Monidique wil maar niet opschieten...quote:'VS-leger betaalden voor positief nieuws'
WASHINGTON - Het Amerikaanse leger in Bagdad heeft voor het eerst toegegeven dat geld is betaald aan Iraakse kranten om positief te schrijven over de Amerikaanse aanwezigheid in het land. In The Washington Post van zaterdag zeggen functionarissen echter dat het ging om het 'misinformeren' van opstandelingen.
In een verklaring zegt het militaire commando dat inderdaad is geprobeerd om opiniestukken in de Iraakse kranten te krijgen. Dat zou in Irak niet ongebruikelijk zijn. Maar de autoriteiten geven ook toe dat er mogelijk sprake was van een 'grijs gebied' waarbij functionarissen hebben betaald voor positieve artikelen zonder dat duidelijk was dat de teksten van het Amerikaanse leger kwamen. Beschuldigingen van die aard worden momenteel onderzocht.
quote:Uitzending : zondag 4 december, ca. 12.05-13.05 uur, Nederland 3. Herhaling zondagnacht in de 'carrousel' op Nederland 3 en maandagmiddag 13.20 op Nederland 1
Buitenhof
> Armoede in Nederland
Ruim tien procent van de Nederlandse huishoudens leeft onder de armoedegrens. Is er een nieuwe onderklasse aan het ontstaan, welke maatregelen zijn er nodig om de groeiende armoede te stoppen en hebben deze mensen recht op een financiële compensatie vanwege de stijgende kosten van het dagelijkse leven? Een debat hierover tussen Tof Thissen, directeur Divosa, de vereniging van directeuren van sociale diensten en Henk van Hoof (VVD), staatssecretaris Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
> Actie bij de Publieke Omroep
En verder in Buitenhof aandacht voor de vraag wie er schuldig is aan de crisis waar de publieke omroep in terecht is gekomen: de Tweede Kamer, staatssecretaris Medy van der Laan, de raad van bestuur van de publieke omroep of de omroepdirecties. Een debat tussen voormalig staatssecretaris Rick van der Ploeg (PvdA) en Wim van de Donk, voorzitter van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR)
> Cellencomplex Schiphol
En een gesprek met Fons Hertog, burgemeester van Haarlemmermeer.
De gemeente wil het cellencomplex op Schiphol sluiten, maar minister Donner van Justitie wil het juist open houden. Komende week moet blijken wie er aan het langste eind gaat trekken.
Presentatie:
Rob Trip
Columnist:
Herman Philipse
Ik ga het gezin vergezellen,quote:Ex-Powell aide: Bush 'too aloof'
President was detached during Iraq postwar planning, Wilkerson says
Former Secretary of State Colin Powell's chief of staff says President Bush was "too aloof, too distant from the details" of post-war planning, allowing underlings to exploit Bush's detachment and make bad decisions.
[..]
Powell raised frequent and loud objections, his former aide said, once yelling into a telephone at Rumsfeld: "Donald, don't you understand what you are doing to our image?"
quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:15 schreef pberends het volgende:
Nieuw pamflet Mohammed B. verspreid
Eerste en enige kamervraag van GroenLinks: "Meneer Donner, was het wel gerecycled papier?"
Who cares, je moet gewoon iets leuks met Mohammed B. doen. Neppamfletten verspreiden dat ie homofiel is enzo.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:16 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Belachelijk trouwens dat weer hij zo'n pamflet de bajes uitkrijgt.
Ze kunnen hem ook een weekendje vermomd als sinterklaas het Big Brother huis in sturen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Who cares, je moet gewoon iets leuks met Mohammed B. doen. Neppamfletten verspreiden dat ie homofiel is enzo.
Dit heb ik twee of drie dagen geleden al gepost,quote:Op zaterdag 3 december 2005 17:59 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Monidique wil maar niet opschieten...
Drie dagen geledenquote:Op zaterdag 3 december 2005 18:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit heb ik twee of drie dagen geleden al gepost,. Of gisteren.
[ bron ]quote:The State Department has been using political litmus tests to screen private American citizens before they can be sent overseas to represent the United States, weeding out critics of the Bush administration's Iraq policy, according to department officials and internal e-mails.
In one recent case, a leading expert on conflict resolution who is a former senior State Department adviser was scheduled to participate in a U.S. Embassy-sponsored videoconference in Jerusalem last month, but at the last minute he was told that his participation no longer was required.
State Department officials explained the cancellation as a scheduling matter. But internal department e-mails show that officials in Washington pressed to have other scholars replace the expert, David L. Phillips, who wrote a book, "Losing Iraq," that's critical of President Bush's handling of Iraqi reconstruction.
"I was told by a senior U.S. official that the State Department was conducting a screening process on intellectuals, and those who were against the Bush administration's Iraq policy were not welcomed to participate in U.S. government-sponsored programs," Phillips said.
Ik laat een temporeel kwakje voor je achter.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:13 schreef Sidekick het volgende:
Ik wil ook graag Civ 4 spelen, en eerst kopen dus, maar ik vrees dat ik er of geen tijd voor heb of dat ik kostbare tijd ga verspelen met een nieuwe verslaving.
Dit heeft dan weer weinig elan.quote:Op zaterdag 3 december 2005 19:40 schreef Monidique het volgende:
Hm...
Bedoelde je dit toen ik zei dat R@b verkeerd bezig was? Nu, deze twee zaken waren natuurlijk helemaal niet met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 3 december 2005 18:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Door wie word ze dan IJzeren Rita genoemd? Waarom is dat noemenswaardig dat die mensen haar zo vinden en kan je zo niet voor elke politicus iets verzinnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |