Overwinnigsstrategie = wij trekken ons terug en laten de Iraki's de puinhoop opruimenquote:Op woensdag 30 november 2005 10:45 schreef Monidique het volgende:
Bush maakt 'overwinningsstrategie' Irak bekend.
Treffend om daar een plaatje van Bush te plaatsen van twee-en-een-half jaar geleden toen hij "Mission Accomplished" bekend maakte.
[ bron ]quote:As part of an information offensive in Iraq, the U.S. military is secretly paying Iraqi newspapers to publish stories written by American troops in an effort to burnish the image of the U.S. mission in Iraq.
The articles, written by U.S. military "information operations" troops, are translated into Arabic and placed in Baghdad newspapers with the help of a defense contractor, according to U.S. military officials and documents obtained by the Los Angeles Times.
Many of the articles are presented in the Iraqi press as unbiased news accounts written and reported by independent journalists. The stories trumpet the work of U.S. and Iraqi troops, denounce insurgents and tout U.S.-led efforts to rebuild the country.
Ik denk dat Rusmfeld zal zeggen dat etnische en sektarische gewelddadigheden een gevolg zullen zijn van hun nieuwe vrijheid, net als de plunderingen na het innemen van Baghdad.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Overwinnigsstrategie = wij trekken ons terug en laten de Iraki's de puinhoop opruimen![]()
Responsibility,quote:
Dat zal deze regering ook ongetwijfeld doen! Ondanks dat ze de oorlog verloren hebben.quote:Ik denk dat ze een goed einde breien aan Irak en met opgeheven hoofd Irak kunnen verlaten, ondanks dat er veel Amerikanen zijn gesneuveld
'red mercury', is geen ingredient voor een vuile bom, maar voor een "Russische" atoombomkoffer.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:03 schreef sizzler het volgende:
Uit afgeluisterde gesprekken blijkt dat de GSPC-leden op zoek zijn geweest naar het omstreden middel 'red mercury', dat ze wilden gebruiken voor de productie van een vuile bom. Na ontploffing zou die bom een giftige wolk van radioactief materiaal verspreiden.
Wanneer houdt het nou eens op?
In het Engels klinkt het nog mooier dan in het Nederlandquote:
Ik zie ze nog steeds als overwinnaars. De daadwerkelijke verliezers zijn landen als Frankrijk en Duitsland. Met name Frankrijk kan beter haar mond dichthouden over Irak.quote:Dat zal deze regering ook ongetwijfeld doen! Ondanks dat ze de oorlog verloren hebben.
Dat kunnen de VS ook niet. Zie de rassenrellen in LA en de plunderingen na Katrina.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie ze nog steeds als overwinnaars. De daadwerkelijke verliezers zijn landen als Frankrijk en Duitsland. Met name Frankrijk kan beter haar mond dichthouden over Irak.
Ze kunnen niet eens de eigen bevolking in het gareel houden.
O, Frankrijk, o, Duitsland. Dacht even dat de oorlog gevoerd werd in Irak.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie ze nog steeds als overwinnaars. De daadwerkelijke verliezers zijn landen als Frankrijk en Duitsland. Met name Frankrijk kan beter haar mond dichthouden over Irak.
Ze kunnen niet eens de eigen bevolking in het gareel houden.
De plunderingen na Katrina werden snel de kop in gedrukt.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:22 schreef Floripas het volgende:
Dat kunnen de VS ook niet. Zie de rassenrellen in LA en de plunderingen na Katrina.
Liever Franse pacifisten, dan Amerikaanse terroristenquote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De plunderingen na Katrina werden snel de kop in gedrukt.
Als er een land haar mond beter eeuwig dicht kan houden is het Frankrijk wel. Overgave is de natuurlijke reactie van Fransen.
Uiteraard, maar toen hebben ze moeten terugtrekken van een overwinning door de links-liberale opinie in het land,quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
En in Vietnam hadden ze zeker ook gewonnen
De tegenstanders van de oorlog zullen de verliezers zijn als de VS met succes de missie beëindigd.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:22 schreef Monidique het volgende:
O, Frankrijk, o, Duitsland. Dacht even dat de oorlog gevoerd werd in Irak.
Zonder de Fransen was de VS nu nog een kolonie van Groot Brittanie.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef MrX1982 het volgende:
De plunderingen na Katrina werden snel de kop in gedrukt.
Als er een land haar mond beter eeuwig dicht kan houden is het Frankrijk wel. Overgave is de natuurlijke reactie van Fransen.
Het communisme heeft niet de ideolistische domino effect gehad. ?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Je kijkt naar China....een aantal deccenia later... die oorlog in Vietnam heeft er werkelijk niets mee te maken gehad.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het communisme heeft niet de ideolistische domino effect gehad. ?
Hoewel... als ik nu kijk naar China, ?
Er zijn geen landen omgevallen.... maar bedrijven.
Nou weet ik niet of dat zo is. De tegenstanders kunnen niet meer verliezen, omdat waar de tegenstand toen om ging al in het nadeel van Amerika is besloten. De VS zal de missie niet succesvol beëindigen, zoals de situatie nu is.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tegenstanders van de oorlog zullen de verliezers zijn als de VS met succes de missie beeïndigd.
De Fransen waren tegen de oorlog in Irak omdat het hun belangen zou schaden.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Liever Franse pacifisten, dan Amerikaanse terroristen![]()
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef MrX1982 het volgende:
Als er een land haar mond beter eeuwig dicht kan houden is het Frankrijk wel.
Surrender? Irak is nooit in oorlog geweest met Frankrijk, dus surrenderen hebben de Fransen nooit gedaan, aangezien het ook niet nodig was. FYI, de Amerikanen waren de aanvallende/bezettende macht.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De Fransen waren tegen de oorlog in Irak omdat het hun belangen zou schaden.
Geef mij maar Amerikaanse vrijheidsstrijders ipv "Surrender" Fransen.
Dien Bien Phu, of Hamburger Hill?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
In jouw droom, zeg maar.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tegenstanders van de oorlog zullen de verliezers zijn als de VS met succes de missie beëindigd.
May lai ?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:33 schreef Floripas het volgende:
Dien Bien Phu, of Hamburger Hill?
Mjah, die 'vrijheidsstrijders' met hun martelingen, fosforbommen, geheime gevangenissen, bedoel je?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
De oud-interimpremier (die Amerikaanse stroman, ja, die) zegt dat er nog nooit zoveel is gemarteld. De kans om met geweld om het leven tge komen is nog nooit zo groot geweest. De shari'arechtspraak beheerst grote delen van Irak.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:34 schreef Drugshond het volgende:
Ik zat gisteren wel naar CNN te kijken.
Irak heeft weer 5 zelfstandige divisies.
Verschillende ik dacht 82 politie bataljons.
Een hoop veiligheidspersoneel.
In 1 jaar tijd zijn het aantal Irakeese mensen in dienst van de overheid/leger gestegen van 130k naar bijna 300k. Aan die kant zit er wel progressie.
En er wordt inmiddels gesproken over de terugtrekking van 30k U.S. soldaten, zodat de Irakeese opgeleide mensen dit gat kunnen opvullen.
Dáárom gaf ik jou altijd kusjes.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:34 schreef Monidique het volgende:
Wat is het toch dat Frankrijk er toch telkens bij moet worden gesleept als Amerika gefaald heeft, zoals Israël erbij moet worden gesleept als men islamitisches regimes beschuldigt van genocide of bezetting?
Vietnam was de laatste halte (?! nou niet helemaal waar, Cambodja en Laos vielen later), voor de communistische invloedssfeer die steeds populistische vormen aan begon te nemen.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
Je kijkt naar China....een aantal deccenia later... die oorlog in Vietnam heeft er werkelijk niets mee te maken gehad.
Amerika heeft de laatste vijftig jaar anders ook nog geen oorlog gewonnen.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Incompetentie of een beleid van "creative destruction".quote:Op woensdag 30 november 2005 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom verneukt Amerika het altijd in het Midden-oosten eigenlijk. Echt het valt me altijd op hoe de Amerikanen precies de verkeerde acties uithalen.
Daarom heb ik ook gauw dat ge-wel-dige artikel uit the Lancet gekopieerd!quote:Op woensdag 30 november 2005 11:38 schreef Monidique het volgende:
Overigens zijn die presentaties van cijfers over Iraakse troepen zonder uitzondering manipulatie. Je moet nooit uitspraken van het leger geloven, slechts na doorvragen door journalisten en analyse van de kale cijfers en de situatie op de grond, kun je een goede uitspraak doen en die is altijd veel minder rooskleurig dan de Amerikaanse beweringen.
Noord-Vietnam werd door de Russen gesteunt, niet door China, die twee waren toen al een eigen koers aan het varen.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:38 schreef Drugshond het volgende:
Vietnam was de laatste halte (?! nou niet helemaal waar, Cambodja en Laos vielen later), voor de communistische invloedssfeer die steeds populistische vormen aan begon te nemen.
- Neemt niet weg dat de Amerikanen een verloren oorlog aan het voeren waren -
In de herhaling, My Lai Massacrequote:Op woensdag 30 november 2005 11:37 schreef Floripas het volgende:
Hop, terug naar school, jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |