen natuurlijk.

Iedere regio heeft tegenwoordig recht op meer autonomie. Dit valt onder dezelfde wetgeving als dat Aceh valt. De Sultan hier is ook bezig met iets dergelijks, om zo de traditionele cultuur via de wet te kunnen beschermen.
pi_49170841
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 14:20 schreef Party_P het volgende:
Ik zit te denken om in Augustus samen met me vriendin naar Bali te gaan. Het is daar goedkoper dan in NL, maar wat betaal je voor een avondje uit eten daar? Een euro of 10 pp?
Avondje eten? voor 10 euro pp heb je en veel eten en enkele flessen bier (620 ml) de man als je niet het duurste pakt.
pi_49943150
Ik ga van medio januari tot eind februari, in totaal een kleine 6 weken. We gaan backpacken, om het zo te noemen: niets plannen, behalve de vlucht, en naar meerdere plekken. Java en Bali staan in elk geval al vast qua windrichting, mogelijk nog een derde eiland (ik wil graag naar Sumatra!) Zo'n 15 jaar geleden ben ik al op Java en Bali geweest, maar aangezien ik toen 10 was (en de tijden ook iets anders waren) kan ik niet echt meer op die ervaring terugvallen.
Ik heb dit topic niet helemaal doorgelezen, dus er staan vast bruikbare tips in die ik nog tegenkom. Maar mochten er "to-do's" zijn, dan hou ik me aanbevolen.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_49945239
Sumatra is echt een aanrader!! Danau Toba, Bukuttingi (als ik het goed schrijf), Bukut Lawang, noem maar op... Prachtig!
It is your friends who make your world!
pi_49975132
Ticket is geboekt! Nou wordt het ineens wel heel echt allemaal
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_49977616
Indonesie is werkelijk schitterend dus op zeker dat je een geweldige tijd zal hebben! Ik ben er in januari nog 5 weken geweest en heb er werkelijk de tijd van mijn leven gehad. Je kan hier trouwens wat reisverhalen lezen en foto´s bekijken!

Ik vond zelf Sumatra helemaal geweldig. Prachtige schitterende ongerepte natuur en bij Bukit Lawang kun je zelfs met Orang-Oetans door het bos lopen. Ook Lake Toba op Sumatra is een schitterend (bijna) eiland in een gigantisch kratermeer.

Veel plezier!!
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:36:57 #239
65516 gieling
Live from NYC
pi_49979590
Ga van juli tot augustus weer een maand naar Bali/Jakarta met een vriend,

Weekje Sanur, Ubud, Lovina en Seminyak! Heb er weer zin in
  vrijdag 1 juni 2007 @ 08:07:25 #240
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_49989852
Voor de liefhebbers, was gisteren een ierg mooie reportage op nl2 "tijn...tino Adoptiekind zoekt familie" Ik vind hem well erg mooi , zeker niet standaard in beeld gezet. wellicht nog op uitending gemist. http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=6307101
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 6 juni 2007 @ 05:34:24 #241
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_50151856
Ik zit nu bijna 1,5 maand in Semarang. Heb ondertussen ook al een weekje in Jakarta gezeten en over een maandje zit Bali in de planning.
Het bevalt tot nu toe allemaal super! En het gaat alleen maar beter worden, want binnekort kan ik ook ECHT communiceren met alle pinda's! Heb vandaag mn 2e Indo taal les
pi_50846799
Vorige week zijn er nog 350 RMS-vlaggen gevonden. Vast betaald vanuit Nederland om het aankomende bezoek van SBY te verzieken. Is niet gelukt dus. Bij mij om de hoek zijn de nummer 1 & 2 van de Jemaah Islamiyah opgepakt (vandaar dat Jogja dus veilig i )
pi_50846803
en dan nu het andere bericht wat ik jullie niet wilde onthouden:

Zo, het nachtleven in Malang (Java) is goedgekeurd. Een keur aan leuke dames die niet al te veel uit je portemonnee hengelen, al hengelen ze wel naar een tripje naar een hotelletje als de club dichtgaat, maar dat is geen verplichting

Als enige blanke heb je ook wel wat meer aandacht, maar er was 1 dame die er alles aan deed om dat niet te laten gebeuren verder. Nou ja, scheelt mij weer tien keer zeggen waar ik vandaan kom en zo (Standaard gelul hier altijd). Ook weer drie telefoonnummers rijker natuurlijk.
pi_50848404
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 05:34 schreef Loeri het volgende:
Ik zit nu bijna 1,5 maand in Semarang. Heb ondertussen ook al een weekje in Jakarta gezeten en over een maandje zit Bali in de planning.
Het bevalt tot nu toe allemaal super! En het gaat alleen maar beter worden, want binnekort kan ik ook ECHT communiceren met alle pinda's! Heb vandaag mn 2e Indo taal les
Wat leuk!
Semarang is de geboortestad van mijn familie...opa, oma, vader, moeder, ooms, tantes, neven etc...
Zelf ben ik er twee keer geweest in mijn leven.

Over een maand ga ik weer drieweken naar Indon.
Eerst naar Jkt en Bandung. Dan trek over de zuidkust naar Yogja en dan...Semarang.

Ik moet nog logies regelen daar!
pi_50854242
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 06:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Vorige week zijn er nog 350 RMS-vlaggen gevonden. Vast betaald vanuit Nederland om het aankomende bezoek van SBY te verzieken. Is niet gelukt dus. Bij mij om de hoek zijn de nummer 1 & 2 van de Jemaah Islamiyah opgepakt (vandaar dat Jogja dus veilig i )
Misschien zijn die vlaggen wel met mijn geld gekocht

Ik hoop dat de javaan SBY alle javanen en sumatranen mee neemt bij zijn vertrek uit de Molukken, scheelt ons weer een hoop werk.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50856948
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:46 schreef EricT het volgende:

[..]

Misschien zijn die vlaggen wel met mijn geld gekocht

Ik hoop dat de javaan SBY alle javanen en sumatranen mee neemt bij zijn vertrek uit de Molukken, scheelt ons weer een hoop werk.
dan zou ik je haast willen adviseren daar niets over te zeggen op een openbaar forum, maar dat weet je wellicht al.

IK weet trouwens niet of Sulawes-naar Kalla ook meegaat.
pi_50857711
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:59 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dan zou ik je haast willen adviseren daar niets over te zeggen op een openbaar forum, maar dat weet je wellicht al.

IK weet trouwens niet of Sulawes-naar Kalla ook meegaat.
Ach denk je nou echt dat dat geheim is voor de AIVD
Molukkers sturen geld naar de Molukken, Molukkers betalen politieke partijen en hulporganisaties. Wat die mensen daarna met het geld doen is mijn zaak niet, zolang ze het maar gebruiken voor het welzijn van de Molukkers. En onder dat laatste valt ook de aanschaf van oa. vlaggen.

Erg hoor, lapjes stof kopen en buiten ophangen echt 14 jaar cel waard
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50860170
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef EricT het volgende:

[..]

Ach denk je nou echt dat dat geheim is voor de AIVD
Molukkers sturen geld naar de Molukken, Molukkers betalen politieke partijen en hulporganisaties. Wat die mensen daarna met het geld doen is mijn zaak niet, zolang ze het maar gebruiken voor het welzijn van de Molukkers. En onder dat laatste valt ook de aanschaf van oa. vlaggen.

Erg hoor, lapjes stof kopen en buiten ophangen echt 14 jaar cel waard
voor de AIVD hoef je niet bang te zijn, er is echter ook BIN natuurlijk. Het ophangen van andere 'lapjes stof' dan de Indonesische met uitzondering van ambassades en nog wat van die officiele dingen mag niet. Ik mag ook geen Nederlandse vlag in de grond planten op Koninginnedag in feite. (Ware het niet dat er vrijwel zeker geen straf op staat voor me, dat is dan wel weer waar)
pi_50863665
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

voor de AIVD hoef je niet bang te zijn, er is echter ook BIN natuurlijk. Het ophangen van andere 'lapjes stof' dan de Indonesische met uitzondering van ambassades en nog wat van die officiele dingen mag niet. Ik mag ook geen Nederlandse vlag in de grond planten op Koninginnedag in feite. (Ware het niet dat er vrijwel zeker geen straf op staat voor me, dat is dan wel weer waar)
Eén pot nat.

Maar idd ik weet hoe de Indonesische wet (globaal) inelkaar zit. Juist daarom hoop ik dat de Molukken overspoelt worden door onze vlag. Samen met de bintang kejora van Papua, geeft dat weer wat kleur in Indonesie
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_50865151
onze als in? het is niet mijn vlag in ieder geval, laat ik dat voorop stellen. Verder doet eenieder maar vooral waar ie zin in heeft. Als het tegen de wetten indruist moet je ook zo braaf zijn de consequenties te dragen. Straks is het weeer 17 augustus, voor die dag heb ik mijn Indonesische vlag al wel weer afgestofd, gewassen en gestreken.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:29:32 #251
65516 gieling
Live from NYC
pi_50866925
Beter op nationaal niveau met Garuda vliegen

Indonesië houdt vliegtuigmaatschappijen aan grond
Gepubliceerd op dinsdag 26 juni 2007

JAKARTA (ANP) - De Indonesische autoriteiten hebben na een serie ongelukken de licenties van vier vliegtuigmaatschappijen ingetrokken. Vijf andere mogen hun toestellen tijdelijk niet op laten stijgen, meldde een functionaris dinsdag.

Alleen de nationale luchtvaartmaatschappij Garuda, dat verbeteringen doorvoerde, staat nu in de hoogste veiligheidsklasse. Indonesië, waar veel maatschappijen met verouderd en slecht onderhouden toestellen vliegen, wordt jaarlijks getroffen door meerdere ongelukken.
bron / ANP
pi_50879109
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
onze als in? het is niet mijn vlag in ieder geval, laat ik dat voorop stellen. Verder doet eenieder maar vooral waar ie zin in heeft. Als het tegen de wetten indruist moet je ook zo braaf zijn de consequenties te dragen. Straks is het weeer 17 augustus, voor die dag heb ik mijn Indonesische vlag al wel weer afgestofd, gewassen en gestreken.
onze slaat natuurlijk op bangsa Maluku, niet op indonesiers
En idd, wie zich brandt moet op de blaren zitten, dat geldt voor vrijheidsstrijders net zo goed als onderdrukkers. Maar goed deze hele discussie kan beteren in HOC of POL gevoerd worden.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51021028
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:29 schreef gieling het volgende:
Beter op nationaal niveau met Garuda vliegen

Indonesië houdt vliegtuigmaatschappijen aan grond
Gepubliceerd op dinsdag 26 juni 2007

JAKARTA (ANP) - De Indonesische autoriteiten hebben na een serie ongelukken de licenties van vier vliegtuigmaatschappijen ingetrokken. Vijf andere mogen hun toestellen tijdelijk niet op laten stijgen, meldde een functionaris dinsdag.

Alleen de nationale luchtvaartmaatschappij Garuda, dat verbeteringen doorvoerde, staat nu in de hoogste veiligheidsklasse. Indonesië, waar veel maatschappijen met verouderd en slecht onderhouden toestellen vliegen, wordt jaarlijks getroffen door meerdere ongelukken.
bron / ANP
Tjonge..jonge!

Wat heb ik een geluk!

Eind Juli ga ik naar Indosesië op vakantie en zou 5 weken weg blijven. Eerst wilde ik alleen eilanden zoals Sumatra, Java, Bali, Lombok, Flores of evt. Borneo bezoeken.

Echter, omdat ik al eerder op Java en Bali geweest ben heb ik toch voor Maleisië gekozen.

Nu ga ik alleen naar Java, waar ik famile ga opzoeken.

Tot nu toe heb ik dus alleen vluchten geboekt met Malaysia Airlines. Enerzijds voor de kwaliteit en anderzijds voor de service. Ook ben ik eerder met Singapore Airl. , KLM en Garuda gevlogen en was wel benieuwd naar hun reputatie!

Eerder ben ik wel met Merpati gevlogen van Jakarta naar Semarang. In 1975 hadden ze nog propellervliegtuigen, maar in 1996 hadden ze al propjets. Geen problemen!
pi_51030407
Eindelijk een besluit genomen. Bali wordt het In september, 15-17 dagen. Via NRV is het tot nog toe het goedkoopste, voor zover ik kon vinden. Inclusief hotel, vluchten, belastingen e.d. Alleen excursies moeten ter plaatse geboekt worden. Is geen probleem denk ik?

We hebben nog niks geboekt tot nog toe, dus het staat allemaal nog wel een beetje open. Ben allang blij dat we eruit zijn waar we nou heengaan, want dat wisten we gewoon echt niet.

Bali!
Proud property of hollander172
  maandag 2 juli 2007 @ 17:17:20 #255
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51063709
Ik vertrek komende zondag naar Indonesie voor een reis door Sumatra, Java en Bali. Voor de familie al stamppot pak ofzo gekocht
Bernie en ik zijn tof.
pi_51081878
ofzo? Je weet het niet zeker? Als het maar geen drug zijn dan die je meeneemt
pi_51088492
Bij het zien van 419 gaat bij de meesten wel een belletje rinkelen, en inderdaad, dat is dan ook wat gebeurd is

Liberia: Amidst LFA, MYS Crisis - '419' Flogged Indonesia
quote:
Amidst crisis between the Liberia Football Association (LFA) and the Ministry of Youth and Sports (MYS) as it relates to the ownership and management of the national team, reports gathered by our sports desk says a '419 team', referring to itself as the Liberia national team, the Lone Star, has been defeated 2 - 0 in Indonesia. The game took place over the weekend in the Indonesian capital, Jakarta and one player who participated in the game is Steve Mennoh.
pi_51092142
16 Augustus vertrek ik naar Jakarta, waar ik voor 6-12 maanden aan de slag ga.

Dat u het even weet!
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51115280
Aangezien er een opstand dreigt uit te breken op zowel de Molukken als Papua:
quote:
Op dinsdag 22 juni jl. waren zeven personen opgepakt, in de wijk Benteng te Ambon, voor het vervaardigen van 60 RMS vlaggen. Uit politie-onderzoek is gebleken dat zij van plan waren om 350 vlaggen te maken. In Indonesi? bestaat een gevangenisstraf van 20 jaar voor het vervaardigen en/ of hijsen van de verboden RMS vlag.
Wat een heerlijk land is Indonesie toch.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51116090
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:08 schreef EricT het volgende:
Aangezien er een opstand dreigt uit te breken op zowel de Molukken als Papua:
[..]

Wat een heerlijk land is Indonesie toch.
Heb je ook nog wat postiefs te melden, of ben je alleen van plan dit topic te verzieken door alle negatieve aspecten van het land op te sommen?

Zo ja, zit niemand op te wachten... Blijf maar weg!

Doei!
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51116309
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:44 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat postiefs te melden, of ben je alleen van plan dit topic te verzieken door alle negatieve aspecten van het land op te sommen?

Zo ja, zit niemand op te wachten... Blijf maar weg!

Doei!
Sorry het is de realiteit. Indonesie is en blijft een kut land, wees blind en geniet van de zon, zee, strand, sex. Doe maar hypocriet het is jouw keuze.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51116912
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:53 schreef EricT het volgende:

[..]

Sorry het is de realiteit. Indonesie is en blijft een kut land, wees blind en geniet van de zon, zee, strand, sex. Doe maar hypocriet het is jouw keuze.
Ik doe helemaal niet hypocriet... Ik beaam tot nu to alles wat je hier gemeld hebt, maar je hebt je zegje nu wel gedaan.... Het is wel duidelijk dat Indonesie verre van een perfect land is.... Maar je verziekt dit topic door constant alleen maar negatieve dingen te vermelden terwijl er ook zoveel moois is. Dat gaat nergens over... Met alle respect, verdiep je eens in de geschiedenis en cultuur van de rest van de wereld, je zou namelijk het zelfde in 95% van alle TRV topics kunnen doen...

Je hebt je mening nou wel duidelijk gemaakt...

[ Bericht 1% gewijzigd door -Jay-20- op 04-07-2007 02:05:19 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51118226
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 00:53 schreef EricT het volgende:

[..]

Sorry het is de realiteit. Indonesie is en blijft een kut land, wees blind en geniet van de zon, zee, strand, sex. Doe maar hypocriet het is jouw keuze.
Ik kan met een goed hart zeggen dat ik op deze manier van vrijwel alle landen in de wereld zulke punten kan benoemen. Doe ik maar niet, want dan ga ik me nog afvragen wat er dan wel goed is in de wereld.

De RMS-luitjes zijn opgepakt, met die 'opgestoken middelvinger' (de dans die ze opvoerden) naar de president. Er staat trouwens geen 20 jaar op staatsondermijnende activiteiten maar 15. Tot ziens! En mijn leven gaat weer verder hier.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:31:15 #264
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51174981
Ik hoorde net dat Garuda op de zwarte lijst staat
Daar heb ik dus 2 binnenlandse vluchten mee
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:36:13 #265
65516 gieling
Live from NYC
pi_51175134
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:31 schreef mordradead het volgende:
Ik hoorde net dat Garuda op de zwarte lijst staat
Daar heb ik dus 2 binnenlandse vluchten mee
Garuda is een prima maatschappij, ook de enige nationale organisatie die nog mag vliegen van de Indonesische overheid. Zelf vorig jaar een vlucht gehad met Adam Air, dat is pas een 'ervaring'...
  maandag 9 juli 2007 @ 01:31:55 #266
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51279127
Nu zit ik even te internette op het vliegveld van Kuala Lumpur, over een uurtje de vlucht naar medan
Bernie en ik zijn tof.
pi_51291151
zondag 08 juli 2007
Australie waarschuwt voor aanslagen in Indonesie
SYDNEY - Australie heeft zondag gewaarschuwd voor een op handen zijnde terroristische aanslag in Indonesië. Australiers die naar Indonesië gaan worden opgeroepen hun reis te heroverwegen, aldus een vernieuwd reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Canberra.
Australie beschikt naar eigen zeggen over informatie dat terroristen op dit moment actief bezig zijn met het voorbereiden van aanslagen die op ieder moment en op elke plaats kunnen gebeuren. Het ministerie waarschuwt in het bijzonder voor de Indonesische hoofdstad Jakarta en het vakantieoord Bali, waar in het verleden meermaals aanslagen zijn geweest.
Op Bali kwamen in oktober 2002 bij een aanslag 88 Australiers om het leven. Ook in 2005 sloegen terroristen er toe, waardoor ruim twintig mensen omkwamen.

(ANP)

Fijn al die berichten in de krant!
Zeker als je over 3 weken naar Indonesie gaat...

Ik wilde nog naar Bali misschien, maar begin er nu wel over te twijfelen. Gelukkig blijf ik maar enkele dagen in Jakarta en ga dan rondreizen. Echter Yogjakarta is ook toeristisch, dus ook een mogelijk doelwit...

Weet er iemand wanneer de Australiers vakantie hebben? Ik hoop niet in Augustus!
  maandag 9 juli 2007 @ 18:30:43 #268
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_51299109
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:35 schreef Rolex1 het volgende:
zondag 08 juli 2007
Australie waarschuwt voor aanslagen in Indonesie
SYDNEY - Australie heeft zondag gewaarschuwd voor een op handen zijnde terroristische aanslag in Indonesië. Australiers die naar Indonesië gaan worden opgeroepen hun reis te heroverwegen, aldus een vernieuwd reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Canberra.
Australie beschikt naar eigen zeggen over informatie dat terroristen op dit moment actief bezig zijn met het voorbereiden van aanslagen die op ieder moment en op elke plaats kunnen gebeuren. Het ministerie waarschuwt in het bijzonder voor de Indonesische hoofdstad Jakarta en het vakantieoord Bali, waar in het verleden meermaals aanslagen zijn geweest.
Op Bali kwamen in oktober 2002 bij een aanslag 88 Australiers om het leven. Ook in 2005 sloegen terroristen er toe, waardoor ruim twintig mensen omkwamen.

(ANP)

Fijn al die berichten in de krant!
Zeker als je over 3 weken naar Indonesie gaat...

Ik wilde nog naar Bali misschien, maar begin er nu wel over te twijfelen. Gelukkig blijf ik maar enkele dagen in Jakarta en ga dan rondreizen. Echter Yogjakarta is ook toeristisch, dus ook een mogelijk doelwit...

Weet er iemand wanneer de Australiers vakantie hebben? Ik hoop niet in Augustus!
Je moet je vooral niet weerhouden om ergens heen te gaan door mogelijke aanslagen die gepleegd worden, want dan is het doel bereikt. En de kans dat je daadwerkelijk gewond raakt door een aanslag is uitermate klein. De kans is groter, zeker in Indo, dat je een ongeluk krijgt in het verkeer dan iets anders!

Overigens is de dreiging nu vooral omdat de Indonesische regering eindelijk wat van die radicale mafkezen op heeft kunnen pakken, waaronder een belangrijke leider, en ze nu bang zijn dat de overgebleven radicale mafkezen willen bewijzen dat ze in staat zijn om toch een aanslag te plegen.
Het voordeel overigens van bovenstaande is dat dit een beetje overhaast en zonder goede voorbereiding moet gebeuren. (Als ze er namelijk echt toe in staat waren om een aanslag te plegen was het gelijk na het oppakken van deze radicale leiders gebeurd).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:05:57 #269
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_51389962
Wij vertrekken dan eindelijk over 13 dagen naar Indonesie! Eerst een rondreis langs de kleine Sundaeilanden en daarna nog surfen, duiken, snorkelen, cultuursnuiven, lekker eten en relaxen op Bali. Bali ben ik 2 jaar geleden al geweest, en ik kan niet afwachten tot ik er weer ben!
pi_51399238
ik lees even mee omdat ik ook plannen heb voor java, bali, lombok reis in 4 weken volgend jaar
Carpe diem
  maandag 16 juli 2007 @ 08:38:10 #272
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51512149
Ik heb een beetje het topic doorgelezen maar zie jammer genoeg weinig over duiken in indonesie. Ik ben net begonnen met een beetje orienteren en denk eraan een rondreis te maken en niet al teveel vantevoren te boeken. wat ik iig wil is duiken met manta's. dat schijnt op Sulawesi goed te kunnen (jelly fish lake lijkt me ook erg cool).
fok you ja!
pi_51529858
Wij vertrekken 14 september met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur, daar blijven we tot 17 september. Die dag vliegen we door naar Sanur, op Bali, en 3 oktober vliegen we weer terug via Kuala Lumpur.
Proud property of hollander172
pi_51529908
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:41 schreef Anubis1984 het volgende:
Wij vertrekken 14 september met Malaysian Airlines naar Kuala Lumpur, daar blijven we tot 17 september. Die dag vliegen we door naar Sanur, op Bali, en 3 oktober vliegen we weer terug via Kuala Lumpur.
Ik mag hopen, dat er niets gebeurd in Bali...
Vermijd hotels met Australiërs...
  maandag 16 juli 2007 @ 20:38:35 #275
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51534126
Kan je je in indonesie nou helemaal gek-kopen aan goedkope nepkleren zoals in bv Maleisie?
en als je over singapore vliegt (en daar een paar dagen blijf) zijn merkhorloges daar inderdaad een stuk goedkoper dan hier in NL?
fok you ja!
pi_51553749
quote:
Op maandag 16 juli 2007 20:38 schreef piere het volgende:
Kan je je in indonesie nou helemaal gek-kopen aan goedkope nepkleren zoals in bv Maleisie?
en als je over singapore vliegt (en daar een paar dagen blijf) zijn merkhorloges daar inderdaad een stuk goedkoper dan hier in NL?
Ooit heb ik idd. in Singapore goedkoop Seiko horloges gekocht met internationale garantie. In Indonesie weet ik niet of je het kan vertrouwen. Ik heb familie daar en ik zal het eens vragen.
Over een week ga ik naar Indonesie en Maleisie, dus ik zal eens rondkijken.

Horloges heb ik zat, maar ik wil wel een HD-videocamera kopen...echter op Schiphol moet ik wss. belasting betalen...
  dinsdag 17 juli 2007 @ 12:44:13 #277
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51554535
ik wil een mooi seiko duikhorloge (of een ander merk wat daar uit de regio komt en dus goedkoper is dan in europa). In Singapore ben je bijna zeker dat het echt is dus die wil ik echt daar gaan aanschaffen. Indonesie is meer voor de nepkleding ed vermoed ik?
fok you ja!
pi_51567832
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:42 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Ik mag hopen, dat er niets gebeurd in Bali...
Vermijd hotels met Australiërs...
Tja, hoe weet je van tevoren of er australiërs komen? Bovendien is de dreiging niet voor aussies alleen, maar ook voor alle westerse toeristen. En tja...Overal kan iets gebeuren, toch? Vanuit Nederland is er nog steeds geen negatief reisadvies uitgegeven.

En als er wel iets gebeurt, dan hoop ik dat het niet alleen mijn vriend overkomt, laat mij het dan ook maar overkomen, want ik wil niet alleen, of met gewonde vriend terug naar nederland.
Proud property of hollander172
pi_51592974
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:17 schreef Anubis1984 het volgende:

[..]

Tja, hoe weet je van tevoren of er australiërs komen? Bovendien is de dreiging niet voor aussies alleen, maar ook voor alle westerse toeristen. En tja...Overal kan iets gebeuren, toch? Vanuit Nederland is er nog steeds geen negatief reisadvies uitgegeven.

En als er wel iets gebeurt, dan hoop ik dat het niet alleen mijn vriend overkomt, laat mij het dan ook maar overkomen, want ik wil niet alleen, of met gewonde vriend terug naar nederland.
Voorkomen lukt misschien nooit, maar met de huidige kennis van zaken kan je de kans wel heel klein maken, dat er iets gebeurt...
Zo ga ik niet in grote hotels in Jakarta of Bali zitten. Gelukkig heb ik familie/kennissen daar dus dat scheelt. Maar in Bandung of Yogjakarta ga ik liever in een Guesthouse zitten...is goedkoper en het risico is nihil.

Voor Australiers is wel degelijk een negatief reisadvies afgegeven. Voor Europeanen niet, maar ik neem wel mijn maatregelen!
pi_51598997
Kan iemand mij vertellen hoe de lonen in Indonesie zich verhouden tot die in Nederland? Wat is een normaal startsalaris voor een hoger geschoolde "kantoorbaan"?
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51600013
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 14:12 schreef Rolex1 het volgende:

[..]

Voorkomen lukt misschien nooit, maar met de huidige kennis van zaken kan je de kans wel heel klein maken, dat er iets gebeurt...
Zo ga ik niet in grote hotels in Jakarta of Bali zitten. Gelukkig heb ik familie/kennissen daar dus dat scheelt. Maar in Bandung of Yogjakarta ga ik liever in een Guesthouse zitten...is goedkoper en het risico is nihil.

Voor Australiers is wel degelijk een negatief reisadvies afgegeven. Voor Europeanen niet, maar ik neem wel mijn maatregelen!
Tja, wij hebben gewoon een standaard hotel geboekt. In Sanur, niet de kleinste, maar ook niet de grootste plaats. Het is gewoon een redelijk simpel hotel, wel luxe, maar niet massaal ofzo. Er zijn zat grotere hotels. En dan nog kan er iets gebeuren.

De enige maatregel die we dan zouden kunnen nemen is de vakantie afzeggen. En dat doen we niet. Weet je? Dan verblijf je in een guesthouse, ver van grote hotels. Dan loop je lekker door een winkelstraatje waar markt is en plegen ze daar een aanslag. Het kan overal gebeuren, sowieso in elk land, dus ja, dan hadden we naar Renesse moeten gaan.

(en ook dat is een badplaats, en dat terwijl ze in nederland ook waarschuwen dat als de nl troepen terug zijn, we een aanslag kunnen verwachten. tuurlijk zit het in mijn achterhoofd, en ik maak me al snel zorgen, maar ik laat het niet mijn vakantie vergallen)
Proud property of hollander172
pi_51600706
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:17 schreef -Jay-20- het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe de lonen in Indonesie zich verhouden tot die in Nederland? Wat is een normaal startsalaris voor een hoger geschoolde "kantoorbaan"?
Je wilt in Indonesie werken?

Verwacht niet teveel van het loon, corruptie is niet voor niets al om aanwezig daar. Preciese cijfers kan ik je niet geven daar ik niemand ken met kantoorbanen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51620713
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 18:21 schreef EricT het volgende:

[..]

Je wilt in Indonesie werken?

Verwacht niet teveel van het loon, corruptie is niet voor niets al om aanwezig daar. Preciese cijfers kan ik je niet geven daar ik niemand ken met kantoorbanen
Nou, niet zo zeer permanent in de zin van emigreren of iets dergelijks, maar misschien dat ik een jaartje aan mijn afstuderen wil vast plakken. Corruptie is inderdaad al om aanwezig, maar mijn vriendin zegt dat dit eerder in mijn voordeel zal werken... Ze zegt dat er waarschijnlijk meer kansen op een goed betaalde baan zijn, juist omdat ik een "foreigner" ben.
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51623149
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:54 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Nou, niet zo zeer permanent in de zin van emigreren of iets dergelijks, maar misschien dat ik een jaartje aan mijn afstuderen wil vast plakken. Corruptie is inderdaad al om aanwezig, maar mijn vriendin zegt dat dit eerder in mijn voordeel zal werken... Ze zegt dat er waarschijnlijk meer kansen op een goed betaalde baan zijn, juist omdat ik een "foreigner" ben.
Hmmm... zit wel wat in. Zeker als je een kantoorbaan-achtig-iets ambieert
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:59:04 #285
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51660093
Nou, over een tijdje ga ik ook naar Bali.... nu 11 dagen op Sumatra, erg mooi hier. Nog 2 nachten hier in Bukitingi en dan vliegen naar Jakarta. Dan op familie bezoek in Bogor en Bandung en nog even wat toeristische dingen zien in Yogya, dan Bali en terug
Bernie en ik zijn tof.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:36:54 #286
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51661468
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:59 schreef mordradead het volgende:
Nou, over een tijdje ga ik ook naar Bali.... nu 11 dagen op Sumatra, erg mooi hier. Nog 2 nachten hier in Bukitingi en dan vliegen naar Jakarta. Dan op familie bezoek in Bogor en Bandung en nog even wat toeristische dingen zien in Yogya, dan Bali en terug
Ergens nog een reisverslagje op inet gegooid toevallig?
fok you ja!
pi_51934720
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:54 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Nou, niet zo zeer permanent in de zin van emigreren of iets dergelijks, maar misschien dat ik een jaartje aan mijn afstuderen wil vast plakken. Corruptie is inderdaad al om aanwezig, maar mijn vriendin zegt dat dit eerder in mijn voordeel zal werken... Ze zegt dat er waarschijnlijk meer kansen op een goed betaalde baan zijn, juist omdat ik een "foreigner" ben.
Nou, dat kun je wel vergeten, tenzij je via een internationale uitzending in Indonesie terecht komt is de kans bijzonder klein dat je ergens aan de slag komt. Van de extra belasting die een bedrijf moet betalen voor een werkende buitenlander (smeergeld niet meegerekend) kunnen twee gezinnen eten.
pi_51934770
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:59 schreef mordradead het volgende:
Nou, over een tijdje ga ik ook naar Bali.... nu 11 dagen op Sumatra, erg mooi hier. Nog 2 nachten hier in Bukitingi en dan vliegen naar Jakarta. Dan op familie bezoek in Bogor en Bandung en nog even wat toeristische dingen zien in Yogya, dan Bali en terug
zwaai ff als je nog niet langsgekomen bent
pi_51935243
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:22 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Nou, dat kun je wel vergeten, tenzij je via een internationale uitzending in Indonesie terecht komt is de kans bijzonder klein dat je ergens aan de slag komt. Van de extra belasting die een bedrijf moet betalen voor een werkende buitenlander (smeergeld niet meegerekend) kunnen twee gezinnen eten.
Zeker weten? Ik ken anders meerdere mensen die daar voor een paar jaar aan de slag zijn gegeaan. Zowel bij lokale bedrijven als multinationals.

Overigens zit de familie van mijn wederhelft in de bovenste laag van de Javaanse bevolking, om het zo maar even te zeggen, connecties zat dus. Op zich is dat het probleem niet. Een degelijk salaris is een 2e natuurlijk...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_51935800
Oh ja, mensen met connecties is natuurlijk niets mis mee. Ga echter niet met de imigrasi en depnaker e.d. aan de slag 'net niet volgens de regeltjes' met deze connecties want er wordt regelmatig een wisseling van de wacht uitgevoerd, zodat het zomaar kan zijn dat het 'vriendje' morgen niet meer in Jakarta maar in Jayapura zit, en dan is het sprookje snel afgelopen

Werk is er genoeg, je kunt op de rijstvelden terecht want daar doen de vrouwen vaak het werk, de mannen hier moeten roken als het even kan. Ook is er vast wel plek als straatveger, overheidsbaantje, dus vrij zeker Nee, zonder gein, er is vast wel werk, maar zorg dat je gewoon alles netjes doet en rustig uitzoekt. Ik ben hier nu 1 jaar en ben nog weinig verder dan toen ik hier kwam, betreffende werk en imigrasi dan.
  zondag 29 juli 2007 @ 17:11:51 #291
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_51937269
Ik ben nog niet in Yogya geweest, zit nu in Pandarang met nog 2 nachtjes te gaan en dan nog even naar Wonosobo. Daarna naar Yogya en via Yogya naar Bali.

Gardu beviel overigens uitstekend best lekker eten voor een vliegtuig
Bernie en ik zijn tof.
pi_52206654
Hoi hoi. Wij gaan 2 september naar Hong Kong en dan de 5e naar Bali (Sanur). Nog leuke tips van jullie, wat moeten we zeker wel of niet doen? (We hebben niets geboekt qua excursies etc... maar willen wel met speedboot van Bali naar Lombok).
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:22:53 #293
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_52209622
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:41 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

Zeker weten? Ik ken anders meerdere mensen die daar voor een paar jaar aan de slag zijn gegeaan. Zowel bij lokale bedrijven als multinationals.

Overigens zit de familie van mijn wederhelft in de bovenste laag van de Javaanse bevolking, om het zo maar even te zeggen, connecties zat dus. Op zich is dat het probleem niet. Een degelijk salaris is een 2e natuurlijk...
Als je een titel hebt dan ben je bij multinationals van harte welkom hoor. Hangt ervan af welke na je afstuderen.. HBO of Uni; BA/MA. Van een bachelor titel zijn ze niet echt onder de indruk maar een master titel geeft je sneller en eerder een weg naar een baan (En anders doe je daar een traineeship). Salaris is goed dan ook. Geloof marktconform naar westerse landen. En in Indonesia leef je gewoon riant met zo'n salaris.

Overigens wil ik dit jaar nog naar Bali, lijkt me fantastisch om daar weer te zijn. Familiebezoek skippen dan maar
Seen it all done it all, can't remember most of it
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:45:27 #294
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_52210384
Java getroffen door een aardbeving. Gelukkig geen kans op een Tsunami!

http://www.nu.nl/news/118(...)ware_aardbeving.html
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:45:23 #295
65516 gieling
Live from NYC
pi_52354524
Zo net terug van 4 weken bali (Sanur, Ubud, Lovina, Seminyak) en 2 dagen Jakarta! Weer erg leuk en geen last gehad van aardbevingen en dergelijke
  donderdag 16 augustus 2007 @ 14:32:18 #296
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52422622
Net terug van 40 dagen Indonesie waarin ik gedeeltes van Sumatra, Java en Bali heb gezien beviel prima
Bernie en ik zijn tof.
pi_52428888
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 14:32 schreef mordradead het volgende:
Net terug van 40 dagen Indonesie waarin ik gedeeltes van Sumatra, Java en Bali heb gezien beviel prima
Hier sluit ik me bij aan!
pi_52434038
Wij nog 4 weken aftellen, en dan vertrekken we eindelijk naar Bali!
Proud property of hollander172
pi_52536007
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 21:12 schreef Anubis1984 het volgende:
Wij nog 4 weken aftellen, en dan vertrekken we eindelijk naar Bali!
13 dagen eerst Hong Kong, dan Bali... heeeeeerlijk
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_52696667
Dinsdagmorgen na bijna 180 dagen even naar Kuala Lumpur voor een nieuw visum. Daar ook eventjes de 50e onfhankelijkheidsdag meepikken en dan lekker weer terug naar Indonesie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')