Dat is jammer om te horen. In je eentje is trouwens best goed te doen daar. Al ben je nooit werkelijk alleen als reiziger in Indonesië. Je vindt altijd wel iemand voor een deel van de reis als je dat wil.quote:Op maandag 2 november 2020 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn reis zal in het huidige gezelschap hoogstwaarschijnlijk niet meer plaatsvinden. Er zijn wat gezondheidsproblemen bijgekomen waardoor verre vliegreizen minder verstandig is. Misschien dat ik ooit nog in mijn eentje of met ander gezelschap ga, als we weer veilig kunnen vliegen. Maar dan staan er nog wat andere bestemmingen op mijn bucket list, nog boven Indonesië.
Deze al gelezen voor wat tips: TRV / [Reisverslag] Huwelijksreis naar Indonesië (veel foto's!)quote:Op zaterdag 10 juli 2021 18:41 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij willen in 2022 voor de eerste keer naar Indonesië en eigenlijk vooral Bali.
We hebben voor Indonesië gekozen om een paar redenen:
- lekker eten
- lekker weer
- combinatie tussen actief dingen gaan bekijken en relaxen op het strand
- goedkoop
We willen eigenlijk rond de 15 dagen gaan. Wat raden jullie aan voor iemand die voor de 1e keer naar Indonesië (Bali) gaat? Wat zijn dingen die niet mogen ontbreken?
Alvast bedankt!
Van wat we hier horen is de boel wel weer open sinds een paar weken, maar daarom dus ook heel moeilijk te peilen hoe of wat nu.quote:Op zondag 29 september 2024 15:40 schreef Blik het volgende:
Is Ijen weer open? Afgelopen zomer(begin augustus) was het dicht
Mooie plannenquote:Op woensdag 23 september 2026 14:12 schreef PPL het volgende:
Noord-Bali staat hier ook op het lijstje. Afgelopen zomer wat dagen in Ubud geweest (met de nodige excursies), maar nu ook wat andere hoeken bekijken. Eerst twee nachten Munduk, dan paar nachten Pemuteran en dan nog Sidemen.
Dan met de boot naar Gili Air + aansluitend Lombok. Dan weer terug naar Bali voor paar dagen Sanur.
o.a. op programma: Snorkelen Menjangan, Tirtagangga waterpaleis, Ujung watertuinen, raften / tubing, kookcursussen, fietstocht naar Linsar, Sedang Gile, Bali Zoo, scuba & nieuwe tattoo (met bamboestick).
Misschien beetje late reactie @:TjjWester : een (echt) batik shirt misstaat sowieso nooit, een sarong kan je overwegen maar is niet in elke indo familie standaard.
Ik heb maar 1x in mijn leven gesnorkeld en dat was op Bali, ik vond het tof! Ik ga deze keer ook voor zo’n gezichtsbedekkend snorkelmasker, ik kan ook slecht overweg met het origineelquote:Op woensdag 23 september 2026 14:57 schreef Fogel het volgende:
TVP want we gaan in januari naar Jakarta en Bali.
Gezichtsbedekkend snorkelmasker staat in ieder geval al op de lijst van inkopen. Voor het eerst gesnorkeld op St Maarten afgelopen vakantie, en zo'n stom ding in je mond hebben is niks voor me. Maar het uitzicht onder water wel en verwacht dat het op Bali ook mooi is
Sanak Retreat toevallig?quote:Op woensdag 23 september 2026 14:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
De omgeving van Munduk vond ik prachtig. We sliepen daar midden in de rijstvelden, helaas maar 1 nacht. Dat had veel langer mogen zijn! Daarom wil ik daar ook graag weer heen.
Dat kan prima. Als je toch ook naar Lombok gaat, overweeg dan eens een tussenstop op een van de Gili's, daar is de onderwaterwereld ook echt schitterend.quote:Sowieso nog eens snorkelen, dat vindt hij vast ook fantastisch!
Ik ben even in de archieven gedoken: Atres Villa heet het. Ligt echt midden in de rijstvelden, geweldigquote:Op woensdag 23 september 2026 17:27 schreef PPL het volgende:
[..]
Sanak Retreat toevallig?
[..]
Dat kan prima. Als je toch ook naar Lombok gaat, overweeg dan eens een tussenstop op een van de Gili's, daar is de onderwaterwereld ook echt schitterend.
Of vlieg je van Bali naar Lombok? Houdt er rekening mee dat een eventuele bootovertocht (afhankelijk van het weer) onstuimig kan zijn. Vooral voor iemand van zes. Voor een middeltje tegen zeeziekte hoef je je niet te schamen, doe ik zelf ook en heb echt wel wat gevaren.
Menjangan zijn we al geweest maar daar zou ik zo weer heengaan (en dan net als jullie OP het eiland). Gili's lijken me ook geweldig. Ik denk dat we het bij Bali/Lombok houden met onze zesjarige. Schuiven we steeds een eiland op en is Komodo de volgende keer aan de beurtquote:Op donderdag 24 september 2026 15:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Snorkelen bij Menjangan was tof. Net als bij de Gili's. Bij de Komodo-eilanden is van een totaal ander niveau. Het wordt nauwelijks mooier dan daar.
Heb deze besteld https://frivannsliv.no/pr(...)riant=42539268047076quote:Op woensdag 23 september 2026 16:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb maar 1x in mijn leven gesnorkeld en dat was op Bali, ik vond het tof! Ik ga deze keer ook voor zo’n gezichtsbedekkend snorkelmasker, ik kan ook slecht overweg met het origineel![]()
En pro tip: doe een UV shirt aan. Wij zijn toen zo gruwelijk verbrand, dat was echt niet leuk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |