Dat is niets, vergeleken bij een film van Bertolucci.quote:Op zondag 4 december 2005 19:52 schreef Tafkahs het volgende:
Sommige mensen.. Wie durft het in z'n hoofd te halen om halfvolle flessen goede wijn achter elkaar door de gootsteen te spoelen. Ik ben helemaal van slag...
Hoezo? The last emperor was best te pruimen, toch?quote:Op zondag 4 december 2005 20:34 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is niets, vergeleken bij een film van Bertolucci.
hm die moet ik ook hebben dusquote:Op zondag 4 december 2005 20:29 schreef Monidique het volgende:
Wow, wat is Civilization 4 gaaf. Tof. Cool. Super. Extreem. Mega. Universum. God.
Die vent grossiert in dierenmishandeling.quote:Op zondag 4 december 2005 20:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoezo? The last emperor was best te pruimen, toch?
Moskou is minor.quote:Op zondag 4 december 2005 20:40 schreef Monidique het volgende:
Johan, de Assyriërs zitten niet speelbaar in het spel. Wellicht als minor civilization.
Wat heeft ie gemold dat je gezien hebt dan?quote:Op zondag 4 december 2005 20:44 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Die vent grossiert in dierenmishandeling.
Kwil een keertje tegen u spelen!quote:Op zondag 4 december 2005 20:29 schreef Monidique het volgende:
Wow, wat is Civilization 4 gaaf. Tof. Cool. Super. Extreem. Mega. Universum. God.
Waar was je dan de hele dag?quote:Op zondag 4 december 2005 21:41 schreef kLowJow het volgende:
Zo. Weer thuis.
'k vin dattut 'acteur' moet zijn.quote:
Laat 'm maar lekker minister president worden, het departement met het minste budget van allemaal. Volgens mij mag Pechtold nog meer opmaken.quote:
De Suzuki Sidekick?quote:
quote:Op zondag 4 december 2005 22:35 schreef Johan_de_With het volgende:
Genoeg gelachen in deze poel van jolijt, ik ga er van tussen.
Ja, een neuraal netwerkquote:Op maandag 5 december 2005 00:52 schreef DionysuZ het volgende:
gaat het over fractals?interessant. Een leuke theorie is dat ons universum eigenlijk één grote 4 dimensionele fractal is
Volgens mij heb ik zojuist een kadootje geregeldquote:Op zondag 4 december 2005 23:22 schreef Drugshond het volgende:
Ik wou eigenlijk een blonde slet voor Sinterklaas...
Maar ook dit jaar had de Sint poep in zijn oren. En weer heb ik het verkeerde kado gekregen.
Zelfs nep-gelovigen met een vieze baard en een bunch (aangebrande) asielzoekers moeten mij niet
X,Y,Z, tijd , zijn er 4, maar dan heb je nog geen wormgaten, stringsnaren en zwarte gaten singulariteiten, parallelle universums en nog wat sprookjes termen.quote:Op maandag 5 december 2005 00:52 schreef DionysuZ het volgende:
gaat het over fractals?interessant. Een leuke theorie is dat ons universum eigenlijk één grote 4 dimensionele fractal is
quote:Op maandag 5 december 2005 01:50 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij heb ik zojuist een kadootje geregeld![]()
Het is of de drank, of ik ben verliefd geloof ik
snaartheorie gaat idd uit van een 10 of 11 dimensionaal universum, met een aantal opgekrulde dimensies. Maar goed, over deze theorie heerst nog erg veel controverse. Zwarte gaten (singulariteiten) kunnen goed in een 4 dimensionaal universum bestaan hoorquote:Op maandag 5 december 2005 06:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
X,Y,Z, tijd , zijn er 4, maar dan heb je nog geen wormgaten, stringsnaren en zwarte gaten singulariteiten, parallelle universums en nog wat sprookjes termen.
Ik dacht dat het universum uit 9 of 11 dimensies bestond .Maar daar zijn wetenschappers ook nog niet helemaal uit geloof ik.
Je zou het aan de profeet Stephan Hawking kunnen vragen. Die is wel heel dicht bij god gekomen.![]()
Wormgaten zijn heel apart die hebben een zeer korte levensduur (paar miljoensten van sec) en zijn idioot klein. 10-23 of zo. Ze bestaan wel in een 4D wereld. Maar zouden ze in een beschrijving van een 11-dimensionale wereld er niet heel anders eruit zien.quote:Op maandag 5 december 2005 06:58 schreef DionysuZ het volgende:
snaartheorie gaat idd uit van een 10 of 11 dimensionaal universum, met een aantal opgekrulde dimensies. Maar goed, over deze theorie heerst nog erg veel controverse. Zwarte gaten (singulariteiten) kunnen goed in een 4 dimensionaal universum bestaan hoor. Wormgaten zijn nog niet aangetoond, maar is slechts theoretisch een mogelijkheid, maar dan ook in 4 dimensies.
Dat is even de vraag, omdat in een zwart gat het referentiekader van tijdshorizon komt te vervallen.quote:Op maandag 5 december 2005 06:58 schreef DionysuZ het volgende:
Zwarte gaten (singulariteiten) kunnen goed in een 4 dimensionaal universum bestaan hoor.
Vraag aan een punt hoe een 3D-wereld eruit ziet, en je krijgt ook een vage toestandsbeschrijving.quote:Op maandag 5 december 2005 07:16 schreef DionysuZ het volgende:
In welk baboesjka poppetje zitten we niet?
Yep het is vroeg, ik ben alvast begonnen met hersengymnastiek.quote:Op maandag 5 december 2005 07:20 schreef DionysuZ het volgende:
De enige energie die een zwart gat verlaat is in de vorm van hawkingstraling. Garbage in = garbage out is helaas niet echt aannemelijk aangezien we nog geen enkele garbage out hebben ontdekt in ons universum (wat natuurlijk niet betekent dat het in een ander/parallel universum niet zou bestaan).
damn het is vroeg:P
Goeiemorgen Dionysuzquote:Op maandag 5 december 2005 07:43 schreef DionysuZ het volgende:
gutenmorgen sigme
Sorry dat ik de conversatie over dimensies verstoor, dat krijg je met een vrouw in het gezelschapquote:Op maandag 5 december 2005 07:46 schreef DionysuZ het volgende:
ik weet het ook niet. hoef pas om half 2 in de collegebanken te wezen
Technische Informaticaquote:Op maandag 5 december 2005 07:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Sorry dat ik de conversatie over dimensies verstoor, dat krijg je met een vrouw in het gezelschap
Wat studeer jij?
HBO of universitair & waar? Als ik vragen mag? Ik heb Bedrijfskundige Informatica gedaan (HTS) in Groningen. Dat was inhoudelijk echt bagger, al heb ik nog wel iets opgestoken.quote:
quote:Op maandag 5 december 2005 07:56 schreef sigme het volgende:
[..]
HBO of universitair & waar? Als ik vragen mag? Ik heb Bedrijfskundige Informatica gedaan (HTS) in Groningen. Dat was inhoudelijk echt bagger, al heb ik nog wel iets opgestoken.
Cool!quote:Op maandag 5 december 2005 08:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]tuurlijk. vragen staat vrij
. Universitair, in Eindhoven op de TU/e. In Groningen wat kreeg je daar allemaal voor stof?
Wat ik leuk vond waren de wat hardere vakken: logica, wiskunde.quote:Op maandag 5 december 2005 08:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
In Groningen wat kreeg je daar allemaal voor stof?
Dat valt wel mee eerlijk gezegd. Bij sommige vakken is het blabla gehalte tamelijk hoog. Maar over het algemeen zijn de vakken waarvan ik dacht: 'en waarom leer ik DIT nu weer?' later juist heel nuttig geblekenquote:Op maandag 5 december 2005 08:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Cool!
Ik heb nog wel eens overwogen TI te gaan doen via de OU, ik hoop dat het minder blabla is dan aan het HBO en dan BI. Misschien ooit, als ik later groot ben.
Hoe is het blabla gehalte bij jouw studie?
-edit niet gezien
Logicaquote:Op maandag 5 december 2005 08:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat ik leuk vond waren de wat hardere vakken: logica, wiskunde.
Verder was er een handvol goeie docenten met goeie vakken: e-commerce, adminstratiev organisatie, hardware, operating systems herinner ik mij, veel van geleerd.
Maar het meeste was case-stusies, waarin je als werkgroepje voor een fake-opdrachtgever een fake-advies over automatisering moest geven![]()
En wat héle slechte programeerlessen SQL, Java, Oracle. Echte helemaal geen zak van geleerd.
Jaquote:
Voor mij geldt ook wel zoiets, veel vakken die slecht gegeven werden heb ik toch wel dingen van opgestoken die via een omweg toch handig bleken.quote:Op maandag 5 december 2005 08:10 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee eerlijk gezegd. Bij sommige vakken is het blabla gehalte tamelijk hoog. Maar over het algemeen zijn de vakken waarvan ik dacht: 'en waarom leer ik DIT nu weer?' later juist heel nuttig gebleken.
Dan kun je ook wel op de TU terechtquote:Op maandag 5 december 2005 08:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor mij geldt ook wel zoiets, veel vakken die slecht gegeven werden heb ik toch wel dingen van opgestoken die via een omweg toch handig bleken.
Maar puur voor mijn eigen lol had ik beter gewoon informatica kunnen gaan doen aan de RuG ofzo, het is toch veel meer de wiskunde dan de praktijk die mij interesseert.
Naast mijn studie heb ik mn eigen bedrijfje waar ik toch wel heel erg vaak de positieve invloeden van de studie merk, dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen als ik straks afgestudeerd ben en in loondienst gaquote:Het papiertje is wel nuttig gebleken, tenslotte heb ik nu een goed betalend baantje alwaar ik mijn geld al fok!end verdien
Ja, vast wel, maar ik ben al groot weetjewel. Ik heb een baan, dus een beetje colleges volgens midden overdag zit er niet in. Bovendien ben ik aartslui, en vind ik dat ik het Heel Druk heb met mijn werk en dan ook nog huishouden, schuurverbouwen en schaapjesquote:Op maandag 5 december 2005 08:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dan kun je ook wel op de TU terecht
Bij ons weinig wiskunde tot mijn spijt. En de leukeren delen pas helemaal op het eind, ik zag toen pas dat ik daarvan veel meer had willen leren.quote:ik heb meer wiskunde en logica gehad dan welk ander vak dan ook. Van programmeertalen slechts 1 trimestertje delphi en 1 trimestertje assembly, de rest moest je jezelf maar aanleren in de casusjes enzo.
Hou je eigen bedrijfje ernaast! Altijd leuk, kan ook tijdelijk op laag pitje toch? Wat voor bedrijfje eigenlijk?quote:[..]
Naast mijn studie heb ik mn eigen bedrijfje waar ik toch wel heel erg vaak de positieve invloeden van de studie merk, dus ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen als ik straks afgestudeerd ben en in loondienst ga.. of misschien mn bedrijf aanhouden.
* sigme is software tester.quote:Op maandag 5 december 2005 09:10 schreef DionysuZ het volgende:
en wat voor geweldig baantje heeft sigme dat ze fijn al fok!kend de werktijd kan doorbrengen?
quote:
Een vriend van me heeft dat ook geprobeerd maar haakte na een maand al af. Op het hbo was het meer toegepast programmeren en bij de OU was het voornamelijk wiskunde. Veel saaier.quote:Op maandag 5 december 2005 08:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Cool!
Ik heb nog wel eens overwogen TI te gaan doen via de OU
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1133566227468.htmlquote:'PRDV haalt eigen drempel niet'
Opiniepeilers verwachten niet dat misdaadverslaggever Peter R. de Vries op 16 december genoeg steun krijgt van de bevolking voor zijn politieke carrière. De Vries heeft eerder gezegd dat hij alleen mee wil doen aan de Tweede-Kamerverkiezingen als uit opiniepeilingen blijkt dat 41 procent van de bevolking hem een ,,aanwinst'' vindt voor de politiek en wil dat hij naar Den Haag gaat.
Het percentage van de ondervraagden dat hem steunt is deze week gedaald van 25 naar 23. Onderzoeker Peter Kanne van bureau TNS NIPO, dat de peiling uitvoert voor de partij van De Vries, zegt: ,,De cijferreeks is de afgelopen weken zo stabiel, rond de 20 procent, dat er wel iets heel geks moet gebeuren wil het percentage vóór 16 december zijn verdubbeld.''
Ook onderzoekers van bureau Interview NSS en Motivaction gaan ervan uit dat De Vries het percentage van 41 procent niet haalt. In een peiling van Interview NSS stond De Vries vorige week op 28 procent. In de schaduwpeiling van onderzoeker Maurice de Hond staat De Vries op 40 procent, maar De Hond stelt een andere vraag dan TNS NIPO en Interview. Zijn vraag luidt: ,,Wilt u dat Peter R. de Vries aan de Tweede-Kamerverkiezingen van 2007 gaat deelnemen?'' Op de vraag of De Vries een aanwinst is voor de politiek reageert 30 procent positief.
De Hond, die de partij van De Vries hielp tijdens de oprichting, zegt vandaag in deze krant dat hij De Vries had geadviseerd om te vragen: ,,Vindt u dat ik aan de verkiezingen moet meedoen?'' Hij vond ook de stelling die nu in de peiling aan mensen wordt voorgelegd niet eenduidig genoeg. Maar De Vries wilde dat die uit twee delen zou bestaan: 41 procent moest hem een aanwinst noemen en dezelfde 41 procent moest vinden dat hij naar Den Haag zou moeten gaan. De Vries wilde dat de betrokkenheid van de bevolking duidelijk naar voren kwam in de uitslag.
De onderzoekers van TNS NIPO hebben De Vries geadviseerd om in zijn campagne meer aandacht te besteden aan criminaliteit en veiligheid, omdat hij een rechts imago heeft en bij rechtse kiezers meer steun zou kunnen krijgen. De Vries is daar niet op ingegaan. Hij beseft nu wel dat het moeilijk zal worden om de grens van 41 procent te halen. ,,Daar ben ik realist genoeg voor.''
Eh, sizzler, ik vind de wiskunde leuk en toegepast programmeren saai.quote:Op maandag 5 december 2005 09:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft dat ook geprobeerd maar haakte na een maand al af. Op het hbo was het meer toegepast programmeren en bij de OU was het voornamelijk wiskunde. Veel saaier.
je kunt het saai vinden. Maar je kunt het ook een uitdaging vindenquote:Op maandag 5 december 2005 09:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Een vriend van me heeft dat ook geprobeerd maar haakte na een maand al af. Op het hbo was het meer toegepast programmeren en bij de OU was het voornamelijk wiskunde. Veel saaier.
quote:Op maandag 5 december 2005 09:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, sizzler, ik vind de wiskunde leuk en toegepast programmeren saai.
Ik ben een rare meid
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article76826.ecequote:VVD ’ontzet’ over taxiwereld
DEN HAAG - De VVD in de Haagse gemeenteraad is ‘ontzet’ over de aanhouding onlangs op het Stationsplein van een taxichauffeur zonder rijbewijs.
„Eerst moest je al hopen dat ze de stad kennen, nu moet je ook nog hopen dat ze een rijbewijs hebben,’’ aldus raadslid Anne Mulder. Hij wil nu weten of dit vaker is gebeurd en of de politie naar aanleiding van deze aanhouding meer controles gaat uitvoeren. Hij heeft daarom schriftelijke vragen gesteld aan burgemeester en wethouders.
„Een taxichauffeur zonder rijbewijs, dat slaat echt alles. Er moet op korte termijn meer duidelijkheid komen over de kwaliteit van het taxivervoer in Den Haag.’’
Nou, dit zou je bijna wel populisme kunnen noemen inderdaadquote:Op maandag 5 december 2005 09:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article76826.ece
Nee, politici die elk incident opblazen om er een stokpaardje mee te berijden, dát slaat echt alles. Jezus, één incident en meneer wil een onderzoek en stelt schriftelijke vragen. Doe eens wat aan de échte problemen!
Ik heb 'm gesubmitquote:Op maandag 5 december 2005 09:32 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1133566227468.html
Doet 'ie het of doet 'ie het niet?
Dit lijkt me anders een prima zaak voor een gemeenteraad, gezien het grote aantal klachten in o.a. Rotterdam en Amsterdam (voor Den Haag zal dit ook wel gelden) over taxi's denk ik ook niet dat dit gemeenteraadslid een onderzoek wil na alleen dit incident.quote:Op maandag 5 december 2005 09:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article76826.ece
Nee, politici die elk incident opblazen om er een stokpaardje mee te berijden, dát slaat echt alles. Jezus, één incident en meneer wil een onderzoek en stelt schriftelijke vragen. Doe eens wat aan de échte problemen!
Ik heb geen computer in bedquote:Op maandag 5 december 2005 06:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
Als er morgen eenin je bed ligt, moet je mij niet de schuld geven.
En ook niet de drank.![]()
Als er meerdere klachten zijn dan kan daar best een onderzoek naar worden gestart, maar doe dan niet zo hysterisch over één incident en laat zien dat je een langetermijnvisie hebt. Waarom moet het uberhaupt in de krant als een raadslid doet waar hij voor is aangenomen?quote:Op maandag 5 december 2005 10:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dit lijkt me anders een prima zaak voor een gemeenteraad, gezien het grote aantal klachten in o.a. Rotterdam en Amsterdam (voor Den Haag zal dit ook wel gelden) over taxi's denk ik ook niet dat dit gemeenteraadslid een onderzoek wil na alleen dit incident.
quote:Op maandag 5 december 2005 10:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als er meerdere klachten zijn dan kan daar best een onderzoek naar worden gestart, maar doe dan niet zo hysterisch over één incident en laat zien dat je een langetermijnvisie hebt. Waarom moet het uberhaupt in de krant als een raadslid doet waar hij voor is aangenomen?
bron dat nieuwsbericht.quote:Mulder is al langer bezig om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van de taxi’s in Den Haag verbetert. Dat gebeurde in een periode dat hij er zelf veel gebruik van maakte. „Het gaat echt niet goed. Ik heb bij veel chauffeurs in de wagen gezeten. De een weet niet waar het Kurhaus is, de volgende eet een kippenbout terwijl hij je rondrijdt, een ander spreekt alleen Engels,’’ klaagt Mulder.
,,Daarnaast weigeren ze korte ritjes. Worden ze boos. Ik hoorde op het Centraal Station een chauffeur ‘rothoer’ roepen naar een mevrouw die maar een klein stukje vervoerd wilde worden.’’
Het wordt tijd dat er een speciale opstelstrook komt voor taxi’s met een kwaliteitskenmerk, vindt het raadslid. Klanten kunnen dan kiezen voor kwaliteit. Mulder hoopt dat slechtere bedrijven hierdoor worden geprikkeld om het beter te doen.
Het college beloofde eerder het thema voor de zomer met het ministerie van Verkeer en met andere grote steden te bespreken. Mulder: „Inmiddels is het winter. Mijn ongeduld neemt toe.’’
Lees jij nooit regionale sufferdjes?quote:Op maandag 5 december 2005 10:22 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als er meerdere klachten zijn dan kan daar best een onderzoek naar worden gestart, maar doe dan niet zo hysterisch over één incident en laat zien dat je een langetermijnvisie hebt. Waarom moet het uberhaupt in de krant als een raadslid doet waar hij voor is aangenomen?
Sufferdjes?quote:Op maandag 5 december 2005 10:25 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lees jij nooit regionale sufferdjes?
Gelukkig behandelen zelfs zij hun vrouwen met meer respect en waarde dan vele moslims...quote:Op maandag 5 december 2005 10:40 schreef Mutant01 het volgende:
Kmoet altijd wel lachen om die trieste SGP christenen, zelfs de meest radicale moslimpartijen hebben vrouwen als lid
Komt ie weer met zn "feiten"quote:Op maandag 5 december 2005 10:42 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Gelukkig behandelen zelfs zij hun vrouwen met meer respect en waarde dan vele moslims...![]()
Come again?quote:
Zoals deze politieke moslima?quote:Op maandag 5 december 2005 10:40 schreef Mutant01 het volgende:
Kmoet altijd wel lachen om die trieste SGP christenen, zelfs de meest radicale moslimpartijen hebben vrouwen als lid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |