Mijn visum ookquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb mijn visum binnen, wie weet er goedkope vluchten nvan singapore naar medan? Jakarta is wel mogelijk voor maar 25 euro, maar medan kan ik niks onder de 150 euro vinden.
Vliegen is sneller, boot kan ook primaquote:Als ik vanaf Bali nog iets van Java zou willen zien, kan ik dan beter gaan vliegen (Merpati ofzo) of met de boot gaan?
Bali is volgens mij vergelijkbaar, Java is goedkoper.quote:En hoeveel is het levensonderhoud ongeveer in Bali, is het net zo goedkoop als Thailand of is het duurder?
jaquote:En moet je voor die scootertjes daar een rijbewijs hebben??
Klopt, ik had het inmiddels ook op m'n forum gezet. Ik heb zelfs m'n huisje in Yogyakarta gevondenquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
tip: google earth heeft veel meer steden en gebieden in indonesie nu in hoge detailering erop gezet. (was nog niet vorige week)
op maps.google.com hebben ze nog niet de nieuwe kaarten, hopelijk denk ik er vanavond aan om een screenshot te plaatsenquote:
als je alleen naar Bali gaat dan is een pinpas wel voldoende, hoewel een creditcard op sommige plekken wel handig is.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:46 schreef Creature het volgende:
Over 2 dagen vertrek ik naar Bali, maar zit te twijffelen of ik wèl of niet mijn creditcard mee zal nemen. Ik ga een paar weken backpacken.
Zal een pinpas voldoende zijn of is het aan te raden om ook een creditcard mee te nemen?
Ik zou mezelf wat meer tijd geven bij het Toba-meer. Het is geweldig daar.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn schema
haha... slechts enkele verplichtingenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb een paar dingen die verplicht zijn. dat zijn een ontmoeting met een vriendin in singapore, een jungletrekking, een ontmoeting met een vriendin in zuid sumatra, bezoek van een kennis in jakarta en de duikcursus in manado. dan is zelfs 5 weken kort
Ik heb een kleine week gezeten in Jungle Inn (Bukit Lawang cottages), in tegenstelling tot wat er nog over is van Bukit Lawang is het daar echt een paradijs op aarde. Ima en Will die het daar beheren zijn super gastvrij en doen een fantastische job om de mensen die daar werken wat bij te brengen en verder te brengen in hun persoonlijke ontwikkeling. Er werkt daar trouwens een jongen op het terras die echt fantastisch is. Hij is al een jaar of 30, ziet eruit als 20. Maar zo gastvrij en vriendelijk. Hij praat trouwens ook een beetje Nederlands, dus als hij weet dat je Nederlander bent zal je hem zeker tegenkomen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
bukit lawang schijnt nu beter te zijn dan voor de verwoesting van het dorp in 2003 toen het teveel massa toerisme dreigde te worden. Zie ook de post van amokeej.![]()
@amokeej, ik hoorde ook goede verhallen van nora's homestay en de jungle inn ?
Ja ik vond het daar in ieder geval niet prijzig, maar goed alles is relatief natuurlijk. Jij reist met een ander doel dan ik vorig jaarquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
jungle inn en bukit lawang cotages zijn volgens mij niet dezelfde. Die lijken mij wel aardig, maar zijn ook aardig aan de prijs. j.i. is wat betaalbaarder begreep ik. Ik ga me nog even beraden. Nora's is nog betaalbaarder, maar dan wel een gezamelijke douche en toilet.
morgen vlieg ik overigens naar medan.
Bedankt voor je informatie. Heb jij zelf trouwens nog wat gemerkt van de aardbeving van 2,5 uur geleden?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:37 schreef indahnesia.com het volgende:
Jakarta en Java zijn normaal als altijd, heel druk.. verder is er niet veel aan het handje na wat aardbevingen aan alle kanten. Ik zit er middenin, dus ik kan het weten (voordat je dat vraagt)
Aardbevingen zijn verder niet te voorspellen, dus hopelijk maak je er geen mee.. De kans is wel 'iets' groter als in Nederland.
Dat komt door die bruin/gele waasquote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
groetjes vanuit een altijd warm en broeierig jakarta.,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |