goede reden iddquote:Op woensdag 4 april 2007 19:18 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, ik heb een reden om weer naar Indonesië te gaan: mn broer gaat trouwen
Tampons heb ik nog niet op gelet, als man zijnde.quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:15 schreef Loeri het volgende:
Ik kick 'm weer even omhoog.
Mijn stage gaat door, vlieg vrijdag naar Semarang!
Iemand nog goede tips qua bagagebesparing (mag maar 20 kg meenemen) en wat ik zoal mee moet nemen? (Hoorde dat ze daar geen tampons verkopen?)
Wiranto aan de macht en we kunnen nog meer massaslachtingen verwachten..(*kuch* santa cruz *kuch*)quote:Op donderdag 26 april 2007 12:39 schreef indahnesia.com het volgende:
kut-invloeden heb je volgens mij meer in Nederland dan hier.
kut regering; ach ja, da's een eigen mening, maar heb je de kandidaten voor 2009 al gezien? Mogelijke zijn SBY, Kalla, Megawati, Wiranto, Sutiyoso, Sultan HB X.
onderdrukking? Vertel ... voor diegenen die het niet weten.
Ik zit er inmiddels alweer bijna 10 maanden, niet echt lang natuurlijk, maar ik zie bepaalde dingen waarvan ik denk. "Kijk, dat is zo slecht nog niet". Gelukkig maar, want alleen gezeik zou zeker niet uit te houden zijn.
Misschien is het eens goed om Indonesie te bekijken vanuit een andere hoek dan de sateh ayam-gado gado, kuta, jogja, borobodur-kant. Dan blijkt Indonesie ronduit een *** land te zijn.quote:Op donderdag 26 april 2007 18:38 schreef Ikiskoel het volgende:
Zo he, waar komt je wrok jegens Indonesië vandaan?
Dat doet hij toch net? Op zich heeft hij wel een punt, was het niet dat hij niet beseft dat ieder land zijn eigen problemen heeft en in die context het allemaal nog wel meevalt. Maar je moet het land inderdaad niet met een westers land als Nederland gaan vergelijken (appels en peren).quote:Op donderdag 26 april 2007 20:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Aangezien ik familie daar heb heb ik echt wel wat verstand van Indonesië, maar wellicht kun je uitleggen waarom je zo negatief bent over dat prachtige land?
Land is prachtig hoor, cultuur is mooi..quote:Op donderdag 26 april 2007 20:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Aangezien ik familie daar heb heb ik echt wel wat verstand van Indonesië, maar wellicht kun je uitleggen waarom je zo negatief bent over dat prachtige land?
Inderdaad, al beschouw ik dat gebied ook als niet-Indonesie, maar bezet door de javanen. De guerilla in de jungles van Papua (iran Barat *kuch*) is te verschrikkelijk voor woordenquote:Op donderdag 26 april 2007 23:01 schreef jimjim1983 het volgende:
eens.
de papua's in nieuw-guinea worden ook half uitgemoord.
1 gedeelte is australisch en 1 deel is indonesisch als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:04 schreef EricT het volgende:
[..]
Inderdaad, al beschouw ik dat gebied ook als niet-Indonesie
Wordt bezet door Indonesie, komt op hetzelfde neer maar gradatie is belangrijkquote:Op donderdag 26 april 2007 23:05 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
1 gedeelte is australisch en 1 deel is indonesisch als ik me niet vergis.
Ik weet dat Indonesie met sommigen beleidsplannen op de goede weg is, dit beleid is vooral gericht op het stabiliseren van de economie en het verminderen van de corruptie. Indonesie doet niets aan laskar jihad en aanverwante partijen, in oost Indonesie lopen ze gewoon over straat, iedereen weet dat het jihad strijders zijn maar niemand doet er iets aan. Af en toe komen er berichten binnen van vermeende terroristen die opgepakt zijn vlak voor ze aanslagen zouden plegen, maar waarom wordt er dan niets gedaan aan de islamitische trainingskampen op het uiterste noorden van Sulawesi en de Filipijnen? Overigens zijn er afgelopen woensdag wel enkele tientallen Molukkers opgepakt omdat ze vlaggen hebben gehezen en zijn er weer aanvallen uitgevoerd op Papua dorpen. Zolang Indonesie dit beleid hanteert blijft het voor mij vijand nummer 1.quote:Op vrijdag 27 april 2007 02:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Jullie kunnen bepaalde gebieden als niet-Indonesisch beschouwen, internationale verdragen zeggen echter anders.
Maar goed, kennelijk heb je ergens een probleem mee gezien je woorden. Jammer dat je hier niet komt wonen, dan zul je ook zien dat er dingen zijn die hier steeds beter gaan.
Banken zijn een heel stuk stabieler met maximale rentes, meer verplichtingen dergelijke. Er is zelfs een LPS(Lembaga Pinjam Simpan) die dit in de gaten houdt. Klein ding, maar wel goed voor de economie hier. Dat zie je als toerist inderdaad niet, neem ik ook niemand kwalijk.
Zo zijn er nog wel meer dingen, er zijn een tijdje geleden wat terroristen opgeruimd, ook prima, want 32 bommen de klaar liggen om gebruikt te worden (zo zijn de verhalen in de media) zijn daarbij gevonden en dus niet gebruikt voor aanslagen (was net voor Pasen, dus ik had een donkerbruin vermoeden dat we weer stukken vlees konden gaan zoeken).
Ach ja. het zijn zoals gezegd kleine dingetjes, maar toch...
In Nederland wonen 40.000 Molukkers, op de Molukken meer dan 1 miljoen. Grappig dat je dan nog werkelijk denkt dat de meeste pro-Merdeka Molukkers in Nederland wonen. De mensen op de Molukken komen dan wel niet openlijk uit voor RMS/FKM, maar dat ligt ook aan het feit dat republik Indonesia harder optreedt tegen 'seperatisten' (hoe kan je seperatist zijn als je nooit bij die staat gehoord hebt?) dan tegen Moslim terroristen.quote:Op maandag 7 mei 2007 12:00 schreef indahnesia.com het volgende:
Die 'laskar jihad' of in een willekeurige andere vorm lopen in Nederland ook 'gewoon over straat'. Kijk naar Eindhoven en Tilburgse moskee-en met hun imams. Dat argument is dus voor mij niet van toegevoegde waarde. Het is erg moeilijk dat te bestrijden. Eerst ook andere dingen.
[quote]
Enige verschil is dat de moslims in Eindhoven geen heilige oorlog hebben gevoerd tegen de christelijke eindhovenaren met steun van het Islamitische Noord Holland en Utrecht en daarbij geen tienduizenden slachtoffers hebben gemaakt. Maarja dat is natuurlijk maar een detail eh..
[quote]
Het voeren van andere vlaggen dan de Indonesische is bij wet verboden (met uitzonderingen als ambassades e.d.). Als ik een Nederlandse vlag hijs krijg ik wellicht ook problemen. Mag niet = niet doen. (al snap ik de achterliggende argumenten wel hoor, echter wonen de meeste RMS-ers in Nederland, en de 3e generatie brulkikkers wil echt niet meer in een bamboe huisje op een eiland wonen, al zeggen ze van wel)
Daar heb ik mijzelf dus in verdiept, en dit blijkt klinkklare onzin te zijn. Landen als Samoa, Vanuatu, Fiji, Solmon Islands, etc. hebben ook niets meer dan kokosnoten, hout en garnalen maar weten toch een bestaan op te bouwen. Aangezien de Molukken erg sterk lijken op deze andere Melanesische eilanden, zal toerisme een grote bron van inkomsten kunnen zijn...al is dat niet de meest stabiele helaas. De Molukken vormen een van de bijzonderste gebieden op aarde doordat de flora en fauna hier een ware mix is tussen het werelddeel azie en het werelddeel oceanie. Eilandstaten zullen nooit kunnen concureren met westerse landen, maar ze kunnen met gemak zelfstandig worden zolang er maar een goede leiding en een groot startkapitaal is. Overigens beschikken de Molukken over meer grondstoffen dan Timor, goud, olie, teakhout, garnalen en cashewnoten zijn prachtige exportproducten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 05:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik geloof simpelweg niet dat er hier nog veel mensen zijn die een onafhankelijke staat willen. Dit mede omdat het schoolvoorbeeld Oost Timor gruwelijk fout gaat. En dat komt niet alleen door wat de Indonesiers daar al dan niet hebben uitgevreten, het land had niets, heeft niets en krijgt ook niets als het zo'n puinhoop blijft. Inmiddels heeft het merendeel spijt van de afsplitsing van Indonesie. Dat is toch een ernstig probleem denk ik zo.
De Molukken zelf kunnen niet onafhankelijk bestaan met de dingen die ze nu kunnen. Simpel als het is is het ook even een harde waarheid voor een kleine groep, absoluut, en dat dat pijn doet geloof ik ook graag.
Avondje eten? voor 10 euro pp heb je en veel eten en enkele flessen bier (620 ml) de man als je niet het duurste pakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:20 schreef Party_P het volgende:
Ik zit te denken om in Augustus samen met me vriendin naar Bali te gaan. Het is daar goedkoper dan in NL, maar wat betaal je voor een avondje uit eten daar? Een euro of 10 pp?
Wat leuk!quote:Op woensdag 6 juni 2007 05:34 schreef Loeri het volgende:
Ik zit nu bijna 1,5 maand in Semarang. Heb ondertussen ook al een weekje in Jakarta gezeten en over een maandje zit Bali in de planning.
Het bevalt tot nu toe allemaal super! En het gaat alleen maar beter worden, want binnekort kan ik ook ECHT communiceren met alle pinda's! Heb vandaag mn 2e Indo taal les![]()
Misschien zijn die vlaggen wel met mijn geld gekochtquote:Op dinsdag 26 juni 2007 06:40 schreef indahnesia.com het volgende:
Vorige week zijn er nog 350 RMS-vlaggen gevonden. Vast betaald vanuit Nederland om het aankomende bezoek van SBY te verzieken. Is niet gelukt dus. Bij mij om de hoek zijn de nummer 1 & 2 van de Jemaah Islamiyah opgepakt (vandaar dat Jogja dus veilig i)
dan zou ik je haast willen adviseren daar niets over te zeggen op een openbaar forum, maar dat weet je wellicht al.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:46 schreef EricT het volgende:
[..]
Misschien zijn die vlaggen wel met mijn geld gekocht
Ik hoop dat de javaan SBY alle javanen en sumatranen mee neemt bij zijn vertrek uit de Molukken, scheelt ons weer een hoop werk.![]()
Ach denk je nou echt dat dat geheim is voor de AIVDquote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dan zou ik je haast willen adviseren daar niets over te zeggen op een openbaar forum, maar dat weet je wellicht al.
IK weet trouwens niet of Sulawes-naar Kalla ook meegaat.
voor de AIVD hoef je niet bang te zijn, er is echter ook BIN natuurlijk. Het ophangen van andere 'lapjes stof' dan de Indonesische met uitzondering van ambassades en nog wat van die officiele dingen mag niet. Ik mag ook geen Nederlandse vlag in de grond planten op Koninginnedag in feite. (Ware het niet dat er vrijwel zeker geen straf op staat voor me, dat is dan wel weer waar)quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Ach denk je nou echt dat dat geheim is voor de AIVD![]()
Molukkers sturen geld naar de Molukken, Molukkers betalen politieke partijen en hulporganisaties. Wat die mensen daarna met het geld doen is mijn zaak niet, zolang ze het maar gebruiken voor het welzijn van de Molukkers. En onder dat laatste valt ook de aanschaf van oa. vlaggen.
Erg hoor, lapjes stof kopen en buiten ophangenecht 14 jaar cel waard
Eén pot nat.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
voor de AIVD hoef je niet bang te zijn, er is echter ook BIN natuurlijk. Het ophangen van andere 'lapjes stof' dan de Indonesische met uitzondering van ambassades en nog wat van die officiele dingen mag niet. Ik mag ook geen Nederlandse vlag in de grond planten op Koninginnedag in feite. (Ware het niet dat er vrijwel zeker geen straf op staat voor me, dat is dan wel weer waar)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |